Harrastin seksiä sunnuntaina ja kuukautiset loppuivat keskiviikkona. Minulle on joitakin vuosia sitten terveydenhoitaja sanonut että 10 päivään kuukautisten jälkeen ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi. Tuossa oli siis 4 päivää, en käytä pillereitä tai mitään muutakaan jatkuvaa ehkäisyä ja kondomi hajosi. Panikoinko turhaan kun pelkään olevani raskaana, kannattaako siis hakea jälkiehkäisy? En halua niin hurjaa hormoniannosta turhaankaan kroppaani pistää, mutta en missään tapauksessa halua olla raskaana!
Raskaaksi kuukautisten jälkeen?
29
19582
Vastaukset
- varsinainen.....
valistaja tämä terveydenhoitaja, puppua kun on puhunut.
Totta kai voi raskautua myöskin tuohon aikaan, itse olen raskautunut ollessani kuukautisten viimeisenä päivänä yhdynnässä (ihan tarkoituksella, raskaus oli toivottu, ja koska siitä meni 3 viikkoa niin tiedän tasan tarkkaan mistä yhdynnästä olen raskautunut).
Raskauden mahdollisuus on, naisen keho kun ei ole kone, ovuloida voi useammin kuin kerran kuukaudessa, hyvissä olosuht. siittiöt elävät naisen elimistössä 5-7 vrk jne.
Missä ihmeessä tälläinen terkkari toimii?
Je:n voit toki hakea, itse ainakin hakisin-- Ristiriitaista tietoa
Kiitos tuosta, haen siis tänään jälkiehkäisyn kun raskaus on täysin poissuljettu ajatus. Parempi niin kuin jännittää monta viikkoa ja pahimmassa tapauksessa aiheesta!
Ja tämä terkkari toimii, tai siis ainakin toimi silloin, Tampereella YTHS:llä. Luulisi siellä olevan tietoa näistä asioista, kun ajattelisin muidenkin opiskelijoiden vastaavia kysyvän... - terkkari--
Ristiriitaista tietoa kirjoitti:
Kiitos tuosta, haen siis tänään jälkiehkäisyn kun raskaus on täysin poissuljettu ajatus. Parempi niin kuin jännittää monta viikkoa ja pahimmassa tapauksessa aiheesta!
Ja tämä terkkari toimii, tai siis ainakin toimi silloin, Tampereella YTHS:llä. Luulisi siellä olevan tietoa näistä asioista, kun ajattelisin muidenkin opiskelijoiden vastaavia kysyvän...on kyllä oikeassa, tai onkin. Siis, kun yleensä, huom yleensä ( ja säännöllisessä kierrossa) Munasolu irtoaa noin 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Mutta, mutta, poikkeuksia on, munasoluja voi irrota useampi kuukaudessa, joskus irtoaakin aikaisemmin tai myöhemmin, kuin pitäisi ja jos on epäsäännöllinen kierto, niin voi irtoilla milloin tahansa. Että tähän ei pidä luottaa, jos raskaus ja vauvantulo ei ole missään nimesä sopivaa.
Jos et halua missään nimessä tässä vaiheessa vauvaa, kannattaa sinun hakea se jälkiehkäisypilleri. - Ristiriitaista tietoa
terkkari-- kirjoitti:
on kyllä oikeassa, tai onkin. Siis, kun yleensä, huom yleensä ( ja säännöllisessä kierrossa) Munasolu irtoaa noin 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Mutta, mutta, poikkeuksia on, munasoluja voi irrota useampi kuukaudessa, joskus irtoaakin aikaisemmin tai myöhemmin, kuin pitäisi ja jos on epäsäännöllinen kierto, niin voi irtoilla milloin tahansa. Että tähän ei pidä luottaa, jos raskaus ja vauvantulo ei ole missään nimesä sopivaa.
Jos et halua missään nimessä tässä vaiheessa vauvaa, kannattaa sinun hakea se jälkiehkäisypilleri.Kierto on säännöllinen, 28-29 päivää aina. Raskaus epätodennäköinen mutta kai ne lehmätkin lentää ;) Lähden tästä kohta apteekkiin. Kiitos asiallisille vastaajille. Kunpa saisin pian sen steriajan niin ei tarvitsisi enää pähkäillä näitä asioita koskaan!
- kumma terkkari...
Kierto on säännöllinen, 28-29 päivää aina. Raskaus epätodennäköinen mutta kai ne lehmätkin lentää ;) Lähden tästä kohta apteekkiin. Kiitos asiallisille vastaajille. Kunpa saisin pian sen steriajan niin ei tarvitsisi enää pähkäillä näitä asioita koskaan!
Vielä kommentoisin, että sanoiko hän tosiaan, että kymmeneen päivään kuukautisten jälkeen ei voi tulla raskaaksi? TODELLA omituista, ovulaatiohan sattuu noiden kymmenen päivän sisään (no okei, riippuen kuukautisten pituudesta). Kuukautiskierron ensimmäinen päivä on ensimmäinen vuotopäivä ja jos nyt vuotoa olis vaikka viisi päivää, niin kymmenen päivää sen jälkeen ollaan jo yli kierron puolivälin. Sitä paitsi tosiaankin ne siittiöt voi elää jonkin aikaa naisen elimistössä, joten ihan omituisia neuvoja on mennyt antamaan. No, mutta hyvä että haet jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi. :)
- Ristiriitaista tietoa
kumma terkkari... kirjoitti:
Vielä kommentoisin, että sanoiko hän tosiaan, että kymmeneen päivään kuukautisten jälkeen ei voi tulla raskaaksi? TODELLA omituista, ovulaatiohan sattuu noiden kymmenen päivän sisään (no okei, riippuen kuukautisten pituudesta). Kuukautiskierron ensimmäinen päivä on ensimmäinen vuotopäivä ja jos nyt vuotoa olis vaikka viisi päivää, niin kymmenen päivää sen jälkeen ollaan jo yli kierron puolivälin. Sitä paitsi tosiaankin ne siittiöt voi elää jonkin aikaa naisen elimistössä, joten ihan omituisia neuvoja on mennyt antamaan. No, mutta hyvä että haet jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi. :)
Kyllä, ihan oikeasti YTHS:n terveydenhoitaja sanoi minulle jokunen vuosi sitten niin. Olin siis muissa asioissa terveydenhoitajan luona, kondomi on hajonnut edellisenä päivänä ja kysyin että pitäisikö minun hakea jälkiehkäisy. Hän kysyi koska oli edelliset kuukautiset ja ne oli loppuneet muutama päivä aikaisemmin. Terkkari sanoi että ei tarvitse koska ei ole käytännössä MITÄÄN (hän siis painotti tuota sanaa) mahdollisuutta tulla raskaaksi 10 päivään kuukautisten jälkeen. Tuo oli mulle aivan uutta ja olin vain että ai jaa... En hakenut jälkiehkäisyä ja onneksi en silloinkaan raskaaksi tullut! Mutta nyt on jälkiehkäisy haettu. ;)
- aikamoista...
Kyllä, ihan oikeasti YTHS:n terveydenhoitaja sanoi minulle jokunen vuosi sitten niin. Olin siis muissa asioissa terveydenhoitajan luona, kondomi on hajonnut edellisenä päivänä ja kysyin että pitäisikö minun hakea jälkiehkäisy. Hän kysyi koska oli edelliset kuukautiset ja ne oli loppuneet muutama päivä aikaisemmin. Terkkari sanoi että ei tarvitse koska ei ole käytännössä MITÄÄN (hän siis painotti tuota sanaa) mahdollisuutta tulla raskaaksi 10 päivään kuukautisten jälkeen. Tuo oli mulle aivan uutta ja olin vain että ai jaa... En hakenut jälkiehkäisyä ja onneksi en silloinkaan raskaaksi tullut! Mutta nyt on jälkiehkäisy haettu. ;)
No ohhoh. Tiedän kyllä, että YTHS:llä kannustetaan opiskelijoita lasten tekoon, mutta että ihan noin voimakkaasti! ;D Joo en kyllä ymmärrä mikä terveydenhoitaja se tuollainen on, mutta hyvä ettet silloin tullut raskaaksi. Säännöllisessä kierrossa toki on melko epätodennäköistä tulla raskaaksi muulloin kuin ovulaation aikaan, mutta kun ei siitä säännöllisyydestä voi olla aina ihan varma. Hyvä että hait jälkiehkäisyn nyt.
- Nyt jo 2 vee napero...
aikamoista... kirjoitti:
No ohhoh. Tiedän kyllä, että YTHS:llä kannustetaan opiskelijoita lasten tekoon, mutta että ihan noin voimakkaasti! ;D Joo en kyllä ymmärrä mikä terveydenhoitaja se tuollainen on, mutta hyvä ettet silloin tullut raskaaksi. Säännöllisessä kierrossa toki on melko epätodennäköistä tulla raskaaksi muulloin kuin ovulaation aikaan, mutta kun ei siitä säännöllisyydestä voi olla aina ihan varma. Hyvä että hait jälkiehkäisyn nyt.
Meidän tyttö sai alkunsa 4 päivää kuukautisten loputtua. Ja tieto on ihan varma, koska olin ultrassa rv 5 3, ja siitä sitten laskettiin hedelmöittymispäivä :)
- ollenkaan
terkkari-- kirjoitti:
on kyllä oikeassa, tai onkin. Siis, kun yleensä, huom yleensä ( ja säännöllisessä kierrossa) Munasolu irtoaa noin 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Mutta, mutta, poikkeuksia on, munasoluja voi irrota useampi kuukaudessa, joskus irtoaakin aikaisemmin tai myöhemmin, kuin pitäisi ja jos on epäsäännöllinen kierto, niin voi irtoilla milloin tahansa. Että tähän ei pidä luottaa, jos raskaus ja vauvantulo ei ole missään nimesä sopivaa.
Jos et halua missään nimessä tässä vaiheessa vauvaa, kannattaa sinun hakea se jälkiehkäisypilleri.Jos hän olisi sanonut, että 10 ENNEN kuukautisia, niin sen voisi jotenkin ymmärtää. Mutta ns. "normikierrossa" (28 päivän kierto) parasta aikaa tehdä lapsi ovat päivät 10-14. Jos kuukautiset kestävät 5-6 päivää, niin 5-9 päivää kuukautisn jälkeen on todennäköisintä tulla raskaaksi.
On se toki mahdollista muulloinkin.
Ihme terkkari. - Hoitsu puhui pötyä!
aikamoista... kirjoitti:
"Säännöllisessä kierrossa toki on melko epätodennäköistä tulla raskaaksi muulloin kuin ovulaation aikaan"
Ovulaation aikaan on jo kiire harrastaa seksiä, koska siittiöiden pitää ehtiä hedelmöittää munasolu siinä 12-24 tunnin ajassa, minkä munasolu on vastaanottavainen. Raskaaksi tulee harrastamalla seksiä ovulaation tienoilla tai ENNEN ovulaatota. Siittiöt säilyvät hengissä pari-kolme vuorokautta naisen sisällä, joskus jopa useita päiviä. Eli jos haluaa raskautua, niin kannattaa harrastaa seksiä kuukautisten loppupuolelta ovulaatioon asti.
Kierron säännöllisyys tai epäsäännöllisyys ei vaikuta mitään siihen, että hedelmäittyminen tapahtuu ovulaation aikaan, mutta säännöllisyys tekee helpommaksi arvioida milloin ovulaatio voisi olla. Mutta melkein kaikilla joskus jokin heitto siinä.
Ns. varmoja päiviä on päivät ovulaatiosta kuukautisten alkupuolelle. Paitsi ettei elävä Erkkikään pysy oikeasti selvillä milloin ovulaatio on ollut, ja kuukautisvuodon voi sekoittaa välivuotoon, ja munasoluja voi irrota monta - eli ei ne sitten oikeasti olekaan varmoja päiviä.
Tuo ohje, että 10 päivää on turvallisia, on minun mielestäni aika hurja. Jos naisella on 24 päivän kierto, mikä ei ole täysin epätavallinen, niin ovulaatiopäivä voi olla juuri kymmenes päivä, jolloin parhaat päivät tulla raskaiksi ovat 8-10. Jos kierto on 26 päivää, ovulaatio on esim. 12.päivä, jolloin 10. on jo erittäin raskausherkkä päivä. Joillain voi olla kierto vain 21 päivää ainakin satunnaisesti. Hoitajahan oli aivan ammattitaidoton, mahtaako jaella noita neuvoja yhä?
http://www.tiede.fi/uutiset/198/_varmat_paivat_viela_epavarmempia_kuin_luultiin - Hoitsu puhui pötyä!
kumma terkkari... kirjoitti:
Niin siis eihän tuosta oikein edes selviä, että puhuttiinko kymmenestä varmasta päivästä kuukautisten alkamisen jälkeen (todennäköisempi) vai kymmenestä päivästä kuukautisten loppumisen jälkeen. Mutta kumpikaan ei kyll pidä paikkaansa!
- ghefgef
Ei kannata tehdä lapsia!
- pienessäpaniikissa
Syön e-pillereitä (YAZ). Harrastin seksiä poikaystäväni kanssa lumepillerien aikana jolloin menkkani eivät olleet vielä alkaneet. mutta unohdin ottaa kaksi ensimmäistä vaikuttavia aineita sisältävää pilleriä. Otin ne heti kun muistin eli toisen päivän illalla. ja kolmannen normaaliin tapaan aamulla. Onko siis kuinka mahdollista että olisin raskaana?
- 8
50%. Joko olet tai sitten et ole.
- ,
Toki voit olla raskaana, olet unohtanut pahimpaan aikaan, noin raskautta ajatellen, ottaa pillerit.
Kai sitten lisäehkäisy käytössä? Se nyt ei enää tuota lumepillereiden aikana har.yhdyntäasiaa muuta, mutta muutoin....
- Rulettitäti
Terkkarille ei taatusti ole opetettu koulussa suosittelemaan varmoja päiviä. Sitähän hän vaihvikkaa teki. Yleensä ovat enemmän kuin kärkkäitä tyrkyttämään pillereitä. Varmat päivät kuukautiskierron alkupuolella ovat venäläistä rulettia, koska poikkeussyystä munasolu voi irrota tavallista aikaisemmin.
Itse olen ollut 3 vee varmoilla päivillä. Tosin minulla on ikää ja hedelmällisyyteni on kyseenalaista jo siksikin. Mutta enemmän luotan loppukierron varmoihin päiviin. Itselläni ovulaation lähestyminen ja ovulaatio näkyy ja tuntuu. Kirkasta sitkeää limaa vuotaa niin paljon kohdunkaulakanavasta, että sitä ei voi olla huomaamatta. Roikkuu kuin kananmunanvalkuainen vessassa käydessä. Sen jälkeen vuoto muuttuu valkoiseksi ja suunnilleen lakkaa lähellä kuukautisia. Ja vatsaa alkaa jomottaa lievästi jo viikkoa ennen menkkoja.
Hedelmällisin aika on myös panettavin, heti kuukautisista alkaen halut kasvaa. - lapsi toivoissa
minulla oli joskus klamydia ja nyt lapsi toiveessa .. harrastin seksia päivän jälkeen kun menkat loppuivat (pientä vuotuo oli normaalia) onko minulla suurempi mahdollisuus kuin muulloin:o?
- tietämätön
kun on ollu kuukautiset ja sen jälkeen harrastaa seksii niin ja samana päivänä vuotaa vielä vähän. pystyykö tulla raskaaks?
- 1+1
Kyllä todellakin voi raskautua kuukautisten viimeisenäKIN päivänä ellei käytä ehkäisyä.
- samaa kokenu
siin itseasiassa on 99% mahdottomuus tulla raskaaksi ensimmäisen 10 päivän aikana, mut ei kukaa oo todistanu, ettei se voi olla mahdollista.. ja niihän ne terveydenhoitajat joo sanoo.. katot jos ei kuukautiset ala sillon ku niitte pitäs, ni käy lääkäril kertomas, mut nii mä ite oon kokenu samoin, ja panikoinu hirveesti ku on kuukautiset ollu sen jälkee viikon tai kaks myöhässä, mut kyl ne sieltä sit alkoi..
- apua1111
Harrastin seksiä ja tarkastelen vielä mahdollisuutta raskaudesta. Eli oli kuukautisten viimeinen päivä menossa, eli vuoto oli vähäistä. jälkiehkäisyn sain vasta n. yli vuorokauden jälkeen tapahtuneesta. tulen helposti raskaaksi, nyt jatkuvaa pahoinvointia on edelleen. eikö kuitenkin jälkiehkäisyn pitäisi riittää?Vai voinko tosiaan olla raskaana?
- 32+2
Teet testin sitten kun pillerin otosta on kolme viikkoa. Itse olen raskautunut kuukautisten toiseksi viimeisenä päivänä, toki en ole ottanut je-pilleriä koska raskautta yritettiin.
- Uskaltaaako toivoa..
Hei. Minulla mietityttäää että mites nyt kun viimeisimmät kuukautiseni alkoivat 6-7päivä ja loppuivat 14päivä. Olin suojaamattomassa yhdynnässä 15päivä. Olisiko mahdollista että tulisin tuosta kerrasta raskaaksi? Vaikka se on heti seuraava päivä siitä kun kuukautiseni loppuivat. Koska minun kannattaisi tehdä raskaus testi? Lapsi olisi esimmäiseni. En tiedä paljoa näistä asioista ja kun näitä juttuja lukee täältä netistä niin joka paikassa on erilaisia tietämyksiä ja mielipiteitä.. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
- looop
Tietysti se on mahdollista. Ethän voi etukäteen tietää, koska ovulaatio tapahtuu.
- Uskaltaako toivoa..
Okei, koska minun kannattaisi tehdä testi?
- ...............
19 vrk:n kuluttua suojaamattomasta yhdynnästä se testi.
- tanja2
hei minulla alko menkat 18.5 ja loppu24päivä jos oikein muistan milloin kannattaa harrastaa seksiä jos haluaa tulla raskaaksi?
- Just päinvastoin
Mikä sulla on kuukautiskierron pituus? Kuinka monta päivää? Tanja, tuosta sinun kysymyksestäsi ei selviä mitään oleellista. Toisaalta näille vauvahaaveille on täällä oma palstansa.
- käenpesä
Itsellänihän on tilanne nyt tää, että olin suojamattomassa yhdynnässä, kortonki hajosi ja menkat loppu eileen ja olin siis tänään yhdynnässä. Onko mahdollista että saattasin olla raskaana?? Kuukautiskiertoni on nääs hyvin säännöllisen epäsäännöllisiä kestäen 24-32 pvää. Vuoto kestää 3-7 pvää. En siis koskaan tiedä milloin ovuloin tai milloin alkaa seuraavat menkat. En halua lasta, eli pitäisikö hommata je??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760