Sääntöjä paikallaan matkaileville

Jesse.Jeesiö

Puutarhakaravaanarin pitäisi toimia lain ja asetuksien mukaisesti.

Maankäyttö- ja rakennusasetus 10.9.1999/895
Ympäristöministerin esittelystä säädetään 5 päivänä helmikuuta 1999 annetun maankäyttöja rakennuslain (132/1999) nojalla:

62 §
Toimenpiteiden luvanvaraisuus
Toimenpidelupa tarvitaan maankäyttö- ja rakennuslaissa ja jäljempänä tässä asetuksessa säädetyin edellytyksin ja rajoituksin sellaisen rakennelman tai laitoksen, jota ei ole pidettävä rakennuksena, pystyttämiseen tai sijoittamiseen taikka rakennuksen ulkoasun tai tilajärjestelyn muuttamiseen seuraavasti:

3) asuntovaunun tai -laivan tai vastaavan pitäminen paikallaan sellaista käyttöä varten, joka ei liity tavanomaiseen retkeilyyn tai veneilyyn (liikuteltava laite);

19

4709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja määräyksiä

katkeroituneita ja elämässään epäonnistuneita henkilöitä varten. Heiltä vietäköön puhe- ja kirjoitusoikeudet, kaikilla julkisilla forumeilla!

• ???

Mitä sä oikein yrität sanoa?

• mitään yritä
        ??? kirjoitti:

Mitä sä oikein yrität sanoa?

mä sanon! Ymmärtämisen onkelma on sitten ihan oma juttusi.

• oli sitten
        mitään yritä kirjoitti:

mä sanon! Ymmärtämisen onkelma on sitten ihan oma juttusi.

etuteltan höpinöitä, etkö enää osaa mennä takaisin etutelttaa. Vai eikö ole enää sinne menemistä?

• Jesseä kohtaan!
        oli sitten kirjoitti:

etuteltan höpinöitä, etkö enää osaa mennä takaisin etutelttaa. Vai eikö ole enää sinne menemistä?

Ei tuo nyt ole mitään pehmosten puhumista Jesseltä, jos lainaa sanasta sanaan lakitekstiä, vai väittävätkö nämä omatekoiset lain tulkitsijat, ettei Suomen lailla ole mitään tekemistä heidän elämässään.
        Tuo Jerryn laintulkinta, varsinkin entisenä poliisimiehenä, tuntuu todella merkilliseltä vai allekirjoitatko sinä esim. sellaisen kuvitteellisen tilanteen, että minä maanomistajana annan sulle luvan tappaa naapurin isännän mun maillani ja vastuu teosta on mulla, maanomistajalla. Täysin analoginen tilanne sun vetoomukseesi siitä, että niin kauan voi toimia lain vastaisesti, kun se tapahtuu maanomistajan luvalla.

• tässähän
        Jesseä kohtaan! kirjoitti:

Ei tuo nyt ole mitään pehmosten puhumista Jesseltä, jos lainaa sanasta sanaan lakitekstiä, vai väittävätkö nämä omatekoiset lain tulkitsijat, ettei Suomen lailla ole mitään tekemistä heidän elämässään.
        Tuo Jerryn laintulkinta, varsinkin entisenä poliisimiehenä, tuntuu todella merkilliseltä vai allekirjoitatko sinä esim. sellaisen kuvitteellisen tilanteen, että minä maanomistajana annan sulle luvan tappaa naapurin isännän mun maillani ja vastuu teosta on mulla, maanomistajalla. Täysin analoginen tilanne sun vetoomukseesi siitä, että niin kauan voi toimia lain vastaisesti, kun se tapahtuu maanomistajan luvalla.

näiden muka karavaanareiden järki ja logiikka kukkii kukkeimmillaan. Täysin pehmoista sontaa, muuta ei voi sanoa. Hoh hoijaa, ja vielä kehtaa julkistaa.

• surullinen seuraaja
        tässähän kirjoitti:

näiden muka karavaanareiden järki ja logiikka kukkii kukkeimmillaan. Täysin pehmoista sontaa, muuta ei voi sanoa. Hoh hoijaa, ja vielä kehtaa julkistaa.

Se on nimen omaan se järki ja logikka joka karavaanareilta puuttuu. tarkoitan näitä hökkelikylien nettikaravaanareita.

• tietävä juristi

Miksiköhän täällä kaikki kirjoittavat kakkaa? Kaikki, jotka julistautuvat yksipuolisesti kausipaikkalaiseksi tai matkailevaksi. Ikäänkuin olisi yksi ainoa oikea tapa käyttää matkailuajoneuvoa. Säälittävää.

Vielä säälittävämpää on lukea yrityksiä löytää lainsäädännöllisiä määräyksiä omien omituisten mielipiteiden tueksi, niinkuin nyt tämäkin toimenpidelupa.

Lupa vaaditaan, jos viet vaunusi metsään ja haluat rakentaa sinne oman paikan. Sen sijaan leirintäalueilla on jo rakennus- ym. luvat eikä erillisisä lupia tarvita.

Mikä maksaa? Oliko tarkoitus taas vain mollata kausipaikkalaisia. Tai jos etsit puolueettomasti sääntöjä kirjoittanet kai, että liikuessa tarvitaan ajokortti, verot pitää olla maksettu jne.

?????? Mikä oli kirjoituksen tarkoitus?

• erinomainen kommentti

eli onhan täällä joskus järkeä ja asiaakin kirjoittelussa. Ei pelkkää räyhää ja moitetta.
        Kiitos kommentistasi, juristi!

• hihhuli
        erinomainen kommentti kirjoitti:

eli onhan täällä joskus järkeä ja asiaakin kirjoittelussa. Ei pelkkää räyhää ja moitetta.
        Kiitos kommentistasi, juristi!

Olen lukenut samanlaisen vastauksen minkä nimimerkki "tietävä juristi" antoi, joltakin lakimies vastaa palstalta jokunen vuosi sitten.
        Leirintä- tai caravanalueelle annetuissa luvissa on määritelty ne ehdot joiden mukaan on toimittava. Jos luvissa erikseen ole kielletty, on tilavalle vaunupaikalle lupien puolesta mahdollisuus tehdä kevytrakenteisia lisärakennelmia. Viime kädessä näistä alueen omistaja ratkaisee, sallitaanko, ja minkälaisia lisärakennelmia. Turvallisuus puolen velvoitteet tulevat palotarkastajien kautta.

• Jesse.Jeesiö

Jo on juristilla primitiivinen asenne, täällä toisia kirjoittajia kohtaan.
        Lain tulkinta ja sen esiintuonti on samaa primitiivisyyttä, että voi hyvin epäillä olevan kyseessä, tee se itse, juristin kirjoituksesta. Väität siis, että leirintäalueiden rakennuslupiin sisältyy, leirintäpaikoille kyhättyjen hökkeleitten luvat. Tähän lupaan siis sisältyy matkailuajoneuvon pönkääminen paikoilleen vuosiksi ja sen ympärille saisi vielä tehdä naulateltan, kaikkineen kotitalouskaapistoineen ja koneineen, sisältäen sähköistyksen vesijohdon sekä viemäröinnin. Lisäksi tämän kyhätyn hökkelin edustalle saa tehdä ison kiinteän- terassin, pihagrilleineen, eikä siinä kaikki, useita metrejä kyllästepuusta tehtyjä portaita lammen rantaan. Tämän kaikki saa tehdä väittämiesi perusteella leirintäalueen asiakas, leirintäalueen yrittäjän luvalla.

Miten tuohon kyhäelmään suhtautuu vakuutusyhtiöt?, entä palotarkastajat? Taitavat paikalliset luvanhaltijat katsella näitä hökkeleitä läpi sormiensa, mutta kuinka pitkään tämä läpi sormien asioiden tarkastelu onnistuu? Jos, nuo välinpitämättömät paikalliset viranhaltijat vielä pystyvätkin vaientamaan ympäristöpiirin, niin ympäristöministeriön on otettava lain ja asetuksien mukainen kanta, hökkeleitten luvanvaraisuuteen.

Jesse Jeesiö ®

• nyt jeesiö
        Jesse.Jeesiö kirjoitti:

Lain tulkinta ja sen esiintuonti on samaa primitiivisyyttä, että voi hyvin epäillä olevan kyseessä, tee se itse, juristin kirjoituksesta. Väität siis, että leirintäalueiden rakennuslupiin sisältyy, leirintäpaikoille kyhättyjen hökkeleitten luvat. Tähän lupaan siis sisältyy matkailuajoneuvon pönkääminen paikoilleen vuosiksi ja sen ympärille saisi vielä tehdä naulateltan, kaikkineen kotitalouskaapistoineen ja koneineen, sisältäen sähköistyksen vesijohdon sekä viemäröinnin. Lisäksi tämän kyhätyn hökkelin edustalle saa tehdä ison kiinteän- terassin, pihagrilleineen, eikä siinä kaikki, useita metrejä kyllästepuusta tehtyjä portaita lammen rantaan. Tämän kaikki saa tehdä väittämiesi perusteella leirintäalueen asiakas, leirintäalueen yrittäjän luvalla.

Miten tuohon kyhäelmään suhtautuu vakuutusyhtiöt?, entä palotarkastajat? Taitavat paikalliset luvanhaltijat katsella näitä hökkeleitä läpi sormiensa, mutta kuinka pitkään tämä läpi sormien asioiden tarkastelu onnistuu? Jos, nuo välinpitämättömät paikalliset viranhaltijat vielä pystyvätkin vaientamaan ympäristöpiirin, niin ympäristöministeriön on otettava lain ja asetuksien mukainen kanta, hökkeleitten luvanvaraisuuteen.

Jesse Jeesiö ®

pysyä housuissasi ethän sinä ole mikään toisten vahtija ei siihen ole sinulla lupaakaan.

• -Pohjoistuuli-
        Jesse.Jeesiö kirjoitti:

Jesse Jeesiö ®

Näistä ystävämme Jessen lainsäädännöllisistä käsityksistä paljastuu nyt se, miksi hän ei itse menestynyt leirintäalueyrittäjänä. Ei riittänyt asenne eikä kompetenssi asioista sopimiseen mahdollisten asiakkaitten kanssa.
        Pieni lisä lainsäädännön tuntemuksessa olisi jo auttanut huomattavasti hänen henkilökohtaiseen menestymiseensä, samoin kuin suureen kateuteen menestyneitä leirialueita kohtaan.

• Metro...
        -Pohjoistuuli- kirjoitti:

Näistä ystävämme Jessen lainsäädännöllisistä käsityksistä paljastuu nyt se, miksi hän ei itse menestynyt leirintäalueyrittäjänä. Ei riittänyt asenne eikä kompetenssi asioista sopimiseen mahdollisten asiakkaitten kanssa.
        Pieni lisä lainsäädännön tuntemuksessa olisi jo auttanut huomattavasti hänen henkilökohtaiseen menestymiseensä, samoin kuin suureen kateuteen menestyneitä leirialueita kohtaan.

Jesse Jeesiö on ihan itse aloittanut tällaisenkin keskusteluketjun:

http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001879&posting=22000000041961053

Jotain tuo tuollainen asenne varmaan paljastaakin kirjoittajan menneisyydestä matkailupalveluyrittäjänä. Ei jättänyt kulkija tarpeeksi numeroita hänen plantaasilleen.

• Nimetön

• Nimetön

Tääläkös tämä riitaisa keskustelu jatkuu kun toinen poistettiin,sinulta jesse haluaisin kysyä onko sinulla asuntoauto tai vaunu,kun en oikein ymmärrä sinun katkeruutta vai oletko matkailu yrittäjä niinkuin täällä arvaillaan,silloinhan keskustelujen pitäisi olla kehittäviä.Hyvää kevättä kaikille sekä positiivista mieltä.

• laittaa sääntöjä

kun jeesiää harmittaa. Meneekö päivääkään, että jeesiää ei harmita.

• Sat matkaaja

Itse satunnaisesti käyn joillain alueilla autolla,ja näin se on että huonoimmat ja vinoimmat paikat on vain satunnaiselle matkaajalle jäljellä.On rakennettu niin paljon laajennuksia vaunuille.On terassia suihkulähdettä grillikojua ym.Eipä sinne toista kertaa ole pakko poiketa on vara valita minne kannattaa parkkeerata.

• Vanhat ajat

Näkyy sheriffin poistuminen kiirineen palstalta karkotettujen korviin, ja pikainen silmäys näyttää, jutut ovat samanlaista jaanausta kuin jo vuosia sitten.
      Kyllä sheriffille olisi vieläkin tilausta, ainakin näitten ikivalittajien vahtimiseksi. Eiköhän kohta saada köörin jäännökset samaan pöytään jaolle.

Ketjusta on poistettu 78 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe