Kynäote

Kierre,

Käyttääkö kukaan enää kynäotetta mailassa? Itse käytän ja sen avulla saan aikaiseksi melkoisia kierteitä ja piikkejä. Olenkin tämän seudun ylivoimaisesti paras pelaaja.

9

4382

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SamiXY

      Olen tavannut vain yhden sinun lisäksesi joka käyttää kynäotetta. Itse olen yrittänyt pelata sillä, mutta olen vaihtanut takaisin "normaaliin" otteeseen. En osaa pelata kynäotteella.

    • Liiga

      Oletko seudullasi ainoa joka harrastaa pingistä?
      Kehusi hieman viittaa siihen....

    • kljgewqfliugef

      höpö löpö sä mitään kierteitä saa , taidat vispata piliäs kynäotteella ja saat sen pahasti kierteelle

    • Pera

      Ammattivalmentajat sanovat että kynäotteella saa 25% paremman kämmenen mutta rysty kärsii siinä tekniikassa. Kynävarsiotteita on pääsääntöisesti kaksi erilaista: japanilainen ja kiinalainen ote jossa mailan kulma on toisenlainen. Aiemmin varsinkin Kiinassa (200 milj rekisteröityä kilpapelaajaa jossa pöytätennis on kansallisurheilu) kynävarsiote oli suosittu mutta myös muualla Aasian maissa tämä on suosittu pelitapa. Voin sanoa että jos liikkumisesi on kunnossa eli sinun jalat toimii ja pääset "niskan päälle" siis hallitset peliä, vastustajalla on hankalaa olettain että kämmenspinnisi oikeasti toimii.

      • Ukki Savosta

        Yli 55 vuotta olen pingistellyt. Jossain vaiheessa oli lehdissä juttua muistaakseni kiinalaisista huipuista, jotka käyttävät kynänvarsi-otetta. Sen perusteella rupesin kokeilemaan. Ei mitään kuvaakaan ko otteesta, vain ominpäin kokeilin. Jäykähkö kätisenä pystyin siten paremmin vastaamaan molemmilta puolilta. Kyllä pingiksessä väsyi nuorempanakin, mutta mm. viime kesänä 12 v:n lapsenlapsen kanssa ei kauan jaksanut otella yhteen kyytiin. Kierteiden ym. jujujen avulla vielä peli pysyi melko tasaisena, mutta tuskinpa enää tänä kesänä. Peralle kiitokset pingis linkistä.


      • Pera
        Ukki Savosta kirjoitti:

        Yli 55 vuotta olen pingistellyt. Jossain vaiheessa oli lehdissä juttua muistaakseni kiinalaisista huipuista, jotka käyttävät kynänvarsi-otetta. Sen perusteella rupesin kokeilemaan. Ei mitään kuvaakaan ko otteesta, vain ominpäin kokeilin. Jäykähkö kätisenä pystyin siten paremmin vastaamaan molemmilta puolilta. Kyllä pingiksessä väsyi nuorempanakin, mutta mm. viime kesänä 12 v:n lapsenlapsen kanssa ei kauan jaksanut otella yhteen kyytiin. Kierteiden ym. jujujen avulla vielä peli pysyi melko tasaisena, mutta tuskinpa enää tänä kesänä. Peralle kiitokset pingis linkistä.

        Pingis on kiva seurapeli ja kilpailumuotona jännittävä huolimatta tasosta millä pelaa, sillä ei ole väliä. Kuitenkin mitä paremmaksi tulet sitä enemmän pelistä nautit ja sitä kiinnostavampaa se on. Pelin nopeus, teknisyys ja kierre, sen monialaisuus tekevät lajista mielenkiintoisen. Koska pingis on huipputasolla äärimmäisen vaikea laji, juuri se tekee siitä kiinnostavan. Yksinkertaisuushan kyllästyttää. Laji jossa et koskaan ole "valmis" antaa lisää haasteita. Peli ei ole iästä kiinni. Tässä lajissa 60 v voi pelata vielä A-luokassa sillä veteraani pelaajilla on seuraavia etuja: - kokemus eli pallovarmuus (kansankielellä tatsi) joten veteraani pelaaja ei tee virheitä ja pallo tulee takaisin - junnut pelaavat "päämäärättömästi" eli pyrkivät lyömään pallon lujaa ilman että käyttäisivät harkintaa, peliälyä mihin lyö ja milloin. Veteraanit käyttävät enemmän aivoja pelissä, seuraavat vastapelaajaa enemmän ja etsivät toisen pelitaidoista "heikkouksia". "Minkä nopeudessa häviää sen pelistategiassa ja kokemuksesssa voittaa" joten JOS junioripelaaja ei pääse hallitsemaan peliä veteraania vastaan eikä pääse lyömään niin lujaa että veteraanipelaaja ehtisi palloihin, veteraani voittaa junnun. Toistojen määrä tässä lajissa on merkityksellinen. Tietenkin tekniikka on hyvin tärkeä mutta huonommallakin tekniikalla pääse aika pitkälle joskin raja kehitykseen tulee pian vastaan eli "kehitys" pysähtyy. Ukki Savosta, olet hyvä sparrausvastus junnulle ja sinulla on varmasti hyvä tatsi joten toivotan kivoja ja jännittäviä yhteisiä hetkiä pingiksen parissa lapsenlapsesi kanssa!


    • Ote koko

      Kynäote. En tunne ketään kuka pelaisi niin.

      • Ukki Savosta.

        En ole saanut ohjausta.
        Kun lehdissä alkoi olla juttuja kiinalaisten ylivoimasta kynänvarsiotteella, rupesin kokeilemaan pitää mailaa, kuin kynää. Siitä se lähti.
        En ole varma otteen aitoudesta, mutta monessa tilanteessa on tuntunut helpommalta, kuin periteinen kämmen ote.


      • Ukki Savosta.
        Ukki Savosta. kirjoitti:

        En ole saanut ohjausta.
        Kun lehdissä alkoi olla juttuja kiinalaisten ylivoimasta kynänvarsiotteella, rupesin kokeilemaan pitää mailaa, kuin kynää. Siitä se lähti.
        En ole varma otteen aitoudesta, mutta monessa tilanteessa on tuntunut helpommalta, kuin periteinen kämmen ote.

        Olin nuorenakin jäykkäranteinen, niinpä minulla oli kämmen-otteella vaikeuksia keretä vastaamaan nopeisiin lyönteihin eri sivuilta.
        Myös joustot ja kierteet onnistuvat mielestäni helpommin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe