Hauiksen ympärys nopeasti isommaksi

vähän treenannut

Kilpailu kaverin kanssa kumpi saa hauiksen suuremmaksi kesäksi. Kuinka paljon hauiksen ympärystä on mahdollista kasvattaa 3-4 kuukaudessa ja miten se kannattaa näin aloittelijana tehdä? Ilmeisesti ojentajat ovat jopa tärkeämpiä kädenympäryksen kasvatuksessa kuin haislihakset mutta miten, mitä liikkeitä, kuinka usein ja mitä syöden? Läskikerrosta en halua saada, joten ohje syö vaan perkeleesti ja treenaa ei toimi.

55

26660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijmkiji

      Rupeet roinaamaan, kunnon kuuri päälle ja pistät myrkyt suoraan hauislihakseen niin se kasvaa vielä paremmin. Voit saada tommosen 10-20 cm lisää kesään mennessä. Viis kannuu viikossa riittää ja muista vetää vitusti panaaneja, ne palauttaa hyvin.

      • 55 cm levossa

        Itse pumppaan ilmaa hauis- ja ojentajalihaksiin. Koko kasvaa puolella jo parin puhalluskerran jälkeen.


    • ajassa..

      ei ihmeitä tehdä oman papun kasvattamiseen. pumppailet jotain näön vuoksi.

      Koska kyseessä on suhteellinen kilpailu, sinä vastaan kaveris, kannattaa keskittyä pilaamaan toisen touhut: katkase vaikka kaveris käsi. siellä kipsin alla se muuttuu kesään mennessä linnunkoiveksi. voitat varmasti.

      • haba kasva yhtään

        sen paremmin. olen roinannut ite sen pari vuotta monilla eri aineilla ja 3cm olen habaan saanut. enemmänkin voimaa olen saanut. ei se kaikilla se haba roinallakaan heti kasva, tiedoksi vaan.


      • haba kasvaa
        haba kasva yhtään kirjoitti:

        sen paremmin. olen roinannut ite sen pari vuotta monilla eri aineilla ja 3cm olen habaan saanut. enemmänkin voimaa olen saanut. ei se kaikilla se haba roinallakaan heti kasva, tiedoksi vaan.

        ja ihan ilman roinaamista. Paras keino on pitää energiansaanti kunnolla plussalla eli ainbakin 3g proteiinia painokiloa kohti, kunnolla myös hiilareita ja hyviä rasvoja, ei ainakaan jää sen takia kehitys heikommaksi. Kunnon heraisolaatti-malto kreatiinipalkkari jota ryystät hieman ennen treeniä, sen aikana ja loput treenin jälkeen. Hydrolysaatti saattaa auttaa hieman tavallista isolaattia enemmän, rasvaisia ja laktoosia konsetraatteja en käyttäisi ollenkaan. Runsasta tuntia ennen treeniä olet syönyt hyvää proteiinia ja hiilihydraatteja sekä hieman hyviä rasvoja. Treenin ja palkkarin jälkeen taas kunnon broteiini-hiilariruokaa ja hieman hyviä rasvoja.
        Vaikka rasvaa tulisi hieman niin se vain lisää käsivarren kokoa, joka kilpailun kannalta on vain plussaa.

        Hauis on 1:3 ja ojentajat 2:3 käsivarren mitasta, joten ojentajatreeni on pakollista jotta ns. hauiksen ympärystulos olisi mahdollisimman hyvä.
        Myös käsivarren sivulla oleva brachialis-lihas levistää käsivartta, joten sitä ei saa tai kannata unohtaa.

        Tee tosiaan hauiskääntöä levytangolla ja käsipainoilla molempia joku 3 sarjaa ja 10-15 toistoa. Ennen tietenkin lämmityssarjat
        Brachialikselle perään hammer-kääntöjä saman verran. Myös muutama sarja Hauiskääntöä
        vastaotteella tekee kutaa.

        Ojentajille ojentajapunnerrusta taljalla, eri ranskalaispunnerrusvariaatioita tärkeimpänä kuitenkin levytangolla, penkillä maaten. Kickback toinen jalka penkillä on myös erinomainen liike. Mielummin yhdellä kädellä kerrallaan. 3 x 12-15 toistoa on myös näissä hyvä kunnon pumpin saamiseksi.

        Noita kun väännät kahtena päivänä viikossa ja mielummin haukka ja ojentajat vielä eri päivinä niin useita senttejä tulee nopeasti.


    • sellaiset

      3-4 senttiä voit lisätä oikeanlaisella treenillä.

      Keskity hauikseen, ojentajiin ja kättä paksuntaviin brachialis (brachialis anticus) liikkeisiin. Eli kolmea liikettä kaksi kertaa viikossa sellaiset 3 sarjaa ja täysillä pumpin maksimoimiseksi. Toistoja voi olla 8-15 välillä, riippuen mikä tuntuu parhaiten lihaksesssa. Ja erittäin puhtaasti koko liikeradalla.

      Liikkeistä suosittelisin seuraavaa:

      Hauis & brachialis:
      1. Hauiskääntö levytangolla seisten
      2.Hauiskääntö käsipainoilla vuorotahtiin, istuen ja ranteita kiertäen
      3. Vaihdellen kerroittain Hammer-hauiskääntöjä, hauiskääntöä levytangolla vastaotteella ja hauiskääntöä hauislaudalla eli Scott-hauiskääntö.

      Älä käytä liian isoja painoja, niin ettei sinun
      tarvitse saada painoja heilauttamalla ylös.
      Pyri "lukitsemaan" käsivarsien yläosa kylkiisi
      koko liikkeen suorituksen ajan.
      Keskity suorittamaan liike koko pituudessaan.
      Voit muunnella harjoitusta joko ottamalla leveän
      otteen, jolloin ensisijaisesti aktivoituu
      hauiksen lyhyempi pää, tai ottamalla kapean
      otteen, joka aktivoi lihaksen pitempää päätä. Näin molemmat osat aktivoituvat ja kasvavat parhaiten.

      Hammer-hauiskääntö on paras tapa
      kehittää olkavarren värttinäluulihaksia,
      mikä auttaa kehittämään paksuutta
      hauislihaksiin.


      Ojentajat:

      1. Ojentajaliike taljassa
      2. Ranskalainen punnerrus maaten penkillä, levytangolla
      3. Vaihdellen kerroittain kickback, dippi ja ranskalainen punnerrus psytyssä levytangolla tai käsipainolla tai kaksin käsin käsipainolla.

      Näitä kun teet säännöllisesti, oikein ja intensiivisesti niin sentti, pari tulee jokaiseen osaan lisää paksuutta.

    • salirotta12345

      paras tapa kasvattaa hauista on treenata koko kehoa. raskaat perusliikkeet kuten maastaveto, kyykyt ja prässi nostavat kehosi testosteronitasoja ja vauhdittavat sekä suoraan että välillisesti kaikkien lihasten kasvua. tasapainoinen keho näyttää myös paljon paremmalta.

      paras keino olisi siis lähteä treenaamaan koko kroppaa, painottaen käsitreenejä. esimerkki treenikierto: koko kroppa kerran viikossa läpi, mutta kädet kahdesti viikkoon.

      jos treenaat 4krt/vko, jaottele päivät esim näin:
      1. Rinta, kädet
      2. Jalat
      3. Selkä, olkapäät
      4. Kädet

      jos 3krt/vko:
      1. Työntävät lihakset (rinta,etureidet,ojentajat, olkapäät, pohkeet..)
      2. Vetävät lihat (selkä, hauikset, takareidet, epäkkäät)
      3. Kädet

      käsitreenissä niinkun kaikessa muussakin on pääasiana kehittää sarjapainoja, eli joka viikko isompia painoja jos mahdollista. parhaita liikkeitä käsille:
      hauiskääntö seisten tangolla (hauis)
      hammerkäännöt (hauis)
      ranskalainen punnerrus (ojentajat)
      taljapunnerrukset (ojentajat)

      massaa rakennettaessa toistot 6-12
      ja sarjoja 2-4 per liike

      terveellistä ja proteiinipitoista ruokaa naamariin tasaisesti pitkin päivää, niin kehitys on varmaa. ja tuolta lukemaan lisää:

      www.pakkotoisto.com > forum > aloittelijoiden osio

      • ..varmuuden vuoksi..

        ..sitä proteiinihydrolysaattipalkkaria ennen, aikana ja heti jälkeen treenin. Sekaan kreatiinia, beta-alaniinia, BCAA:ta, leusiinia ja glutamiinia jos haluaa oikein hifistellä. Parasta että keho pääsee mahdollisimman nopeasti korjaamaan lihaksistoa, ruuan tai tavallisten hitaampien palkkarien kanssa se saattaa olla jo liian myöhäistä treenin jälkeen.
        Yksi palkkarisatsi päivässä ei paljon lisäkuluja oikeasti tuo, hyöty saattaa kuitenkin olla melkoinen.

        http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=2033971


    • treenit niin..

      että ne menee haukkarille ja ojentajille.aivan
      sama mitä liikkeitä,sarjoja,painoja käytät.koita
      tehä liikkeet TUNTEELLA että ne menee sinne minne
      haluat.
      Monasti näkee saleilla hauiskääntöjä joissa käsi
      ei edes juuri koukistu,kropalla,olkapäillä, selällä heijjaillaan,ei ole juurikaan MITÄÄN
      HYÖTYÄ.
      TUNNETTA peliin!

    • enosaasnaoa

      miten voisin kasvattaa hauiusta kun ei näytä oikeen kasvavan vaikka mitä tekee :S neuvoja? kiitos? jos joku osais auttaa niin laittaaa viestiä [email protected] kiitooosss

    • sdwed
      • Halliparava

        Joko se alkaa, voi jumalauta tätä saatanan itkua joka vitun kerta. Nyt turpa kii. Lue infot apina.


    • Onhan se

      Eikös Synthol ole juuri se aine mitä pakkiksen teinitkin käyttävät?

    • ffffssss

      5x hauis aamulla/päivällä/illalla
      5x hauis yöllä/panonaikana/paskalla
      5x hauis hauistatehdessä/senjälkeen/sitäennen

    • efgdfef

      "Hauiksen ympärys nopeasti isommaksi"

      Miksi hauiksen ympärys, miksei hauista?

      • Ojentajat tekevät ympärysmitasta suurimman osan triceps eli kolmisäikeinen lihas, hauis eli biceps on 2 säikeinen, eri ihmisillä nuo säikeiden paksuus vaihtelee, eikä koko aina kerro voimaa... ;)


    • Janne.

      Aika vaikea tavoite. Pitkän ajan tähtäimellä kasvaa käsi isommaksi eli ojentaja hauis = tekee sen ulkoisen paksuuden.

      Hyvin suhteellista. toisilla kasvaa, toisilla ei. roina auttaa ja ruoka.

    • anttipa

      leuanveto kapealla otteella 5-10 toistoa n.3 sarjaa jos on kevyt reppu selkään ja dippi samat toistot ja sarjat tankolla 10 toistot 3 sarjaa on auttanut 60 vuotias

    • gay

      homoooo

    • MAALLA ASUVA

      jos maalla asut ni siihe löytyy tarvikkeet luonnostaki tai paiskit tyhjiä renkaita pinoo tai miksei täysnäisiäki kaikkea mitä maalla voi keksiäkki

    • ES(ari) Jonne

      Ota ES niin onnistut!

    • gay rage

      tee "TTT" treeni, googleta nii tiiät

    • nndfh

      punnerruksia vaa joka päivä sata:>!

    • tietoa on

      se on niin yksilöllistä siihen vaikuttaa hormooni tuotanto ravinto toisilla se ei kasva millään jos on geenit semmosia ja hoikka olemus sori vaan.

    • Naurettavaa(ko)

      kuka ihme urpo menee salille kasvattamaan pelkkiä käsiä....

      • sexymf

        Sinä.


    • hehe

      Aloita järkevä treeni niin vuoden päästä kesällä saatat omistaa kädet.

    • lapa tossu

      1. Ota tuttu ranneliike mukaan treeniin ja jännitä hauista kun vatkaat.
      2. Tee sama kaverilles.

    • kullervo21

      kreatiinia naamaan vaan niin saat äkkiä vesilihakset. niin ne muutkin tekee.

    • boydy77

      Itse tekisin hauis reenin eripäivänä kun selän, ja ojentajan eripäivänä kuin rinnan.
      Näin tulee vielä vähän lisää rasitusta, ja kädet kyllä kestää sen.
      Parhaiten itsellä toiminut:
      Hauiskääntö seisten, voi vähän heijata 6-8x 2
      Istuen/scott 10-15 x2
      hammer tai vastaote tai rannekääntö sarja tai kaks
      Ranskalainen maaten, 6-8x 2-3 raskaat painot ojentajille
      Taljassa 6-12 x2-3
      Noissa hyvä tehdä supersarjaa joko vastakkaisille tai samoille lihaksille.
      Rintapäivänä voi myös ottaa sarjan kapeaa penkkiä lopuksi.
      Eiköhän noilla pari senttiä saa kesäksi

    • syna rules

      Injektoi syntholia, niin saat massakädet!

    • Jos olet aiemmin treenannut, lihaksella on lihasmuisti. Itse olen bodausta harrastanut yli 20 v. Scott penkki 4x6-8, Käsipainoilla kääntäen vuorotahtiin sama setti x vko, ei kannata hauiksia treenata liikaa, ojentajat tekevät käsivarsiin eniten ympärysmittaa, ojentajia kapea penkki 4x6-8, Rankalaiset, joko niskantakaa yksi tai kaksi kättä selkä suorana/Kickback tms Liikkeitä löytyy googlaamalla ja puhtaat liikkeet, vaihda vuoroviikottain liikkeitä, treenaa muitakin lihasryhmiä. Ruokavalio 70%, treenaus 30%. Näin se menee, syö protskuja, vitamiineja, mineraalejja, kuten B,C,D ja enemmän kuin Suomessa suositellaan, paitsi ei D3 vitamiinia liikaa, koska se on rasvaliukoinen. Hiilareita ei liikaa ja nekin tumma riisi/spagetti tms. Niin ei turhaan vatsaa tule, sitä tuskin toivot :)

      • ju st joo

        megamassat käsiin kickbackeillä :D


      • ju st joo kirjoitti:

        megamassat käsiin kickbackeillä :D

        Kickbackissä mulla on 15 Kg, eikä paina mitään :)


      • Hehheh..
        new_hope kirjoitti:

        Kickbackissä mulla on 15 Kg, eikä paina mitään :)

        "
        haba kasva yhtään

        roinalla ei

        sen paremmin. olen roinannut ite sen pari vuotta monilla eri aineilla ja 3cm olen habaan saanut. enemmänkin voimaa olen saanut. ei se kaikilla se haba roinallakaan heti kasva, tiedoksi vaan."

        Hehheh. Säälittävää. Kyllä minuakin harmittaisi jos ei roinalla pala kasvaisi. Ihmiset roinaa ja ei vieläkään osaa reenata, syödä ja levätä kunnolla. Ei näin.


      • KIKBÄK VAI!!!!;;!
        new_hope kirjoitti:

        Kickbackissä mulla on 15 Kg, eikä paina mitään :)

        RAHAHAHAHAH!!!; KIKBÄKEILLÄ MASSIIVISET OJENTAJAT!!!! RAHAHAHAHA!!!


    • sherlok112

      mä alotan tänää mul ostettiin just äsken käsipainot ja penkki painot ja penkki teen myös vatsa ja selkä lihaksii :)

    • ex vääntäjä

      On taas ihme juttuja täällä! huh huh.
      Jos nyt oikeasti haluaa puhtia ja kokoa käsiin niin kyse on silti kokonaisvaltaisesta treenaamisesta mutta painotet aanhieman käsiin vaikka 8vk treenissä.
      Lihas tarvitsee kasvaakseen kovaa ärsytystä varsinkin jos on kiinnostunut siitä lihakseen koosta eikä niinkään voimasta.
      toistot tulee tehdä loppuun ja kovalla puristuksella niin että oikeasti sattuu.
      niinä päivinä kun ei ole ojentajia taikka hauiksia ohjelmassa niin tehdään silti alkuun ja loppuun leuanvetoja siksi että lihakseen saadaan verta huoltopäivinäkin.
      toistot 5-7 ja viiminen rutistus niin isolla painolla että saa vain ykkösen tai kakkosen.

      jos rojua haluu vetää niin siitä vaan mutta kannattaa miettiä mahdollisia seurauksia tosin eihän ne kaikille tule ja voihan sitä kuolla vaikka kävellessä:)
      en kyl suosittele.
      .

      • Karua Totuutta

        Puhuttaessa voimailusta ja lihaskasvusta luonnehdinnalla nopeasti en keksi mitään hyvää keinoa. Jos kysymys on mittaushetken tuloksesta millä voittaisit vedon kannattaa etsiä mehiläistarha ja pistää riittävästi(yli 5mm kerros) rättiä ranteeseen ja käsiin siten että vain hauberi ojentaja seutu jää näkyville.

        Työnnä käsi kaunaloa myöten mehiläispesään ja pidä siellä minuutin verran ja juokse.
        Olen varma että käy samoin mitä Pikku Kallelle. Pikku Kallen peenikseen tökkäsi vain yksi hunaja mehiläinen. Kalle katsoi tuskissaan peenistään ja rukoili, hyvä Jumala ota kipu pois mutta jätä turvoitus.

        Tuo voisi tehota nopeasti mutta onhan se tuskaista ja vaarallista, hengelle hubaa.


    • sustanon016

      Sustanon piikityksiä muutama ni jopas kasvaa , son turhaa puhua muuta ja näkeehän sen salillakin etti normi Suomi ravinteet tehoaa vaan kunnon BOOSTERIA... sustanon 250mg/25ml pullo 50 euroa.. käytetään n:1-3ml/vk.

    • roidman

      Anadrol ja sitten toi mainittu Susta tykittää aika hyvin.

    • 18cm levossa

      miten saisi kulliin äkkiä 3-4cm lisää??
      Olen menossa etelään vuoden vaihteessa joten 1cm/kk aikaa,
      mitä teen!!!

    • pröööööööööööt

      Pojat, ripulipaskalla se hoituu!

    • Läiskä

      Sinun kannattaa tehdä penkkiä ja hauista, muut lihakset ovat aika turhia salilla.
      Itse olen tuolla ohjelmalla saanut mahtavia tuloksia aikaan.

    • Ilmaiset nauberit
    • viikossailmaiset2cm

      viikossa saat suoraan sen 2cm tekemättä mitään muuta kuin juot vaan vitusti vettä ja vedät creaa sen 5 kertaa päivässä 5gr.

    • voimalisäsusta

      sustanon 250mg niin kyl tulee pattia ja voimaa lisää ,

    • ohoiw

      Mihin sitä tarvitaan? Kyllä se kahvikannu pysyy kädessä pienemmälläkin. Juuri muuhun sitä ei tarvita -pellet!

    • VELLU

      NO SUN PITÄÄ SYÖDÄ PALJON VIHANNEKSIA JA SELLAISTA RUOKAA MISSÄ ON PROTEINIA JA KÄY VUODEN AJAN SALILLA JOKA PÄIVÄ JA OLE SIELLÄ SALILLA TUNNIN NIIN KATSO MITKÄ TULOKSESI OVAT JA ÄLÄ KÄYTÄ LIHASMASSAA KOSKA SE ON VAARALLISTA JA JOTKUT ON KUOLLUT SIIHEN KÄYTÄ OHJEITANI NIIN HAUIKSESI ON ISOT

    • Jaska.

      "Läskikerrosta en halua saada, joten ohje syö vaan perkeleesti ja treenaa ei toimi. "


      No sitten voitte pojut unohtaa sen hauiksen koon kasvattamisen, sillä läskiä se on roinaajienkin käsivarsissa, etenkin NESTETTÄ.
      Ette te tumpelot tajua mistään mitään.
      Kannattaisi mittailla niitä haboja vasta 4 vuoden kuluttua jos oikeasti haluatte että ne muuttuu silmissä, mutta ilman läskiä ei tapahdu mitään.

      "sustanon 250mg niin kyl tulee pattia ja voimaa lisää , "

      Ei välttämättä. EIkä pelkkä sustanon riitä.
      Ja mistä tiedät mitä p*skaa putelisi sisältää? et mistään.

      "Vedä leukoja,mutta älä holtittomasti vaan tasaisesti.
      Tässä video,älä näytä kaverille.Pojalla paremmat hauberit kuin kotomaan bodareilla."

      Jos livenä katsoisit niin huomaisit itsekin että rimpulakäsi koko jätkä.
      LIhasten muoto hämää kun on rasvat pois.
      Terveisin vierestä nähty.

      "Hehheh. Säälittävää. Kyllä minuakin harmittaisi jos ei roinalla pala kasvaisi. Ihmiset roinaa ja ei vieläkään osaa reenata, syödä ja levätä kunnolla. Ei näin. "


      Ai hehheh? Ethän sinä palikka ole roinaa edes koskaan kokeillut eikä sulla olisi rahaa edes kokeilla. Ja totuus kun on se että roinallakaan ei pala tosiaan kasva jos ei ole geenejä ja varsinkin feikkiroinaa tarvitsee ottaa enemmän kuin laki sallii jos mielii hyötyä saavan.
      Kyllä moni osaa tuon kolmiyhtälön, sinä vtun tumpelo et varmastikaan ole mikään neuvomaan ketään.
      Kyllä se pala minulla kasvoi kun roinasin ja vedin safkaa, oli läskiä kans ja nestettä eikä tähän päivään mennessä ole kukaan naru lähisaleilta samoja rautoja liikutellut.

      Kateellisia hehhettelijöitä varmasti riittää mutta minua säälittää sinunlaiset natut joilla ei kasva muu kuin lörppäsuu.

      • tiedän asiat..

        "Sustanon piikityksiä muutama ni jopas kasvaa , son turhaa puhua muuta ja näkeehän sen salillakin etti normi Suomi ravinteet tehoaa vaan kunnon BOOSTERIA... sustanon 250mg/25ml pullo 50 euroa.. käytetään n:1-3ml/vk."

        Ihan pihalla olet hah hah hoh.


      • jaska.
        tiedän asiat.. kirjoitti:

        "Sustanon piikityksiä muutama ni jopas kasvaa , son turhaa puhua muuta ja näkeehän sen salillakin etti normi Suomi ravinteet tehoaa vaan kunnon BOOSTERIA... sustanon 250mg/25ml pullo 50 euroa.. käytetään n:1-3ml/vk."

        Ihan pihalla olet hah hah hoh.

        "NO SUN PITÄÄ SYÖDÄ PALJON VIHANNEKSIA JA SELLAISTA RUOKAA MISSÄ ON PROTEINIA JA KÄY VUODEN AJAN SALILLA JOKA PÄIVÄ JA OLE SIELLÄ SALILLA TUNNIN NIIN KATSO MITKÄ TULOKSESI OVAT JA ÄLÄ KÄYTÄ LIHASMASSAA KOSKA SE ON VAARALLISTA JA JOTKUT ON KUOLLUT SIIHEN KÄYTÄ OHJEITANI NIIN HAUIKSESI ON ISOT "


        Ihan tyhmää pelleilyä.. joo rahoita vaan luontaistuotekauppoja ja kuntosalien omistajia syömällä proteiinijauhoja ja muuta p*skaa.

        Ei se ravinto ole kaikessa A ja O.


    • just4uKid

      Ojentaja on isoin lihas kädestä!! Isot kädet saat nopeaa kun treenat joka kerta eriliikkeillä ja nostat viiko välei painoa kilolla.

      • S@@tanan taneli

        Ketju aloitettu vuonna 2009.


      • okko homo?
        S@@tanan taneli kirjoitti:

        Ketju aloitettu vuonna 2009.

        Keksitkö itse, vai kerotoiko joku?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe