Tiedän,mutten siltikään tiedä.

Pää hajoaa.

Pakko saada johonkin purkaa tuntoja, muuten leviää pää. Oon ollu mun avokin kanssa noin 3vuotta yhessä ja koko sen ajan (lukuunottamatta ihan ensimmäistä puolivuotista) aina riidellessä on ollu sellasta hiuksista repimistä, joka kerta sen jälkeen on mies sanonut minulle,ettei hän oo koskaan ennen tehny kenellekään noin ja on erittäin pahoitteleva,surullinen jopa.

Nyt mitä pidemmälle suhde on mennyt, niin sitä enemmän tulee hiuksista repimistä,jopa lattiaa pitkin raahaamista, saattaa lyödä nyrkillä mahaan, ja jopa potkaista (nytkin reidessä jumalaton mustelma potkusta). Kasvoihin hän ei lyö ja näin ollen hän väittää,ettei se sitten ole oikeaa lyömistä,muualle vartaloon vahingoittamista ei kuulemma lasketa lyömiseksi.

Ja vieläkin,joka ikinen kerta on erittäin pahoillaan,sanoo ettei hän saisi näin tehdä ja lupaa ettei toistu. Silti nykyään pelkään,että jos tuleekin jostain riitaa niin saatan saada nyrkin mahaan.

Päätin jo pienenä,etten olisin koskaan miehen kanssa joka lyö, mutta tässä sitä ollaan. Kai mies on vain saanut vakuuttuneeksi siitä,ettei lyö ja siitä,ettei se edes ole lyömistä. En tiedä mitä tehdä,pelkään vaan,että tilanne pahenee ajan myötä. (Vaikka mieshän nyt väittää,että niin ei käy)
Paheneeko se?

16

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkin huomannut

että pahenee se. Ikävä kyllä sinun tehtävä on nyt pistää tuo peli poikki koska mies ei sitä lopeta, vaan pahentaa. Olet myös huomannut että asiasta keskustelemalla ei myöskään muutosta synny. Mitä siitä on hyötyä jos aina on pahoillaan, mutta ei kuitenkaan muuta käytöstään. Olisi se varmasti pahoillaan sinun hautajaisissakin, jos olisi vahingossa lyönyt/potkaissut liian kovaa sinua. Se pahoillaan olo nyt ei mitenkään riitä. Eikä silläkään ole merkitystä onko se mustelma naamassa vai jossain muualla. Olet väkivaltaisessa suhteessa, ja sinun pitää päästä pois siitä.

• ulospäin

Taiten lyö, ettäs ei ulkopuoliset huomaa.
        Tuttua hommaa. Odotettavissa lisää, kovempaa.

Lähde läiskimään, kun vielä kykenet. Älä ole hölmö kuten me monet monet muut, jotka jäimme nyyhkyttäviksi nyrkkeilysäkeiksi, vuosia vuosia.

• Kun lapsi huutaa
        ulospäin kirjoitti:

Taiten lyö, ettäs ei ulkopuoliset huomaa.
        Tuttua hommaa. Odotettavissa lisää, kovempaa.

Lähde läiskimään, kun vielä kykenet. Älä ole hölmö kuten me monet monet muut, jotka jäimme nyyhkyttäviksi nyrkkeilysäkeiksi, vuosia vuosia.

Entäpä jos teillä on lapsia, ja vauva koliikissa huutaa. Molemmilla hermot riekaleina.
        Minullakin mies lupasi ja vannoi, ettei koskaan enää, ja niinpä naimisiin. Menin siis tollo painisiin, painajaiseen.

• Hoitotyössä
        Kun lapsi huutaa kirjoitti:

Entäpä jos teillä on lapsia, ja vauva koliikissa huutaa. Molemmilla hermot riekaleina.
        Minullakin mies lupasi ja vannoi, ettei koskaan enää, ja niinpä naimisiin. Menin siis tollo painisiin, painajaiseen.

Ei kannata jatkaa.Ensiapupolille voi olla tulevaisuu
        dessa asiaa!Sisäinen verenvuoto on vaikeasti hoidet-
        tava.Potkaisu mahaan on vaarallinen.Luonnehäiriöt ei
        pahoillaan olemisella muutu,muutkin ilkeilyt tahal-
        laan aiheutettu.lähde nyt kun olet järjissäsi.Nähty
        on,että aggressiivisuus lisääntyy paineiden alla.
        Usko viisaita neuvoja,takaan että säästyt paljolta!

• lähteä!

Hei vaan!
      Niin lähteminen on vaikeaa koska väkivaltaiseen mieheen voi olla rakastunut, tai riippuvainen taloudellisesti ym. Sinulla on hyvä tilanne, että teillä ei ole vielä lapsia, joten sun on pakko lähteä! Voin kertoa, että elin kertomasi kaltaisen miehen kanssa 20 vuotta, ja nyt suren niitä menetettyjä vuosia jolloin joku mies ois oikeasti voinut rakastaa minua. Tuo mitä sulle tehdään ei ole rakkautta. Mietipä asiaa siten, että sinulla olisi tytär, joka kertoisi sinulle että poikaystävänsä kohtelee häntä tavalla jolla miehesi nyt? Mitä tekisit? Nousisiko viha, ja veisitkö tyttäresi lääkäriin, jotta saisit hänet irti tyypistä ja tyypin vastuuseen, että on lyönyt sulle rakasta ihmistä!
      Miten välität ja arvostat itseäsi?
      Mua revittiin hiuksista, tönittiin seinille, ja kampittiin, sitten mut hakattiin myös RASKAANA!
      Silti jatkoin.. mun nenä murrettiin... sain aivotärähdyksen, mua alistettiin henkisesti ja taloudellisesti. Toivon sulle parempaa!
      Ota ja lähde, kunnoita siten meitä joita on pahoinpidelty, ketään ei saa pahoinpidellä, se ei oo normaalia. Yleensä vaan uhri käy esim, terpiassa, mutta ei kuule se auta, koska pahoinpitelijä ei tunnusta tekoaan, eikä muutu koskaan. Nyt lähde siten saat paremman elämän, vierelles paremman ihmisen!

• sanottiin

että yleensä parisuhteessa oleva suostuu katsomaan sormien läpi oliko 37 väkivaltaista tekoa häntä kohtaan, koska koko ajan ajattelee että se muuttuu ja se edellinen oli vahinko.

Jos et pysty/halua sano heti nyt että se loppuu niin puhut suoraa miehella tai AINAKIN päätät itse että et tuota enää hyväksy. Mies lopettaa viinan jos se siitä johtuu tai sitten raa-asti ensi kerralla lähdet heti pois. olen yön pari poissa kaverilla, vanhemmilla tai vaikka hotellissa, mutta teet selväksi miehelle ettei noin voi tehdä. Jos joka kerta jäät se kertoo siitä ettet sinä ole valmis lähtemään. Vaikka kuinka se pyytelis anteeksi ja muuta niin olet jämäkkä jä olet poissa hetken että mies saa miettiä omia tekojaan ja sinä saat olla rauhassa.

Voimia

• Pää hajoaa.

Mies ei siis juo ollenkaan,vaan kaikki mukilointi tapahtuu hänen selvänä ollessaan. Vaikeinta asiassa on se,että mies osaa olla hellä ja rakastava, jos vain niin haluaa.
        Riitatilanteessa kotoa lähteminen ei onnistu,kun mies pitää kiinni/jos pääsenkin oven suuntaan,niin hän raahaa käsistä takaisin. Monta kertaa olen laukkuni pakannu ja ollu menossa, mutta aina se laukku on purettu ja asiat sovittu...

• ymmärrä yhtä
        Pää hajoaa. kirjoitti:

Mies ei siis juo ollenkaan,vaan kaikki mukilointi tapahtuu hänen selvänä ollessaan. Vaikeinta asiassa on se,että mies osaa olla hellä ja rakastava, jos vain niin haluaa.
        Riitatilanteessa kotoa lähteminen ei onnistu,kun mies pitää kiinni/jos pääsenkin oven suuntaan,niin hän raahaa käsistä takaisin. Monta kertaa olen laukkuni pakannu ja ollu menossa, mutta aina se laukku on purettu ja asiat sovittu...

asiaa: tuo on vallankäyttöä. Se, että hän käyttää väki_VALTAA_, on pelkkää puhdasta vallankäyttöä; EI temperamenttia, suurta rakkautta, ei mitään tunnepohjaista.

• ymmärrä hyvä ihminen
        ymmärrä yhtä kirjoitti:

asiaa: tuo on vallankäyttöä. Se, että hän käyttää väki_VALTAA_, on pelkkää puhdasta vallankäyttöä; EI temperamenttia, suurta rakkautta, ei mitään tunnepohjaista.

lähdet meneen jos se on tuollaista. Lupaat ainakin itsellesi että ensi kerralla lähdet. Miten tossa vielä käy hän lukitsee sinut jonnekin kellariin tai saa sinusta niin suuren yliotteen ettei sinusta ole enää jäljellä itseäsi kun olet niin alistettu.

rakasta itseäsi niin paljon että annat itsesi edes elää vapaana!

• pahempi!
        Pää hajoaa. kirjoitti:

selvänä minuakin pahinpideltiin!
        Mies oli narsisti tyyppinen..
        Riita tilanteessa ei pysty lähtemään, sun pitää sunnitella lähtös, hakea asunto valmiiksi ja vähin äänin lahteä kun mies ei ole kotona!
        Mieti tulevaisuudessa voit olla yksi perheväkivalta tlastoissa oleva KUOLLUT!

• psyk. opisk.

"mutta teet selväksi miehelle ettei noin voi tehdä."

Toisen käytöstä ei voi eikä kannata alkaa muuttamaan. Siispä huono neuvo. Aloittaja voi vain päättää, ettei hyväksy itsensä lyömistä.

Tämä puolison muuttamisen traditio istuu hyvin tiukassa suomalaisessa naiskulttuurissa. En tiedä syytä, minkä takia, mutta pahoin pelkään, että juuri siitä syystä, niin moni jää sitä muuttamista yrittämään ja jää kiinni vihaansa sekä epäterveeseen suhteeseensa.

• et ilmoita
        Pää hajoaa. kirjoitti:

Älä pyydä lupaa lähteä, älä kerro edes etukäteen.
        Lähde, kun mies on poissa.
        Kun lähdet, älä palaa, älä usko satuihin.
        Voi olla hengenvaarallista palata edes hetkeksi, jos on pakko palata, ota luotettava kaveri mukaan.

Mies ei ole terve. Kuten muutkin ovat kirjoittaneet, ei tuo ole rakkautta, se on hyväksikäyttöä.

Unohda tämä "rakkaus", ota järki "käteen" ja lähde.
        Tuo mies ei ole ainut mies maailmassa - ja samanlaisia (petoja) löytyy muuten lisää, eli ole varovainen.

• psyk.opisk.

Miehesi oikeuttaa tekonsa sanomalla, että on pahoillaan, koska on huomannut, että sinua hallitaan sen kautta.
      Hän on oikeuttanut tekonsa myös kertomasi mukaan sillä, ettei lyö kasvoihin ja vartaloon lyöminen ei ole "oikeata" lyömistä.

Mutta minä kysyisin erittäin tärkeän kysymyksn sinulta:
      Millä sinä olet oikeuttanut tekosi lähes kolme vuotta, eli miksi jatkat suhteessa, jossa "leviää pää"?

Vain oman itsesi kautta saat muutoksen asiaan. Toista et voi muuttaa.

• aivopesua

Jos nyt jo alat ihmetellä, onko lyöminen muualle kuin kasvoihin lyömistä ollenkaan, pian tulee tilanne, että uskot että olet vaan itse törmäillyt, kun sinut on pahoinpidelty.

Älä ole hyväuskoinen!

Jos tilanne ei ole parantunut kolmessa vuodessa, vaan pahentunut lupauksista ja vannomisista huolimatta, älä usko enää satuihin vaan ole realisti ja tee omat johtopäätöksesi.

Älä hukkaa enää elämääsi moisessa suhteessa, ettei tarvitse katua karvaasti myöhemmin.
      Pahemminkin voi käydä, jos tuo jatkuu.

• kärsinyt

Tuo käytös ei ole miehesi puolelta rakkautta laisinkaan.Jos hän oikeasti sinua rakastaisi hän ei sallisi sinun kärsivän.Hän on henkisesti sairas tyyppi.Itse olen elänyt pitkän suhteen tuontyyppisen kanssa . Ja kun mies vanheni ,aina vaan paheni.Esitti enkeliä kodin ulkopuolisille.Kotona sain olla yksin ja hyljätty.Jos puhuin asioista,suuttui ja löi.Jos jäät tuohon tilaan minkä tunnet vääräksi,kohta sinulla ei ole enää voimaa tehdä mitään ratkaisua tilanteen suhteen..Minun tapauksessani muuttui henkiseksi väkivallaksi, kun hän vanheni ja lyöminen väheni. Pakene kun vielä voit.

• Helsinki 11

Kuten itsekin olet huomannut on väkivallalla parisuhteessa tapana raaistua ja tihentyä ajan myötä. Miehesi väitteistä huolimatta kaikki kuvaamasi teot (potkiminen, hiuksista repiminen ja nyrkillä lyöminen) ovat väkivaltaa ja täyttävät pahoinpitelyrikoksen tunnusmerkit.

Mikään ei oikeuta väkivaltaa. Se, että miehesi tekojen jälkeen pyytää anteeksi ja on pahoillaan kuuluu yleensä parisuhteessa tapahtuvan väkivallan kierteeseen. Usein tämän jälkeen on jonkin aikaa rauhallisempaa kunnes kaikki alkaa taas alusta. Kuten itsekin kerrot olet jo alkanut pelätä väkivallan uhan vuoksi.

Sinun olisi hyvä olla yhteydessä johonkin auttajatahoon jotta voisit keskustella tilanteestasi ja saada apua. Väkivallan uhrina sinulla on oikeus tehdä asiasta rikosilmoitus. Se on usein ainoa tapa vastuuttaa miestä ja saada hänet hakemaan apua sekä yrittää saada väkivalta loppumaan.

Rikoksen uhrina voit saada apua esimerkiksi Rikosuhripäivystyksestä. Lisätietoja ja lähimmän palvelupisteesi löydät osoitteesta www.riku.fi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe