hukassa parisuhteen kanssa

nuups

Ollaan oltu yhdessä jo pitkä tovi, lapsi on nyt kohta vuoden ikäinen. Lapsen syntymisen jälkeen suhde vain on muuttunut ikävään suuntaan; kaikki on pielessä, koskaan ei ole mikään hyvin. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? En mielestäni elä mitenkään kohtuuttoman itsekästä elämää. Olen normaalia lyhyempiä päiviä töissä, minulla ei ole aikaavieviä harrastuksia, en käy ryyppäämässä, minulla ei edes ole ystäviä enää. Silti tuntuu että aina on joku huonosti.

Jos en tule ajoissa kotiin, tai tulee jokin odottamton meno, niin sitten olen lupauksienrikkoja ja huono ihminen. Jos otan nokkiini jatkuvasta kritiikistä niin olen tunteeton tai en koskaan usko neuvoja. jos yritän saada asioita tehtyä niin yleensä teen ne huonosti, tai minun tapani on äärimmäisen huono.

En tiedä miten tästä pääsee mihinkään. Pitääkö vaan hyväksyä, että meillä on sovittamattomia erimielisyyksiä? Olen harkinnut suhteen lopettamista, mutta se on hyvin vaikeaa lapsen takia, ja en oikeastaan haluaisi uutta suhdetta, vaan vanhan takaisin. Mutta miten tästä pääsee mihinkään? Pitääkö vain yrittää kestää hermoromahdukset ja pyydellä kauheasti anteeksi vaikka ei tunne tehneensä mitään väärin? Ja luopua kaikesta vähästäkin omasta elämästä mitä on jäljelle?

Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

8

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viksumpi

Tilatkaa nopeasti aika perheterapeutille, muijasi kärsii jonkinasteisesta masennuksesta ja silloin kaikki on nurinpäin eikä sille voi mitään. Terapeuttikaan ei voi sille pahalle ololle mitään, mutta voi auttaa eukkoasi hallitsemaan käytöstään ehkä jonkin verran.

Ja lopeta turha anteeksipyytely, auta vaimosi näkemään tapahtumat realistisesti, se voi vaatia turhalta tuntuvaa yksinkertaisten asioiden selittämistä, mutta se voi saada eukkosi näkemään tapahtumat oikassa valossa, ja hän häiriköi vähemmän.

• että olet nainen

Kun luin kirjoitustasi, ajattelin että voi naisreppanaa kun on joutunut narsistin käsittelyyn.. Silloin on syytä ottaa vaan jalat alleen koska mikään ei muutu. Mutta taidatkin olla mies.. Onko lapsesi äiti työelämässä tai onko hän lapsen kanssa kotona? Jos enne mukava ihminen muuttuu lapsen saannin jälkeen, voi kyse olla pitkittyneestä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta tai kotona oleminen lapsen kanssa ahdistaa häntä kovastikin. Ja kuinka yllättävää, että se paha olo täytyy purkaa puolisoon, joka kuitenkin on suhteellisen syytön pahaanoloon. Joku ammattiauttaja voisi olla ratkaisu tilanteeseen, en usko että puolisollasikaan on hyvä olla itsensä kanssa..
      Ja tärkein kuitenkin on se lapsi, joka tarvitsee onnnelliset ja tasapainoiset vanhemmat.. jo hänen takiaan olisi syytä tehdä jotain tilanteen parantamiseksi.

• ...

apua! Niinkuin eka vastaaja sanoi, epäilen myös että vaimollasi on synnytyksen jälkeistä masennusta. Se on yleistä.

• nuups

Kiitoksia neuvoista. Täytyy vielä sen verran lisätä, että vaimon ja lapsen välinen parisuhde on kyllä ihan hyvällä tolalla ja hyvä osa meidän kolmenkeskisestä ajasta toimii ihan hyvin. Synnytyksen jälkeinen masennus on tosiaan aika tavallista, mutta eikö se yleensä kohdistu lapseen? Tai omaan elämään yleensäottaen? MInusta tuntuu useimmiten siltä, että kaikki oilsi ihan hyvin jos vain minut saataisiin pois kuvioista tai korjattua toimimaan paremmin.

No, pitää yrittää tuoda asia esille selvemmin ja ehdottaa vaikka kolmannen osapuolen kanssa keskustelua. Ehkä näihin riitoihinkin saisi jotain järkeä, kun ei aina tarvi olla väärässä.

• dskldsklsd

Kyllä se vitun raskauksen jälkeinen masennus ulottuu ihan KAIKKEEN - ei vaan lapseen.

Itse olen NAAPURINA saanut kärsiä kyseisestä syndroomasta kärsivän naisen raivareita.

Lisäksi eräs sukulaiseni "kosti" minulle omat rask.jälk.masennuksensa!

• ihan itkettää!!
        dskldsklsd kirjoitti:

Kyllä se vitun raskauksen jälkeinen masennus ulottuu ihan KAIKKEEN - ei vaan lapseen.

Itse olen NAAPURINA saanut kärsiä kyseisestä syndroomasta kärsivän naisen raivareita.

Lisäksi eräs sukulaiseni "kosti" minulle omat rask.jälk.masennuksensa!

Voi että sydämeni vallan murtuu, että olet saanut kärsiä naapurisi ja jonkun sukulaisen masennuksesta! Voi voi voi voi voi! Miten olet selvinnyt, oletko ajatellut hakeutua ammattilaisen pakeille? Voi sua raukkaa!!!!!!!!!!!!!!!

• tutulta

poikkeuksena niiltä osin että meillä ei ole yhteisiä lapsia ja minä olen nainen...

• kertonut

Oletko kertonut naiselle miltä sinusta tuntuu? Ehkä hän ei ole tajunnut, kuinka paljon sinulta vaatii? Väsymyksellä ja ahdistuksella on taipumus kohdistua puolisoon vaikka syytön olisikin.. Viekää lapsi jonnekin vaikka yökylään, istukaa alas ja puhukaa ihan reilusti, kunnolla, riitelemättä siitä, miltä kummastakin tuntuu ja minkä asioiden pitäisi muuttua että kummallakin olisi parempi olla.

Omasta kokemuksesta voi sanoa, että naisena ei välttämättä aina edes huomaa että mies pahoittaa mielensä. Aiemmin minäkin purin pahaa oloa mieheeni enkä tajunnut kuinka se häntä loukkasi. Sitten kun asia otettiin esille, niin pystyimme puhumaan rakentavasti siitä mitä kumpikin tuntee, ja parisuhde muuttui huomattavasti paremmaksi! Kumpikaan ei enää oleta, että toinen telepaattisesti tajuaa mistä kenkä puristaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe