Petin miestäni yhteisen kaverin kanssa kaatokännissä ja kauhean riidan jälkeen. Olemme olleet yhdessä jo 10 vuotta ja olin pettämiseen asti (vuosi sitten ) täysin uskollinen. Menetin kaiken, kun tein tällaisen virheen. Tunnustin tekoni, mikä oli kyllä virhe, enkä suosittele sitä kenellekään. Sain omatuntoni puhtaaksi, mutta murskasin toisen ihmisen pohjan elämään. Olen ansainnut kaiken paskan, mitä tuli ja mitä tuleman pitää. Viimeinen vuosi on ollut yhtä helvettiä kaikin puolin. Siihen loppuivat rakkauden-/ hellyydenosoitukset, läheisyys, ikävä, luottamus, keskustelut yhdessä, yhteisten hetkien hauskuus, seksi, tulevaisuuden suunnittelu. JA kaikki vain yhden kännisekoilun takia! Niinkuin sanottu, olen todellakin ansainnut kaiken, mutta teille pettämistä suunnitteleville varoitukseksi: Älkää tehkö sitä!!!Arki on joskus raastavan tylsää ja puolison tietyt piirteet ärsyttävät parisuhteessa, mutta sen kaiken arvon ymmärtää todella vasta sitten kun sen menettää. Se, mikä on hyvää, niin on se, että mieheni halusi yrittää vielä, mutta se työ mitä luottamuksen ja rakkauden eteen pitää tehdä sen jälkeen, on loputonta ponnistelua ja todistamista. Olen itse valinnut sen, että haluan pitää kiinni tästä, mitä meillä on ja olen valmis tekemään kaiken, että mieheni voisi vielä antaa anteeksi. Meillä oli asiat kuitenkin suhteellisen hyvin, ennenkuin menin pilaamaan kaiken. Ongelmat tuntuivat vaan isommilta mitä ne oikeastaan olivatkaan. Kaikki oli ainakin paremmin kuin nyt. Mikään ei ole pahempaa parisuhteessa, kuin viedä pohja kaikelta, mitä on yhdessä rakennettu. Please, miettikää, ennenkuin on liian myöhäistä!!
PETTÄJÄT!!!! LUKEKAA TÄÄ
13
1874
Vastaukset
- *Mies*
Kiitos varoituksesta, tuollaisia kirjoituksia tarvitaan enemmän, enemmän kuin niitä, jotka kannustavat pettämään! Olen itse kahden vaiheilla, mutta onneksi luin sun kirjoituksen...taidan jättää väliin, kun kuitenkin haluan naisen, jonka kanssa olen ollut jo 7 vuotta, ei sitä mies osaa monesti pidemmälle ajatella...sorry vaan...
- vaimonikin olisi
lukenut jostain vastaavan jutun. Mutta mitä vielä, meni ja petti minua työkaverinsa kanssa. Nyt olen kahden vaiheilla, otanko eron vai en.
- mitä haluat...
vaimonikin olisi kirjoitti:
lukenut jostain vastaavan jutun. Mutta mitä vielä, meni ja petti minua työkaverinsa kanssa. Nyt olen kahden vaiheilla, otanko eron vai en.
..ja mikä johti pettämiseen. Jos vaimosi ei ole tehnyt sellaista ennen, katuu tekoaan ja haluaa korjata virheensä, silloin voi harkita. se pätee silloin, kun on jotain, mistä kannattaa taistella. Älä jää vatvomaan menneisyyteen vaan keskity tulevaan. Käykää juttelemassa parisuhdeterapiassa, sekin auttaa usein...pitkä tie on kuitenkin edessä...taistele, jos tunnet, että se on sen arvoista.
- ikinä...
Jos joku MIES kirjottaisi näin koskettavasti, olisi tapahtunut IHME. Mutta aloittaja onkin nainen.
Miehet osaavat olla loukattuja, mutta ovatko uskollisia kuinka moni.- kaikki samat...
...asiat...ja samaa mieltä sinun kanssa...ei mee samoin ehkä justiin, ku alottajalla, mut aika läheltä liippaa...Kyllä meille miehillekki paskoja käy...ja aika useinki..
- heikki-------------
Kirjoitat asiaa. Itse olen mies ja tunnustin vaimolleni pettämiset ja sen jälkeen olen tuntenut itseni kykenemättömäksi muuttumaan parempaan. Olisi ollut parempi jos olisi asiat olleet salassa. Vaikka kuinka uudelleen yrittäisi niin samaa kamiaa ei enää tunneta. Peli on menetetty loppuelämäksi.
- japetetyt
Vuosien varrella olen tullut siihen päätelmään että on ihmisiä jotka pettävät ja jotka eivät.
Tarkoittaa siis sitä että se joka pettää, tekee sen tilaisuuden tullen uudelleen. Näiden ihmisten mielestä he eivät ole edes varsinaisesti syyllisiä vaan pettämistapahtuma on ollut monien sattumien summa.. Joten HUOMIO! Jos ihminen on "kohtaloon" uskova, kuten moni on, niin takuuvarmajuttu että heti kun tilaisuus koittaa ollaan pettämässä. Se on katsokaas kohtalo joka tuota "viatonta" niin heittelee... Tuohon kohtaloon uskomiseen liittyy myös aina paremman odotus: "Ehkä tämä putkimies tekee elämästäni onnellisen.."
Lapsista nämä alkavat puhua heti suhteen alussa ja seuraavana päivänä saattaa olla ihan eri ääni kellossa.
Kun tällaisen kanssa juttelee, huomaa pian että KAIKKI muut kuin hän itse ovat jollaintapaa paskoja ihmisiä.
Kohtaloihmisten elämä muuttuu vähän väliä. Työ vaihtuu usein , asunto, paikkakunta jopa ystäväpiiri.
Kohtaloihmisellä on myös loputon tarve haalia ympärilleen uusia mies/nais-ystäviä, jotka ovat enemmän kuin "ystäviä". Nämä ovat varalla. Tosin tällaisen puoliso huomaa myös usein olevansakin vain varamies, josta pidetään kiinni vaikka petetään toisen kanssa.
Sitten on ihmisiä jotka eivät petä. Näitä usein petetään koska ovat takuuluotettavia ja antavat paljon anteeksi.
Näillä on kohtaloihmisten vastakohtana sitten tasaisenpaksua elämää. Suunnitelmia joihin pyritään pikkuhiljaa, vakaat mielipiteet, usein tietty elämäntapa josta pidetään luonnostaan kiinni, ystäväpiiri on pitkäaikainen mutta niin paljon tällainen ihminen ei ole kavereissaan kiinni kuin kohtaloihminen. Parisuhde menee kaiken edelle. - ...
japetetyt kirjoitti:
Vuosien varrella olen tullut siihen päätelmään että on ihmisiä jotka pettävät ja jotka eivät.
Tarkoittaa siis sitä että se joka pettää, tekee sen tilaisuuden tullen uudelleen. Näiden ihmisten mielestä he eivät ole edes varsinaisesti syyllisiä vaan pettämistapahtuma on ollut monien sattumien summa.. Joten HUOMIO! Jos ihminen on "kohtaloon" uskova, kuten moni on, niin takuuvarmajuttu että heti kun tilaisuus koittaa ollaan pettämässä. Se on katsokaas kohtalo joka tuota "viatonta" niin heittelee... Tuohon kohtaloon uskomiseen liittyy myös aina paremman odotus: "Ehkä tämä putkimies tekee elämästäni onnellisen.."
Lapsista nämä alkavat puhua heti suhteen alussa ja seuraavana päivänä saattaa olla ihan eri ääni kellossa.
Kun tällaisen kanssa juttelee, huomaa pian että KAIKKI muut kuin hän itse ovat jollaintapaa paskoja ihmisiä.
Kohtaloihmisten elämä muuttuu vähän väliä. Työ vaihtuu usein , asunto, paikkakunta jopa ystäväpiiri.
Kohtaloihmisellä on myös loputon tarve haalia ympärilleen uusia mies/nais-ystäviä, jotka ovat enemmän kuin "ystäviä". Nämä ovat varalla. Tosin tällaisen puoliso huomaa myös usein olevansakin vain varamies, josta pidetään kiinni vaikka petetään toisen kanssa.
Sitten on ihmisiä jotka eivät petä. Näitä usein petetään koska ovat takuuluotettavia ja antavat paljon anteeksi.
Näillä on kohtaloihmisten vastakohtana sitten tasaisenpaksua elämää. Suunnitelmia joihin pyritään pikkuhiljaa, vakaat mielipiteet, usein tietty elämäntapa josta pidetään luonnostaan kiinni, ystäväpiiri on pitkäaikainen mutta niin paljon tällainen ihminen ei ole kavereissaan kiinni kuin kohtaloihminen. Parisuhde menee kaiken edelle.samaa mieltä. Tai ainakin meillä oli näin.
Hauskaa tässä kuviossa on se, että näitä kohtaloon uskovia pidetään usein hauskoina tyyppeinä, villeinä ja vapaina ja näitä hiljaisia luotettavia tyyppejä pidetään tylsinä.
Mutta kumpi malli näistä sitten loppupeleissä on parempi? Juuri se tylsä, uskollinen ja luotettava tyyppi. - Kaija TKU
vaan jatkuu. Totuushan on siinä että olisi ollut parempi pitää housut jalassa ja oivaltaa ajoissa mikä elämässä oikeasti on itselle merkittävää. Onko se herralle suurikin yllätys ettei tunteet enää yllä vaimon puolelta samalle tasolle kuin ennen huoriretkiä? Mitä sitten odotit, kukkapuskaa tarjoiltuna posliinista hoitsunvärmeet yllä vai? Ennen kuin alkaa höntyilemään olisi syytä miettiä miltä itsestä tuntuisi olla petettynä osapuolena, mutta se hetken huuma taitaa olla sen verran kovaa valuuttaa, että siinä ei perhesiteet pitele.
Pelisi vaimoasi kohtaan on pelattu, mutta koko ottelua et ole hävinnyt. Kasaa itsesi ja pistä uutta täkyä koukkuun, ehkä jotain oppineena. - Aito rakkaus
Valheessako ja salaillenko ois ollut parempi? Tuskinpa vaan. Uskottomuus tappaa aina pidätpä sen salassa tai et !
- pettämisen jälkeen
Olen ollut saman ihmisen kanssa jo 16 vuotta. ikää itselläni 34v. Nuoruuteeni oli railakas mutta sen katkaisi rakastuminen, muutuin muutamassa vuodessa täysin toiseksi ihmiseksi.Nyt viime vuosina olen huomannut puolisoni pettävän, useasti jo tähän mennessä. Mielenkiintoista on että hän ei tiedä minun tietävän näistä ja jatkaa vakavalla naamalla suhdettamme. Nyt tilanne on se että tunteeni ovat kuolleet häntä kohtaan. nyt aion ottaa eron ja se takuulla yllättää puolisoni, joka ilmeisesti pettämisistään huolimatta rakastaa minua.( Asia jonka tulkitsen jotenkin sairaaksi). Asioista puhuminen on hyvä, sillä kaikki teemme virheitä. Antakaa toisillenne mahdollisuus, sillä aika parantaa ja vahvistaa rehellistä suhdetta vaikka virheineen. Valehtelu tuo tuskaa loppu kädessä aina, vaikka sillä yrittäisikin jotain suojella. Nyt itselleni on helppoa kertoa asiasta vaimolleni, koska en todellakaan enään välitä, avioeropaperit noudettu tänään, vaimo nukkuu tietämättömänä tästä. En todellakaan ole asiasta onnellinen, mutta helpottaa. ELI pitäkää suhteenne rehellisinä, tapahtui mitä hyvänsä. Vuosien salailu ei todellakaan paranna mitään kun kiinni jääminen tapahtuu. TSEMPPIÄ.
- niiskuneidin ystävä
...kiitti. just tälläsiä viestejä tänne täytyykin laittaa. ei saarnaavia. vaan totuuksia ja ajattelemisen aihetta!! joita asia koskee... itse olen niin hankalassa tilanteessa... ajattelen toista miestä koko ajan... mutta en ole pettänyt... ja pelkään niin...että tässä käy vielä huonosti... tämä totisesti kuitenkin antoi ajattelemisen aihetta...kiitos...
- Enempi muumipeikko
joku pysähtyy tässä maailman kiireessä edes hetkeksi miettimään mikä on oikeasti tärkeätä. Elät parisuhteessa ja mietit pettämistä. Miksi et käyttäisi samaa energiaa omaan mieheesi? Mikä on saanut teidät erilleen? Et ilmeisesti uskalla puhua miehellesi tunteistasi, koska pelkäät hänen reaktiotaan. KESKUSTELE miehesi kanssa tilanteesta. Hän on kuitenkin jossain kohtaa ollut se henkilö jota olet rakastanut, vai kävikö niin että äitisi naitti sinut tälle miehelle mukavan vävypojan toivossa? Niin kauan kuin et ole päättänyt pettää sinulla on toiveita nostaa suhteesi tasoa, pettämisen jälkeen mikään ei ole kuten ennen. Se kävi ap:n tekstistä kaiketi hyvin ilmi.
Voit olla ihastunut sinulle uuteen ja ihmeelliseen ihmiseen. Tuntuu mukavalle, mutta kun sitä ihastuksen aikaa kun ei kestä maailman tappiin, koittaa arki. Mitäs jos se uusi ihme onkin parin vuoden kuluttua samanlainen kuin tämä nykyinenkin? Vaimoni kokeili ap:n tavoin ikuista onnea vieraan sylissä, ei löytynyt muuta kuin särkyneitä unelmia ja mieliä kahdesta osoitteesta. Petti sekä henkinen että fyysinen puoli kun oivalsi erehtyneensä. Kokemuksen äänellä yhdyn ap:n kirjoitukseen; tee kaikkesi ettet petä, ota vaikka ero. Erossakin tulee itkettyä siihen kuuluvat surut, mutta voi ainakin olla itsestään ylpeä, että on ollut itselleen ja muille rehellinen sekä yrittänyt parhaansa. Jos kaiken yrityksen jälkeen kuitenkin tulee ero ei tarvitse luimistella häpeätaakkansa kanssa. Tiedä häntä menikö saarnalle, toivottavasti sait lisäeväitä huomiseesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1136965Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1064700L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa493952TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133334Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6742001Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2251376- 661338
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551283Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j521277Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12962