Olen jo pitemmän aikaa huomannut, että urheilu ja kuntoilu vetävät minua puoleensa. Toden totta, yleiskuntoni on vuoden sisällä parantunut huimasti ja olen muutenkin ollut terveemmän oloinen.
Itse asiaan
Olen nyt vähän aikaa sitten (n. 3vk) aloittanut joka ilta 20-22 välillä tietynlaisen "iltaharjoituksen", eli olen tehnyt sarjassa 20x vatsalihasta, siitä 10 sec tauko ja jatkanut punnerrusta 10 kpl hitaalla tahdilla, noin 10 sec tauko ja siirryn selkälihaksiin. Toistan vaiheet 3 kertaa, vatsalihakset ja selkälihakset jokaisella kolmella kerralla eri tavoin, ja näin ollen joka ilta 60 vatsalihasta, 60 selkälihasta ja 3 punnerrusta.
Jokaisen kolmen liikkeen jälkeen pidän noin minuutin tauon jonka jälkeen teen uudelleen.
Haluaisinkin tietää, onko jokapäiväisellä harjoituksella vaikutuksia ja saanko todellakin tuloksia. Olen 16 vuotias miehenalku. Toivoin pikaisia vastauksia. Kiitos :)
Auttaako?
8
386
Vastaukset
- tertete
ite kans teen tollast pient iltakuntoiluu et pysyy ees jonkinsortin lihaskunto yllä.
mut kannattaa välil pitää lepopäivä ni lihakset saa levätä ja sit mielikin jaksaa paremmin :) - sasasasasa---
siis mihin pyrit? ylläpitoon tuo riittää mutta eipä tuolla pitkään kehity..
- Tietämätön...
Haluan pitää lihaskuntoani yllä. Yleiskunto on todella hyvä, cooperin testista 2900 ja vielä pari vuotta sitten lukemat olivat juuri ja juuri 2000m pinnassa.
Haluaisin siis vain pitää lihaskuntoni yllä, ehkä parantaa vatsalihaksiani ja muita, ja juuri noista lepopäivistä, että miten kannattaisi ryhmittää, todellakin välillä meinaa olla todella paikat kipeänä eikä huvittaisi mikään. Kiitos! - että lisäät
Tietämätön... kirjoitti:
Haluan pitää lihaskuntoani yllä. Yleiskunto on todella hyvä, cooperin testista 2900 ja vielä pari vuotta sitten lukemat olivat juuri ja juuri 2000m pinnassa.
Haluaisin siis vain pitää lihaskuntoni yllä, ehkä parantaa vatsalihaksiani ja muita, ja juuri noista lepopäivistä, että miten kannattaisi ryhmittää, todellakin välillä meinaa olla todella paikat kipeänä eikä huvittaisi mikään. Kiitos!tuohon kuntopiiriisi leuanvedot ja jaloille vaikkapa yhden näistä: askelkyykky/yhdenjalankyykky/jännehyppy.
Tee kuntopiiri vaikka joka toinen päivä, niin voit sitten lisätä vastusta pikku hiljaa.
edistyneemmät tekevät vaikkapa yhdenkäden punnerruksia ja -leuanvetoja, punnerruksia käsinseisonnasta, vaaka/yhdenkäden vaaka ym. voimisteluharjoittelua siis. - _Kotitreenari
että lisäät kirjoitti:
tuohon kuntopiiriisi leuanvedot ja jaloille vaikkapa yhden näistä: askelkyykky/yhdenjalankyykky/jännehyppy.
Tee kuntopiiri vaikka joka toinen päivä, niin voit sitten lisätä vastusta pikku hiljaa.
edistyneemmät tekevät vaikkapa yhdenkäden punnerruksia ja -leuanvetoja, punnerruksia käsinseisonnasta, vaaka/yhdenkäden vaaka ym. voimisteluharjoittelua siis.Aikaisemman kanssa.
Treenaan itse juuri noin kehonhallinta/voimistelutyylisesti. On kroppa selkeästi vuosien varrella voimistunut ja näkyy se myöskin.
Teen lihaskuntoa 3 kertaa viikossa ja juoksen 3.
Eli leukoja, yhdenkäden punneruksia, käsinseisontaa ja siitä punneruksia.
Ja mitä vatsoihin tulee, niin parhaita liikkeitä ovat(ainakin minulle) linkkuveitset, voimapyörä, roikkuen jalannostot ja istumaannousut painojen kanssa sekä käsipainolla laajakaariset heilautukset puolelta toiselle. Niin ja staattiset lankkuvatsat myös kylkiä unohtamatta.
Maitohapposarjat/hienosäätövatsat olen havainnut turhiksi ainakin mitä vatsalihasten näkyvyyteen tulee.
Kuntopiirit on ihan hyviä mutta jos vääntää raskaita piirejä niin ei niitä kannata tehdä kuin kerran pari kuussa. - läskiks vaan
_Kotitreenari kirjoitti:
Aikaisemman kanssa.
Treenaan itse juuri noin kehonhallinta/voimistelutyylisesti. On kroppa selkeästi vuosien varrella voimistunut ja näkyy se myöskin.
Teen lihaskuntoa 3 kertaa viikossa ja juoksen 3.
Eli leukoja, yhdenkäden punneruksia, käsinseisontaa ja siitä punneruksia.
Ja mitä vatsoihin tulee, niin parhaita liikkeitä ovat(ainakin minulle) linkkuveitset, voimapyörä, roikkuen jalannostot ja istumaannousut painojen kanssa sekä käsipainolla laajakaariset heilautukset puolelta toiselle. Niin ja staattiset lankkuvatsat myös kylkiä unohtamatta.
Maitohapposarjat/hienosäätövatsat olen havainnut turhiksi ainakin mitä vatsalihasten näkyvyyteen tulee.
Kuntopiirit on ihan hyviä mutta jos vääntää raskaita piirejä niin ei niitä kannata tehdä kuin kerran pari kuussa.Kaikki ostamaan vaa ostosteeveestä sauna teltta ja tärisevät vyöt. siitä se lähtee . Kyl jenkit on tyhmiä.
- ?????????
läskiks vaan kirjoitti:
Kaikki ostamaan vaa ostosteeveestä sauna teltta ja tärisevät vyöt. siitä se lähtee . Kyl jenkit on tyhmiä.
Sieltä tuli paljon asiaa ja vielä tähän keskusteluun liittyen.
Ja Suomalaiset on erittäin viisaita. - ???????????
????????? kirjoitti:
Sieltä tuli paljon asiaa ja vielä tähän keskusteluun liittyen.
Ja Suomalaiset on erittäin viisaita.Meinaan vaan, että jos Suomalainen eksyy ulkolaiselle foorumille kyselemään asioista mistä ei tiedä niin siellä oikeasti neuvotaan.
Meillä kotosuomessa finnipyllyset räkänokat vaan soittaa poskea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928