jo aikaisemmin olin pisteillä ja kirjoittelin täällä. Nyt parisen viikkoa on mennyt mönkään, on tullut syötyä vaikka mitä ja joka päivä luvannut että huomenna taas mennään pisteiden mukaan..huomasin, että päiväkirjan pitäminen ja ruokien suunnittelu etukäteen pitävät minut niillä. tunsin myös, että tänne jos kirjoittelen, jotenkin paremmin pysyn kuosissa.
toivon siis kaveria mukaan matkalle, jonka kanssa vaihtaa kokemukset ja tuntemukset, myös tulokset. kannustettais toistamme.
Tavoitteenani on 10kg-15kg pudotus kesään mennessä. helmikuun alusta lähtenyt 5kg.
paino tänään 78kg
vyötärö n.2cm navan yläpuolelta 92cm
navan kohdalta 95cm
kirjoittelen tänne varmaankin päivittäin, se jotenkin tosiaan kannustaa jatkamaan joka päivä.
olis kiva jos saisin kaverin mukaan :)
pointseilla mennään, kaveria?
36
672
Vastaukset
- pistepirkkko
...olen pisteillä mennyt ja en oikein tykkää tästä kuurista. Paino ei paljoa ole laskenut, saas nähdä kuinka kauan viitsin. Tuolla alempana on ketju pisteilijöistä.
- rantakunnossa -09
paino kyllä putosi tosi hienosti ja samalla olen opetellut terveellisemmille ruokatavoille. en tosiaan oikeastaan halua varsinaista ketjua vaan ihan kaverin joka olis pisteillä myös ja et vaihdeltais kuulumisia tiiviisti..
- 12vk
Moi kaikille!
Kirjoittelin tuossa syksyn puolella ja kevään alussakin SUTJAKKANA RANNALLE-otsikolla, mutta ryhmä hiipui vähitellen, niin voisin vaikka jatkaa tänne kirjoittelua.
Olen laskenut pisteitä enemmän ja vähemmän säännöllisesti syksystä lähtien. Säännöllisesti arkena ja esim. lomilla en yleensä lainkaan.
Syksystä hidasta ja poispysynyttä massaa on nyt 4.7kg.
Viime punnituksessa paino oli 75. Paino oli noussut 1.1kg sitten hiihtoloman, MUTTA: jouduin hiihtolomalla sairaalaan ja päivystyksessä tehtyyn isoon leikkaukseen. Älytön lääkearsenaali vieläkin käytössä ja liikkuminen lähes nollassa. Olin tyytyväinen, kun ei ollut noussut tuon enempää. Nyt olen pitkällä s-lomalla (vielä kuukausi, kaksi viikkoa jo takana), joten tarkistin ohjaajan kehotuksesta pistemääräni, joka tippui 2p.
Tavoitteena saada kevään aikana laskemaan paino n. 5 kiloa, jolloin olisin tuossa n. 70 tietämissä. Eli oman vaakan pitäisi näyttää n. 68,5kg, silloin virallinen lukema olisi himpun verran alle 70. Se olisi hyvä se.
En pysty vielä jäämään ryhmään PV:ssa (en saa istua pidempiä aikoja), joten olisi kiva täältä saada sitä tsemppauskaveria.
Yritän viikolla päästä joka päivä pienelle kävelylenkille. Eka sellainen oli eilen perjantaina, tikit nääs otettiin pois vasta keskiviikkona. 45 minuuttia todella rauhallista kävelyä (vain 2 liikuntapistettä), ja olin ihan hikimärkä. No, tästä se lähtee.
Ap. kirjoittaja: sulla on tosi hienosti lähtenyt paino putoamaan. Tällä tahdilla saavutat varmasti tavoitteesi! Nyt vain tsemppaat itsesi aloittamaan uudestaan. Kaikille sattuu niitä sortumisia, mutta aina vaan noustaan uudestaan. Esim. minä pidän n. 2-3 viikon välein ns. herkkupäivän, jolloin en laske lainkaan pisteitä, saan syödä herkkuja luvan kanssa. Sitten seuraavana päivänä palaan ruotuun. Yleensä sitä syö jonkun suklaapatukan ja sitten jo sanoo, että ei enää.
Kirjoitellaanpa kuulumisia ja onnistumisen elämyksiä ja tuetaan epäonnistumisissa. - "pisteliäs"
pisteiden laskija!
Olen ollut pisteillä nyt kaksi viikkoa ja olen saanut pudotettua 3kg tänä aikana, alkupaino oli 72kg ja nyt 69kg
Harrastan aika paljon liikuntaa, käyn vesijuoksemassa lähes jokapäivä ja lenkkeilen ainakin viitenä päivänä n. tunnin/ kerta.
Kun nyt kesä tulee, niin sitten uin paljon järvessä ja jos on tosi lämmintä, myös jatkan tuota vesijuoksua järvessä ja pyöräily on myös kova sana kesäisin, sitten jää tuo lenkkeily vähemmälle.
Tykkäisin kirjoitella lähes joka päivä tänne, näin saatais paremmin kannustusta ja vinkkejä toisillemme, mä lupaan olla aktiivinen kävijä täällä, nyt vaan pisteilemään porukalla!- 12vk
Tänään on ollut vaikea päivä. Reissussa koko päivä, joten piti ns. syödä ulkona. Ei siinä mitään, osaa jo valita kutakuinkin sopivaa ruokaa itselleen.
Mutta nyt on vain vähän pisteitä jäljellä ja niistä vähistä täytyy vielä puristaa 2 "rasvapistettä" ja 1 "kalsiumpiste". Viikonloppuisin meillä syödään aamiaisen lisäksi lämmin ateria vain kerran päivässä ja kunnon iltapala, Yleensä illalla on siis varaa vielä kunnon iltapalalle.
Jos söis näkkärin ja leivän yht.1,5 ja pistäis päälle tuhtia 60 rasvaa molempiin 1tl, se ois 3,5. Päälle älysti vihanneksia. Sit se yks maitopiste meneekin vaikka juomana, joko kaakaon kanssa kuumana tai ihan itsenään. Tietty sen vois heittää vaikka juustona leivän päälle ja juoda teetä. Onhan siinä ihan tarpeeksi pisteitä sittenkin!
Nyt mutustan omenaa, nälkä meinaa iskeä. Onneksi ne ovat pisteettömiä. Ja tämä ainakin on mehukas. Huomenna lenkille heti aamupäivällä. Saas nähdä, onko silloinkin yhtä likomärkä kuin perjantaina. - rantakunnossa -09
12vk kirjoitti:
Tänään on ollut vaikea päivä. Reissussa koko päivä, joten piti ns. syödä ulkona. Ei siinä mitään, osaa jo valita kutakuinkin sopivaa ruokaa itselleen.
Mutta nyt on vain vähän pisteitä jäljellä ja niistä vähistä täytyy vielä puristaa 2 "rasvapistettä" ja 1 "kalsiumpiste". Viikonloppuisin meillä syödään aamiaisen lisäksi lämmin ateria vain kerran päivässä ja kunnon iltapala, Yleensä illalla on siis varaa vielä kunnon iltapalalle.
Jos söis näkkärin ja leivän yht.1,5 ja pistäis päälle tuhtia 60 rasvaa molempiin 1tl, se ois 3,5. Päälle älysti vihanneksia. Sit se yks maitopiste meneekin vaikka juomana, joko kaakaon kanssa kuumana tai ihan itsenään. Tietty sen vois heittää vaikka juustona leivän päälle ja juoda teetä. Onhan siinä ihan tarpeeksi pisteitä sittenkin!
Nyt mutustan omenaa, nälkä meinaa iskeä. Onneksi ne ovat pisteettömiä. Ja tämä ainakin on mehukas. Huomenna lenkille heti aamupäivällä. Saas nähdä, onko silloinkin yhtä likomärkä kuin perjantaina.joo ei mennyt tämä päivä ihan suunnitelmien mukaan.. aamu alkoi hyvin mut sit mokkapalat houkutti liikaa, on ollut synttärit tällä viikolla niin tuli sit leivottua "vieraita" varten..huomenna sitten aloitan tosissaan! se vaan kun ei ole ollut taas paljon muuta kaapissa kuin herkkuja..pitäis keksiä joku oma herkku...?
tilasin tosiaan pari mekkoa kesän juhliin, jo valmiiksi pienempää kokoa et kannustaa sekin laihduttamaan kun muuten ei niihin mahdu (tai oikeestaan niitä ei enää ollu suurempaa kokoa...)
niin onko omput tosiaan pisteettömiä? voisko joku laittaa listan tuotteista, mitkä pisteettömiä? tietäisin vähän mitä kaappiini keräilen..
kuivatut hedelmät on ihania mutta niis vissiin aika paljon pisteitä?
liikuntaa pitäis lisätä vaan miksen saa itsestäni kii et lähtisin lenkille vaikka joka päivä? crosstrainerin ostin kk sit ja olen sillä polkenut jopa 2 kertaa... (?!)
jotenkin vaan kun lapset saa nukkumaan, ei enää jaksa mitään muuta ku istahtaa..ja crossailla ei voi jos lapset hereillä koska tulevat väliin..
mutta huomisiin, toivotaan että mullakin parempi päivä! - pisteetön?
12vk kirjoitti:
Nyt mutustan omenaa, nälkä meinaa iskeä. Onneksi ne ovat pisteettömiä. Ja tämä ainakin on mehukas. Huomenna lenkille heti aamupäivällä. Saas nähdä, onko silloinkin yhtä likomärkä kuin perjantaina.Onko omena tosiaan pisteetön? Mulla on sellanen pistetaulukko, missä omenan pisteiksi ilmoitetaan 1p. (1 iso tai 2 pientä)...
- 12vk
pisteetön? kirjoitti:
Onko omena tosiaan pisteetön? Mulla on sellanen pistetaulukko, missä omenan pisteiksi ilmoitetaan 1p. (1 iso tai 2 pientä)...
Nykyisen ohjelman mukaan omena on pisteetön. Menin viime syksynä tauon jälkeen mukaan ryhmään, sain uusitun ohjelman. Muuttunut minusta paljonkin edukseen.
Entisessä ohjelmassa omppu tosiaan oli 1p (iso tai 2 pientä).
Nykyinen ohjelma mielestäni paljon parempi kuin entinen points-versio. Eka kertaa pointsit iskevät minulle, aina ennen on takunnut. Nyt pisteet riittävät!
- "pisteliäs"
Milloin teillä on punnitus-päivä?
Minä olen käynyt vaaalla lauantaina, enkä juurikaan välillä punnitse.
Tänään on mennyt hyvin, mutta eilen söin kaikkea herkkua, äätss!
Herkkujakin pitää, tai saa syödä joskus, kunhan ei ihan joka päivä ( mun oma sääntö )
Olisi ihan hyvä pitää välillä vaikka viikko / kuukausi herkutonta aikaa...
Onko tosiaankin nyt muuttunut systeemit? kun olin jokunen vuosi sitten kirjekurssina pv:ssa, silloin esim. tuo omenakin oli yhden pisteen " arvoinen", appelsiini oli yksi "ilmainen" ja seuraava 1 piste...
Huomen aamuna mittailen vyöterön ym. mittoja, kun en ole vielä mittaillut niitä, siitä on hyvä jatkaa...
Kävin n.6km lenkin tuossa illan suussa, vielä ajatuksena kunnon venytykset ja sitten nukkumaan:)
Kirjoittelen jatkossa nimimerkillä *mimmu*- rantakunnossa -09
meni sitten tänäänkin pisteet yli vaikka kuinka yritin ne pitää..välipalaksi söin pannaria ja hilloa hieman päälle, pannarista sitten tulikin jo 5p. kotia päästyä söin broilersalaatin josta tuli ainakin 3p..täytyy nyt kyllä oikein kunnolla taas suunnitella kaikki valmiiksi, pannariakin otin tänään vain koska se harvinaista herkkua ja ajattelin et pisteet ei ylity.. ja kaiken kukkuraksi sain makoisan flunssan...jee! toivottavasti huomenna pysyn pisteillä...
- Suklaaporsas
rantakunnossa -09 kirjoitti:
meni sitten tänäänkin pisteet yli vaikka kuinka yritin ne pitää..välipalaksi söin pannaria ja hilloa hieman päälle, pannarista sitten tulikin jo 5p. kotia päästyä söin broilersalaatin josta tuli ainakin 3p..täytyy nyt kyllä oikein kunnolla taas suunnitella kaikki valmiiksi, pannariakin otin tänään vain koska se harvinaista herkkua ja ajattelin et pisteet ei ylity.. ja kaiken kukkuraksi sain makoisan flunssan...jee! toivottavasti huomenna pysyn pisteillä...
Mä olen laskenut pisteitä jo tammikuusta 2008. Nyt on mennyt sitten monta kuukautta niin, että kirjaan kyllä syömiseni ylös, mutta pisteylityksiä tulee tämän tästä. Niitä kun ei ruhtinaallisesti naisella ole käytössä. Monesti ne menevät yli väkisellä, ei mahda mitään.
Herkuttelupäiviä pidän silloin tällöin, välillä liiankin usein. Painoni ei ole kuitenkaan noussut huolestuttavaa vauhtia ainakaan vielä. No, saa nähdä miten jatkossa alkaa mennä.
Tavoitepainossani en ole vielä ja en ehkä siihen pyrikään, ainakaan vielä. Olen tiputtanut jo niin paljon.
Alkupaino oli 106,5 kg.
- 12vk
Tänään hyvä päivä. 19 pistettä riitti reilusti. Kävin lenkilläkin paremmalla menestyksellä kuin perjantaina - lenkki piteni, mutta siihen käytetty aika lyheni verrattuna perjantaihin. Hiki lensi kuitenkin ihan yhtä paljon ;)
PV:n systeemi on kyllä muuttunut hiukan parin vuoden takaisista points-ohjeista. En aiemmin ole pointseista tykännyt, mutta tämä uusittu pisteytys on minusta tosi hyvä ja helppo juttu.
Hedelmiä on paljon nollaluokassa, esim. sitrukset, omput, päärynät, kiivi, kaikki melonit, persikka, raparperi, nektariini. Nämä nollalliset ovat melko usein pelastaneet päivän - tai oikeammin illan.
Lisäksi uudistetussa systeemissä on enemmän ns. joustajia, eli aterialla voit tiettyä ruoka-ainetta syödä niin paljon kuin haluat ja silti siitä menee vain vakio pistemäärä. On hiilihydraattijoustajia, joista menee 4 p ja proteiinipitoisia joustajia, joista menee 3p.
Esim. liha, jossa ei ole näkyvää rasvaa, nahkaa eikä marinointia, on aterialla vain se 3p, vaikka söisit paljonkin. Tosin 50g = 1p, joten punnita kannattaa ehkä kuitenkin. Samaten kannattaa punnita hiilarijoustajat, koska esim. pasta kuuluu näihin, ja sitä saat syödä 100g=1,5p. Eli jos vedät 200g, mikä on jo jättiannos, menee siitä vain 3p eli ei edes kannata merkata joustajaksi. Viikonloppuisin yleensä herkuttelen joustajien avulla.
Vielä nimimerkistä. Otin tuon omituisen "12vk" syksyllä käyntiin, kun tuolloin oli n. 12vk aikaa jouluun ja oman tavoitteen saavuttamiseen. Jatketaan tuolla samalla edelleen, ainahan tulee uudet 12vk.
Mun punnituspäivä on keskiviikko. Riippuu vähän viikosta, hyppäänkö hysteerisenä vaakalla vähän väliä vai käynkö vain tsekkaamassa ryhmässä mitä vaaka näyttää. Nyt en ole viime keskiviikon jälkeen puntarilla käynyt.
Kiva kun mukana aktiivisia kirjoittajia! Tsemppiä kaikille meille! Nyt rutistetaan hyvä viikko!- *mimmu*
Minullakin on ollut hyvä päivä tänään ruokien suhteen, niinkuin liikunnankin, pisteitä olisi vieläkin jäljellä pari, mutta en nyt enää tänä iltana mitää syö:D
Minä suunnittelen aina edellisenä päivänä listan, siitä on todellakin hyötyä ( ainaskin minulle :)
siitä vaan ruksaan pois syömiseni.
Ahas, on tainut muuttua aikalailla siitä kun olin viimeksi pv:ssa, mutta minä jatkan tuolla vanhalla mallilla, on sekin ihan hyvä:)
tai sitten pitäis tietoa imeä jostain...
Tänään kävin vesijuoksemassa n.tunnin ja illalla vielä lenkillä n. tunti reipasta kävelyä:)
Nyt kuitenkin on aika jo mennä nukkumaan, että jaksaa aamulla töihin lähteä, hyvää yötä kamut!
- *mimmu*
Nyt olen kipeeksi tulossa, nokka vuotaa ja kurkku on kipee :(
Kävin kylläkin kävelemässä tunnin verran raikkaassa ilmassa ja syömiset on kondiksessa.
Toivottavasti tää menee pian pois minusta, että pääsis kunnolla kuntoilemaan:D
Mitäs teille toisille kuuluu?- 12vk
Nyt ajatellaan positiivisesti: vaikka flunssa tulisikin, saat ainakin "juomakiintiön" täyteen, kun kittaat lämmintä teetä (makeuta tarvittaessa makeutuspuristeilla) tai lämmintä mehua (tietysti light-tiivisteestä). Kurkulle tekee hyvää ja sinä saat hyötyliikuntaa, kun ravaat vessassa. ;)
Mulla ollut ihan ok päivä. Liikkuminen oli tänään julistettu pannaan. Lenkille lähtö viivästyi, kun aiemmin sovitun tapaamisen toinen osapuoli ei ilmaantunutkaan ajoissa paikalle, vaan vasta kolmisen tuntia myöhässä. Pakko oli odottaa kuitenkin.
No, sitten pääsin lopulta lähtemään iltapäivällä liikkeelle. Alle 10 minuuttia lähdöstäni kuitenkin vastaan tuli tuttava, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Sitten nautiskeltiin ilmasta seisoskellen ja kuulumisia vaihdellen ainakin 15 minuuttia. Sitä ei varmaan lasketa liikkumiseksi ;) ? Aikaa kului sen verran, että oli pakko lyhentää matkaa, koska olin luvannut hakea nuorimmaisen hoidosta.
Tarhan pihalla törmäsin sitten kaveriini ja kummipoikani äitiin, joka tietysti tarjosi meille kyytiä kotiin, autolla kun oli. Ja koska halusin taas kuulumisia vaihtaa, mentiin autolla... No kaiken kaikkiaan 2 liikuntapistettä kuitenkin ylimääräistä.
Illalla käytiin vieraisilla ja tultiin kävellen kotiin, hieman lisää pisteitä. Onneksi. Järkytys oli nimittäin suuri, kun katsoin ostajan oppaasta syömäni pullan pistemäärän. Fazerin paistettava Dallas-pulla 7,5p. Huh huh. Miksiköhän se on valmiina ostettuna vain 4p, mutta itse paistettuna 7,5p? Kokoluokka on ihan sama. No, sinne upposivat alkuviikon liikuntapisteet! Huomenna lisää liikuntaa.
Huomenna olisi punnituspäivä. En tiedä, miten on mennyt. Tekosyy tietenkin, mutta vatsa on taas täynnä .... (en viitsi sanaa kirjoittaa). Vahvat lääkkeet kovettavat vatsaa, toimii huonosti runsaasta kasvisten syönnistä huolimatta.
Tiedoksi siis myöhemmin mukaan tulleille, että tällä hetkellä olen s-lomalla leikkauksen jälkeen, vahva lääkitys päällä. En saa nostella taakkoja, enkä kovin taivutella selkää, joten lapsi on kokopäivähoidossa kuten tavallisestikin.
Huomenna lisää illan myötä, kun saadaan punnitustulos! Öitä! - rantakunnossa -09
12vk kirjoitti:
Nyt ajatellaan positiivisesti: vaikka flunssa tulisikin, saat ainakin "juomakiintiön" täyteen, kun kittaat lämmintä teetä (makeuta tarvittaessa makeutuspuristeilla) tai lämmintä mehua (tietysti light-tiivisteestä). Kurkulle tekee hyvää ja sinä saat hyötyliikuntaa, kun ravaat vessassa. ;)
Mulla ollut ihan ok päivä. Liikkuminen oli tänään julistettu pannaan. Lenkille lähtö viivästyi, kun aiemmin sovitun tapaamisen toinen osapuoli ei ilmaantunutkaan ajoissa paikalle, vaan vasta kolmisen tuntia myöhässä. Pakko oli odottaa kuitenkin.
No, sitten pääsin lopulta lähtemään iltapäivällä liikkeelle. Alle 10 minuuttia lähdöstäni kuitenkin vastaan tuli tuttava, jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. Sitten nautiskeltiin ilmasta seisoskellen ja kuulumisia vaihdellen ainakin 15 minuuttia. Sitä ei varmaan lasketa liikkumiseksi ;) ? Aikaa kului sen verran, että oli pakko lyhentää matkaa, koska olin luvannut hakea nuorimmaisen hoidosta.
Tarhan pihalla törmäsin sitten kaveriini ja kummipoikani äitiin, joka tietysti tarjosi meille kyytiä kotiin, autolla kun oli. Ja koska halusin taas kuulumisia vaihtaa, mentiin autolla... No kaiken kaikkiaan 2 liikuntapistettä kuitenkin ylimääräistä.
Illalla käytiin vieraisilla ja tultiin kävellen kotiin, hieman lisää pisteitä. Onneksi. Järkytys oli nimittäin suuri, kun katsoin ostajan oppaasta syömäni pullan pistemäärän. Fazerin paistettava Dallas-pulla 7,5p. Huh huh. Miksiköhän se on valmiina ostettuna vain 4p, mutta itse paistettuna 7,5p? Kokoluokka on ihan sama. No, sinne upposivat alkuviikon liikuntapisteet! Huomenna lisää liikuntaa.
Huomenna olisi punnituspäivä. En tiedä, miten on mennyt. Tekosyy tietenkin, mutta vatsa on taas täynnä .... (en viitsi sanaa kirjoittaa). Vahvat lääkkeet kovettavat vatsaa, toimii huonosti runsaasta kasvisten syönnistä huolimatta.
Tiedoksi siis myöhemmin mukaan tulleille, että tällä hetkellä olen s-lomalla leikkauksen jälkeen, vahva lääkitys päällä. En saa nostella taakkoja, enkä kovin taivutella selkää, joten lapsi on kokopäivähoidossa kuten tavallisestikin.
Huomenna lisää illan myötä, kun saadaan punnitustulos! Öitä!Pyllylleen meni eilinenkin...vaikka kuinka yritin pysyä pisteillä niin yli meni. kävimme jälleen äitini ja muorini luona, lounaalla söimme perunaa ja jauhelihaa (mummon luona) ja tuli sitten äitini luona päivälliseksi syötyä puolikas itsetehty pizza, laskin et pisteitä siitä tuli n.7p. no ei siinä mitään, laskin et pisteillä pysyn mutta kotona katoin et miten paljon 100g jauhelihaa sis. pisteitä..ja iltapalakin vielä..
en ymmärrä, miten saisin itseäni niskasta kiinni taas? hermoja kiristää kun en taas onnistu ja jos en onnistu, masentaa.... :(
tänään yritän päästä lenkille vaikka flunssassa olenkin..jos edes puolen tunnin lenkin jaksan.
ajattelin myös perustaa pienen ketjun, jossa jokainen vois kertoa yhden päivän menun. mä kun olen hirveän huono keksimään ruokia missä vähän pisteitä... että jos vain jaksatte niin käykää kirjoittamassa :)
- 12vk
"rantakunnossa" kaipaili piste-esimerkkiä päivästä. No tässä yksi:
Aamupala: Heti herättyä 2 lasia vettä. 2dl maustamatonta jugurttia (rasva% 0,1; Lidlistä) ja 2 dl mehukeittoa (sokeriton, kaloreita alle 10) sekaisin tehosekoittimessa tms. tai vain sekoittaen. Saat ihanan juotavan jugurtin. Lisäksi iso omena tai appelsiini.
= 1,5p (kalsiumpisteisiin)
Lounas: Yleensä eilisen jämiä, esim. tänään makaronilaatikkoa 200g (punnitse, älytön kasa!) ja sekavihanneksia pakastepussista. Niitä voit syödä mielin määrin oman halusi mukaan. Kasviksiin mausteeksi tsatsikia ½dl. Sitä saa esim. taas Lidlistä. Lounaan seuraksi kaksi lasia vettä. Pistemäärä vaihtelee yleensä 5 ja 6 välillä. En käytä enempää, illalla maistuu paremmin.
= 5,5p (tästä suoraan se puuttuva ½p kalsiumpisteisiin)
Iltapäivällä teetä ja nollan pisteen hedelmä.
Päivällinen n. klo 17. Mitä sattuu olemaan. Vaikka perunoita ja makkarakastiketta, lisukkeena porkkanoita (taas suoraan pikkuporkkanoita pakastimesta). Yksi iso peruna (tosi iso, punnitse se 90g = 1p) tai kaksi pienempää (2*45g=90g=1p). 1,5dl kastiketta. Porkkanoita puoli lautasellista. 2 ruisleipää ja molempiin päälle 1tl levitettä (40%). Kyytipojaksi 2 lasia vettä.
= 8p, joista voit merkitä yhden pisteen rasvoihin.
Iltaselle jää 4-6 pistettä (4->19; 5->20; 6->21), joista 1 on käytettävä rasvoihin. Lisäksi on juotava vielä se 2 lasia vettä.
Iltapalaksi kaksi versiota (19p päivä ja 21p päivä):
19: 1 ruisleipä (1), 1 näkkäri(½p), 2tl rasvaa (1p), 4 ohuenohut -siivua esim. kalkkunaleikettä (½p), kurkkua, tomaattia, teetä ja keksi (1p) tai
toinen näkkäri ja 1tl rasvaa (½ ½p=1p). Yhteensä 4p.
21: sama kuin edellä, mutta teen kyytipojaksi PV:n suklaapatukka esim. valkosuklaapatukka (2p).
Tykkään herkutella, joten siksi yleensä säästän illaksi pisteitä, joten saan hyvällä omallatunnolla syödä esim. sen PV:n patukan.- pistepirkkko
aamulla aamiaishiutaleita & maitoa eilu annos ja kahvikupillinen --> 3p
aamupäivällä työpaikkatuokailu, peruna, kaksi kalapuikkoa,tilkka kastiketta, salaattia, rasvaton maito, kaksi ruisleipää ja 1 tl keijua olettaisin että n.7 p
välipala omena, ruisleipä & juustoa 2p
12 p siis nyt syötynä. Koko pävän pisemäärä on mulla 18, joten kuusi pistettä vielä voin syödä. Nyt ei ole nälkä. Vettä olen juonut. - *mimmu*
pistepirkkko kirjoitti:
aamulla aamiaishiutaleita & maitoa eilu annos ja kahvikupillinen --> 3p
aamupäivällä työpaikkatuokailu, peruna, kaksi kalapuikkoa,tilkka kastiketta, salaattia, rasvaton maito, kaksi ruisleipää ja 1 tl keijua olettaisin että n.7 p
välipala omena, ruisleipä & juustoa 2p
12 p siis nyt syötynä. Koko pävän pisemäärä on mulla 18, joten kuusi pistettä vielä voin syödä. Nyt ei ole nälkä. Vettä olen juonut.Aamiaiseksi, vettä kaksi lasillista, neljän-viljan puuro voisilmällä, kahvi, omena ( 3p.)
lounaalla, kasviskeittoa, ruisleipää rasvatonta kinkkua, juustoviipale, tuorekurkkua, vettä lasillinen, jälkkäriksi appelsiini (3p.)
päiväkahvilla, vettä lasillinen, maustamaton jukurtti, jossa pakaste vadelmia ja makeutusainetta ( 2p.)
päivällinen, maksakastike iso peruna, salaattia, jossa salaatin lisäksi tomaattia, kurkkua ja paprikaa, ruisleipää juustoa, vettä lasillinen (5p.)
illaksi jää vielä 5p.
Lenkillä kävin tänäänkin, mutta uimaan en lähtenyt, kun olo kuitenkin vähän flunssainen, olen lämmintä juonut lähinnä teetä!
- 12vk
Eilisen tuloksia: paino samassa kuin viime viikolla eli 75. Tuntuu tekosyyltä, jos sanon, että kun rouva on p..kaa täynnä, niin painokaan ei tippunut. Mutta on se totta, tänään se toimi, ja olo kuin pajunvitsalla. Lääkkeet kovettaa vatsaa älysti.
Että näin kivasti aloitettiin kakkajutuilla jälleen kerran ;). No, ensi viikolla toivottavasti näyttää parempaa.
Tämä aamu alkoi tehokkaasti: pakkasaamu, joten heitin miehen töihin. Sieltä suoraan uimahalliin vesijuoksemaan. Oli tehokasta, tuntuu vieläkin. Siispä olen lepäillyt rauhassa.
Eilen teki tiukkaa lähteä lenkille. Se lähteminen on kaikista vaikeinta, sit on kyllä kivaa kun sinne pääsee. Tänään v-juoksu menee lenkistä.
Aamupäivä ja päivä keveämmällä ruualla, koska on tarkoituksena tehdä tukevampi lihakastike illaksi. Ja huomenna on taas perjantai, pitäisi yrittää vähän järjestellä huushollia.
Mitenkäs muilla päivä sujuu?- *mimmu*
Tänään olin jumpassa ja uimassa, joten iltalenkille en enää lähtenyt.
Se on muuten totta, että jos ei joku ole "vetämässä" sinne lenkille niin ei kovin yksin viitsisi lähteä, minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa lenkkeillään ja jos toinen sanoo ettei viitsis, niin toinen sanoo että kyllä lähetään ja niin vaan tulee lähdettyä:))
Minun pisteet on nyt käytetty tältä päivältä, jäi vähän illaksi, kun sorruin munkin syöntiin, armottomat 8p. meni hetkessä ( voi äly:)
jospa tuosta erheestä viisastuisi!!!
Kokemuksesta tiedän, että jotkin vahvat särkylääkkeet kovettaa mahaa, kannattaa syödä luumuja tai pellavansiemen rouhetta, vaikka jukurttiin tai viiliin sotkettuna, aika hyvin toimii:)
Ajattelin vielä venytellä kunnolla ennen nukkumaan menoa!
öitä!
- 12vk
Nopeasti päivän saldo, ennen kuin nukkumatti vie mennessään.
Hyvä päivä, aamulla taas vesijuoksemassa. Ajattelin, että munkin täytyy hankkia sellainen kullanvärinen uimatötsä, mikä lähes kaikilla mun kans yhtäaikaa vesijuoksevilla mummeleilla on. Mistähän niitä saa? :D Eli mulla oli hauskaa itsekseni mummeleita katsellessani ja puoli tuntia sujahti tosi nopeasti.
Sitten olenkin ollut reporankana lopun päivää. Kahdet päiväunet, sitä se liikunta teettää. Ja nytkin väsyttää.
Kaveri kävi kylässä, ostin ja valmistin "sopivia" herkkuja. Eivät suuripisteisiä. Kuitenkin otin sitten iltapalan liikuntapisteiden puolelta, mutta niitäkin jäi onneksi varastoon.
On se vaan hauskaa, että me syödään pisteitä eikä ruokaa :) voisikohan pilkkuja syödä? Sopisi hyvin ammattikuvaukseen. Eli aika lähteää nukkumaan, alkaa mennä levottomiksi ja huonojen vitsien puolelle nämä jutut. Öitä!- rantakunnossa -09
huomenia vaan kaikille...mun viikkoni on mennyt aika heikosti :(
Keskiviikko oli ihan hyvä päivä, pisteillä pysyi. samo8in torstai siihen saakka kunnes mentiin jälleen äitini luo ja jäätiin yöksi. illalla tuli sit syötyä n.1dl sipsiä ja hoddog (pari tavallista nakkia ja sämpylä...ei siis erikoisia täytteitä)
Perjantai meni sit ihan pyllylleen. söin vähän kaikkea.. jospa tänään taas pysyisin pisteillä ja tästä lähtien, eilen tuli tilaamani juhlamekot joihin pitäis kesällä mahtua sillä olivat hieman pieniä.. joten se kannustaa jatkamaan kun on selvä tavoite!
paino ei kyllä ole noussut mässäilystä huolimatta, pikemminkin taitaa olla niin, et kilo pudonnut.
mutta tänään olis tarkoitus jopa lähteä lenkille kun sain kaverinkin.
eilen olin solariumissa nautiskelemassa, ihan kuin olis etelässä ollut! on se aina yhtä ihanaa sen hetken..olisin voinut olla vaikka tunnin. :D ensi viikolla uudestaan. - 12vk
huomenia vaan kaikille...mun viikkoni on mennyt aika heikosti :(
Keskiviikko oli ihan hyvä päivä, pisteillä pysyi. samo8in torstai siihen saakka kunnes mentiin jälleen äitini luo ja jäätiin yöksi. illalla tuli sit syötyä n.1dl sipsiä ja hoddog (pari tavallista nakkia ja sämpylä...ei siis erikoisia täytteitä)
Perjantai meni sit ihan pyllylleen. söin vähän kaikkea.. jospa tänään taas pysyisin pisteillä ja tästä lähtien, eilen tuli tilaamani juhlamekot joihin pitäis kesällä mahtua sillä olivat hieman pieniä.. joten se kannustaa jatkamaan kun on selvä tavoite!
paino ei kyllä ole noussut mässäilystä huolimatta, pikemminkin taitaa olla niin, et kilo pudonnut.
mutta tänään olis tarkoitus jopa lähteä lenkille kun sain kaverinkin.
eilen olin solariumissa nautiskelemassa, ihan kuin olis etelässä ollut! on se aina yhtä ihanaa sen hetken..olisin voinut olla vaikka tunnin. :D ensi viikolla uudestaan.Tämä on niin helpottavaa lukea tällaista tekstiä, varsinkin kun itse mutustaa suklaata.
Eli tänään lauantaina sitten tuli vuoroon se n. parin viikon välein iskevä herkkupäivä. Ne suklaat tuosta pöydältä suorastaan hyppäsivät suuhuni! Ja lisää lentää koko ajan suuhun, koska eihän niitä voi jättää auringonpaisteeseen sulamaan.
Ottaa päähän, mutta samalla on pakko sallia itselle tämä öklö makeus. Tämä kestää nyt päivän tai pari, sitten palataan ruotuun.
Ja kuten sinäkin kirjoitit, todennäköisesti paino on silti pudonnut, vaikka herkuttelisikin välillä. Mun mielestä tää uusi pistesysteemi on hyvä, koska paino tippuu vaikka välillä sortuisikin.
Yritetään syöttää perheelle nuo loput suklaat ja keskitetään "herkuttelu" vähemmän kaloripitoisiin yksiköihin eli tavalliseen ruokaan. Kalaa vai kanaa? Hmmmm....
Palataan ruotuun, vaikka ollaan sorruttu! Tsemppiä! - *mimmu*
12vk kirjoitti:
Tämä on niin helpottavaa lukea tällaista tekstiä, varsinkin kun itse mutustaa suklaata.
Eli tänään lauantaina sitten tuli vuoroon se n. parin viikon välein iskevä herkkupäivä. Ne suklaat tuosta pöydältä suorastaan hyppäsivät suuhuni! Ja lisää lentää koko ajan suuhun, koska eihän niitä voi jättää auringonpaisteeseen sulamaan.
Ottaa päähän, mutta samalla on pakko sallia itselle tämä öklö makeus. Tämä kestää nyt päivän tai pari, sitten palataan ruotuun.
Ja kuten sinäkin kirjoitit, todennäköisesti paino on silti pudonnut, vaikka herkuttelisikin välillä. Mun mielestä tää uusi pistesysteemi on hyvä, koska paino tippuu vaikka välillä sortuisikin.
Yritetään syöttää perheelle nuo loput suklaat ja keskitetään "herkuttelu" vähemmän kaloripitoisiin yksiköihin eli tavalliseen ruokaan. Kalaa vai kanaa? Hmmmm....
Palataan ruotuun, vaikka ollaan sorruttu! Tsemppiä!Tänään oli punnitus, vaivaiset 300g oli pudotusta ja olen mielestäni ollut niin säntillinen, noh, hyvä näinkin:)
Tänään minullakin herkuttelupäivä, kuitenkin huomenna jatkuu pisteiden laskeminen.
Aamulla oli ajatuksena lähteä uimaan, mutta minulla oli niiin pahaolo, etten sitten lähtenytkään, olen lähinnä makoillut koko päivän, noh, kävin kaupassa sentänsä ja mummia katsomassa palvelutalossa:))
Jospa huominen olisi parempi päivä, että jaksais lähteä lenkkeilemään!
-mimmu- - rantakunnossa -09
*mimmu* kirjoitti:
Tänään oli punnitus, vaivaiset 300g oli pudotusta ja olen mielestäni ollut niin säntillinen, noh, hyvä näinkin:)
Tänään minullakin herkuttelupäivä, kuitenkin huomenna jatkuu pisteiden laskeminen.
Aamulla oli ajatuksena lähteä uimaan, mutta minulla oli niiin pahaolo, etten sitten lähtenytkään, olen lähinnä makoillut koko päivän, noh, kävin kaupassa sentänsä ja mummia katsomassa palvelutalossa:))
Jospa huominen olisi parempi päivä, että jaksais lähteä lenkkeilemään!
-mimmu-eilinen sujui oikein mukavasti ilman erikoisempia mielitekoja. lenkille oli tarkoitus lähteä mutta juuri kun olin valmistautumassa ja odottelin kaveria, alkoi sataa luntaa aika kovaa..päätettiin sit että jätetään lenkki väliin koska itse en vielä ole täysin flunssasta parantunut. jospa tänään olis kauniinpi ilma....
mitenkähän paljon on systeemi muuttunut? mulla on jotkut iänikäisen vanhat ohjeet, tosin nyt ei enää niitäkään vaan olen laskenut elintarvikkeiden pisteeti itse ja sitämukaa sittenn syönyt..
kalsiumpisteet,rasvapisteet?? ihan outoja mulle..
mutta kohta suunnittelemaan päivää aamiaisen ohella ja sitä ennen kuitenkin punnitus ja mitat :)
- rantakunnossa -09
päivä on mennyt melkolailla putkeen..tosin päivällinen jäi väliin mut tuli syötyä jotain sopimatonta..
Käväisin päivällä n.tunnin reippaalla kävelylenkillä puhdistamassa ajatukset. ja olo oli oikein ihana!
tänään olen syönyt...
aamu: 2xleipä,margariini,kaakao (1rkl maitojauheesta tehty maito)
lounas: 2dl valmismuusia,3xlihapulla,mozzarellasalaatti.
välipalaksi: kahvi,kuivakakkua (!)
ja vielä 4 pientä palaa kuivakakkua (!)
iltapalaksi 3xlettu ja 3tl sokeria...
huomenna aion samalle lenkille, oli mulle uus reitti ja tykkäsin maisemasta kovasti.oli myös ylä-ja alamäkiä :)- 12vk
Täällä sunnuntai sujahti oikein hienosti.
Eilen siis oli se herkkupäivä, onneksi suklaata oli rajattu määrä ;), ja olokin muuttui ällöksi, joten ei tullut repsahdettua tätäkin päivää.
Aamun aloitin terveellisesti puurolla. Päivälliseksi söimme perunaa, lohta, vihanneksia ja sipuli-tomaatti-basilika -höystöä. Jälkiruoaksi suklaavanukasta, joka vei vain 2 pistettä. Iltapalaksi jugurttismoothie ja appelsiini.
Tänään piti lähteä jäälle (asumme meren rannalla), mutta ilma ei iskenyt. Harmaata, tuuli ja alkoi viskellä lunta kuten muuallakin viestistä päätellen. Lähdettiin sitten koko porukka uimahalliin.
Vaikka eihän siellä hallissa itse pysty uimaan tai mitään kuntoilun puolikastakaan tekemään, kun lapset ovat mukana, silti tuli touhuttua pari tuntia. Pelattiin mm. vesijalkapalloa. Siellä oli hauska painava jalkapallo, joka tosiaan pysyi veden alla ja sopivan syvyisessä altaassa sitä pystyi potkimaankin. Porukka (mukaan lukien äiti) oli aika sipissä, kun kotiin päästiin.
Kotona sitten hyvää ruokaa ja päivän saldo jäi pisteitä peräti puoli pistettä alle pistemäärän. Korvaiskohan se puoli pistettä eilisen herkuttelun? ;)
No jaa, ehkä ei kuitenkaan, vaan täytyy huomenna jaksaa lähteä lenkille. Nyt kuitenkin nukkumaan! Huomenna palataan.
- 12vk
Tämä päivä sujui odotusten vastaisesti lopulta ihan hyvin. Aamulla tietty väsytti kellon siirrosta johtuen. Menin kaverin luo heti aamusta, joten jätin "kunnon" aamiaisen väliin - join vain 2 lasia vettä ja lasillisen kevytkiisseliä.
Kaverin kanssa sitten jutusteltiin ja juotiin teetä. Sen kanssa yksi korvapuusti (4p). Kotiin tultua (oli jo puolipäivä) söin leivän ja appelsiinin. Ruoaksi tavallista perunamuusia ja nakkikastiketta lisukkeineen.
Lenkille lähdöstä ei meinannut tulla mitään, niin vetämätön olo. Mutta sitten armas mieheni pelasti, laittoi saunan lämpiämään ja kiskoi minut lenkille. Kiva oli päästä ulos, vaikka nuorimmainen pisti vastaan kun laitettiin vaunuihin. On kuulemma liian iso niihin. No, niin varmaan onkin, mutta vielä ei pyöräilemään pysty, eikä viitsi pienintä jättää kotiin riitelemään keskimmäisen kanssa, kun vanhin luki kokeisiin.
Iltapalaksi jugurttia, leipä ja hedelmä. Yksi piste säästöön huomiseksi, on nääs synttäreille meno. Se tietää sitä, että lounas koostuu vihanneksista ja tsatsikista. Päivällinen on sitten puuroa. Mutta sitten voi ottaa rauhassa palan kakkua.
Toivottavasti huomenna jaksan ahkeroida jo aamupäivän puolella! Punnituspäivä häämöttää ylihuomenna. Mitäs teille muille kuuluu?- *mimmu*
On ollut kurja päivä, kuumettakin on, enkä ole koko päivänä juurikaan nostanut päätä sängystä:(
Nyt sitten ei nukuta kun olisi nukkumaan meno aika. Heikottaakin kun en ole juuri syönyt mitään, teetä aion nyt keittää ja jos leipää ottaisin vaikka kokeeksi...
Jospa huominen olisi valoisampi:) - rantakunnossa -09
*mimmu* kirjoitti:
On ollut kurja päivä, kuumettakin on, enkä ole koko päivänä juurikaan nostanut päätä sängystä:(
Nyt sitten ei nukuta kun olisi nukkumaan meno aika. Heikottaakin kun en ole juuri syönyt mitään, teetä aion nyt keittää ja jos leipää ottaisin vaikka kokeeksi...
Jospa huominen olisi valoisampi:)on tosi kurjaa olla kipeänä :(
minä vasta paranemassa päin...vähän nuhainen...
tämä päivä on mennyt ihan hienosti. aamupala oli vähän kehno kun vasta huomenna kauppapäivä.
pisteillä olen pysynyt (kai...) nyt napostelen hieman ranskalaisia kun ei muutakaan ja kotiuduttiin juuri kyläreissulta..kävellen oltiin matkassa joten kävellen kotiinkin, oltiin sit kaikki ihan märkiä ja nuorimmaiset nukahti rattaisiin. pojalle sit haettiin pienet ranskikset ja minä syön loput ehkä max.100g...
paljonko kahvikakku/kuivakakku sis. pisteitä? pitää kyllä etsiä itelle tuo ostajan opas, ei tästä muuten tuu mitään!
mut nyt rantoutumaan, toivotaan huomisesta parempaa! - 12vk
*mimmu* kirjoitti:
Jospa huominen olisi valoisampi:)Nyt muista: niin kauan kun olet sairas ja toipumassa, ei mitään pistelaskusysteemejä. Ensin toivut - kunnolla - ja sitten vasta palailet systeemiin.
Rantakunnossa - kuivakakku palanen vie 2,5 pistettä. Toivuhan sinäkin rauhassa, äläkä stressaa pisteistä. Terveys on nro 1, sitten vasta pistelasku.
Mulla hieno päivä, aamulla heti lenkille - upea fiilis - kevyt päivä, synttäreillä kakkua ja keksi. Tällä hetkellä vielä 2 pistettä käyttämättä. Huomenna punnitus, odotan jännityksellä! - rantakunnossa -09
12vk kirjoitti:
Nyt muista: niin kauan kun olet sairas ja toipumassa, ei mitään pistelaskusysteemejä. Ensin toivut - kunnolla - ja sitten vasta palailet systeemiin.
Rantakunnossa - kuivakakku palanen vie 2,5 pistettä. Toivuhan sinäkin rauhassa, äläkä stressaa pisteistä. Terveys on nro 1, sitten vasta pistelasku.
Mulla hieno päivä, aamulla heti lenkille - upea fiilis - kevyt päivä, synttäreillä kakkua ja keksi. Tällä hetkellä vielä 2 pistettä käyttämättä. Huomenna punnitus, odotan jännityksellä!eilinen meni jotenkuten, aamupalaksi piti syödä kolmioleipä ja pillimehu kun ei muuta ollut saatavilla, senkin söin ajaessani. seuraavaksi söin pizzan, 600kcal ja n.100g uunipuuroa. illalla söin kaksi riisikakkua ja teetä. siinäpä eilinen päivä, oli muuten tosi kiireinen...tänään taas solariumiin rentoutumaan, sen jälkeen (tai ennen, miten ehdin) käväisen lenkillä.
kävin tänään(kin) puntarissa joka näytti 77kg joten edes jotain on tapahtunut(en kovin luota tuohon omaani, mummon puntari näytti 76kg, sillä olen aiemminkin punninnut itseni.) vyötäröltä oli kadonnut sentti. - *mimmu*
eilinen meni jotenkuten, aamupalaksi piti syödä kolmioleipä ja pillimehu kun ei muuta ollut saatavilla, senkin söin ajaessani. seuraavaksi söin pizzan, 600kcal ja n.100g uunipuuroa. illalla söin kaksi riisikakkua ja teetä. siinäpä eilinen päivä, oli muuten tosi kiireinen...tänään taas solariumiin rentoutumaan, sen jälkeen (tai ennen, miten ehdin) käväisen lenkillä.
kävin tänään(kin) puntarissa joka näytti 77kg joten edes jotain on tapahtunut(en kovin luota tuohon omaani, mummon puntari näytti 76kg, sillä olen aiemminkin punninnut itseni.) vyötäröltä oli kadonnut sentti.Aamu on valjennut ihan mukavasti, paljon paremmalta oloni tuntuu kuin eilen, siispä laitoin saunan lämpiämään jo klo. 07.00 aikaan, tosin lämmitin vain 60 asteiseksi, että saan kunnon höyryt aikaan, vähän vielä kuitenkin hutera olo, vielä tämä päivä on saikkua, joten otan nyt ihan iisisti vielä:)
Jääkaappi on lähes tyhjä, joten jollain aikaa on suunnattava kauppaan ostoksille, nyt jo ehkä maistuiskin ruoka, keitän teetä ja voileipäkeksiä juustoa nyt alkajaiseksi, jospa se siitä lähtisi uusi alku päivälle...
Onnittelut pudotuksesta rantakunnossa-09!
Tsemppiä! - rantakunnossa -09
*mimmu* kirjoitti:
Aamu on valjennut ihan mukavasti, paljon paremmalta oloni tuntuu kuin eilen, siispä laitoin saunan lämpiämään jo klo. 07.00 aikaan, tosin lämmitin vain 60 asteiseksi, että saan kunnon höyryt aikaan, vähän vielä kuitenkin hutera olo, vielä tämä päivä on saikkua, joten otan nyt ihan iisisti vielä:)
Jääkaappi on lähes tyhjä, joten jollain aikaa on suunnattava kauppaan ostoksille, nyt jo ehkä maistuiskin ruoka, keitän teetä ja voileipäkeksiä juustoa nyt alkajaiseksi, jospa se siitä lähtisi uusi alku päivälle...
Onnittelut pudotuksesta rantakunnossa-09!
Tsemppiä!tämä päivä sit meni mettään...solariumis kävin kyllä rentoutumas mut se lenkki jäi, ainoo lenkki tänään oli uunilenkki :(
juu, tänään päivän pisteet oli 12 ja nyt iltasella tuli ensi syötyä 1½ makkaraa 5p/1makkara ja myöhemmin vielä yksi lisää..sitten söin muutaman minipätkiksen..joten pisteet meni lievästi sanottuna yli.mutta huomenna lähden lenkille vaikka mikä olis!
mietin tuota miten oon pisteeni laskenu..kun työstähän tulee esim. istumatyö 0p, myyjä 2p vai miten se meni, oon laittanu itelleni istumatyö koska olen kolmen lapsen kotiäiti..touhua toki kotonakin piisaa joten mietin onko tuo ok?
vatsa mulla on tosiaa selvästi pienentynyt, saunassa istuessa tänään huomasin et hei, sehän ei olekaan enään niin paha! vyötärö ei juuri ole nyt kaventunut mutta jotenkin se vatsa ei vaan roiku niin pahasti enkä näytä enää siltä kuin olisin 7kk raskaana :D - 12vk
tämä päivä sit meni mettään...solariumis kävin kyllä rentoutumas mut se lenkki jäi, ainoo lenkki tänään oli uunilenkki :(
juu, tänään päivän pisteet oli 12 ja nyt iltasella tuli ensi syötyä 1½ makkaraa 5p/1makkara ja myöhemmin vielä yksi lisää..sitten söin muutaman minipätkiksen..joten pisteet meni lievästi sanottuna yli.mutta huomenna lähden lenkille vaikka mikä olis!
mietin tuota miten oon pisteeni laskenu..kun työstähän tulee esim. istumatyö 0p, myyjä 2p vai miten se meni, oon laittanu itelleni istumatyö koska olen kolmen lapsen kotiäiti..touhua toki kotonakin piisaa joten mietin onko tuo ok?
vatsa mulla on tosiaa selvästi pienentynyt, saunassa istuessa tänään huomasin et hei, sehän ei olekaan enään niin paha! vyötärö ei juuri ole nyt kaventunut mutta jotenkin se vatsa ei vaan roiku niin pahasti enkä näytä enää siltä kuin olisin 7kk raskaana :DMulle sanoi ryhmänohjaaja, että jos on kotona, kannattaa laskea ne työstä saatavat pisteet nollaksi, eli nyt saikun aikana mun pisteet tippuu kahdella.
Kotona kyllä hommaa riittää, mutta ohjaajan mukaan silti 0p. No, ohje on toiminut! Aloitan tuonne ylös uuden ketjun meille, koska muuten tiputaan tän päivän aikana toiselle sivulle.
Hienoa, että kiinteytyminen alkaa tuntua. Siitä monet huomaakin, että hei, sä olet laihtunut. Vaikka kilomäärä ei niin putoaisikaan, kiinteytymistä tapahtuu kuitenkin. Hieno homma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872