Elämä heittelee.Noin 5 vuotta sitten erosin vaikeasta ihmissuhteesta ja ihastuin ja rakastuin ikäiseeni naiseen.Hän on aina ollut aika määräilevä ja itseriittoinen omalla tavallaan, tavallaan häntä voisi luonnehtia kontrollifriikiksi eli kaikki pitäisi mennä siten kuin hän näkee oikeaksi tavaksi toimia ja ajatella. Jos niin ei tapahtu, alkaa hän välittömästi ohjailla käytöstäni ja tekemisiäni.Nyt kun jäin työttömäksi, hänen ohjailunsa on vain pahentunut samalla kun hän ei välitä hellyyden- ja läheisyydentarpeistani. Olen yrittänyt ottaa asiat puheeksi, mutta aina tilanne ajautuu minun syyllistämiseeni tavalla tai toisella. Tuntuu että hänessä itsessään ei ole mitään vikaa eikä asenteiden ja toimintojensa tarkistamisen varaa. On alkanut tulla tunne, että hän kykenee rakastamaan ja osoittamaan sitä vain ehdollisesti siinä mielessä, että vaikka alussa olin hänen unelmiensa mies ja intohimon kohde, niin nyt kun itselläni menee tilapäisesti huonommin,en olekaan enää minkäänlaisen positiivisen huomion arvoinen. Itse olen kokenut elämässäni paljon rankempia juttuju kuin hän ja olen joutunut nöyrtymään ja tulemaan ns. "pieneksi ja heikoksi ihmiseksi" monen asian suhteen, ja siksi minua hämmentää se kuinka kapea-alaisesti, tunnottomasti ja itsekkäästi naisystäväni voikaan suhtautua minuun jota hän vielä vähän aikaa sitten kertoi rakastavansa!Monien hyödyttömien keskustelujen jälkeen olen tullut tulokseen, että hän "rakastaessaan" ei kykene erottamaan metsää puilta, vaan takertuu omiin määreisiinsä tavalla josta puuttuu empatia toisen kokemuksia ja tunteita kohtaan.Mielestäni tosi rakkaus voi kuitenkin rikkoa monia rajoja ja tehdä itsekkäistä ehdoista vähemmän merkityksellisiä entaen anteeksi lähimmäisen heikkouksia ja puutteita. Elämä ja olosuhteet muuttuvat, vastaavasti ihmisten tulisi kasvaa parisuhteessaan ymmärtäväisemmäksi ja hyväksyvämmäksi lähimmäistä ja omaa rakastaan kohtaan, muuten edessä on monenlaista seurannaismurhetta kuten sydänten kylmyys, riidat, loukkaukset ym. ja viimein ero. Surullista ja niin turhaa, niin turhaa!
Ehdollista rakkautta
5
747
Vastaukset
- Hyytävän kylmä suhde
Hei. Et ole yksin... täällä on sydämellinen nainen joka tuntee aivan samoin sinä ja samanlainen ahdistava suhde kuin sullakin, mun avomies on agressiivinen riitaa haastava välinpitämätön viinaan menevä toisinaan mukavakin mutta tosi v:mäinen osaa jatkuvasti olla, syyttää minua kaikesta, hänessä ei ole koskaan vikaa vaan toisessa ja se osaa vielä taitavasti manipuloida. Työttömänä en ole hänelle mitään muuta kuin pelkkä hyödytön siipeilijä jonka tunteita ei arvosteta!!...
En osaa sen kummemmin neuvoa sua tässä tilanteessa kuin lohduttaa että et ole yksin, olen itsekin ihan solmussa ja olen suunnitellut että eroan tästä miehestä mutta miten lähdet kun olen työtön(nyt 3kk.)ja ei meinaa löytyä koulutusta vastaavaa työtä ja uutta asuntoa ei saa kun ei ole työpaikkaa.
Pitää yrittää jaksaa, päivä kerrallaan. - ..puolisko..
Luin viestisi ja tunnistin itseni sinä määräilevänä puoliskona. Meillä suhdetta takana kolmisen vuotta ja huomaan omien tunteideni viilentyneen. Elin ennen nykyistä suhdetta monta vuotta yksin ja opin pitämään itsestäni huolta ja toimimaan omilla tavoillani. Rakastuin nykyiseen puoliskooni ihan älyttömästi ja tuntui että löysin toisen puoliskoni ja aluksi pystyinkin tinkimään periaatteistani paljonkin.. Mutta tässä ajan kuluessa olenkin huomannut, että elämän asenteemme on täysin erilainen, on tullut ilmi paljonkin asioita joita hänellä on jäänyt hoitamatta ennen mua ja ne ovat alkaneet syödä meidän välejämme. Itselläni on asiat olleet järjestyksessä ja nyt olenkin yhtäkkiä aikuisen ihmisen huolehtija.. On alkanut kyllästyttää ihan todenteolla kun koko ajan saa olla ohjailemassa ja määräilemässä kun muuten kaikki asiat on hoitamatta ja odotellaan vaan päivää parempaa. Ymmärrän, että lomautus (meidän tapauksessa) on vaikea paikka, mutta se ei auta vaan asiat on hoidettava ja ne entisetkin hoitamattomat pitää jossain välissä saattaa päätökseen. Hoitamattomat asiat ja toisen lamaannus on tehneet sen, ettei tunnu yhteistä säveltä enään löytyvän missään asiassa ja lähes kuvottaa katsellakin toisen masentunutta olemusta. Tiedän, että toisestakin tuntuu pahalta mutten myöskään pysty itse muuttumaan ja antamaan asioiden olla omalla painollaan. Välillä tuntuu että se rakkaus on siellä jossain edelleen häntä kohtaan, mutta arjen huolet ovat kasautuneet siihen päälle. Meillä tuo läheisyys loppui hänen taholtaan, ei enään halunnut olla lähellä. Itse olisin varmaan jaksanutkin kauemmin olla ymmärtäväinen kun toinen olisi joskus huomioinut munkin tarpeet, nyt tuntuu vaan, että olen huoltaja hänelle, aikuiselle ihmiselle. Ihmiselle, jonka kanssa pitäisi elää tasa-arvoista parisuhdetta..
- Romanttinen reissumies
...jos todellakin olet se määräilevä papempi puoliskoni joksi sinua tekstisi sisällön perusteella voisin luulla.Edelleen, jos olet olettamani henkilö, esität kirjoittamalla sanottavasi paljon ymmärrettävämmin kuin puhumalla ja siksi ajattelen että toivoa lienee sittenkin, meidän pitää jatkaa dialogia kirjoittamalla, ehkä se olisi hyväksi monellekin pariskunnalle. Jäisi kiroilut, huutamiset, haukkumiset ym.toisen loukkaamiset vähemmälle, jolloin voisi paremmin keskittyä itse asiaan.Itse ainakin syrjäydyn itse asioista kun niistä keskusteleminen muuttuu riitelyksi.Jos et kuitenkaan ole oma määräilijäpuoliskoni, olet kuitenkin kirjoittanut ihan hyvän kommentin ja kiitän sinua siitä, minulle jäi paljon mietittävää ja tunne että aina vaan "oppia ikä kaikki"!!
- Shannon-71
on myös minussa eli olen samassa tilanteessa vähän erilaisin syin. Mies kyllä lupaa hoitaa yhden sun toisen asian, mutta ei vaan saa aikaiseksi. En jaksa enää sanoa sataan kertaan samoista asioista ja olla tässä ilmainen piika, joka pyykkää, kokkaa ja imuroi. Ehkä jaksaisin paremmin, jos mies kunnioittaisi parisuhdetta ja olisi enemmän kotona, sekä huomioisi hellyydentarpeeni. Mutta tässä eletään vain kavereina samassa asunnossa - vielä hetki. Asioista on puhuttu, mutta muutosta ei tule. Ihmettä on turha odottaa :(
- surullinen ja pettynyt
Minun tilanteeni on hieman erilainen. Puoliso oli kiltti ja tuntui ihailevan minua kovasti. Mutta jo pian huomasin, ettei hän ole jutussa täysillä alun ihastumisen jälkeen. En vaan tahtonut sitä uskoa.
Vuosia oltiin yhdessä kuitenkin. Yritin kaikkeni ja pärjäsin ulkoisesti melko hyvin. Olin ollut perheessä se enemän rahaa tuova pitkään.
Kun lopulta tuli ero, hän kertoi, että ei olisi halunnut olla vuosiin kanssani. En enää ollut taloudellinen pärjääjä ja sitäkautta vetovoimani oli olematon.
En itse koskaan halunnut uskoa, että rakkaus on ehdollista. Teki suunnattoman surulliseksi, kun sillä rakkaudella oli ehtoja. Minun piti olla terve ja hyvin toimeentuleva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441997Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808