Tiedän tapauksen

missä kaksi

petturia, siis mies petti vaimoaan, ja vaimo taas toisessa liitossa miestään, ja olivat autolla liikkeellä ja ajoivat pahan kolarin. Mies loukkaantui lievemmin, ja nainen vakavasti. Suhde oli kestänyt jo kaksi vuotta, ja kummankaan petetty puoliso ei tiennyt asiasta mitään. Mutta kun kolari oli tapahtunut niin tottakai koko petos paljastui mitä karuimmalla tavalla. Siinä kävi niin, että kun petetty aviomies kuuli mitä oli tapahtunut, niin sen verran hän kävi sairaalassa jossa vaimo oli kuukauden, että eropaperit toi petturivaimolle. Vaimo itki, rukoili, anoi miestään ettei jättäisi häntä, mutta mies sanoi, että asia ei olisi muutoin paljastunut kuin vain tämän kolarin kautta, ja sanoi että ota tämä salarakas nyt itsellesi. Petturimies ei enää huolinut tätä naista, vaan palasi vaimonsa luo, kun aneli ja itki ettei enää koskaan petä vaimoaan. Petturivaimo jäi täysin yksin ja sai vielä pysyviä fyysisiä vammoja kolarista, puhumattakaan henkisistä vammoista. Kannattaisi kaikkien pettureiden kahteen kertaan miettiä kannattako pettäminen.

33

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoitus tuo.

Toisen tunteilla ei saa leikkiä. Hetken himo hävittää sielun kadotukseen. Se on paha paikka.

• sala-satu

Juu.
      Ja minä tiedän pariskunnan, jossa ei kumpikaan ikinä pettänyt. Muutaman peltikolarin ajoivat molemmat. Saivat viisi lasta ja tekivät 2 hienoa taloa. Ja sitten muija vaan otti ja jätti äijän - vaikka ei pettänyt. Ukko itki perään 4 vuotta, eikä muija enää ukkoaan huolinut. Ukko kärsi hirveistä henkisistä vaivoista ja muija löysi uuden onnellisen parisuhteen.

Kannattaa tosiaan miettiä kaikkien meneekö kenenkään kanssa sänkyyn!

• epäinhimillistä

käytöstä tältä petetyltä mieheltä...hieman voisivat ihmiset jo ihan oman mielenterveytensäkin vuoksi laittaa elämänarvoja vähän uuteen järjestykseen. Ei se petetyksi tuleminen nyt todellakaan voi olla niin vakava asia, että tuosta vaan jätetään toinen oman onnensa nojaan tuollaisessa tilanteessa. Tämä mies omaa ilmiselvästikin huonon itsetunnon, eikä ole koskaan aidosti tätä vaimoaan rakastanut jos hänet tuolla tavalla hylkää.
      Ja huom! Pettää voi (sekstailla toisen ihmisen kanssa), vaikka rakastaakin omaa kumppaniaan. Eivät petturit välttämättä ole mitään kylmiä ihmisiä jotka eivät omaa puolisoaan rakastaisi. Vähän ehkä yliseksuaalisia ja sellaisen teinimäisen jännityksen hakijoita, vähän lapsellisia ja turhan yli-innokkaita joilla järki valahtanut hetkeksi housuihin, mutta tuntevia ja rakastavia ihmisiä kuitenkin (suurin osa varmasti).
      Tämän olen oppinut, kun itse olen petetyksi tullut ja asian kanssa ihan hyvin tullut toimeen, ja hoitanut alkujärkytykseni hieman tyylikkäämmällä tavalla....voi herranjestas sentään tollasta ylireagoimista, mitä valitettavan usein tapahtuu petettyjen osalta.
      Koittakaahan petetyt rauhoittua, tulkaa toimeen itsenne kanssa....voimia ja zemppiä kaikille petetyille. Helppoa se ei ole, mutta siitä voi selvitä. Kokemus voi jopa kasvattaa ihmisenä vielä parempaan suuntaan...ja jopa vahvistaa parisuhdetta! Se on ihan asenteesta kiinni!

• ihan täyttä roskaa

" Ei se petetyksi tuleminen nyt todellakaan voi olla niin vakava asia, että tuosta vaan jätetään toinen oman onnensa nojaan tuollaisessa tilanteessa. "

Tottakai jätetään. Kyllä varmasti miestäkin jo vanha pillu kyllästytti. Vaihtelu virkistää ja kun siihen sitten oikein vaatimalla vaaditaan nostamaan kytkintä niin kyllä kannattaa lähteä! Huomaa että alkuperäinen vaimo on miehen kannalta paljon surkeampi mitä oli aikaisemmin.

Se on kurja ja likainen petturi ja kaikenlisäksi vammainen! Mies joutuisi varmasti hoivaamaan sitä. Hyi helvetti!

"Tämä mies omaa ilmiselvästikin huonon itsetunnon, eikä ole koskaan aidosti tätä vaimoaan rakastanut jos hänet tuolla tavalla hylkää. "

Ei vaan miehellä nimenomaan on terve itsetunto, eikä hän suostu tossuksi. Olisi todellisen luuserin ja beeta-miehen käytöstä hoivat vaimo kuntoon tuollaisen jälkeen.

"Eivät petturit välttämättä ole mitään kylmiä ihmisiä jotka eivät omaa puolisoaan rakastaisi. Vähän ehkä yliseksuaalisia ja sellaisen teinimäisen jännityksen hakijoita, vähän lapsellisia ja turhan yli-innokkaita joilla järki valahtanut hetkeksi housuihin, mutta tuntevia ja rakastavia ihmisiä kuitenkin (suurin osa varmasti). "

Tällainen ihminen on kuintenkin kumppanina huonompi normaaliin ihmiseen verrattuna. Ja pettävä rampa, siinäpä vielä kaiken huippu!

"Tämän olen oppinut, kun itse olen petetyksi tullut ja asian kanssa ihan hyvin tullut toimeen, ja hoitanut alkujärkytykseni hieman tyylikkäämmällä tavalla..."

Joku voisi pitää tuota pelkurin tapana toimia.

"ja jopa vahvistaa parisuhdetta! "

Juu ja perheväkivalta kasvattaa...

• Mikä poru

pettämisen parisuhdetta vahvistavasta vaikutuksesta. Uppoaa kuin metrin leka pettäville, myyntimenestys on taattu.
        Montako parisuhdetta pettäminen on oikeasti pelastanut tai parantanut suhteen laatua? Epäilen ettei ainuttakaa. Ne jotka muuta väittävät ovat niitä, jotka pelkäävät yksin jäämistä eron jälkeen ja elävät loputtomassa luottamuspulassa. Pettäjä hakee menetettyä luottamusta takaisin ja petetty pelkää uusia pettämisiä. Kerran pettänyt pettää valitettavasti jatkossakin, koska moraalinen kynnys on jo ylitetty.
        Se että vähättelet pettämisen aiheuttamaa tuskaa antaa vaikutelman ettet tunne asiaa henkilökohtaisesti, vaan kirjoitat musta tuntuu- otteella. Sen naisen itsetuntoko oli ap:n tapauksessa kunnossa kun pettäminen luonnistui hienosti? Mies vaan oli heikko, eikös vaan? Asennekysymyksiä.

• Lassenlissu

Että ei heillä suhdetta ollut.Nainen oli liftannut miehen kyytiin, koska oli nyrjäyttänyt nilkkansa kauppareissulla kantamisinaan 2 ruokakassia. Oli aikeissa tehdä illallista rakkaaelle miehelleen. Kolarin johdosta kumpikin oli lyönyt päänsä ja muisti meni kuukaudeksi. Nainen luuli, että kyydin tarjonnut mies oli hänen aviomiehensä. Pikkuhiljaa muisti palaili pätkittäin kummallekin.

• tiina*

Missäköhän oli miehen kaikki inhimillisyys ja anteeksianto? Tuollainen mies ei rakasta edes itseään. Vaimo oli hänelle hyödykkeen roolissa, joten mitä väliä, vaikka menikin tiehensä? Olisi varmaan mennyt kuitenkin, koska vaimo sai pysyviä fyysisiä vammoja: hänestä on vähemmän hyötyä.

• eppuZ

Täällä oikein monen suulla vakuutetaan, kuinka itsekäs mies oli, kun ei niellyt muijan valheellisuuta.
        Minkä helkkarin takia olisi vielä pitänyt ottaa ristikseen mokoma luuska, joka vuosikaudet oli huorannut selän takana.
        Oikein sille muijalle, että sai sellaiset vammat, jotka muistuttaa lopun ikää siitä, että olihan se mukava hutsuta niin kauan kuin perse kesti.

• Neuvoja.

että täytyy jatkaa elämäänsä petturivaimon kanssa ja vielä hoivata tätä? Hoivatkoon se rakastaja!

Mä ainakin olisin jättänyt, oli sitten loukkaantunut tai ei, siitä tässä ei mun mielestä ollut kysymys. Nyt sä teit aviomiehestä syyllisen?
        Siis hänestä joka ei tiennyt pettävästä vaimostaan?

En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta taidat itsekin kuulua niihin pettäjiin jos noin ajattelet?!

• Meimu

Aika paljon vaadit petetyltä. Olen itse antanut anteeksi pettäjämiehelleni, mutta kyllä anteeksianto oli aika lailla hiuskarvan varassa eikä siis ollut todellakaan itsestään selvä vaihtoehto, ehkä paremminkin se epätodennäköisempi. Anteeksiantoa meidän tapauksessamme edesauttoi se, että mieheni jaksoi jauhaa asian käsittelyä kuukausitolkulla. Toinen asiaa auttava tekijä oli se, että jostain syystä päätimme heti alussa, ettemme levittele pettämistä koko kaupungin tietoon. Saimme siten selvitellä asiat keskenämme ilman muiden kaikkitietäviä mielipiteitä. Jos olisin saanut tietää pettämisestä esimerkiksi siten, että mieheni olisi ollut salarakkaansa kanssa kolarissa ja näin ollen estynyt sairaalassa maatessaan käsittelemään asiaa, olisimme erittäin todennäköisesti eronneet. Sen lisäksi varmaan koko kaupunki olisi saanut tietää asiasta. Jos olisin ihmisille mieltäni purkanut, aika moni olisi varmaan suositellut eroa.

Kyllähän pettäjän on leikkiin lähtiessään ymmärrettävä mihin ryhtyy. On epäinhimillistä vaatia petetyltä ymmärrystä. Useinhan on vielä niin, että ensimmäinen tunne pettämisen paljastuttua on viha. Aika usein suositellaan, etteivät petetyt tekisi mitään isoja päätöksiä vihan vimmassaan. Viha yleensä vain kasvaa, jos pettäjä ei suostu tai pysty (esimerkiksi sairaalassa maatessaan) asian käsittelyyn. Vihassa pyöriminen ei tietysti ole petetyllekään hyväksi, mutta väärin on vaatia petetyltä suurempaa viisautta kuin muiltakaan.

• tiina*
        Meimu kirjoitti:

Aika paljon vaadit petetyltä. Olen itse antanut anteeksi pettäjämiehelleni, mutta kyllä anteeksianto oli aika lailla hiuskarvan varassa eikä siis ollut todellakaan itsestään selvä vaihtoehto, ehkä paremminkin se epätodennäköisempi. Anteeksiantoa meidän tapauksessamme edesauttoi se, että mieheni jaksoi jauhaa asian käsittelyä kuukausitolkulla. Toinen asiaa auttava tekijä oli se, että jostain syystä päätimme heti alussa, ettemme levittele pettämistä koko kaupungin tietoon. Saimme siten selvitellä asiat keskenämme ilman muiden kaikkitietäviä mielipiteitä. Jos olisin saanut tietää pettämisestä esimerkiksi siten, että mieheni olisi ollut salarakkaansa kanssa kolarissa ja näin ollen estynyt sairaalassa maatessaan käsittelemään asiaa, olisimme erittäin todennäköisesti eronneet. Sen lisäksi varmaan koko kaupunki olisi saanut tietää asiasta. Jos olisin ihmisille mieltäni purkanut, aika moni olisi varmaan suositellut eroa.

Kyllähän pettäjän on leikkiin lähtiessään ymmärrettävä mihin ryhtyy. On epäinhimillistä vaatia petetyltä ymmärrystä. Useinhan on vielä niin, että ensimmäinen tunne pettämisen paljastuttua on viha. Aika usein suositellaan, etteivät petetyt tekisi mitään isoja päätöksiä vihan vimmassaan. Viha yleensä vain kasvaa, jos pettäjä ei suostu tai pysty (esimerkiksi sairaalassa maatessaan) asian käsittelyyn. Vihassa pyöriminen ei tietysti ole petetyllekään hyväksi, mutta väärin on vaatia petetyltä suurempaa viisautta kuin muiltakaan.

ei toimi, ellei anneta anteeksi - sekä itselleen että toiselle. Vaikka päätettäisiin erotakin, niin anteeksianto mahdollistaa paremman elämän eron jälkeen - puolin ja toisin. Ei siitä haittaakaan ole, etenkin jos on lapsia ;).

Anteeksiantoa ei voi vaatia - sitä sopii vain toivoa. Mutta silti on hyvä muistaa, että kaikki me itse luomme oman todellisuutemme ja elämämme. Tiedän useita uskottomuustapauksia, jotka on hoidettu paremmin kuin hyvin, siis suorastaan loistavasti - päädytään sitten eroon tai ei. Monesti on jopa tullut mieleen, että tällaisessa kriisinpaikassa punnitaan ihmisten henkilökohtainen rakastamisen taito. Jotkut pystyvät osoittamaan rakkautta toisilleen myös eron jälkeen. En tarkoita eroottista rakkautta vaan pelkästään ystävän tai lähimmäisen rakkautta; ottaa toinen huomioon samoin kuin itsensä. Olla hellä, ystävällinen ja ymmärtäväinen, ei haastaa riitaa. Jos jokin askarruttaa, ottaa ASIAN puheeksi toisen kanssa ja selvittää se. Ei hauku/nimittele jne. Ellei ymmärrä itseään, ei voi ymmärtää toista.

Vihassa pyöriminen ei ole hyväksi kenellekään - ei edes pettäjälle.

Love & Peace!

• tiina*
        Neuvoja. kirjoitti:

että täytyy jatkaa elämäänsä petturivaimon kanssa ja vielä hoivata tätä? Hoivatkoon se rakastaja!

Mä ainakin olisin jättänyt, oli sitten loukkaantunut tai ei, siitä tässä ei mun mielestä ollut kysymys. Nyt sä teit aviomiehestä syyllisen?
        Siis hänestä joka ei tiennyt pettävästä vaimostaan?

En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta taidat itsekin kuulua niihin pettäjiin jos noin ajattelet?!

tarkoitin sitä mitä sanoin; koska mies ei rakasta edes itseään, niin parempi että lähti. Mies teki kiivastuksissaan oikean ratkaisun, mutta täysin väärällä tavalla. Ikävätkin asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti - tai ikävä kyllä... hyvin huonosti.

• olevan pettureiden
        tiina* kirjoitti:

ei toimi, ellei anneta anteeksi - sekä itselleen että toiselle. Vaikka päätettäisiin erotakin, niin anteeksianto mahdollistaa paremman elämän eron jälkeen - puolin ja toisin. Ei siitä haittaakaan ole, etenkin jos on lapsia ;).

Anteeksiantoa ei voi vaatia - sitä sopii vain toivoa. Mutta silti on hyvä muistaa, että kaikki me itse luomme oman todellisuutemme ja elämämme. Tiedän useita uskottomuustapauksia, jotka on hoidettu paremmin kuin hyvin, siis suorastaan loistavasti - päädytään sitten eroon tai ei. Monesti on jopa tullut mieleen, että tällaisessa kriisinpaikassa punnitaan ihmisten henkilökohtainen rakastamisen taito. Jotkut pystyvät osoittamaan rakkautta toisilleen myös eron jälkeen. En tarkoita eroottista rakkautta vaan pelkästään ystävän tai lähimmäisen rakkautta; ottaa toinen huomioon samoin kuin itsensä. Olla hellä, ystävällinen ja ymmärtäväinen, ei haastaa riitaa. Jos jokin askarruttaa, ottaa ASIAN puheeksi toisen kanssa ja selvittää se. Ei hauku/nimittele jne. Ellei ymmärrä itseään, ei voi ymmärtää toista.

Love & Peace!

puoltaja. Aloittajan mainitsema mies teki aivan oikein kun jätti muijansa tuollaisen teon jälkeen. Minäkin olisin tehnyt aivan samoin. Voidaankin sanoa että paha sai palkkansa, kun joutui pahaan kolariin, ja mies sen lisäksi vielä jätti.

• antaa anteeksi
        olevan pettureiden kirjoitti:

puoltaja. Aloittajan mainitsema mies teki aivan oikein kun jätti muijansa tuollaisen teon jälkeen. Minäkin olisin tehnyt aivan samoin. Voidaankin sanoa että paha sai palkkansa, kun joutui pahaan kolariin, ja mies sen lisäksi vielä jätti.

toivoin pahaa mieheni kanssa pettaneelle. Nyt han toipuu syovasta ja on saanut lopputilin tyostaan. Kavi niinkuin toivoin.

• Peikko tyttö
        antaa anteeksi kirjoitti:

toivoin pahaa mieheni kanssa pettaneelle. Nyt han toipuu syovasta ja on saanut lopputilin tyostaan. Kavi niinkuin toivoin.

Todella se katkeruuden tunne voittaa kaiken säälin ja inhimillisyyden.
        Itselläkin oli vihan ja katkeruuden tunteet päälimmäisiä kun huomasin avomiehen pettämispuuhat.
        Etsi samaan aikaa seuraa netistä treffipalstalla kun oltiin asuttu jo 3v yhteisessä asunnossa ja suunniteltiin häitä.
        Olin vihainen ja myin asunnosta oman puolikkaani avomiehelle ja häivyin sillon ei tuntunut olevan mitään mahdollisuutta edes keskustella normaaliäänellä.
        Vihasin ja toivoin että saa vielä tuntea omissa nahoissaan. Nyt ex avolla on aivoissa syöpä, mietin ensin onko mulla noidan voimat ja tietysti tajusin ettei se minusta johdu.
        Exän kanssa juteltiin puhelimessa ja hän yritti vedota sääliin ja sanoin etten sääli kun tässä maailmassa kaikille vaan tulee vaikeuksia jossain elämänvaiheessa ja hän on nyt jaksanut hoidoistaan huolimatta pommittaa minun sp haukkuma posteilla, olen kylmä ja inhottava akka.
        Voi olla että olen mutta paha saa palkkansa tuntuu oikealta sanonnalta.

• kuin petää

"Missäköhän oli miehen kaikki inhimillisyys ja anteeksianto?"

Viha on inhimillistä. Jeesusmainen lauhkeus ja toisen posken kääntäminen se vasta onkin epäinhimillistä.

Mitä helvettiä täysikuntoinen mies tekee rammalla petturihuoralla? No ei yhtään mitään! Kaiken lisäksi vammaisuus olisi kokoajan muistuttamassa pillun jakamisesta.

Itse olisin kyllä käynyt "viimeistelemässä" sen toisenkin vammautumisen.

• pistä paskaa takaisin
        Peikko tyttö kirjoitti:

Todella se katkeruuden tunne voittaa kaiken säälin ja inhimillisyyden.
        Itselläkin oli vihan ja katkeruuden tunteet päälimmäisiä kun huomasin avomiehen pettämispuuhat.
        Etsi samaan aikaa seuraa netistä treffipalstalla kun oltiin asuttu jo 3v yhteisessä asunnossa ja suunniteltiin häitä.
        Olin vihainen ja myin asunnosta oman puolikkaani avomiehelle ja häivyin sillon ei tuntunut olevan mitään mahdollisuutta edes keskustella normaaliäänellä.
        Vihasin ja toivoin että saa vielä tuntea omissa nahoissaan. Nyt ex avolla on aivoissa syöpä, mietin ensin onko mulla noidan voimat ja tietysti tajusin ettei se minusta johdu.
        Exän kanssa juteltiin puhelimessa ja hän yritti vedota sääliin ja sanoin etten sääli kun tässä maailmassa kaikille vaan tulee vaikeuksia jossain elämänvaiheessa ja hän on nyt jaksanut hoidoistaan huolimatta pommittaa minun sp haukkuma posteilla, olen kylmä ja inhottava akka.
        Voi olla että olen mutta paha saa palkkansa tuntuu oikealta sanonnalta.

"Exän kanssa juteltiin puhelimessa ja hän yritti vedota sääliin ja sanoin etten sääli kun tässä maailmassa kaikille vaan tulee vaikeuksia jossain elämänvaiheessa ja hän on nyt jaksanut hoidoistaan huolimatta pommittaa minun sp haukkuma posteilla, olen kylmä ja inhottava akka.
        Voi olla että olen mutta paha saa palkkansa tuntuu oikealta sanonnalta. "

Sääli on SAIRAUTTA!

Kirjoita sille vittuilusähköposteja. Kysy miltä tuntuu? Onko kukaan siellä lohduttamassa?

• tiina*
        antaa anteeksi kirjoitti:

säälittävää olla noin katkera ja pahansuopa. Tai oikeastaan hirmuisen säälittävää. Pahan toivominen toiselle on paljon pahempaa kuin pettäminen.

Love & Peace

• tiina*
        kuin petää kirjoitti:

"Missäköhän oli miehen kaikki inhimillisyys ja anteeksianto?"

Viha on inhimillistä. Jeesusmainen lauhkeus ja toisen posken kääntäminen se vasta onkin epäinhimillistä.

Mitä helvettiä täysikuntoinen mies tekee rammalla petturihuoralla? No ei yhtään mitään! Kaiken lisäksi vammaisuus olisi kokoajan muistuttamassa pillun jakamisesta.

Itse olisin kyllä käynyt "viimeistelemässä" sen toisenkin vammautumisen.

Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla. Mutta eipä halunnut ex millään erota, vaikka tiesi toisesta. Kohtelee silti minua edelleen eron jälkeenkin hyvin ja asiallisesti. Kuten minäkin, tietysti.

Kaikki tunteet - rakkaus, viha, myötätunto, inho jne ovat inhimillisiä. OMIEN tunteiden käsittely ja selvittely itsensä kanssa vaatii taitoa - eikä se missään tapauksessa tarkoita muiden vahingoittamista.

Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen: Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi- se sisälsi ne kaikki.

• tiina*
        olevan pettureiden kirjoitti:

toisen paha on jollekulle onni - se on sairasta.

• on inhimillistä
        tiina* kirjoitti:

Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla. Mutta eipä halunnut ex millään erota, vaikka tiesi toisesta. Kohtelee silti minua edelleen eron jälkeenkin hyvin ja asiallisesti. Kuten minäkin, tietysti.

Kaikki tunteet - rakkaus, viha, myötätunto, inho jne ovat inhimillisiä. OMIEN tunteiden käsittely ja selvittely itsensä kanssa vaatii taitoa - eikä se missään tapauksessa tarkoita muiden vahingoittamista.

Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen: Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi- se sisälsi ne kaikki.

vai kuinka? Toisen vahingoittamiseen kuuluu nimenomaan pettäminen. Monien petettyjen elämä on mennyt täysin pirstaleiksi kun pettäminen on tullut petetyn tietoon. Jos tiina ei tätä myönnä on hän tosi tyhmä.

• tiina*
        on inhimillistä kirjoitti:

vai kuinka? Toisen vahingoittamiseen kuuluu nimenomaan pettäminen. Monien petettyjen elämä on mennyt täysin pirstaleiksi kun pettäminen on tullut petetyn tietoon. Jos tiina ei tätä myönnä on hän tosi tyhmä.

pettävät toisiaan tavalla tai toisella. Kumppani suhtautuu pettämiseen myös tavalla tai toisella - myös silloin, kun on kysymys "uskottomuuspettämisestä". Joku siis saattaa kestää uskottomuuspettämisen paljon paremmin kuin suoranaisen huonon kohtelun, joka ilmenee esim. nimittelynä, alistamisena tai pelkästään vain passiivisuutena.

Monen petetyn elämä on mennyt pirstaleiksi - (kuten myös pettäjän, mutta toisista syistä). Se johtuu siitä, ettei ihmiset osaa käsitellä tunteitaan eikä pahimmassa tapauksessa edes kohdata niitä. Jokaisella on viimekädessä vastuu vain itsestään ja omista tunteistaan(parisuhteessa). Elämä meneekin pirstaleiksi, kun tätä vastuuta paetaan.

Sitäpaitsi: Monelle kumppanin uskottomuus on ollut myös helpotus! Näin on ollut useammassakin tietämässäni tapauksessa. Jokainen voi itse miettiä millaista on elää suhteessa, jossa ei ole enää mitään yhteistä - paitsi osoite. Monet sanovat "älkää ihmeessä lähtekö pettämään, erotkaa ennen uutta suhdetta". Mutta tuo yhteinen osoite on kuin liima - se pitää yhdessä niin kauan kuin jotain mullistavaa tapahtuu. Läheinen ystävä tarjosi illallisen ja jatkot baarissa, kun kuuli miehen kuukauden kestäneestä salasuhteesta: sitä hän oli toivonut; jonkilaista potkua, että saisi eron (jota oli miettinyt jo kolme vuotta) aikaiseksi.

Puhumattakaan sitten parisuhteista, joissa molemmat menevät ja tulevat omia polkujaan - kohdataan toinen tai on useita lyhyempiä suhteita. Sitten jompikumpi sanoo "olen ajatellut eroa" ja toinen vastaa "niin minäkin, erotaan vaan".

• arvattiin aivan oikein!
        tiina* kirjoitti:

"Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla"

Tuolla jo arvailtiin että taidat olla itsekin petturi ja kunka oikeassa olit.

Kyllä petturihuoralta aina sympatiaa toiselle petturihuoralle löytyy.

"Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla. Mutta eipä halunnut ex millään erota, vaikka tiesi toisesta. Kohtelee silti minua edelleen eron jälkeenkin hyvin ja asiallisesti. Kuten minäkin, tietysti.

Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen: Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi- se sisälsi ne kaikki. "

Sun miehes onkin täysi nössykkä ja tossukka. Sinänsä en yhtään ihmettele, miksi päädyit jakamaan pillua toiselle miehelle.

Itse olisin antanut sinulle selkään niin että muistaisit sen vieläkin. Samoin rakastajasi olisi saanut kunnolla turpaan.

"Kaikki tunteet - rakkaus, viha, myötätunto, inho jne ovat inhimillisiä. "

Sitten sinä varmasti olisit voinut antaa minulle anteeksi inhimillisen ja jälkikäteen ajateltuna lapselliset purkaukseni. Kuhmut, mustelmat ja murtumatkin paranevat ajan kanssa

"Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen:"

Pata kattilaa soimaa!

Kuukausitolkulla pettäminen on sun mielestä pehmeyttä, tunteellisuutta ja empatiaa!

Sota on rauhaa!
        Työ on lepoa!
        Huoraus on uskollisuutta!

• menee jo naurettavaksi
        tiina* kirjoitti:

pettävät toisiaan tavalla tai toisella. Kumppani suhtautuu pettämiseen myös tavalla tai toisella - myös silloin, kun on kysymys "uskottomuuspettämisestä". Joku siis saattaa kestää uskottomuuspettämisen paljon paremmin kuin suoranaisen huonon kohtelun, joka ilmenee esim. nimittelynä, alistamisena tai pelkästään vain passiivisuutena.

Monen petetyn elämä on mennyt pirstaleiksi - (kuten myös pettäjän, mutta toisista syistä). Se johtuu siitä, ettei ihmiset osaa käsitellä tunteitaan eikä pahimmassa tapauksessa edes kohdata niitä. Jokaisella on viimekädessä vastuu vain itsestään ja omista tunteistaan(parisuhteessa). Elämä meneekin pirstaleiksi, kun tätä vastuuta paetaan.

Sitäpaitsi: Monelle kumppanin uskottomuus on ollut myös helpotus! Näin on ollut useammassakin tietämässäni tapauksessa. Jokainen voi itse miettiä millaista on elää suhteessa, jossa ei ole enää mitään yhteistä - paitsi osoite. Monet sanovat "älkää ihmeessä lähtekö pettämään, erotkaa ennen uutta suhdetta". Mutta tuo yhteinen osoite on kuin liima - se pitää yhdessä niin kauan kuin jotain mullistavaa tapahtuu. Läheinen ystävä tarjosi illallisen ja jatkot baarissa, kun kuuli miehen kuukauden kestäneestä salasuhteesta: sitä hän oli toivonut; jonkilaista potkua, että saisi eron (jota oli miettinyt jo kolme vuotta) aikaiseksi.

Puhumattakaan sitten parisuhteista, joissa molemmat menevät ja tulevat omia polkujaan - kohdataan toinen tai on useita lyhyempiä suhteita. Sitten jompikumpi sanoo "olen ajatellut eroa" ja toinen vastaa "niin minäkin, erotaan vaan".

"pettävät toisiaan tavalla tai toisella."

Juu, mehän ollaan loppujenlopuksi ihan samanlaisia! Eiks jeh, kaikki pettää. Kaikki myös tekee jotain petturille, jos ei fyysisesti niin mielessään. Siispä fyysisesti petturin vahingoittaminen ei oikeastaan ole mitään, kun kaikki niin kumminkin jollakin tasolla tekee.

Eiks jeh?

• soimaa jne
        arvattiin aivan oikein! kirjoitti:

"Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla"

Tuolla jo arvailtiin että taidat olla itsekin petturi ja kunka oikeassa olit.

Kyllä petturihuoralta aina sympatiaa toiselle petturihuoralle löytyy.

"Petinpä minäkin exää -oikein kuukausitolkulla. Mutta eipä halunnut ex millään erota, vaikka tiesi toisesta. Kohtelee silti minua edelleen eron jälkeenkin hyvin ja asiallisesti. Kuten minäkin, tietysti.

Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen: Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi- se sisälsi ne kaikki. "

Sun miehes onkin täysi nössykkä ja tossukka. Sinänsä en yhtään ihmettele, miksi päädyit jakamaan pillua toiselle miehelle.

Itse olisin antanut sinulle selkään niin että muistaisit sen vieläkin. Samoin rakastajasi olisi saanut kunnolla turpaan.

"Kaikki tunteet - rakkaus, viha, myötätunto, inho jne ovat inhimillisiä. "

Sitten sinä varmasti olisit voinut antaa minulle anteeksi inhimillisen ja jälkikäteen ajateltuna lapselliset purkaukseni. Kuhmut, mustelmat ja murtumatkin paranevat ajan kanssa

"Psykopatian piirteisiin kuuluu tunteiden pinnallisuus, kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen:"

Pata kattilaa soimaa!

Kuukausitolkulla pettäminen on sun mielestä pehmeyttä, tunteellisuutta ja empatiaa!

Sota on rauhaa!
        Työ on lepoa!
        Huoraus on uskollisuutta!

Kirjoitustapasi paljastaa persoonastasi melko paljon, tiedoksi sinulle jos et ole asiaa ennen ajatellut.

Huorittelu ja muu vastaava alatyylinen teksti on sekä asiatonta että antaa kirjoittajasta melko vastenmielisen käsityksen. Lisää siihen vielä väkivaltaisen käytöksen ihannoinnnin, en lainkaan ihmettele vaikka oma puolisosi hakisikin sellaisia tunteita ja ominaisuuksia kuin hellyys, empatia, suvaitsevaisuus ja ITSEHILLINTÄ jonkun toisen sylistä, koska ne tuntuvat olevan sinun luonteesi vastaisia.

"Sota on rauhaa!
        Työ on lepoa!
        Huoraus on uskollisuutta!"

Lisään nyt vielä että ilmeisesti sinun mielestäsi väkivaltaisuus on hellyyttä tai rakkautta.
        Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin mies joka luulee olevansa mies siksi että pystyy uhkailemaan väkivallalla ja nimittelee täällä palstalla itselleen täysin vierasta ihmistä. Uskomaton velliperse sanon minä.

• mehän ollaan samanlaisia
        soimaa jne kirjoitti:

Kirjoitustapasi paljastaa persoonastasi melko paljon, tiedoksi sinulle jos et ole asiaa ennen ajatellut.

Huorittelu ja muu vastaava alatyylinen teksti on sekä asiatonta että antaa kirjoittajasta melko vastenmielisen käsityksen. Lisää siihen vielä väkivaltaisen käytöksen ihannoinnnin, en lainkaan ihmettele vaikka oma puolisosi hakisikin sellaisia tunteita ja ominaisuuksia kuin hellyys, empatia, suvaitsevaisuus ja ITSEHILLINTÄ jonkun toisen sylistä, koska ne tuntuvat olevan sinun luonteesi vastaisia.

"Sota on rauhaa!
        Työ on lepoa!
        Huoraus on uskollisuutta!"

Lisään nyt vielä että ilmeisesti sinun mielestäsi väkivaltaisuus on hellyyttä tai rakkautta.
        Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin mies joka luulee olevansa mies siksi että pystyy uhkailemaan väkivallalla ja nimittelee täällä palstalla itselleen täysin vierasta ihmistä. Uskomaton velliperse sanon minä.

"Huorittelu ja muu vastaava alatyylinen teksti on sekä asiatonta että antaa kirjoittajasta melko vastenmielisen käsityksen. "

Toivottavasti antaa myös kyllin selkeän ymmärryksen, mitä ajattelen pettäjistä.

"Lisää siihen vielä väkivaltaisen käytöksen ihannoinnnin, en lainkaan ihmettele vaikka oma puolisosi hakisikin"

Siinä tapauksessa hän saa varautua etsimään hampaitaan lattialta. Tähän asti ei kuitenkaan ole valittanut hellyyden tai empatian puutteesta.

"Lisään nyt vielä että ilmeisesti sinun mielestäsi väkivaltaisuus on hellyyttä tai rakkautta. "

Yhtä varmasti kuin pettäminen on empaattista ja pehmeää.

"Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin mies joka luulee olevansa mies siksi että pystyy uhkailemaan väkivallalla ja nimittelee täällä palstalla itselleen täysin vierasta ihmistä."

En minä siksi luule olevani mies että kehtaan sanoa anonyymilla palstalla käyttäväni tarvittaessa väkivaltaa. Ehei. Kuka tahansa voi täällä uhota tekevänsä mitä vain.

Tiedän olevani perinteinen miehinen mies ihan muista syistä. Niiden lisäksi tiedän pystyväni pistämään nippuun suurimman osan vastaantulijoista ihan milloin vain, enkä myöskään epäröi tehdä tätä jos tarvetta ilmenee. Sinun mielestäsi miehen varmaankin tulisi juosta pakoon jos jokin uhkaa perhettä, olipa se toinen mies tai murtovaras. Minun mielestäni tosimies lopettaa tässä vaiheessa paskanjauhamisen ja alkaa päättäväisesti toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus se tarkoittaa vastustajan vääntämistä korkkiruuville, joskus taas paikalta poistumista.

• tiina*
        menee jo naurettavaksi kirjoitti:

"pettävät toisiaan tavalla tai toisella."

Juu, mehän ollaan loppujenlopuksi ihan samanlaisia! Eiks jeh, kaikki pettää. Kaikki myös tekee jotain petturille, jos ei fyysisesti niin mielessään. Siispä fyysisesti petturin vahingoittaminen ei oikeastaan ole mitään, kun kaikki niin kumminkin jollakin tasolla tekee.

Eiks jeh?

Juuri se pointti, ettei toista saa vahingoittaa, ainakaan fyysisesti, jäi sinulta tajuamatta... Ihmisen fyysinen koskemattomuus on kaiken a ja o. Mielessäsi voit vetää kuonoon ketä tahansa kuinka paljon ikinä haluat ja katsot olevan aiheellista (jos se jotain hyödyttää.) Omat aggressiot voi purkaa toisinkin.. Itse tanssin, jos esim. tekee mieli vetää jotakuta turpaan ;). Tosin vain kerran tilanne on ollut niin paha... Ihmisellä siis pitäisi olla jokin purkautumiskeino, josta ei ole haittaa muille ja joka parantaa omaa oloa. Eiks jeh........ Sitäpaitsi usein huomaan olevani jollekulle vihainen - vain siitä syystä, ettei tuo "kurja" ajattele asiasta täsmälleen kuten minä! Kun sitten taas tanssin--- sen jälkeen huomaan rauhoittuneeni ja osaan myös ajatella asiaa objektiivisemmin. Joskus jopa niin, että huomaan tuon toisen ajattelevan minusta (samoin kuin minä hänestä) "voi v, mikä jukuripää tuo tiina, kunnon ääliö, kun ei tajua näkökulmaani". Vaikka yleensä ja normaalisti kyllä tajuankin. Mutta ei se mitään, tanssin silti :)...

• copycat cat
        tiina* kirjoitti:

Love & Peace!

Anteeksiantoon ei pysty kuin suuri sydäminen ihminen. Tyhmyyttä se ei edellytä, eli ei ole pakko kuitenkaan jatkaa pettäjän kanssa.

Love & peace

Tiisari

• tiina*
        mehän ollaan samanlaisia kirjoitti:

"Huorittelu ja muu vastaava alatyylinen teksti on sekä asiatonta että antaa kirjoittajasta melko vastenmielisen käsityksen. "

"Lisää siihen vielä väkivaltaisen käytöksen ihannoinnnin, en lainkaan ihmettele vaikka oma puolisosi hakisikin"

Siinä tapauksessa hän saa varautua etsimään hampaitaan lattialta. Tähän asti ei kuitenkaan ole valittanut hellyyden tai empatian puutteesta.

"Lisään nyt vielä että ilmeisesti sinun mielestäsi väkivaltaisuus on hellyyttä tai rakkautta. "

"Mikään ei ole niin vastenmielinen kuin mies joka luulee olevansa mies siksi että pystyy uhkailemaan väkivallalla ja nimittelee täällä palstalla itselleen täysin vierasta ihmistä."

En minä siksi luule olevani mies että kehtaan sanoa anonyymilla palstalla käyttäväni tarvittaessa väkivaltaa. Ehei. Kuka tahansa voi täällä uhota tekevänsä mitä vain.

Tiedän olevani perinteinen miehinen mies ihan muista syistä. Niiden lisäksi tiedän pystyväni pistämään nippuun suurimman osan vastaantulijoista ihan milloin vain, enkä myöskään epäröi tehdä tätä jos tarvetta ilmenee. Sinun mielestäsi miehen varmaankin tulisi juosta pakoon jos jokin uhkaa perhettä, olipa se toinen mies tai murtovaras. Minun mielestäni tosimies lopettaa tässä vaiheessa paskanjauhamisen ja alkaa päättäväisesti toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus se tarkoittaa vastustajan vääntämistä korkkiruuville, joskus taas paikalta poistumista.

olla sanomatta mitä ajattelee, jos pyrkii sillä loukkaamaan toisia. Se mitä sanot toiselle (rumasti) kertoo sinusta enemmän kuin kenestä sanot.

Love & Peace

• pettäminen on
        tiina* kirjoitti:

olla sanomatta mitä ajattelee, jos pyrkii sillä loukkaamaan toisia. Se mitä sanot toiselle (rumasti) kertoo sinusta enemmän kuin kenestä sanot.

Love & Peace

ihan ok. Mene hoitoon.

• ristiriitaisuuttasi
        mehän ollaan samanlaisia kirjoitti:

Tuolla aikaisemmin kirjoitit näin

"OMIEN tunteiden käsittely ja selvittely itsensä kanssa vaatii taitoa - eikä se missään tapauksessa tarkoita muiden vahingoittamista."

Nyt kuitenkin ihannoit ainoana oikeana ja mielestäsi ilmeisestikin tarpeellisena toimintamallina "hakata puolisoltasi hampaat lattialle" mikäli pettäisi sinua.
        Mihin hävisi se taito käsitellä omia tunteitaan (myös sitä vihaa ja katkeruutta) ilman että vahingoittaa toista?

"Sinun mielestäsi miehen varmaankin tulisi juosta pakoon jos jokin uhkaa perhettä, olipa se toinen mies tai murtovaras. Minun mielestäni tosimies lopettaa tässä vaiheessa paskanjauhamisen ja alkaa päättäväisesti toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus se tarkoittaa vastustajan vääntämistä korkkiruuville, joskus taas paikalta poistumista."

Melkoisen mielenkiintoinen näkemys asiasta.

1) pettämistapauksessa todellakaan ei ole se toinen mies joka uhkaa perhettä vaan parisuhteen sisäiset ongelmat jotka ovat johtaneet tähän pettämiseen

2) miten puolison ja/tai sen toisen hakkaaminen auttaa korjaamaan ja poistamaan tämän olemassaolevan uhkan? Sinun kuvailemassasi "tilanteen vaatimassa päättäväisessä toiminnassa" on kyse ainoastaan loukatun egon kohentamisesta, ei suinkaan perheen suojelusta uhkaa vastaan. Vai koetko niin että pelolla väkivallasta pidät perheesi koossa ja puolisosi ruodussa?

3) mielestäni ei pidä todellakaan juosta pakoon jos parisuhdetta uhkaa joku vaara, mutta mielestäni tuollainen väkivallan ihannointi ja väkivallan käsittäminen ratkaisuksi ongelmiin, on juuri sitä pakoon juoksemista. Vai oletatko todellakin että parisuhde korjautuisi turpiin vetämisellä? Selität väkivallan käytön suojelemisena ja vastatoimena uhkaa vastaan, miten tämä suojelisi parisuhdettasi?

Asia nyt on vain niin että tuo sinun uhosi on vain ja ainoastaan sinun "perinteisen miehisen miehen" kasvojen säilyttämisriitti, vaikka miten yrität selittää että kyse on vain perheen suojelusta, ajattelet vain että omat kasvot säilyvät kun voi sanoneensa että "veti muijaa ja sitä toista turpiin". Eihän silloin kaveritkaan pidä surkeana aisankannattelijana, vaan päinvastoin lähes sankarina kun näytti millainen on "tosimies". Ei tarvitse käsitellä niitä tunteitaan vaan riittää kun hakkaa toisen, huorittelee sen naisen jota mukamas on rakastanut ja thats it.

• ollut vaan pojat!
        ristiriitaisuuttasi kirjoitti:

Tuolla aikaisemmin kirjoitit näin

"OMIEN tunteiden käsittely ja selvittely itsensä kanssa vaatii taitoa - eikä se missään tapauksessa tarkoita muiden vahingoittamista."

Nyt kuitenkin ihannoit ainoana oikeana ja mielestäsi ilmeisestikin tarpeellisena toimintamallina "hakata puolisoltasi hampaat lattialle" mikäli pettäisi sinua.
        Mihin hävisi se taito käsitellä omia tunteitaan (myös sitä vihaa ja katkeruutta) ilman että vahingoittaa toista?

"Sinun mielestäsi miehen varmaankin tulisi juosta pakoon jos jokin uhkaa perhettä, olipa se toinen mies tai murtovaras. Minun mielestäni tosimies lopettaa tässä vaiheessa paskanjauhamisen ja alkaa päättäväisesti toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Joskus se tarkoittaa vastustajan vääntämistä korkkiruuville, joskus taas paikalta poistumista."

Melkoisen mielenkiintoinen näkemys asiasta.

1) pettämistapauksessa todellakaan ei ole se toinen mies joka uhkaa perhettä vaan parisuhteen sisäiset ongelmat jotka ovat johtaneet tähän pettämiseen

2) miten puolison ja/tai sen toisen hakkaaminen auttaa korjaamaan ja poistamaan tämän olemassaolevan uhkan? Sinun kuvailemassasi "tilanteen vaatimassa päättäväisessä toiminnassa" on kyse ainoastaan loukatun egon kohentamisesta, ei suinkaan perheen suojelusta uhkaa vastaan. Vai koetko niin että pelolla väkivallasta pidät perheesi koossa ja puolisosi ruodussa?

3) mielestäni ei pidä todellakaan juosta pakoon jos parisuhdetta uhkaa joku vaara, mutta mielestäni tuollainen väkivallan ihannointi ja väkivallan käsittäminen ratkaisuksi ongelmiin, on juuri sitä pakoon juoksemista. Vai oletatko todellakin että parisuhde korjautuisi turpiin vetämisellä? Selität väkivallan käytön suojelemisena ja vastatoimena uhkaa vastaan, miten tämä suojelisi parisuhdettasi?

Asia nyt on vain niin että tuo sinun uhosi on vain ja ainoastaan sinun "perinteisen miehisen miehen" kasvojen säilyttämisriitti, vaikka miten yrität selittää että kyse on vain perheen suojelusta, ajattelet vain että omat kasvot säilyvät kun voi sanoneensa että "veti muijaa ja sitä toista turpiin". Eihän silloin kaveritkaan pidä surkeana aisankannattelijana, vaan päinvastoin lähes sankarina kun näytti millainen on "tosimies". Ei tarvitse käsitellä niitä tunteitaan vaan riittää kun hakkaa toisen, huorittelee sen naisen jota mukamas on rakastanut ja thats it.

"Tuolla aikaisemmin kirjoitit näin...

...Mihin hävisi se taito käsitellä omia tunteitaan (myös sitä vihaa ja katkeruutta) ilman että vahingoittaa toista? "

Ei ole minun kirjoituksiani.

"1) pettämistapauksessa todellakaan ei ole se toinen mies joka uhkaa perhettä vaan parisuhteen sisäiset ongelmat jotka ovat johtaneet tähän pettämiseen "

Usein tilaisuus tekee varkaan. Tällöin tilaisuuden poistaminen auttaa. Tietenkin jos on jo petetty, tällä ei ole enää merkitystä vaan kyseessä on vain omien turhautumien purku ja puhdas kosto.

"2) miten puolison ja/tai sen toisen hakkaaminen auttaa korjaamaan ja poistamaan tämän olemassaolevan uhkan?"

Mikäli ei olla menty vielä pettämisen tasolle, tarvitaan suhteen korjaamiseen työrauha. Sillä tosiella taas ei ole minkäänlaista intressiä antaa tällaista rauhaa, päinvastion. Siispä myös sinne pitää saada painetta ja se onnistuu helpoiten nostamalla yhteydenpidon "hinta" kattoon.

Pelkät puheet eivät paljoa paina, joten kun käy lyömässä samantien turpaan, uhkauksella jatkotoimenpiteistä onkin yhtäkkiä hyvin vankka pohja.

"3) mielestäni ei pidä todellakaan juosta pakoon jos parisuhdetta uhkaa joku vaara, mutta mielestäni tuollainen väkivallan ihannointi ja väkivallan käsittäminen ratkaisuksi ongelmiin, on juuri sitä pakoon juoksemista. Vai oletatko todellakin että parisuhde korjautuisi turpiin vetämisellä? "

Riippuu tietenkin siitä ketä lyödään. Vaimon hakkaaminen olisi vain kosto ja piste parisuhteelle, toimenpide ennen ulos heittämistä. Sensijaan läimäytys avokämmenellä menisi vielä minun laskuissani varoituksesta.

"Asia nyt on vain niin että tuo sinun uhosi on vain ja ainoastaan sinun "perinteisen miehisen miehen" kasvojen säilyttämisriitti, vaikka miten yrität selittää että kyse on vain perheen suojelusta, ajattelet vain että omat kasvot säilyvät kun voi sanoneensa että "veti muijaa ja sitä toista turpiin""

On siinä tottakai sitäkin. Samalla jos kiskoo eukkoa turpaan, tulee myös hyvä mieli koska tällöin petos on kostettu ja "ollaan sujut". Muutenkin pettämistilanteissa toisten ajattelu tai joku sivistynyt käytös on ihan turhaa. Siinä vaiheessa ajattelen vain itseäni ja jos toinen on ollut niin itsekäs että on pettänyt, olen minäkin niin itsekäs että lyön mikäli oloni vain sillä paranee. Ja todennäköisesti se paranee.

"Ei tarvitse käsitellä niitä tunteitaan vaan riittää kun hakkaa toisen, huorittelee sen naisen jota mukamas on rakastanut ja thats it. "

Minun mielestäni nuo eivät ollenkaan poissulje tunteiden käsittelyä. Päinvastoin, meikäläinen ainakin palautuu paljon helpommin kaikenlaisista jutuista, mikäli vain pääsen rankaisemaan minua vastaan rikkoneita. Se on osaltaan juuri sitä tunteiden käsittelyä. Täyty vain pitää huoli siitä että seuraukset eivät ole liian vakavia.

• Eiks täh
        tiina* kirjoitti:

Juuri se pointti, ettei toista saa vahingoittaa, ainakaan fyysisesti, jäi sinulta tajuamatta... Ihmisen fyysinen koskemattomuus on kaiken a ja o. Mielessäsi voit vetää kuonoon ketä tahansa kuinka paljon ikinä haluat ja katsot olevan aiheellista (jos se jotain hyödyttää.) Omat aggressiot voi purkaa toisinkin.. Itse tanssin, jos esim. tekee mieli vetää jotakuta turpaan ;). Tosin vain kerran tilanne on ollut niin paha... Ihmisellä siis pitäisi olla jokin purkautumiskeino, josta ei ole haittaa muille ja joka parantaa omaa oloa. Eiks jeh........ Sitäpaitsi usein huomaan olevani jollekulle vihainen - vain siitä syystä, ettei tuo "kurja" ajattele asiasta täsmälleen kuten minä! Kun sitten taas tanssin--- sen jälkeen huomaan rauhoittuneeni ja osaan myös ajatella asiaa objektiivisemmin. Joskus jopa niin, että huomaan tuon toisen ajattelevan minusta (samoin kuin minä hänestä) "voi v, mikä jukuripää tuo tiina, kunnon ääliö, kun ei tajua näkökulmaani". Vaikka yleensä ja normaalisti kyllä tajuankin. Mutta ei se mitään, tanssin silti :)...

jorata pikkuisen liikaa, sikäli sekavaa tuo ajatuksenjuoksusi on. Toki vika voi olla vastaanottajankin laitteissa, eiks jeh. Auttasko tanssiminen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe