testi :avioerosi todennäköisyys?

Tiedottaja!

Lisäksi Dugan Romanon (1997) mukaan seka-avioliitoissa on 19
mahdollista ongelma-aluetta. Ne ovat:
1. arvot,
2. ruoka ja juoma
tottumukset,
3. seksi,
4. naisten ja miesten roolit,
5. ajan käsite,
6. paikka jossa eletään,
7. politiikka,
8. ystävät,
9. raha,
10. sukulaiset,
11. yhteiskunnalliset luokat,
12. uskonto,
13. lasten kasvatus,
14. kieli ja viestintä,
15. tapa millä stressiin ja ongelmiin reagoidaan, 16. sairaus ja kärsimys,
17. etnosentrismi,
18. vieraaseen maahan
muuttanut puoliso (seka-avioliitoissa yleensä maa, jossa asutaan on
avioliiton toiselle osapuolelle vieras ja sopeutumisessa voi ilmetä
vaikeuksia, jotka koettelevat sekä puolisoa että parisuhdetta),
19. suhtautuminen kuolemaan ja avioeroon

Mitä enemmän eroavaisuuksia ja ongelmia kohdissa, sitä varvemmin homma päättyy.

9

912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudempaa tietoa?

Ihan samat ne on kaikissa suhteissa. Ei tuo järjestys juurikaan eroa, jos lainkaan.
      Mutta vastaus kysymykseesi; ei tule eroa mistään noista syistä. Haluamme ja osaamme löytää ratkaisut ongelmiimme. Onnistumisen kokemuksia on kolmelta vuosikymmeneltä.

• kerron

vaikka ei pitäis, kun et pysty nimittelemättä keskustelemaan.
        Ei mitään muttia. Ei me ensinnäkään olla lähimainkaan ainoa ns. onnistunut pari. Meitä on paljon. Usko tai älä, mutta se arki on ihan samanlaista kuin kaikilla naapureillakin. Paitsi, että viinaa meillä on pilaantunut ja surutta kaadettu raanasta alas;)
        Vika on näissä:
        1. odotukset epärealistisia
        2. ei tunneta toista eikä haluta edes oppia tuntemaan
        3. ei haluta oppia puolison äidinkieltä (avain kaikkeen hyvään)
        4. ei ole riittävää yhteistä tahtoa elää yhdessä
        5. ei osata ratkoa ongelmia
        Samoja ne on ongelmat miestenkin ulkkisliitoissa.
        Ero miesten liittoihin on monesti se, että miesten vaimot ovat riippuvaisempia miehistään kuin ovat naisten ulkomaalaiset aviomiehet vaimoistaan. Suomessa suomalainen nainen kyllä pärjää ilman hankalaa miestäkin. Hyvästä taas kannattaa pitää kiinni. Se ei sitte vaadikaan muuta kuin ihan perusparisuhdetaitoja.

• Tiedottaja!
        kerron kirjoitti:

vaikka ei pitäis, kun et pysty nimittelemättä keskustelemaan.
        Ei mitään muttia. Ei me ensinnäkään olla lähimainkaan ainoa ns. onnistunut pari. Meitä on paljon. Usko tai älä, mutta se arki on ihan samanlaista kuin kaikilla naapureillakin. Paitsi, että viinaa meillä on pilaantunut ja surutta kaadettu raanasta alas;)
        Vika on näissä:
        1. odotukset epärealistisia
        2. ei tunneta toista eikä haluta edes oppia tuntemaan
        3. ei haluta oppia puolison äidinkieltä (avain kaikkeen hyvään)
        4. ei ole riittävää yhteistä tahtoa elää yhdessä
        5. ei osata ratkoa ongelmia
        Samoja ne on ongelmat miestenkin ulkkisliitoissa.
        Ero miesten liittoihin on monesti se, että miesten vaimot ovat riippuvaisempia miehistään kuin ovat naisten ulkomaalaiset aviomiehet vaimoistaan. Suomessa suomalainen nainen kyllä pärjää ilman hankalaa miestäkin. Hyvästä taas kannattaa pitää kiinni. Se ei sitte vaadikaan muuta kuin ihan perusparisuhdetaitoja.

"Ero miesten liittoihin on monesti se, että miesten vaimot ovat riippuvaisempia miehistään kuin ovat naisten ulkomaalaiset aviomiehet vaimoistaan"

Jos työttömyysprosenttion huomattavan suuri sinunkin herrasi ryhmässä aivan varmasti,ennäe mitään erityistä tai ihmeellistä selitystä väittämällesi, että ulkkismiehet selviäisivät jotenkin paremmin Suomessa eron jälkeen. Aivan huuhaa väite. Itseasiassa tilastot osoittavat ulkkismiehen työllistyvän, integroituvan jne Suomeen paljon heikommin, kuin ulkomaalainen nainen. Tilasto olisi vielä murskaavampi ellei mukaan laskettaisi islamilaisista maista tulevia naisia, jotka jäävät kotia 90%.

Myöskin Suomalainen tukijärjestelmä on rakennettu naisen ja lasten parasta ajatellen, joten ulkomaalaisella naisella on varsin kattavat oikeudet ja etuisuudet siinä, kuin Suomalaisella naisella. Ajatuksistasi kumpuaa olettamus heikosta ja kielitaidottomasta ulkomaalaisesta naisesta, vaikka monasti juuri Suomalaisen miehen kanssa olleet naiset ovat integrotuneet ja kouluttautuneet ja työllistyneetkin jopa Suomessa varsin hyvin.

• se paljastaa kaiken
        Tiedottaja! kirjoitti:

"Ero miesten liittoihin on monesti se, että miesten vaimot ovat riippuvaisempia miehistään kuin ovat naisten ulkomaalaiset aviomiehet vaimoistaan"

Jos työttömyysprosenttion huomattavan suuri sinunkin herrasi ryhmässä aivan varmasti,ennäe mitään erityistä tai ihmeellistä selitystä väittämällesi, että ulkkismiehet selviäisivät jotenkin paremmin Suomessa eron jälkeen. Aivan huuhaa väite. Itseasiassa tilastot osoittavat ulkkismiehen työllistyvän, integroituvan jne Suomeen paljon heikommin, kuin ulkomaalainen nainen. Tilasto olisi vielä murskaavampi ellei mukaan laskettaisi islamilaisista maista tulevia naisia, jotka jäävät kotia 90%.

Myöskin Suomalainen tukijärjestelmä on rakennettu naisen ja lasten parasta ajatellen, joten ulkomaalaisella naisella on varsin kattavat oikeudet ja etuisuudet siinä, kuin Suomalaisella naisella. Ajatuksistasi kumpuaa olettamus heikosta ja kielitaidottomasta ulkomaalaisesta naisesta, vaikka monasti juuri Suomalaisen miehen kanssa olleet naiset ovat integrotuneet ja kouluttautuneet ja työllistyneetkin jopa Suomessa varsin hyvin.

"Jos työttömyysprosenttion huomattavan suuri sinunkin herrasi ryhmässä aivan varmasti,ennäe mitään erityistä tai ihmeellistä selitystä väittämällesi, että ulkkismiehet selviäisivät jotenkin paremmin Suomessa eron jälkeen."

Ensinnäkin, minulla ei ole herraa vaan aviopuoliso. Ei väittämälleni mitään ihmeellistä tai erityistä selitystä tarvi hakeakaan. Enkä tarkoita tässä taloudellista selviämistä. Sellaista voi vain "putkiaivoinen" mies kuvitella:) Ettet vain itsekin olisi palstalla joskus väittänyt monien ulkomaalaisten miesten Suomessa pörräävän useammankin naisen kanssa ja elävän heidän kustannuksellaan. Eikö sekin ole parempaa selviämistä kuin turvakodissa asuminen?

" Ajatuksistasi kumpuaa olettamus heikosta ja kielitaidottomasta ulkomaalaisesta naisesta, vaikka monasti juuri Suomalaisen miehen kanssa olleet naiset ovat integrotuneet ja kouluttautuneet ja työllistyneetkin jopa Suomessa varsin hyvin. "

Saathan sinä kuvitella mitä haluat, mutta ajatuksiani et osaa lukea:) Minulla ei käynyt mielessäkään pitää naisia heikkoina ja kielitaidottomina. Palstallahan on jatkuvasti kehuttu suomimiesten naisellisia, siroja ja koulutettuja naisia. Kait se on uskominen? Elämä kun vaan on muutakin kuin se mitä yhteiskunnan hienot systeemit takaavat. Tämä kohta tekstissäsi paljastaa todella hyvin miten kapeakatseinen mies voi naisten suhteen olla. Ainakin mitä tulee omiin suomalaisiin naisiin;)Mielikuvituksen tuotetta on sekin, että kuvitellaan suomalaisten miesten kanssa avioituneiden olevan korkeasti oppineita ja hyvin integroituneita. Siihenkin porukkaan kun todellisuudessa sopii kaikenlaisia naisia.

• .........................
        se paljastaa kaiken kirjoitti:

"Jos työttömyysprosenttion huomattavan suuri sinunkin herrasi ryhmässä aivan varmasti,ennäe mitään erityistä tai ihmeellistä selitystä väittämällesi, että ulkkismiehet selviäisivät jotenkin paremmin Suomessa eron jälkeen."

Ensinnäkin, minulla ei ole herraa vaan aviopuoliso. Ei väittämälleni mitään ihmeellistä tai erityistä selitystä tarvi hakeakaan. Enkä tarkoita tässä taloudellista selviämistä. Sellaista voi vain "putkiaivoinen" mies kuvitella:) Ettet vain itsekin olisi palstalla joskus väittänyt monien ulkomaalaisten miesten Suomessa pörräävän useammankin naisen kanssa ja elävän heidän kustannuksellaan. Eikö sekin ole parempaa selviämistä kuin turvakodissa asuminen?

" Ajatuksistasi kumpuaa olettamus heikosta ja kielitaidottomasta ulkomaalaisesta naisesta, vaikka monasti juuri Suomalaisen miehen kanssa olleet naiset ovat integrotuneet ja kouluttautuneet ja työllistyneetkin jopa Suomessa varsin hyvin. "

Saathan sinä kuvitella mitä haluat, mutta ajatuksiani et osaa lukea:) Minulla ei käynyt mielessäkään pitää naisia heikkoina ja kielitaidottomina. Palstallahan on jatkuvasti kehuttu suomimiesten naisellisia, siroja ja koulutettuja naisia. Kait se on uskominen? Elämä kun vaan on muutakin kuin se mitä yhteiskunnan hienot systeemit takaavat. Tämä kohta tekstissäsi paljastaa todella hyvin miten kapeakatseinen mies voi naisten suhteen olla. Ainakin mitä tulee omiin suomalaisiin naisiin;)Mielikuvituksen tuotetta on sekin, että kuvitellaan suomalaisten miesten kanssa avioituneiden olevan korkeasti oppineita ja hyvin integroituneita. Siihenkin porukkaan kun todellisuudessa sopii kaikenlaisia naisia.

Niin eli miten siis perustelet ulkomaalaisen miehen selviävän paremmin eron jälkeen täällä, kuin esim ulkomaalaisen naisen.

Edelleen paskapuhetta.

Jopa Suomalais-Suomalais suhteissa avioeron jälkeen juuri mies on syrjäytymis riskissä, joten millä ihmeen venkuilulla rouva luule ulkomaalaisen miehen selviävän tällöin jotenkin ihmeellisen hyvin? Perustelut, ne puuttui edellisestä paasaus kirjoituksesta, etkä pystynyt olemaan sortumatta hakkumaan;) Putki aivot ym.

Taloudelliset puolet juuri toin esille, koska ne on ongelma varmasti eron sattuessa, joten yhteiskunnan tukirankenteet ovat paremmat naiselle, kuin miehelle. Kuinkahan monen itkut täälläkin on kuultu kuinka saada kinuttua elatusmaksut ulkkismieheltä?

Myöskin erinnäisiä tukiryhmiä on naisille enemmän.

Myöskin tilastojen valossa nainen avioituu ja selviää erosta nopeammkin, kuin mies, joten sinä ja sinun jalustalla oleva ulkkismies on todellakin eron sattuessa vielä suurempi väliinputoja, kuin edes suomimies.

• haskiisa

eihän moni sanoessaan "tahdon" ajattele eroavansa, mutta olisi tietenkin hyvä ennen avioliiton satamaan purjehtimista pohtia niitä yhteisiä arvoja, oli tuleva puoliso kotoisin mistä hyvänsä.

• Tiedottaja!

....

• bidraldi

ihanaa olen eronnut miehestäni ja nyt voin testata oliko eroni perusteltu

1. arvot,
      laaja käsite. avoimmuus, liikkumavapaus uskollisuus ja rehellisyys alkuaikoina yhteiset myöhemmin ei enää kumpaakaan einakaan minun puolelta (liikuttiin liiankin vapaasti tosin).

2. ruoka ja juoma
      tottumukset,
      ei ongelmaa, mies söi omiaan minä omiani välillä maisteltiin toiselta. mies joutui lopettamaan tupakoinnin minä aloitin viinan juonnin ja kapakoissa käynnin (mies sponssasi).

3. seksi,
      ongelma, loppuajasta en halunnut koskeakaan häneen
      sitä ennen toimi mutta ehkä olin vähempään tyytyväinen kuin nyt kun saan parasta.

4. naisten ja miesten roolit,
      ongelma, mies olisi halunnut perinteisempää eikä ollut tyytyväinen. minun olisi pitänyt opiskella, käydä töissä ja siivota vielä kotona kun mies on päivät töissä.. huh.

5. ajan käsite,
      ongelma minä teen kohta (1-3 tuntia) mies haluaa että teen heti (1-3 sekunttia) mutta muuten venyvä aikakäsite.

6. paikka jossa eletään,
      hyvä ympäristö, välillä naapurit huutaa. kaupunki lähellä ja kauppa ihan vieressä. vuokra kallistunut.

7. politiikka,
      ei ongelmaa miehellä omat näkemykset minulla omat

8. ystävät,
      ei ongelmaa paitsi miehen ystävät ovat mukavampia kuin mies..

9. raha,
      missä liitossa ei olisi rahasta ongelmaa? lottovoittajilla ehkä... raha riidat oli vähäisiä muuhun nähden. Nekin koski sitä että mies ahneuksissaan teki liian pitkiä päiviä ja tuhlasi rahat kotimaanmatkusteluun tai osti turhaa elektroniikkaa itselleen/yhteiseksi.

10. sukulaiset,
      ei ongelmaa äiti pitää miehestäni, isä tulee toimeen ja miehen suku oli otettu käynnistäni

11. yhteiskunnalliset luokat,
      samaa luokkaa Suomessa, Bangladeshissa minä alempana (miehellä on omaisuutta ja työpaikka minulla ei mitään, opiskelen ).

12. uskonto,
      bidralismi ja islam... hmm uskonto merkitsi miehelle paljon, ja minä en sallinut edes Koraania kotonani.. ei hyvä? Ei yrittänyt muiluttaa kuitenkaan...sian lihassa joustin.

13. lasten kasvatus,
      ei tullut lapsia, olisi varmaan riidelty ainakin ymp. leikkauksesta pojan kohdalla.

14. kieli ja viestintä,
      toimi, molemmat puhutaan suomea

15. Tapa millä stressiin ja ongelmiin reagoidaan,
      mies sulkeuuu minä huudan... välillä väkivaltaa jos toinen ärsyttää. Mies shdottaa ratkaisua minä tyrmään koska hän ei voi tietää ratkaisua kun on erikulttuurista. Ehdotan miehen ratkaisua ja tehdään sillä tavalla kun minä sanon;D

16. sairaus ja kärsimys,
      ?? mies ei sairastanut ikinä, minä kärsin muuten vaan. Mies sieti hyvin vaihtelevia mielialojani ja minä vihasin hänen "narsismiaan".

17. Etnosentrismi,(eli jonpikumpi pitää omaa kult. parempana toista)
      molemmin päin tuli riitaa kumman kulttuuri on parempi. minä vaadin että kun ollaan Suomessa toimitaan suomal. tavoin. toimittiin suomalaisin tavoin mutta mies valitti että hänen kulttuurissaan sukulaiset kokoontuu yhteen ja vanhuksia kunnioitetaan, joopa joo.. no ihan hyvää musiikkia ja elokuvia banglat tai lähinnä intialaiset tekee.

18. vieraaseen maahan
      muuttanut puoliso (seka-avioliitoissa yleensä maa, jossa asutaan on
      avioliiton toiselle osapuolelle vieras ja sopeutumisessa voi ilmetä
      vaikeuksia, jotka koettelevat sekä puolisoa että parisuhdetta),
      Mies oli asunut täällä jo kolme vuotta, maa oli tuttu mutta minä vieras. Mies tulee toimeen kaikkien muiden suomalaisten kanssa paitsi minun omasta mielestään (ja niiden jotka haluavat hakata hänet ihonvärin tai uskonnon (tai somalien tms ulkomaalaisten rikostilastojen) takia (ei ole ketään tiettyä mutta jos olisi));D

19. suhtautuminen kuolemaan ja avioeroon
      Erottiin sovussa (molempien nimet paperissa miehen veli maksaa puolet eromaksusta jne.), kuolemaa mietti vain mies yöllä. "Surisitko jos minä kuolisin"- tyyliin.. rasittavaa.. vastasin että jos et lopeta tuota kitinää tukehdutan sinut tyynyllä ja mietin sitten vastausta...
      mies totesi usein "Pirjo, joskus minua pelottaa elää sinunkanssasi".

7 väärin 19:sta
      mutta ne ovatkin isoja kysymyksiä eli
      seksi, roolit, ystävät, (raha: liittyy yhteisen ajan puutteeseen ja roolijakoon), uskonto, angelmat stressi reakointi, etnosentrismi

silti ei kaduta ero eikä kaduta avioliittokaan vaikka se onkin este nykyisen suhteeni täydellistymiselle.
      tosin sillekin suhteelle keksin heti ongelmia tästä listasta
      eli
      -tottumukset (kova tupakkamies, minä en polta)
      -roolit?(nyt menee hyvin mutta entä myöhemmin?), -asumispaikka (ei ehkä entisen miehen naapurissa kannata...) ystävät liittyy tähän,
      -uskonto siitä ei puhuta mutta se on iso asia, jos siitä tekee sellaisen.
      -raha on aina ongelma köyhälle,
      -sukulaiset (minun puolelta vihreää sieltä punaista)
      -lasten kasvatus (ei varmaan halua edes lapsia lisää)
      -etnosentrismi (ei niin voimakas ehkä)

No, onneksi ei olla naimisiin menossa tämän testin valossa;D

• avioerooni

Olen eronnut ranskalaisesta miehestä ja tässä syyt:

5. ajan käsite (mies myöhästelijä, laittaa sen virallisesti vaimon syyksi)
      9. raha (mies tuhlaaja, vaimo ylitarkka)
      10. sukulaiset (anopilla ylivalta poikansa taloudessa, jopa asunnon avaimet yllättäviin sisääntuloihin, mm. klo 9 lauantai-aamulla)
      15. tapa millä stressiin ja ongelmiin reagoidaan (suurista ongelmista ei puhuta, vain pienistä naputetaan päivät pitkät ja stressiä puretaan yksin jossain teillä tietämättömillä)

Itse lisäsin listaan:
      -ateismi (mies elää ilman omantunnontuskia)
      -itsekkyys (kumpikin alkanut ajatella vain omaa etuaan)
      -krooninen valehtelu (kissa-hiiri-leikki)
      -välinpitämättömyys omaan perhe-elämään (paitsi jos perhe-elämällä tarkoitetaan miehen äitiä)

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe