Heips!
Itse teen vain itselleni kynsiä ja olen tässä etsiskellyt uutta desinfiointiainetta. Mistä saisi tilattua laadukkaan desinfiointiaineen, joka sopisi kynsien desinfiointiin ja geeleistä sen "hikoilukerroksen" poistoon uunin jälkeen.
Itselläni on ollut iso pullo geelipaketissa mukana tullutta desinfiointiainetta, joka alkaa vähitellen loppua. Yksittäisen pullon tilaus tuntuu hankalammalta, joten vinkkejä otetaan vastaan!
Kiitokset avusta :)
Hyvä desinfiointiaine geeleille
14
6730
Vastaukset
- tuunari
isopropanolia (= isopropanolialkoholi). Sitä ovat monet cleanerit tai finishing wipet.
Pensseleiden puhdistukseen sitten käy apteekin puhdas asetoni.- Paljon avusta :)
Kiitokset! En ole edes tajunnut, että apteekista saa tuota isopropanolia. Netissä tulee vastaan kaikenlaisia hienouksia kynsiin suihkutettaviksi tms. mutta ainakin oma vanha putiloni on juuri tuota isopropanolia!
Asetoni ei siis haittaa pensseleitä putsatessa? Ajattelin, ettei geelit kärsi siitä sitten seuraavassa käytössä?
Olen tuolla isopropanolilla putsannut pensselitkin. Lienen tehneen sitten väärin? Ainakin ne vielä toimivat ihan hyvin kuitenkin! - Käykö?
Käykö ihan Neo Amisept, jossa on hiukan muutakin kuin tuoa isopropanolia vai pitääkö olla ihan puhdas?
- Kotikemisti
Käykö? kirjoitti:
Käykö ihan Neo Amisept, jossa on hiukan muutakin kuin tuoa isopropanolia vai pitääkö olla ihan puhdas?
Itse olen kanssa miettinyt, että pitäisikö valmistaa omat preppausaineet esimerkiksi sekoittamalla Neoamiseptia ja tilkan asetonia?
Mikähän suhde olisi hyvä? Kun tsekkailin omien preppaus/tahmeudenpuhdistusnesteiden INCIä, niin totesin niiden poikkeuksetta sisältävän alkoholia (sitä ihteään), isopropanolia (eräs alkoholi myös) ja asetonia.
Kukaan testaillut omia mikstuuroita ja millä tuloksella? :) - tuunari
Kotikemisti kirjoitti:
Itse olen kanssa miettinyt, että pitäisikö valmistaa omat preppausaineet esimerkiksi sekoittamalla Neoamiseptia ja tilkan asetonia?
Mikähän suhde olisi hyvä? Kun tsekkailin omien preppaus/tahmeudenpuhdistusnesteiden INCIä, niin totesin niiden poikkeuksetta sisältävän alkoholia (sitä ihteään), isopropanolia (eräs alkoholi myös) ja asetonia.
Kukaan testaillut omia mikstuuroita ja millä tuloksella? :)Neoamiseptia voi myös käyttää desinfiointiin ja tahmeuden poistoon. Asetonia en siihen hommaan sotkisi. Miksi turhaan, koska puhdas isopropanoli (tai se Neoamisept) toimivat sellaisenaan?
Isopropanolilla voi varmaan myös putsata pensselit, itse pyyhin sillä aina geelipurkkien reunat jos geeliä pursui ulos. Jotenkin vain tuntui että asetonilla sai puhtaammat pensselit. Pensselin täytyy silloin tietysti olla sellainen joka asetonia kestää. - kotikemisti
tuunari kirjoitti:
Neoamiseptia voi myös käyttää desinfiointiin ja tahmeuden poistoon. Asetonia en siihen hommaan sotkisi. Miksi turhaan, koska puhdas isopropanoli (tai se Neoamisept) toimivat sellaisenaan?
Isopropanolilla voi varmaan myös putsata pensselit, itse pyyhin sillä aina geelipurkkien reunat jos geeliä pursui ulos. Jotenkin vain tuntui että asetonilla sai puhtaammat pensselit. Pensselin täytyy silloin tietysti olla sellainen joka asetonia kestää.Siksi asetonia, kun muissakin käytössä olleissa aineissa on sitä ollut.
On kuitenkin hyvä aine liuottamaan geelia, pelkkä alkoholi (oli sitten etanolia/isopropanolia) tahmaa geelin muttei poista sitä kokonaan.
Myös kynnen täydelliseen preppaukseen ja hetkelliseen kuivattamiseen sekä rasvan poistoon asetonia tarvitaan hieman, alkoholi asetoni -yhdeistelmä liuottaa moskan paremmin kuin pelkkä alkoholi.
Siksi parhaissa onikäyttöisissä aineissa on kumpaakin. :) - tarvita mihinkään
kotikemisti kirjoitti:
Siksi asetonia, kun muissakin käytössä olleissa aineissa on sitä ollut.
On kuitenkin hyvä aine liuottamaan geelia, pelkkä alkoholi (oli sitten etanolia/isopropanolia) tahmaa geelin muttei poista sitä kokonaan.
Myös kynnen täydelliseen preppaukseen ja hetkelliseen kuivattamiseen sekä rasvan poistoon asetonia tarvitaan hieman, alkoholi asetoni -yhdeistelmä liuottaa moskan paremmin kuin pelkkä alkoholi.
Siksi parhaissa onikäyttöisissä aineissa on kumpaakin. :)Älä nyt asetonia ryhdy sotkemaan. Sitä ei todellakaan tarvita. Neon amisept käy hyvin ja kestävimmät siveltimet geelille on synteettisiä geelikäyttöön tarkoitettuja siveltimiä. Siveltimet voidaan puhdistaa neon amiseptilla ja sen jälkeen steriloimalla kiehuvassa vedessä. Asiakkaiden välissä riittää desinfiointi jos ei ole verialtistusta tapahtunut eli kynsinauhan rikkoutumista tms.
- Edelleen
tarvita mihinkään kirjoitti:
Älä nyt asetonia ryhdy sotkemaan. Sitä ei todellakaan tarvita. Neon amisept käy hyvin ja kestävimmät siveltimet geelille on synteettisiä geelikäyttöön tarkoitettuja siveltimiä. Siveltimet voidaan puhdistaa neon amiseptilla ja sen jälkeen steriloimalla kiehuvassa vedessä. Asiakkaiden välissä riittää desinfiointi jos ei ole verialtistusta tapahtunut eli kynsinauhan rikkoutumista tms.
haluaisin kuulla vähän perustellumpia mielipiteitä, kuin että "tää tai toi on ihan hyvä ja riittää ihan hyvin".
Kun on valmiita tuotteita, jotka ovat huippumerkkien aineita kynnen pinnan desinfiointiin ja geelin tahmeuden poistoon, jotka sisältävät asetonia myös. Esimerkiksi Creativen Scrubfresh. - aihiicod
Edelleen kirjoitti:
haluaisin kuulla vähän perustellumpia mielipiteitä, kuin että "tää tai toi on ihan hyvä ja riittää ihan hyvin".
Kun on valmiita tuotteita, jotka ovat huippumerkkien aineita kynnen pinnan desinfiointiin ja geelin tahmeuden poistoon, jotka sisältävät asetonia myös. Esimerkiksi Creativen Scrubfresh.Aivan, valmiitakin aineita on, joten miksi mennä sekoittelemaan itse jotakin, josta ei ole ihan varma.
En takuulla menisi teettämään kynsiä paikkaan, jossa kotikemisti olisi itse sekoitellut aineet.
Ei ne valmiit aineet NIIN kalliita ole, etteikö niitä voisi käyttää. - no niiin
aihiicod kirjoitti:
Aivan, valmiitakin aineita on, joten miksi mennä sekoittelemaan itse jotakin, josta ei ole ihan varma.
En takuulla menisi teettämään kynsiä paikkaan, jossa kotikemisti olisi itse sekoitellut aineet.
Ei ne valmiit aineet NIIN kalliita ole, etteikö niitä voisi käyttää.Sitten meni taas pointin ohi.
Kun kysymys kuului että onko kokemusta, missä suhteessa kannattaa alkoholit ja asetonit sekoittaa.
Asiakkaille en tosiaan tee edes millään muulla, kuin merkin omalla desinfioimisaineella, mutta asiakkaista en edes puhutkaan mitään. Joku on vaan lukenut rivienvälistä jotain muuta.
Kysymys on siis voimassa edelleen:
Onko kenelläkään kokemusta (tietoa) missä suhteessa asetonin/alkoholit voisi sekoittaa?
- Kaikille :)
Kiitokset vastauksista!
Ihan omiin kätösiini ajattelin tuota amiseptia, etten niihin lotraa kalliimpia aineksia!
Aetonilla lähtee kyllä kieltämättä geelipurnukoista paremmin tuo tahma irti. Sitä tuntuu tulevan aina ja on jokseenkin ärsyttävää kun leviää kaikkialle. - faerie
Itselleni kun oon tehnyt kynsiä niin olen käyttänyt ihan pelkkää alkoholiakin (tyhmältä kuin kuulostaakin niin 80% viru valgeeta). Ihan hyvin on lähtenyt ylimääräiset geelit pois ja on ainakin edullista käytössä. Plussaa vielä se, ettei haise hirveän voimakkaasti kuten monet cleanserit. Rikkoutuneissa kynsinauhoissa voi kirvellä kurjasti, mutta eihän geelejä saisi muutenkaan käyttää tällöin. Nuo apteekin amiseptit yms. vahvat putsarit ovat myös hyviä. Geelipaketin mukana tullut cleanseri haisi ihan kamalalle eikä tehokaan ollut hirveän hyvä, joten jätin sen käyttämättä.
- Cleaner wipe off
Heips!
Monesti mainostellaan, että on eri tuotteet desinfiointiin ja wipe offiin? Olenko nt hölmö vain vai mitä en ymmärrä. Molemmat tuotteet ovat enimmäkseen jonkinsortin alkoholia ja alkoholihan myös desinfioi. Samaten kuin tuo neo amisept. Sehän on nimenomaan tarkoitettu desinfiointiin, mutta poistaa sen tahman myös hyvin.
Onko tämä vain joku rahastuskikka?
- nded-asiakas
No jaa, tuota noin...
Esim. Nail Design Euro Discount myy näitä "super hyviä, valmiita, ammattilaisten suunnittelemia aineita" eri käyttöön, ja yllätys yllätys - purkin kyljessä incin kohdalla lukee suht täsmälleen samat asiat.
Cleanerit (kynsille, siveltimille, "special") = Isopropyl Alcohol
Tipin irroitus"aine"= Aceton
En siis oikeastaan tiedä, kuka tässä tyhmä on, jos samat aineet hankkii halvemmalla ja eri purkissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046