Jotain ihan muuta

Miksi tarpeeksi kaukana ajassa tai paikassa on automaattisesti aina paljon parempi kuin nyt ja tässä?

On kysymyksiä ilman vastauksia, mutta onko myös vastauksia ilman kysymyksiä?

Mitä hyötyä on filosofiasta jos ensin aurinko sulattaa maan ja kohta sen jälkeen maailmankaikkeus sammuu, eikä ole olemassa enää mitään mikä kykenisi olemaan mistään mitään mieltä.

19

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Se että Aurinko sulattaa maan, ei tarkoita sitä ettei ihmiset voisi jollain tavalla jatkaa elämää jossain muualla.

      Vaikkei niin tapahtuisikaan niin onhan tässä aika monta vuotta aikaa tehdä meistä parempia kuin nyt olemme.

    • hansst

      Prööööööööt!

    • ottaa jotain vähän vahvempaa ainetta...

    • uk-ko

      Miksi tarpeeksi kaukana ajassa tai paikassa on automaattisesti aina paljon parempi kuin nyt ja tässä?

      Siksi koska näkökenttä sumenee joka tapauksessa ajassa ja paikassa: ykstyiskohdat eivät erotu. Miksi luulet että maailmassa laaditaan referaatteja?

      On kysymyksiä ilman vastauksia, mutta onko myös vastauksia ilman kysymyksiä?

      oooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Mitä hyötyä on filosofiasta jos ensin aurinko sulattaa maan ja kohta sen jälkeen maailmankaikkeus sammuu, eikä ole olemassa enää mitään mikä kykenisi olemaan mistään mitään mieltä.

      Perspektiivivirhe: aurinko ei ensin sulata maata. Aurinko tekee sen vasta sitten. Sitä ennen meidän pitäis jollain tapaa kuluttaa 4 miljardia vuotta. Siinä on tilausta yhtä hyvin filosofialle kuin miehen logiikallekin.

      Toivottavasti näistä saa jotain ensiapua...

      • Manipadmehummmm


      • uk-ko
        buddy-love kirjoitti:

        Manipadmehummmm

        Käykö se luonnoksesta?


      • uk-ko kirjoitti:

        Käykö se luonnoksesta?

        Perspektiivi muodostaa käytännön kaaoksesta vallitsevan totuuden: jäämme odottamaan.


    • nainen-

      vaan ainoastaan meijän aurinkokunta. Ja tän ulkopuolella on samantyyppisiä aurinkokuntia saatanasti lisää. Ihmisen/eläimen elo on pelkkä lyhyt pätkä,mutta siinä olet oikeassa et kannattaa elää tätä hetkeä ja vain suunnitella suht lähitulevaisuutta,menneisyyttä on turhaa murehtia,sekä aikaa vuosisatojenpäässä. Mä ainakin elän just niinkun tahdon,aivan kaikkea en ole vielä saanut mut hankin ne vielä:).

      • Siinä oli taiteellinen hyppäys siihen seuraavaan vaiheeseen kun kaikki jäähtyy ja koko maailmankaikkeus pimenee.

        Sekin päivä vielä koittaa, vaikka päivien valmistus onkin silloin jo lopetettu.


    • just...

      Niin eli poju tai tyty aloittaa kehäpäätelmällä, jatkaa typerän punastuttavalla yleistyksellä (jota tosin varmuudella filosofiseksi ajattelee ja jota lisäksi vielä oman älykkyytensä todellistumaksi luulee sitäkin kautta, että ajatusta kyseenalaistettaisiin...) ja lopuksi vielä sotkee ajatussoppaansa kaiken maailman geofysiikat, ilmastonmuutokseen liittyvät kaikki mahdolliset uhkakuvat/ kaikki mahdolliset yleistekijät sekä päättää ajatuksensa pessimismiin, että missään ei jou välttis olis mitään.:(

      Mitäs sulle pitäis sanoa? Et antanut yhtäkään argumenttia ja ihan oikeasti mä pidän ajattelusta.

      • Sinun olisi ehkä tuotava esille se kehäpäätelmän henkilökohtainen versio, jota nyt yrität tuohon soveltaa.

        Tiesin muuten että punastelet siellä kun luet tekstejäni. Ihan söpöä.


      • just....
        buddy-love kirjoitti:

        Sinun olisi ehkä tuotava esille se kehäpäätelmän henkilökohtainen versio, jota nyt yrität tuohon soveltaa.

        Tiesin muuten että punastelet siellä kun luet tekstejäni. Ihan söpöä.

        Useissa tapauksissa on niinkin, että vaatii edes keskinkertaista älykkyyttä suhtautua osin provokatiivisuuttakin sisältävään älylliseen kritiikkiin älyllisesti.;(


      • just.... kirjoitti:

        Useissa tapauksissa on niinkin, että vaatii edes keskinkertaista älykkyyttä suhtautua osin provokatiivisuuttakin sisältävään älylliseen kritiikkiin älyllisesti.;(

        Sen älyllisyyden alleviivattuna, sillä nyt se näyttää kovin kalpealta.


      • just....
        buddy-love kirjoitti:

        Sen älyllisyyden alleviivattuna, sillä nyt se näyttää kovin kalpealta.

        Siis pystyks sä kirjoittamaan loogisia ajatuksia samalla aikaa, kun kirjoitat jotakin verbaalisesti kaunosieluista? Olen varma, että Aku Ankka-lehtikin tarvitsee välillä uusia tarinan iskijöitä, mutta oikeesti ei toimi toi pelkkä verbaliikka ilman logiikkaa ja käänteisestikin toimii vain rajatusti...

        Mä en ole se, joka älykkyyttäni olen korostanut. Sä juuuri taannoin vakuuttelit mulle olevasi hyvin älykäs.:) Et kai edes sinä ole niin typerä, että kuvittelisit, ettei se herättäisi huvittunutta provokaatiota?


      • just.... kirjoitti:

        Siis pystyks sä kirjoittamaan loogisia ajatuksia samalla aikaa, kun kirjoitat jotakin verbaalisesti kaunosieluista? Olen varma, että Aku Ankka-lehtikin tarvitsee välillä uusia tarinan iskijöitä, mutta oikeesti ei toimi toi pelkkä verbaliikka ilman logiikkaa ja käänteisestikin toimii vain rajatusti...

        Mä en ole se, joka älykkyyttäni olen korostanut. Sä juuuri taannoin vakuuttelit mulle olevasi hyvin älykäs.:) Et kai edes sinä ole niin typerä, että kuvittelisit, ettei se herättäisi huvittunutta provokaatiota?

        Sinähän olet korostanut älykkyyttäsi jatkuvasti. Hyvää muistia et ole korostanut.

        Trolliksi sinä olet vähän tylsä. Voisit kehittää joitakin uusia juttuja.


      • just....
        buddy-love kirjoitti:

        Sinähän olet korostanut älykkyyttäsi jatkuvasti. Hyvää muistia et ole korostanut.

        Trolliksi sinä olet vähän tylsä. Voisit kehittää joitakin uusia juttuja.

        Ikävä kyllä minä olen trolli ainoastaan sinun mielikuvituksissasi ja toiveunissasi.

        Ja ikävä kyllä olen myös laaja-alaisempi ajattelija, kuin sinä lapsellisine novellipuheinesi. Anteeksi, mutta se nyt vain näkyy, kun joku ei pärjää mulle. En puhu spesialiteettitietämyksestä sinänsä, vaan yleisesti sun tavastas pitää ajatuksenlankas käsissä: et pärjää mulle, etkä ikinä pärjäisi. Jos olisin pikkuhuppelissa, saatat toki joskus pystyä laittamaan takaisin terävällä pikkunokkeluudella, mutta oikeasti esim. sun syvällisyytesi ei riitä mulle. Sori. Ei ole tarpeeksi ulottuvuuksia. Just toi sun tietoinen syrjimisen ja leimaamisen tarpeesi kohdistuen esim. muhun riittää kertomaan mulle susta sen, että sussa vain ei ole älyllistä orientaatiota tarpeeksi.

        Etkä juuri ole ajatuksia esittänytkään.

        Mä muuten sanoin jo aiemmin, että paskanjauhanta veks. Kerrankin kirjoitin yhtä röyhkeästi sulle kirjoittajanimimerkki buddy-love, kuin olet koko ajan ( pääosin syyttä) kirjoittanut mulle ja arvaas miksi... No siksi, että tajusin, ettei mun tarvitse kunnioittaa sua mitenkään erityisesti.


      • just....
        buddy-love kirjoitti:

        Sinähän olet korostanut älykkyyttäsi jatkuvasti. Hyvää muistia et ole korostanut.

        Trolliksi sinä olet vähän tylsä. Voisit kehittää joitakin uusia juttuja.

        Ja taas pelle valehteli.

        En ole korostanut älykkyytttäni usein, en todellakaan sika! Pääosin olen tehnyt sitä korkeintaan puolustautuessani asiattomuuksiin ja palstaväkivaltaan...

        Kuvottaa tollaset, kuin sinä.


      • just.... kirjoitti:

        Ikävä kyllä minä olen trolli ainoastaan sinun mielikuvituksissasi ja toiveunissasi.

        Ja ikävä kyllä olen myös laaja-alaisempi ajattelija, kuin sinä lapsellisine novellipuheinesi. Anteeksi, mutta se nyt vain näkyy, kun joku ei pärjää mulle. En puhu spesialiteettitietämyksestä sinänsä, vaan yleisesti sun tavastas pitää ajatuksenlankas käsissä: et pärjää mulle, etkä ikinä pärjäisi. Jos olisin pikkuhuppelissa, saatat toki joskus pystyä laittamaan takaisin terävällä pikkunokkeluudella, mutta oikeasti esim. sun syvällisyytesi ei riitä mulle. Sori. Ei ole tarpeeksi ulottuvuuksia. Just toi sun tietoinen syrjimisen ja leimaamisen tarpeesi kohdistuen esim. muhun riittää kertomaan mulle susta sen, että sussa vain ei ole älyllistä orientaatiota tarpeeksi.

        Etkä juuri ole ajatuksia esittänytkään.

        Mä muuten sanoin jo aiemmin, että paskanjauhanta veks. Kerrankin kirjoitin yhtä röyhkeästi sulle kirjoittajanimimerkki buddy-love, kuin olet koko ajan ( pääosin syyttä) kirjoittanut mulle ja arvaas miksi... No siksi, että tajusin, ettei mun tarvitse kunnioittaa sua mitenkään erityisesti.

        Mutta et vieläkään ole huomannut sitä minkä kaikki muut ilmeisesti ovat huomanneet (siis minussa).

        Ai röyhkeästi. Lämmittelyltähän tuo vasta vaikuttaa.

        Kiva että kunnioitat minua näillä vastauksillasi, mutta hiukan toivoisin lisää aitoa tunnetta ja ärhäkkyyttä.


    • persona-non-grata

      ja tämä hetki tässä ja nyt. Se on sitä, mitä on. Tuleva taas illuusiota siitä, millaista voisi ehkä kuvitelmissaan olla ja se on toki mielekkäämpää.

      Vastauksia ilman kysymyksiä? Näin äkkiseltään ajateltuna ei ole ... miten voi vastata johonkin, ellei joku ensin kysy jotain. Toisaalta taas keskustelun lomassa ilman kysymystä voi aueta vastaus johonkin olemassaolevaan.

      Jaa-a ... onko filosofiasta toisaalta mitään hyötyä koskaan? Onko se vain loputonta asioiden veivaamista edestakaisin? Pohdintoja mahdollisesta ja mahdottomasta ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe