Miten sietää kaikki muut naiset miehen elämässä?

miehen ystävät

Miten pystytte sietämään kaikki muut naiset miehenne elämässä? Mieheni on yhteydessä entisiin tyttöystäviinsä ja naistuttavuuksia on paljon. Tiedän että osa näistä naisista on ihastunut mieheeni. Ja en tiedä miten päästä tämän yli? Kaikkihan on kiinni miehestäni mutta en vaan kestä mieheni ympärillä naisia jotka ovat hänen ympärillä jotka kuolaavat tämän perään. Luottamus miestäni kohtaan horjuu. Mieheeni vielä luotan, mutta en muihin naisiin.

16

1046

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kiva tyttö

Olen samanlaisesta "mustasukkaisuudesta" kärsinyt. Tarkoitan tällä sitä että mies on viaton, mutta samalla myös naivi, eikä ymmärrä ystäviensä ystävällisyyden takana olevan ihastusta tai himoa häntä kohtaan. Ja niin kauan kun asia todella on miehen puolelta näin, nin se täytyy hammasta purren kestää. Pahinta olisi sortua syyttelyyn, miehen tai naisten.

Minua helpottaa seuraava käyttäytyminen: olen naisille ystävällinen. Saattaa kuulostaa oudolta ja hankalalta, mutta koska olen niin "symppis-tyttöystävä" ei naiset halua -luonnollisesta toisiaan kohtaan kokemastaan siskoudesta- symppikselle mitään pahaa. Ainakaan samoissa määrin, kuin "vittumaiselle ämmälle". Tarkoitan siis että naiset saattavat ajatella, että ihana mies, mutta se on varattu ja seurustelee kivan tytön kanssa. Kun taas jos olisin vittumainen ja ikävä miehen kavereita kohtaan, he saattaisivat ihan mielellään flirttailla mieheni kanssa, jotenkin kokisivat sen sallitummaksi.

Olikohan ihan sekavaa?

• jos pitää pettää

hän käyttää sinua vain hyväkseen. Tee mitä pitää. Ei kannata tuhlata elämää kerranhan täällä vain eletään.

• alk.per.

Kiitos vastauksesta. Ongelmana on vain se, että se pahin näistä on perunut jokaisen yhteisen illanvieton kun on tullut tietoon että myös minä olen siellä. En ole koskaan edes nähnyt tyttöä, kun jokaisen mahdollisuuden tultua on hän perunut. Hammasta tässä on vain purtava.

• naisia sen vuoksi

jotteivät pettäisi sinua miehesi kanssa. Kylläpä olet hienosti ajatellut kuinka toimit. Pyhä sylvi!

• mummomuori

mielenkiintoinen juttu.

Jokainen valitsee, minkälaisen ihmisenkanssa haluaa elää?

Itse olen nyt miehen kanssa, jolla on todella monta ns. naisystävää. En ole koskaan aiemmin ollut mustasukkainen, mutta nyt ollut pakko tunnustaa, että kykenin jopa sellaisiin tunteisiin.

Olemme molemmat sosiaalisia. Myös minulla on hyviä oikeita ystäviä niin naisissa kuin miehissä. Mieheni puolestaan on elänyt tätä ns. normaalia keskiluokkaista elämää, jossa ystävät ovat olleet enemmänkin vain ”ystäviä”.

Olemme siis joutuneet selvittelemään, mikä on ystävyyttä ja mikä ei. Seksi ei ole ystävyyttä, sillä eroottinen lataus ei kuulu siihen. Miehelläni on oikeasti myös hyviä naisystäviä, mutta myös häneen on ihastuttu aika voimakkaasti. Totta on, ettei mies ole aina ajatellut loppuun saakka, mikä joidenkin naisten motiivi on ollut.

Ok, ymmärrän että kyllä se miehen mieltä hivelee, kuin ollaan niin ”kiihkeää”. Toisaalta on minullakin ollut ”pateja” vastata, mutta ne miehet ovat olleet oikeasti ystäviä. No. onhan niitä ollut jotka ovat olleet ihastuneitakin. Tämä on puoli, jossa me ymmärrämme toisiamme aika vahvasti. Katse riittää, kun raja ylittyy.

Mutta kyllä, hyväksymme siihen rajaan saakka. Tykätä saa mutta ei antaa seksuaalisia vahvistuksia. Tässä luotamme aika tavalla toisiimme, mutta se lienee luonne kysymys. Me tuomme ystävämme ainakin kerran näytteille ja juttusille toinen toisillemme. Ei ole tarvetta salata. Hyväksymme myös sen että toinen ei välttämättä ”tykkää” tyypistä, mutta puhumme avoimesti jos olemme tavanneet tai jutelleet jostain.

Juu, ja aina on ihmisiä jotka eivät oikein ymmärrä tätä kokonaisuutta. Joillakin on niin yksikertainen ja jäykkä maailma. Eli olen joutunut kohtaamaan naisia, jotka elävät kaavojen maailmaa. Mieheni luvalla olen kohdellut heitä näin:

Ylhäältä alas - menetelmä. Tiukka, mutta asiallinen ja autoritäärinen ote. Kuten murrosikäistä kohtaan. Paljon sanoja ”ymmärräthän”, ”oletko tullut ajatelleeksi tekojesi seurauksia”, ”voitaisiinko sopia” jne. Toimii uhmakkaisiin ja kilpailun haluisiin tyyppeihin.

Nainen naiselle – menetelmä. Vähän niin kuin ”kaveri”, mutta ystävällisen ”toruva” tapa. Lähellä tuota sinun ”siskoutesi” linjaa. Tuttavallinen puhuttelu vähän vähentää kilpailun halua, kuten olet oivaltanut. Toimii ns. fiksuihin ja älykkäisiin.

Asia linja - menetelmä. Pyydät juttelemaan kahden kesken, ja kyselet ja aktiivisesti kuuntelet. (Lähellä ns. terapeuttista keskustelutyyliä.) Tähän tietystä tarvitsee vähän ammattilaisen otetta. Siinä keskitytään hänen ongelmiinsa tai huoliin ja murheisiin. Toimii "epätoivoisiin" ja muuten tunteidensa vietäviin tyyppeihin.

Auktoriteetti menetelmä. Kohtelet häntä samoin kuin huonotapaista lasta. Usein nämä tyypit ovat varsin ”lapsenomaisia” ns. ”luonnonlapsia” (vetoavat muuten voimakkaasti miesten seksuaaliseen haluun?) ja kiukuttelevat tai jopa nostavat draaman, eli kohtauksen puheesi jälkeen. Olet tyyni ja vakaa ”aikuinen” silloinkin eli et provosoidu, ja he nolaavat itsensä perusteellisesti.

Henkinen niskalenkki on paras.

En alennu ”taistelemaan” miehestä. Sanon aina että ”ole hyvä ja mene, jos mielesi tekee” miehelleni ja naisen kuullen. Eipä vielä ole lähtenyt.

Oikeat ystävät saa pitää. Tosin niitä näyttää olevan vain muutama, ja heidän kanssaan olen jutellut. Oikeilla ystävillä ei ole tarvetta salata mitään! Minä tukehtuisin suhteeseen, joissa ei voi olla myös ystäviä – mutta jokainen tavallaan!

• sinun miehesi

tietysti on täysin syytön täiden innokkaiden anisten iskuyrityksille... Joo jatka vaan itsesti pettämistä... Eiköhän se elämän raadollisuus sinulekin valkene.

• uskotko oikeasti

että miehsi on syytön? Herää pahvi.

• hänelle mahdollisuus

olla se mitä on ikuinen pettäjä

• se sillon

mikään pettäjä oo jos on kerran jätetty.

• kuukauteen miehellesi

jos hän pettää sinua et merkitse mitään miehelle.

• tyhmimmästä päästä

ei siis ihme että miehesi pettää, jos vaimo on tuollainen tolvana.

• jos kelpaa löysä kolmenminu...

muna muille niin siitä vain ja paremmasta en ole tiennyt 2006 kesäkuusta saakka.

• unohtuiko joku?
        jos kelpaa löysä kolmenminu... kirjoitti:

muna muille niin siitä vain ja paremmasta en ole tiennyt 2006 kesäkuusta saakka.

Entäs tämä kuttaperka-Uolevi?

• tarja-tuulikki

Onko miten tuore suhde teillä?En minäkään tykkäis tuollaisesta en ollenkaan.Kysäise ukolta tykkäisikö hän, jos sun helmoissa pyörisi näitä "ystäviä".

Vähän tuntuu siltä ettei tuo mies oikein anna arvoo tai merkitystä sun tunteillesi, tai sitten hän ei vaan ole tietoinen niistä.Ihan turha KENENKÄÄN mennä väittämään ettei tuollainen sais vituttaa.

Ihan syystä sä oot pahoillasi.Se joka muuta väittää on itse tällainen "hyvä vain-ystävä".

Jos voit ota asia puheeks miehen kanssa.Ellei ota onkeensa ja ota sun ajatuksia huomioon, joko jätä mies, etsi itelleskin hyviä "mieskavereita" tai siedä pahaa oloasi miehesi liehumisesta.

Itse en sietäisi.Tulisi mieleen antaa vahingon kiertää eli antaa äijän maistaa omaa lääkettään.Sen jälkeen, kun asiasta sun kohdallasi tulisi varmasti puhetta, olis henkevän keskustelun paikka.Että mikä teille on suhteessanne tärkeintä, tre kaksi vai "ystävät".

Jollei ajatukset kohtaisi, antaisin monon puhua vaikka se tekisi kipeää.

• itku markkinoilla

Ole iloinen, jos olet saanut komian ja ihanan miehen itsellesi, että muillekin kelpaisi! Mutta en sinuna olisi huolissani niistä toisista naisista vaan siitä, miten miehesi suhtautuu heihin. Tuskin pyörisivät ympärillä, jos mies heidät torjuisi. Häneen sinun pitäisi pystyä luottamaan.

• FD.

Sitten kun sua petetään, niin muista, että siihenkin tarvitaan kaksi osapuolta. Joten miehesi on silloin yhtä syyllinen kuin ne naisetkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      4002
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1471
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe