Viikko sitten meni niskat yhtäkkiä niin jumiin ettei päätä voinut kivulta kääntää. Sitä kesti pari päivää ja samalta puolelta kaulan lihakset oli kipeät, sitten pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Kipu siirtyi vas.käsivarteen (samalta puolelta niskakin oli kipeä). Nyt vaihtelevissa määrin kokoajan ollut särkyä tuossa vas.ksivarressa, alkaen olkapäästä ja jatkuen ranteeseen saakka. Käsi tuntuu raskaammlata kuin toinen, ei ole turvoksissa eikä punoita, pehmeä. Kipua eniten heti olkapään alla edessä ja kyynärtaipeen etupuolella. Tuntuu, että samankäden sormivälit etusormi-keskisormi-nimetön olisi hieman puutuneen oloiset, tunto kuitenkin tallella ja käsi ei ole hervoton.
Muilla ollut vastaavaa? Paratabs 500 ottanut vaihtelevasti ja koettanut lepuuttaa tuota kättä, mutta särky ärsyttää ja häiritsee... :(
Niskakivun jälkeinen kipu käsivarressa
3
1366
Vastaukset
- kaik kärsitty
Täään on kuin mun kirjoitus...siis niskat oollut elämäni aikana useimman kerrankin jumissa ja pahasti ja mulla kaikista pahimpina hetkinä sormet puutuu. Johtuu turvotuksesta ja jumitilanteesta niskan alueella. Sulle ei kyllä tuo para-tabs riitä. Ota tulehduskipulääkettä nyt noin 4-5 päivää. Ellet sitten ole allerginen esim. ibuprofeiinille . Ja mielellään kunnon annoksella aluksi, josko turvotus lähtisi laskemaan ja muutoinkin kipu helliitämään...ei kait netissä saisi tällaisia neuvoja antaa, ne kuuluisi lääkärille, mutta itse noin 10 vuoden aikana ollut useimman kerran niskat jumissa , joten tiedän kuitenkin edes vähän mistä puhun. Sitten kun olosi alkaa parantua suosittelen hierontaa.
- pillerit?
Olisikohan jostain hermopinteestä kysymys?
- niska- olkavarsioireyhtymä
pillerit? kirjoitti:
Olisikohan jostain hermopinteestä kysymys?
Minulla ei auttanut tulehduksen poistuun kuin 4 viikon sairasloma ja fysikaaliset sähköhoidot tulehduksen poistamiseen.
Kun tulehdus oli saatu pois (6käyntiä ja 45 min. kerralla) fyssari neuvoi kuinka hermopinteet saadaan erinäisillä venytyksillä pidettyä poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2414031Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770