elikkäs ite oon tekemässä napakorun ( nyt vittuun " ÄLÄ TEE ITSE " - kommentit) kerran oon jo koittanu mut neula oli ihan liian ohut ja ei sopinut käyttötarkoitukseen joten en saanut korua sisään kun umpeutu ihan heti. Nyt siis mielessä uusi yritys. Apteekissa kuulemma myydään injektioneuloja, ja mulle kerrottiin että vaan kahta kokoo, pitääkö paikkaansa ja mitkä koot ne on ? ja onko nää apteekin neulat sellasia onttoja sisältä ?
injektioneula ja napakoru
11
1764
Vastaukset
- aögfhaös
joo, sellasella tee
- alottaja
ja onko niitä apteekissa ? onko sama kuin injektioneula? anteeksi :D
- dfSgvSDgv
En haluu mitenkää valittaa tai kuulostaa nipottajalta, mutta ei kannata tehä ite. mun kaveri siis kuoli verenmyrkytykseen vaikka teki just noil neuloilla mitä saa apteekista ja käytti käsineitä ja muutenkin hygieenisiä tarvikkeita. jos oot koht 16 ni kantsii ottaa napakoru lävistäjällä vaikka se maksaakin enemmän mutta tulehduksen ja verenmyrkytyksen riski on pienempi. minkä ikänen oot? ootko saanu vanhenmilta luvan napakoruun vai teetkö salaa. voit tietysti tehä napakorun itse mut mä kannatan mielummin lävistys liikettä ja ammatilaisen tekemää napakoruu. en siis haluu mitenkään valitaa yms mut kerroin vaan oman kannan asiaan
- Samapatuooikeestaanon
Jos tulehduksen antaa vaan olla,niin siihen kuolee,vaik sen lävistyksen olis tehny maailman paras lävistäjä.Peiliin saa itteensä semmonen tumpula kylläkin kattoa.Vai oliks se sun kaveri,jonka kaverin kaveri kuoli...sitä urbaanilegendaa :-D
Sitäpaitsi:täytyy myöntää,et en uskonu tota kuolemajuttua sit alkuunkaan.En vaan käsitä mikä motivaatio oli,ellet sit leipääs tolla hommalla hanki.
Nimittäin ykskään lävistäjä maan päällä ei voi antaa lävistykselleen tulehtumattomuus-takuuta. - se vasta kualiki
Mun kaveri otti lävistäjällä ja kual jo kotimatkalla vaik ei ees poltannu. raitiovaunu katos ajo päälle, et varo vaan noita ammattilävistäjiä
- *askaa
täyttä valetta, eihän sulla edes ole kavereita. Ammattilaisilta niitä tulehduksia juuri saakin. Turvallisin tapa on tehdä itse.
- alottaja
ihan totta :D:D kun laitoin että ei tarvitse valittaa että teen itse, näin olen päättänyt :D jos kaverisi nyt sattui kuolemaan ni se ei tarkota että minä kuolen. sori nyt vaan mut mulle pistettiin viimeks paskasella nuppineulalla jota ei ollu mitenkään muutenkun vedellä puhdistettu ja hei camoon elossa oon edelleen. nyt vaan haluisin pysyvän korun, ja kyllä teen sen itse. haluaisin vaan vähän vinkkejä etten tapa itseäni ... : P
- .....***
Onpa omituinen tapaus. Ei tyyppi sitten lääkäriin mennyt? Sepsikseen on muitakin syitä kuin haavainfektiot:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Sepsis (verenmyrkytys)&p_artikkeli=dlk00604
- apteekista
Vaaleanpunainen injektioneula. Se on injektioneuloista paksuin. Ja terävä on. Tietty sit netistä saa tilata kanyylineuloja ja lävistyspihtejä sekä steriilejä kumikäsineitä jotka ovat siis ehdottomat. Kaikki kertakäyttökamaa tietty. Ite tilasin ja lävistin myös. Mulla on kyllä toi sairaanhoitajan koulutus. Tein kaverille kans. Ei mitään ongelmia kummallakaan.
Muista hyvä hygienia. Pese ensin kätesi ja desinfioi huolella lävistettävä alue. Ota kaikki esille steriilille leikkausliinalle koskematta sormilla instrumentteihin, neuloihin jne. Sit steriiit hanskat käteen ja homma hoituu. Muista hävittää neula asianmukaisesti, ettei kukaan pistä itseään sillä. Teippaa se vaik pahvin sisälle ja heitä sit roskiin.- .....***
taitaa olla 1,2-millinen. Itselleni tehtiin kauan sitten napalävistys apteekin neulalla, muistaakseni vihreä muoviosa ja paksuus 1,6 mm.
- kanyylineula
http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=784
täältä ostin ja onnistui homma hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799