Eli, minua hämää kovasti nämä tessin tekstit, missä sanotaan, että harjoitteluaika 1 vuosi, mutta myös sanotaan että merkonomit, tradenomit ym. ovat heti kolmannen vuoden työntekijöitä.
Eli olen itse menossa kesätöihin ruokakauppaan, ja kaupan tessiä noudatetaan siellä toki. Minulla ei ole vastaavista tehtävistä työkokemusta, asiakaspalvelusta jonkun verran kylläkin. Mutta kumoaako tuo jälkimmäinen teksti toisen.
Olen aika varma, että minua ollaan harjoittelijaksi laittamassa, ja haluan tietää kuuluisiko minun ollakin harjoittija vai ei. Joutuvatko kaikki siis olemaan tuon vuoden harjoittelijana vai onko suoraan korkeammassa palkassa, kun on valmistunut?
Jos joku viitsisi kertoa, en välttämättä kyllä rupea siitä palkasta tappelemaan, koska kesätöitten saanti on todella vaikeaa nykyisin (jopa sinne kaupankassalle). Mutta haluaisin tämän ainakin tietää. Ja olen siis valmistunut merkonomiksi 2008 ja nyt opiskelen tradenomiksi, Kiitos.
Kaupan Tes, ja palkat
6
742
Vastaukset
- olet merkonomina
siinä katsotaan, että merkonomi tms. on koulutusaikanaan suorittanut sen ensimmäisen harjoittelijavuoden ja pari ekaa työvuottakin samalla.
- aloittaja
Eli siinä ne kysymykset olikin, eli onko tullut kohdattua sitä, että esim. juuri kesätöissä on laitettu harjoittijaksi vaikka olisi merkonomi/tradenomi?
- ------
aloittaja kirjoitti:
Eli siinä ne kysymykset olikin, eli onko tullut kohdattua sitä, että esim. juuri kesätöissä on laitettu harjoittijaksi vaikka olisi merkonomi/tradenomi?
Voihan käsittääkseni sitä harjoittelijan palkkaa saada vaikka onkin m/t... se koulutus osoittaa vain palkkaluokan jonka pohjalta harjoittelijan palkka lasketaan.
- aloittaja
------ kirjoitti:
Voihan käsittääkseni sitä harjoittelijan palkkaa saada vaikka onkin m/t... se koulutus osoittaa vain palkkaluokan jonka pohjalta harjoittelijan palkka lasketaan.
Tätä juuri tarkoitin, toiset sanoo toista kuin toiset, joten en todellakaan tiedä mitä uskoa, mutta uskon sen että näitä voi kiertää joka suuntaan koska ei ole tarkkoja selontekoa. Tietääkö kukaan varmaksi?
- työpaikoillani
aloittaja kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin, toiset sanoo toista kuin toiset, joten en todellakaan tiedä mitä uskoa, mutta uskon sen että näitä voi kiertää joka suuntaan koska ei ole tarkkoja selontekoa. Tietääkö kukaan varmaksi?
Tuota sääntöä on noudatettu heti jos vain henkilö on ilmoittanut, että valmistunut esim. merkonomiksi. Tietenkinhän sinun täytyy itse pitää huolta, että saat palkan joka sinulle kuuluu. Monet työnantajat ovat tuosta minulle ainakin sanoneet. Kyllähän sitä yritetään vetää välistä minkä ehditään, jos ei ole tarkkana. Ja jos sinulla on koulutus alla niin eiköhän se työnanataja jo haastatteluun kutsuttaessa ole valmistunut siihen, että olet vaatimassa palkkaa joka sinulle kuuluu. Itse ainakin olen käsittänyt, että tuo on kuitenkin lakisääteinen juttu, jota ainakaan siinä vaiheessa kun työsuhde on jo voimassa ei voida kiistää. Ja yleendähän siinä työsopimuksessa juuri lukee, että tessin mukainen palkka yms.
- aloittaja
työpaikoillani kirjoitti:
Tuota sääntöä on noudatettu heti jos vain henkilö on ilmoittanut, että valmistunut esim. merkonomiksi. Tietenkinhän sinun täytyy itse pitää huolta, että saat palkan joka sinulle kuuluu. Monet työnantajat ovat tuosta minulle ainakin sanoneet. Kyllähän sitä yritetään vetää välistä minkä ehditään, jos ei ole tarkkana. Ja jos sinulla on koulutus alla niin eiköhän se työnanataja jo haastatteluun kutsuttaessa ole valmistunut siihen, että olet vaatimassa palkkaa joka sinulle kuuluu. Itse ainakin olen käsittänyt, että tuo on kuitenkin lakisääteinen juttu, jota ainakaan siinä vaiheessa kun työsuhde on jo voimassa ei voida kiistää. Ja yleendähän siinä työsopimuksessa juuri lukee, että tessin mukainen palkka yms.
Enkä käynyt varsinaisesti työhaastattelussa, kävin kysymyssä paikkaa, sitten hain netin kautta, ja sitten kävin uudestaan siellä, kun soitin sinne. ilmeisesti ei ollut edes löytänyt minun tämän vuoden hakemusta, vaan viime vuotisen, tosin olin jo silloin valmistumassa merkonomiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251