Poikaystävä ei ole isä.

moi49

Meillä on tämmönen tilanne. seurustelen ja sain tietää olevani raskaana, kerroin poikaystävälle paniikissa asian ja kahen päivän päästä oli ultraan aika että varmistuu kuinka pitkällä raskaus oli. Oltiin seurusteltu vähän päälle kuukausi. ultrassa sanottiin että on viikko 15 menossa, eli lapsi on entisen mieheni lapsi, eikä nykyisen. Onko kellekkään käyny näin ??? Kertokaa kokemuksia ja kaikki mahdollinen, meillä tarvitaan muiden kokemuksia. Aiotaan olla yhessä kuitenki, vaikka lapsi ei tulekaan biologisesti rakkaalleni, vaan tollolle exälle. Ollaanko ainoita kelle voi käydä näin ??

5

1300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoita sillä

kaikkeahan voi sattua. Mieleeni tuli vain sellainen ajatus, että kuinka nykyinen kumppanisi kestaa sen että odotat toisen miehen lasta? Tämä asia varmasti askarruttaa häntäkin. En tiedä millaisella pohjalla suhteenne on, tuskin vielä olette täysin hitsautuneet toisiinne jos raskaus on vasta 15 viikolla ts. olette tuore pari. Oman sävynsä tietysti tuo exäsi asema tässä kuviossa. onko valmis nk viikonloppuisäksi. Se sinun pitää selvittää. Oli niin tai näin, vastuu lapsesta on pääsääntöisesti sinulla, koska olet äiti ja hoivaat häntä enemmän kuin miehet jotak elämässäsi ovat. En voi "muiden kokemuksia" antaa, mutta nyt jos koskaan olisi nk pariterapian aika. Siellä voitte availla solmuja ja pohtia asiaa, sillä raskaudenkeskeytys ei enää tule kyseeseen jos katumapäälle tulet.

• moi49

Niin ja siis tämä biologinen isä asuu toisella paikkakunnalla, ettei se voikaan olla muuta kuin viikonloppu isä, jos sitäkään. Ja tämän nykysen miehen kanssa ollaan tosiaan nuori pari, silti kovasti toisista välitetään ja päätettiin harkinta ajan jälkeen jatkaa yhessä ja nyt asutaan yhessä myös. Meillä menee todella hyvin nämä olosuhteet huomioon ottaen, paremmin kun aluksi luulin! Ja eihän tämä nykyinen hyvin kyllä varmastikaan tätä odotusaikaa kestä, enkä ihmettele. En osaa kuvitella itteäni sen paikalle.

Nykyisestä miehestä tälle lapselle enemmän isä tulee entä biologisesta, sehän on selvää. ja minun puolesta saa niin ollakin. Biologista minun seurustelu ei häiritte, ja vaikka häiritsis niin täytyyhän sen joskus sekin asia kohdata että joskus jossain vaiheessa olisin miehen tavannu ja alkanut seurustelemaan, nyt tai myöhemmin. Sillai on asiat selvitetty ja sovittu biologisen isän kanssa, semmoset mihin sillä on päätösvaltaa ja jne. Nyt vain tämän nykyisen kultani oloa helpottaakseni tänne kirjotin että jos sekin jotain apua tästä sais jos ihmiset tänne vastaa.

• ei bioska

Meillä on vähä sama juttu. Itse koen itseni isäksi koska kumminkin minä vietän arjen lapsen kanssa. Biologinen on lapsen kanssa joka toinen viikonloppu.Homma toimii.
      Mutta kyllä, siis tapasin lapsen äidin hänen ollessa rakaana, alku oli vaikeata. Halusin että bioska loisi suhteen tulevaan lapseensa koska pelkäsin huoltajuus riitoja noiden kahden kesken.
      Nykyisin ihan asialliset välit.
      Työtä se vaatii...

• moi49

Mukava kuulla että teillä asiat toimii ! :)

Toivottavasti meilläkin tästä lähtee systeemit rullaamaan. Nykyinen mies sanoi että sopeutuu siihen paremmin kun se lapsi on sitten täällä maailmassa, odotus aika on sille vaikeaa. Nyt on taas paremmin menny kun olemme käyny sukulaisten luona paljon ja tutustuttu molempien lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin ja kaikki hyväksyy ja tukee tosi paljon! Ja sitäkin tämä nykyinen mies pelkää etten halua sitten tän lapsen jälkeen enää muita lapsia, vaikka haluan kuitenki ja ollaan asiasta puhuttu. Onhan tämä pirun raskasta tässä tilanteessa olla raskaana ja koittaa iloita lapsesta ku toisella on paha olla välillä. Mutta selvitty on jo pahimmasta :)

• vanha viesti mutta kommaan ...
        moi49 kirjoitti:

Mukava kuulla että teillä asiat toimii ! :)

Toivottavasti meilläkin tästä lähtee systeemit rullaamaan. Nykyinen mies sanoi että sopeutuu siihen paremmin kun se lapsi on sitten täällä maailmassa, odotus aika on sille vaikeaa. Nyt on taas paremmin menny kun olemme käyny sukulaisten luona paljon ja tutustuttu molempien lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin ja kaikki hyväksyy ja tukee tosi paljon! Ja sitäkin tämä nykyinen mies pelkää etten halua sitten tän lapsen jälkeen enää muita lapsia, vaikka haluan kuitenki ja ollaan asiasta puhuttu. Onhan tämä pirun raskasta tässä tilanteessa olla raskaana ja koittaa iloita lapsesta ku toisella on paha olla välillä. Mutta selvitty on jo pahimmasta :)

Ollaan nuori pari, mut asia on hoidettu näin. tapasin ihana mieheni raskauden alkuvaiheessa. kerroin toki ensimmäisenä päivänä olevani raskaana mun entiselle, jonkan kanssa tuli loppu ennen noita pahoja vointeja jne.. kerroin entsille ja harmitti et loppu tuli ja paksuksi jäin. asialle ei pahemmin voinu mitää kun entine muutti juuri ulkomaill " sen takia päätimme eroaki". Uus mies oli vähän sekasin alussa, mutta näytti et minua se halus niin mun kanssa pysyy. muutimme yhteen.. välillä hormoonit sekasin ja riittelimme paljon, mut koko raskaus meni hyvin. synnytyksessä nykynen oli mukana ja pääsi tutustua pikkuseen kuin minäkin. pääsimme kotiin ja vauva arki pyörii. keskustelimme asioista että tää ei helppo tule olemaan, kun kumpikaa ei saa nukuttu, minä kun en imettänyt kauan niin yöllä piti heretä lämmittämään maitoa muksulle kun heräs 2-4 krt yöllä niin kumpikin sai nousta sängystä lämmittämään maitoa ja kaikki toimii erittäin hyvin.. toki oli niitä väsyneitä päiviä kun kaikki on niin ärtyneet ja tahtoo vaan levätä mut vauva ei antanu päivisinkään kotihommia piti tehdä. teimme selkeät jaot ja hommat alkoi pyöriä niin että kumpikin teki hommansta ja yhessä ollaan enemmän kun muksu lähtee nukkumaan eli 8 aikaa illalla. seksiä oli koko raskauden aikana ja nyttenkin noin 2krt viikossa. parhaista parhain miestä sain joka rakastaa mua ja lasta. lapsi kiintyi häneen niin paljon ettei se lopeta itkua kun miehen sylissä, he leikkivät paljon yhdessä ja viettävät noin 80% aikaa yhdessä kuin minun kansani. lapsen ensimmäinen sana oli "papa" ja ottelee nyt ensimmäisiä askeleitä. kiitään miestäni kaikista koska ilman en olisi koskaan pärjäny. kun mietin hänen asemaa välillä tuntuu niin pahalta ja varma päästäisin lähtemään jos tää vaan ei enää jaksais meitä, mutta hän on antanut minulle selkeät todisteet että hän on täällä pysyäkseen eikä lähde minnekään. viettää kans paljon aikaa sen kavereiten kanssa nytten ja minä tapailen mun tyttökavereit. yhteisi menoja esim. leffaan tai baariin on vklsin silloin pikkunen on vanhemmilla tai kummitädillä. hänen kaltaista miestä on kun muutamat.. sen takia hän on minulle ainutlaatuinen ja koskaan en haluaisi menettää. toista lasta ehkä 2vuoden päästä, mut jos sekin ilmoittaa jo tulonsa nytten, mitäs siitä.. annetaan tulla. toivon sullekin parasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe