Mullon ongelma...ja ei ole ongelmaa.
Rakastan miesystävääni ja hän (käsittääkseni edelleenkin) minua. (minkä tietysti EI pitäisi olla ongelma)
Mutta hänellä on jo pitempään ollut taipumusta itsekeskeisyyteen...tai miten sen nyt sanoisi, kun hän aika lailla olettaa, että "kaikki" pyörii hänen "napansa ympärillä"...hän on käsittääkseni luonteeltaan tuollainen. (Ei hän välttämättä sitä edes kovin "tahallaan" tee...)
Eli minun tavallaan pitäisi aina osoittaa oma kiintymykseni niin, että "seuraan häntä". Hän ei niinkään halua seurata minua...tarkoitan siis lähinnä geograafisesti. Mutta että myös "seuraan" häntä ajatustasolla monissa asioissa...ts, "it´s HIS way or high way..."...
Ei hän minun MIELIpiteitäni halua "muokata", mutta esim. sen, onko huoneistossa "kylmä" vai "kuuma", päättää HÄN...ja hänen mielipiteidensä mukaan sitten "mennään"...
En halua hänestä eroon, koska olen kiintynyt häneen. Mietin vaan aika usein, että näkeekö hän koskaan asioita MINUN näkökulmastani...?
Ongelma ja ei-ongelma...
28
1206
Vastaukset
- vaan mut
Ei ole kyllä mikään luonteenpiirre tuollainen että itse päättää onko huoneessa kylmä vai kuuma. Toihan on ihan pimeetä. Tuo on vallankäyttöä eikä mikään pieni epäkohta luonteessa.
- ap.
Niinno...me olemme aika erilaisia verenkierron suhteen...hän on "kuumaverinen" ja minä "kylmäverinen" (vilukissa)...
Homma "kusee" oikeestaan just siinä, että hän on TAVALLISTA kuumaverisempi ja minä TAVALLISTA kylmäverisempi...eri edustamme tässä suhteessa kahta eri ääripäätä...
Kuitenkin homma tuppaa olemaan niin, että HÄNEN ehdoillaan mennään näissä "lämpötila-asioissa" ja pitkälti muissakin asioissa...
Ellen sitten jotenkin kerta kaikkiaan vain PÄÄTÄ tehdä "omalla tavallani" ja siitä yleensä seuraa minulla hirveä syyllisyydentunne...mitenköhän (turhasta) syyllisyydentunteesta pääsisi eroon...? - ymmärrä..
ap. kirjoitti:
Niinno...me olemme aika erilaisia verenkierron suhteen...hän on "kuumaverinen" ja minä "kylmäverinen" (vilukissa)...
Homma "kusee" oikeestaan just siinä, että hän on TAVALLISTA kuumaverisempi ja minä TAVALLISTA kylmäverisempi...eri edustamme tässä suhteessa kahta eri ääripäätä...
Kuitenkin homma tuppaa olemaan niin, että HÄNEN ehdoillaan mennään näissä "lämpötila-asioissa" ja pitkälti muissakin asioissa...
Ellen sitten jotenkin kerta kaikkiaan vain PÄÄTÄ tehdä "omalla tavallani" ja siitä yleensä seuraa minulla hirveä syyllisyydentunne...mitenköhän (turhasta) syyllisyydentunteesta pääsisi eroon...?Miten voi lämpötila-asioissa mennä jonkun ehdoilla? Jos hänellä on kuuma, olkoon esim. t-paidalla kotona jne. kun taas sinä voit olla villapaidassa viltin alla villasukat jalassa :) En ymmärrä "ongelmaasi"..
- ap.
ymmärrä.. kirjoitti:
Miten voi lämpötila-asioissa mennä jonkun ehdoilla? Jos hänellä on kuuma, olkoon esim. t-paidalla kotona jne. kun taas sinä voit olla villapaidassa viltin alla villasukat jalassa :) En ymmärrä "ongelmaasi"..
No niinhän sitä sitten ollaankin...hän "puolialastomana" ja minä villapaidan kanssa "vällyyntyneenä"...pointti on siinä, että esim. keskellä talvea hän haluaa nukkua ikkunat AUKI, kun "muuten on niin KUUMA"...
Sitten olen "miljoona" kertaa herännyt flunssaisena hänen viereltään, vaikka yritin pitää itseni lämpimänä sen villapaidan sun muiden avustuksella... - ...
ap. kirjoitti:
No niinhän sitä sitten ollaankin...hän "puolialastomana" ja minä villapaidan kanssa "vällyyntyneenä"...pointti on siinä, että esim. keskellä talvea hän haluaa nukkua ikkunat AUKI, kun "muuten on niin KUUMA"...
Sitten olen "miljoona" kertaa herännyt flunssaisena hänen viereltään, vaikka yritin pitää itseni lämpimänä sen villapaidan sun muiden avustuksella...Jokainenhan tietää ettei talvella pidetä ikkunoita auki muutoin kuin nopeasti tuuletus mielessä! Miten hän NIIN kuumaverinen on? Hän voisi kokeilla nukkua alasti ja pelkästään pussilakanan alla. Ei pitäisi olla kuuma. Minä nukun kesällä niin. Ja jos on erittäin kuuma yö niin pidän ikkunaa raollaan.
- random_N
Minulla on tunne, että se oikea asia alkaa putkahdella vasta tuolla alemmassa viestissäsi. Siellä mainitset, että jos teet kuten itse haluat, seuraa siitä syyllisyydentunne.
Sohin nyt sokkona, mutta pohdipas näitä:
- Millainen tunneilmasto ja tunteiden ilmaisukulttuuri lapsuuskodissasi oli? Oliko teillä kaksoisviestintää (usein etenkin naisten taipumus!): sanottiinko vaikka vieraille että tehkää toki näin ja sitten kuitenkin kiristeltiin hampaita. Tai saitko sinä näennäisesti valita mutta siinä olisikin ollut jokin "oikea" valinta ja muut vääriä?
- Käytkö tiedostamattasi kauppaa? Oletko marttyyriuteen taipuvainen? Koska sinä siedät kylmää, miehen tulisi sietää kuumaa? Miehen tulisi tarjota sinulle mitä haluat, jolloin sinun ei tarvitse ottaa vastuuta ja tehdä päätöstä itse?
- Luotatko että kelpaat juuri sellaisena kuin olet?
- Missä määrin sallit toisen mukaan menemisen? Mikä määrä siis olisi vielä ok?
- Miten viestit omista tarpeistasi? - mun exä...
joo mä nään sun ongelman, eli mies ei vain näe asioita kuin omalta kantiltaan. hänen tulee kuuma, mutta hän ei näe että sinun tulee kylmä jne.. hän ei luultavasti kysele sinulta, onko sinun kylmä.tätä on vaikee selittää. mut mä oon seurustellu kans samankaltaisen ihmisen kanssa.
hän vain ei nähny asioita muiden kannalta, aina vain ja ainoastaan omaltaan. se on huono, tosi huono. mun exä ei ikinä kysellu multa mitään, koska se ei nähny mitään tarvetta. jos hänen mielestään asiat oli ok. eikä se ollu hänen vika, ei hän sitä tahallaan tehny.
näille edellisille vastaajille voisin sanoa, että ette nähny tätä asiaa nyt oikein, varmaankaan. ei sitä voi tietää ennenkuin on itse kokenut. mun exä oli tuollainen ja me oltiin tosi monta vuotta yhdessä. lopulta mä olin niin taipunu vain toisen tahtoon ettei omaa oikein ollut. eikä hän sitä tahallaan tehny.. ollaan erottu jo vuosia sitten ja nyt kun olen seurustellut kolmen miehen kanssa, voin sanoa, että kaikki eivät todellakaan ole samanlaisia :) aluksi tuntui kummalta kun toinen otti huomioon myös minun tunteet ja jopa kysyi välillä että kuinka tehdään. vika ei siis ollut minussa, vaan miehessä. samoin epäilen asian olevan aloittajan kanssa.
niin, ja vastatakseni..tuollainen suhde ei kannata, ikävä kyllä. usein tuohon ongelmaan liittyy muitakin ongelmia pidemmällä tähtäimellä. se vain on niin, kun oma napa on päälimmäisenä mielessä niin esim. pettäminen saattaa tulla kuvioihin vaikkapa siinä vaiheessa kun tulee ongelmia, lapsia jne.. mies näkee vain omat ongelmansa, ei puolisonsa ongelmia. se on hankalaa.- random_N
Anteeksi pikamaallikkoanalyysini, mutta sekä avaajassa että sinussa on tai oli ongelmaa: kannattaa miettiä, miksi jää suhteeseen jossa ei koe toisen ottavan huomioon. Minusta ei ole tervettä roikkua suhteessa ja hiljaisesti vaatia toista muuttumaan.
- ...
random_N kirjoitti:
Anteeksi pikamaallikkoanalyysini, mutta sekä avaajassa että sinussa on tai oli ongelmaa: kannattaa miettiä, miksi jää suhteeseen jossa ei koe toisen ottavan huomioon. Minusta ei ole tervettä roikkua suhteessa ja hiljaisesti vaatia toista muuttumaan.
ei sellaisessa suhteessa ole järkeä ollakaan, mutta silti yllättävän monet tyytyvät hiljaa omaan "osaansa" ja jäävät suhteeseen. Se johtuu siitä että sillä "myötäilevällä" osapuolella on lyhyesti sanottuna niin huono itsetunto.
- optimisti:)
... kirjoitti:
ei sellaisessa suhteessa ole järkeä ollakaan, mutta silti yllättävän monet tyytyvät hiljaa omaan "osaansa" ja jäävät suhteeseen. Se johtuu siitä että sillä "myötäilevällä" osapuolella on lyhyesti sanottuna niin huono itsetunto.
Ap:n kirjoitus osui ja upposi. Miehesi kuulostaa oman mieheni kopiolta. Alussa kaikki meni ok, kuin varkain alkoi tulemaan tuo vallankäyttö. (Tuo "my way or higway"kin kuuluu sanavarastoon).
Olen aina ollut hyvin itsenäinen ja omatoiminen, se näyttää ärsyttävän miestä ja hänn pyrkii tekemään päätöksiä puolestani. Kun toimin omalla tavallani, niin mies närkästyy. Ja pattereita säädämme omaan tahtiimme.
Minä koen lähinnä olevani niin hyväntahtoinen, mukavuudenhaluinen ja optimistinen että tämä suhde on jatkunut. Tosin koska miehen vallankäyttö ei onnistu kokonaan niin hän käyttää valtaa siinä ainoassa, nissä voi - seksissä. Eli ei anna. Vallankäytön viimeinen oljenkorsi. - ...
optimisti:) kirjoitti:
Ap:n kirjoitus osui ja upposi. Miehesi kuulostaa oman mieheni kopiolta. Alussa kaikki meni ok, kuin varkain alkoi tulemaan tuo vallankäyttö. (Tuo "my way or higway"kin kuuluu sanavarastoon).
Olen aina ollut hyvin itsenäinen ja omatoiminen, se näyttää ärsyttävän miestä ja hänn pyrkii tekemään päätöksiä puolestani. Kun toimin omalla tavallani, niin mies närkästyy. Ja pattereita säädämme omaan tahtiimme.
Minä koen lähinnä olevani niin hyväntahtoinen, mukavuudenhaluinen ja optimistinen että tämä suhde on jatkunut. Tosin koska miehen vallankäyttö ei onnistu kokonaan niin hän käyttää valtaa siinä ainoassa, nissä voi - seksissä. Eli ei anna. Vallankäytön viimeinen oljenkorsi.tuon miehen kanssa edelleen koska...??
- sdklsd
... kirjoitti:
Ei välttämättä "huono itsetunto", mutta jos ihminen on kovin/"liian" joustava ja kärsivällinen...?
Ainahan osa ihmisistä käyttää mieluummin "kyynärpäitä" ja sitten osa joustaa ja yrittää olla diplomaattisia, että yleinen sopu säilyisi edes jotenkin... - ap.
Minä koen lähinnä olevani niin hyväntahtoinen, mukavuudenhaluinen ja optimistinen että tämä suhde on jatkunut. Tosin koska miehen vallankäyttö ei onnistu kokonaan niin hän käyttää valtaa siinä ainoassa, nissä voi - seksissä. Eli ei anna. Vallankäytön viimeinen oljenkorsi.Niin...näistä asioista on helpointa puhua sellaisten kanssa, joilla on ns. omakohtaisia kokemuksia...
Minäkin olen ilmeisesti liian sovitteleva ja/tai optimistinen...joskus sitä turhautuu/masentu täysin ja sitten taas ajattelee, että "kyllä tämä kai tästä jotenkin sutviintuu"...(?) - ap.
... kirjoitti:
tuon miehen kanssa edelleen koska...??
Ilmiötä kutsutaan ilmeisesti rakkaudeksi tai ainakin syväksi kiintymykseksi...
- suora ksymys....
... kirjoitti:
tuon miehen kanssa edelleen koska...??
Niin, miksi????? En tiedä?
Enpä olisi uskonut että jokin yksittäinen ketju surffaillessa jotenkin osuu. Erittäin puhutteleva aloitus. HUomaan jotain mittä en ole jotenkin ennen nähnyt, joten ajattelemisen aihetta tuli ja yksi jos toinen asia loksahti paikalleen. En edes viitsi kertoa asioita joita mieleeni tuli, koska nyt yht äkkiä ne vaikuttavat niin absurdeilta ettei kukaan edes usko että ne voivat olla totta....
Sen verran tuohon seksiin kuitenkin, että olimme pari vuotta sitten seksuaaliterapiassa ja terapeutti sanoi silloin, että tämä vaikuttaa valtataistelulta. Sílloin se tuntui ihan kummalta ajatukselta, mutta nyt kolahti. On ihan sama miten pukeudun, mitä teen ruuaksi tms. Minun tulisi olla kokonaan t oisen vallassa... Hmm. se ei onnistu. - uskot myös
ap. kirjoitti:
Niin...näistä asioista on helpointa puhua sellaisten kanssa, joilla on ns. omakohtaisia kokemuksia...
Minäkin olen ilmeisesti liian sovitteleva ja/tai optimistinen...joskus sitä turhautuu/masentu täysin ja sitten taas ajattelee, että "kyllä tämä kai tästä jotenkin sutviintuu"...(?)että kyllä se tästä, kaikki loksahtaa vielä kohdalleen.... Ihan kuin minä:)))
- sitä ei välttämättä huomaa
suora ksymys.... kirjoitti:
Niin, miksi????? En tiedä?
Enpä olisi uskonut että jokin yksittäinen ketju surffaillessa jotenkin osuu. Erittäin puhutteleva aloitus. HUomaan jotain mittä en ole jotenkin ennen nähnyt, joten ajattelemisen aihetta tuli ja yksi jos toinen asia loksahti paikalleen. En edes viitsi kertoa asioita joita mieleeni tuli, koska nyt yht äkkiä ne vaikuttavat niin absurdeilta ettei kukaan edes usko että ne voivat olla totta....
Sen verran tuohon seksiin kuitenkin, että olimme pari vuotta sitten seksuaaliterapiassa ja terapeutti sanoi silloin, että tämä vaikuttaa valtataistelulta. Sílloin se tuntui ihan kummalta ajatukselta, mutta nyt kolahti. On ihan sama miten pukeudun, mitä teen ruuaksi tms. Minun tulisi olla kokonaan t oisen vallassa... Hmm. se ei onnistu.kun on suhteessa. tuo toisen kontrollointi ja hallitseminen tulee niin salakavalasti, alkaa pikkuasioista ja niitä tulee lisää ja lisää ja pian onkin toisen pauloissa, ja kah, ihan huomaamattaan! näin mulle kävi, nyt on oon eronnut niin tajuan sen hyvin selvästi, enkä enää ikinä moiseen suostuisi.. hän oli ensimmäinen suhteeni, eikä muusta ollut tietoakaan. sitä jotenki piti normaalina, tai ei nähny siinä mitään erikoista, eikä siinä periaatteessa ollutkaan, ja oli kuitenkin. asiat voi maalata niin monella eri tavalla, että sisin olemus peittyy.
tästä asiasta on helppo muiden sanoa, jotka ei itse ole tälläistä joutunut kokemaan. niinhän lähes kaikki naiset, joilta kysytään, että lähisitkö vai jäisitkö jos mies löisi, vastaavat lähtevänsä..! kuinka moni silti jää? moni.. sitä on vaan niin helppo sanoa.. - nimenomaan
sdklsd kirjoitti:
Ei välttämättä "huono itsetunto", mutta jos ihminen on kovin/"liian" joustava ja kärsivällinen...?
Ainahan osa ihmisistä käyttää mieluummin "kyynärpäitä" ja sitten osa joustaa ja yrittää olla diplomaattisia, että yleinen sopu säilyisi edes jotenkin...ja jotkut ovat vain ovat liian kilttejä, uskovat ihmisen hyvyyteen, eikä voi uskoa toisesta mitään pahaa. näin se menee.
- ap.
uskot myös kirjoitti:
että kyllä se tästä, kaikki loksahtaa vielä kohdalleen.... Ihan kuin minä:)))
...joo, jotenkin "itsetuhoista optimismia", eikö vaan...?
- optimisti:)
ap. kirjoitti:
...joo, jotenkin "itsetuhoista optimismia", eikö vaan...?
Jotenkin huomasin, että tuo kummalinen syyllisyyden tunne on myös tuttua. Olen nelikymppinen ja takana pitkä avioliitto ennen tätä suhdetta. Aluksi oikein opettelin sanomaan suoraan. Nyt ole jotenkin turheutunut siihen, kun mitään muutosta ei tapahdu kuitenkaan. Ja olen sitten jotenkin latistunut.... Pidän miehestä ja tahtoisin rakastaa, mutta ei se taida kantaa, jos toinen ei lähde mitenkään mukaan näitä asioita kehittämään... Voi että, tuli epäonnistunut olo. Toisaalta helpottunut kun tämä ketju ihan yllättäen avasi jotain niin selkeää.
- ap.
Jotenkin huomasin, että tuo kummalinen syyllisyyden tunne on myös tuttua. Olen nelikymppinen ja takana pitkä avioliitto ennen tätä suhdetta. Aluksi oikein opettelin sanomaan suoraan. Nyt ole jotenkin turheutunut siihen, kun mitään muutosta ei tapahdu kuitenkaan. Ja olen sitten jotenkin latistunut.... Pidän miehestä ja tahtoisin rakastaa, mutta ei se taida kantaa, jos toinen ei lähde mitenkään mukaan näitä asioita kehittämään... Voi että, tuli epäonnistunut olo. Toisaalta helpottunut kun tämä ketju ihan yllättäen avasi jotain niin selkeää.
Niin - sano muuta.
Siis että siihenkin väsyy, että kokee aina ITSE olevansa se "joustava ja/tai myötäilevä osapuoli"...myös minä olen "karjunut" mielipiteitäni ääneen huomatakseni vain, että se toinen osapuoli haluaakin "voittaa" sen "karjumiskilpailun", ei suostu muuttamaan käyttäytymismallejaan ja loppujen lopuksi MINÄ kannan syyllisyyttä siitä, että ylipäänsä "alennuin" tappelemaan...!
HÄN ei ole käsittääkseni KOSKAAN pyytänyt minulta mitään anteeksi - minä sitäkin useammin häneltä! - Optimisti:)
ap. kirjoitti:
Niin - sano muuta.
Siis että siihenkin väsyy, että kokee aina ITSE olevansa se "joustava ja/tai myötäilevä osapuoli"...myös minä olen "karjunut" mielipiteitäni ääneen huomatakseni vain, että se toinen osapuoli haluaakin "voittaa" sen "karjumiskilpailun", ei suostu muuttamaan käyttäytymismallejaan ja loppujen lopuksi MINÄ kannan syyllisyyttä siitä, että ylipäänsä "alennuin" tappelemaan...!
HÄN ei ole käsittääkseni KOSKAAN pyytänyt minulta mitään anteeksi - minä sitäkin useammin häneltä!Meillä oli tänään tällainen tapaus... Kysyin, että miten hänen viikonloppunsa on mennyt? Mies vastasi äreänä, että minun viikonloppu on kai sitten ollut perseestä enkä oikeasti usko että hän saattaa ehkä olla tulossa kipeäksi. Haloo! Sura hyökkäys, mutta itse kysymykseen vastaaminen unohtui. Tuli vain syytösten ryöppy. Eihän siihen olisi tarvinnut kuin sanoa, että "ihan kiva viikonloppu" tai "rauahllinen" tai mitä vaan, mutta taas tuo saatanan syytösryöppy. Piilomerkityksien hakeminen on ärsyttävää.
- ap.
Optimisti:) kirjoitti:
Meillä oli tänään tällainen tapaus... Kysyin, että miten hänen viikonloppunsa on mennyt? Mies vastasi äreänä, että minun viikonloppu on kai sitten ollut perseestä enkä oikeasti usko että hän saattaa ehkä olla tulossa kipeäksi. Haloo! Sura hyökkäys, mutta itse kysymykseen vastaaminen unohtui. Tuli vain syytösten ryöppy. Eihän siihen olisi tarvinnut kuin sanoa, että "ihan kiva viikonloppu" tai "rauahllinen" tai mitä vaan, mutta taas tuo saatanan syytösryöppy. Piilomerkityksien hakeminen on ärsyttävää.
Joo...näen tilanteen "sieluni silmin"...
Erona vain se (minun kumppaniini), että sinun "tapauksesi" näkyisi selkeästi olevan tuollainen "feminiinisiä aseita käyttävä"...
Siis nuo piilomerkitykset sun muuthan yleensä kuuluvat NAISILLE...ainakin perinteisesti. - Big japan of course
Optimisti:) kirjoitti:
Meillä oli tänään tällainen tapaus... Kysyin, että miten hänen viikonloppunsa on mennyt? Mies vastasi äreänä, että minun viikonloppu on kai sitten ollut perseestä enkä oikeasti usko että hän saattaa ehkä olla tulossa kipeäksi. Haloo! Sura hyökkäys, mutta itse kysymykseen vastaaminen unohtui. Tuli vain syytösten ryöppy. Eihän siihen olisi tarvinnut kuin sanoa, että "ihan kiva viikonloppu" tai "rauahllinen" tai mitä vaan, mutta taas tuo saatanan syytösryöppy. Piilomerkityksien hakeminen on ärsyttävää.
-Sura hyökkäys-
Onko se joku uusi taistelulaji vai mikä?
- vaimo ja äiti
kokemuksen syvällä rinta-äänellä kehoita sinua miettimään minkälaisen elämän haluat.
Tilanne vain pahenee vuosi vuodelta. - Prinsessa ilman kruunua
Odotat kuuta taivaalta ja hoet kuu on juustoa kuu on juustoa näin se menee, mutta olet kohta yksin...
Voi helvetti vai pitää tapella sisäilmanlämpötilasta voi jessus eli sinä ajattelet et haluat asua kuumassa kämpässä miksi pakotat miehesi asumaan kuumassa kämpässä????
Mene saunaan jos on kylmä...- ap.
Et tainnut lukea aloitusviestiäni KUNNOLLA, jossa sanoin, että aina "mennään MIEHEN ehdoilla" oli kiistan aihe MIKÄ tahansa...!
Että semmoista.
Opi lukemaan kunnolla.
P.S. En usko, että "prinsessat" ja "hienohelmat" nukkuvat paksu villatakki päällään ns. normaalissa huoneistossa - korkeintaan jossain partioleirillä. - Älä kysy miksi
ap. kirjoitti:
Et tainnut lukea aloitusviestiäni KUNNOLLA, jossa sanoin, että aina "mennään MIEHEN ehdoilla" oli kiistan aihe MIKÄ tahansa...!
Että semmoista.
Opi lukemaan kunnolla.
P.S. En usko, että "prinsessat" ja "hienohelmat" nukkuvat paksu villatakki päällään ns. normaalissa huoneistossa - korkeintaan jossain partioleirillä.Sinä olet hienohelma ja se on PISTE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760