Parempi ryhti?

kumarainen..

Minulla on aika huono ryhti ja haluaisin siitä paremman.
Aina tuntuu siltä että olkapäät lösöttävät rintakehää kohti ja niiden suoristaminen tuntuu epämukavalta, kun lihakset ovat niin jumissa. Hartioiden pyörittely ja venytys kyllä auttaa hetkellisesti, muttei koko päivää.

Auttakaa, tiedän vain sen että selkälihaksia pitäisi treenata ja rintalihaksia venyttää, mutten oikein tiedä miten. Neuvoja, kiitos!

4

1804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfgfd

      Kannattaa kokeilla kineettistä teippausta! Tosi hyvä paitsi revähdyksiin niin myös ryhdin tms asentovirheiden korjaamiseen. Kannattaa sopia tapaaminen fysioterapeutin kanssa.

      Samoin itse olen saanut apua ryhtiini (ei niin kovin paha ongelma) "keinupohjaisista" kengistä. On ollut tosi hyvä apu, etenkin kun teen seisomatyötä eli työkenkinä ne ovat jalassani 8h/vrk. Omani ovat merkiltään MBT. Kalliit, mutta loistavat!

      • fdhgdfhdf

        Juu, en voi muuta kuin yhtyä edelliseen. Mulla myös seisomatyössä MBT-kengät, jotka on aivan loistavat. Kalliithan ne on (mun maksoi 200€) mutta ehdottomasti hintansa väärtti! Niillä on vaan pakko pitää hyvä ryhti jos meinaa yleensäkään pysyä pystyssä. ;)

        Ja kineettinen teippaus on myös loistava keino! En ole itse kokeillut, mutta olen keskustellut asiasta fysioterapeuttitutun kanssa. Kuulemma käytetään paljon. Omalla tyttärelläni korjattiin jalkojen virheasentoa teippauksella.


      • m.afia
        fdhgdfhdf kirjoitti:

        Juu, en voi muuta kuin yhtyä edelliseen. Mulla myös seisomatyössä MBT-kengät, jotka on aivan loistavat. Kalliithan ne on (mun maksoi 200€) mutta ehdottomasti hintansa väärtti! Niillä on vaan pakko pitää hyvä ryhti jos meinaa yleensäkään pysyä pystyssä. ;)

        Ja kineettinen teippaus on myös loistava keino! En ole itse kokeillut, mutta olen keskustellut asiasta fysioterapeuttitutun kanssa. Kuulemma käytetään paljon. Omalla tyttärelläni korjattiin jalkojen virheasentoa teippauksella.

        Voisiko joku valaista lisää tästä kineettisestä teippauskesta. Google ei tuottanut mitään järkevää.
        Minulla huono ryhti. aina ajoittain sen suoristaa mutta jo 5min päästä nojaa alasekä taaksepäin ja rintakehä eteenpäin olkapäiden kera.
        Teen jokailta sekä ja vatsalihaksia jne...
        Tälläinen perusjumppaaminen ei auta 30vuoden opeteltuun väärään ryhtiin.


    • ...

      Pystysoutu yleensä auttaa hyvin nopeasti kipeään niskaan, ja auttaa ryhtiin. Siis kevyellä painolla, kädet n. 30cm erillään tangolla, paino viedään lantiolta vartaloa myöten kaulalle. Vatsalihaksia jännitetään tukevan asennon saavuttamiseksi. Kulmasoutu vahvistaa myös selkää ja on hyvä "ryhtiliike".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe