Irtisanomisaika

tyhmä kysymys varmaa

Moikka,

nyt joku fiksumpi sais kertoo, miten vuokratyös menee irtisanomisajat.. oon saanu hieman ristiriitaist infoa... toiset sanoo et kaupan tessin mukaan (hyllyttäjänä siis olen 6pv/vkos) jotkut ettei ole irtisanomisaikaa..

Ku mul on nyt tullu sellane et migreeni on pahentunu entisestään painavien laatikoiden nostelust.. niskat on niin jumis ja kylmäs työskentely "ottaa päähän" niin et joudun koko ajan syömään migreenilääkkeit ja pönttö on sekasi vähemmästäki.

En vain saa mitää selkoa tost työsopparist ku siin on vaan et työsoppari on määräaik, jatkuen niin kauan kuin asiakasyrityksen työntekijää koskeva tilaus on voimas. ja se siit, ja koeajan kohal on xxxx.

Ottaessani paikan vastaan, mul puheltiin ettei irtisanomisaikoja ole... mut jos näin on, nii en kyl jaksa enää tätä v'''n migreeniä, et sit on pakko pyytää lääkärilt kait lappu etten voi enää tehä siel töit...

Jos joku osais kertoo kuin menee tuol rekry puolel, ku en ennen ole ollu vuokrafirmoil hommis

9

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sä olet

kirjoittanut määräaikaisen työsopimuksen ilman koeaikaa, joten jos sanot itsesi, irti voit syyllistyä sopimusrikkomukseen. Joten varmaan kannattaa hakea lääkäriltä apua.
      Onko perusteita työsopimuksesi määräaikaisuudelle?

Määräaikainen työsopimus

voidaan solmia vain perustellusta syystä tai työntekijän aloitteesta
      jos ei ole perusteltua syytä, sopimusta on pidettävä toistaiseksi voimassa olevana (=vakituisena)
      kumpikaan osapuoli ei voi irtisanoa

http://www.pam.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/kaupan_ala/

• osaa vastata mutta

mua kiinnostais jos voit kertoa paljonko saat palkkaa tunti ja kertyykö paljon tunteja?
      olen itsekin meinannut hyllytyshommaa vuokrafirman kautta..

• mutta en siltikään

• Aika selvää tietoa...
        mutta en siltikään kirjoitti:

tiedä palkka voisi olla.
        mikä nimike hyllättäjällä on, myyjä 1,2 vai varastotyöntekijä vai mikä.

Ilmeisestikin B1. Itse kun työskentelen henkilöstöpalveluyrityksessä, on sekä myyjän että hyllyttäjän palkka tuota luokkaa.

• varastotyöntekijälle.
        Aika selvää tietoa... kirjoitti:

Ilmeisestikin B1. Itse kun työskentelen henkilöstöpalveluyrityksessä, on sekä myyjän että hyllyttäjän palkka tuota luokkaa.

Varmaan 9-10€ tunnissa. Riippuu tietenkin vähän missä työpaikka sijaitsee.

• rahallisesti

Juttelin yhden hyllyttäjän kanssa ja hän on 6 päivänä 3h päivässä eli 18h viikossa töissä. Kertoi ettei oikein kannata kun puolet kuukauden palkasta menee kuluihin.Työaika 06-09 kun pääsee kotiin menee nukkumaan, muuten hän ei jaksaisi.
        Hän on tehnyt sitä monta vuotta.

• siitä on hyötyä

Määräaikainen työsopimus päättyy määräajan päättyessä tai sovitun työn valmistuttua. Kummallakaan osapuolella ei siis ole oikeutta irtisanoa sopimusta ellei irtisanomisajasta ole sovittu. Määräaikaisen työsopimuksen purkaminen on sen sijaan mahdollista samoilla perusteilla kuin toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen.

Jos työsopimuksen päättymisen ajankohta on vain työnantajan tiedossa (esim. työsopimuksen kesto riippuu määrätyn työn tai työkokonaisuuden valmistumisesta), työnantajan on ilmoitettava työntekijälle sopimuksen päättymisen ajankohta heti, kun hän tietää sen. Ilmoitusvelvollisuuden laiminlyömisestä seuraa vahingonkorvausvelvollisuus.

Työntekijän ei koskaan tarvitse suostua määräaikaisen työsopimuksen ennenaikaiseen päättymiseen. Tällainen sopiminen saattaa johtaa työttömyyskorvauksen menettämiseen.

Jos toinen osapuoli päättää määräaikaisen työsopimuksen ilman toisen suostumusta, hän on velvollinen korvaamaan siitä aiheutuneen vahingon. Työntekijälle korvattava vahinko on yleensä hänelle aiheutunut ansionmenetys. Työnantajalle korvattava vahinko on yleensä kulut uuden työntekijän palkkaamisesta. Työnantajan on tällöin näytettävä yritykselle aiheutuneiden kulujen määrä. Työntekijä saa vähentää maksamansa vahingonkorvauksen verotuksessa. Maksusta on oltava kuitti.

Muista:

Jos määräaikaisen sopimuksen tekemiseen ei ole ollut perusteltua syytä, työntekijä voi vedota siihen, että työsopimus on ollut toistaiseksi voimassa oleva, ja irtisanoa sen.

www.erto.fi

• tilanteessa

varmaan kannattaa alkaa kyselee työantajilta milloin määräaikaisuus päättyy,jos ei lääkäreistä ole apua?
        Ei määräaikaisuus voi olla ikuisesti jatkuva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe