Nii, tuntuu että kaikki tapaamani miehet ovat samanlaisia: ajattelevat ensin itseään ja kavereitaan ja sitten EHKÄ minua. Eivät halua sitoutua tai puhua yhteisestä tulevaisuudesta. Näin on nykyisen poikaystävänkin kanssa.
Kai se on niin, että miehet ajattelevat enemmän järjellä ja naiset tunteilla (anteeksi kaamea yleistäminen :)) Tarkoitan vaan, että tuntuu että mies ajattelee vaan omaa koulutustaan ja uraansa, siis asioita, joita hän voi saavuttaa. Minä tyhmänä ajattelen meidän tulevaisuuttamme ja mahdollisia kihloja jne.
Miksi miehet nuorena haluavat vaan lentää baareissa kavereiden kanssa, ja sitten vanhempana siirtävät omistautumisensa työhön? Onko naiset vaan sitten pelkkiä pedin lämmittäjiä? Tältä ainakin nyt tuntuu.. :(
Onko kaikki miehet samanlaisia?
11
1623
Vastaukset
- mullekin, että
ero tuli, kun baari ja kaverit alkoi viedä miestä joka viikonloppu.Ihan oikeasti en enää jaksanut katsella sitä, kun asiat eivät edenneet siihen, että olisi muutettu yhteisen katon alle kokonaan ja alettu kokeilla kunnolla lapsentekoa, siihen mä jo valmis ollut ajat sitten. Ihana olisi, jos tää mun ex tulisi ja sanoisi, että nyt on valmis siihen.
- dfmödfsfmldsö
miehet ja naiset on erilaisia. se mitä miehet haluaa tulevalta on yleisemmin täysin eri kuin mitä naiset haluavat. oletko kenties minkä ikäinen? kuulostat kirjoituksesi perusteella aika nuorelta.
naisilla minusta se ongelmana, että omistautuvat liikaa miehelle, muu elämä katoaa ja pelkästään mies on se tärkein. ei mikään ihme että miehet menevät sinne baareihin ja sitten työhön, kun akka roikkuu joka kulmassa niskassa. kaikki tarvitsevat omaa aikaa ja kavereitaan.
eiköhän ne kihlautumiset ja naimisiinmenot tule omalla ajallaansa. miksi pitää kiirehtiä?- really-silly-lady
juu olenhan minä vasta 21 vuotias, kuten poikaystävänikin. Ongelmana on se, että kaipaan sitoutumista. Seurustelua takana kuitenkin jo kolmisen vuotta, kai siinä aikana toivoo jo tapahtuvan askelia suuntaan tai toiseen.
"kaikki tarvitsevat omaa aikaa ja kavereitaan."
Totta! En vain tajua, miksi oma mies vaatii sitä omaa aikaa, mutta kun minä haluan sitä, niin hän ihmettelee: "nyt meillä olisi YHTEISTÄ aikaa, mut sä haluut tehdä yksin jotain"
Ja kyllä, haluaisin miehen joka ei baareissa roiku. Ehkä siksi, koska olen töissä baarissa, ja vapaa-ajalla en halua aikaani baareissa viettää. En vain tapaa miehiä, jotka eivät olisi kaikki samanlaisia :( - ikäerosta
really-silly-lady kirjoitti:
juu olenhan minä vasta 21 vuotias, kuten poikaystävänikin. Ongelmana on se, että kaipaan sitoutumista. Seurustelua takana kuitenkin jo kolmisen vuotta, kai siinä aikana toivoo jo tapahtuvan askelia suuntaan tai toiseen.
"kaikki tarvitsevat omaa aikaa ja kavereitaan."
Totta! En vain tajua, miksi oma mies vaatii sitä omaa aikaa, mutta kun minä haluan sitä, niin hän ihmettelee: "nyt meillä olisi YHTEISTÄ aikaa, mut sä haluut tehdä yksin jotain"
Ja kyllä, haluaisin miehen joka ei baareissa roiku. Ehkä siksi, koska olen töissä baarissa, ja vapaa-ajalla en halua aikaani baareissa viettää. En vain tapaa miehiä, jotka eivät olisi kaikki samanlaisia :(jos ikäeroa ei ole. Miehen parempi olla vähintään 5v vanhempi. Tulette eroamaan viimeistään kun sinä rupsahdat.
- Äyjäh
Niin... syy on naisessa itsessään. Suurin osa naisista tuntee vetoa juuri tuollaista miestyyppiä kohtaan, koska mies on määrätietoinen, jännittävä baarikiitäjä (ainakin aluksi se siltä tuntuu), ei riippuvainen naisesta, hieman vetäytyvä eli luo salaperäisyyden tunteen.
Ja sit itketään :)
On niitä tunteellisiakin miehiä, joille romantiikka on tärkeää ja vaimo kaikista tärkein. Näitä miehiä on myös paljon vapaana, koska yleensä naiset eivät ole heistä kiinnostuneita. He eivät osaa herättää nykynaisen kiinnostusta.
Itse kuulun tähän ryhmään, mutta sen verran olen väkisin esittänyt kusipäätä (en ole kovin hyvä siinä) että olen aina saanut seurustelukumppanin ja nyt olenkin onneksi onnellisesti naimisissa ja vaimoni arvostaa minua. - se taitaa olla
Perin puritaaninen piirre.Jäänyt varmaan ajalta jolloin mies elätti naisen ja nainen hoiti luolan ja mukulat.
- ...
Tää on ehkä tyhmä kommentti multa, mutta mikset sä "ota" sellaista poikakaveria joka ei vaan harrasta baareissa käyntiä ollenkaan? Käy sellasissa harrastuksissa. Käy vaikka kirkon piireissä, joissa ei ois niitä baarikärpäsiä niin paljon. Kyllä se on niin että se on melkein ne "uskonnolliset" ihmiset tai niitä asioita arvostavat jotka on parhaimmat. On tullu ite koettua.
- vaan me kaikki
Kaikki ihmiset ovat samanlaisia. Se miten ihminen käyttäytyy missäkin tilanteessa on tilanekohtaista. Hieman erillaisessa tilanteessa ihminen on erillainen, joten se vain vaikuttaa siltä, että ihmiset olisivat erillaisia. Jos olisi kaksi täysin samasta tilanteesta lähtöisin olevaa ihmistä samanlaisessa tilanteessa, ii siinä tapauksessa ihmiset olisivat oleukseltaan samnlaisia, mutta näinhän ei voi sattua muuten kuin että ihmiset eläisivät aivan samanlaisessa tilanteessa. Ihmiset ovat kaikki samanlaisia. Ihmiset yleensä myöskin näyttelevät tilannekohtaisesti saavuttakseen päämääränsä, joten tämäkin luo mielikuvan ihmisten erillaisuudesta joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa.
Saman eläinlajin edustajat ovat aina saanlaisia. - ajatteleminen ei ole synnyn...
Sen takia miehet ovat sellaisia kuin ovat, koska sinä ajattelet etteivät miehet halua ajatella sinua tai sitoutua/puhua yhteisestä tulevaisuudesta. Kaikki ajatuksesi ovat lähtöisin sinusta ja yleisestä mielikuvasta. Onko sitten oikein vaatia toisen normin kumoamista toisella normilla? Tässä tapauksessa baarikäyttäytymistä parisuhde normeilla. Ihmiset ovat myöskin erkaantuneet aika erillaisiin kategorioihin ja liikkuvat erillaisista elinympäristöistä toisenlaisiin joten sekin luo erillaisia normeja ihmisten välille.
- Spere
Lukaisepa tämä uusi kommentti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000009&posting=22000000042666725
Sua ei vaan kiinnosta ne kivat miehet! miehen pitää olla ihana kovis. Syytä ittees. - Joku joskus
Että "kaikki ihmiset ovat erilaisia"-tiedä sitten onko siinä "vain" puoli totuutta?
Itse kyllä taidan olla sitten "henkisesti nainen" koska ajattelen enemmän tunteella,ainakin menen herkästi paniikkiin esim.jos olen lähettänyt ystävälleni tekstarin/meilin joka on ollut vähän sellainen "pottuileva" eikä hän ole vastannut siihen niin säikähdän äkkiä,että hän on suuttunut ja "empatisoidun" herkästi esim.tv-sarjojen näyttelijöihin/rooleihin (viimeksi itkin keskiviikkoiltana Greyn anatomian lopussa).
Tiedä sitten mistä tämä herkkyys johtuu?
Geeneistä vai lääkkeistä,vai mistä?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770