Täysi hiljaisuus

Taas näin

Tässä alkaa tulla jo aika surulliseksi kun taas taisi käydä näin. Tapailin naista muutamia kertoja ja useammat treffit menivät todella hyvin. Ellei nainen kovasti valehdellut päin naamaa niin hänelläkin oli hauskaa joka kerta. Tuntui siltä että pidimme toisistamme ja sovimme että olemme yhteydessä seuraavasta tapaamisesta. Kyseessä oli enemmästä kuin vain kaverisuhteesta.

Sitten, mitään ei kuulukaan naisesta. Hän ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin millään viestimillä. Olen laittanut viestiä tai yrittänyt soittaa silloin tällöin, mutta en taida enää jaksaa yrittää. Tiedän ettei hänelle ole kuitenkaan sattunut mitään, sillä hän kommunikoi omien ystäviensä kanssa.

Mikä logiikka siis on siinä ettei voi vastata mitään? Miksi ei voisi sanoa että ei kiinnostakaan nähdä enää? Sanoisi nyt edes ihan mitä vain. Täysi hiljaisuus on vain niin julmaa koska hyvin pitkään olen joutunut miettimään että onko hän sittenkään kiinnostunut vai ei. Ainoa mikä on tähän mennessä pitänyt toivoa yllä on ollut hänen aiempi kiinnostuksen osoituksensa minua kohtaan, joka ilmeisesti olikin sitten vain valehtelua. Vähitellen sitä sitten alkaa karvas totuus paljastumaan. Surullisinta tässä on se, että tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta.

Miten joku voi lopettaa täysin yhteydenpidon sen jälkeen kun on sanonut pitävänsä toisesta ja haluavansa nähdä tämän uudestaan? Tässä tuntee olonsa vain niin petetyksi.

28

3195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varustettu

ihminen tekee juuri noin!Ei ollut arvoisesi.

• Taas näin

Ikävää tässä oli se että todella pidin hänestä. Mielestäni hän kyllä tuntui arvoiseltani.

Miksi ihmeessä minulle käy aina näin? Kuten mainitsin kyseessä ei ollut edes ensimmäinen nainen joka näin tekee. Olenko sattunut sitten kohtaamaan vain heikolla itsetunnolla varustettuja naisia?

• jotain mietteitä

Vähän on vaikea sanoa, kun ei tiedä yksityiskohtia. Ethän vaan tehnyt mitään, mikä olisi voinut suututtaa hänet - tai eihän teidän välillänne ylipäätänsä sattunut mitään sellaista, minkä hän olisi voinut käsittää väärin? Jos ei, niin voisiko kyse olla siitä, että hän on hämmentynyt (=ei yhtäkkiä tiedäkään, mitä sinusta haluaa), niin ei sitten osaa tehdä tai vastata mitään. Tai sitten vastaavasti menetti kiinnostuksensa eikä halua sitä sinulle kertoa, koska pelkkää loukkaavansa.

Joka tapauksessa aika outoa ja epäkypsää käytöstä minustakin, jos teillä on sujunut hyvin ja nainen on aiemmin ollut mukava. Toivottavasti saat asian selvitettyä! :)

• Taas näin

Oudointa tässä on se, että viimeisellä kerralla erotessamme suutelimme koska hän halusi niin. Tietysti minäkin halusin sitä.

Minua ei edes loukkaisi se jos hän ilmoittaisi että ei kiinnosta. Se juuri loukkaa että hän ei vaivaudu vastaamaan yhtään mitään.

Kohta tässä alkaa vain olla sen verran paljon aikaa viimeisestä tapaamisesta että en tiedä haluanko itsekään enää olla hänen kanssaan, jos tuollainen käytös on hänestä normaalia. Eli vaikka hän nyt ottaisikin yhteyttä niin en enää tiedä mitä tehdä.

• ggg_guh

"Mikä logiikka siis on siinä ettei voi vastata mitään?"

Se varmaan, ettei hän liene itsekään sinut reaktioidensa ja toimintansa kanssa jos erehtyy syvälliseksi. On helpompi sulkea vain asia pois mielestä ikään kuin mitään ei olisi. Pois silmistä, pois mielestä.

"Miksi ei voisi sanoa että ei kiinnostakaan nähdä enää? "

Koska se olisi epämiellyttävää... nainen ehkä kokisi että hän aiheuttaa mielipahaa. Lisäksi hän saattaisi altistua hankalille kysymyksille joihin ei osaa vastata. On suuri riski, että tilanteen jälkeen hän ei kokisi olevansa kiva ja mukava. Ja koska tytön oma tunne on pääsääntöisesti aina tärkeintä, se mitä hän tai muut "saavat" tehdä määräytyy sen mukaisesti mikä kulloisessain tilanteessa on tunteen kannalta edullisinta. Huomaa, että vaikeneminen ei aiheuta vastaavia huonoja fiiliksiä koska se on ei-tekemistä, ei oikeastaan yhtään mitään.

• Taas näin

"On helpompi sulkea vain asia pois mielestä ikään kuin mitään ei olisi. Pois silmistä, pois mielestä. "

Tässä tuntee itsensä vain tosi halvaksi kertakäyttömieheksi. Eli heti jos tulee vaikeuksia niin heitetään menemään ja unohdetaan.

"Koska se olisi epämiellyttävää... nainen ehkä kokisi että hän aiheuttaa mielipahaa. "

Sitä juuri en ymmärrä että miksi naiset eivät (ilmeisesti) koe aiheuttavansa mielipahaa olemalla täysin hiljaa. Anteeksi yleistys, mutta tuntuu että tuollainen käytös on jopa aika yleistä. Luuleeko tämä nainen todella että minulla on tällä tavalla parempi olla? Ironista, että tällainen käytös on mielestäni juuri pahinta mitä hän voi minulle tehdä.

• ihmettelijä-

Monesti käy samanlailla mullekkin, että yhteydenpito loppuu naisen osalta. Ainahan löytää uusia, muttaku tekis mieli selvittää että mitä niiden päässä liikkuu mykkäkoulun aikana. Siis tää juttu alkaa vituttaa mua jo ihan kympillä

• Taas näin

Olen saanut sellaisen käsityksen ettei tällainen käytös tosiaan ole kovin harvinaista. Mikä ihme tekee tällaisesta käytöksestä näiden naisten mielestä hyväksyttävää?

Hyvä jos löydät itsellesi niitä uusia naisia. Itselläni ongelma on että niitä uusia on erittäin vaikea löytää. Siksi on erityisen ikävää että ne harvatkin kontaktit päättyvät aina näin.

• itsesamahommma
        Taas näin kirjoitti:

Olen saanut sellaisen käsityksen ettei tällainen käytös tosiaan ole kovin harvinaista. Mikä ihme tekee tällaisesta käytöksestä näiden naisten mielestä hyväksyttävää?

Hyvä jos löydät itsellesi niitä uusia naisia. Itselläni ongelma on että niitä uusia on erittäin vaikea löytää. Siksi on erityisen ikävää että ne harvatkin kontaktit päättyvät aina näin.

Minulle kävi hiljattain ihan sama homma, paitsi mykkäkoulun pitäjä onkin mies. Todella ikävää koska tämä on minulla myös mesessä eikä vastannu enää sielläkään. TUlee hyväksikäytetty olo, ja tuntuu ettei hänellä ole edes huono itsetunto... hänen mielestä minä vain olenkin joku pelkkä nolla jolle saa tehdä näin.en edes selityksen arvoinen =( ja näinkin tämän baarissa kerran ja se vain hymyili (ilkikurisen näköisenä??)

• nainen..
        itsesamahommma kirjoitti:

Minulle kävi hiljattain ihan sama homma, paitsi mykkäkoulun pitäjä onkin mies. Todella ikävää koska tämä on minulla myös mesessä eikä vastannu enää sielläkään. TUlee hyväksikäytetty olo, ja tuntuu ettei hänellä ole edes huono itsetunto... hänen mielestä minä vain olenkin joku pelkkä nolla jolle saa tehdä näin.en edes selityksen arvoinen =( ja näinkin tämän baarissa kerran ja se vain hymyili (ilkikurisen näköisenä??)

mulle on käynyt miehen kohdalta noin jo niin monta kertaa, että olen seonnut laskuista.. :/
        mutta mitäs me niistä, ei anneta niiden vetää meitäkin alas! :)

• Taas näin
        itsesamahommma kirjoitti:

Kaipa näitä tapauksia löytyy miestenkin puolelta. Ärsyttävää ettei ihmiset voi puhua asioista.

• nainen-

jos nainen olikin varattu? jos nainen ei ole varma tunteistaan? jos nainen tapailee toistakin miestä?

• Taas näin

Tämä juuri on suurin ongelma jota mykkäkoulun pitäjät eivät tunnu ymmärtävän. Syitä hiljaisuuteen voi olla satoja, enkä tiedä mikä todella on vikana.

En siis tiedä että onko tämä jokin testi minun kiinnostuneisuudestani, jolloin minun pitäisi ottaa aktiivisemmin yhteyttä. Vai olenko ollut liian aktiivinen jolloin nainen ahdistuu siitä. Tai haluaako hän kenties pitää vähän taukoa. Tai sitten hänellä on joku toinen. Ehkä minussa on epämiellyttävä piirre...

Täysi hiljaisuus jättää niin tyhjän päälle. Voisin hyvin tehdä jotain asian eteen jos vain tietäisin mitä.

Miten ihmeessä voin parantaa omaa käytöstäni jos en tiedä edes mikä on vikana?

• sfdfgfgf

Usein täysiä nollia, itse tapailin naista 4kk ja olin jatkuvasti hänen luona yötä ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä, ihan niinku useimmat pariskunnat ja kuitenki ihmettelin miksi hän ei halua puhua seurustelusta, no olin hänelle vain kaveri enkä mitään muuta!!!! itse ehdin rakastua täysillä.

• naiselta tässä.

Jos miehessä ilmenee jotain negatiivista tai vastenmielistä niin en halua sanoa sitä hänelle.
        Sellaiset miehet eivät kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa arvostelua joten en näe mitään syytä yrittää keskustella toisen ihmisen huonoista luonteenpiirteistä. Lisäksi joku toinenhan voi pitää epäoikeudenmukaisesta, valehtelevasta, häntäheikki-miehestä, joten tämähän on vain minun subjektiivinen mielipiteeni.

Valitettavasti ihmisen huonot luonteenpiirteet eivät näy päällepäin. Jotkut ikävät luonteenpiirteet tulevat ilmi ainoastaan normaalista poikkeavissa olosuhteissa.

Jos toisin miehelle esiin epäkohtia, saisin vain haukkumaryöpyn päälleni, mies haukkuisi minua todennäköiseti katkeraksi miestenvihaaja pihtariksi tai miten te naisia täällä nyt nimittelette.

Eli ei-toivotuista seuralaisista pääsee parhaiten eroon kun lakkaa puhumasta.

Mutta, ilman syytä en kyllä häivy eli kyllä mies on aina itse tehnyt jotain vastenmielistä.

• Mies1985
        naiselta tässä. kirjoitti:

Jos miehessä ilmenee jotain negatiivista tai vastenmielistä niin en halua sanoa sitä hänelle.
        Sellaiset miehet eivät kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa arvostelua joten en näe mitään syytä yrittää keskustella toisen ihmisen huonoista luonteenpiirteistä. Lisäksi joku toinenhan voi pitää epäoikeudenmukaisesta, valehtelevasta, häntäheikki-miehestä, joten tämähän on vain minun subjektiivinen mielipiteeni.

Valitettavasti ihmisen huonot luonteenpiirteet eivät näy päällepäin. Jotkut ikävät luonteenpiirteet tulevat ilmi ainoastaan normaalista poikkeavissa olosuhteissa.

Jos toisin miehelle esiin epäkohtia, saisin vain haukkumaryöpyn päälleni, mies haukkuisi minua todennäköiseti katkeraksi miestenvihaaja pihtariksi tai miten te naisia täällä nyt nimittelette.

Mutta, ilman syytä en kyllä häivy eli kyllä mies on aina itse tehnyt jotain vastenmielistä.

Kyllä minun mielestä tuolla lailla saa vain vihaisen vainoajan peräänsä joka 'oikeutetusti' janoaa vastausta että miksi asiat meni niin kuin meni.

• Taas näin
        naiselta tässä. kirjoitti:

Pahoittelen jos todella olit vilpitön tuossa tekstissäsi, mutta se vain vaikuttaa niin provokaatiolta. Kiitos kuitenkin ajatuksistasi, joihin nyt haluan vastata. En hyökkää sinua kohtaan henkilökohtaisesti, mutta mielestäni tuo sinun ajatusmaailmasi on hyvin kylmä ja itsekeskeinen.

"Jos miehessä ilmenee jotain negatiivista tai vastenmielistä niin en halua sanoa sitä hänelle. Sellaiset miehet eivät kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa arvostelua joten en näe mitään syytä yrittää keskustella toisen ihmisen huonoista luonteenpiirteistä. "

Eli väität siis että miehet joissa on sinun mielestäsi negatiivisia piirteitä eivät myöskään kestä kritiikkiä? Mistä ihmeeestä olet tuollaisen mielikuvan saanut päähäsi?

"Lisäksi joku toinenhan voi pitää epäoikeudenmukaisesta, valehtelevasta, häntäheikki-miehestä, joten tämähän on vain minun subjektiivinen mielipiteeni. "

Tämä on aika rankkaa arvostelua. Olet näköjään saanut osaksesi huonoa kohtelua miehiltä, mutta tuollainen kärjistäminen on vaarallista. Se nimittäin helposti johtaa siihen että alat lokeroida ihmisiä tuohon kategoriaan jo hyvin pienien "vikojen" takia.

"Valitettavasti ihmisen huonot luonteenpiirteet eivät näy päällepäin. Jotkut ikävät luonteenpiirteet tulevat ilmi ainoastaan normaalista poikkeavissa olosuhteissa. "

Tämä on täysin totta, mutta miksi niitä huonoja luonteenpiirteitä pitää pelätä niin paljon? Voin hyväksyä sen, että minussa on epämiellyttäviä piirteitä. Aivan varmasti niitä on. Mutta en sentään ole mikään väkivaltainen idiootti tai naisen alistaja. Miksi suhde pitää katkaista heti kun tulee esille pieninkin vika? Miksi niitä vikoja ei voi yrittää kohdata?

"Jos toisin miehelle esiin epäkohtia, saisin vain haukkumaryöpyn päälleni, mies haukkuisi minua todennäköiseti katkeraksi miestenvihaaja pihtariksi tai miten te naisia täällä nyt nimittelette. "

Onko sinulle useinkin käynyt näin? Lisäksi, se mitä aiemmin totesit näistä epämiellyttävistä miehistä ei paljoa eroa tuosta haukkumisesta ja yleistyksestä johon sanot miesten syyllistyvän.

"Eli ei-toivotuista seuralaisista pääsee parhaiten eroon kun lakkaa puhumasta. Mutta, ilman syytä en kyllä häivy eli kyllä mies on aina itse tehnyt jotain vastenmielistä."

Miten sinulla voi olla näin kylmä suhtautuminen ihmissuhteisiin? Miksi kyse on vain sinusta? Tottakai se on paras tapa sinulle kun vain lakkaat puhumasta. Oletko koskaan miettinyt miltä siitä toisesta ihmisestä tuntuu sinun käytöksesi? Toivoisitko että sinulle vain lakattaisiiin puhumasta, eikä sinua enää huomioitaisi millään tavalla jos olet tehnyt jotain väärin?

Lisäksi, miehet saattavat myös tehdä vahingossa jotain vastenmielistä. Eli he eivät edes tiedosta tehneensä jotain väärin. Eikö silloin olisi parempi huomauttaa asiasta, jolloin sille voisi jopa tehdäkin jotain?

Ainoa mikä minullekin jäi tästä tapauksestani käteen on arvelu että olen saattanut tehdä jotain väärin. Mutta minulla ei ole mitään havaintoa mitä se jokin on voinut olla. Olisin itse valmis työskentelemään asian eteen, mutta minulle ei anneta edes mahdollisuutta.

Miksi ihmeessä näissä parisuhteissa kaiken pitäisi aina olla ihan valmista ja täydellistä? Miksi ihmisiä ei voida hyväksyä kokonaisuuksina kaikkine puutteineen? Ei kukaan ole täydellinen. Miksi siis minun huonoja puoliani ei voida antaa anteeksi?

• nainen tässä.
        Taas näin kirjoitti:

Pahoittelen jos todella olit vilpitön tuossa tekstissäsi, mutta se vain vaikuttaa niin provokaatiolta. Kiitos kuitenkin ajatuksistasi, joihin nyt haluan vastata. En hyökkää sinua kohtaan henkilökohtaisesti, mutta mielestäni tuo sinun ajatusmaailmasi on hyvin kylmä ja itsekeskeinen.

"Jos miehessä ilmenee jotain negatiivista tai vastenmielistä niin en halua sanoa sitä hänelle. Sellaiset miehet eivät kestä minkäänlaista itseensä kohdistuvaa arvostelua joten en näe mitään syytä yrittää keskustella toisen ihmisen huonoista luonteenpiirteistä. "

Eli väität siis että miehet joissa on sinun mielestäsi negatiivisia piirteitä eivät myöskään kestä kritiikkiä? Mistä ihmeeestä olet tuollaisen mielikuvan saanut päähäsi?

"Lisäksi joku toinenhan voi pitää epäoikeudenmukaisesta, valehtelevasta, häntäheikki-miehestä, joten tämähän on vain minun subjektiivinen mielipiteeni. "

Tämä on aika rankkaa arvostelua. Olet näköjään saanut osaksesi huonoa kohtelua miehiltä, mutta tuollainen kärjistäminen on vaarallista. Se nimittäin helposti johtaa siihen että alat lokeroida ihmisiä tuohon kategoriaan jo hyvin pienien "vikojen" takia.

"Valitettavasti ihmisen huonot luonteenpiirteet eivät näy päällepäin. Jotkut ikävät luonteenpiirteet tulevat ilmi ainoastaan normaalista poikkeavissa olosuhteissa. "

Tämä on täysin totta, mutta miksi niitä huonoja luonteenpiirteitä pitää pelätä niin paljon? Voin hyväksyä sen, että minussa on epämiellyttäviä piirteitä. Aivan varmasti niitä on. Mutta en sentään ole mikään väkivaltainen idiootti tai naisen alistaja. Miksi suhde pitää katkaista heti kun tulee esille pieninkin vika? Miksi niitä vikoja ei voi yrittää kohdata?

"Jos toisin miehelle esiin epäkohtia, saisin vain haukkumaryöpyn päälleni, mies haukkuisi minua todennäköiseti katkeraksi miestenvihaaja pihtariksi tai miten te naisia täällä nyt nimittelette. "

Onko sinulle useinkin käynyt näin? Lisäksi, se mitä aiemmin totesit näistä epämiellyttävistä miehistä ei paljoa eroa tuosta haukkumisesta ja yleistyksestä johon sanot miesten syyllistyvän.

"Eli ei-toivotuista seuralaisista pääsee parhaiten eroon kun lakkaa puhumasta. Mutta, ilman syytä en kyllä häivy eli kyllä mies on aina itse tehnyt jotain vastenmielistä."

Miten sinulla voi olla näin kylmä suhtautuminen ihmissuhteisiin? Miksi kyse on vain sinusta? Tottakai se on paras tapa sinulle kun vain lakkaat puhumasta. Oletko koskaan miettinyt miltä siitä toisesta ihmisestä tuntuu sinun käytöksesi? Toivoisitko että sinulle vain lakattaisiiin puhumasta, eikä sinua enää huomioitaisi millään tavalla jos olet tehnyt jotain väärin?

Lisäksi, miehet saattavat myös tehdä vahingossa jotain vastenmielistä. Eli he eivät edes tiedosta tehneensä jotain väärin. Eikö silloin olisi parempi huomauttaa asiasta, jolloin sille voisi jopa tehdäkin jotain?

Ainoa mikä minullekin jäi tästä tapauksestani käteen on arvelu että olen saattanut tehdä jotain väärin. Mutta minulla ei ole mitään havaintoa mitä se jokin on voinut olla. Olisin itse valmis työskentelemään asian eteen, mutta minulle ei anneta edes mahdollisuutta.

Miksi ihmeessä näissä parisuhteissa kaiken pitäisi aina olla ihan valmista ja täydellistä? Miksi ihmisiä ei voida hyväksyä kokonaisuuksina kaikkine puutteineen? Ei kukaan ole täydellinen. Miksi siis minun huonoja puoliani ei voida antaa anteeksi?

Kerroin täällä rehellisesti syyn siihen, miksen halua arvostella miestä vaan häivyn.

Tässä oli kai kyse tapailuvaiheessa olevista tarinoista, jolloin mitään sitoutumuksia ei ole vielä olemassa.

Minä en tiedä miten miehelle voisi kertoa epäkohdista, koska pelkään sitä nöyryytetyksi tulemista liikaa. Toisaalta, haluan miehen joka arvostaa minua ja käyttäytyy siten että huomioi minut. Siitä on aina kysymys, naisen huomioimatta jättämisestä, tavalla tai toisella, jos pahoitan mieleni/kyllästynyt tai häivyn.

Siis jos tapaan miehen 2 kertaa pitäisikö minun oikeasti alkaa kertomaan miksen halua tavata häntä enää? Valtaosa jutuista kaatuu siihen, kun mies vaatii heti seksiä. Ei sellaisesta asiasta voi puhua, koska mies ei vastaa ihannettani enkä halua nähdä. En siis ikinä haluaisi seurustella miehen kanssa joka ehdottaa jokaiselle tapaamalleen naiselle seksiä liian varhaisessa vaiheessa.

• Taas näin
        nainen tässä. kirjoitti:

Kerroin täällä rehellisesti syyn siihen, miksen halua arvostella miestä vaan häivyn.

Tässä oli kai kyse tapailuvaiheessa olevista tarinoista, jolloin mitään sitoutumuksia ei ole vielä olemassa.

Minä en tiedä miten miehelle voisi kertoa epäkohdista, koska pelkään sitä nöyryytetyksi tulemista liikaa. Toisaalta, haluan miehen joka arvostaa minua ja käyttäytyy siten että huomioi minut. Siitä on aina kysymys, naisen huomioimatta jättämisestä, tavalla tai toisella, jos pahoitan mieleni/kyllästynyt tai häivyn.

Siis jos tapaan miehen 2 kertaa pitäisikö minun oikeasti alkaa kertomaan miksen halua tavata häntä enää? Valtaosa jutuista kaatuu siihen, kun mies vaatii heti seksiä. Ei sellaisesta asiasta voi puhua, koska mies ei vastaa ihannettani enkä halua nähdä. En siis ikinä haluaisi seurustella miehen kanssa joka ehdottaa jokaiselle tapaamalleen naiselle seksiä liian varhaisessa vaiheessa.

Kiitos rehellisyydestäsi. Olisi tietysti hienoa jos nainen sanoisi mikä minussa on epämiellyttävää. Mutta se ei ole edes minulla vaatimus.

Ärsyttävintä tässä on se, että hän ei edes sano että ei halua tavata. Juuri tuo täydellinen hiljaisuus on loukkaavinta. Miksi ei voi vain lyhyesti ja ytimekkäästi sanoa vaikkapa että "kiitos mutta ei kiitos".

Niinkuin aiemmin sanoin, hiljaisuudelle voi olla monia syitä. Jos nainen sanoisi että homma on poikki, niin sitten tietäisin että ei kannata enää yrittää. Voisihan myös olla että naiselle olisi vaikka sattunut joku asia, jonka takia hän on estynyt parin viikon ajan ottamaan yhteyttä. Tahallinen vastaamattomuus pitää ikävän pitkään yllä valheellista toivoa, joka vain sattuu enemmän ja enemmän kun totuus alkaa pikkuhiljaa valjeta.

On varsin nöyryyttävää yrittää useiden päivien ajan ottaa yhteyttä vailla vastakaikua. Sitä alkaa tuntua siltä kuin toinen ei arvostaisi sinua kovin paljon edes ihmisenä. Eikö mielestäsi vastapuoli ole oikeutettu edes tietämään että et halua tavata häntä? Hiljaisuudella vain venytät tuota ikävää tunnetta monen päivän mittaiseksi.

Kaikista eniten minua tässä risoo juuri se, että viimeisellä tapaamisellamme puhuimme pitkään ja hänkin sanoi haluavansa tavata minut uudestaan. Miksi tämä käytös muuttuu yhtäkkiä täysin päinvastaiseksi ilman että edes teen mitään? Se siis ilmeisesti tarkoittaa, että hän on valehdellut hyvin pitkään minulle ja se on mennyt kyllä minulta täysin läpi.

On outoa että hän olisi valmis valehtelemaan ja pitämään kulissia yllä vaikka kuinka pitkään, mutta yhden lyhyen kieltävän vastauksen lähettäminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.

• nainen tässä.
        Taas näin kirjoitti:

Kiitos rehellisyydestäsi. Olisi tietysti hienoa jos nainen sanoisi mikä minussa on epämiellyttävää. Mutta se ei ole edes minulla vaatimus.

Ärsyttävintä tässä on se, että hän ei edes sano että ei halua tavata. Juuri tuo täydellinen hiljaisuus on loukkaavinta. Miksi ei voi vain lyhyesti ja ytimekkäästi sanoa vaikkapa että "kiitos mutta ei kiitos".

Niinkuin aiemmin sanoin, hiljaisuudelle voi olla monia syitä. Jos nainen sanoisi että homma on poikki, niin sitten tietäisin että ei kannata enää yrittää. Voisihan myös olla että naiselle olisi vaikka sattunut joku asia, jonka takia hän on estynyt parin viikon ajan ottamaan yhteyttä. Tahallinen vastaamattomuus pitää ikävän pitkään yllä valheellista toivoa, joka vain sattuu enemmän ja enemmän kun totuus alkaa pikkuhiljaa valjeta.

On varsin nöyryyttävää yrittää useiden päivien ajan ottaa yhteyttä vailla vastakaikua. Sitä alkaa tuntua siltä kuin toinen ei arvostaisi sinua kovin paljon edes ihmisenä. Eikö mielestäsi vastapuoli ole oikeutettu edes tietämään että et halua tavata häntä? Hiljaisuudella vain venytät tuota ikävää tunnetta monen päivän mittaiseksi.

Kaikista eniten minua tässä risoo juuri se, että viimeisellä tapaamisellamme puhuimme pitkään ja hänkin sanoi haluavansa tavata minut uudestaan. Miksi tämä käytös muuttuu yhtäkkiä täysin päinvastaiseksi ilman että edes teen mitään? Se siis ilmeisesti tarkoittaa, että hän on valehdellut hyvin pitkään minulle ja se on mennyt kyllä minulta täysin läpi.

On outoa että hän olisi valmis valehtelemaan ja pitämään kulissia yllä vaikka kuinka pitkään, mutta yhden lyhyen kieltävän vastauksen lähettäminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.

No, otan esimerkin kun annoin miehelle palautetta hänen käytöksestään ja perustelin kieltävän vastauksen treffeille lähtemisestä ja sain osakseni uskomatonta käytöstä:

Tarina:

Tapasin miehen, joka sanoi soittavansa/ottavansa yhteyttä seuraavalla viikolla. Ei soittanut.

Tapasin kyseisen miehen toisen naisen seurassa kahvilassa, intiimissä tunnelmassa. He eivät huomanneet kuin toisensa.

Seuraavalla viikolla mies soitti ja halusi tavata. Kerroin syyn miksen halua tavata miestä.

Mies sanoi, että olen mustasukkainen, roikkuva pihtariämmä, jota hän panisi vain säälistä. Hänestä minulla oli aneleva katse ja kerjäsin miesten huomioita ja kapasin vaan kunnon kyytiä ja niin edelleen.

Kannattikohan minun olla rehellinen? Eli olisi ollut fiksumpaa jättää vastaamatta miehen yht.ottoon kuin olla rehellinen.

Vastaavanlaisia tarinoita on useita, siis että miehet ovat tuollaisia.

• Tääs näin
        nainen tässä. kirjoitti:

No, otan esimerkin kun annoin miehelle palautetta hänen käytöksestään ja perustelin kieltävän vastauksen treffeille lähtemisestä ja sain osakseni uskomatonta käytöstä:

Tarina:

Tapasin miehen, joka sanoi soittavansa/ottavansa yhteyttä seuraavalla viikolla. Ei soittanut.

Tapasin kyseisen miehen toisen naisen seurassa kahvilassa, intiimissä tunnelmassa. He eivät huomanneet kuin toisensa.

Seuraavalla viikolla mies soitti ja halusi tavata. Kerroin syyn miksen halua tavata miestä.

Mies sanoi, että olen mustasukkainen, roikkuva pihtariämmä, jota hän panisi vain säälistä. Hänestä minulla oli aneleva katse ja kerjäsin miesten huomioita ja kapasin vaan kunnon kyytiä ja niin edelleen.

Kannattikohan minun olla rehellinen? Eli olisi ollut fiksumpaa jättää vastaamatta miehen yht.ottoon kuin olla rehellinen.

Vastaavanlaisia tarinoita on useita, siis että miehet ovat tuollaisia.

Olen hyvin pahoillani puolestasi ja miehen käytös oli todella ala-arvoista.

Mielestäni teit kuitenkin täysin oikein ollessasi rehellinen ja kannustan olemaan myös jatkossakin. Loukkaukset ja haukkumiset kyllä aina kestää, vaikka ne tuntuvatkin pahalta.

Edelleen haluan vain painottaa että täysi hiljaisuus tekee epätietoiseksi mitä pitäisi tehdä. Monta päivää menee siihen että pohdiskelee turhaan, josko sitä olisi sittenkin toivoa vai ei. Se on siis ajan tuhlausta pahimmillaan ja lopulta tuntuu todella pahalta. Jos saisin osakseni vaikkapa loukkauksia tietäisin sentään heti miten suhtautua ja että ei kannata yrittää jatkaa.

• yksi nainen kommentoi
        Tääs näin kirjoitti:

Olen hyvin pahoillani puolestasi ja miehen käytös oli todella ala-arvoista.

Mielestäni teit kuitenkin täysin oikein ollessasi rehellinen ja kannustan olemaan myös jatkossakin. Loukkaukset ja haukkumiset kyllä aina kestää, vaikka ne tuntuvatkin pahalta.

Edelleen haluan vain painottaa että täysi hiljaisuus tekee epätietoiseksi mitä pitäisi tehdä. Monta päivää menee siihen että pohdiskelee turhaan, josko sitä olisi sittenkin toivoa vai ei. Se on siis ajan tuhlausta pahimmillaan ja lopulta tuntuu todella pahalta. Jos saisin osakseni vaikkapa loukkauksia tietäisin sentään heti miten suhtautua ja että ei kannata yrittää jatkaa.

Minusta tuntuu, että se nainen ei ole kiinnostunut sinusta. Ehkä hän ei osaa tai halua puhua asiasta. Voihan se olla, että hän mietti asiaa, mutta lähtökohtaisesti kyllä nainen vastaa jos on kiinnostunut.

Kyllähän sellaiselle miehelle, joka vie jalat alta ja joka sytyttää, haluaa vastata.

Valitettavasti minulle tuli tällainen olo. Toivottavasti olen väärässä.

Tai sitten nainen on tavannut jonkun, toisen kiinnostavan miehen, ja odottaa sen miehen siirtoa. Eli olet kiva kaveri, mutta...

• Keksin ainakin kolme mahdollista selitystä.

1 Hän on jossain tavoittamattomissa ihan oikeasti, eikä tiennyt joutuvansa sinne viimeksi erotessanne. Odottelemalla saat vielä yhteydenoton.

2 Hän on virittelemässä jonkun muun kanssa jotain ja haluaa pitää sinut varalla. Ottaa yhteyttä sitten jos siitä toisesta ei tullut mitään.

3 Hän nyt vain on huonotapainen. Netti erityisesti saa aikaan sitä, että toisesta ei välitetä ihmisenä. Oikeassa elämässä tavatessa kenellekään ei tulisi mieleenkään käyttäytyä niin tökerösti kuin netissä tuntuu oleva normaalisti tapana. Ei tervehditä, ei kohdella ihmisenä, ei hyvästellä...

Toivo vaikka ensimmäistä, varaudu muihin.

Jostain syystä netti myös aiheuttaa sellaisen valintamyymäläilmiön. Jos nurkan takana olisi kuitenkin parempi tarjous. Katson sinne ja jätän tämän koriin jo poimitun tuotteen tähän hyllyn reunalle odottamaan...

• saman kokenut

mutta itse olen nainen ja miehestä ei enää yht'äkkiä kuulunut mitään.
      Nyt tapahtuneesta on kulunut jo pitkälle toista vuotta, mutta vieläkin asia häiritsee, välillä enemmän ja välillä vähemmän...
      Mies oli se vielä innokkaampi osapuoli ja mieleeni ei edes juolahtanut, että hän vain katosi elämästäni ja that's it. Aluksi seurailin enemmänkin näkyykö, kuuluuko ym. miehestä muuallakaan mitään, koska olin varma, että jotain ikävää on tapahtunut, mutta hyvissä sielun ja ruumiin voimissa tuntuu olevan... mulla kai sitten on äärettömän huono ihmistuntemus, kun todellakin uskoin saamaani vaikutelmaan...joka taas kerran meni pahasti metsään.

• ei sillä kiinnosta

sä olet loukannut tai jättänyt huomiotta tai huomioinut liika montaa kerralla. Siinä se top kolmonen, josta syy löytyy.

Sama juttu kävi itsellä, tosin mä olen nainen ja mies oli se joka oli hiljaa, jonka näin sitten kaupungilla himmailemassa jonkun naikkosen kanssa. Sepä siitä. Hiljaisuus on oikeastaan ihan selkee juttu, ei kiinnosta vaivautua edes vastaan etkä ole tasan ees tekstarin arvoinen tyyppi hänelle silloin. Kurja, mut itteensä on turha pettää, vaikka toinen tekiskin niin. Mä en ainakaan jäänyt katseleen, kauanko touhu kestäis.

• öhömm

Olen kuullut tuon tarinan monelta tutulta naiselta, mutten ennen mieheltä.
      Näiden naisten tapauksissa olen veikannut, että tuo toinen ei jostakin syystä uskalla sanoa, ettei kiinosta. Ehkä on tutustunut johonkin toiseen kinnostavampaan. Ehkä pelkää, että loukkaannut ja siksi käyttäytyy noin ja oikeasti loukkaa enemmän.

• yksi lukija (N)

Olen itse jo keski-ikäinen nainen ja siinä mielessä täysin väärä henkilö kommentoimaan asiaa.

Mutta, kyllähän nuo miehet jo minun nuoruudessani käyttäytyivät aivan vastaavalla tavalla. Uusi nainen oli jo mukana kuvioissa kun se "vanha" vielä odotti puhelinsoittoa.
        Suhteita ei siis mitenkään lopetettu, vaan ne hiipuivat aina johonkin. Kun meni tanssimaan koskaan ei voinut tietää tuleeko se mies uudestaan hakemaan vaikka niin lupasi..

Siinä vaiheessa kun miehen tapasi toisen naisen kanssa kaupungilla pystyi päättelemään, että se mies meni menojaan.

Ainakin siihen aikaan tuo oli kovin yleistä nuorten keskuudessa. Kai ne miehet sitten aina saalistavat parempia ja uusia naisia....jospa tuo käytösmalli on siirtynyt sitten näin tasa-arvoistumisen myötä naisille.

Tämä nyt tällainen selitys.

• mies jostakin ggf

Mä olen sitä mieltä että se joka leikkiin ryhtyy, se myös leikin kestäköön. Eli jos treffikumppani ei miellytä niin sitten siitä kerrotaan vaikka tekstiviestillä kun toinen sitä kysyy. Eli ei todellakaan jätetä mihinkään löysään hirteen roikkumaan. Jo nyt on jumalauta outoa ettei aikuinen ihminen uskalla kirjoittaa tekstaria jossa lukee on kaksi kirjainta "Ei". Tuota ei yksinkertaisesti voi puolustella yhtään millään. Jos on riski että mies jää roikkumaan niin olisiko kannattanut tutustua treffikumppaniin paremmin ennen ensitapaamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe