Olen käyttänyt kolmea selainta aikaisemmin mutta Seamonkey oli paikkaamaton niin pitkän aikaa että luulin että koko Seamonkey projekti on lopetettu.
Niinpä siirsin sen suosikit Firefoxille ja hävitin kaikki Seamonkeyn asetukset. Tein sen kuitenkin liian hätäisesti sillä Seamonkey 1.1.15 on nyt julkaistu ja se on nyt ajantasalla. Asensin sen tietenkin samantien.
Ja sitten asiaan:
Selailin ajankuluksi kaikenlaisia sivustoja joissa oli selaimista juttua ja törmäsin tällaiseen:
http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefox
Aika noloa, linuks porukka haukkuu IE:tä hitaaksi ja huonoksi mutta linuksiin ei edes saa mitään nopeaa selainta kun FireFox ei toimi linuksissa kunnolla ja Presto enginellä varustettu Opera veti jumbotilan linuksilla.
Lähes kaikki, tai itseasiassa olen melkein varma että aivan kaikki selaimet Operaa lukuunottamatta linuksissa perustuvat samaan gecko engineen kuin tuossa edellä testattu FF joka on hidas linuksissa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gecko_(layout_engine)
Googlen nopeaa selaintahan ei vieläkään ole linuksille olemassa eikä myöskään Safari toimi linuksissa ilman wineä ja jotain PlayOnLinux lisäpalikkaa.
Oli muuten aika yllätys tämä linuksin todella ala-arvoisen surkea selaintilanne!!!
Jos tämä kuvastaa jotenkin linuks softien yleistilannetta niin on todella surkea käyttis koko linuks. Weppiselain on nykyään kuitenkin se #1 softa jota kaikki käyttävät.
Linuksin ala-arvoinen selaintilanne
33
1282
Vastaukset
- ösldjföls
Ja ikää oli 13?
- xp-fani minäkin...
Kehtaatkin...yksi toimiva parempi kuin sata hyödytöntä.
http://linux.fi/index.php/WWW-selaimet- Vista_fani
Konqueror näköjään toimii eri enginellä kuin FF mutta toimiikohan Konqueror muussa ikkunahäkkyrässä kuin KDE:ssä ja onko sekään silti nopea vaikka eri enginellä toimiikin?
Lynx links w3m ja dillo ovat joitain ihme antiikkisia paskavirityksiä joita ei voi oikeasti sanoa miksikään vähänkään järkeviksi selaimiksi. Vista_fani kirjoitti:
Konqueror näköjään toimii eri enginellä kuin FF mutta toimiikohan Konqueror muussa ikkunahäkkyrässä kuin KDE:ssä ja onko sekään silti nopea vaikka eri enginellä toimiikin?
Lynx links w3m ja dillo ovat joitain ihme antiikkisia paskavirityksiä joita ei voi oikeasti sanoa miksikään vähänkään järkeviksi selaimiksi.linksiä käytit muistaakseni g switchin kanssa komentotilassa (pystyt samaan winukalla)? ;-)
- joku
djmosse kirjoitti:
linksiä käytit muistaakseni g switchin kanssa komentotilassa (pystyt samaan winukalla)? ;-)
Täytyy sanoa, että IE:ssä on väemmän tieturva riskejä kuin esim. firefoxissa.
Vista_fani kirjoitti:
Lynx links w3m ja dillo ovat joitain ihme antiikkisia paskavirityksiä joita ei voi oikeasti sanoa miksikään vähänkään järkeviksi selaimiksi."Konqueror näköjään toimii eri enginellä kuin FF mutta toimiikohan Konqueror muussa ikkunahäkkyrässä kuin KDE:ssä ja onko sekään silti nopea vaikka eri enginellä toimiikin?"
Pitäisikö tuollaisen pellen pitää turpa kiinni kun et tiedä yhtään mitään mistä puhut! Ikkunamanegeri, widgetkirjastot, työpöytäympäristö ja jne. voi olla mitä tahansa ja kaikki ohjelmistot toimivat silti X:ssä.
"Lynx links w3m ja dillo ovat joitain ihme antiikkisia paskavirityksiä joita ei voi oikeasti sanoa miksikään vähänkään järkeviksi selaimiksi."
Dillolla ei tee mitään mutta muuten et taas tiedä yhtään mistä puhut.- Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
"Konqueror näköjään toimii eri enginellä kuin FF mutta toimiikohan Konqueror muussa ikkunahäkkyrässä kuin KDE:ssä ja onko sekään silti nopea vaikka eri enginellä toimiikin?"
Pitäisikö tuollaisen pellen pitää turpa kiinni kun et tiedä yhtään mitään mistä puhut! Ikkunamanegeri, widgetkirjastot, työpöytäympäristö ja jne. voi olla mitä tahansa ja kaikki ohjelmistot toimivat silti X:ssä.
"Lynx links w3m ja dillo ovat joitain ihme antiikkisia paskavirityksiä joita ei voi oikeasti sanoa miksikään vähänkään järkeviksi selaimiksi."
Dillolla ei tee mitään mutta muuten et taas tiedä yhtään mistä puhut."voi olla mitä tahansa ja kaikki ohjelmistot toimivat silti X:ssä. "
Hieno homma, linuksille siis voi EHKÄ olla saatavilla 1 nopea selain.
Ok Vista_fani kirjoitti:
"voi olla mitä tahansa ja kaikki ohjelmistot toimivat silti X:ssä. "
Hieno homma, linuksille siis voi EHKÄ olla saatavilla 1 nopea selain.
Ok"Hieno homma, linuksille siis voi EHKÄ olla saatavilla 1 nopea selain."
Linuxeille saa monta nopeata selainta.
- c=3
Mikä käyttöjärjestelmä on linuks ja mistä sen saa? Haluaisin kokeilla.
Millaisella koneella käytit eri selaimia, mitä versioita ja missä käyttöjärjestelmässä?
Miten Firefox ei toimi kunnolla?- Vista_fani
Olen kokeillut FF:ää, IE:tä ja Seamonkeytä Vistalla.
Kaikki toimii hyvin vaikka eroja on.
Tuxradarilla kokeilivat linuksilla ja tulos oli nolo... tai ainakin siinä jutun jälkeen tulevassa keskustelussa moni oli sitä mieltä.
http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefox - ihan itse
Vista_fani kirjoitti:
Tuxradarilla kokeilivat linuksilla ja tulos oli nolo... tai ainakin siinä jutun jälkeen tulevassa keskustelussa moni oli sitä mieltä.
http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefoxLaita samanlaiset koneet, toinen Linux ja toinen Windows, samaan kytkimeen ja surffaile samoilla sivuilla ja katso kumpi oli nopeampi. Niin yksinkertaista se on.
Sitten voit miettiä miksi voin näin voitonvarmana esittää tällaista koetta? ;) Vista_fani kirjoitti:
http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefoxWindowsien käyttäjien tyhmyys taas loistaa. Todistettavasti, Windowseja käyttää tyhmien ihmisten keskittymä joka ei tiedä mistään mitään.
- Vista_fani
ihan itse kirjoitti:
Laita samanlaiset koneet, toinen Linux ja toinen Windows, samaan kytkimeen ja surffaile samoilla sivuilla ja katso kumpi oli nopeampi. Niin yksinkertaista se on.
Sitten voit miettiä miksi voin näin voitonvarmana esittää tällaista koetta? ;)Tuxradarilla ovat testanneet, ei minun enää tarvitse. Olivat tehneet testin juuri niinkuin sanoit
"samanlaiset koneet, toinen Linux ja toinen Windows, samaan kytkimeen ja surffaile samoilla sivuilla ja katso kumpi oli nopeampi." - Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
Windowsien käyttäjien tyhmyys taas loistaa. Todistettavasti, Windowseja käyttää tyhmien ihmisten keskittymä joka ei tiedä mistään mitään.
Tai siis ainakin puhekielessä.
Minulle on aivan sama millaisiin käärepapereihin kakka on pakattu. Sama kakka siellä kuitenkin on sisällä ihan versionumeroita myöten, olisko nykyinen 2.6.28.8? en tiedä mutta ei oikeastaan kiinnostakaan. - Penguin
Vista_fani kirjoitti:
Minulle on aivan sama millaisiin käärepapereihin kakka on pakattu. Sama kakka siellä kuitenkin on sisällä ihan versionumeroita myöten, olisko nykyinen 2.6.28.8? en tiedä mutta ei oikeastaan kiinnostakaan.Nimittäin ei todellakaan ole kaikissa aina uusin versio ytimestä. Itse asiassa harvoissa on. Sitä kun ei välttämättä kannata aina päivittää ellei tiedä, että uudessa on jokin ominaisuus mitä välttämättä tarvitsee. Tässäkin crunchbangissä on vielä 2.6.27-9. Muutenkin uusia versioita tuppaa tulemaan joka kuukausi ja nämäkin ovat vakaita kuitenkin.
- koska...
Vista_fani kirjoitti:
Tuxradarilla ovat testanneet, ei minun enää tarvitse. Olivat tehneet testin juuri niinkuin sanoit
"samanlaiset koneet, toinen Linux ja toinen Windows, samaan kytkimeen ja surffaile samoilla sivuilla ja katso kumpi oli nopeampi."...vain siten voit todeta kuinka yksinkertaisia huijataan. ;)
Vista_fani kirjoitti:
Minulle on aivan sama millaisiin käärepapereihin kakka on pakattu. Sama kakka siellä kuitenkin on sisällä ihan versionumeroita myöten, olisko nykyinen 2.6.28.8? en tiedä mutta ei oikeastaan kiinnostakaan.Tyhmentääkö Windows vai miksi nämä on kaikki typeriä? Taantuvat kohta sikiöksi.
"Sama kakka siellä kuitenkin on sisällä ihan versionumeroita myöten, olisko nykyinen 2.6.28.8?"
Ytimen versio, vitun idiootti!
"en tiedä mutta ei oikeastaan kiinnostakaan."
No mitä helvettiä sitten möyhkäät asioista josta et tiedä?! Mene vittu eheyttämään siitä jotain. Helvetin pelle.- Vista_fani
koska... kirjoitti:
...vain siten voit todeta kuinka yksinkertaisia huijataan. ;)
Tuxradar sivustohan voi ihan hyvin olla Microsoftin ylläpitämä huijaussivusto lukemattomine keskustelijoinineen.
Eipä tullut heti mieleen... ajatella....on se hyvin kyllä tehty.....
Oikeesti. - Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
Tyhmentääkö Windows vai miksi nämä on kaikki typeriä? Taantuvat kohta sikiöksi.
"Sama kakka siellä kuitenkin on sisällä ihan versionumeroita myöten, olisko nykyinen 2.6.28.8?"
Ytimen versio, vitun idiootti!
"en tiedä mutta ei oikeastaan kiinnostakaan."
No mitä helvettiä sitten möyhkäät asioista josta et tiedä?! Mene vittu eheyttämään siitä jotain. Helvetin pelle.Sanoo suomen arvostetuin CCleaner asiantuntija.
Vista_fani kirjoitti:
Sanoo suomen arvostetuin CCleaner asiantuntija.
"Sanoo suomen arvostetuin CCleaner asiantuntija."
Tiedän Windowsista ja käyttöjärjestelmistä sen verran, että tiedän tuollaisen höpöohjelman tarpeettomaksi. Windowsit vaikuttaa tyhmentävän kuvittelemaan, että tiedostojen määrä hidasta tietokonetta ja sitten joku tehnyt CCleanerin että hölmöt saa mielenrauhaa ja kerää sillä kahvirahat Paypalin kautta.
Jotkut sitten levittävät haittaohjelmia kun hölmöt lataa jotain "Windowsin viritysohjelmia". Nämä on näitä ohjelmia joista kyllä ottaisin selvää mistä tekijän saa halutessaan kiinni kun ei kerran lähdekoodiakaan näy.- c=3
Vista_fani kirjoitti:
http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefoxTaas suu vaahdossa vouhkaat ettei Firefox toimi Linuxissa vaikka et ole edes kokeillut sitä (tai Linuxia yleensäkään).
Tuxradarin testituloksia en pitäisi tässä tapauksessa kovinkaan luotettavina:
- "We don't have time to run the full benchmark suite and fiddle around from scratch, so we ran just a few quick tests to see what we could find."
- "we were only able to find i386 builds on the Opera site; this isn't optimal" - Vista_fani
c=3 kirjoitti:
Taas suu vaahdossa vouhkaat ettei Firefox toimi Linuxissa vaikka et ole edes kokeillut sitä (tai Linuxia yleensäkään).
Tuxradarin testituloksia en pitäisi tässä tapauksessa kovinkaan luotettavina:
- "We don't have time to run the full benchmark suite and fiddle around from scratch, so we ran just a few quick tests to see what we could find."
- "we were only able to find i386 builds on the Opera site; this isn't optimal"Täällä on laajempi kokonaisuus ja lopputulos on linuksin kannalta edelleen...
No, päättele itse
http://www.tuxradar.com/content/benchmarked-firefox-javascript-linux-and-windows-and-its-not-pretty
Tuxradar sivustoilla oli noista optimoinneista sen verran että testit tehtiin niillä binääreillä joita oli saatavilla koska niitä oikeasti käytetään. Ei edes linuks myönteisellä tuxradar sivustolla oleteta että käyttäjät alkaisivat kääntää selaimia lähdekoodeista ja yrittäisivät tällä tavalla optimoida selaimiaan. - tai näin
Vista_fani kirjoitti:
Täällä on laajempi kokonaisuus ja lopputulos on linuksin kannalta edelleen...
No, päättele itse
http://www.tuxradar.com/content/benchmarked-firefox-javascript-linux-and-windows-and-its-not-pretty
Tuxradar sivustoilla oli noista optimoinneista sen verran että testit tehtiin niillä binääreillä joita oli saatavilla koska niitä oikeasti käytetään. Ei edes linuks myönteisellä tuxradar sivustolla oleteta että käyttäjät alkaisivat kääntää selaimia lähdekoodeista ja yrittäisivät tällä tavalla optimoida selaimiaan.>...myönteisellä tuxradar sivustolla...
Ottamatta kantaa siihen johtuuko virhe sivuston porukan kokemattomuudesta (n.1kk) vai asenteesta, siitä ei pääse mihinkään että IE:n suorituskyky on heikoin, millä mittarilla tahansa.
http://cybernetnews.com/2008/03/26/cybernotes-browser-performance-comparisons/
Paras testi on kuitenkin aina itse tehty joten suosittelen edelleen. ;)
"Aika noloa, linuks porukka haukkuu IE:tä hitaaksi ja huonoksi mutta linuksiin ei edes saa mitään nopeaa selainta kun FireFox ei toimi linuksissa kunnolla ja Presto enginellä varustettu Opera veti jumbotilan linuksilla."
Firefox tunnetusti toimii paremmin Linuxeissa. Täällähän on palstat täynnä Windowskäyttäjiä jotka valittaa kuinka lisäosat ei toimi tai kuinka päivitysten jälkeen Firefox on jossain ihmesivulla ei lähde pois. Windowskäyttäjät myös valittavat, että Firefox käynnistyy hitaasti vaikka Ubuntulla se käynnistyy sekunnissa.
"Lähes kaikki, tai itseasiassa olen melkein varma että aivan kaikki selaimet Operaa lukuunottamatta linuksissa perustuvat samaan gecko engineen kuin tuossa edellä testattu FF joka on hidas linuksissa."
Ei perustu.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_layout_engines#Graphical
"Googlen nopeaa selaintahan ei vieläkään ole linuksille olemassa eikä myöskään Safari toimi linuksissa ilman wineä ja jotain PlayOnLinux lisäpalikkaa."
Googlen selainta beetatestataan tyhmemmillä ensiksi, mutta on siitäkin porttauksia ollut. Olen minä Ubuntulla Chromea kokeillut. En nyt käyttöön ottaisi vielä kun haluan selaimelta varmuutta ja Chromessa on vielä liikaa puutteita ja bugeja.
"http://www.tuxradar.com/content/browser-benchmarks-2-even-wine-beats-linux-firefox"
Tuossa puhuttiin Fedorasta. Ei mitään tietoa siitä miten toimii muissa käyttöjärjestelmissä. IE:n suorituskyky on muutamaa kertaluokkaa hitaampi.- Keimo
Mulla firefox käynnistyy noin 1-2 sekuntia nopeammin vistassa kuin samalla koneella olevassa ubuntussa. Puheesi on ihan täyttä paskaa. Muuten en ole havainnut toiminnassa mitään eroja kummallakaan käyttiksellä, ei jumittele sivut eikä muutakaan sellaista. Heittelet taas M-Kar niitä väittämiäisi ihan pensaasta...
- joku
Keimo kirjoitti:
Mulla firefox käynnistyy noin 1-2 sekuntia nopeammin vistassa kuin samalla koneella olevassa ubuntussa. Puheesi on ihan täyttä paskaa. Muuten en ole havainnut toiminnassa mitään eroja kummallakaan käyttiksellä, ei jumittele sivut eikä muutakaan sellaista. Heittelet taas M-Kar niitä väittämiäisi ihan pensaasta...
M-kar myönnä kerrankin olevasi täysin väärässä.
Keimo kirjoitti:
"Mulla firefox käynnistyy noin 1-2 sekuntia nopeammin vistassa kuin samalla koneella olevassa ubuntussa. Puheesi on ihan täyttä paskaa."
Näillä foorumeilla porukka itkee jotain 30s käynnistymisaikoja Firefoxille. Itse en tällä vuoden 2005 tekniikan koneella edes saisi Ubuntulla mitään tuollaisia eroja Firefoxin käynnistykseen kun se käynnistyy sekunnissa.- Vista_fani
"Firefox käynnistyy hitaasti vaikka Ubuntulla se käynnistyy sekunnissa. "
FF tosiaan käynnistyy sekunnissa, olit oikeassa.
E2160 Vista home 32bit 4Gt Superfetch on käytössä.
"Tuossa puhuttiin Fedorasta. Ei mitään tietoa siitä miten toimii muissa käyttöjärjestelmissä."
Kyllä ihan varmasti puhuttiin, testissä on Windows mukana joka oli selvästi nopein! Se on se ensimmäinen tummansininen palkki.
Etkös sinä ole kokoajan jankuttanut että linuks on maailman paras ydin? Jos ydin on sama niin ei ajettavien ohjelmien suorituskyvyssä pitäisi olla mitään merkittäviä eroja. Vista_fani kirjoitti:
"Firefox käynnistyy hitaasti vaikka Ubuntulla se käynnistyy sekunnissa. "
FF tosiaan käynnistyy sekunnissa, olit oikeassa.
E2160 Vista home 32bit 4Gt Superfetch on käytössä.
"Tuossa puhuttiin Fedorasta. Ei mitään tietoa siitä miten toimii muissa käyttöjärjestelmissä."
Kyllä ihan varmasti puhuttiin, testissä on Windows mukana joka oli selvästi nopein! Se on se ensimmäinen tummansininen palkki.
Etkös sinä ole kokoajan jankuttanut että linuks on maailman paras ydin? Jos ydin on sama niin ei ajettavien ohjelmien suorituskyvyssä pitäisi olla mitään merkittäviä eroja."FF tosiaan käynnistyy sekunnissa, olit oikeassa.
E2160 Vista home 32bit 4Gt Superfetch on käytössä."
Pentium 4 2.8GHz, Ubuntu 8.04 32-bit, 2Gt. Miksi Vistalla tarvitsee samaan noin paljon tehokkaamman tietokoneen?
"Etkös sinä ole kokoajan jankuttanut että linuks on maailman paras ydin? Jos ydin on sama niin ei ajettavien ohjelmien suorituskyvyssä pitäisi olla mitään merkittäviä eroja."
Linux on ydin. Fedora on käyttöjärjestelmä jossa on paljon muutakin. Ydintä voi konfiguroida eri tavoilla ja sitä konfiguroidaan eri käyttöjärjestelmiin ja laitteisiin eri tavoilla ja tämä vaikuttaa suorituskykyyn.
Suorituskykyyn vaikuttaa myös kääntäjä, konfiguroinnit käännöksessä (kaikkien komponenttien) ja sitten tietysti käyttöjärjestelmän muut prosessot.
Tässä verrattiin nyt siis Fedoraa ja Windowsia. Näillä ei ole vaikutusta muiden merkkisiin käyttöjärjestelmiin.- Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
"FF tosiaan käynnistyy sekunnissa, olit oikeassa.
E2160 Vista home 32bit 4Gt Superfetch on käytössä."
Pentium 4 2.8GHz, Ubuntu 8.04 32-bit, 2Gt. Miksi Vistalla tarvitsee samaan noin paljon tehokkaamman tietokoneen?
"Etkös sinä ole kokoajan jankuttanut että linuks on maailman paras ydin? Jos ydin on sama niin ei ajettavien ohjelmien suorituskyvyssä pitäisi olla mitään merkittäviä eroja."
Linux on ydin. Fedora on käyttöjärjestelmä jossa on paljon muutakin. Ydintä voi konfiguroida eri tavoilla ja sitä konfiguroidaan eri käyttöjärjestelmiin ja laitteisiin eri tavoilla ja tämä vaikuttaa suorituskykyyn.
Suorituskykyyn vaikuttaa myös kääntäjä, konfiguroinnit käännöksessä (kaikkien komponenttien) ja sitten tietysti käyttöjärjestelmän muut prosessot.
Tässä verrattiin nyt siis Fedoraa ja Windowsia. Näillä ei ole vaikutusta muiden merkkisiin käyttöjärjestelmiin."Pentium 4 2.8GHz, Ubuntu 8.04 32-bit, 2Gt. Miksi Vistalla tarvitsee samaan noin paljon tehokkaamman tietokoneen? "
E2160 on vain 1.8 Ghz mutta on 2 ytiminen.
Voi olla että tuo sinun P4 2.8Ghz ajaa yhtä säiettä nopeammin kuin tämä E2160 joten tähän testiin minulla saattaa olla jopa hitaampi kone. Vista_fani kirjoitti:
"Pentium 4 2.8GHz, Ubuntu 8.04 32-bit, 2Gt. Miksi Vistalla tarvitsee samaan noin paljon tehokkaamman tietokoneen? "
E2160 on vain 1.8 Ghz mutta on 2 ytiminen.
Voi olla että tuo sinun P4 2.8Ghz ajaa yhtä säiettä nopeammin kuin tämä E2160 joten tähän testiin minulla saattaa olla jopa hitaampi kone."E2160 on vain 1.8 Ghz mutta on 2 ytiminen.
Voi olla että tuo sinun P4 2.8Ghz ajaa yhtä säiettä nopeammin kuin tämä E2160 joten tähän testiin minulla saattaa olla jopa hitaampi kone."
Ytimien määrä lisää juurikin responsiivisuutta koska nykypäivänä on satoja säikeitä kokoajan käytössä. Tuolla prosessorilla on suorituskykyä kellojaksoa kohden huimasti enemmän kuin P4:llä.- räplääsussua
M-Kar kirjoitti:
"E2160 on vain 1.8 Ghz mutta on 2 ytiminen.
Voi olla että tuo sinun P4 2.8Ghz ajaa yhtä säiettä nopeammin kuin tämä E2160 joten tähän testiin minulla saattaa olla jopa hitaampi kone."
Ytimien määrä lisää juurikin responsiivisuutta koska nykypäivänä on satoja säikeitä kokoajan käytössä. Tuolla prosessorilla on suorituskykyä kellojaksoa kohden huimasti enemmän kuin P4:llä.Kyllä tossa testissä on jotain perää,oman kokemuksen mukaan firefox ei ole yhtä nopea linuxilla kuin xp:llä. Mutta toisaalta Opera on kokemukseni mukaan nopein opensusella, xp:llä ei pääse samaan vauhtiin millään selaimella.
Opensuse on 64-bittinen. Kyllä tuo konqueror on aika onnenton viritys. M-Kar kirjoitti:
"E2160 on vain 1.8 Ghz mutta on 2 ytiminen.
Ytimien määrä lisää juurikin responsiivisuutta koska nykypäivänä on satoja säikeitä kokoajan käytössä. Tuolla prosessorilla on suorituskykyä kellojaksoa kohden huimasti enemmän kuin P4:llä.Tom's hardwaren mukaan E2160 antaa tuplasti pojoja P4 2,8:aan nähden jos katsotaan raakaa 3DMark06 CPU -penkkiä.
Olettaen että valitsin oikeat ytimet annettujen tietojen perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346