Moro,
Joka huushollin kaapeissa on iso kasa hetken pinnalla olleita ja muodikkaita kodin vempaimia, kuten
- leipäkone
- ilmankostutin
- vohvelirauta
- jäätelökone
- shampanjavispilä
- vesisänky (ehkei kuitenkaan kaapissa jemmassa).
Tarinoitavaksi:
- Onko sinulla näitä vipstaakeja?
- Ovatko ne käytössä?
- Mitä muuta turhaa olet ostanut/ tai tulee mieleen?
- Ovatko ne edes turhia?
Aihe tuli lehdestä mieleen.
Kodin turhat muotitavarat ja -koneet
9
322
Vastaukset
- vänksy
ei ole. Mä olen siinä mielessä järkevä, että kun ostan jotain haluan että se esine/tavara/asia on mahdollisimman pitkäkäyttöinen ja mietin aina sitä, saako sen esim myytyä jollekin vielä vuosien kuluttua, jollen itse sitä tarvi/halua enää. En osta siis mitään "kertakäyttötavaroita".
Muutenkaan en itse osta paljon mitään, vaan saan sitten aina lahjaksi jotain tai kavereilta käytettynä. - disadora
se vohvelirauta ja sitä ei tule käytettyä.Ennen oli vesisänky ja sitä on tullut kyllä kaivattua.
- teme.
toimijoiden itsensä kirjoittamana tuli vielä mieleen. Melkoista ongelmajätettä.
Joku Viiden vuoden yksinäisyys saattoi myydä paljon, mutta miten moni senkin kirjan lopulta luki. Iso osa tajusi varmaan laittaneensa rahansa paskaan. Suuri osa poliittisista broilereista ei kelpaa esim. divareille edes ilmaiseksi.
Jotenkin kirjan hävittäminen esim. muuttamalla se lämpöenergiaksi saunan pesässä tuntuu silti pahalta. Onhan siihen taittoon, nidontaan jne. mennyt kuitenkin ammattilaisten osaamista ja työaikaa. En osaa perustella, mutta ymmärrätte silti. - random_N
Yleensä myyn turhat tavarat ja oikeastaan aika vähän tulee ylipäätään hommattua ihan pommiostoksia.
Isoin hillottava ryhmä juuri nyt on kodintekstiilit, jotka eivät sovi uuteen asuntoon. Ne VOISI myydä, mutta laiskajoonaana en saa aikaiseksi pesua ja silitystä. Puolitoista Ikean muovikassia... Pirskele, otan muuten tämän viikon projektiksi niiden penkaamisen.
Kirjoja on huima määrä, joskus myyn mutta aika vähänhän niistä saa. Voisi liittyä swappiporukkaan; lukisi ja veisi kirjan porukkaan ja toisi uutta lukemista tilalle. - uk-ko
mitään, mikä ei olisi myös käytössä. Astioita alkaa olla enemmän kuin tarpeeksi, mutta ei oo mun vika, että äitimuori vieläkin kantaa mulle kaikenlaista tarjotinta, mitä en tartte, mutta jotka on pakko ottaa vastaan, ettei äitee loukkaannu :-)
Mulla ei ole ensimmäistäkään mainitsemaasi tavaraa, ei vedenkeitintä tms. Siihen tosin vaikuttaa parin vuoden takainen ero ja kolme muuttoa: ne karsivat tehokkaasti maallista omaisuutta. Noista vipstaakeista olen kyllä harkinnut vohvelirautaa ja jäätelökonetta. Vohvelit on IHANIA ja jäätelöä tulee joskus tehtyä; se olisi vähemmän vaivalloista ja varmaankin kuohkeampaa jos sen tekisi koneella. Keittiön kaapit kuitenkin ovat jo ihan kiitettävän täynnä eli toistaiseksi en ole sortunut noita värkkejä ostamaan.
Ylipäätään minun ei tule hankittua erilaisia koneita, laitteita tai muotivärkkejä juurikaan. Kun aikoinani erosin avokistani, elin sinkkuajan ilman imuria, telkkaria, tietokonetta, mikroa ja stereoita kun ajattelin että jossain vaiheessa jonkun kanssa yhteen päädyn asumaan ja tulevalla puolisollani hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin osa noista laitteista olisi. Ja pärjäsin vallan mainiosti ilman.
Pyykkikone oli ihan pakko ostaa, mutta meninkin lopulta naimisiin sen miehen kanssa jolta pyykkikoneen ostin joten siinäkään ei tullut päällekkäisyyttä. xD
Kovin ekoihmisenä en voi silti itseäni pitää; olen turhamainen ja tuhlaan mm. vaatteisiin.noista mitään. En oikeestaan tykkää ylimääräisestä tavarasta. Jos saan jotain ylimääräistä esim. lahjaksi niin lahjoitan sen eteenpäin. Ei tule mieleen yhtään turhaa tavaraa mitä minulla olisi? Mulla oli turha yleiskone mutta annoin sen K 32:lle, jolle se ei ole yhtä turha kuin mulle.
- lady-silver1
Vedenkeitin joo. Sitä en muista milloin olisin tarvinnut. Tuolla se kaapissa lojuu. On siellä vohvelirautakin jota käytän kerran parissa vuodessa...
Muutoissa tulee heitettyä turhat tavarat pois. Edellisestä muutosta sen verran lyhyt aika, ettei kaappeihin ole ehtinyt kertyä tuollaista roinaa. - MichikoXX
mitään noista. Yhdysvalloissa leipäkone ja jäätelökone olivat tavallisia vempaimia ja ne olivat jopa käytössä. Sähkökäyttöinen purkinavaaja oli kyllä outo laite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837