Hei vaan kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!!
Mites kaikilla sujuu tämä projekti? Olisi mukava saada myös AnuKristiina takaisin! Tiedän millaista on muuttaa yhteen avopuolison kanssa - mulla ainakin seurasi siitä viiden kuukauden mässäilyt :D Joka päivä roskaruokaa.. Toivottavasti AnuKristiina tajuaa aikaisemmin tulla takaisin, ettei menetetyt kilot tule takaisin yhteenmuuton takia:)
Tajusin muuten tässä vähän aikaa sitten, että munhan ei tarvitse ostaa uutta kevättakkia kun syksyinen taitaa nyt mahtua ihan täydellisesti. Ostin sen syksyllä ja ei mennyt aikaakaan kun alkoi puristaa vatsan kohdalla, mutta siitä on laihduttu se 7kg joten luulis että on jo sopivampi. Mun talvitakki on muuten ihan teltta jo mun päällä, kun ostaessani sitä ostin hieman reilumman ettei käy niinkuin syystakin kanssa ja nyt se on aivan liian iso.
Aurinko2009 10.viikko
49
1882
Vastaukset
Viikonloppu oli raskas, tuli pari kiloa lisää. Ruoka ja juoma olivat hyviä, pe meetwurstikiusausta, la touloisen makkarapataa (tuo on aika kevyttä) ja su pitsa (oli huonompi kuin tavallisesti). Juomaa meni runsaasti.
Mäkin ostin uuden talvitakin, täytyy siirtää nappeja muutama sentti (ylintä ehkä 5 cm ja keskimmäistä pari). Mulla nyt kaikki vaatteet on muutenkin kokoa teltta kun yläpää on XXL ja alapää XL.
Soijamaitokoneen pitäisi tulla viikolla, saas nähdä auttaako painonhallinnassa.- -Millie
Hei kaikille!
Mulla oli tänään punnituspäivä ja vaaka näytti -1,9 kg viime viikosta, jee!! :D Muutos vuoden alusta siis:
Paino: -7,2 kg
BMI: 34-> 31,5
Tällä hetkellä mun aamupaino on 91,1 kg ja siitä ei ole enää pitkä matka alle 90:nen! Siitä on aika kauan kun paino on alkanut 8:lla. Välillä oon ihan ihmeissäni itsestäni, että oon pystynyt tähän kaikkeen mitä monta vuotta vain suunnittelin ja yritin. Onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä itsestään?
Matkaa on kyllä vielä paljon jäljellä, mutta jo nyt on tapahtunut niin paljon muutosta omassa elämässä. Uskon, että nyt vihdoinkin laihdun ja muutan elämäntapojani pysyvästi. Tää on niin hienoa, että ollaan kaikki jaksettu elää kevyemmin jo näin kauan! Hurraa ja onnittelut meille kaikille! ;D
Mukavaa viikkoa ja tsemppiä!
-Millie - isoliinu
-Millie kirjoitti:
Hei kaikille!
Mulla oli tänään punnituspäivä ja vaaka näytti -1,9 kg viime viikosta, jee!! :D Muutos vuoden alusta siis:
Paino: -7,2 kg
BMI: 34-> 31,5
Tällä hetkellä mun aamupaino on 91,1 kg ja siitä ei ole enää pitkä matka alle 90:nen! Siitä on aika kauan kun paino on alkanut 8:lla. Välillä oon ihan ihmeissäni itsestäni, että oon pystynyt tähän kaikkeen mitä monta vuotta vain suunnittelin ja yritin. Onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä itsestään?
Matkaa on kyllä vielä paljon jäljellä, mutta jo nyt on tapahtunut niin paljon muutosta omassa elämässä. Uskon, että nyt vihdoinkin laihdun ja muutan elämäntapojani pysyvästi. Tää on niin hienoa, että ollaan kaikki jaksettu elää kevyemmin jo näin kauan! Hurraa ja onnittelut meille kaikille! ;D
Mukavaa viikkoa ja tsemppiä!
-MillieHei kaikille!
Hienosti on alkanut sinun viikko -Millie!! Tosi upeaa! Onneksi olkoon:) Kyllä me muut..minäkin perästä tulen..usko pois:D Ehkä ei niin nopeaa tahtia kuin sinä, mutta varmasti kummiskin. Toivon, että keskiviikon punnitus on positiivinen uutinen myös minulla!
Mrx-08, oikein tuttu tunne tuo painon nousu viikonlopun jälkeen. Mutta ei kannata antaa periksi. En tosin usko etä sinä niin tekisitkään, olethan ollut tällä linjalla jo vuosia:) Mutta niinkuin olen sanonut aikaisemmin, joskus täytyy herkutella ja juhlia, ei muuten tätä jaksa. Kukaan.
Aloitin tämän päivän hölkkäämällä 15min. Illalla meinaan hölkätä lisää ja jumpata Wii:llä tyttären kanssa. Yritän siis mahdollisuuksien mukaan jumpata päivittäin ainakin 300kcal:in edestä. Se on todella paljon enemmän kuin entiseen 0kcal:iin verrattuna:D
Huomaan kyllä jo, että kunto paranee hiljalleen. Se on myös hyvä:)
Ja Tomaatti115, sanoit eilen, että ihmettelet kuinka jaksan vaan yrittää, vaikka on ollut niin paljon takapakkia. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta, koska en ikinä enää halua painaa yli 140kg ja en todellakaan halua muuta kuin laihtua. Minulla on jonkunlainen pakkomielle, että haluan laihtua kesäksi ( heinäkuuksi) mahdollisemman paljon. Jos pidän ne juhlat heinäkuussa, ja sinne tulee ihmisiä, joita en ole nähnyt muutamaan vuoteen, haluan tuntea olevani ylpeä laihtumisestani sekä tuntea itseni kauniiksi. Tiedätkö mitä tarkoitan? Vihaisin itseäni, jos heinäkuussa olisin yhtä suuri tai isompi kuin nyt. Ja sitä en halua. Eli tämä ajatus motivoi minua yrittämään enemmän ja enemmän:)
Ja koska en laihtunut ( tai jojotin ainakin) tollaisella 1500-1600kcal/p. niin siksi yritän nyt saada painon putoamaan tollaisella 1000-1200kcal/p.
Eli näin minulla:))
Hyvää päivän jatkoa kaikille! Taidankin mennä vielä hölkkäämään 5-10min. On sitten illaksi vähemmän jumpattavaa:D - tellu67
isoliinu kirjoitti:
Hei kaikille!
Hienosti on alkanut sinun viikko -Millie!! Tosi upeaa! Onneksi olkoon:) Kyllä me muut..minäkin perästä tulen..usko pois:D Ehkä ei niin nopeaa tahtia kuin sinä, mutta varmasti kummiskin. Toivon, että keskiviikon punnitus on positiivinen uutinen myös minulla!
Mrx-08, oikein tuttu tunne tuo painon nousu viikonlopun jälkeen. Mutta ei kannata antaa periksi. En tosin usko etä sinä niin tekisitkään, olethan ollut tällä linjalla jo vuosia:) Mutta niinkuin olen sanonut aikaisemmin, joskus täytyy herkutella ja juhlia, ei muuten tätä jaksa. Kukaan.
Aloitin tämän päivän hölkkäämällä 15min. Illalla meinaan hölkätä lisää ja jumpata Wii:llä tyttären kanssa. Yritän siis mahdollisuuksien mukaan jumpata päivittäin ainakin 300kcal:in edestä. Se on todella paljon enemmän kuin entiseen 0kcal:iin verrattuna:D
Ja Tomaatti115, sanoit eilen, että ihmettelet kuinka jaksan vaan yrittää, vaikka on ollut niin paljon takapakkia. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta, koska en ikinä enää halua painaa yli 140kg ja en todellakaan halua muuta kuin laihtua. Minulla on jonkunlainen pakkomielle, että haluan laihtua kesäksi ( heinäkuuksi) mahdollisemman paljon. Jos pidän ne juhlat heinäkuussa, ja sinne tulee ihmisiä, joita en ole nähnyt muutamaan vuoteen, haluan tuntea olevani ylpeä laihtumisestani sekä tuntea itseni kauniiksi. Tiedätkö mitä tarkoitan? Vihaisin itseäni, jos heinäkuussa olisin yhtä suuri tai isompi kuin nyt. Ja sitä en halua. Eli tämä ajatus motivoi minua yrittämään enemmän ja enemmän:)
Ja koska en laihtunut ( tai jojotin ainakin) tollaisella 1500-1600kcal/p. niin siksi yritän nyt saada painon putoamaan tollaisella 1000-1200kcal/p.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! Taidankin mennä vielä hölkkäämään 5-10min. On sitten illaksi vähemmän jumpattavaa:DHeips kaikille!
Millie:TODELLA PALJON ONNEA, mahtava saavutus..mitä teit kun noin paljon viikossa laihduit?
Mulla meni viikonloppu aika vähillä ruoilla, olin yksin kotona, poju oli iskalla niin enimmäkseen mun ruokavalio koostui kahvista ja leivästä ja nykysin hedelmä kuuluu päivään.
Tänään tulin ruokakaupan kautta kotiin, niin mukaan tarttui ananasta, tonnikalaa ja porkkanaa, joten tein porkkanaraastetta, johon laitoin ananasta ja mandariinia.
Eli tähän mennessä olen syönyt
aamu:kahvia, 2 palaa vaaleata leipää, 2 viipaletta leikkelettä
lounas: kahden munan nakkimunakas, vettä..kahvia ja pieni pala mustikkapiirakkaa
välipala:kahvi mandariini
kotiin tultuani söin porkkanaraastetta ja otin lasin limppaa.
Mun on pakko saada jotain imelää päivän mittaan ja limppaa ihan välillä mieli tekee, etenkin saunan jälkeen, mutta täytyy vain toivoa, että torstaina kun mulla punnitus, niin olisi nyt ainakin sen -500g paino tippunut.:) isoliinu kirjoitti:
Hei kaikille!
Hyvää päivän jatkoa kaikille! Taidankin mennä vielä hölkkäämään 5-10min. On sitten illaksi vähemmän jumpattavaa:DTuttupariskunnan luona vierailu on kyllä valitettavan tunnettu riski. Vaimo on sitä mieltä, että kolmeen henkeen sopiva annos ruokaa on kilo lihaa, kaksi pakettia grillimakkaraa, pari broilerin rintaleikettä, kasvisnyyttejä ja -vartaita. Semmoinen reilu kilo per ihminen, näin grillikauden ulkopuolella sitten vastaava määrä muuta ruokaa. Tuota meetwurstikiusausta oli semmoinen uunipakki (45 cm*50 cm*5 cm=10 litraa).
Äijä on muuten sellainen 190 cm/80 kg tapaus ja juo vielä viikossa pari koria keppanaa viinaa viikonloppuna. Syökin vielä reilusti.
Huomenna on taas punttisalipäivä, tosin vaan 10 km soutua vähän laitteita. Jalkaprässi täytyy unohtaa ainakin kuukaudeksi kun oikea polvi vihoittelee.
Soijamaitokone saapui, lauantaina on eka kokeilu.- -Millie
mrx-08 kirjoitti:
Tuttupariskunnan luona vierailu on kyllä valitettavan tunnettu riski. Vaimo on sitä mieltä, että kolmeen henkeen sopiva annos ruokaa on kilo lihaa, kaksi pakettia grillimakkaraa, pari broilerin rintaleikettä, kasvisnyyttejä ja -vartaita. Semmoinen reilu kilo per ihminen, näin grillikauden ulkopuolella sitten vastaava määrä muuta ruokaa. Tuota meetwurstikiusausta oli semmoinen uunipakki (45 cm*50 cm*5 cm=10 litraa).
Äijä on muuten sellainen 190 cm/80 kg tapaus ja juo vielä viikossa pari koria keppanaa viinaa viikonloppuna. Syökin vielä reilusti.
Huomenna on taas punttisalipäivä, tosin vaan 10 km soutua vähän laitteita. Jalkaprässi täytyy unohtaa ainakin kuukaudeksi kun oikea polvi vihoittelee.
Soijamaitokone saapui, lauantaina on eka kokeilu.Iltaa kaikille!
Kiitokset kannustuksesta, saitte hymyn mun huulille :).
Tellu: mulla lähti viime viikolla varmaan sen takia painoa enemmän, että kun herkuttelin normaalia enemmän niin söin sitten muuta ruokaa taas normaalia selvästi vähemmän. Ja kävin kyllä salillakin 3 kertaa ja kerran tein kotona crossarilla. Kalorit siis varmaan sitten lopulta jäivät aika vähäisiksi kulutukseen nähden.
Tänään kävin kanssa salilla, syömiset on menneet hyvin ilman herkuttelua (vihdoinkin). Huomenna aamulla menen verikokeisiin missä katsotaan mun veren rasva-arvot. Toivottavasti eivät ole paljon nousseet edellisestä mittauksesta. Tällä viikolla aion kokeilla seuraavaa kikkaa isoiksi jääneisiin vaatteisiini; ensin pesen ne korkeassa lämpötilassa ja sitten kuivaan ne vielä kuivausrummussa, pitäisi ainakin vähän kutistaa vaatteita.
Hienoa Isoliinu, että olet jaksanut hölkätä, se on ainakin musta tosi rankkaa. Viime keväänä ja kesänä me käytiin mun miehen kanssa aina välillä pururadalla juoksemassa ja mun syke oli parhaimmillaan 197. Eli todella hyvä kunto, mutta täysiä vedettiin ;). Kunhan tästä paino vielä putoaa niin voisin vielä uudestaan yrittää juoksemista, koska siinä kyllä kunto kohoaa nopeasti.
Ymmärrän hyvin Isoliinu sun halun näyttää hyvältä niissä tulevissa juhlissa. Onhan se kiva mennä tärkeisiin juhliin tyytyväisenä itseensä ja nätiksi laitettuna. Ja saahan siitä myös hyvät fiilikset jos voi sukulaisilleen näytellä uutta figuuriaan, vain mitä ? ;). Mun suvun eräillä vanhemmilla rouvashenkilöillä on tapana aina ilmoittaa selvästi ja suoraan jos olet lihonnut. Musta ois sitten joskus ainakin heille ihan kiva näyttäytyä laihempana :D.
Nyt pitää kiirehtiä syömään etten nuudu nälkään yön aikana kun pitää olla jopa 12 tuntia syömättä verikokeen takia, vaikeaa tulee olemaan, mutta yritän parhaani ;D.
-Millie - isoliinu
-Millie kirjoitti:
Iltaa kaikille!
Kiitokset kannustuksesta, saitte hymyn mun huulille :).
Tellu: mulla lähti viime viikolla varmaan sen takia painoa enemmän, että kun herkuttelin normaalia enemmän niin söin sitten muuta ruokaa taas normaalia selvästi vähemmän. Ja kävin kyllä salillakin 3 kertaa ja kerran tein kotona crossarilla. Kalorit siis varmaan sitten lopulta jäivät aika vähäisiksi kulutukseen nähden.
Tänään kävin kanssa salilla, syömiset on menneet hyvin ilman herkuttelua (vihdoinkin). Huomenna aamulla menen verikokeisiin missä katsotaan mun veren rasva-arvot. Toivottavasti eivät ole paljon nousseet edellisestä mittauksesta. Tällä viikolla aion kokeilla seuraavaa kikkaa isoiksi jääneisiin vaatteisiini; ensin pesen ne korkeassa lämpötilassa ja sitten kuivaan ne vielä kuivausrummussa, pitäisi ainakin vähän kutistaa vaatteita.
Hienoa Isoliinu, että olet jaksanut hölkätä, se on ainakin musta tosi rankkaa. Viime keväänä ja kesänä me käytiin mun miehen kanssa aina välillä pururadalla juoksemassa ja mun syke oli parhaimmillaan 197. Eli todella hyvä kunto, mutta täysiä vedettiin ;). Kunhan tästä paino vielä putoaa niin voisin vielä uudestaan yrittää juoksemista, koska siinä kyllä kunto kohoaa nopeasti.
Ymmärrän hyvin Isoliinu sun halun näyttää hyvältä niissä tulevissa juhlissa. Onhan se kiva mennä tärkeisiin juhliin tyytyväisenä itseensä ja nätiksi laitettuna. Ja saahan siitä myös hyvät fiilikset jos voi sukulaisilleen näytellä uutta figuuriaan, vain mitä ? ;). Mun suvun eräillä vanhemmilla rouvashenkilöillä on tapana aina ilmoittaa selvästi ja suoraan jos olet lihonnut. Musta ois sitten joskus ainakin heille ihan kiva näyttäytyä laihempana :D.
Nyt pitää kiirehtiä syömään etten nuudu nälkään yön aikana kun pitää olla jopa 12 tuntia syömättä verikokeen takia, vaikeaa tulee olemaan, mutta yritän parhaani ;D.
-MillieHei!
Tässä päivän syömiset ja jumpat:
Lounas: 1dl rahkaa
Päivällinen: Wok-vihanneksia ja lohta
Illalla: 2 palaa leipää( tein leipäkoneella nam,nam, tuoretta ja ihanaa), kinkulla ja juustolla. n. 100g jäätelöä.
Kalorit tähän mennessä n.1000kcal tänään. Meinaan varmaan (taas) syödä muutaman niitä hedelmänamuja, eli sitten kalorit tulevat tonne 1100-1200kcal. kokonaisuudessaan. Jumpalla ( hölkkä ja Wii) kulutin tänään reilut 500kcal.
Eli ihan hyvä päivä minulla.
Ja joo, minulla on nyt sellainen "pakkomielle kausi" menossa...eli pitää yrittää polttaa niin kaloreita, että sitten syömisineen jää päivittäiset kalorit alle tuhannen. Niin kuin sanoin, haaveilen siitä, että kun porukat tulee juhliini, niin huomaavat kuinka hyvin olen saanut laihdutettua:)) Se on nyt minun haave:)
Ja antaa motivaatiota. Eli sehän on hyvä, eikös?:)
Toivottavasti Tomaatti115 olet tuntenut saavasi tukea ja tiedät ettei maailma tähän päivään kaadu.
Olethan nähnyt kuinka minulla on mennyt useinkin todella alamäkeä tämä laihis..mutta tämän porukan tuella pystyy aina nousemaan ylös ja jatkamaan sinnikkäästi!
Hyvää illan jatkoa kaikille!
- Tomaatti115
Mä en nyt taas tiedä mitä teen tai mitä oon tehnyt, ja mihin tää juttu on menossa, kävin kaupassa ja ostin sit puol kiloa irtokarkkeja ja kolme purkkia sipsejä ja vaaleaa leipää pähkinävoita. niitä oon nyt mutustanut illalla, vaikka päivä alkoi niin hyvin!! Mua ottaa päähän et puran stressin SYÖMÄLLÄ ja haluaisin niin oppia siitä tavasta eroon :( Mulla on tosi paha mieli nyt, miks TAAS mä menin ostaa herkkuja vaikka ei ollut mitään syytä!!! Raivostuttaa jos tää laihdutus päättyy nyt tähän, mulla on niin paljon huolia monesta asiasta ja en todellakaan jaksais et tämäkin tulis tähän vielä päälle.. miten saan motivaatiota olla menemättä ostaa karkkia ym joka päivä?! Viime torstaina kävi sama juttu.. ja perjantaina. Eikä näin sais käydä kun harvoin vaan.
- -Millie
Aluksi: sun laihdutus ei nyt tähän tule päättymään! Me kannustetaan sut tällaisten tilanteiden ohi, sulla on nyt vaan hetkellisesti vaikeampi tilanne. Mitään peruuttamatonta sun herkuttelussa ei nyt ole tapahtunut. Välillä tulee lipsuttua enemmänkin, mutta sitten jatketaan, eikös vaan? Sä olet jo tosi hienosti saanut pudotettua painoa ja jatkat niin tästäkin eteenpäin. Uusien elämäntapojen opettelu ei ole helppoa eikä se tapahdu kerralla hetkessä. Välillä tulee mentyä vanhoihin tapoihin, mutta se on ihan normaalia ja tapahtuu kaikille aina välillä. Ei kukaan pysty hetkessä muuttamaan elämäntapojaan täydellisesti ja helposti ilman vaikeuksia.
Mä oon itse tehny nyt herkkupäivinä (koska, niitä on ollut nyt niin paljon) niin, että olen esim. korvannut muita aterioita nutrilett:llä, sillä tavalla herkkupäivien kalorit pysyy suht aisoissa. Nukutko nyt tarpeeksi kun on enemmän stressiä? Uni ja lepo auttaa jaksamaan stressin kanssa paremmin. Entä, mitä jos seuraavan kerran kun sun tekee mieli herkkuja niin sallit sen itsellesi, mutta laitat siihen sellaisen ehdon, että sun on herkuttelua ennen käytävä puolen tunnin-tunnin kävelyllä tai, että herkkuja ennen sun on syötävä vaikka 2 porkkanaa, iso tomaatti ja omena. Näiden tekemisten jälkeen voi olla, että herkut ei houkuta enää niin paljon tai niitä ei ainakaan syö ihan yhtä paljon.
Tsemppiä Tomaatti, kyllä tilanne kääntyy taas paremmaksi!
-Millie - isoliinu
Ensiksikin ei sinun laihdutus mihinkään ole loppunut tai loppumassa, jos tänään olet syönytkin liikaa!! Olet ollut "laihiksella" yli 2 kuukautta, eli ei yksi tai kaksi päivää sitä mihinkään tuhoa!!!!
Toiseksi, jos sinulla on himp noihin, niin syö ne hyvällä omallatunnolla ja sitten huomenna et enää tarvitse syödä niitä. Ota tämä päivä ikään kuin lomapäivänä.
Kolmanneksi, Jos on oppinut käyttämään ruokaa tunteiden purkamiseen, on siitä tosi hankala oppia pois. Minä jos kukaan tiedän sen! Mutta, jos ajattelen ihan tarkasti, niin ei se syöminen sinua auta, vaan sinulla on sen ahtamisen jälkeen vielä inhottavampi olo. Eikä se syöminen ongelmia ratkaise. Katsoitko muuten minun yhden viestin jossa kerroin artikkelista jonka luin? Siinä sanottiin, että meidän ihmisten pitäisi toimia itseään kohtaan vähän niin kuin auton navigaattori...jos ajat autolla väärin, ei se navigaattori rupea sinua sättimään ja haukkumaan koska teit virheen eikä muistuta sinua että olet tehnyt samoja virheitä ennenkin..VAAN se kehoittaa sinua rauhallisesti kääntymään kun pystyt ja yrittämään uudelleen:)
Näin meidän pitäisi "puhua" itsellemme. Ja meidän pitäá antaa aikaa opetella uusi tapa ja keino purkaa stressiä ja huolia. Ei kukaan sitä viikossa opi. Anna aikaa ja älä huoli. Ihan varmasti me tässä vielä onnistumme..yhdessä:) - tellu67
isoliinu kirjoitti:
Ensiksikin ei sinun laihdutus mihinkään ole loppunut tai loppumassa, jos tänään olet syönytkin liikaa!! Olet ollut "laihiksella" yli 2 kuukautta, eli ei yksi tai kaksi päivää sitä mihinkään tuhoa!!!!
Toiseksi, jos sinulla on himp noihin, niin syö ne hyvällä omallatunnolla ja sitten huomenna et enää tarvitse syödä niitä. Ota tämä päivä ikään kuin lomapäivänä.
Kolmanneksi, Jos on oppinut käyttämään ruokaa tunteiden purkamiseen, on siitä tosi hankala oppia pois. Minä jos kukaan tiedän sen! Mutta, jos ajattelen ihan tarkasti, niin ei se syöminen sinua auta, vaan sinulla on sen ahtamisen jälkeen vielä inhottavampi olo. Eikä se syöminen ongelmia ratkaise. Katsoitko muuten minun yhden viestin jossa kerroin artikkelista jonka luin? Siinä sanottiin, että meidän ihmisten pitäisi toimia itseään kohtaan vähän niin kuin auton navigaattori...jos ajat autolla väärin, ei se navigaattori rupea sinua sättimään ja haukkumaan koska teit virheen eikä muistuta sinua että olet tehnyt samoja virheitä ennenkin..VAAN se kehoittaa sinua rauhallisesti kääntymään kun pystyt ja yrittämään uudelleen:)
Näin meidän pitäisi "puhua" itsellemme. Ja meidän pitäá antaa aikaa opetella uusi tapa ja keino purkaa stressiä ja huolia. Ei kukaan sitä viikossa opi. Anna aikaa ja älä huoli. Ihan varmasti me tässä vielä onnistumme..yhdessä:)Tuttu tunne, mutta kuten millie ja isoliinukin jo kirjoitti, että ei sun laihdutus tähän pääty, vaan jatkuu entistä ripeämpänä. Se voi elimistölle olla myös tavallaan sellainen sykäys, että lähteekin paino tippumaan nopeammin, ainakin itselleni on näin käynyt.
Ei me sua täältä ryhmästä olla pois laskemassa, pidetään susta kynsin hampain kiinni, kun olet jo noin paljon sanut laihdutettua.
Tsemppiä, kyllä se siitä! Kaikille noita sattuu. Mä olen huomannut, että kun käy harvoin kaupassa niin houkutuksia välttää paremmin. Mun heikkouksia on makkara (onneksi kaupasta ei yleensä saa hyvää), täysrasvaiset juustot ja kokolihaleikkeet. Mäkin haksahdin eilen, ostin brandyä ja juon sen viikolla pois. Viikonlopuksi on niin paljon suunnitelmia että silloin pitää olla kuivin suin.
Stressiin ja mielipahaan syöminen ovat aika tärkeitä lihomisen syitä ja stressi aiheuttaa lihavuutta ihan itsekin (stressihormoni vähentää energiankulutusta ainakin joillakin).
Pähkinävoi on muuten tukevaa tavaraa, paljon rasvaa ja hiilareita. Toisaalta jos ostit sokeroimatonta niin se on sama kuin söisi pähkinöitä.
Viikonlopputurvotuksesta on lähtenyt kilo eli nyt ollaan 1200 g. Soijamaitokone tuli eilen ja tänään on tarkoitus kokeilla ekan kerran.
Tänään on salipäivä ja illalla pitäisi tiskata että saisi sen soijamaitokoneen käyttöön.
- isoliinu
Hei kaikille!
Mites on tämä päivä alkanut teillä menemään? Ja mites Tomaatti115 selvisit eilisestä? Auttoiko meidän antama tuki sinua? Toivottavasti!
Minä jumppasin äsken Wii:llä ja hölkkäsin reilun 300kcal:in edestä. Illalla meinaan vielä jumpata varmaan vähän lisää tyttären kanssa. Jospa saisi myös tänään poltettua vaikka 500kcal:in edestä, niin olisin tyytyväinen. Huominen punnitus houkuttaa ottamaan loppukirin:) Tällä kertaa haluan myös olla laihtunut, enkä "lihonut" niin kuin viimeisten viikkojen aikana. Tosin huomasin tässä myös tänään, että olen saanut lihasta aika paljon lisää, joten kyllä jotain posittivista on kropassa tapahtunut, vaikka vaaka ei aina niin näytäkään:)
Kyllä se tästä vielä hyväksi muuttuu!!:D
Toivottavasti muillakin riittää motivaatiota! Hyvää päivän jatkoa! - isoliinu
Kirjoittelen tänne väliaika tiedoituksia, vaikka en tiedä missä te muut olette..toivottavasti teillä on kummiskin kaikki hyvin ja on ollut mukava päivä:)
Minulla on ollut hieman kiireinen päivä, piti käydä ensin tyttären kanssa lääkärissä, ja sen jälkeen piti itseni käydä jälkitarkastuksessa olkapään kanssa ja sitten muutenkin asioilla. Eli suurimman osan päivästä olen ollut poissa kotonta ja se tarkoittaa, etten ole paljoa syönyt. Äsken söin eka kerran, ja syötiin sellaista mihin tuli kukkakaalia, kinkkupaloja, sipulia sekä kerry-kastiketta. Sen kanssa vielä yksi keitetty kananmuna. Kalorit siitä tollaset 150kcal. Eli oli hyvää ja kevyttä:) Syön loput huomenna, oli niin hyvää:)
Jumppasin ja hölkkäsin ennen lähtöä reilu 300kcal:in edestä ja on siis tarkoitus jumpata vielä tyttären kanssa illemmalla hieman lisää.
Olkapään kanssa pitää aloittaa fysioterapia, joten saa sitten nähdä tuleeko siitä kalua vai ei.
Kuulumisiin. Toivottavasti:)- Tomaatti115
Kiitos kaikille ihan älyttömästi eilisestä tuesta. Mulla on tällä hetkellä sellanen tilanne, ettei tämä laihdutus ole tärkeimpänä tärkeyslistassa, on stressiä ja kiirettä kouluasioista mutta sen lisäksi mies saattaa jäädä työttömäksi yt-neuvotteluiden takia ja lama-aikana ei paljon töitä ole tarjolla, ja tuo stressaa molempia ja vaikuttaa tietysti sit ihan jaksamiseen.
Oon yli viikon itkenyt monta kertaa päivässä ja jotenkin vaan ollut kauhean maassa, en tiedä miksi. Harvoin murheet saa musta näin suuren ylivallan.
No joka tapauksessa armahdin itseäni tän laihdutuksen takia ja ajattelin etten tarvi yhtään murhetta enempää, joten päätin et syön kun on nälkä enkä laske kaloreita ja kun pahin stressi ohi, niin palaan tiukkaan linjaan taas. Tänään oon syönyt 4 ruisleipää juustolla ja paistetulla kananmunalla, lihakeittoa, loput irtokarkit ja nyt aattelin vielä syödä sipsejä pois.
Mrx joo se on amerikkalaista sokerintonta pähkinävoita, tykkään siitä ja ostin ekaa kertaa Suomesta. Kun asuin USA:ssa niin siellä käytin sitä aika paljon. Ja sitä ei myydä prismoissa, mikä on meidän vakikauppa, vaan tuol cittarissa missä eilen kävin, oli sit pakko ostaa :)
Nyt alkaa vähän helpottaa, oon koko päivän jauhanut itselleni lohdutuksen sanoja ja päättänyt et kaikesta selvitään. Yritän heti huomenna palata terveelliseen ruokarytmiin ettei tämä laihdutus tosiaan jäisi! Koska se ois pahinta mitä vois tapahtua. Oonhan laihtunut jo niin hienosti, että haluan ens jouluun mennessä et paino alkaa ysillä:) - -Millie
Tomaatti115 kirjoitti:
Kiitos kaikille ihan älyttömästi eilisestä tuesta. Mulla on tällä hetkellä sellanen tilanne, ettei tämä laihdutus ole tärkeimpänä tärkeyslistassa, on stressiä ja kiirettä kouluasioista mutta sen lisäksi mies saattaa jäädä työttömäksi yt-neuvotteluiden takia ja lama-aikana ei paljon töitä ole tarjolla, ja tuo stressaa molempia ja vaikuttaa tietysti sit ihan jaksamiseen.
Oon yli viikon itkenyt monta kertaa päivässä ja jotenkin vaan ollut kauhean maassa, en tiedä miksi. Harvoin murheet saa musta näin suuren ylivallan.
No joka tapauksessa armahdin itseäni tän laihdutuksen takia ja ajattelin etten tarvi yhtään murhetta enempää, joten päätin et syön kun on nälkä enkä laske kaloreita ja kun pahin stressi ohi, niin palaan tiukkaan linjaan taas. Tänään oon syönyt 4 ruisleipää juustolla ja paistetulla kananmunalla, lihakeittoa, loput irtokarkit ja nyt aattelin vielä syödä sipsejä pois.
Mrx joo se on amerikkalaista sokerintonta pähkinävoita, tykkään siitä ja ostin ekaa kertaa Suomesta. Kun asuin USA:ssa niin siellä käytin sitä aika paljon. Ja sitä ei myydä prismoissa, mikä on meidän vakikauppa, vaan tuol cittarissa missä eilen kävin, oli sit pakko ostaa :)
Nyt alkaa vähän helpottaa, oon koko päivän jauhanut itselleni lohdutuksen sanoja ja päättänyt et kaikesta selvitään. Yritän heti huomenna palata terveelliseen ruokarytmiin ettei tämä laihdutus tosiaan jäisi! Koska se ois pahinta mitä vois tapahtua. Oonhan laihtunut jo niin hienosti, että haluan ens jouluun mennessä et paino alkaa ysillä:)Iltaa kaikille,
Ja hyvä Tomaatti, että olet jaksanut tsempata pahimpien fiilisten yli ja jatkat edelleen täällä meidän kanssa :). Ja tosiaan ihan hyvä olla itselleen armeliaampi silloin kun on elämässä vaikeampaa, ei tää laihduttaminen kuitenkaan elämän tärkein asia ole vaikka tärkeää toki onkin. Sitten kun on taas helpompaa niin jää enemmän voimia laihduttamiseenkin.
Mun piti tänään tehdä crossarilla, mutta en jaksanut, niskatkin on salista jumissa. Syömiset on kummiskin menneet ok. Isoliinu sä olet hienosta jaksanut jumpata ja liikkua viime aikoina, well done. Huomenna saan tietää verikoetulokset ja täytyy tietty tulla sitten ilmottamaan tänne tulokset :).
-Millie - isoliinu
-Millie kirjoitti:
Iltaa kaikille,
Ja hyvä Tomaatti, että olet jaksanut tsempata pahimpien fiilisten yli ja jatkat edelleen täällä meidän kanssa :). Ja tosiaan ihan hyvä olla itselleen armeliaampi silloin kun on elämässä vaikeampaa, ei tää laihduttaminen kuitenkaan elämän tärkein asia ole vaikka tärkeää toki onkin. Sitten kun on taas helpompaa niin jää enemmän voimia laihduttamiseenkin.
Mun piti tänään tehdä crossarilla, mutta en jaksanut, niskatkin on salista jumissa. Syömiset on kummiskin menneet ok. Isoliinu sä olet hienosta jaksanut jumpata ja liikkua viime aikoina, well done. Huomenna saan tietää verikoetulokset ja täytyy tietty tulla sitten ilmottamaan tänne tulokset :).
-MillieMoi!!
Tosi kiva kuulla teistä taas..olin jo hieman huolissani. Tomaatti115, on tosiaan hienoa, että jaksat edelleen jatkaa vaikeuksista huolimatta. Toivon että asiat järjestyy paremmin päin ja kun nyt jaksat jatkaa jo näin hyvin alkanutta laihdutusta, niin ihan varmaan se auttaa sinua kummiskin tulevaisuudessa ja voit olla tosi ylpeä itsestäsi, kun et anna periksi. On kyllä varmaan rankkaa, tuo pelko työttömyydestä. Sitä on nykyisin niin paljon joka puolella. Kamalaa. Toivottavasti me täällä pystymme kummiskin edes osittain tukemaan sinua niin laihdutuksessa kuin muutenkin. Toivon kaikkea onnea ja hyvää sinulle!!
Minulla on nyt menossa parempi kausi, kiitos teidän olen jaksanut jatkaa enkä ole antanut periksi! Tämä on upea ryhmä!!
Eli vielä kerran taas kiitos, te olette auttanut minua jatkamaan, vastoinkäymisistä ( painon nousuista) huolimatta..ja olen saanut motivaatiota yrittää enemmän:)
Tänään olen kylläkin syönyt liian vähän, mutta kun olen tämän kirjoittanut, menen syömään. Syöty on siis vain 150kcal edelleen ja jumpattu reilun 600kcal:in edestä. Mutta nyt meinaan syödä kaksi "grillattua " leipää kinkulla ja juustolla. Pähkinöitä sekä namuja. Kalorit tulevat sitten tonne 1000-1100kcal:in luokkaan.
Ei ehkä tarpeeksi, mutta ei tämä normaali päivä olekkaan mitä syömiseen tulee. Huomenna toisin:) Tomaatti115 kirjoitti:
Nyt alkaa vähän helpottaa, oon koko päivän jauhanut itselleni lohdutuksen sanoja ja päättänyt et kaikesta selvitään. Yritän heti huomenna palata terveelliseen ruokarytmiin ettei tämä laihdutus tosiaan jäisi! Koska se ois pahinta mitä vois tapahtua. Oonhan laihtunut jo niin hienosti, että haluan ens jouluun mennessä et paino alkaa ysillä:)No ei tuo pähkinävoi sitten ihan mahdotonta ole. Maapähkinä ei ole mitenkään terveellisimmästä päästä (kun se ei ole pähkinä vaan herne). Pähkinävoita voi muuten tehdä kotonakin ja sen tekemiseen on jopa koneitakin. Muista pähkinöistä tulee ilmeisesti terveellisyyden lisäksi myös maukkaampaa pähkinävoita.
Viikonlopun jälkeinen turvotus laskee, enää 400 g JUV. Tiet siistiytyvät vauhdilla ja kohta voisi harkita töihin kävelemistä.
Soijamaitokone osoittautui ihan toimivaksi peliksi. Aika iso se kyllä on. Lopputuote maistui jonkin verran pavuille mutta ei haittaa kun mä tykkään pavuista.
Ei meidänkään pumpulla hyvin mene, saas nähdä riittävätkö rahat. Oma asema on kyllä suhteellisen turvattu mutta se ei suojaa jos tehdään konkurssi. Sellaisille asioille ei kannata itkeä, joihin ei voi vaikuttaa.
- -Millie
Heippa,
Miten kaikilla menee? Mulla on ollu ihan ok päivä, aamulla kävin salilla ja syönyt oon suunnitelmien mukaan. Verikokeesta sain tulokset ja kolesteroliarvot olivat ikävä kyllä aika koholla, mutta jos saan ne nyt tämän elämäntaparemontin myötä laskeamaan niin ei sitten tarvitse miettiä mahdollista lääkitystä. Miten teillä muilla on veren rasva-arvojen, verenpaineen ja paastosokerin kanssa? Tsemppiä kaikille ja hyvät yötkin tässä samalla :).
-Millie- Tomaatti115
Mulla on kans ollut hyvä päivä syömisten suhteen, ei oo tullut ahmittua mitään ylimääräistä ja olen syönyt 2 hedelmää sekä kasviksia ruoan kanssa. Noin 1700kcal nopeasti laskettuna.
Väsymys vaivaa edelleen,nukuin viime yönä tosi huonosti ja tänään oon mennyt aamusta iltaan paikasta toiseen. Oon tosi väsynyt ollut koko päivän eikä lohduta se että huomenna 9 tunnin työpäivä edessä ja herätys klo 5.30. Sen lisäksi on koulutehtäviä. Arvatkaa vaan meinaako jaksaa. No onneksi kohta on viikonloppu niin saa nukkua pitkään! - isoliinu
Tomaatti115 kirjoitti:
Mulla on kans ollut hyvä päivä syömisten suhteen, ei oo tullut ahmittua mitään ylimääräistä ja olen syönyt 2 hedelmää sekä kasviksia ruoan kanssa. Noin 1700kcal nopeasti laskettuna.
Väsymys vaivaa edelleen,nukuin viime yönä tosi huonosti ja tänään oon mennyt aamusta iltaan paikasta toiseen. Oon tosi väsynyt ollut koko päivän eikä lohduta se että huomenna 9 tunnin työpäivä edessä ja herätys klo 5.30. Sen lisäksi on koulutehtäviä. Arvatkaa vaan meinaako jaksaa. No onneksi kohta on viikonloppu niin saa nukkua pitkään!Hei, tässä vielä tämän päivän ( keskiviikon) tuloksia...netti ei toiminut koko päivänä, siksi nyt näin myöhään.
Syötyä tuli n. 1300kcal:in ( liian paljon namuja), mutta onneksi tuli kummiskin jumpattua ja hölkättyä reilun 500kcal:in edestä. Eli ihan ok päivä kummiskin...mahaa vaan koskee nyt hieman nuo namujen syönti.
Ja joo, punnitus oli tänään. Paino oli ( vihdoinkin) pudonnut -1,3kg!! Jee!:) Mittauksiakin tein:
Vyötärö: -1cm
Lantio: - 4cm!!!
Reisi: sama
Olen kyllä ihan tyytyväinen, on kannattanut urakointi. Meinaan jatkaa samaa tapaa:)) Yrittää ainakin:D
Ja toivottavasti ensi viikolla on taas tuloksia näkyvissä:)
Verikokeita en ole otattanut pitkiin aikoihin, joten muita arvoja en tiedä. Ehkä pitäisi joskus tarkastuttaa.
Ja tosi kiva kun Tomaatti115 sinulla on jo ollut parempi päivä!
Nyt hyvät yöt ja huomiseen! Kokonaiskolesteroli 3.4, HDL 1.56, LDL 1.2 ja triglyseridit 1.3. Paastosokeri on ollut himpun alle 6 viime aikoina. Hemoglobiini on ongelmallinen kun se oli viimeksi mitattaessa 176 eikä tuo ole edes mitenkään erityisen korkea arvo mulle ja en ole taas käyttänyt maitoa yhtään eli voi olla taas korkeampikin.
Painon laskiessa kolesterolikin nousee kun se ihmisrasva, jota elimistö polttaa, ei ole sieltä terveellisimmästä päästä. Painon pudotuksen jälkeen tilanne on paljon parempi jos käytetystä rasvasta isompi osa on kasvirasvaa.- tellu67
mrx-08 kirjoitti:
Kokonaiskolesteroli 3.4, HDL 1.56, LDL 1.2 ja triglyseridit 1.3. Paastosokeri on ollut himpun alle 6 viime aikoina. Hemoglobiini on ongelmallinen kun se oli viimeksi mitattaessa 176 eikä tuo ole edes mitenkään erityisen korkea arvo mulle ja en ole taas käyttänyt maitoa yhtään eli voi olla taas korkeampikin.
Painon laskiessa kolesterolikin nousee kun se ihmisrasva, jota elimistö polttaa, ei ole sieltä terveellisimmästä päästä. Painon pudotuksen jälkeen tilanne on paljon parempi jos käytetystä rasvasta isompi osa on kasvirasvaa.Huomenta!
Juu äsken kävin puntarissa ja paino olo noussut 200g, en nyt kyllä ymmärrä, että mistä tämä johtuu.Olen syönyt kalorirajojen puitteissa, mutta paino on noussut. En ole kyllä tällä vk keennyt lenkille, josko se voisi siitäkin johtua?
Olen ajatellut, että pitäiskö "herättää" elimistö pitämällä herkkupäivä? tellu67 kirjoitti:
Huomenta!
Juu äsken kävin puntarissa ja paino olo noussut 200g, en nyt kyllä ymmärrä, että mistä tämä johtuu.Olen syönyt kalorirajojen puitteissa, mutta paino on noussut. En ole kyllä tällä vk keennyt lenkille, josko se voisi siitäkin johtua?
Olen ajatellut, että pitäiskö "herättää" elimistö pitämällä herkkupäivä?Elikkä jos olet syönyt vaikka suolaista tai juonut nestettä enemmän kuin yleensä niin kehossa saattaa olla turvotusta. Liikuntakin poistaa nestettä eli tuo lenkkeilyn poisjääntikin voi vaikuttaa.
- -Mille
mrx-08 kirjoitti:
Elikkä jos olet syönyt vaikka suolaista tai juonut nestettä enemmän kuin yleensä niin kehossa saattaa olla turvotusta. Liikuntakin poistaa nestettä eli tuo lenkkeilyn poisjääntikin voi vaikuttaa.
Jee, hyvä Isoliinu, hienot tulokset sulla! Paljon, paljon onnea!! Hyvä, että jaksoit painon junnaamisen niin nyt saat sitten nauttia sinnikkyytesi tuloksista =).
Mä kävin äsken vaa'alla eikä kyllä olisi pitänyt, meinaan näytti paino 100 g. Harmittaa kun oon ollu tän viikon tiukkana, mutta ehkä sitten viime viikon suurempi pudotus ei aivan pitänyt paikkaansa vaan oli enimmiltään nestettä.
Mulla siis vähän sama tilannne kuin sulla Tellu tän viikon osalta. Itse oon käynyt tällä viikolla salilla pari kertaa ja meen tänäänkin, mutta ei ole auttanut asiaan siltikään. Mutta välillä nyt tulee sitten näitä viikkoa, että paino ei laske vaikka tekeekin kaiken oikein, varmaan sitten ens viikolla kummankin paino laskee taas. Yritetään vaan jaksaa eteenpäin vaikka se paino ei joka viikko laskisikaan, vaikka kyllähän se ärsyttää kun kummiskin koko ajan tekee asian eteen hommia.
Ja kiva kuulla Tomaatti, että sulla on nyt paremmat fiilikset. Voimia sulle kiireiden keskellä. Kohta tosiaan on viikonloppu niin saat sitten sinäkin levätä ja kerätä voimia.
Mrx-08: sulla on todella hyvät noi veren rasva-arvot. Miten olet saanut ne noin alhasiksi? Toivottavasti mulla nää korkeat arvot oisvat todellakin vain väliaikaisia. Voiko laihtuminen siis todellakin nostaa noita arvoja hetkellisesti?
Oikein mukavaa päivää kaikille!
-Millie -Mille kirjoitti:
Jee, hyvä Isoliinu, hienot tulokset sulla! Paljon, paljon onnea!! Hyvä, että jaksoit painon junnaamisen niin nyt saat sitten nauttia sinnikkyytesi tuloksista =).
Mä kävin äsken vaa'alla eikä kyllä olisi pitänyt, meinaan näytti paino 100 g. Harmittaa kun oon ollu tän viikon tiukkana, mutta ehkä sitten viime viikon suurempi pudotus ei aivan pitänyt paikkaansa vaan oli enimmiltään nestettä.
Mulla siis vähän sama tilannne kuin sulla Tellu tän viikon osalta. Itse oon käynyt tällä viikolla salilla pari kertaa ja meen tänäänkin, mutta ei ole auttanut asiaan siltikään. Mutta välillä nyt tulee sitten näitä viikkoa, että paino ei laske vaikka tekeekin kaiken oikein, varmaan sitten ens viikolla kummankin paino laskee taas. Yritetään vaan jaksaa eteenpäin vaikka se paino ei joka viikko laskisikaan, vaikka kyllähän se ärsyttää kun kummiskin koko ajan tekee asian eteen hommia.
Ja kiva kuulla Tomaatti, että sulla on nyt paremmat fiilikset. Voimia sulle kiireiden keskellä. Kohta tosiaan on viikonloppu niin saat sitten sinäkin levätä ja kerätä voimia.
Mrx-08: sulla on todella hyvät noi veren rasva-arvot. Miten olet saanut ne noin alhasiksi? Toivottavasti mulla nää korkeat arvot oisvat todellakin vain väliaikaisia. Voiko laihtuminen siis todellakin nostaa noita arvoja hetkellisesti?
Oikein mukavaa päivää kaikille!
-MillieMä syön tavattoman paljon kasvirasvaa, erikoisesti majoneesia (400 g majoneesisalaatti tyypillisesti 3 krt viikossa ja leivän päällä kanssa) ja kulutan niukalti eläinrasvaa. Liikuntakin auttaa.
Huonontuneet veren rasva-arvot johtuvat juuri siitä, että elimistö käyttää kovaa ihmisrasvaa eikä ravinnosta saada tarpeeksi pehmeää rasvaa. Positiivisena pointtina on tietysti se, että rasvaa kuluu. Monella laihduttajalla ravinnosta saatava rasva on pelkkää piilorasvaa ja se on yleensä kovaa rasvaa.- laihduttanut rouvashenkilö
mrx-08 kirjoitti:
Mä syön tavattoman paljon kasvirasvaa, erikoisesti majoneesia (400 g majoneesisalaatti tyypillisesti 3 krt viikossa ja leivän päällä kanssa) ja kulutan niukalti eläinrasvaa. Liikuntakin auttaa.
Huonontuneet veren rasva-arvot johtuvat juuri siitä, että elimistö käyttää kovaa ihmisrasvaa eikä ravinnosta saada tarpeeksi pehmeää rasvaa. Positiivisena pointtina on tietysti se, että rasvaa kuluu. Monella laihduttajalla ravinnosta saatava rasva on pelkkää piilorasvaa ja se on yleensä kovaa rasvaa....koskaan ennen en ole moista selitystä korkeille arvoille kuullut, että laihduttaminen nostaisi jotain arvoja???? Ainakin, kun itse olen laihduttanut, laski sekä sokeriarvot että kolesteroliarvot. Verenpaine laski normaalille tasolle. No mutta, aina oppii uutta.
laihduttanut rouvashenkilö kirjoitti:
...koskaan ennen en ole moista selitystä korkeille arvoille kuullut, että laihduttaminen nostaisi jotain arvoja???? Ainakin, kun itse olen laihduttanut, laski sekä sokeriarvot että kolesteroliarvot. Verenpaine laski normaalille tasolle. No mutta, aina oppii uutta.
Tuo siis jos ei saa pehmeää rasvaa ja vain laihdutuksen ajaksi niin kolesteroli voi nousta. Sokeriarvot ovat laihiksella ja sen jälkeen tietysti paremmat kun paino laskee. Kaikille ei noin edes käy, mulla nousi kolesteroli 5 mmol/l 6,3 mmol/l kun laihdutin vähärasvaisella ja nyt kasvisrasvapainotteisella laskivat tuohon 3,4 mmol/l.
Tämän takia musta on tärkeää nauttia kasvirasvaa laihdutuskuurillakin.- -Millie
mrx-08 kirjoitti:
Tuo siis jos ei saa pehmeää rasvaa ja vain laihdutuksen ajaksi niin kolesteroli voi nousta. Sokeriarvot ovat laihiksella ja sen jälkeen tietysti paremmat kun paino laskee. Kaikille ei noin edes käy, mulla nousi kolesteroli 5 mmol/l 6,3 mmol/l kun laihdutin vähärasvaisella ja nyt kasvisrasvapainotteisella laskivat tuohon 3,4 mmol/l.
Tämän takia musta on tärkeää nauttia kasvirasvaa laihdutuskuurillakin.Heippa kaikille!
Miten on päivä mennyt? Mä kävin salilla ja ruokailut on tähän mennessä olleet ok. Mutta hirveä makeannälkä vaivaa, tekis mieli kauheesti syödä irtokarkkeja ja suklaata... Argh, tää on kauheeta! En tajua miten mun on viimeset pari viikkoa tehnyt hirveesti mieli noita herkkuja. Voisin varmaan syödä vaan pelkästään karkkia, ainakin tuntuu sille. Voisikohan niin laihduttaa? ;D Onneks meiän läheisin makuuni ei oo ihan tossa vieressä kiusaamassa irtokarkeillaan. Vinkkejä makeanhimon selättämiseen??
-Millie -Millie kirjoitti:
Heippa kaikille!
Miten on päivä mennyt? Mä kävin salilla ja ruokailut on tähän mennessä olleet ok. Mutta hirveä makeannälkä vaivaa, tekis mieli kauheesti syödä irtokarkkeja ja suklaata... Argh, tää on kauheeta! En tajua miten mun on viimeset pari viikkoa tehnyt hirveesti mieli noita herkkuja. Voisin varmaan syödä vaan pelkästään karkkia, ainakin tuntuu sille. Voisikohan niin laihduttaa? ;D Onneks meiän läheisin makuuni ei oo ihan tossa vieressä kiusaamassa irtokarkeillaan. Vinkkejä makeanhimon selättämiseen??
-MilliePiti käydä salilla mutta oli pitkä (joskaan ei kiireinen) päivä duunissa enkä enää viitsi. Taidan juoda viimeisen varastossa olevan punkkupullon pois. Ruokapuolella on mennyt 2 viipaletta ruisleipää kevytmeetwurstilla lasi soijamaitoa, 400 g salaattia (540 kCal), illalliseksi ajattelin vetää 200 g raejuustoa soijamaitoa ja sen viinipullon. Kalorit taitavat silti jäädä alle 2000:nnen.
Mulle taitaa tuo viini olla samanlainen ongelma kuin palstan leideille karkki. Mulla on vielä 4 alkoa työmatkalla ja tuttu viinikauppias. Ehkä totaalinen pidättäytyminen auttaisi molempiin.
- isoliinu
Hei kaikille!!
Tulin just äsken kotia. Meni koko päivä asioita hoitaessa sekä sitten tapasin likkakamun kaupungilla. Käveltiin ainakin parin tuntia ristiin rastiin kun piti tutkia kaikki mahdolliset kaupat. Eli se oli minun tämän päivän hyötyliikunta. Paloi reilu 300kcal:ia siinä. En enää jaksa jumpata, joten tuo tulee olemaan tämän päivän "urheilut":)
Syöty on vajaa 200kcal:ia, sekä otettiin pari lasia viiniä...eli kalorit yhteensä n.450-500kcal. Nyt meinaan syödä "grillatun"leivän kinkulla ja juustolla sekä jos lasken vielä joka iltaiset namut päälle ja ehkä muutama pähkinä, tulee yhteensä kaloreita n. 1200-1300kcal. Eli ihan ok päivä taas:)) En valita:D
Mutta noista makeanhimoista tai viinin himoista...jaaa, minulla on molempia, enkä pääse ( ehkä en halua päässä) eroon. Joka päivä "pitää" saada jotain makeaa...no viiniä en kyllä ota joka päivä sentään:D
En tosiaan tiedä miten pääsisi eroon..minusta on melkein mahdotonta..ainakin minulle. Mutta ei kai se niin paha ole, jos vaan kalorit pysyy kummiskin alhaisena??
Hyvää iltaa kaikille ja palataan!! - -Millie
Kysyn teiltä mitä mieltä olette seuraavasta asiasta eli jos laihduttaessa pyrkii lisäämään lihasmassaa samalla kun haluaa polttaa rasvaa pois niin voiko paino alhaisista kaloreista huolimatta ruveta hetkellisesti jumittamaan lihasten kasvun vuoksi? Kun lihas kasvaa niin sehän painaa enemmän, mutta toisaalta laihduttaessa sitten poistuu rasvaa joka taas vähentää painoa. Mietin, että kuinkahan vaikeaa ylipäänsä laihduttaessa on kasvattaa lihasmassaa kun on koko ajan miinuskaloreilla. Tää asia tuli mulle mieleen kun teen nyt salilla isommilla painoilla niin, että jos paino saattaa hetkellisesti sen takia ruveta junnamaan niin osaisin siihen sitten jo henkisesti varautua.
Tänään on mulla välipäivä salilla käynnissä ja muussakin liikunnassa. Illalla tulee sisko käymään ja värjätään toistemme hiukset. Huomenna mennään miehen kanssa leffaan tai syömään. Mitä muilla on suunnitelmia viikonlopuksi?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-MillieItse kasvatin reilusti lihasmassaa syksyllä/keväällä eikä paino tippunut vajaaseen puoleen vuoteen oikeastaan ollenkaan. Raskaimmat viikot olivat soutua 63 km/1500 toistoa 4 laitteessa. Proteiinia kannattaa nauttia hiukan runsaammin mutta jos ei ihan överiksi mene niin ainakaan mun ei tarvitse paljoa tankata ylimääräistä (ehkä 400 kCal/punttisalipäivä). Nyt kun olen tiputtanut tuon liikunnan ylläpitotasolle (10 km soutua/200 toistoa laitteilla) niin menee ihan normiruualla.
Lihaskudoksen energiatiheys on murto-osa rasvakudoksen energiatiheydestä eli painon junnaaminen tulee aika helposti.
Viikonlopuksi on luvassa riisimaidon tekoa, pyykkäystä, siivoamista , tiskausta ja saippuan tekoa. Vähän pitäisi päästä askartelemaankin.
Luettavana on tämmöinen kirja:
Lama Yeshe:Introduction to Tantra : The Transformation of Desire
Tänään menen salille ja jätän kapakassa käynnin väliin vaikka on tilipäivä.
Viikonlopun ruokia en ole miettinyt. Pelmenejä tekisi mieli mutta kun pakastin pitäisi sulattaa ja niitä pitäisi ostaa 2 kg pussi niin jätän väliin.
- Tomaatti115
Moikka!
Tänään on vähän rauhallisempi päivä, sain nukkua pitkään ja alan kohta opiskelemaan ja sitten ajattelin siivota. Nukuin viime yönä kunnolla pitkästä aikaa, ennen sitä nukuin tosi huonosti monena yönä, niin et heräilin useita kertoja enkä enää saanut unta sen jälkeen. Toissa yönä nukuin vain reilu 4 tuntia, kun heräsin 4.30 enkä enää saanut unta, vaikka kello soi 5.30. Huomaa että stressi on alitajunnassa ja vaikuttaa myös unen laatuun.
Eilen söin korkeintaan 2000kcal eli pieni vaje tuli, hyvä homma. Söin säännöllisesti ja nyt on ahmiminenkin jäänyt, oon pärjännyt pienillä annoksilla. Rahasta on vähän pulaa joten ostettiin nyt kaikkea mahdollisimman halpaa, joka tarkoittaa sitä et on täysirasvaista juustoa, halpaa uunilenkkiä, kanankoipia, jauhelihaa ym ruoaksi loppukuun ajan. Pakastevihanneksia ja -marjoja kuitenkin on et täytyy niillä sit keventää ruokaa.
Viime viikko meni syömisten suhteen tosi huonosti ja mässäiltyä tuli jonkun verran mutta hyvä tulos oli silti punnituksessa: -700 grammaa! Olen tosi iloinen! Sentään joku asia onnistuu tällä hetkellä elämässäni :D Voi olla, että syöminen myös herättää elimistöä ja paino putoaa paremmin niinä päivinä kun syön vähemmän. Ajattelin et paino olisi noussut vähäisen unen takia, stressin takia, huonojen syömisten takia, mutta ei.
Kokonaistulos: 115,4kg -> 107,8kg eli YHTEENSÄ -7,6kg.
Aivan mahtava tulos mun mielestä. Ja ihana että paino meni kunnolla alas sen 110:n sekä alle BMI 40:n, nyt on jo reilusti alle sen. Tästä on hyvä jatkaa.
Millie, tuo makeanhimo todellakin voi olla iso ongelma. Mulla on usein sama juttu. No söin tällä viikolla sen 400 gramman irtokarkkipussin mut sen jälkeen ei oo tehnyt mieli, ihme kyllä. Mulla on tietysti paljon muuta nyt mielessä kun ruoka mutta yleensä kärsin itsekin makeanhimosta. Ajattelin nyt yrittää olla ilman karkkia viikonlopun, tai korkeintaan ostan noita uusia nellie dellies hedelmäkarkkeja jossa koko pussissa on 70kcal eli tosi vähän, ja ne on yllättävän hyviä!! Olen kuullut et joillain auttaa kromin syöminen, osa on sanonut et makeanhimo on lähtenyt kokonaan. Ite en usko siihen enkä oo kokeillut, luulisin et se toimii lumelääkkeen tavoin mutta kantsii aina kokeilla:) Saa luontaistuotekaupoista.
En muuten usko et lihasmassa kasvaa jos rasva palaa? Oon lukenut, että jos on lihava ihminen ja käy kuntosalilla niin lihas ei kasva, vaan se polttaa rasvaa. Ja lihas kasvaa vasta kun rasvat on poltettu. Onkohan totta?
Ei mulla ainakaan lihasmassa oo ikinä kasvanut vaikka oon käynyt kuntosalilla lähes koko elämäni, ainoastaan rasva tosiaan palanut ja laihtunut:) Mutta se estää sitä, ettei lihasta lähde pois niin paljon kun laihtuu, mutta tuskin se sitä määrää kasvattaa, korkeintaan pitää samana ja estää lihaksen häviämistä.
Viikonlopusta, oiskin kiva käydä pitkästä aikaa ulkona syömässä mutta ei tosiaankaan ole nyt varaa siihen, ajattelin ihan lepäillä ja huomenna tosin mennään miehen kans yhelle keikalle ja siihen on vähän rahaa säästössä et saa muutaman oluen siellä. Muuten viikonloppu menee varmaan opiskellessa, kattoessa telkkaria ja ollessa vaan. Ei oikein jaksa edes ajatella mitään kivaa.- isoliinu
Heipa vaan kaikille!
Piti lähteä jo aamusta lapsen koululle ja tulin tossa tunti sitten kotia. Heti vaatteet vaihdettuani jumppasin 40min. Wii:llä sekä hölkkäsin. Kaloreita paloi reilu 300kcal. Vielä meinaan tehdä illemmalla uuden satsin, niin että tulee poltettua ainakin yhteensä 500-600kcal. Näin viikonloppuisin kun tulee kummiskin minun otettua valkkista, niin ei sitten "haittaa" kaloreissa ihan niin paljon:))
Onnittelut Tomaatti115!! Sinä kyllä onnistut joka viikko hienosti pudottamaan painoasi. Voit olla ylpeä ja hyvilläsi! Toivon, että minullakin vihdoinkin rupeaa menemään samalla tavalla painon kanssa. Tiedän ainakin, että yritän parhaani. En olisi koskaan ennempään uskonut, että jumppaisin joka päivä ja viime viikollakin poltin yli 3500kcal:in jumpalla ja hölkällä.
Tosin luulen, että jos jumppaa ja urheilee enemmän, niin lihakset kasvaa ja paino voi jumittaa tai jopa nousta. Meinaan, että itselläni on ainakin ihan selvästi lihakset kasvaneet, vaikka läskiä onkin vielä ihan riittävästi. Ja luulen, että siksi minun paino ei putoa niin nopeaa ( jojoilee tai nouseekin) vauhtia. Koska muuta syytä en keksi, että paino ei ollut tippunut viime viikkojen aikana ( tällä viikolla kyllä, mutta aikaisemmin), mutta vyötärö ja lantio oli pienentynyt monta cm. Toissa päivänä huomasin, säärikarvoja ajellessa, että pohkeissa näkyy tosi selvästi lihakset, eikä ole läskiä siellä enää ollenkaan:)
Minulla on suurin ongelma maha, joka roikkuu aina vaan enemmän ja enemmän..sekä käsivarret, joissa on edelleen läskiä, mutta myöskin laihtumisen takia hirveet heltat..roikkuu jo tosi pahasti:( Mutta tiedän, että näihin tulee sitten veitsestä apu. Mutta vielä on sinne matkaa kummiskin.
Viikonlopuksi ei minullakaan ole ainakaan vielä mitään erikoisia suunnitelmia. Lapset menevät mummolaan, joten saa nähdä josko tulee tehtyä mitään ihmeellistä, vaiko vai oltua. Siivota tietysti pitää sekä pyykkiä pestä. Ei ole normaalia kuinka paljon tulee pyykkiä. Loputon taakka:D
Ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa ja palailemisiin:) Eipä se keho niin helposti kehitä lihasta kun ollaan miinuskaloreilla. Lihaksen syntyyn kun tarvitaan liikunnan lisäksi proteiinia ja hiilihydraattia (ettei elimistö polttaisi proteiinia energiaksi). Kyllä sille lihavallekin ne lihakset kehittyvät samalla tavalla kun ravinto on kondiksessa. Sumopainijat ovat hyvä esimerkki, rautaa liikkuu tarvittaessa järkyttävästi. Sumopainijat muuten syövät vähärasvaista ruokaa mutta ihan älyttömiä määriä. Joku oli vetänyt aterialla 27 kuppia vihannes-possupataa ja oli kuulemma jäänyt vielä tilaa jälkiruualle. Kaloreita noille tulee siinä 10000 kCal päivässä ja harjoitteluun menee ruokailulta liikenevä valveaika.
- Tomaatti115
Tänään tuli 1800kcal, ja söin nyt illalla hesen kerrosaterian. Oli sen verran kaloreita jäljellä et päätin herkutella perjantain kunniaksi. Karkkia tosiaan en aio ostaa, huomenna tulee juotua muutama olut mut muuten syön normaalisti.
- isoliinu
Minulle kaloreita on tullut tähän mennessä n.1200-1300, mutta meinaan vielä telkkaa katsoessa syödä muutaman pähkinän ja namun...joten oletan kaloreiden nousevan tuonne 1500-1700kcal. Tosin jumppasin ja hölkkäsin tänään 600kcal:in edestä, joten olen ihan tyytyväinen päivän tulokseen...ja toivon, että se näkyy myös painossa:))
Elän koko ajan pelossa, että paino ei laske, vaan nousee, koska viimeistä viikkoa lukuunottamatta, niin on tapahtunut. Toivon todella ettei enää tapahdu niin, koska hölkkään ja jumppaan päivittäin. No, aika näyttää.
Toivottavasti kaikilla oli mukava päivä ja huomiseen!
- isoliinu
Hyvää alkavaa lauantaita kaikille!!
Kuinkas on päivä lähtenyt sujumaan? Minä nukuin aika pitkään, kun on tullut jo monta yötä nukuttua tosi huonosti. Olkapää kiukuttelee edelleen ja eilen tuli syötyä sellaisia toffeenamuja useampi, ja maha tuli vissiin niistä kipeäksi, joten se valvotti myös. No, nyt ei niitä namuja ole enää, enkä meinaa ostaa lisää, joten ehkä mahakin rauhoittuu. On vieläkin jotenkin aran oloinen.
Täällä on tosi kiva ilma, aurinko paistaa ja on aika lämmintä, joten ajattelin hyötykävellä kauppaan. Matkaa on pari kilsaa suunnilleen, tuleepahan poltettua muutama kalori niinkin. Sitten lisäksi vielä hölkkää ja Wii:tä:)
Toivottavasti teillä on kaikilla mukava päivä! Palaillaan:)- Tomaatti115
Perun aiemmat puheeni, nimittäin tämä päivä meni sittenkin herkutteluksi. Ajattelin ilahduttaa miehen hyvällä aamupalalla, ja tehtiin esipaistettuja sämpylöitä, pekonia ja kananmunia. Kun muuten on vaikeaa niin musta on tärkeää et elämässä on pieniä iloja.Mun mies on just sellanen et vatsan kautta saadaan iloiseksi ;) Äsken syötiin kanaa ja riisiä kurkkutomaattisalaattia , ja ostin sit kuitenkin karkkia ja sipsiäkin meillä on. Illalla juon muutaman oluen joten kaloreiden osalta päivä menee huonosti mutta ihan ok. Huomenna arkeen.
Suunnittelin huomista kuntosalikeikkaa mutta oon flunssainen ja vähän paikkojakin särkee, niin en tiedä uskaltaako sitä kahdeksi tunniksi rehkimään. - isoliinu
Tomaatti115 kirjoitti:
Perun aiemmat puheeni, nimittäin tämä päivä meni sittenkin herkutteluksi. Ajattelin ilahduttaa miehen hyvällä aamupalalla, ja tehtiin esipaistettuja sämpylöitä, pekonia ja kananmunia. Kun muuten on vaikeaa niin musta on tärkeää et elämässä on pieniä iloja.Mun mies on just sellanen et vatsan kautta saadaan iloiseksi ;) Äsken syötiin kanaa ja riisiä kurkkutomaattisalaattia , ja ostin sit kuitenkin karkkia ja sipsiäkin meillä on. Illalla juon muutaman oluen joten kaloreiden osalta päivä menee huonosti mutta ihan ok. Huomenna arkeen.
Suunnittelin huomista kuntosalikeikkaa mutta oon flunssainen ja vähän paikkojakin särkee, niin en tiedä uskaltaako sitä kahdeksi tunniksi rehkimään.Moi!
Tultiin just kotia. Mentiin kaupoille, kun oli niin kiva ilma, ja käveltiin useampi tunti lähi kaupungissa. Tytär ja hänen poikaystävä oli myös mukana, joten koluttiin joka kauppa:) Sitten mentiin syömään, tosin jostain syystä en oikein pystynyt syömään kunnolla, mutta otin sitten valkoviiniä...ja kalorit on tällä hetkellä about 800-900kcal. Nyt meinaan syödä tota"grillattua" leipää kinkulla ja juustolla ja myöhemmin ehkä muutama hedelmänamu ja/tai pähkinä. Uskon kaloreiden tulen tonne 1600-1800kcal:in luokkaan. Liikuttua tuli tänään Wii:llä, sekä hyötyliikuttua reilu 500kcal:in edestä, joten ihan ok päivä...luulisin ja toivon:))
No, huomenna taas palataan!! - isoliinu
isoliinu kirjoitti:
Moi!
Tultiin just kotia. Mentiin kaupoille, kun oli niin kiva ilma, ja käveltiin useampi tunti lähi kaupungissa. Tytär ja hänen poikaystävä oli myös mukana, joten koluttiin joka kauppa:) Sitten mentiin syömään, tosin jostain syystä en oikein pystynyt syömään kunnolla, mutta otin sitten valkoviiniä...ja kalorit on tällä hetkellä about 800-900kcal. Nyt meinaan syödä tota"grillattua" leipää kinkulla ja juustolla ja myöhemmin ehkä muutama hedelmänamu ja/tai pähkinä. Uskon kaloreiden tulen tonne 1600-1800kcal:in luokkaan. Liikuttua tuli tänään Wii:llä, sekä hyötyliikuttua reilu 500kcal:in edestä, joten ihan ok päivä...luulisin ja toivon:))
No, huomenna taas palataan!!Terve!
Kuinkas teillä on viikonloppu mennyt? Toivottavasti mukavasti:)
Minulla tuli nukuttua huonosti, ja on sellanen hörhelö olo. Turvottaa myöskin. Ehkä se on se juotu viini. Kävin myös vaa'alla..ei kovin järkevää tosin, kun on jo tällänen tönkkö olo..mutta tulipahan mentyä...ja vaaka kertoi saman, kuin minusta tuntuukin..paino oli 600g enemmän:( Toivon, että on vaan nesteitä, jotka poistuvat parissa päivässä...koska en ole mielestäni mässäillyt liikoja, ja olen jumpannut joka päivä. On tämä kyllä joskus aika masentavaa touhua, kun tuloksia ei meinaa oikein tulla.
En siltikään aio antaa periksi!! Pakko tässä on jossain vaiheessa alkaa sen painon oikein kunnolla putoamaan, hitto vieköön!
No, keskiviikkona sen sitten näkee, kun on se punnitus, ja vertaan viime viikon keskiviikkoon.
Hyvää sunnuntai-päivän jatkoa teille!! isoliinu kirjoitti:
Terve!
Kuinkas teillä on viikonloppu mennyt? Toivottavasti mukavasti:)
Minulla tuli nukuttua huonosti, ja on sellanen hörhelö olo. Turvottaa myöskin. Ehkä se on se juotu viini. Kävin myös vaa'alla..ei kovin järkevää tosin, kun on jo tällänen tönkkö olo..mutta tulipahan mentyä...ja vaaka kertoi saman, kuin minusta tuntuukin..paino oli 600g enemmän:( Toivon, että on vaan nesteitä, jotka poistuvat parissa päivässä...koska en ole mielestäni mässäillyt liikoja, ja olen jumpannut joka päivä. On tämä kyllä joskus aika masentavaa touhua, kun tuloksia ei meinaa oikein tulla.
En siltikään aio antaa periksi!! Pakko tässä on jossain vaiheessa alkaa sen painon oikein kunnolla putoamaan, hitto vieköön!
No, keskiviikkona sen sitten näkee, kun on se punnitus, ja vertaan viime viikon keskiviikkoon.
Hyvää sunnuntai-päivän jatkoa teille!!Kannattaa välillä käyttää mittanauhaa vaa'an asemasta. Lihas on paljon tiiviimpää kuin läski, näet. Isoliinu, sulla on tullut niin paljon enemmän liikuntaa elämääsi että lihasmassa on varmasti lisääntynyt.
Eilen jäi syömiset vähiin kun nukahdin ennen ruokailua ja kun heräsin aamuyöstä niin en viitsinyt laittaa mitään. Lauantain saldoksi jäi kolme keitettyä kananmunaa, 4 viipaletta ruisleipää ja kaksi lasia soijamaitoa ja pullo kuohuviiniä (tuo oikeastaan tänä aamuna). Paino oli lauantaiaamuna -600 g JUV. Enää pari kiloa jäljellä.
Ei huvittaisi yhtään laittaa ruokaa mutta ei tee mieli lähteä uloskaan syömään. Täytyy kaivaa jotain pakkasesta.- isoliinu
mrx-08 kirjoitti:
Kannattaa välillä käyttää mittanauhaa vaa'an asemasta. Lihas on paljon tiiviimpää kuin läski, näet. Isoliinu, sulla on tullut niin paljon enemmän liikuntaa elämääsi että lihasmassa on varmasti lisääntynyt.
Eilen jäi syömiset vähiin kun nukahdin ennen ruokailua ja kun heräsin aamuyöstä niin en viitsinyt laittaa mitään. Lauantain saldoksi jäi kolme keitettyä kananmunaa, 4 viipaletta ruisleipää ja kaksi lasia soijamaitoa ja pullo kuohuviiniä (tuo oikeastaan tänä aamuna). Paino oli lauantaiaamuna -600 g JUV. Enää pari kiloa jäljellä.
Ei huvittaisi yhtään laittaa ruokaa mutta ei tee mieli lähteä uloskaan syömään. Täytyy kaivaa jotain pakkasesta.olet oikeassa, mrx-08. Painon jumituksen tai nousun syynä voi vaan olla lihasten kasvu tai nestetasapainon heittely. Koska olen tosiaan nämä viimeiset kaksi viikkoa jumpannut ja hölkännyt enemmän kuin moniin vuosiin. Tälläkin viikolla on kaloreita palanut tähän mennessä yli 3300kcal. Käytiin äsken miehen kanssa vajaa tunnin kohtalaisen reippaalla kävelyllä.
Laskin tossa äsken myös tämän viikon syömiset sekä juomiset ( tälle päivälle arvioin n. 1300-1400kcal), sekä vähensin siitä sitten poltetut kalorit ja sitten jaoin luvun 7:llä päivällä..Tulos reilu 900kcal:ia/p. Eli ei hitto tollasilla kalorimäärillä voi lihoa!!?????
Minua kyllä kummiskin inhottaa, etten edelleenkään laihdu viikoittain. Vaikka lohduttaakin, että pienenemistä tapahtuu, kun mittaa kroppaa...mutta kummiskin sitä toivoisi, että pääsisi kunnon vauhtiin laihtumisessa ja että kesäksi putoaisi ainakin 15kiloa. ( heinäkuun loppuun mennessä)...tosin jos tätä tahtia jatkuu minulla, voin unohtaa tollaset lukemat:(
Meinaan nyt kummiskin jatkaa näillä kalorimäärillä ja jumpata niin paljon kun jaksan tonne huhtikuun puoleen väliin, ja sitten katson, minkälaisia tuloksia on syntynyt tai jäänyt syntymättä.
Laskin tossa myös, että olen laihtunut näiden 10 viikon aikana "vain" n. 4kg...mutta jos lasken ne kaikki kilot jotka ovat tulleet näiden viikkojen aikana takaisin ja olen ne pudottanut, taas tulleet takaisin ja taas pudotin ne ja taas tuli takaisin jne...niin olen pudottanut näinä 10 viikkona 10-15kg!! No joo..eihän sitä noin ole tarkoitus laskea, mutta ottaa kyllä joskus hieman päáhän kummiskin.
No ei muuta kuin reippaasti eteenpäin ja uskoa että onnistutaan!!:)
- isoliinu
Tuli tossa vielä mieleen, kun pohdin tätä meikäläisen kamppailua läskiä vastaan..Pitäisikö minun ehkä vähentää liikuntaa, että paino rupeaisi putoamaan? Eli syödä edelleen vähän, mutta liikkua myös vähemmän kuin olen viimeisien viikkojen aikana? Vai jos jatkan samaan tapaan, niin rupeaako kummiskin jossain vaiheessa paino putoamaan kun lihasmassa ei kasva enää vai miten?? Meinaan, jos nyt painon jumituksen tai nousun syynä on lihasmassan kasvu, niin milloin se pysähtyy ja paino rupeaa kunnolla laskemaan??
Mitä mieltä olette? On nimittäin tosi kova halu saada tuo paino mahdollisemman nopeasti ainakin alle sen sadan!! Se on sellainen haave, että jos ei piakkoin siihen päästä, niin en tiedä oikein mitä tehdä. Voi olla että sitten motivaatio rupeaa laskemaan ja sitä en tietenkään halua!!- Tomaatti115
Isoliinu, kun kerta teet pelkkää aerobista liikuntaa, joka polttaa rasvaa, niin ei tosiaankaan kannata vähentää sitä. Ei sellaisesta liikunnasta lihasmassa kyllä kasva varsinkin kun syöt vähemmän kuin kulutat. Laihduttajille tosin suositellaan kuntosalia ja lihaskuntoa aerobisen liikunnan lisäksi, koska se polttaa rasvaa myös hyvin tehokkaasti. Mun mielestä syöt tosi vähän kaloreita, ja luulenkin että elimistön aineenvaihdunta on pienentynyt tosi alhaiseksi mikä on huono juttu koska sitten et voi "ikinä" syödä tuon enempää lihomatta. Mutta niin käy jos laihduttaessa syö liian vähän. Itse edelleen suosittelisin sitä että söisit jonkun aikaa vaikka 2000kcal päivässä vaikka parikin viikkoa (pääasiassa normaalia ruokaa, ei niin et puolet ois karkeista tms) ja paino varmasti nousee nesteiden takia mutta sitten kun taas vähennät kaloreita sen jälkeen niin alat laihtumaan, kun aineenvaihdunta on jokseenkin palautunut normaalimmaksi.
Mulla on ongelma edelleen nää viikonloppusyömiset. Oon tietysti laihtunut hienosti mut silti harmittaa et aina menee mässäilyks. Eilenkin oltiin baarissa ja varmaan 7-8 olutta join, ja yöllä tullessa tultiin sit pitserian kautta kotiin! Eli kaloreita tuli varmaan 4000..... no en oo laskenut mutta uskoisin et TOSI PALJON!
Nyt tämä päivä alkoi kun söin pari palaa pitsaa eilisestä, karkkia ja vähän sipsiä eilisestä, ja tehään myöhemmin ruoaksi ranskalaisia ja uunimakkaraa. Aargh. No mutta kyllä oli eilen hauskaa ja kai sitä nyt täytyy vaan ruotuun palata!
Hyvä juttu on ainakin se, että noin muuten menee jo paljon paremmin ja moni kivi on lähtenyt sydämeltä. On jo ihan hyvä olo taas :)
Kalorit tänään tulee varmaan 1800 tai korkeintaan 2000. En mene sinne kuntosalille kun oon tosi väsynyt ja flunssainen. Huomenna taas täytyy palata arkeen ja yrittää olla syömättä roskaruokaa nyt muutamaan viikkoon. Tomaatti115 kirjoitti:
Isoliinu, kun kerta teet pelkkää aerobista liikuntaa, joka polttaa rasvaa, niin ei tosiaankaan kannata vähentää sitä. Ei sellaisesta liikunnasta lihasmassa kyllä kasva varsinkin kun syöt vähemmän kuin kulutat. Laihduttajille tosin suositellaan kuntosalia ja lihaskuntoa aerobisen liikunnan lisäksi, koska se polttaa rasvaa myös hyvin tehokkaasti. Mun mielestä syöt tosi vähän kaloreita, ja luulenkin että elimistön aineenvaihdunta on pienentynyt tosi alhaiseksi mikä on huono juttu koska sitten et voi "ikinä" syödä tuon enempää lihomatta. Mutta niin käy jos laihduttaessa syö liian vähän. Itse edelleen suosittelisin sitä että söisit jonkun aikaa vaikka 2000kcal päivässä vaikka parikin viikkoa (pääasiassa normaalia ruokaa, ei niin et puolet ois karkeista tms) ja paino varmasti nousee nesteiden takia mutta sitten kun taas vähennät kaloreita sen jälkeen niin alat laihtumaan, kun aineenvaihdunta on jokseenkin palautunut normaalimmaksi.
Mulla on ongelma edelleen nää viikonloppusyömiset. Oon tietysti laihtunut hienosti mut silti harmittaa et aina menee mässäilyks. Eilenkin oltiin baarissa ja varmaan 7-8 olutta join, ja yöllä tullessa tultiin sit pitserian kautta kotiin! Eli kaloreita tuli varmaan 4000..... no en oo laskenut mutta uskoisin et TOSI PALJON!
Nyt tämä päivä alkoi kun söin pari palaa pitsaa eilisestä, karkkia ja vähän sipsiä eilisestä, ja tehään myöhemmin ruoaksi ranskalaisia ja uunimakkaraa. Aargh. No mutta kyllä oli eilen hauskaa ja kai sitä nyt täytyy vaan ruotuun palata!
Hyvä juttu on ainakin se, että noin muuten menee jo paljon paremmin ja moni kivi on lähtenyt sydämeltä. On jo ihan hyvä olo taas :)
Kalorit tänään tulee varmaan 1800 tai korkeintaan 2000. En mene sinne kuntosalille kun oon tosi väsynyt ja flunssainen. Huomenna taas täytyy palata arkeen ja yrittää olla syömättä roskaruokaa nyt muutamaan viikkoon.Pitsassa on sellaiset 1000 kCal (riippuu tietysti pitsasta) ja oluessa 200 per tuoppi.
Kuohuviini on muuten suhteellisen hyvä vaihtoehto oluelle kun kuivassa kuohuviinissä on alle 15 g sokeria litrassa. On myös halvempaa kuin siideri (alkoholimielessä) kun pullo kuohuviiniä vastaa suurin piirtein 4 tölkkiä siideriä.
Isoliinu: älä lopeta liikuntaa, jojoamisen vaara kasvaa ihan älyttömästi jos ei liiku. Ulkonäöllisesti on ihan sama mikä paino on kunhan mitat ovat kohdallaan. Jos olet kaventunut eikä paino ole tippunut niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa että lihasta on tullut lisää. Juothan varmasti riittävästi vettä päivän aikana? Lisäksi täytyy kertoa vanha maksiimi 'Lihakset tulevat ja menevät, läski on ikuista'.
Kävin syömässä kebapin salaatilla. Söin pari ranskanperunaakin. Saippuasta tuli oudon väristä, sellaisen kellertävän läpinäkyvää. Oli eka kerta kun käytin risiiniöljyä ja jojobavahaa. Satsi valmistuu kuukauden päästä. Vaahtoaa ainakin hyvin eikä pitäisi ärsyttää ihoa. Ei kyllä pitäisi olla erityisen hyvin puhdistavaakaan.- isoliinu
mrx-08 kirjoitti:
Pitsassa on sellaiset 1000 kCal (riippuu tietysti pitsasta) ja oluessa 200 per tuoppi.
Kuohuviini on muuten suhteellisen hyvä vaihtoehto oluelle kun kuivassa kuohuviinissä on alle 15 g sokeria litrassa. On myös halvempaa kuin siideri (alkoholimielessä) kun pullo kuohuviiniä vastaa suurin piirtein 4 tölkkiä siideriä.
Isoliinu: älä lopeta liikuntaa, jojoamisen vaara kasvaa ihan älyttömästi jos ei liiku. Ulkonäöllisesti on ihan sama mikä paino on kunhan mitat ovat kohdallaan. Jos olet kaventunut eikä paino ole tippunut niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa että lihasta on tullut lisää. Juothan varmasti riittävästi vettä päivän aikana? Lisäksi täytyy kertoa vanha maksiimi 'Lihakset tulevat ja menevät, läski on ikuista'.
Kävin syömässä kebapin salaatilla. Söin pari ranskanperunaakin. Saippuasta tuli oudon väristä, sellaisen kellertävän läpinäkyvää. Oli eka kerta kun käytin risiiniöljyä ja jojobavahaa. Satsi valmistuu kuukauden päästä. Vaahtoaa ainakin hyvin eikä pitäisi ärsyttää ihoa. Ei kyllä pitäisi olla erityisen hyvin puhdistavaakaan.Tämä aihe nyt mietityttää edelleen hieman minua, koska tuntuu olevan erinlaisia mielipiteitä. Meinaan, että Tomaatti115 sanoi, ettei liikunta jota harrastan nykyisin, kasvata lihaksia..ja mrx-08 sanoi toisin. Siis hieman minun liikunnasta vielä. Ensiksi täytyy kysyä, että onko sillä lihasten kasvulle väliä, onko aikaisemmin harrastanut liikuntaa vai ei? Niin kuin olen kertonut, olen ollut aina hyvin laiska liikkumaan. Mielummin panttasin enemmin ruuasta, kuin että olisin liikkunut polttaakseni kaloreita. Nyt siis olen viimeisen viikkojen aikana liikkunut enemmän kuin vuosiin. Teen päivittäin "stepperi" tyylistä jumppaa noin 20-30 min. Hölkkään n. 15-40min. Kävelen satunaisesti 30-90min. ( en siis joka päivä), Pyöritän hula-hulaa päivittäin n. 5-10min. Aloitin taas varovaisesti nyrkkeilyn 10-15min. jne. Täällä viikolla liikunnasta paloi reilu 3600kcal. ( Laitan aina nuo tuloksen liikunnasta hieman alakanttiin ja syömiset hieman yläkanttiin). Eli tämä liikunta mitä teen päivittäin on tosi paljon minulle, joka ei koskaan ole oikeastaan liikkunut.
Vettä juon paljon joka päivä. Ehkä liikaakin...n.2-3litraa/p. Joskus jopa enemmän. Otan kyllä joka päivä vihreä tee tabeletin, jotta poistuisi nuo nesteet sitten kummiskin. Eli millä tavalla tiedät, onko aineenvaihduntasi hidas vai ei?? Käyn normaalisti myös joka aamu vessassa "isommalla tarpeella". Normaalisti tuo siis kerran päivässä, mutta pissalla juoksenkin sitten tosi usein. Jopa yöllä kerran tai kaksi. Kertooko tuo mitään aineenvaihdunnasta?
En meinaan lopettaa jumppaamista, mutta kysymys oli, että jos kyse on nyt lihasmassan kasvusta, niin kuinka kauankohan menee, ennenkuin rupeaa sitten paino kunnolla laskemaan? Huomaan siis kyllä, että lihakset on kasvaneet. Varsinkin reisissä ja pohkeissa.
Tänään poltin liikunalla reilu 500kcal. Syönyt olen reilu 500kcal. Päivälliseksi söin wok-kasviksia ja sekaan pieni pala broileria. Oli tosi hyvää ja vähän kaloreita:)
Illalla meinaan siis syödä vielä jotakin, en tiedä vielä mitä. Yritän saada kalorit tonne 1100-1300kcal. En uskalla ainakaan vielä ruveta syömään enempään, vaan kokeilen tätä tyyliä vielä muutaman viikon, josko vaikka rupeisi kummiskin paino laskemaan tasaisesti. - -Millie
isoliinu kirjoitti:
Tämä aihe nyt mietityttää edelleen hieman minua, koska tuntuu olevan erinlaisia mielipiteitä. Meinaan, että Tomaatti115 sanoi, ettei liikunta jota harrastan nykyisin, kasvata lihaksia..ja mrx-08 sanoi toisin. Siis hieman minun liikunnasta vielä. Ensiksi täytyy kysyä, että onko sillä lihasten kasvulle väliä, onko aikaisemmin harrastanut liikuntaa vai ei? Niin kuin olen kertonut, olen ollut aina hyvin laiska liikkumaan. Mielummin panttasin enemmin ruuasta, kuin että olisin liikkunut polttaakseni kaloreita. Nyt siis olen viimeisen viikkojen aikana liikkunut enemmän kuin vuosiin. Teen päivittäin "stepperi" tyylistä jumppaa noin 20-30 min. Hölkkään n. 15-40min. Kävelen satunaisesti 30-90min. ( en siis joka päivä), Pyöritän hula-hulaa päivittäin n. 5-10min. Aloitin taas varovaisesti nyrkkeilyn 10-15min. jne. Täällä viikolla liikunnasta paloi reilu 3600kcal. ( Laitan aina nuo tuloksen liikunnasta hieman alakanttiin ja syömiset hieman yläkanttiin). Eli tämä liikunta mitä teen päivittäin on tosi paljon minulle, joka ei koskaan ole oikeastaan liikkunut.
Vettä juon paljon joka päivä. Ehkä liikaakin...n.2-3litraa/p. Joskus jopa enemmän. Otan kyllä joka päivä vihreä tee tabeletin, jotta poistuisi nuo nesteet sitten kummiskin. Eli millä tavalla tiedät, onko aineenvaihduntasi hidas vai ei?? Käyn normaalisti myös joka aamu vessassa "isommalla tarpeella". Normaalisti tuo siis kerran päivässä, mutta pissalla juoksenkin sitten tosi usein. Jopa yöllä kerran tai kaksi. Kertooko tuo mitään aineenvaihdunnasta?
En meinaan lopettaa jumppaamista, mutta kysymys oli, että jos kyse on nyt lihasmassan kasvusta, niin kuinka kauankohan menee, ennenkuin rupeaa sitten paino kunnolla laskemaan? Huomaan siis kyllä, että lihakset on kasvaneet. Varsinkin reisissä ja pohkeissa.
Tänään poltin liikunalla reilu 500kcal. Syönyt olen reilu 500kcal. Päivälliseksi söin wok-kasviksia ja sekaan pieni pala broileria. Oli tosi hyvää ja vähän kaloreita:)
Illalla meinaan siis syödä vielä jotakin, en tiedä vielä mitä. Yritän saada kalorit tonne 1100-1300kcal. En uskalla ainakaan vielä ruveta syömään enempään, vaan kokeilen tätä tyyliä vielä muutaman viikon, josko vaikka rupeisi kummiskin paino laskemaan tasaisesti.Heippa kaikille,
Mä en Isoliinu osaa vastata noihin sun kysymyksiin. Vähän olen itsekin aprikoinut samoja asioita. Sä olet kyllä tosi upeasti jaksanut liikkua nytten, hieno homma, jatka vaan samaan malliin!
Tomaatti sulla oli taas hyvin mennyt painoa alas, lähestyt hyvää vauhtia sitä kymmentä kiloa. Se onkin jo sitten aika paljon lähtenyttä läskiä! Itse kun saavutan sen niin se on kyllä sitten tuuletuksen paikka ;).
Perjantaina kävi sisko meillä ja värjättiin toistemme juurikasvut. Tehdään aina niin ja siinä säästää ihan hyvin rahaa verrattuna siihen jos menisi aina kampaajalle. La meidän piti mennä syömään mun miehen kanssa ja yritettiinkin mennä, mutta reissu jäi kesken kun mulle tuli uuden lääkkeen takia inhottavia sivuvaikutuksia. Kun suurinpiirtein oltiin päästy ravintolaan istumaan niin mun piti mennä vessaan oksentelemaan. Eli se siitä romanttisesta illasta. Olin laittanut itsenikin kerrankin oikein vimpan päälle, haaveilin myös härän sisäfileepihvistä, mutta... Mulla on tosiaan muutenkin ollut lääkkestä vähän höhnö olo koko viikonlopun ja oon vaan aika paljon vaan nukkunut.
Tänään kunnostauduin viikkosiivouksella. Huomenna on punnituspäivä ja vähän jo valmiiksi harmittaa kun luulenpa ettei paino tällä viikolla ole tosiaan laskenut. Mutta ensi viikolla sitten sitäkin tarmokkaammin eteenpäin.
-Millie
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117