Tän postauksen on tarkoitus olla vain neuvona teille naisille jotka olette alkaneet käymään kuntosalilla siinä toivossa, että saisi muutaman kilon pudotettua. Eli ei mitään vittuilua vaan aivan kunnon neuvo.
Nyt kun itse tuossa käyn myös yksityisellä salilla ja siellä käy paljon naisia joilla on jo huomattava ylipaino, niin älkää aloittako mitään painojen kanssa treenaamista jos haluatte laihtua. Jotenkin tekisi mieli mennä aina sanomaan niille naisille, että tosta sun tekemisestä ei ole mitään hyötyä. Koska lihasten päällä olevaa rasvaa (eli juuri tätä mitä suurimmalla osalla ihmisistä on) ei saada pois sillä että teet jotain kyykkyjä tai nostelet painoja tai teet vatsalihasliikkeitä. Nämä liikkeet poistavat vain lihasten sisällä olevaa rasvaa mikä taas ei tee teistä yhtään hoikempia. Päinvastoin se vain kasvattaa lihaksia mikä sitten taas lisää teidän painoanne.
Jos siis haluatte päästä ylipainosta pois niin menkää johkin jumppaan tai spinningiin tai sitten vain juoksemaan ulos missä saatte sykkeen korkeaksi mikä sitten alkaa polttamaan rasvaa.
Tämä neuvo tietenkin sopii myös todella ylipainoisille miehille, mutta miehet yleensä haluavat vain kasvattaa lihaksia eikä se lisäpaino mikä lihasten kasvun mukana tulee haittaa.
Tämä siis neuvona teille jotka olette alkaneet käymään kuntosalilla ja ihmettelette kun paino ei putoa vaikka kuinka siellä nosteletkin niitä painoja. :)
Neuvo salilla käyville naisille
87
7661
Vastaukset
- erittäin..
tärkeää laihtumisen kannalta. Vahvat lihakset polttavat moninkertaisen määrän kaloreita. Rasvanpolttoa varten saliharjoittelu on ensisijaisen tärkeä!
Ensisijaisen tärkeä kolmen muun asian lisäksi
- aerobinen harjoittelu
- ruokavalio
- lepo
MISSÄÄN TAPAUKSESSA EI PIDÄ LOPETTAA VOIMAHARJOITTELUA päinvastoin mahdollisimman suurilla painoilla treenaamaan! Siihen päälle aerobista reippailua ja ruokavaliomuutos niin paras tulos tulee.- fysioterapeutti03
Rasvaa palaa enemmän. Ja se ryhti.
- pikkuriuku joka ei
pärjää miehille missään tilanteessa. Tahdon suuret lihakset jotta pärjään sekä miesten töissä että esim. päällekarkaajia vastaan. Mikä sinä olet neuvomaan naisia heiveröisiin missinmittoihin? Sun ihanne ei ole se ainoa. Onneksi.
ole muuttaa ketään. Jokainen olkoon sellainen kuin haluaa, jos sä haluat olla lihaksikas nainen niin ole, mutta kaikki naiset ei pakosti halua olla ja tän tarkoitus olikin auttaa niitä naisia.
Kuitenkin olet vähemmistöä naisissa sen suhteen mille he toivovat näyttävänsä. Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi.
Huomaa että teille naisille ulkonäöstä puhuminen on edelleen kiellettyä, varsinkin jos se ei ole teidän ulkonäön ylistämistä...
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.- Odotinkin jo...
beefcake kirjoitti:
ole muuttaa ketään. Jokainen olkoon sellainen kuin haluaa, jos sä haluat olla lihaksikas nainen niin ole, mutta kaikki naiset ei pakosti halua olla ja tän tarkoitus olikin auttaa niitä naisia.
Kuitenkin olet vähemmistöä naisissa sen suhteen mille he toivovat näyttävänsä. Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi.
Huomaa että teille naisille ulkonäöstä puhuminen on edelleen kiellettyä, varsinkin jos se ei ole teidän ulkonäön ylistämistä...
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla."Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi."
Eipä ole koskaan mieheksi luultu. On pelkästään typerää alkaa heti haukkumaan jos saa itse kritiikkiä. Kestän kyllä kritiikin, mutta sinä ilmeisesti et vaan alat näkemeättäsi haukkumaan miehen näköiseksi.
Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi. Ajat muuttuu, nuoret tytöt tekee mitä niitä huvittaa, miesten mielipiteistä huolimatta. get ovar it. Odotinkin jo... kirjoitti:
"Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi."
Eipä ole koskaan mieheksi luultu. On pelkästään typerää alkaa heti haukkumaan jos saa itse kritiikkiä. Kestän kyllä kritiikin, mutta sinä ilmeisesti et vaan alat näkemeättäsi haukkumaan miehen näköiseksi.
Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi. Ajat muuttuu, nuoret tytöt tekee mitä niitä huvittaa, miesten mielipiteistä huolimatta. get ovar it.oli tarkoitettu provosoivaksi eikä sitä ole tarkoitettu otettavan tosissaan.
Ja toi mitä sanoit ei ollut kritiikkiä vaan pelkkää valittamista siitä kun mä yritin neuvoa joitakin naisia jotka painii näiden ongelmien kanssa, että mitä pitää tehdä jotta homma toimis paremmin. Jos sulla ei ole mitään ongelmaa tän asian suhteen mistä kirjoitin niin eihän sun sillon tänne pitäisi mitään kommentoida koska asia ei sua koske. :)
Yksittäinen fyysisesti vahva nainen ei pelota mua yhtään sen enempää kuin fyysisesti vahva mieskään.
Ja nuoret tytöt tosiaan tehköön mitä huvittaa, eihän se mun elämääni mitenkään muuta.
Mä en vaan ymmärrä tätä pointtia, että jos mä koitan auttaa/neuvoa ihmisiä jotka painii ton painon kanssa niin ensimmäiset viestit ovat valituksia siitä miten nainen saa olla sellainen kuin sitä huvittaa. Olkoon millaisia niitä huvittaa, mutta on myös naisia jotka varmasti haluaa laihduttaa (aivan kuten miehiäkin) sillä eihän heitä muuten tuolla kuntoilemassa näkisi. Näille ihmisille koitin antaa vinkin miten toimia.- ....
Odotinkin jo... kirjoitti:
"Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi."
Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi. Ajat muuttuu, nuoret tytöt tekee mitä niitä huvittaa, miesten mielipiteistä huolimatta. get ovar it.Lihaksikaskaan nainen ei pärjää keskivertomiehen voimille vaikka mies ei kävisikään salilla. Tuli juuri mieleen juuri eräs ohjelma jossa iso ammattilaisnaisbodari väänti kättä ri`un 60-70 kiloisen tatuoijan kanssa. Naisbodari hävisi selvästi. Ja väite "suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia" ja "naiset on henkisesti vahvempia" on täyttä paskaa. Käy vain kasvattamassa lihaksiasi, juoksee ne viimeisetkin miehet moista feministikurppaa pakoon. Ei lihasten takia vaan sisäisen ja ulkoisen rumuutesi takia.
- naiset ovat
.... kirjoitti:
Lihaksikaskaan nainen ei pärjää keskivertomiehen voimille vaikka mies ei kävisikään salilla. Tuli juuri mieleen juuri eräs ohjelma jossa iso ammattilaisnaisbodari väänti kättä ri`un 60-70 kiloisen tatuoijan kanssa. Naisbodari hävisi selvästi. Ja väite "suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia" ja "naiset on henkisesti vahvempia" on täyttä paskaa. Käy vain kasvattamassa lihaksiasi, juoksee ne viimeisetkin miehet moista feministikurppaa pakoon. Ei lihasten takia vaan sisäisen ja ulkoisen rumuutesi takia.
henkisesti vahvempia, kaikki solvaukset kestetään miehiltä ja selvitään olan kohautuksella, miehet nyt ei kestä edes yhden naiskirjoittelijan mielipidettä ja vaihtoehtoista elämäntapaa.
- ei kisoista
.... kirjoitti:
Lihaksikaskaan nainen ei pärjää keskivertomiehen voimille vaikka mies ei kävisikään salilla. Tuli juuri mieleen juuri eräs ohjelma jossa iso ammattilaisnaisbodari väänti kättä ri`un 60-70 kiloisen tatuoijan kanssa. Naisbodari hävisi selvästi. Ja väite "suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia" ja "naiset on henkisesti vahvempia" on täyttä paskaa. Käy vain kasvattamassa lihaksiasi, juoksee ne viimeisetkin miehet moista feministikurppaa pakoon. Ei lihasten takia vaan sisäisen ja ulkoisen rumuutesi takia.
on selvää että naisen ylävartalon voimat ovat selvästi pienemmät kuin miehen, mutta totta on sekin että laiheliini&ei-treenattu muija ei pärjää päällekarkaajille kuten voimakas&isompi&treenannut.
Vai feministikurppa. :D Mieheni on aina sanonut naiselliseksi. Voi pitää mekkoja kun on kunnon lihakset eikä pelkkä riuku. Nojoo..tää menee miesten osalta niin lapselliseksi että olkoot. Ei näillä palstoilla saa mitään oikeaa keskustelua enää aikaiseksi. Pitäkää naisvihapalstanne ja prinsessa-unelmanne. Evvk. - nainen-
beefcake kirjoitti:
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.rasvanpolttosyke on noin120,eli hölkkälenkit riittää ja kovat kävelylenkit,uinti.. Eikä mitään kova sykkeistä rimpuilua.
- on se että
beefcake kirjoitti:
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.naiset treenaa liian pienillä painoilla ja pitävät älyttömiä paastoja jojoillen painonsa kanssa.
- Mies1985
Onko järkevää tuhlata hirveästi aikaa elämästään sen takia että pärjää joillekkin päällekarkaajille joita ei luultavasti edes tule vastaan jos vain on varovainen? Miehellä riski siihen on suurempi ja mielestäni miehet jotka treenaavat näitä karkaajia varten tuhlaavat aikaansa myös. Kuulostaa siltä että sinulla on alemmuuskompleksi tai olet jotenkin asioista huonosti perillä.
Mutta ellet sitten halua käyttää aineita ja näyttää mieheltä niin et tule saamaan mitään miehen lihaksia ja tulemaan yhtä vahvaksi ja isoksi kuin mies. - asiantuntija
beefcake kirjoitti:
oli tarkoitettu provosoivaksi eikä sitä ole tarkoitettu otettavan tosissaan.
Ja toi mitä sanoit ei ollut kritiikkiä vaan pelkkää valittamista siitä kun mä yritin neuvoa joitakin naisia jotka painii näiden ongelmien kanssa, että mitä pitää tehdä jotta homma toimis paremmin. Jos sulla ei ole mitään ongelmaa tän asian suhteen mistä kirjoitin niin eihän sun sillon tänne pitäisi mitään kommentoida koska asia ei sua koske. :)
Yksittäinen fyysisesti vahva nainen ei pelota mua yhtään sen enempää kuin fyysisesti vahva mieskään.
Ja nuoret tytöt tosiaan tehköön mitä huvittaa, eihän se mun elämääni mitenkään muuta.
Mä en vaan ymmärrä tätä pointtia, että jos mä koitan auttaa/neuvoa ihmisiä jotka painii ton painon kanssa niin ensimmäiset viestit ovat valituksia siitä miten nainen saa olla sellainen kuin sitä huvittaa. Olkoon millaisia niitä huvittaa, mutta on myös naisia jotka varmasti haluaa laihduttaa (aivan kuten miehiäkin) sillä eihän heitä muuten tuolla kuntoilemassa näkisi. Näille ihmisille koitin antaa vinkin miten toimia.tässä kun neuvot unohtamaan kuntosalin.
Ja todellakin et voi tietää näkemiesi naisten tavoitteita.
On ihmisiä jopille liikkuminen on elämäntapa ja niitä joille ei. Jo pelkkä kuntoslaiharjoittelu on parempi kuin ei mitään.
Usein liian suuret vaatimukset alussa estävät liikunnan harjoittamisen. Jos ajattelee, että teen edes jotain pientä itseni eteen se voi hyvänolon muodossa tuoda motivaatiota lisää.
Jos summamutikassa menet jollekkin ylipainoiselle jakelemaan neuvoja on se aikalailla typerää.
Ja kaiken lisäksi vääriä neuvoja... asiantuntija kirjoitti:
tässä kun neuvot unohtamaan kuntosalin.
Ja todellakin et voi tietää näkemiesi naisten tavoitteita.
On ihmisiä jopille liikkuminen on elämäntapa ja niitä joille ei. Jo pelkkä kuntoslaiharjoittelu on parempi kuin ei mitään.
Usein liian suuret vaatimukset alussa estävät liikunnan harjoittamisen. Jos ajattelee, että teen edes jotain pientä itseni eteen se voi hyvänolon muodossa tuoda motivaatiota lisää.
Jos summamutikassa menet jollekkin ylipainoiselle jakelemaan neuvoja on se aikalailla typerää.
Ja kaiken lisäksi vääriä neuvoja...Ei voi jokaisen ihmisen tavoitteita tietää, mutta jos mä näen ihmisen jolla on 50kg ylimääräistä painoa niin eipä mulle heti ekana tule mieleen että se ihminen haluaa lisää painoa ja isot lihakset (mitkä ei näy sen rasvakerroksen alta mihinkään). Taino jos mulla olis paljon ylimääräistä painoa niin kyllä mä koittaisin kuntoilun avulla saada sen ylimääräisen painon pois.
Ja tietenkin edes jokin kuntoilu on parempaa kuin sohvalla makaaminen, mutta jos oikeasti haluat alkaa kunnon laihdutuskuurille niin paras tapa (en puutu ruokavalioon nyt) siihen on aerobinen harjoittelu esim. pyöräily on parempi kuin salille painojen nostelu. Harvempi ihminen pystyy treenaamaan niin aktiivisesti salilla että se syke pysyy koko ajan korkealla vaan kyllä siellä tehdään pari sarjaa ja sitten istutaan.
Noh voithan sä tietenkin tehdä mitä huvittaa, mutta jos sulla esim. on 10kg vyötärön kohdalla ylimääräistä ja kuvittelet vatsaliikkeita tekemällä saavas ne ylimääräiset kilot pois niin tulet pahasti pettymään sillä ne ei siitä mihinkään lähde. :)
Kannattaa uskoa edes tämä jos et muuta usko. Lihaksien supistelu (eli esim. painojen nosto) ei polta rasvaa koska rasvakerros on lihasten päällä ja painoja nostamalla se lihas supistelee eikä sille rasvakerrokselle mikä on siinä lihaksen päällä tapahdu mitään. :)
Et varmaan myöskään usko siihen tv-shopissa myytävään abtronickii, se laite toimii juuri niin, että se lihas supistelee, mutta ei se rasva siitä lihasten päältä mihinkään katoa. :)- tiedät...
beefcake kirjoitti:
Ei voi jokaisen ihmisen tavoitteita tietää, mutta jos mä näen ihmisen jolla on 50kg ylimääräistä painoa niin eipä mulle heti ekana tule mieleen että se ihminen haluaa lisää painoa ja isot lihakset (mitkä ei näy sen rasvakerroksen alta mihinkään). Taino jos mulla olis paljon ylimääräistä painoa niin kyllä mä koittaisin kuntoilun avulla saada sen ylimääräisen painon pois.
Ja tietenkin edes jokin kuntoilu on parempaa kuin sohvalla makaaminen, mutta jos oikeasti haluat alkaa kunnon laihdutuskuurille niin paras tapa (en puutu ruokavalioon nyt) siihen on aerobinen harjoittelu esim. pyöräily on parempi kuin salille painojen nostelu. Harvempi ihminen pystyy treenaamaan niin aktiivisesti salilla että se syke pysyy koko ajan korkealla vaan kyllä siellä tehdään pari sarjaa ja sitten istutaan.
Noh voithan sä tietenkin tehdä mitä huvittaa, mutta jos sulla esim. on 10kg vyötärön kohdalla ylimääräistä ja kuvittelet vatsaliikkeita tekemällä saavas ne ylimääräiset kilot pois niin tulet pahasti pettymään sillä ne ei siitä mihinkään lähde. :)
Kannattaa uskoa edes tämä jos et muuta usko. Lihaksien supistelu (eli esim. painojen nosto) ei polta rasvaa koska rasvakerros on lihasten päällä ja painoja nostamalla se lihas supistelee eikä sille rasvakerrokselle mikä on siinä lihaksen päällä tapahdu mitään. :)
Et varmaan myöskään usko siihen tv-shopissa myytävään abtronickii, se laite toimii juuri niin, että se lihas supistelee, mutta ei se rasva siitä lihasten päältä mihinkään katoa. :)pyöräilikö se läski aamulla ja lähti vielä illalla salille.
Ja..öhöm...
"Lihastreeni laihduttaa. Se polttaa rasvaa suunnilleen yhtä tehokkaasti kuin melonta, laskettelu tai suunnistus.
Paitsi että rasvaa palaa tehokkaasti salilla, lihasmassan ja kunnon kasvaminen lisää myös levossa tapahtuvaa energiankulutusta sekä kehon kykyä käyttää rasvaa ravinnoksi jonkin fyysisen suorituksen aikana."
http://www.mtv3.fi/helmi/arkisto.shtml/564588 - paljon kuntoillut
beefcake kirjoitti:
Ei voi jokaisen ihmisen tavoitteita tietää, mutta jos mä näen ihmisen jolla on 50kg ylimääräistä painoa niin eipä mulle heti ekana tule mieleen että se ihminen haluaa lisää painoa ja isot lihakset (mitkä ei näy sen rasvakerroksen alta mihinkään). Taino jos mulla olis paljon ylimääräistä painoa niin kyllä mä koittaisin kuntoilun avulla saada sen ylimääräisen painon pois.
Et varmaan myöskään usko siihen tv-shopissa myytävään abtronickii, se laite toimii juuri niin, että se lihas supistelee, mutta ei se rasva siitä lihasten päältä mihinkään katoa. :)Itselläni ei ole ylipainoa ja olen kuntoillut paljon, monipuolisesti.
Huomaan vain, ettet oikeasti tiedä mistä puhut, varsinkaan naisten kohdalla.
Jos 50 kg ylipainoa liikunta aloitettava varoen jos taukoa kauan. - edellinen
paljon kuntoillut kirjoitti:
Itselläni ei ole ylipainoa ja olen kuntoillut paljon, monipuolisesti.
Huomaan vain, ettet oikeasti tiedä mistä puhut, varsinkaan naisten kohdalla.
Jos 50 kg ylipainoa liikunta aloitettava varoen jos taukoa kauan.Jos on runsaasti ylipainoa voi olla kaikenlaisia vaivoja jotkaa estää rajun liikunnan jossa pommppimisia sun muuta.
Pyöräily, uinti, hiihto...hyviä lajeja.
Salien tunnit vain liian kovia paljon ylipainoa olevalle.
Jos tuon lisäksi kuntosalia ja ruokavaliota niin hyvä yhdistelmä. - Jos tahtoo pärjätä
Mies1985 kirjoitti:
Onko järkevää tuhlata hirveästi aikaa elämästään sen takia että pärjää joillekkin päällekarkaajille joita ei luultavasti edes tule vastaan jos vain on varovainen? Miehellä riski siihen on suurempi ja mielestäni miehet jotka treenaavat näitä karkaajia varten tuhlaavat aikaansa myös. Kuulostaa siltä että sinulla on alemmuuskompleksi tai olet jotenkin asioista huonosti perillä.
Mutta ellet sitten halua käyttää aineita ja näyttää mieheltä niin et tule saamaan mitään miehen lihaksia ja tulemaan yhtä vahvaksi ja isoksi kuin mies.fyysisesti raskaassa työssä miesten kanssa? Alemmuuskompleksi, jos tahtoo olla vahva jotta pärjää elämän eri käänteissä(niissä synkemmissäkin)?
Omaavatko kaikki miehet alemmuuskompleksin koska tahtovat olla vahvoja?
Olet todella pihalla. - aerobinen
beefcake kirjoitti:
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.Mistähän tämäkin heppu on ihmisen biologian tietämyksensä harjoitellut...? Aerobinen suoritus on juuri matalalla sykkeellä treenaamista, jolloin elimistö polttaa rasvaa ja lihakset saavat riittävästi happea koko suorituksen ajan. Korkealla sykkeellä treenaaminen on taas anaerobista, joka polttaa elimistön hiilihydraattivarastoja, ja aiheuttaa enemmän tai vähemmän maitohappoja lihaksessa. Eli jos treenataan tarpeeksi pienillä painoilla ja pidetään syke tarpeeksi alhaisena, rasva palaa.
- Joopajoo!
Jos tahtoo pärjätä kirjoitti:
fyysisesti raskaassa työssä miesten kanssa? Alemmuuskompleksi, jos tahtoo olla vahva jotta pärjää elämän eri käänteissä(niissä synkemmissäkin)?
Omaavatko kaikki miehet alemmuuskompleksin koska tahtovat olla vahvoja?
Olet todella pihalla.on mennyt eteenpäin aivojen avulla.ISOJA lihaksia tarvitaan oikeesti enää viidakossa.Ilman aivoja asuisimme vielä puussa.
Tahtovat olla vahvoja?Hah..eIköhän niitä lihaksia yleensä esittelymielessä kasvateta..vai?Se taas on tärkeää niille joilla ON kompleksi.! - tämä kun ei tiedä
aerobinen kirjoitti:
Mistähän tämäkin heppu on ihmisen biologian tietämyksensä harjoitellut...? Aerobinen suoritus on juuri matalalla sykkeellä treenaamista, jolloin elimistö polttaa rasvaa ja lihakset saavat riittävästi happea koko suorituksen ajan. Korkealla sykkeellä treenaaminen on taas anaerobista, joka polttaa elimistön hiilihydraattivarastoja, ja aiheuttaa enemmän tai vähemmän maitohappoja lihaksessa. Eli jos treenataan tarpeeksi pienillä painoilla ja pidetään syke tarpeeksi alhaisena, rasva palaa.
Toisille on raskaita painoja sellaiset kuin toisille kevyet. Itselläni on voimaa sen verran, että salilla kykenen tekemään todella pitkiä sarjoja n.s isoilla painoilla.
Jos tekisin sellaisilla painoilla joilla vähän voimaa omaavat naiset saisin tehdä toistoja jotain 100 ja sehän on älytöntä.
Siis rasvaa polttaakseen ei kannata tehdä lyhyiytä sarjoja vaan pitempiä selliasilla painoilla että niistä on vastusta. - mielipide.....
Joopajoo! kirjoitti:
on mennyt eteenpäin aivojen avulla.ISOJA lihaksia tarvitaan oikeesti enää viidakossa.Ilman aivoja asuisimme vielä puussa.
Tahtovat olla vahvoja?Hah..eIköhän niitä lihaksia yleensä esittelymielessä kasvateta..vai?Se taas on tärkeää niille joilla ON kompleksi.!En tiedä mitä paperinpyörittelyhommaa teet työksesi, mutta kyllä sitä fyysistä voimaa tarvitaan tietyillä aloilla. Ei mikään narukäsi pärjää esim.metallialalla.
- ei kai?
Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi. Ajat muuttuu, nuoret tytöt tekee mitä niitä huvittaa, miesten mielipiteistä huolimatta. get ovar it.Varsin paljon saa muuten se ylipainoinen nainen treenailla, ennekuin pääsee punttimamman mittoihin. Suurimmalla osalla ei kärsivällisyys riitä alkua pitemmälle, joten pois turhat huolet.
Naisesta tulee miehekäs vain, jos hänen ruumiinrakenteessa on jo valmiiksi sellainen, ts. raamikas ja vähempi kurvikas. Kaikille muille se on lähes mahdotonta. - Mies, kolkyt ja risat
Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi. Ajat muuttuu, nuoret tytöt tekee mitä niitä huvittaa, miesten mielipiteistä huolimatta. get ovar it.>> Harvempi nainen haluaa näyttää sille lihaksikkaalle punttimammalle jota kaikki luulevat mieheksi.
Ensinnäkin nainen saa asua salilla, jos aikoo kasvattaa kunnon lihakset. Nainen ei voi vahingossa pienellä voimaharjoittelulla muuttua lihaskimpuksi (aivan kuten ei mieskään, mutta naiselle se on erinomaisen vaikeata).
>Suurin osa miehistä pelkää voimakkaita naisia, naiset ovat henkisisesti yleensä voimakkaampia, sehän on jo aivan liikaa jos mies ei ole fyysisesti naista voimakkaampi.
Sama juttu tässä. Saa kyllä aika paljon treenata, jotta on fyysisesti voimakkaampi kuin mies. Kun mennään siinä vaiheessa, ne lihakset alkavat jo näkyä ja siitä näystä perusmies ei tykkää.
Jos mies pitää naisellisen muotojen sijasta lihaksista, sen täytyy olla kyllä ainakin vähän homoihin päin... - ........
edellinen kirjoitti:
Jos on runsaasti ylipainoa voi olla kaikenlaisia vaivoja jotkaa estää rajun liikunnan jossa pommppimisia sun muuta.
Pyöräily, uinti, hiihto...hyviä lajeja.
Salien tunnit vain liian kovia paljon ylipainoa olevalle.
Jos tuon lisäksi kuntosalia ja ruokavaliota niin hyvä yhdistelmä.Jos mulla olisi 50 kiloa ylipainoa, en varmasti pystyisi juoksemaan, hyppimään tai tekemään mitään vastaavaa. Vesijumpasta pitäisi varmaan aloittaa - ja tosiaan sieltä kuntosalilta. Jalkakyykyllä esim. voisi hankkia niitä lihaksia, joita siihen liikkumiseen sitten tarvitaan. Vatsaa ja selkää pitäisi myös tehdä liikkumisen tueksi.
- vähän hakusessa
beefcake kirjoitti:
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.nuo sun tiedot.
Laihtuminen on yksinkertainen. Pitää kuluttaa enemmän energia kuin mitä saa ruuasta. Silloin rasvasoluihin kertynyt triglyseriidit vapautuvat rasvasoluista ja niistä saadaan maksan avulla glukoosia ja ketoaineita, jotka tyydyttävät solujen energiatarpeensa. Elimistö ei periaatteessa tee mitään eroa siitä, missä rasva on säilynyt (joskin joitain rasvakudoksia poltetaan vasta muiden jälkeen, siihen kuuluu mm. munuistan rasvapeite ja orbitan rasvatäyte, mutta normaali-ihminen ei haluakaan laihtua niin rajusti että munuaiset heiluu ja silmät menee taaksepäin kallon sisään).
Mitä tahansa siis tekee että kuluttaa enemmän energia auttaa laihduttamisessa, myös lihaskunnon kohottavat harjoitukset.
Ja lisäksi: aerobinen liikunta on sellainen jolloin laktaatti on noin 2-3 mmol/l, ja useasti se on silloin kun syke on siinä 120-140 paikkeilla. Se siitä "korkeasta sykkeestä" - silloin harjoittelet luultavasti jo anaerobisesti! - ihan noinkaan
.... kirjoitti:
"Lihaksikaskaan nainen ei pärjää keskivertomiehen voimille vaikka mies ei kävisikään salilla."
Näijn joku aika sitten salilla, miten aika timmikuntoinen nainen veti toistakymmentä leukaa. Tämän päivän hiukan lössähtänyt keskivertomies, joka ei käy salilla, saa tuskin viittä enempää. - Mies1985
ihan noinkaan kirjoitti:
"Lihaksikaskaan nainen ei pärjää keskivertomiehen voimille vaikka mies ei kävisikään salilla."
Näijn joku aika sitten salilla, miten aika timmikuntoinen nainen veti toistakymmentä leukaa. Tämän päivän hiukan lössähtänyt keskivertomies, joka ei käy salilla, saa tuskin viittä enempää.Nainen on todennäköisesti lyhyempi;omaa lyhyemmän nostomatkan ja painaa vähemmän (vähemmän 'turhaa' painoa nostettavana). Tuo ei siis kerro absoluuttisista voimista koko totuutta.
- ..............
beefcake kirjoitti:
Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa. Esim. jos sulla on paljon vyötäröllä olevaa rasvaa niin vaikka teet 1000 vatsalihasta päivässä 10v ajan niin se rasva ei katoa siitä mihinkään. Eli sitä varten tarvitaan aerobista (korkealla sykkeellä tehtävää) harjoittelua mitä sä et saa painoja nostelemalla.Aerobinen ei todellakaan tarkoita "korkealla sykkeellä tehtävää". Monella sekä miehellä että naisella ongelmana laihtumisen ja peruskunnon kohottamisen kannalta on juuri aerobisen harjoittelun(syke korkeintaan n.135-155 riippuen iästä ja henkilön muista ominaisuuksista) puuttuminen. Rasva palaa nimenomaan matalasykkeisessä liikunnassa.
- ----------------
Mies1985 kirjoitti:
Nainen on todennäköisesti lyhyempi;omaa lyhyemmän nostomatkan ja painaa vähemmän (vähemmän 'turhaa' painoa nostettavana). Tuo ei siis kerro absoluuttisista voimista koko totuutta.
painopiste on yleensä alempana, mikä vie sitä "turhaa" painoa juuri siihen nostettavaan osaan.
- Ei kiitos....
beefcake kirjoitti:
oli tarkoitettu provosoivaksi eikä sitä ole tarkoitettu otettavan tosissaan.
Mä en vaan ymmärrä tätä pointtia, että jos mä koitan auttaa/neuvoa ihmisiä jotka painii ton painon kanssa niin ensimmäiset viestit ovat valituksia siitä miten nainen saa olla sellainen kuin sitä huvittaa. Olkoon millaisia niitä huvittaa, mutta on myös naisia jotka varmasti haluaa laihduttaa (aivan kuten miehiäkin) sillä eihän heitä muuten tuolla kuntoilemassa näkisi. Näille ihmisille koitin antaa vinkin miten toimia.Kuules, auta ja neuvo silloin kun sitä pyydetään. Pyytämättä neuvominen ja ihmisten "auttaminen" on itsekästä touhua ja ensi sijaisesti ärsyttää aikuisia. Et ole kenenkään vanhempi, joten älä ota sitä roolia.
- eyeyeg12
Ei kiitos.... kirjoitti:
Kuules, auta ja neuvo silloin kun sitä pyydetään. Pyytämättä neuvominen ja ihmisten "auttaminen" on itsekästä touhua ja ensi sijaisesti ärsyttää aikuisia. Et ole kenenkään vanhempi, joten älä ota sitä roolia.
Jos minä alkaisin neuvomaan salilla toisia, kun tekevät päin persettä liikkeet, ei muuhun jäisikään aikaa.
Tyydyn siis vain katselemaan naisten perseitä.
- mistään mitään...
Jos nainen (tai mies) haluaa pudottaa painoa tehokkaasti, niin kannattaa käydä sekä salilla että siellä aerobisessa liikunnassa! Nimittäin kun lihakset kasvavat, niin ne kuluttavat enemmän energiaa levossa ollessaankin. Näin laihtuminen on tehokkaampaa.
Harvalle naiselle salilla lihakset johonkin bodarikokoon kasvaa. Varsinkin, jos syö normaalisti, eikä käytä lisukkeena proteiinijauhetta yms. mömmöä.
Suosittelen sitä salillakäymistä sullekin!- aloita nyt
Saattaahan nainen harrastaa liikuntaa ihan omaksi ilokseen ja terveyssyistä. Kaikki me emme edes laihduta ihan kaiken aikaa. Jotkut naiset nääs tykkäävät omata sekä lihasta että kuntoa - läskillä tai ilman.
- naisten pitäis taas laihduttaa
aloita nyt kirjoitti:
Saattaahan nainen harrastaa liikuntaa ihan omaksi ilokseen ja terveyssyistä. Kaikki me emme edes laihduta ihan kaiken aikaa. Jotkut naiset nääs tykkäävät omata sekä lihasta että kuntoa - läskillä tai ilman.
mun mielestä on pääasia että on terve, ihan sama mitä painaa, tietysti terveyden rajoissa sekin. Mulla on n.170cm kaveri joka painaa 85kg koskaan se ei sairasta. Eikä siitä uskoisi mitä se painaa. Salilla se käy yms. Tää on taas tätä miehistä juttua, naisen pitää olla laiha, laihempi laihin, iha sama.,
- !!!!!!!!!!!
aloita nyt kirjoitti:
Outoa miten ihmiset ottaa ystävällisen neuvon?
Kokemusta on nyt kuitenkin siitä, että tyttäreni n laihtunut n. 12 kg tämän vuoden aikana. On pirteä ja hehkeä ja laskee pisteitä.
Se salilla käyminen bodipumpissa ja bodistepissä ym.... on antanut elämiseniloa ja itsevarmuutta.
Salilla käyminen antaa niin paljon muutakin kuin laihtumisen.Hyväkunto ja liikkumisen riemu.
Aivan oikeassa olit, että jos oikeasti haluaa ettei aivan kehonrakentajalta näytä kannattaa tietty pysytellä pienemmissä painoissa. Muuten monipuolinen liikunta tukee toistaan ja mikä parasta suo tekijälleen todella hyvän olon.
Olen itsekkin innostunut käymään salilla ohjatuissa jumpissa. Tosi kivaa. Suosittelen. - painoja nostellut
!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Outoa miten ihmiset ottaa ystävällisen neuvon?
Kokemusta on nyt kuitenkin siitä, että tyttäreni n laihtunut n. 12 kg tämän vuoden aikana. On pirteä ja hehkeä ja laskee pisteitä.
Se salilla käyminen bodipumpissa ja bodistepissä ym.... on antanut elämiseniloa ja itsevarmuutta.
Salilla käyminen antaa niin paljon muutakin kuin laihtumisen.Hyväkunto ja liikkumisen riemu.
Aivan oikeassa olit, että jos oikeasti haluaa ettei aivan kehonrakentajalta näytä kannattaa tietty pysytellä pienemmissä painoissa. Muuten monipuolinen liikunta tukee toistaan ja mikä parasta suo tekijälleen todella hyvän olon.
Olen itsekkin innostunut käymään salilla ohjatuissa jumpissa. Tosi kivaa. Suosittelen.Siitä olen samaa mieltä, että se salilla ynnä jumpissa käynti on paljon muutakin kuin se ulkonäkö. Mieeen vaikuttaa myös piristävästi.
Mutta taas tulee se yleinen harha, että naisten lihakset muka helposti kasvaisivat.
Naiset saavat todella tehdä rankasti duunia saadakseen isot lihakset, todella..
Ja ilman "lisäravinteita" ei kasveta kilpailu kuntoon. Se on turha pelko.
Kunnollisilla åpainoilla sen sijaan saa muotoa vartaloon ( mikä ei tietenkään tule esille jos ylipainoa paljon) kuitenkin vahvat lihakset ovat hyvä juttu oli sitä rasvaa tai ei. - Mies, kolkyt ja risat
"os nainen (tai mies) haluaa pudottaa painoa tehokkaasti, niin kannattaa käydä sekä salilla että siellä aerobisessa liikunnassa! Nimittäin kun lihakset kasvavat, niin ne kuluttavat enemmän energiaa levossa ollessaankin. Näin laihtuminen on tehokkaampaa."
Olen samaa mieltä. Semmoiset tosi kovat laihdutuskuurit kun kaiken lisäksi tuppaavat ottaa painoa myös lihaksista, jolloin lopputuloksena on kärjistettynä löysä ja laiha.
"Harvalle naiselle salilla lihakset johonkin bodarikokoon kasvaa. Varsinkin, jos syö normaalisti, eikä käytä lisukkeena proteiinijauhetta yms. mömmöä."
No ei ne lihakset kyllä vahingossa bodarikokoon kasva, vaikka kuinka mättäisi proteiinia aamuin, päivin ja illoin. Bodariluokan lihakset vaatii vuosikausien työtä, työtä ja työtä, nimenomaan bodausta. Jos salilla käy sen 2-3 krt/vko, niin pitää olla kyllä erinomaiset geenit tai kasvuhormonit käytössä, jos lihakset kasvaa "liikaa".
- .................
Käytin lihasharjoittelua karistaakseni ylimääräiset sentit pois. Toki salilla nähtävä lihasharjoittelu ei ollut ainoa panostus siihen, vaan elämä koostuu myös terveellisestä ruokavaliosta, levosta sekä aerobisesta harjoittelusta (uinti, lenkki, crosstrainer). Eli aina se mitä salilla näkee ei anna välttämättä kattavaa kuvaa ihmisen elämästä ja liikunnan koostumuksesta. Ja itse pidän muutenkin kropassa naisillakin kiinteydestä ja jopa pienistä lihaksistakin. Varsinkin jos aerobinen harjoittelu ei ole kovin voimakasta ja vaikka ravintoa ei saada, niin tuskin niistä lihaksistakaan (jotka tarvitsevat energiaa enemmän kuin rasva) halutaan silti luopua.
- niin.
Laihdutettaessa olisi toiveena, että lihakset silti säilyisivät. Itselleni kävi niin, että elimistö poltti suuren osan lihaksiakin. Se oli surullista, ja harmittavaa. Nykyään käyn salilla sen takia, koska menetin laihduttaesani lihaksistonikin.
Sitäpaitsi: sentit ovat kiloja tärkeämmät. Voi olla ettei paino putoa saliharjoittelussa, mutta kroppa kiinteytyy. Minusta se on paljon tärkeämpää, kuin painon pudotus. Itse en ainakaan ollut kaunis näky, muuttuessani laihaksi, mutta veteläkroppaiseksi. - miax
niin. kirjoitti:
Laihdutettaessa olisi toiveena, että lihakset silti säilyisivät. Itselleni kävi niin, että elimistö poltti suuren osan lihaksiakin. Se oli surullista, ja harmittavaa. Nykyään käyn salilla sen takia, koska menetin laihduttaesani lihaksistonikin.
Sitäpaitsi: sentit ovat kiloja tärkeämmät. Voi olla ettei paino putoa saliharjoittelussa, mutta kroppa kiinteytyy. Minusta se on paljon tärkeämpää, kuin painon pudotus. Itse en ainakaan ollut kaunis näky, muuttuessani laihaksi, mutta veteläkroppaiseksi."Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa."
Läski palaa, jos kaloreita palaa enemmän kuin turpavärkkiin ahdetaan. Ihan sama tapahtuuko palaminen eli energian kulutus isoilla painoilla kyykätessä, spinningissä sotkiessa vai pölyjä pyyhkiessä. Ja rasva palaa tasaisesti, eikä paikallisesti esim. lihasten välistä (liaksen sisällä ei ole rasvaa) tai perseestä. Monet naiset ovat huomanneet tämän kun tissit kutistuvat samaa tahtia kuin takamus. - muuten hyvä
miax kirjoitti:
"Ja tuolle edelliselle kaverille niin ei, lihasharjoittelu ei polta rasvaa. Tai se polttaa lihasten sisällä olevaa rasvaa mutta ei siinä päällä olevaa."
Läski palaa, jos kaloreita palaa enemmän kuin turpavärkkiin ahdetaan. Ihan sama tapahtuuko palaminen eli energian kulutus isoilla painoilla kyykätessä, spinningissä sotkiessa vai pölyjä pyyhkiessä. Ja rasva palaa tasaisesti, eikä paikallisesti esim. lihasten välistä (liaksen sisällä ei ole rasvaa) tai perseestä. Monet naiset ovat huomanneet tämän kun tissit kutistuvat samaa tahtia kuin takamus.Allekirjoitan tuon, mitä sanot. Yksi tarkennus kuitenkin: kun rasva palaa, tissit kutistuvat huomattavasti nopsemmin kuin peffa ;)
- ...
saada nämä huomattavasti ylipainoiset naiset pois sieltä sun yksityissaliltasi..Itse kyllä ainakin käyn ylipainoisena naisena (tosin 20 kg tähän mennessä laihtuneena) salilla. En ite ainakaan huomattavan ylipainoisena olis jaksanut juosta, kuten mm. kehoitat tekemään. Ja kyllähän se niin on että lihas polttaa rasvaa enemmän kuin se, että olisi laihduttanut lihakset pois.
mä muka haluaisin heidät sieltä pois? Mähän yritän vain auttaa jotta niiden ihmisten ei tarviisi vuosi tolkulla käydä siellä ja tuskailla kun mitään ei tapahdu. Se nimittäin on aika tuskallista jos teet paljon töitä jonkun asian eteen ja sitten huomaat ettei mitään tulosta näy.
Ja ymmärrän sen ettei se juoksu pakosti ole se paras vaihtoehto, mutta esim. pyöräily on aivan loistava tapa kuntoilla. Juoksemisessa tosiaan käy nivelille jos on paljon elopainoa, mutta pyöräillessä ei ole sitä ongelmaa. Sen takia esim. tuolla salilla missä itse käyn niin ne ohjaajat koittavat aina suositella ihmisille sitä spinningiä. Siinä pystyy myös tekemään omaan tahtiin ja omilla vastuksilla joten ei ole sitä vaaraa että et jaksaisi mennä muiden tahtiin.
Lihas polttaa energiaa kyllä, mutta ne lihakset saa olla aika isot jotta ne polttais tarpeeksi että pääset monista kymmenistä kiloista eroon.
Myöskään en usko että kaikilla maailman ihmisillä on valmiiksi jo niin suuret lihakset että jos he aloittavat laihdutuksen niin lihasten pienentyessä alkaa paino nousta. :) Saat olla aikamoinen bodari jotta sulla alkais huomattavasti lihakset kadota jos aloitat esim. juoksemaan.- ...
beefcake kirjoitti:
mä muka haluaisin heidät sieltä pois? Mähän yritän vain auttaa jotta niiden ihmisten ei tarviisi vuosi tolkulla käydä siellä ja tuskailla kun mitään ei tapahdu. Se nimittäin on aika tuskallista jos teet paljon töitä jonkun asian eteen ja sitten huomaat ettei mitään tulosta näy.
Ja ymmärrän sen ettei se juoksu pakosti ole se paras vaihtoehto, mutta esim. pyöräily on aivan loistava tapa kuntoilla. Juoksemisessa tosiaan käy nivelille jos on paljon elopainoa, mutta pyöräillessä ei ole sitä ongelmaa. Sen takia esim. tuolla salilla missä itse käyn niin ne ohjaajat koittavat aina suositella ihmisille sitä spinningiä. Siinä pystyy myös tekemään omaan tahtiin ja omilla vastuksilla joten ei ole sitä vaaraa että et jaksaisi mennä muiden tahtiin.
Lihas polttaa energiaa kyllä, mutta ne lihakset saa olla aika isot jotta ne polttais tarpeeksi että pääset monista kymmenistä kiloista eroon.
Myöskään en usko että kaikilla maailman ihmisillä on valmiiksi jo niin suuret lihakset että jos he aloittavat laihdutuksen niin lihasten pienentyessä alkaa paino nousta. :) Saat olla aikamoinen bodari jotta sulla alkais huomattavasti lihakset kadota jos aloitat esim. juoksemaan.jos täällä siitä kirjoitat :)..Ja mitä muhun tulee, harrastan myös aerobista liikuntaa esim. kävelyä, pyöräilykeleillä "oikeata" pyöräilyä ja spinningissäkin on joskus tullut käytyä (en kyllä erityisemmin pidä paikallaan polkemisesta)
- nyt kun puheeksi otettiin
Suurin yksittäinen tekijä läskin katoamiseen on ruokavalio. Sitten kun olet laihtunut normaaliksi niin sen jälkeen voit syödä ja juoda niin paljon kun jaksat ja ihan mitä tahansa, kunhan vain juokset kun maratoniin harjoittelisit. Mutta turha luulla että kilot lähtee mihinkään jos lipittää kaljaa ja siideriä joka viikonloppu litratolkulla ja hakee lähiön karvaranteilta pitsaa joka toinen päivä. Samoiten sipsit ja muut pois kokonaan.
Suurin ongelma laihduttajilla on nimenomaan se ruokavalio tai oikeastaan siitä luopuminen. Mulla on tosin sen verran hyvät geenit että en liho vaikka juon olutta ja syön pitsaa enkä juokse vaikka juna olisi tulossa päälle. Toisaalta ikääntyessä se on muutettava tuo ruokavalio ja liikuntatottumukset, mutta toistaiseksi ei ole tarvinut. - kuitenkin noin
Eivät kaikki halua vain sitä painoa alas.
Itseasiassa sillä painolukemalla ei mitään väliä.
Et voi tietää miksi nämä naiset nostavat painoja.
Ohessa voi olla jotain lenkkeilyä tai jumppaa.
Lisäksi lihasten vahvistaminen auttaa esim. selkäsäryissä. - Mies1985
Laihtuminen on syömisestä kiinni,liikkui tai ei. Joidenkin tutkimusten mukaan aerobinen liikunta auttaa tässä melko vähän ja jotkut gurut pitävät punttausta hyvänä laihdutusapuna. Joka tapauksessa tärkeää on se syöminen ja painojennostelu dieetin aikana auttaa ehkäisemään lihaskatoa ja laihaläskiyttä siinä määrin kuin on mahdollista. Siis kehonkoostumuksen kannalta spinning sun muut ovat jopa yhtä paskan kanssa ja painojennostelu hyödyllistä.
Naisen painohan on numero jolla on väliä vain nettitreffien sopimisessa.- lihas painaa enemmän
Jos vain laihduttaa, kadottaa lihasmassaa ja saa roikkuvan laihan, mutta selluliittisen takaliston.
Näin karkeasti sanottuna.
- ----
Mikä tahansa liikunta lihottaa jos kokoajan veivaa ilman lepopäiviä ja syö/juo kuin härkä.
Ei sali pahitteeksi ole. Ylipainoiselle suosittelisin kyllä vaikka kävelyä ensisijaan.- ----
Ruoka-aineisiin huomio siis, kirjoja käteen. Pika-dieetit roskiin.
- -JT
Aika hurjasti saa nainen treenata, että lihasmassa kasvaa, kyllä siinä luulisi kalorienkin kuluvan. Tosin monipuolinen liikunta soviva ruokavalio lienee paras lähtökohta itse kullekin.
Huono puoli lihasharjoittelussa heti alkuun on minusta se, että moni pelästyy sitä ekojen kertojen jälkeistä kipua lihaksissa, varsinkin jos ei ole venytelty ja lämmitelty kunnolla. - KylmäNainen
Korjataan muutama virheellinen väittämä. Ensimmäinen on, ettei painojen nostelu tiputtaisi painoa. Tietenkin se tiputtaa. Aktiivinen lihasmassa lisääntyy, jolloin kaloreita palaa enemmän myös levossa. Lisäksi harjoittelu itsessään polttaa jonkin verran kaloreita.
Toinen on väittämä, että spinningissä laihtuisi. Ja nyt päästään oikeastaan asiaan. Puntilla ei laihdu. Eikä spinningillä. Vain ja ainoastaan syömistä vähentämällä laihtuu. Kaikkien mahdollisten tutkimusten mukaan liikunta on huono keino pudottaa painoa. Kaikki lähtee todellisuudessa ruokalautaselta.
Kolmas juttu... Niin. Liikuntaa pitää harrastaa monipuolisesti. Laihdutti tai ei. Sekä aerobista että lihaskuntoa.siksi täällä teille viisauttani jaan.
Korjataas pari ajatuskiemuraa. :)
Mitenköhän mä tän nyt selittäisin niin että te kaikki ymmärrätte, tossa jo yhdelle kerroin ja koitan sen uusiksi nyt kertoa.
Kyllä lihasmassa kuluttaa paljon energiaa ja varsinkin pelkkään rasvaan verrattuna paljon, MUTTA se määrä mitä sulla pitäis sitä lihasmassaa olla jotta saisit esim. 30kg ylipainon poltettua pelkästään lihaksia kasvattamalla on niin järkyttävä että siihen pystyy ehkä 0.1% kaikista salilla käyvistä naisista. (koska naisten lihakset eivät kasva niin nopeaan tahtiin ilman mitään lisäaineita)
Jos puhutaan ihmisestä jolla on 5-10kg ylipainoa niin sellaiselle toi tyyli voi ehkä toimia. Mutta itse tarkoitinkin tässä postissa niitä todella ylipainoisia joilla on monta kymmentä kiloa ylipainoa. Niille ihmisille ei auta se että kasvatat lihaksia koska ne lihakset ei ikinä kasva niin suuriksi jotta ne polttais sen kaiken ylimääräisen rasvan pois.
Tietenkin kaikki lähtee ruokavaliosta, jos sä änget 4000 kalorin edestä ruokaa nassuun niin ihan sama kuinka paljon se juokset niin silti lihot. Mutta koska mä en voi tietää miten ne ihmiset jotka siellä salilla käyvät syövät niin en siihen ala puuttumaan. Kommentoin vain sitä miten he harjoittelevat, eli yritin vain auttaa mitä näköjään suomessa ei saisi tehdä.
Silti jos haluat nopeasti painoa pois niin laittamalla ruokavalion kuntoon ja aloittamalla vaikka pyöräilyn laihdut paljon nopeammin.
Niih.. noh mee sanomaan 4 lapsen äidille joka käy töissä 8-16 jonka jälkeen laittaa vielä lapsille ruuan että alappas kuntoilemaan monipuolisesti. Eka vähän uintia, sitten spinningii ja vähän seinäkiipeilyy jne. Alkaa varmasti aika ja energia olemaan aika lopussa eikä ylimääräisia harrastuksia tosta vain aloiteta. Jos sulla on aikaa noihin kaikkiin niin sit, mutta jos ei niin valitse se paras vaihtoehto.- mieltä
beefcake kirjoitti:
siksi täällä teille viisauttani jaan.
Mitenköhän mä tän nyt selittäisin niin että te kaikki ymmärrätte, tossa jo yhdelle kerroin ja koitan sen uusiksi nyt kertoa.
Kyllä lihasmassa kuluttaa paljon energiaa ja varsinkin pelkkään rasvaan verrattuna paljon, MUTTA se määrä mitä sulla pitäis sitä lihasmassaa olla jotta saisit esim. 30kg ylipainon poltettua pelkästään lihaksia kasvattamalla on niin järkyttävä että siihen pystyy ehkä 0.1% kaikista salilla käyvistä naisista. (koska naisten lihakset eivät kasva niin nopeaan tahtiin ilman mitään lisäaineita)
Jos puhutaan ihmisestä jolla on 5-10kg ylipainoa niin sellaiselle toi tyyli voi ehkä toimia. Mutta itse tarkoitinkin tässä postissa niitä todella ylipainoisia joilla on monta kymmentä kiloa ylipainoa. Niille ihmisille ei auta se että kasvatat lihaksia koska ne lihakset ei ikinä kasva niin suuriksi jotta ne polttais sen kaiken ylimääräisen rasvan pois.
Tietenkin kaikki lähtee ruokavaliosta, jos sä änget 4000 kalorin edestä ruokaa nassuun niin ihan sama kuinka paljon se juokset niin silti lihot. Mutta koska mä en voi tietää miten ne ihmiset jotka siellä salilla käyvät syövät niin en siihen ala puuttumaan. Kommentoin vain sitä miten he harjoittelevat, eli yritin vain auttaa mitä näköjään suomessa ei saisi tehdä.
Silti jos haluat nopeasti painoa pois niin laittamalla ruokavalion kuntoon ja aloittamalla vaikka pyöräilyn laihdut paljon nopeammin.
Niih.. noh mee sanomaan 4 lapsen äidille joka käy töissä 8-16 jonka jälkeen laittaa vielä lapsille ruuan että alappas kuntoilemaan monipuolisesti. Eka vähän uintia, sitten spinningii ja vähän seinäkiipeilyy jne. Alkaa varmasti aika ja energia olemaan aika lopussa eikä ylimääräisia harrastuksia tosta vain aloiteta. Jos sulla on aikaa noihin kaikkiin niin sit, mutta jos ei niin valitse se paras vaihtoehto.Siis samaa mieltä oon alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Kävin kaksi vuotta salilla, lisäksi pumpissa ja muissa jumpissa. Tulos: ei pudonnut kiloja, mutta yläkroppaan tuli kauheet lihakset! Kaula ja käsivarret, siis yök. En ole ylipainoinen, mutta lasten jälkeen oli löysää keskivartalolla. Skippasin koko salilla käynnin ja siirryin juoksemaan. Olen juossut vuoden verran 3-4 kertaa viikossa ja hups vaan kun on keskivartalo kiinteytynyt ja innolla odotan kesää ja bikinikelejä! En ole laiha enkä niin haluakaan, mutta on mukavaa kun löysä ei heilu. Kokemuksesta siis suosittelen todellakin aerobista liikuntaa kiinteytykseen. Koko kroppa on sutjakoitunut, vaikka tietty keskivartalossa näkyy parhaiten kun siellä eniten löysää olikin. Mutta myös käsivarret ovat kivasti hoikentuneet. Tsemppiä kaikille, älkää laihduttako vaan muuttakaa elintapoja ja ennenkaikkea syökää terveellisesti!
- punttia nostellut
beefcake kirjoitti:
Niih.. noh mee sanomaan 4 lapsen äidille joka käy töissä 8-16 jonka jälkeen laittaa vielä lapsille ruuan että alappas kuntoilemaan monipuolisesti. Eka vähän uintia, sitten spinningii ja vähän seinäkiipeilyy jne. Alkaa varmasti aika ja energia olemaan aika lopussa eikä ylimääräisia harrastuksia tosta vain aloiteta. Jos sulla on aikaa noihin kaikkiin niin sit, mutta jos ei niin valitse se paras vaihtoehto.Siinä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että kyllä liikunnalla voi laihduttaa.
...Jos siis ei lisää ruokailua.
Kuitenkin jos kyse isommasta ylipainosta se ruokavalion muutos täytyy olla myös mukana.
Jos vain hiukan ylimääräistä liikunnalla kyllä lähtee.
Mutta ihmetystä herättävä asia ei tuossa kirjoituksessasi ollut tuo vaan yleinen tulkintasi naisista salilla joiden kanssa et käsittääkseni ollut sen kummemmin jutellut.
Kuntosaleilta saa opastusta jos haluaa sitä, lisäksi naistenlehdet pursuavat liikunta ja ravinto ohjeita. Harvemmin ylipainossa on kyse tiedonpuute.
Ylipainon syy on usein vain se, että sattuu tykkäämään hyvästä ruuasta eikä pysty pääsemään mieliteoistaan eroon.
Eräs tuttavani on luovuttanut laihdutus ja treeni yritysten jälkeen ja hyväksyy itsensä lihavana.
Käy salilla ja koska voimaa on kertynyt nostelee isoilla painoilla.(liian nopeasti isoihin painoihin siirtyminen yleisempää miehillä)
Moni nainen tykkää kuntosaliharjoittelusta.
Itse lukeudun heihin. nautin kun saan penkiltä nostettua paljon. Voiman lisääntyminen ja haasteet siinä tuovat iloa elämään.
Tässä ei ole kyse ulkonäöstä vaan siitä tunteesta, että haluaa olla vahva. - lisää
punttia nostellut kirjoitti:
Siinä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että kyllä liikunnalla voi laihduttaa.
...Jos siis ei lisää ruokailua.
Kuitenkin jos kyse isommasta ylipainosta se ruokavalion muutos täytyy olla myös mukana.
Jos vain hiukan ylimääräistä liikunnalla kyllä lähtee.
Mutta ihmetystä herättävä asia ei tuossa kirjoituksessasi ollut tuo vaan yleinen tulkintasi naisista salilla joiden kanssa et käsittääkseni ollut sen kummemmin jutellut.
Kuntosaleilta saa opastusta jos haluaa sitä, lisäksi naistenlehdet pursuavat liikunta ja ravinto ohjeita. Harvemmin ylipainossa on kyse tiedonpuute.
Ylipainon syy on usein vain se, että sattuu tykkäämään hyvästä ruuasta eikä pysty pääsemään mieliteoistaan eroon.
Eräs tuttavani on luovuttanut laihdutus ja treeni yritysten jälkeen ja hyväksyy itsensä lihavana.
Käy salilla ja koska voimaa on kertynyt nostelee isoilla painoilla.(liian nopeasti isoihin painoihin siirtyminen yleisempää miehillä)
Moni nainen tykkää kuntosaliharjoittelusta.
Itse lukeudun heihin. nautin kun saan penkiltä nostettua paljon. Voiman lisääntyminen ja haasteet siinä tuovat iloa elämään.
Tässä ei ole kyse ulkonäöstä vaan siitä tunteesta, että haluaa olla vahva.Kuntosali harjoittelua "määrätään" myös terveydellisistä syistä toisille. Ja huomioi myös todella
ylipainoisen ihmisen täytyy ensin ( jos siis haluaa laihtua)pudottaa painoa jonkinverran ennenkuin pystyy jumppiin tai muihin liikuntalajeihin joissa nivelet ovat kovilla.
Reipas kävely ja kuntosaliharjoittelu hyvä yhdistelmä aluksi.
Ja sitten on näitä ylipainoisia jotka vain tykkäävät kuntosaliharjoittelusta ja nostelevat isoilla painoilla. (Ehkä pitkäänkin ovat kuntosalilla käyneet tai muuten fyysistä työtä tehneet. Tällöin on järjetöntä kitkutella joillakin pienillä painoilla. Sopiva paino on se millä kykenee sarjat tekemään puhtaasti. )
Minusta aika yleinen " moka " naisilla sensijaan on juuri se, että tulee kuntosaliin tekemään pienillä painoilla pitkiä sarjoja aerobicin lisäksi. Mutta kuten sanoin sitä ei tiedä kysymättä mikä kenekin tavoite kuntosalilla on. Mitä omaa treeniään vetävät tai haluavatko vain jotain pientä tehdä itsensä eteen.
ja kun kuntosalille tullaan ja maksetaan se maksu sen tulisi antaa oikeus kuntoilla ihan niinkuin itse haluaa ilman mitään "saliprofeettoja".
Itse aikoinaan juuri näiltä mukamas tietäviltä miehiltä neuvoja sain salilla vaikka tiesin tekeväni täysin oikein liikkeet sillä ohjelmani oli tehnyt huippu bodari ja valvonut liikkeiden puhtauden.
Kuntosaleilla on henkilökunta jolta voi apua pyytää jos haluaa. - KylmäNainen
beefcake kirjoitti:
Niih.. noh mee sanomaan 4 lapsen äidille joka käy töissä 8-16 jonka jälkeen laittaa vielä lapsille ruuan että alappas kuntoilemaan monipuolisesti. Eka vähän uintia, sitten spinningii ja vähän seinäkiipeilyy jne. Alkaa varmasti aika ja energia olemaan aika lopussa eikä ylimääräisia harrastuksia tosta vain aloiteta. Jos sulla on aikaa noihin kaikkiin niin sit, mutta jos ei niin valitse se paras vaihtoehto.Mutta ei siitä pyöräilystäkään ole apua, jos ei syö oikein. Jos haluaa laihtua, ruokavalio on tärkein juttu. Liikunta voi olla kivaa ja terveellistä, mutta ei se laihduta. Siksi sinun antamat liikuntaneuvosi ovat täysin hyödyttömiä.
- muuten laihtuu!
"Puntilla ei laihdu. Eikä spinningillä. Vain ja ainoastaan syömistä vähentämällä laihtuu."
Itse olen todennut, että mitä pitempi harjoitus, sitä tehokkaampi vaikutus painoon.
Esim. 8 km pyöräily mennen tullen viikon työmatkoilla = yht. 80 km/vko, toistettuna muutaman viikon ajan = ei mainittavaa vaikutusta
80 km pyöräily 20 60 km erissä toistettuna muutaman viikon ajan = kilot karisevat
ja kaikkein eniten paino putosi, kun enimmäismäärää vielä lisättiin. Kropalla kestää aikansa päästä rasvanpolttomoodiin, ja siksi lyhyet rupeamat ovat suhteessa tehottomampia.
- käynti on
idioottien hommaa!
- niinpä.
Olen samaa mieltä. En ymmärrä miksi, voisiko joku selittää?
- Salillakävijä
niinpä. kirjoitti:
Olen samaa mieltä. En ymmärrä miksi, voisiko joku selittää?
Talvella ei Suomessa huvita mennä ulos, joten on pakko liikkua sisällä. Salilla treenin voi kohdistaa tiettyihin lihaksiin, toisin kuin esim. lenkillä. Tämä pikkuhiljaa johtaa kauniimpaan kroppaan. Lisäksi hikoilusta tulee jälkikäteen hyvä olo. Siis vielä parempi olo tulee esim. luonnossa liikkumisesta, mutta edellä mainittujen syiden vuoksi ei aina mahdollista/kannattavinta. Että siks oikeestaan. Mutta pääasia on kyllä se ulkonäkö, eli että ei haluu olla plösö.
- UpeaDoooris
Ehkä kaikki ei haluakkaan kaikkea rasvaa pois (lue: kuivaksi, rinnattomaksi ruikuksi)
vaan nimenomaan niitä timmejä lihaksi.
Itse vedän ihan tarkoituksella lihasmassaa kasvattavia treenjä. Haluan timmin, rehevän ja herkullisen kropan.
Ei ole muuten miehistä pulaa ;)- koska miehet
Miehet ensinnäkin haluavat pillua ja toiseksi miehet pitävät siitä, että et ole rima vaan sulla on sitten tiukka kroppa, jos kerran luonnostaan olet laiha.
- näkyy.-.-
jonkinlainen halu kontrolloida muita ihmisiä.
Nämä salilla käyvät ylipainoiset todennäköisesti:
- harrastavat lisäksi jotakin aerobista lajia, kuten vaikkapa sauvakävelyä, joka sopii ylipainoiselle
- he haluavat lisäksi kasvattaa lihasmassaa, ihan kuin kuka tahansa urheilua harrastava ihminen, oli sitten mies tai nainen
- yrittävät laihduttaa myös ruokavalion avulla (kuten moni täällä jo mainitseekin, ruuan vähentäminen on ainoa varma tapa laihtua)
Eli, esität asiasi, aivan kuin tuntisit nämä ylipainoiset ihmiset, heidän halunsa, tarpeensa ja elämänsä läpikotaisin vain sen perusteella, että olet tavannut heidät salilla.
Minulla tulee tällaisesta aina mieleen ihminen, jolla on outo pakkomielle johonkin tiettyyn ihmisryhmään. Tällainen ihminen on usein sisäisesti aggressiivinen, ja hän purkaa aggressioitaan tällaisilla keskustelupalstoilla esittämällä näennäisesti "hyviä neuvoja" muille.- pistääpi miettimään
Laittaa vaan miettimään mitä tuo oma avauksesi sitten on?
- ihmetytti
Jos näkee salilla jonkun ohimennen ei voi tietää kokototuutta k.o ihmisen elämästä.
Jonkinlainen väheksyvä ennakkoasenne kirjoittajalla.
- oudot neuvosi
Miksi neuvot aikuisia ihmisiä? Oletko joku kontrollifriikki?
Olen hoikka, kaunis nainen, ja harrastan salia ja juoksua. Salilla näkee eri painoisia ihmisiä. Entä sitten? Ei tulisi mieleenkään ajaa ylipainoisia sieltä pois, päinvastoin: Hyvä että ihmiset huolehtivat itsestään. Siksihän he siellä ovat. - cat_on_fire
Juu ihan hyvä neuvo, kilot kuriin aerobisella, eipä se paino lihastreenillä pienene..
Mutta, muistathan että lihakset polttaa kaloreita, joten niiden hankinta ei ole pois mistään. Kokonaiskulutus kasvaa jos on lihasta..
Jos laihduttaa ja kun lihasmassa vähenee, niin kaloreitakaan ei pala yhtä paljon.. Tuo määrä on tosin melko pieni, mutta kuitenkin, itse suosittelen tasapainoisesti lihasten treenausta ja aerobista liikuntaa:) ..sama neuvo sopii myös miehille. Eli "potrat pojat"; menkää spinningiin, älkää punttisalille! Ette te muuten ikinä saa sitä sikspäkkiä näkyviin vaikka mahaläskin alla olisi millaiset lihakset.
Voimaharjoittelu sopii ylipainoisille ihmisille loistavasti. Se muokaa lihaksia ja tuo ryhtiä olemukseen. Tähän kun yhdistää aerobisen harjoittelun ja kunnon ruoan niin avot!- Nobody
Löysin tämän keskustelun vasta nytten, mutta pakko tulla sanomaan muutama asia..
Itse olen runsaasta ylipainosta kärsivä nuori nainen, teini oikeastaan. Aloittajan tapaisten ihmisten takia en edes käy salilla, vaan olen tuonut salin meille kotiin. Käsipainoja (joihin voi halutessaan lisätä/vähentää painoja mielensä mukaan) ja penkki löytyy. Samoin nyrkkeilysäkki. Itselleni nuo riittävät vallan mainiosti, luultavasti joskus tulevaisuudessa lisään valikoimaani.
Mutta siis. Vaikka itsekkin olen ylipainoinen, tahdon kasvattaa lihasmassaa. Laihtumaan taasen pyrin ainoastaan terveellisen ruokavalion ja päivittäisen liikunnan avulla.
Pointti siis oli siinä, että vaikka olisi kuinka ylipainoinen tahansa, niin kyseisellä ihmisellä voi olla punttisalilla käydessään aivan toiset tavoitteet asian suhteen kuin laihtuminen. Joten sinuna en menisi jakelemaan tyhjänpäiviäisiä neuvojasi tuntemattomille, turpiisi vielä saat.
Ja sitten vielä täytyy tähän lisätä, että mistä sinä tiedät näiden ihmisten salin ulkopuolisesta elämästä? Mistä tiedät vaikka he lenkkeilisivät päivittäin, söisivät terveellisesti ja mahdollisesti harrastaisivat muutakin kuin tuota salia. Et voi tietää asiasta yhtään mitään, joten älä puutu. Useat ihmiset harrastavat punttisalia muiden harrastuksien ohella.
Painojen nostelu on hyvä harrastus kenelle tahansa. Siitä on todella paljon hyötyä aivan arkiaskareissa. Ei tarvitse enään kaveria tuolien siirtämiseen, tai painavien laatikoiden kantamiseen. Miksi siis ylipainoiset eivät voisi tätä harrastaa? - ihmettelen vain
Miten sulle on niin itsestään selvää, että ne salilla treenaavat ylipainoiset naiset eivät käy myös lenkillä, jumpassa tai vastaavassa? Tai että salilla käymisen päätarkoitus tai jopa ainoa tarkoitus on laihtuminen? Ite ainakin käyn salilla siksi, että varsinkin vatsan ja selän treenaaminen tekee lenkkeilystä helpompaa. Ja ylipainoa on, vielä. Mutta jos läski vaihtuu lihaksiksi ja kilomäärä ei sen takia putoa, ei tulisi mieleenkään valittaa!
- sitä sinäkin
olet mennyt kirjottelemaan...
- salilla käynyt nainen
Yleensähän naisille nimenomaan nauretaan, kun nämä eivät uskalla treenata kunnon painoilla. Kitkutellaan vain menemään vuositolkulla samoilla puolen kilon painoilla miljoona toistoa. Hyvä jos hiki tulee.
Naisen on hyvin vaikea saada itsestään jotain lihaskimppua. Paras tapa laihtua ja kiinteytyä (=enemmän lihasta, vähemmän rasvaa) on harrastaa reippaasti aerobista treeniä sekä punttitreeniä kunnon painoilla. Lihakset antavat sopivasti muotoja eikä naisesta tule ns. laiha läski.
Se on kyllä totta, että jos laihtumista mittaa VAIN vaa'alla, niin salitreenin aloittamisen jälkeen paino voi nousta, ainakin hetkellisesti. Lihaksiin kertyy nestettä ym. Paino voi siis nousta/pysyä ennallaan, mutta mitat pienenevät.
Älkää siis naiset uskoko aloittajan "neuvoja". Lihasmassa myös kuluttaa enemmän energiaa kuin läski.
Huh :D Pitäisköhän alottaa taas salitreenit, hmmm.- Mies, kolkyt ja risat
Olen täysi samaa mieltä.
"Se on kyllä totta, että jos laihtumista mittaa VAIN vaa'alla, niin salitreenin aloittamisen jälkeen paino voi nousta, ainakin hetkellisesti. Lihaksiin kertyy nestettä ym. Paino voi siis nousta/pysyä ennallaan, mutta mitat pienenevät."
Jep, mutta eihän se nyt haittaa jos paino siirtyy läskistä lihaksiin. Lihakset eivät kasva vahingossa liikaa, vaikka kuinka vetäisi isoilla painoilla ja proteiinipitoisella ruokavaliolla. Kyllä kunnon lihasten kasvattaminen vaatii vuosien työn. - salilla käyvä nainen
Se on kyllä kumma, että miten säännöllisesti naiselle löytyy "hyviä neuvoja", kun käy salilla. Milloin pitää tehdä tätä ja toisinaan taas ei lainkaan. Tykkään käydä salilla, jossa on ihan oikeita painoja ja vähemmän mitään toinen toistaan ihmeellisempiä laitteita. Miehet tuntuvat pitävän sitä jotenkin omana yksityisalueenaan, jossa nainen on vähän kummastuttava tapaus - ja herättää halun neuvoa, miten niitä painoja oikein pitäisi nostella.
Olen käynyt salilla nyt varmaan kymmenisen vuotta, ja lisäksi teen ajoittain ruumiillista työtä. En ole lähtenyt erityisesti kasvattamaan lihaksia, joten eipä mulla mitään muskeleita ole. Voimaa ja notkeutta kylläkin :) - Mies1985
salilla käyvä nainen kirjoitti:
Se on kyllä kumma, että miten säännöllisesti naiselle löytyy "hyviä neuvoja", kun käy salilla. Milloin pitää tehdä tätä ja toisinaan taas ei lainkaan. Tykkään käydä salilla, jossa on ihan oikeita painoja ja vähemmän mitään toinen toistaan ihmeellisempiä laitteita. Miehet tuntuvat pitävän sitä jotenkin omana yksityisalueenaan, jossa nainen on vähän kummastuttava tapaus - ja herättää halun neuvoa, miten niitä painoja oikein pitäisi nostella.
Olen käynyt salilla nyt varmaan kymmenisen vuotta, ja lisäksi teen ajoittain ruumiillista työtä. En ole lähtenyt erityisesti kasvattamaan lihaksia, joten eipä mulla mitään muskeleita ole. Voimaa ja notkeutta kylläkin :)Tehnyt salilla? Kyllä kymmenessä vuodessa nainenkin kehittyy valtavasti.
- oli pakko
Mies1985 kirjoitti:
Tehnyt salilla? Kyllä kymmenessä vuodessa nainenkin kehittyy valtavasti.
Ei kehity ainakaan BC:n ohjeita noudattamalla x)
- harjoitellut
Mies1985 kirjoitti:
Tehnyt salilla? Kyllä kymmenessä vuodessa nainenkin kehittyy valtavasti.
Miksi salilla pitäisi kehittyä valtavasti? Mun tavoitteenani on ollut pitää etenkin selkäni hyvässä kunnossa, ehkäistä paljon yksipuolista toistoa sisältävän ruumiillisen työn aiheuttamia jumeja ja tietysti päästä kokemaan sitä hyvää oloa, joka treenistä tulee. Siispä olen pyrkinyt pitämään treenin monipuolisena ja tilanteen mukaisena, tekniikkani hyvänä ja harjoittelun säännöllisenä.
Olen kyllä saanut kuulla, että tämä on ihan väärä tapa, pitäisi pyrkiä nostamaan tällä kertaa enemmän kuin viimeksi :D Kiitti vaan pojat, mutta ei kiitti. Kyllä ne kilomäärät mullakin nousee vähitellen, mutta ei se ole mun pointtini saliharjoittelussa. - toinen nainen
harjoitellut kirjoitti:
Miksi salilla pitäisi kehittyä valtavasti? Mun tavoitteenani on ollut pitää etenkin selkäni hyvässä kunnossa, ehkäistä paljon yksipuolista toistoa sisältävän ruumiillisen työn aiheuttamia jumeja ja tietysti päästä kokemaan sitä hyvää oloa, joka treenistä tulee. Siispä olen pyrkinyt pitämään treenin monipuolisena ja tilanteen mukaisena, tekniikkani hyvänä ja harjoittelun säännöllisenä.
Olen kyllä saanut kuulla, että tämä on ihan väärä tapa, pitäisi pyrkiä nostamaan tällä kertaa enemmän kuin viimeksi :D Kiitti vaan pojat, mutta ei kiitti. Kyllä ne kilomäärät mullakin nousee vähitellen, mutta ei se ole mun pointtini saliharjoittelussa.No miehet ei vain tajua - turhaan niille edes kertoo.
Toinen virsi on, että jos käy kerran viikossa, niin "siitä ei ole mitään hyötyä". Heh heh.
Sä olet käynyt 10 vuotta.
Mä olen käynyt nyt 3 vuotta - kerran viikossa. Takuulla tasan siitä on hyötyä vs. jos ei kävisi. Enkä yritä laihduttaa kuntosalilla! Mulla on edelleen ylipainoa ja saa olla - kilo sinne tai tänne nyt ei mitään meinaan. Aloin kulkea selän kunnon vuoksi - ja aerobisen harjoittelun teen sitten pihalla, eli pyöräilen. Viimeviikonloppunakin 140 km, ja nyt sunnuntaina meinaan fillaroida myös. Olin tänään salilla 1.5 h. Työmatkapyöräilyä tulee kesät talvet 5 päivää viikossa 13 km. Venyttelytunnit lisäksi. Pilates silloin tällöin. - toinen nainen
toinen nainen kirjoitti:
No miehet ei vain tajua - turhaan niille edes kertoo.
Toinen virsi on, että jos käy kerran viikossa, niin "siitä ei ole mitään hyötyä". Heh heh.
Sä olet käynyt 10 vuotta.
Mä olen käynyt nyt 3 vuotta - kerran viikossa. Takuulla tasan siitä on hyötyä vs. jos ei kävisi. Enkä yritä laihduttaa kuntosalilla! Mulla on edelleen ylipainoa ja saa olla - kilo sinne tai tänne nyt ei mitään meinaan. Aloin kulkea selän kunnon vuoksi - ja aerobisen harjoittelun teen sitten pihalla, eli pyöräilen. Viimeviikonloppunakin 140 km, ja nyt sunnuntaina meinaan fillaroida myös. Olin tänään salilla 1.5 h. Työmatkapyöräilyä tulee kesät talvet 5 päivää viikossa 13 km. Venyttelytunnit lisäksi. Pilates silloin tällöin.Niille, jotka taas vitsailee, että 13 km viikko ei ole mitään. ;-) On se miltein 3000 km vuodessa - pelkkää työmatkapyöräilyäkin jo.
- se edellinen
toinen nainen kirjoitti:
Niille, jotka taas vitsailee, että 13 km viikko ei ole mitään. ;-) On se miltein 3000 km vuodessa - pelkkää työmatkapyöräilyäkin jo.
Työmatkapyöräilyhän on mitä mainiointa liikuntaa, taatusti säännöllistä ja just sitä, mihin ihminen on luonnostaan tarkoitettu: itsensä ja mahdollisten tarpeellisten tavaroiden liikuttamista lihasvoimalla paikasta toiseen.
Kumma kyllä, "oikeaksi" liikunnaksi mielletään usein vain se, että otetaan varusteet, mennään autolla suorituspaikalle, suoritetaan liikunta, kirjataan numerot muistiin ja kehua retostellaan niillä siinä liikunnan ohessa. Jos vielä tekee Excelin niistä numeroista, niin avot, jo on liikuntaa isolla ällällä :D
- say what???
Poistavat lihasten SISÄLLÄ olevaa rasvaa? En kyllä tiennyt, että lihasten sisällekin kertyy jotain rasvaa :D
Ainoa totuus on tuossa se, että paikallisesti ei voi läskiä polttaa. Se palaa tasaisesti koko kropasta. - Mies22vkl
Jos on kyse ylipainosta niin todellakin sali on mitä mainioin keino pudottaa painoa. Salitreenillä saa liikunnasta todella kuormittavaa ja se parantaa jopa yleiskuntoa ja verenkiertoa. Salitreeni ei kuitenkaan kuormita esimerkiksi jalkojen niveliä samalla tavoin kuin kuluttaisi juokseminen kun kyseessä on ylipainoinen ihminen. Toki salitreeni on rankkaa nivelille ja se onkin salitreenin ainoa huono puoli.
Paino lisääntyy lihasten kasvun takia, mutta paino kääntyy kuitenkin laskuun, koska rasva palaa nopeammin kuin lihas kasvaa.
Salitreenin ei kuitenkaan kannata olla ainoa liikuntamuoto, vaan uinti on todella hyvää vastapainoa salitreenille. Uiminen on rentoutavaa, mutta samalla se rasittaa koko kehoa. Kun päästään vähän kevyemmäksi niin kannattaa ottaa mukaan myös erilaiset pallopelit, jotka ovat varsinkin mukavia eivätkä tunnu liikunnalta lainkaan. Salia ei kuitenkaan kannata koskaan unohtaa. - Kuulkaas enot!
Huvittava "neuvo". :) Itse aloitin alkuvuodesta kuntosalin personal trainerin ohjeistuksessa, kun en enää jaksanut katsella näitä 20 kiloa ylimääräistä kropassani. Sain henkilökohtaisen liikunta - ja ruokaohjelman, jossa yhtenä tärkeänä osana on kuntosalitreeni. Kuten jo pariin kertaan sanottu, se on fakta, että kun lihakset pitää kunnossa ja aktiivisena, palaa aerobisessa liikunnassakin enemmän kaloreita kun isot lihasryhmät joutuvat pidempikestoiselle rasitukselle esim. kävelyn, pyöräilyn, aerobicin muodossa. Kuntosalitreeni tuo tottakai laihdutuksen alussa muutaman lisäkilon johtuen siitä että lihasmassa painaa enemmän kuin rasva. Ainakin puolen vuoden ajan olisikin parempi katsoa itseään peilistä kuin vaa'an näytöltä. Itse huomasin jo muutaman kuukauden aikana selkeitä muutoksia omassa kehossa, reidet kiinteytyivät todella nopeasti, lantio on kiinteytynyt ja kutistunut ja ennen kaikkea jaksaa paremmin. Nyt onkin sitten jo paino laskussa, vaikka kovaa kuntosalitreeniä jatkan edelleen. Älkää naistoverit missään nimessä luopuko kuntosalista aerobisen ohella! Ja patistan myös laihduttajia sinne salille lähtemään, itse kun murehdin niin kauan, että kehtaako sinne edes mennä kun olen tämmönen punkero. :)
- Et tiedä mitään
Rasva palaa suhteellisen tasaisesti kropasta ja minkään lihasten sisällä ei ole läskiä. Missä olet ollut biologiatunneilla?!
Ihan tiedoksi. Syö vähemmän mitä kulutat = laihdut. Ei kannattaisi puhua mitään aiheista mistä selkeästi ei tiedä edes perusasioita kuten ihmisen perus anatomiaa XD - ..........
Onko tullut mieleen että ne ylipainoiset naiset treenaa punteilla muun aerobisen liikunnan lisäksi? Mikä on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin pelkkä aerobinen liikunta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770