Olen 18 vuotias nainen. Murrosiässä ihoni olin todella puhdas ja kuulas, finnejä ja mustapäitä oli tosi harvoin!! Nyt sitten 18 vuotiaana iho ei ole enää kuulas ja se on todella huonossa kunnossa.
Nenässä ja sen vieressä silmien alla on puoleen poskeen asti ulottuva mustapää parvi.. Minulla on hyvät hoitotuotteet rautoineen kaikkineen. Ongelma on että nenäni ja ihoni on jotenkin "kiinteää" Eikä mustapäät tule ulos edes höyryttämisen tai saunassa käymisen jälkeen.. Ei raudalla eikä puristamalla. Kosmetologi ei myöskään saanut niitä pois. Mikä avuksi? Tuntuu että ihoa pitäisi niiden kohdalta saada jotenkin "rasvaisemmaksi" että ne rupeaisivat poksahtelemaan..
Toinen ongelma ovat poskeni. Poskiini on alkanut ilmestyä aivan kummallisia "pokkuloita". Ne ulottuvat aina siitä mihin mustapäät loppuu lähelle korvia, alaleukaa ja ohimoa. Iho ei sieltä ole rasvainen, ei myöskään kuiva. Nämä "näppylät" eivät ole finnejä eivätkä ihomatoja ne ovat vaan sellaisia kohoumia, tekevät ihosta todella epätasaisen, ne ovat ihan värittömiä tai vähän punaisia. Samoiten on sellaisia melkein ihottumalta näyttäviä rykelmiä (tätä on vähän vaikea selittää) mutta siis iho ei ole rikki eikä sitä kutita tai se ei ole kuiva tai hilseile, vaan on vaan sellaisia jänniä rykelmiä epätasaista ihoa. Mikähän mahtaa olla kyseessä? Puhdistan ihon joka päivä aamuin ja illoin ja kosteutan myös.
Mikä naamaani vaivaa?
7
839
Vastaukset
- pokkula
Mitään sellaisia hirveän näkyviä suonia ei kuitenkaan ole näkyvissä.. Jonkinmoista punoitusta kuitenkin.
Tämä haittaa kovasti..
esim. poskipunien ja aurinkopuuterien levittäminen on täysin mahdotonta kun ne jäävät aina klönteiksi näihin rykelmiin ja iho näyttää vielä epätasaisemmalta kuin onkaan!! - kauneusalanyrittäjä
Nuoren iho on usein niin kiinteä, että ihon syväpuhdistus on vaikeata. Tali ei tule ulos huokosista. Vanhemmassa ihossa on se hyvä puoli, että puhdistus on helpompaa ja kivuttomampaa.
Olet vieläkin murrosiässä, ihon ja hormonitoiminnan tasapainottuminen saattaa kestää ihan lähelle 30 ikävuotta.
Ihomatorautaa ei voi itse oikeaoppisesti käyttää, se on anatomisesti mahdotonta, lisäksi se saattaa rikkoa ihon väärin tehtynä.
Suosittelen Sinua käymään kauneushoitolassa.- RouWaB
oiskohan se syyn etsiminen se tärkeämpi asia..sama jos selkään koskee niin ei siihen auta jos särkylääkettä ottaa..tai auttaa.Mutta sanoisin että murrosiän lisäksi voisi kiinnittää huomiota.
-Ravintoon
-Ulkoiluun
-Ihon "näpläilyyn"
-mahdoliseen stressiin
-Sopiviin ihonhoitotuotteisiin
- sullaa akne...
oiskohan sulla akne?
- alkuperäinensss
Eli nuo näppylät eivät oo finnejä tms. rasvaisia joten tuskin aknesta on kyse..
Kauneushoitolassa on jo käyty mutta ei ole tullut tuloksia..
Eilen poikaystävä osti sitten clearasilin kasvopesua jonka luvattiin antavan parmpi iho 3 päivässä.. En tietenkään uskonu ku tuo clearasil on mun mielestä ihan hömppä merkki, clearasilin kasvovettä oon käyttäny nyt jo pitkän aikaa aamuin illoin eikä se ole tehnyt iholle yhtään mitään!! Mut kas kummaa, nyt oon kahesti sitä daily face washia (semmoisessa aika isossa purnukassa, mut iso on hintakin ku makso päälle 8 egee) naamaani laittanu ja ihan oikeesti kyllä huomaan eron jo nyt sekä omassa että poikaystävän naamassa!!
Kaikille varmaan on yksilöllistä että miten noi naamatökötit toimii, itselle ei oo oikeestaan IKINÄ tehonnu mikään.. Mutta voin suositella ainakin tuota yhtä!!1 - Vaikuttunut
alkuperäinensss kirjoitti:
Eli nuo näppylät eivät oo finnejä tms. rasvaisia joten tuskin aknesta on kyse..
Kauneushoitolassa on jo käyty mutta ei ole tullut tuloksia..
Eilen poikaystävä osti sitten clearasilin kasvopesua jonka luvattiin antavan parmpi iho 3 päivässä.. En tietenkään uskonu ku tuo clearasil on mun mielestä ihan hömppä merkki, clearasilin kasvovettä oon käyttäny nyt jo pitkän aikaa aamuin illoin eikä se ole tehnyt iholle yhtään mitään!! Mut kas kummaa, nyt oon kahesti sitä daily face washia (semmoisessa aika isossa purnukassa, mut iso on hintakin ku makso päälle 8 egee) naamaani laittanu ja ihan oikeesti kyllä huomaan eron jo nyt sekä omassa että poikaystävän naamassa!!
Kaikille varmaan on yksilöllistä että miten noi naamatökötit toimii, itselle ei oo oikeestaan IKINÄ tehonnu mikään.. Mutta voin suositella ainakin tuota yhtä!!1Nimittäin, vaikuttipa tuo tuote nopeasti... ;)
- ikävältä...
Sinuna menisin varmuuden vuoksi ihotautilääkärille tai ensin edes erveyskeskuslääkärille, ei noin nuorellakaan mitkään pokkulat joissa on punoitusta kuulosta normaalilta.
Ruusufinni ei ole yleensä noin nuoren tauti, mutta ihossa voi olla kaikkea, joten paras tarkistaa se.
Jos mitään lääketieteellistä ongelmaa ei löydy, menet sen jälkeen kosmetologille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750