Hyväksytkö bussikampanjan?

bubastis.tmi

68

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaa tähänkin
      • Kuk regus susej

54% kyllä.

• bubastis.tmi
        Kuk regus susej kirjoitti:

54% kyllä.

kyllä :)

• kannatusta
        bubastis.tmi kirjoitti:

kyllä :)

Ihan kuin atkut äänestelisivät useampaankin otteeseen. Kuka tunnustaa?

• bubastis.tmi
        kannatusta kirjoitti:

Ihan kuin atkut äänestelisivät useampaankin otteeseen. Kuka tunnustaa?

äänestys onnistuu vain kerran :)

• on keinoja
        bubastis.tmi kirjoitti:

äänestys onnistuu vain kerran :)

äänestää useampia kertoja. Se taitaa edellyttää evästeiden poistamista äänestämiskertojen välillä. En ole koskaan itse kokeillut, joten en voi satavarmasti näin väittää.

• ......
        on keinoja kirjoitti:

äänestää useampia kertoja. Se taitaa edellyttää evästeiden poistamista äänestämiskertojen välillä. En ole koskaan itse kokeillut, joten en voi satavarmasti näin väittää.

Tiesin että Krisut tuhoaa kaiken rehellisyyden minkä kerkeää!

• lukutaidon
        ...... kirjoitti:

Tiesin että Krisut tuhoaa kaiken rehellisyyden minkä kerkeää!

vakavasta puutteesta. Siteeraan itseäni: "En ole koskaan itse kokeillut, joten en voi satavarmasti näin väittää." Meneekö nyt jakeluun? E-n o-l-e k-o-s-k-a-a-n i-t-s-e k-o-k-e-i-l-l-u-t. Halutessasi saat selväkielisen version. Vain tämän viikon mukana myös rautalangasta väännetty katiska. Tämä tarjous ei toistu!

• asdfjaöl
        lukutaidon kirjoitti:

vakavasta puutteesta. Siteeraan itseäni: "En ole koskaan itse kokeillut, joten en voi satavarmasti näin väittää." Meneekö nyt jakeluun? E-n o-l-e k-o-s-k-a-a-n i-t-s-e k-o-k-e-i-l-l-u-t. Halutessasi saat selväkielisen version. Vain tämän viikon mukana myös rautalangasta väännetty katiska. Tämä tarjous ei toistu!

yrittääkään selventää. Tuo malliateisti räyhää samansuuntaista sontaa joka ketjuun nimettömänä, toisiin taas rekisteröidyllä nimellään, jonka juhlallisesti tässä taannoin ilmoitti saadakseen palstan hardcore-sisäpiiriltä hyväksyntänsä.

Tyypin tunnustaa paitsi täydellisestä sisällöttömyydestään teksteissään, ala-arvoisesta räkyttämisestään ja joka paikkaan tunkemistaan huutomerkeistä. Voi ohittaa vaivatta, teksteissään ei ole mitään lukemisen arvoista ikinä.

Onneksi kaikki meistä uskonnottomista eivät ole tuollaisia.

• ???
        asdfjaöl kirjoitti:

yrittääkään selventää. Tuo malliateisti räyhää samansuuntaista sontaa joka ketjuun nimettömänä, toisiin taas rekisteröidyllä nimellään, jonka juhlallisesti tässä taannoin ilmoitti saadakseen palstan hardcore-sisäpiiriltä hyväksyntänsä.

Tyypin tunnustaa paitsi täydellisestä sisällöttömyydestään teksteissään, ala-arvoisesta räkyttämisestään ja joka paikkaan tunkemistaan huutomerkeistä. Voi ohittaa vaivatta, teksteissään ei ole mitään lukemisen arvoista ikinä.

Onneksi kaikki meistä uskonnottomista eivät ole tuollaisia.

Paranoiahihhuli iski!

• ??? kirjoitti:

Paranoiahihhuli iski!

Jatkamista!

Kirkko haluaa vain kieltää mainoksen koska siinä ei valehdella mitään.

Kirkko suosii vain sellaisia "jeesus on" mainoksia mitkä ovat valhe pohjaisia

• Kössönöm

Monilta oli näköjään päässyt unohtumaan kirkon mainokset.

Hölmö se eka ukko, joka sanoi, että ateistit ovat muuttamassa kantaansa, koska sanovat, että jumalaa tuskin on... Mitä kannanmuutosta se muka edustaa?

• >> Hölmö se eka ukko, joka sanoi, että ateistit ovat muuttamassa kantaansa, koska sanovat, että jumalaa tuskin on... Mitä kannanmuutosta se muka edustaa?

• Kössönöm
        Alffa-Omega kirjoitti:

>> Hölmö se eka ukko, joka sanoi, että ateistit ovat muuttamassa kantaansa, koska sanovat, että jumalaa tuskin on... Mitä kannanmuutosta se muka edustaa?

että ateistit ovat jumalankieltäjiä. En minä suinkaan jumalia kiellä, en vaan usko niihin.

Pitäisi kysyä uskovilta miksi he kieltävät niin monien jumalien olemassaolon, koska sitähän he juuri tekevät.

• Kössönöm kirjoitti:

että ateistit ovat jumalankieltäjiä. En minä suinkaan jumalia kiellä, en vaan usko niihin.

Pitäisi kysyä uskovilta miksi he kieltävät niin monien jumalien olemassaolon, koska sitähän he juuri tekevät.

>> Pitäisi kysyä uskovilta miksi he kieltävät niin monien jumalien olemassaolon, koska sitähän he juuri tekevät.

• yksinkertaisesti
        Alffa-Omega kirjoitti:

>> Pitäisi kysyä uskovilta miksi he kieltävät niin monien jumalien olemassaolon, koska sitähän he juuri tekevät.

mene, vaan lutkut voivat puhua soopaansa yleisestä ja erityisestä ilmoituksesta. Jonkun afrikkalaisen heimojumalan palvonta on hänestä hyvä yritys tavoitella Jumalaa, mutta vain hänen itsensä kaltaisilla kristityillä on hallussaan se oikea tieto. Muilla on yleistä, heillä erityistä ilmoitusta. Toki se on vain kierompi tapa sanoa, että muut uskovat ihan väärin.

• Kössönöm
        Alffa-Omega kirjoitti:

että heillä on se usko, he väittävät, että se mihin he uskovat on sataprosenttisen totta.

• Kössönöm kirjoitti:

että heillä on se usko, he väittävät, että se mihin he uskovat on sataprosenttisen totta.

ja kuten sanoin he uskovat uskovansa 100% että heidän uskonsa on uskottavasti absoluuttisesti uskottava totuus uskosta joka on ainoa oikea usko.

Mitään muuta perustelua ei ole olemassa.
        Jokaiseen kysymykseen heidän uskontonsa väitteistä vastaus on: Koska minä uskon.

Tämä pätee jokaiseen uskonnolliseen ideologiaan ei ainoastaan kristinuskoon.

Kaikkein huvittavinta on se etteivät nämä ihmiset kykene ymmärtämään sitä minkä takia heidän antamiaan vastauksia ei hyväksytä.
        He oikeasti olettavat omaavansa niin absoluuttisesti oikeassa olevan uskon että ajatus henkilöstä joka voisi hylätä heidän antamansa perustelut, sokea usko, on heille täysin käsittämätön ajatus.

• Kössönöm
        Alffa-Omega kirjoitti:

ja kuten sanoin he uskovat uskovansa 100% että heidän uskonsa on uskottavasti absoluuttisesti uskottava totuus uskosta joka on ainoa oikea usko.

Mitään muuta perustelua ei ole olemassa.
        Jokaiseen kysymykseen heidän uskontonsa väitteistä vastaus on: Koska minä uskon.

Tämä pätee jokaiseen uskonnolliseen ideologiaan ei ainoastaan kristinuskoon.

Kaikkein huvittavinta on se etteivät nämä ihmiset kykene ymmärtämään sitä minkä takia heidän antamiaan vastauksia ei hyväksytä.
        He oikeasti olettavat omaavansa niin absoluuttisesti oikeassa olevan uskon että ajatus henkilöstä joka voisi hylätä heidän antamansa perustelut, sokea usko, on heille täysin käsittämätön ajatus.

Ja sitten he ovat hirveän loukkaantuneita, kun joku ei usko samalla tavalla.

Kun kysyy uskovaiselta, että millainen se jumalasi on, niin hän sanoo, että jumala on luonut kaiken. Kun kysyy, että millainen se on, niin sanoo, että kaikkivaltias. Kun kysyy, että miksi se jumalasi ei sitten tee maailmasta hyvää paikkaa kaikille elettäväksi, niin hän sanoo, että se johtuu syntiinlankeemuksesta. Kun kysyy, että miksi jonkun pikkulapsen pitää kuolla Afrikassa mmalariaan sen takia, että Eeva haukkasi ompusta, hän sanoo, että koska näin jumala määräsi......

Ehkä hauskin oli se, kun kysyin sisareltani, että uskotko sinä tosiaan, että jumala käyskenteli edenin puutarhassa huhuilemassa Aatamia ja Eevaa, hän sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen: uskon.

Ihan tajutonta! Kaikkivoipa, kaiken tietävä, näkevä ja kuuleva jumala leikkii kuurupiiloa jossain puutarhassa. Ja aikuinen ihminen USKOO tuollaista!

• Kössönöm kirjoitti:

Ja sitten he ovat hirveän loukkaantuneita, kun joku ei usko samalla tavalla.

Kun kysyy uskovaiselta, että millainen se jumalasi on, niin hän sanoo, että jumala on luonut kaiken. Kun kysyy, että millainen se on, niin sanoo, että kaikkivaltias. Kun kysyy, että miksi se jumalasi ei sitten tee maailmasta hyvää paikkaa kaikille elettäväksi, niin hän sanoo, että se johtuu syntiinlankeemuksesta. Kun kysyy, että miksi jonkun pikkulapsen pitää kuolla Afrikassa mmalariaan sen takia, että Eeva haukkasi ompusta, hän sanoo, että koska näin jumala määräsi......

Ehkä hauskin oli se, kun kysyin sisareltani, että uskotko sinä tosiaan, että jumala käyskenteli edenin puutarhassa huhuilemassa Aatamia ja Eevaa, hän sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen: uskon.

Ihan tajutonta! Kaikkivoipa, kaiken tietävä, näkevä ja kuuleva jumala leikkii kuurupiiloa jossain puutarhassa. Ja aikuinen ihminen USKOO tuollaista!

>> Ja sitten he ovat hirveän loukkaantuneita, kun joku ei usko samalla tavalla.

• urbanus paganus
        Alffa-Omega kirjoitti:

>> Hölmö se eka ukko, joka sanoi, että ateistit ovat muuttamassa kantaansa, koska sanovat, että jumalaa tuskin on... Mitä kannanmuutosta se muka edustaa?

useimmille ateisteillekaan.

muistelen taas sitä tutkimusta josta en usko jumalaan tai jumalaa ei ole kohdat rustittanut oli jättänyt myös kohdan olen ateisti rustittamatta.

• urbanus paganus kirjoitti:

useimmille ateisteillekaan.

muistelen taas sitä tutkimusta josta en usko jumalaan tai jumalaa ei ole kohdat rustittanut oli jättänyt myös kohdan olen ateisti rustittamatta.

Useat sellaiset henkilöt joidenka minä katson olevan atesteja eivät joko halua itseään kutsuttavan ateistiksi, ikäänkuin ateisti olisi jotenkin loukkaava tai nimityksen muuttaminen varsinaisesti muuttaisi asiaa.

Toinen seikka on se että useat ihmiset luulevat että agnostisuus on jokin sellainen asema jossa ollaan täysin tekemättä minkäänlaista päätöstä.
        Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa eikä ateismi ja agnostisuus ole toisiaan pois sulkevia.

Esim minä olen agnostinen ateisti.

En väitä tietäväni että jumlaa ei ole olemassa mutta pidän mahdollisuutta niin pienenä että siihen uskominen on mielestäni oikeuttamatosta.

Minä en siis usko teistisiin väitteisiin ja olen ateisti.

• NineStar
        Alffa-Omega kirjoitti:

Useat sellaiset henkilöt joidenka minä katson olevan atesteja eivät joko halua itseään kutsuttavan ateistiksi, ikäänkuin ateisti olisi jotenkin loukkaava tai nimityksen muuttaminen varsinaisesti muuttaisi asiaa.

Toinen seikka on se että useat ihmiset luulevat että agnostisuus on jokin sellainen asema jossa ollaan täysin tekemättä minkäänlaista päätöstä.
        Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa eikä ateismi ja agnostisuus ole toisiaan pois sulkevia.

Esim minä olen agnostinen ateisti.

En väitä tietäväni että jumlaa ei ole olemassa mutta pidän mahdollisuutta niin pienenä että siihen uskominen on mielestäni oikeuttamatosta.

Minä en siis usko teistisiin väitteisiin ja olen ateisti.

Hassuinta on se että jos sanoo että ei usko jumalan olemassaoloon niin se on OK, mutta jos sanot että olet Ateisti niin ihmiset ovat nyreämpiä! ja miksi näin?

uskovaisten jatkuva Ateistejen mustamaalauskampanja tuottaa tulosta!

• NineStar kirjoitti:

Hassuinta on se että jos sanoo että ei usko jumalan olemassaoloon niin se on OK, mutta jos sanot että olet Ateisti niin ihmiset ovat nyreämpiä! ja miksi näin?

uskovaisten jatkuva Ateistejen mustamaalauskampanja tuottaa tulosta!

mutta totta.

>>Hassuinta on se että jos sanoo että ei usko jumalan olemassaoloon niin se on OK, mutta jos sanot että olet Ateisti niin ihmiset ovat nyreämpiä! ja miksi näin? > uskovaisten jatkuva Ateistejen mustamaalauskampanja tuottaa tulosta!

• konna

Tuli sitä kampanjaa tai ei, niin kun asia on vain esillä mediassa, niin kirkostaeroaminen lisääntyy:D

Kuuntelin muuten jonkin aikaa noita kommentteja joita sinne oli tullut. Soittajat olivat kaikka aika iäkkäitä ihmisiä, jotka tietenkin vastustivat kampanjaa. Nuoria asia ei voisi näköjään vähempää kiinnostaa. Aika oireellinen tuon uskonnollisen kentän ikärakenne.

Kannatus oli kuitenkin saanut äänistä nyt 60%, joten lievässä myötätuulessa asia siellä oli:)

• Meinaan se että kannatus ei ole 100%.
      Minua oikeastaan varsin suurestikkin häiritsee se että noinkin suuri joukko ihmisistä on kieltämässä ihmisltä oikeuden sanan, aatteen ja ideologian vapauksien ilmaisemiseen.

Kyllä minun mielestäni kirkolla on oikeus ilmaista omia mielipiteitään aivan vastaavalla tavalla enkä minä ole sitä heiltä kieltämässä.

Se että minä en kunnioita kyseisiä uskomuksia ja pidän niitä harhaisina todellisuuden pakoiluna joka aiheuttaa suoranaista vahinkoa ei kuitenkaan anna minulle oikeutta rajoittaa heidän vapauksiaan.

Tätä minä en nimenomaan ymmärrä.

Se että hyväksyy kampanian toteuttamisen ei tarkoita sitä että hyväksyy kampanian sisällön.

Miten on mahdollista että näin monelta monelta ihmiseltä on jäänyt kyseinen seikka huomioimatta?

• kadun*nainen

HYväksyn mainoksen, koska se kuvaa aika hyvin aikaa missä elämme, ja bussiyhtiöt tarvitsevat rahaa. Mutta tuo mainos herättää kysymyksiä, joita ateistit eivät ole miettineet loppuun saakka. kuvaako tuo lööppi aidosti ateistien henkistä tietä ? JOhtaako tuo mainos humaanimpaan yhteiskuntaan ? Edistääkö se ihmisten välistä rakkautta ja luottamusta, hyviä tekoja,. Jos Josef Frizl mainostaisi samaa asiaa omassa paidassaan ??? olisiko sillä vieläkin parempi mainosarvo jos a-puolella lukisi "viimeistä tuomaria ei ole " Eiköhän tällä mainonnalla pyritäkin vain kumoamaan jännite " Jeesus tulee "

Jos olisin ateisti: mainostaisin kuitenkin rakkauden asiaa, valo edistää kaupankäyntiä ja virkistää mieltä , eli:

" Tehkää toisille, mitä haluatte tehtävän itsellenne".

• bubastis.tmi

että parempi että Frizlin kaltaiset saavat tuomionsa eläessään, eikä luoteta siihen että kuoleman jälkeen pantaisiin täytäntöön mielikuvitusolennon mahdollinen rangaistus. Josephan voi viimeisellä henkäyksellään alkaa rakastamaan jeesusta, ja saisi kaiken anteeksi tosta vaan. :D

• kadun*nainen
        bubastis.tmi kirjoitti:

että parempi että Frizlin kaltaiset saavat tuomionsa eläessään, eikä luoteta siihen että kuoleman jälkeen pantaisiin täytäntöön mielikuvitusolennon mahdollinen rangaistus. Josephan voi viimeisellä henkäyksellään alkaa rakastamaan jeesusta, ja saisi kaiken anteeksi tosta vaan. :D

Huomaatko, että tarjoamani Jeesuksen "lööpin" voi laittaa minne tahansa. Se herättää joka puolella hyväntahtoisuutta, se on toivon sanoma, vaikka
        sitten vangin selässä.

Tuo vaihtoehto " Jumalaa tuskin on olemassa "
        on mielestäni uhmaa ja väärässä mainospaikassa
        se osuu jopa pahasti omaan nilkkaan

• NineStar
        kadun*nainen kirjoitti:

Huomaatko, että tarjoamani Jeesuksen "lööpin" voi laittaa minne tahansa. Se herättää joka puolella hyväntahtoisuutta, se on toivon sanoma, vaikka
        sitten vangin selässä.

Sehän menee "Jumalaa tuskin on,nauti elämästäsi!"

• kadun*nainen
        NineStar kirjoitti:

Sehän menee "Jumalaa tuskin on,nauti elämästäsi!"

lause sisältää ateistisen "totuuden", eli "Jumalaa tuskin on,nauti elämästäsi!" toisinsanoen elämästä ei voisi nauttia Jumalan ollessa olemassa.

Kyllä tässä pieniä hymähdyksiä varmaankin tulee
        suupieleen myös ko. mainostoimiston copywriterille, jos joku mainostoimisto on suostunut ottamaan imagoaan vahvistamaan tällaisia lauseita

• että elämästä
        kadun*nainen kirjoitti:

lause sisältää ateistisen "totuuden", eli "Jumalaa tuskin on,nauti elämästäsi!" toisinsanoen elämästä ei voisi nauttia Jumalan ollessa olemassa.

suupieleen myös ko. mainostoimiston copywriterille, jos joku mainostoimisto on suostunut ottamaan imagoaan vahvistamaan tällaisia lauseita

nauttiminen voi olla hyvin hankalaa, jos joutuu joka välissä vahtimaan ajatuksiaan ja tekojaan, ettei vain joudu sinne helvettiin joutuvalle tielle. Minusta se on hyvin vapauttava ajatus, ettei ole mitään helvettiin johtavaa tietä kun ei ole helvettiäkään; ei kuolemanjälkeistä rangaistusta, jollei palkkiotakaan; ei jumalaa eikä saatanaa. Kampanjan teksti on todellinen Hyvä Sanoma.

• kadun*nainen kirjoitti:

>> lause sisältää ateistisen "totuuden"> eli "Jumalaa tuskin on,nauti elämästäsi!" toisinsanoen elämästä ei voisi nauttia Jumalan ollessa olemassa.

• Kössönöm
        kadun*nainen kirjoitti:

että juuri se jumalusko estää ihmisiä nauttimasta elämästään. Kaikenlaista sääntöä ja rajoitetta on niin että ateistia ihan huippaa.

Uskispalstoilla kysellään tavan takaa: saako tehdä näin, onko syntiä tehdä noin, eikö ole syntiä tehdä näin.....

Miksi te niitä kyselette, jos kerran uskonne on selvät oorningit antanut?

• kadun*nainen
        Kössönöm kirjoitti:

että juuri se jumalusko estää ihmisiä nauttimasta elämästään. Kaikenlaista sääntöä ja rajoitetta on niin että ateistia ihan huippaa.

Uskispalstoilla kysellään tavan takaa: saako tehdä näin, onko syntiä tehdä noin, eikö ole syntiä tehdä näin.....

Miksi te niitä kyselette, jos kerran uskonne on selvät oorningit antanut?

Tuo lööppi " Jumalaa tuskin on olemassa " on tietysti kiertoilmaus itse asiaan, eli: " Helvettiä tuskin on olemassa "

Ja tuo helvetti-jännite on tietysti syntynyt maallisessa elämässä niiden uskovien kautta, Jotka rakentavat omaa pelastusvarmuuttaan toimittamalla suusanallisesti muita ihmisiä helvettiin. Se on kohtaamattomuutta vielä Jumalan rakkauteen, tai se "rakkaus" on muuttanut ihmistä väärään suuntaan. Nuo kysymykset saako tehdä näin jne. ovat merkki ihan samasta asiasta.

...nyt täytyy siirtyä, palaillaan !

• konna
        kadun*nainen kirjoitti:

sitten vangin selässä.

"Huomaatko, että tarjoamani Jeesuksen "lööpin" voi laittaa minne tahansa."

Olet siis itse ottanut mytologisen taruhahmon kuvitelluista jutuista itsellesi sopivan lööpin?

Miksi sitä pitäisi mainostaa missään? Luulisi ihmisten osaavan kirkkoon muutenkin, jos haluavat raamattua kuunnella. Kirkko on se iso rakennus keskellä kylää, jos et sattunut tietämään. Eikä se rakennus ole siihen kyllä noussut minkään jumalallisen voiman avulla, vaan ihmiltä huijattuilla rahoilla.

"Tuo vaihtoehto " Jumalaa tuskin on olemassa" on mielestäni uhmaa.."

No, miten ihmeessä se on uhmaa, jos kerrotaan ihmisille toisestakin vaihtoehdosta uskonnollisen spämmin rinnalla?

Ja tuota Frizl-vertausta en ymmärtänyt kyllä alkuunkaan. Kuinka joku kriminaali nyt liittyy käsiteltävään aiheeseen mitenkään?

• kadun*nainen
        konna kirjoitti:

"Huomaatko, että tarjoamani Jeesuksen "lööpin" voi laittaa minne tahansa."

Olet siis itse ottanut mytologisen taruhahmon kuvitelluista jutuista itsellesi sopivan lööpin?

Miksi sitä pitäisi mainostaa missään? Luulisi ihmisten osaavan kirkkoon muutenkin, jos haluavat raamattua kuunnella. Kirkko on se iso rakennus keskellä kylää, jos et sattunut tietämään. Eikä se rakennus ole siihen kyllä noussut minkään jumalallisen voiman avulla, vaan ihmiltä huijattuilla rahoilla.

"Tuo vaihtoehto " Jumalaa tuskin on olemassa" on mielestäni uhmaa.."

No, miten ihmeessä se on uhmaa, jos kerrotaan ihmisille toisestakin vaihtoehdosta uskonnollisen spämmin rinnalla?

Ja tuota Frizl-vertausta en ymmärtänyt kyllä alkuunkaan. Kuinka joku kriminaali nyt liittyy käsiteltävään aiheeseen mitenkään?

>> No, miten ihmeessä se on uhmaa, jos kerrotaan ihmisille toisestakin vaihtoehdosta uskonnollisen spämmin rinnalla?

• Kössönöm
        kadun*nainen kirjoitti:

>> No, miten ihmeessä se on uhmaa, jos kerrotaan ihmisille toisestakin vaihtoehdosta uskonnollisen spämmin rinnalla?

minkä ehtii. Varmuutta Paarma@companyllä ei kuitenkaan ole.

• ürpå
        kadun*nainen kirjoitti:

Tuota muuta höpöhöpöä en jaksa kommentoida, mutta

"se on uhmaa koska asiasta ei olla varmoja."

Jaaha? Eli myös myös kristinopin mainostaminen ja muunkinlainen julkituominen on uhmaa, koska jumalan olemassaolostakaan ei olla yhtään sen varmempia kuin sen olemattomuudesta?

Miksi toinen hypoteesi saa arvokkaamman aseman kuin toinen?

• konna
        kadun*nainen kirjoitti:

lapsi, joka uskoo keijuihin tai mörköihin vai aikuinen, joka ei niihin usko?

Saat aivan itse valita puolesi. Tai no, jos rinnastat auringon ja tähdet joihinkin ihmisten keksimiin jumalhahmoihin, niin kaipa sinä sitten olet puolesi valinnut?

Onko Prinsessa Ruusunen, Hannu ja Kerttu tai vaikkapa Harry Potter myöskin sinulle aivan totta? Pitäisi olla, jos asioiden todistusarvoja mitataan.

Kaipa minä sitten uhmaan Prinsessa Ruususta, vaikka en sitä toki ennen tätä valaisevaa keskusteluamme itse tiennytkään:D

• kadun*nainen
        konna kirjoitti:

lapsi, joka uskoo keijuihin tai mörköihin vai aikuinen, joka ei niihin usko?

Saat aivan itse valita puolesi. Tai no, jos rinnastat auringon ja tähdet joihinkin ihmisten keksimiin jumalhahmoihin, niin kaipa sinä sitten olet puolesi valinnut?

Onko Prinsessa Ruusunen, Hannu ja Kerttu tai vaikkapa Harry Potter myöskin sinulle aivan totta? Pitäisi olla, jos asioiden todistusarvoja mitataan.

Kaipa minä sitten uhmaan Prinsessa Ruususta, vaikka en sitä toki ennen tätä valaisevaa keskusteluamme itse tiennytkään:D

NUo vertaukset ovat tietysti hieman omituisia, jos ei ole kokemuksellista tietoa Jumalan olemassaolosta, mutta kun siitä on varmuus, ollaan ohitettu kaikki järjen päätelmät ja siirrytty syvempään tietoisuuteen

JUmalan vertaaminen Herra Potteriin taas
        on selkeä kuvaus pinnallisesta mielen toiminnasta
        siis ei sydämen tietoisuudesta.

Kaikkihan olemme syntisiä ja vieläpä uhmaikäisiä henkisesti, kukaan ei ole valmis, mutta uhmassa on eroa, jos ihminen nöyrtyy ja se nöyrtyminen
        perustuu kokemukseen.

• kadun*nainen
        Kössönöm kirjoitti:

minkä ehtii. Varmuutta Paarma@companyllä ei kuitenkaan ole.

Yrität kaiketi tehdä Paarmasta menestysteologia jolle Jumala on kirkon kaupantekoväline ?
        Paarma lentää kuitenkin parvessa muiden syntisten joukossa ei siis yksityiskoneella, kuten rikkaammat "kollegansa" rapakon takana

• Kössönöm
        kadun*nainen kirjoitti:

Yrität kaiketi tehdä Paarmasta menestysteologia jolle Jumala on kirkon kaupantekoväline ?
        Paarma lentää kuitenkin parvessa muiden syntisten joukossa ei siis yksityiskoneella, kuten rikkaammat "kollegansa" rapakon takana

Kirkko mainostaa jumalaansa niin bussien kyljissä ja missä milloinkin, vaikka mitään todistetta jumalasta ei ole.

• kadun*nainen
        Kössönöm kirjoitti:

Kirkko mainostaa jumalaansa niin bussien kyljissä ja missä milloinkin, vaikka mitään todistetta jumalasta ei ole.

Eivätkö kaikki kristityt käy todistuksena ?

AIkamoisen massiivinen ryhmä on samaa mieltä.
        Tässä asiassa voi järkeilläkin.

• gdsdl
        kadun*nainen kirjoitti:

jumalasta. Entä muslimit? Niitäkin jonkun verran on. Käyvätkö se todisteeksi allahista?

• Thronos
        kadun*nainen kirjoitti:

...ovat todistuksena?

• konna
        kadun*nainen kirjoitti:

NUo vertaukset ovat tietysti hieman omituisia, jos ei ole kokemuksellista tietoa Jumalan olemassaolosta, mutta kun siitä on varmuus, ollaan ohitettu kaikki järjen päätelmät ja siirrytty syvempään tietoisuuteen

Kaikkihan olemme syntisiä ja vieläpä uhmaikäisiä henkisesti, kukaan ei ole valmis, mutta uhmassa on eroa, jos ihminen nöyrtyy ja se nöyrtyminen
        perustuu kokemukseen.

ei taas osoita mitään muuta, kuin että olet omaksunut krisselismin kuvitelmat turhankin hyvin.

Eikö sinua koskaan ihmetytä, kuinka hyvin uskonnolliset käsitykset noudattavat kulttuurisia alueita?

Kyllä sinusta ihan kiitettävän hyvä itsemurhapommittaja olisi varmaan tullut myös. Sopivassa kasvuympäristössä vain, tietenkin:)

• ertert
        kadun*nainen kirjoitti:

"se on uhmaa koska asiasta ei olla varmoja."

Ei sen myöntäminen, että ei ole varma jostain, ole uhmaa.

"Näin suurissa asioissa täytyy olla nimittäin varma. "

Varmahan voi olla, mutta ei se tarkoita, että varmuus johtuisi asioiden todellisesta tilasta.

"katsos; tähtiä tuskin on olemassa, aurinkoa, tuulta tuskin on olemassa, rakkautta tuskin on olemassa, Jumala tuskin on olemassa, siinä väitteet ovat samanarvoisia, eikö totta."

Eivät ole. tähdistä, tuulesta ja rakkaudesta on olemassa todisteita.

• ertert
        kadun*nainen kirjoitti:

"Eivätkö kaikki kristityt käy todistuksena ? "

Ei. Se todistaa vain heidän uskostaan, ei uskon kohteen olemassaolosta.

• ertert
        kadun*nainen kirjoitti:

perustuu kokemukseen.

"kun siitä on varmuus, ollaan ohitettu kaikki järjen päätelmät ja siirrytty syvempään tietoisuuteen"

Uskominen on todiste uskomisesta, ei uskon kohteesta.

• kadun*nainen
        ertert kirjoitti:

"Eivätkö kaikki kristityt käy todistuksena ? "

Ei. Se todistaa vain heidän uskostaan, ei uskon kohteen olemassaolosta.

>> Ei. Se todistaa vain heidän uskostaan, ei uskon kohteen olemassaolosta.

• Kössönöm
        kadun*nainen kirjoitti:

"kristityn aivot olisivat virhetilassa."

- Ihan nappiin.

• kadun*nainen
        ertert kirjoitti:

"kun siitä on varmuus, ollaan ohitettu kaikki järjen päätelmät ja siirrytty syvempään tietoisuuteen"

Uskominen on todiste uskomisesta, ei uskon kohteesta.

Usko on todistus siitä että omat aistimme ja kykymme eivät riitä ymmärtämään maailmankaikkeutta

me olemme tässä ulottuvuudessa alkeellisia olioita, katsokaa vain taivaalle ja kuvitelkaa mikä voisi olla mahdollista, koska seinää ei näy

• kadun*nainen
        Kössönöm kirjoitti:

"kristityn aivot olisivat virhetilassa."

- Ihan nappiin.

siis "vikasietotilassa"

aina silloin tällöin kun luen täällä pahimpia
        parjauskommentteja uskovista, aivoni ovat "sikasietotilassa". Kaikkea hyvää kaikesta huolimatta. Uskovissa on fundamentalisteja ja
        myös ihan tavallisia tallaajia, kuten tällä palstalla tuntuvat olevan...

• konna
        kadun*nainen kirjoitti:

Usko on todistus siitä että omat aistimme ja kykymme eivät riitä ymmärtämään maailmankaikkeutta

me olemme tässä ulottuvuudessa alkeellisia olioita, katsokaa vain taivaalle ja kuvitelkaa mikä voisi olla mahdollista, koska seinää ei näy

siitä, mihin uskoo.

Raamattu-usko nyt ei ole oikein todistus paljon mistään muusta kuin johdonmukaisuuden puutteesta.

Jos olet vaihtanut sen "aukkojen jumalaan", niin tieteelle se mahdollisuus on varmaan auki pitkään, ehkä ikuisuuden. Kaikkea tuskin saamme koskaan selvitettyä.

Asia erikseen sitten on, mitä hyötyä sinulle itsellesikään on siitä "aukkojen jumalasta".

• Thronos
        kadun*nainen kirjoitti:

...kertovat hindulaiset tai muslimit? Epäiletkö heidän ihan vain huvikseen harjoittavan uskontoaan vai mahtaisiko sielläkin olla "todellisia" uskonkokemuksia? Ja jos on, niin todistaako se hindujumalien ja Allahin olevan oikeita jumalia?

Vai olisiko sittenkin niin, että ihmismieli vain on taipuvainen saamaan haltioitumiskokemuksia ja niiden todennäköisin aiheuttaja on se kaikkein lähinnä oleva - sinulla Jumala ja intialaisilla taas sitten joku hindujumalista?

Ei se tarkoita että aivot ovat virhetilassa - aivot nyt vaan ovat useilla ihmisillä sellaiset että haltioitumista tapahtuu. Sen saa aikaan sähköisestikin.

• ja pidän sitä jopa tarpeellisena.:-)

• änkyrävänkyrä

Joku instanssi omalla rahallaan käynnistää ja ylläpitää tämän koko projektin alusta loppuun, siten, ettei kukaan käy minun rahapussillani.

En usko mihinkään yliluonnolliseen voimaan maailmankaikkeuden luojana, mutta en ole silti halukas sijoittamaan omaa rahaani muunlaisen totuuden todisteluun.

• Kössönöm

Oletko muuten ajatellut sitä, että sinun rahapussillasi on käyty monen monituista kertaa kaikkien tuotteiden kohdalla, jotka ostat. Niiden tuotteiden mainoskulut joita ostat, ovat sen tuotteiden hinnassa.

• FemDOG

Höö..

Joka kerta, kun ostat maitoa, leipää, juustoa, matkustan bussilla, maksat autovakuutuksen, käyt leffassa, kilahtaa senttejä evlutkujen kirstuun yhteisöverojen muodossa. Vaikka et oliskikaan kyseisen lahkon jäsenenä.

Jukka Paarma voisikin sanoa "mistä näitä senttejä oikein tulee"

FemDOG

• urbanus paganus
        FemDOG kirjoitti:

Höö..

Joka kerta, kun ostat maitoa, leipää, juustoa, matkustan bussilla, maksat autovakuutuksen, käyt leffassa, kilahtaa senttejä evlutkujen kirstuun yhteisöverojen muodossa. Vaikka et oliskikaan kyseisen lahkon jäsenenä.

FemDOG

Mulle sanoo naiset noin ihan kesken kaiken.

• hämmästellessään
        urbanus paganus kirjoitti:

Mulle sanoo naiset noin ihan kesken kaiken.

leveiden puheidesi ja todellisuuden äimistyttävää, mykistävää ristiriitaa todellisuuden tappioksi.

• "Jumalaa tuskin on olemassa"

Eihän se ole edes jyrkän ateistinen vaan oikeastaan agnostinen eli tavallaan tilastollisesti ateistinen.

Uskovaiset ja kirkko tuskin tekisivät kamppanjaa:

"Jeesus ehkä tulee, koska hän oli ehkä jumalan poika" LOLLOOLOOLLOOLOOOOO

Jos tämmöinen hienotunteinen mainostaminen kielletään, jossa otetaan huomioon myös että mainostaja voi olla väärässä, niin silloin on kiellettävä myös uskonnolliset mainokset.

• Huhahhhei

mutta ennen kaikkea toivon, että uskovaispiirit saisivat jotenkin hidastettua, rajoitettua tai, mikä parasta, kokonaan estettyä tuon kampanjan. Se olisi kampanjalle enemmän kuin sata jänistä, millään lahjoitusvaroilla se ei saisi yhtä paljon täysin ilmaista mainosta ja näkyvyyttä.

Nyt uskovat pyydänkin teitä barrikadeille tuota kampanjaa vastaan. Pyytäkää sukulaisenne, tuttavanne ja lahkotoverinnekin mukaan.

• NineStar

monelle myöskin sitä jos kirkko yrittää estää mainoksen niin kirkko pyrkii kieltämään elämästä nauttimisen.
        Sen seuraukset voi kaikki sitten taas arvata.

• bubastis.tmi

Näyttää siltä että useimmat ovat kampanjan kannattajia :D

• asfasdf

liian hyvää propagandaa. Juttu on poistettu. Jumalaa ei saa kyseenalaistaa.

• Kössönöm

Tuo radiojuttuko? Ei se ainakaan. Äsken just kuuntelin sen uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      131
      7182
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2569
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1230
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      947
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      897
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      774
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      733
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe