Olen 30v. tyttö ja minulla oli pari vuotta sitten etäsuhde erääseen 44v. eronneeseen mieheen. Asuimme eri paikkakunnilla ja tapailimme harvoin. Välimatka oli kai syy siihen että suhteesta ei koskaan kehittynyt mitään sen vakavampaa ja juttu lopahti siihen. Yhteydenpitoa ja satunnaista jutustelua mesen kautta ystävinä on kuitenkin jatkunut koko näiden parin vuoden erossaolon ajan. Äskettäin löysin töitä pääkaupunkiseudulta (alueelta, jossa hän asuu) ja vaihdoin kaupunkia töiden perässä. Hän tuntui rehellisesti ilahtuvan uutisesta ja tarjosi jopa yösijaa kodissaan ensimmäisen viikon ajaksi kunnes oma asuntotilanne järjestyisi. Hyväksyin ja kaikki meni hyvin, pelkän kaveruuden merkeissä. Juteltiin luottamuksella ja avoimesti; ystävinä, menneistä suhteista ja kokemuksista muiden kanssa jne. Sain oman asunnon ja sen jälkeen on tavattu noin kerran-kaksi kuussa, ravintolaillallisen, elokuvaillan tms. puitteissa mutta aina vaan pelkän ystävyyden merkeissä. Itse, omalta kohdaltani, en ole tuntenut minkäänlaista vetovoimaa häntä kohtaan tämän uuden elämäntilanteen aiheuttaman kohtaamisen jälkeen eikä hänkään mielestäni sellaisesta ole minulle viestittänyt. Viikko sitten käytiin ulkona ja yllättäen hyvästellessä hän suuteli minua, sanoen että hän olisi jo kauan sitten halunnut sen tehdä. Tilanne tuli minulle yllätyksenä enkä tiennyt miten suhtautua. Toisaalta pidin tilanteesta ja vanhat muistot palasivat yllättäen mieleen, mutta toisaalta taas jotain meidän ystävyydestä katosi sillä hetkellä... ja jotenkin "harmittaa". En tiennyt mitä sanoa ja halasin häntä tiukasti, hymyillen ja sanoin moi. Puhelimessa hän otti asian puheeksi pari päivää sitten ja kerroin hänelle mitä tapahtuneesta ajattelin, tuon ed. mainitun ns. "hapanimelän" kokemuksen. Tein hänelle selväksi myös että tällä hetkellä en tiedä mitä haluan, enkä ole valmis aloittamaan uutta suhdetta (lopetin toisen vasta vähän aikaa sitten). Hän vastasi ettei hänkään tiedä... ehdotti että ei mietitä turhia ja että annettaisiin asioiden mennä omalla painollaan, tutustutaan rauhassa ja ilman paineita... ehdottaen uutta tapaamista. Itsekin olin asian ajatellut parhaaksi noin, mutta en vain voi olla miettimättä voisiko tämä tulevaisuudessa johtaa johonkin vakavampaan vai päädymmekö pysymään ystävinä vaan. Pelkän seksinnälän mahdollisuus on mielestäni poissuljettu hänen kohdallaan, sillä kuukausia on jo kulunut muutama eikä kiirettä ole ollut tähänkään asti. Mitä mieltä olette, onko hän mahd. tosissaan kanssani vai onko tämä vaan molemminpuolista "ajanvietettä"??? Kiitos mielipiteistä :)
Mitä tästä tulee... vai tuleeko mitään?!!
4
1208
Vastaukset
- epäolennaiseen
mutta 30-vuotias ei ole enää tyttö vaan nainen.
Ja nainen osaa sanoa miehelle, jos ei halua muuta kuin ystävyyttä. Kerro miehelle suoraan mitä tunnet tai et tunne, turhaan toiselle antaa toivoa suhteesta. - tunnustella omia tuntemuksia
Ehkä kannattaa vain katsella ja tunnustella tilannetta, niin kuin mies sanoi.
Pakottamalla ei saa omia 'aitoja' tunteitaan esiin, jos siltä ei tunnu. Vaikuttaa siltä, että itsekään et oikein tiedä mitä haluaisit.
Kannattaa lähteä ystävyyslinjalta, ja antaa sen kehittyä. Joku viisas on sanonut, että mielummin elämänikäinen ystävyys kuin muutaman kuukauden kiihkeä romanssi, joka hyytyy nopeasti.
Mies vaikuttaa järkevältä ja luotettavalta tyypiltä, jolla on elämänkokemusta. Myös ikäeronne saattaa vaikuttaa siihen, mitä odotuksia teillä on suhteelta. Uskon, että tilanteenne selviää ajan myötä.- alkuperäinen, selvennystä e...
Tyttö tai nainen... ongelmana on, kuten jo viestissäni sanoin minun hänelle sanoneen, että tällä hetkellä en tiedä mitä haluan ja että en ole valmis uuteen suhteeseen koska vastikään lopetin edellisen. Sen suhteen olen ollut hänelle täysin rehellinen ja selvä, saman verran kuin itsellenikin, enempään selvittelyyn ajatusmaailmani ei tällä hetkellä pysty. Yhden suhteen lopettaminen ja heti toisen aloittaminen ei ole koskaan ollut sopinut minulle sillä koen tarvitsevani aikaa itselleni ja "henkistä levähdystaukoa", vaikka vanhasta olisikin jo päästy yli. Siitä mitä haluan hänen kanssaan, on tällä hetkellä minulle epäselvää! Se fyysinen vetovoima ja muistot vanhoista hyvistä ajoista palasivat kuvioihin suudelman tuomana eli sitä viehätystä edelleen on välillämme, vaikka en sitä ole osannut tietoisesti itselleni "tulostaa" tässä nykyisessa puhtaassa kaverisuhteessa. Ja todellakin, hän on luotettava, järkevä, kypsä ja todellisuudentajuinen... sellaisia on nykyään harvassa, sehän jo tiedetään! Hyvästä täytyy pitää kiinni, oli kyse sitten ystävyydestä tai kehittyvästä parisuhteesta. Ja rehellinen kun osaa olla itselleen ja muille niin asioilla on tapana järjestyä, oikeaan suuntaan. Yritän vain ajatuksissani selvitellä minkälaisia ajatuksia hänen pääkopassaan liikkuu, hänen eleiden ja tekojen perusteella. Kysyäkin toki voisin suoraan; rohkeutta minulta siihen ei niiltä osin puutu, mutta kun molemmat ollaan samaa mieltä siitä että rauhallisesti eteenpäin ja katsotaan mitä tuleman pitää, ja ennen kaikkea koska ystävyyspohjalta ollaan liikkelle lähdetty, (meidän alkuperäistä etäsuhdetta lukuunottamatta) en halua kehitellä tästä mitään Kauniiden ja Rohkeiden tyyppistä "mitä minä tunnen-mitä sinä tunnet-mitä me tunnetaan" höpötystä, sillä juttu on todellakin vasta alussa, eli ns. "ystävyys-jotain muuta risteyksessä". Kiitos hyvästä neuvosta edelliselle, todellakin parempi antaa ajan kulua ja katsella kun ei kiirettä ole ollut tähänkään asti, kummallakaan. Iloista kevättä kaikille!
- edes
mietit moisia??? jos kumpikaan ette tiedä mitä haluatte, niin olkaa niinkuin sovittekin, ystäviä siis.
Sain käsityksen että sinä et ainakaan haluakaan muuta..... mikä siis mättää? olkaa ystäviä, kun se tuntuu sopivan molemmille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764568Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1523546Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381014- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27862