Käyttääkö kukaan enää kynäotetta mailassa? Itse käytän ja sen avulla saan aikaiseksi melkoisia kierteitä ja piikkejä. Olenkin tämän seudun ylivoimaisesti paras pelaaja.
Kynäote
9
4745
Vastaukset
- SamiXY
Olen tavannut vain yhden sinun lisäksesi joka käyttää kynäotetta. Itse olen yrittänyt pelata sillä, mutta olen vaihtanut takaisin "normaaliin" otteeseen. En osaa pelata kynäotteella.
- Liiga
Oletko seudullasi ainoa joka harrastaa pingistä?
Kehusi hieman viittaa siihen.... - kljgewqfliugef
höpö löpö sä mitään kierteitä saa , taidat vispata piliäs kynäotteella ja saat sen pahasti kierteelle
- Pera
Ammattivalmentajat sanovat että kynäotteella saa 25% paremman kämmenen mutta rysty kärsii siinä tekniikassa. Kynävarsiotteita on pääsääntöisesti kaksi erilaista: japanilainen ja kiinalainen ote jossa mailan kulma on toisenlainen. Aiemmin varsinkin Kiinassa (200 milj rekisteröityä kilpapelaajaa jossa pöytätennis on kansallisurheilu) kynävarsiote oli suosittu mutta myös muualla Aasian maissa tämä on suosittu pelitapa. Voin sanoa että jos liikkumisesi on kunnossa eli sinun jalat toimii ja pääset "niskan päälle" siis hallitset peliä, vastustajalla on hankalaa olettain että kämmenspinnisi oikeasti toimii.
- Ukki Savosta
Yli 55 vuotta olen pingistellyt. Jossain vaiheessa oli lehdissä juttua muistaakseni kiinalaisista huipuista, jotka käyttävät kynänvarsi-otetta. Sen perusteella rupesin kokeilemaan. Ei mitään kuvaakaan ko otteesta, vain ominpäin kokeilin. Jäykähkö kätisenä pystyin siten paremmin vastaamaan molemmilta puolilta. Kyllä pingiksessä väsyi nuorempanakin, mutta mm. viime kesänä 12 v:n lapsenlapsen kanssa ei kauan jaksanut otella yhteen kyytiin. Kierteiden ym. jujujen avulla vielä peli pysyi melko tasaisena, mutta tuskinpa enää tänä kesänä. Peralle kiitokset pingis linkistä.
- Pera
Ukki Savosta kirjoitti:
Yli 55 vuotta olen pingistellyt. Jossain vaiheessa oli lehdissä juttua muistaakseni kiinalaisista huipuista, jotka käyttävät kynänvarsi-otetta. Sen perusteella rupesin kokeilemaan. Ei mitään kuvaakaan ko otteesta, vain ominpäin kokeilin. Jäykähkö kätisenä pystyin siten paremmin vastaamaan molemmilta puolilta. Kyllä pingiksessä väsyi nuorempanakin, mutta mm. viime kesänä 12 v:n lapsenlapsen kanssa ei kauan jaksanut otella yhteen kyytiin. Kierteiden ym. jujujen avulla vielä peli pysyi melko tasaisena, mutta tuskinpa enää tänä kesänä. Peralle kiitokset pingis linkistä.
Pingis on kiva seurapeli ja kilpailumuotona jännittävä huolimatta tasosta millä pelaa, sillä ei ole väliä. Kuitenkin mitä paremmaksi tulet sitä enemmän pelistä nautit ja sitä kiinnostavampaa se on. Pelin nopeus, teknisyys ja kierre, sen monialaisuus tekevät lajista mielenkiintoisen. Koska pingis on huipputasolla äärimmäisen vaikea laji, juuri se tekee siitä kiinnostavan. Yksinkertaisuushan kyllästyttää. Laji jossa et koskaan ole "valmis" antaa lisää haasteita. Peli ei ole iästä kiinni. Tässä lajissa 60 v voi pelata vielä A-luokassa sillä veteraani pelaajilla on seuraavia etuja: - kokemus eli pallovarmuus (kansankielellä tatsi) joten veteraani pelaaja ei tee virheitä ja pallo tulee takaisin - junnut pelaavat "päämäärättömästi" eli pyrkivät lyömään pallon lujaa ilman että käyttäisivät harkintaa, peliälyä mihin lyö ja milloin. Veteraanit käyttävät enemmän aivoja pelissä, seuraavat vastapelaajaa enemmän ja etsivät toisen pelitaidoista "heikkouksia". "Minkä nopeudessa häviää sen pelistategiassa ja kokemuksesssa voittaa" joten JOS junioripelaaja ei pääse hallitsemaan peliä veteraania vastaan eikä pääse lyömään niin lujaa että veteraanipelaaja ehtisi palloihin, veteraani voittaa junnun. Toistojen määrä tässä lajissa on merkityksellinen. Tietenkin tekniikka on hyvin tärkeä mutta huonommallakin tekniikalla pääse aika pitkälle joskin raja kehitykseen tulee pian vastaan eli "kehitys" pysähtyy. Ukki Savosta, olet hyvä sparrausvastus junnulle ja sinulla on varmasti hyvä tatsi joten toivotan kivoja ja jännittäviä yhteisiä hetkiä pingiksen parissa lapsenlapsesi kanssa!
- Ote koko
Kynäote. En tunne ketään kuka pelaisi niin.
- Ukki Savosta.
En ole saanut ohjausta.
Kun lehdissä alkoi olla juttuja kiinalaisten ylivoimasta kynänvarsiotteella, rupesin kokeilemaan pitää mailaa, kuin kynää. Siitä se lähti.
En ole varma otteen aitoudesta, mutta monessa tilanteessa on tuntunut helpommalta, kuin periteinen kämmen ote. - Ukki Savosta.
Ukki Savosta. kirjoitti:
En ole saanut ohjausta.
Kun lehdissä alkoi olla juttuja kiinalaisten ylivoimasta kynänvarsiotteella, rupesin kokeilemaan pitää mailaa, kuin kynää. Siitä se lähti.
En ole varma otteen aitoudesta, mutta monessa tilanteessa on tuntunut helpommalta, kuin periteinen kämmen ote.Olin nuorenakin jäykkäranteinen, niinpä minulla oli kämmen-otteella vaikeuksia keretä vastaamaan nopeisiin lyönteihin eri sivuilta.
Myös joustot ja kierteet onnistuvat mielestäni helpommin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196070- 173636
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193036Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1662249Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6432242Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721515Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421455Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31258Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061176Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641137