mennäkö naimisiin vai ei?

pitkään mietityttänyt

Olen avopuolisoni kanssa ollut yhdessä jo kuusi vuotta. Pari vuotta sitten, kun aloimme puhua kihlautumisesta ja naimisiin menosta, hän teki minulle paljastuksen. Suhteemme alkuaikoina (ensimmäisten kolmen kuukauden aikana) hän oli baari-iltojen jälkeen erinäisistä syistä päätynyt kahdella eri kertaa eri naisen kanssa kämpilleen yöksi. Sanoi, ettei ollut harrastanut kummallakaan kertaa seksiä, toisen kanssa oli suudellut. Kertoi tämän, koska halusi olla täysin rehellinen tästä lähtien minulle.

Noh, loukkaannuin tästä todellakin perinpohjaisesti, tuntui, että olisin ollut valheellisessa suhteessa koko nuo 4 vuotta. Olisin halunnut pistää suhteemme poikki, mutta taloudellinen tilanteeni oli silloin sellainen, ettei minulla ollut varaa vuokrata omaa kämppää.

Yritimme siis vielä uudestaan. Tivasin mieheltä syitä, miksi hän oli niin tehnyt. Hänestä ei saanut oikein minkäänlaista vastausta pitkään aikaan, jonka jälkeen ilmoitin, että jos hän haluaa suhteemme jatkuvan, niin hänen on selvitettävä käyttäytymisensä syyt perinpohjaisesti.

Tulos on tällä hetkellä se, että hän on vuoden ajan käyttäytynyt paremmin kuin ikinä ennen suhteemme aikana, on todella huomioon ottava ja varmastikin monen mielestä täydellinen puoliso. Eikä minullakaan ole moitittavaa, juuri tuollaisen miehen kanssa olisin onneni kukkuloilla, jos hän ei olisi tuollaista harrastanut selkäni takana alkujaan. Hän on myös aloittanut terapian, ja on ainakin pystynyt jo hieman valaisemaan käytöksensä syitä, tai ainakin syyt kuulostavat suht järkeviltä.

Mitäpä minä siis valitan? Noh, nyt hän on kosinut minua. En halunnut vastata vielä mitään. En tiedä, voiko häneen enää ikinä luottaa. En tiedä pystynkö enää ikinä rakastamaan häntä niin kuin joskus rakastin. Vuoden ajan hän on ollut kuin eri ihminen - ja parempi sellainen, mutta...

Mitä mieltä olette, kannattaako silti tuollaiseen tapaukseen sitoutua? Ajatuksenvaihtoa kaipailen, olen niin sotkussa ajatuksistani...

14

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

sinun kannattaisi antaa hänelle uusi mahdollisuus. Hän selvästikin rakastaa sinua koska on vuoden ajan ollu niin ihana! Hän varmasti katui sitä tyhmyyttä mitä teki silloin alussa koska kertoi sen sinulle. Se on varmasti vaivannut häntä niin kauan, ja koki että on pakko kertoa! Anna hänelle se anteeksi. Sinuna menisin kihloihin.

• *¨*

ehkä miehillä yleisempää?
        Jos yhdessäolon alusta alkaen on "jalat alta" -tunne, eihän sekään takaa mitään suhteen syvenemistä. Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että suhteella on parempi ennuste ilman hurjaa alkua.

• dalskfädgjäaksgj

katkera, mutta jos todella haluat pysyä miehes kanssa, annat menneiden olla ja ajattelet tulevaisuutta!! Kaikkihan me tehdään virheitä, joku isompia, joku pienempiä!! Jos et pysty antamaan anteeksi, teidän suhteellanne tuskin on tulevaisuutta. Vai onko hän kuitenkin nyt hyvittänyt tekonsa ja haluaa olla vain sinun??

Nimim. saman kokenut ja anteeksiannon oppinut. Naimisissa ja onnellinen :)

• alkuper.

Kyllä, olen valitettavasti edelleen katkera asiasta. Uskoin kuitenkin monen vuoden ajan, ettei oma mies voisi tuolla lailla tehdä...

Haluaisinkin antaa menneiden olla, kyllä hän nyt kuitenkin tuntuu tosissaan yrittävän. Saanko kysyä dalskfädgjäaksgj, kuinka miehesi hyvitti sinulle tekonsa? :) Kuinka pystyit antamaan anteeksi?

Olen siis osittain anteeksi tuon kaiken antanutkin, niin kuin monessa muussa vastauksessa kommentointiinkin, hänen tekonsa olivat kuitenkin melko pieniä, ja että hän itse kertoi asioista kuitenkin. Luottamuksen menetyshän se satuttaa eniten...

• on muuttunut

Minusta on tosi tärkeää muistaa, että hän itse halusi kertoa sinulle pettämisestä, vaikkakin melko myöhään. Moni olisi jättänyt kokonaan kertomatta, koska niin pääsee helpommalla. Osoittaa minun mielestä ihailtavaa suoraselkäisyyttä.

Toinen asia mihin kiinnitin huomiota on se, että mies on aloittanut terapian. Uskon että terapia kasvattaa ihmistä aina tosi paljon. Ehkä miehesi on muuttunut vuosien aikana luotettavammaksi kuin mitä alussa oli?

Jos uskot että mies ei ole pettänyt noiden alkuaikojen jälkeen, niin anna anteeksi ja pidä hyvästä miehestä kiinni. Jos taas et pysty luottamaan, niin puhukaapuhukaapuhukaa. Jos luottamus ei palaa, ei kai jää paljon vaihtoehtoja.. Itse en ainakaan voisi elää toisen kanssa ilman luottamusta..

• edelliseen

Piti vielä sanomani, että läheskään kaikki eivät edes laskisi miehesi tekosia pettämiseksi.. Sekin osoittaa mun mielestä korkeaa moraalia ja rehellisuuden arvostusta, että miehelle itselleen nuo jutut olivat niin iso "moka" että hän halusi ne kertoa.

• luulen...

Tuskin kukaan alussa on niin varma suhteesta, ehkä hän ei luottanut mihinkään vielä silloin.

Mihin terapiaan? Tuskin hän sellaista tarvitsee! Ei ainakaan tuon asian takia!! Että kaivelet itse jotain 3 kuukauden ajan juttua.

Itselläni tuntemani mies on ollut varmaan miljoonan naisen kanssa enkä edes tiedä milloin ja monenako vuonna, silti elämä jatkuu jotenkin... Enhän minä sille mitään voinut, tiennyt...

Jos mun kohdalla olisikin sama juttu kuin sulla niin olisin onnellinen nainen. Tilanne on vaan pahempi.

• dlfmlsdfmsöl

mies toimi oikein kertoessaan sinulle. eikö se merkitse yhtään mitään? olisitko mielummin halunnut hänen kosivan sinua ilman kertomatta?

se että mies kertoo pettäneensä on minusta hienoa. ja en näe noita pettämisiä niinkään pahana asiana jos ne todellakin olivat juuri suhteen alussa.

• kertoo sinulle

tuollaisen merkityksettömän asian ja ei tunne sinua sen vertaa etteikö osannut aavistaa minkä ääliön kanssa on avioitumassa. Nyyh, mieti hetki että montako kertaa kerkesitte sen kolmen kuukauden aikana tavata? Oliko se nyt niin intensiivistä seurustelua jos kämpilleen vie tyttöjä nus... siis nukkumaan.

• nyt reilusti

Mä mietin sitä, miks hän nyt reväyttää tän julki, eli haluaako tosiasiassa, et sä jättäisitkin?
      Että kun ei itse viitsi/halua helposta suhteesta eroon, sehän olis periaatteessa kurjaa, niin NYT sen kertoo kun olis aika sitoutua ehkä lopullisesti? Niinkö?

On kaikki vuodet pitänyt asian sisällään, mutta kun joutuu oikeasti päättämään, koettaako ehkä alitajuisesti hakeakin sitä, että ero tästä tulee. Ja nyt asialla oliskin merkitystä kun hänenkin pitäis tietää sitoutuuko vaiko eikö.

Vanhalla suhteella ei olis merkitystä, jos sillä ei tuntuis olevan hänelle merkitystä, mut mieti tuo konteksti, missä hän tuo asian esille, vaikkei sitä ole aiemmin tarvetta ollut tuoda..

Mä epäilen, et haluaa itse jonkun "syyn" että sä jätät hänet, ei hän kertoisi tai suhtautuisi aivan erilailal asiaan, jos pitäis teidän suhdetta niin tärkeenä, että riskeerais sitä tolla..

Nyt mies yrittää olla parempi kuin onkaan, muttei silti varmasti ole onnellinen, onko luotossa särö, kun koettaa "ostaa " sinun hyväksyntää..

En tekisi mitään hätiköityä ratkaisua nyt,
      Jotenkin vähän arveluttaa vain tuo käytös. Seuraa tilannetta, viittais siihen, ettei kaikki ole kohdallaan.

• alkuper.

Mietin tuota samaa silloin, kun hän kertoi noista asioista minulle. Ja tuolloin halusinkin aikalisän. Periaatteessa jätinkin hänet kertaalleen, mutta sen jälkeen hän on tsempannut todella kovasti jne.

Mietityttää kovastikin itseäni... Toisaalta haluaisin luottaa ja uskoa selityksiinsä, että katuu asioita ja haluaa olla rehellinen...

• :)))

jos asiaa pitää pohtia, eikä se ole "päivänselvää" niin älä mene naimisiin. Sun pitää todella haluta naimisiin, ilman ehtoja tai toiveita toisen muuttumisesta johonkin suuntaan - hyväksyä ja rakastaa häntä omana itsenään.
      Onnea päätöksellesi!

• woodoo-girly

Siis jokainenhan nyt tietää että suhteen alkuvaihe voi olla vielä huteraa. Ja siis mies suuteli toista naista -comoon!

Itselläni tuli heti mieleen se, että haluat vain roikkua tuossa tietyssä syyssä, kun tiedät ettet pohjimmiltasi halua mieheesi sitoutua. Mieti asiaa siltä kannalta, että joku varmasti voi ja mielellään. Kestätkö sitä? Vai onko se sinulle yhden tekevää? Peilaa tunteitasi, vain itse voit tietää...

• pajupajupaju

Vastaan vain alkuperäisen viestisi otsikkoon, mennäkö naimisiin vai ei. Vastaus on "ei". Naimisiinmeno on eritt. vanhanaikaista ja typerää. Älä hitossa mene naimisiin. Selvitä miehesi kanssa nämä jutut, jos koet, että jotain selvitettävää on, mutta älä ihmeessä mene naimisiin sen enempää tämän kuin kenenkään muunkaan miehen kanssa! Sitä tulet saletisti katumaan. Yhdessä elo sujuu taatusti onnellisemmin ilman mitään avioliittotaakkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe