Mikä avuksi, kun muuten fiksu ja mukava mies muuttuu alkoholin vaikutuksesta typerykseksi?
Kyseessä ei nyt ole mikään alkoholisti, hän ei juo mitenkään usein, mutta silloin kun juo, taantuu usein n. 15 vuotta nuoremman asteelle (todellinen ikä 28 v) ja jossain vaiheessa alkaa usein käyttäytyä töykeästi ja vähän aggressiivisestikin kanssaihmisiä kohtaan. Väkivaltainen hän ei kuitenkaan ole.
Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään teini enää.. Näinköhän mies tuosta enää muuttuu??
Kaveri tiedostaa itsekin käyttäytymisensä muuttuvan humalassa, mutta ei silti aio absolutistiksi alkaa, enkä minä sitä voi oikein vaatiakaan. Tähän asti ollaan vain yritetty välttää tilanteita, joissa lähtisimme yhdessä juhlimaan, koska se vain päättyy aina isoon riitaan.
Mitä tässä voisi tehdä? Ei huvittaisi heittää koko suhdetta menemään, kun se muilta osin toimii niin hyvin. Jatkaako vain sillä linjalla, että annan miehen ryypätä omien kavereidensa kanssa, ja itse juhlin omien ystävien kanssa. Silloin vältytään typeriltä känniriidoilta.
Mutta ei kai parisuhteessa voi loputtomiin vältellä tilanteita, joissa joudutaan yhdessä alkoholia nauttimaan? Ja olisi toki kiva päästä yhdessäkin joskus ulos.
Ehdotuksia??
Mies on känniääliö
9
2416
Vastaukset
- fkfsmdfkms
Eli se on normaalia meillä miehillä. Taannutaan 18-vuotiaan tasolle
- alkukantaiset ihmiset
Jos on tiedemiehiä uskominen, niin ihmiset taantuvat kännissä aivoiltaan alkukantaisiksi luola ihmisiksi. ihmisen alkukantaiset vaistot nousevat päällimmäisiksi. Tämän vuoksi baaria sanotaankin luolaksi.
http://www.freewebs.com/animetigers/ivalojoki2004_luola.jpg - mitä tehdä
alkukantaiset ihmiset kirjoitti:
Jos on tiedemiehiä uskominen, niin ihmiset taantuvat kännissä aivoiltaan alkukantaisiksi luola ihmisiksi. ihmisen alkukantaiset vaistot nousevat päällimmäisiksi. Tämän vuoksi baaria sanotaankin luolaksi.
http://www.freewebs.com/animetigers/ivalojoki2004_luola.jpgViime viikonloppuna mietin samaa.. tämä mies kylläkin jo 34-vuotias ja käyttäytyy humalassa kuin kakara. Tätä tapahtuu joka viikonloppu. Lisäksi hänestä tulee ilkeä, kaikki arat asiat mitä olen hänelle kertonut hän kääntää ivallisesti minua vastaan. Sitten hän kääntää tilanteen niin, että minä taas järjestin humalapäissäni shown, ja rangaistukseksi ei esim ota minua sovittuun menoon.
- mitään tehdä
mitä tehdä kirjoitti:
Viime viikonloppuna mietin samaa.. tämä mies kylläkin jo 34-vuotias ja käyttäytyy humalassa kuin kakara. Tätä tapahtuu joka viikonloppu. Lisäksi hänestä tulee ilkeä, kaikki arat asiat mitä olen hänelle kertonut hän kääntää ivallisesti minua vastaan. Sitten hän kääntää tilanteen niin, että minä taas järjestin humalapäissäni shown, ja rangaistukseksi ei esim ota minua sovittuun menoon.
Mies nyt vaan muuttuu tuollaiseksi kännissä, se on ihan sama mitä sinä teet tai jätät tekemättä. Kuulostaa myös siltä että mies ei sinua kunnoita pätkääkään jos irvailee joistan sinulle henkilökohtaisista ja ehkä kipeistäkin asioista. Meinaatko kauankin jaksaa katsella tuota?
- että näin..
mitään tehdä kirjoitti:
Mies nyt vaan muuttuu tuollaiseksi kännissä, se on ihan sama mitä sinä teet tai jätät tekemättä. Kuulostaa myös siltä että mies ei sinua kunnoita pätkääkään jos irvailee joistan sinulle henkilökohtaisista ja ehkä kipeistäkin asioista. Meinaatko kauankin jaksaa katsella tuota?
sitä tässä mietin.. selvänä hän ymmärtää ja kuuntelee ongelmiani, mutta humalassa irvailee samoista asioista. Tuntuu, että oikein haluaa loukata, vaikka mitään riitaa ei ole ollut. Omasta mielestään hänen juomisestaan ei tule mitään ongelmaa. Minun taas koituu, aiheutan kaikki riidat. Totuus on, etten uskalla edes saunakaljaa juoda, ettei tulisi riitaa.
- ketjun aloittaja
että näin.. kirjoitti:
sitä tässä mietin.. selvänä hän ymmärtää ja kuuntelee ongelmiani, mutta humalassa irvailee samoista asioista. Tuntuu, että oikein haluaa loukata, vaikka mitään riitaa ei ole ollut. Omasta mielestään hänen juomisestaan ei tule mitään ongelmaa. Minun taas koituu, aiheutan kaikki riidat. Totuus on, etten uskalla edes saunakaljaa juoda, ettei tulisi riitaa.
Alkuperäinen kirjoittaja täällä muistuttaa, että tuossa alkuperäisessä minun ongelmassani ei mies juuri henkilökohtaisesti mollaa tai hauku minua kännipäissään, yleisesti ottaen vaan on jotenkin vihainen kaikesta ja vittumainen - ei vain minulle, vaan muillekin.
Täällä on siis toinenkin kirjoittaja, jolla on ilmeisesti vähän minuakin pahempi ongelma känniääliön kanssa.
Ongelma minulla on lähinnä se, että jos itsekin olen juonut, niin olen aika herkkä ottamaan itseeni tuollaisista asioista, käyn helposti pillittämään ja näin on farssi valmis. :D:D
- seurassa
Kuulostaa niiiin tutulta. Onneksi oma mies juo vain todella harvoin, kerta puoleen vuoteen. Mutta se riittää. Ottaisi mielummin vaikka usein, mutta kohtuudella.
Toisaalta oon monta kertaa itselleni selvittänyt sitä, että eihän rukka osaa muita juomatapoja. Isänsä, veljensä ja jopa äitinsä juo itsensä aina tilttiin asti, eikä kaveripiirikään ole ollut sen parempaa.
Nyt vaan vanhemmiten kun oma juominen on jo rauhoittunut teinivuosista, suorastaan nolottaa välillä näyttäytyä miehen kanssa omien kavereiden illanistujaisissa. Onneksi kännisekoilut ei hällä kyllä mene agression puolelle, mutta puhuu vaan niin käsittämättömän tyhmiä ja esittää kuin vasta alkoholin löytänyt finninaamainen kolli.
Olen kyllä monet kerrat puhunut asiasta kanssaan ja joskus jopa säälittävästi valvonut juomistaan, mutta kun ei. Viimeksi jo totesin, että nämä yhdessä juhlimiset jäi nyt tähän. Jo riitti.- kaveriporukassa
Olen seurustellut nykyisen kanssa nyt vuoden verran ja muutaman kerran tämä 28v mies on vetänyt sellaset överit kaveriporukassa, oksennellut joka paikkaan...olen joutunut pitämään hänestä huolta, joutunut hakemaan omalla autollani ties mistä!!!
En kestä kyllä yhtään katella tommosta meininkiä kun mies ei osaa juoda kohtuudella. Tästä on kyllä juteltu, ja hän on vannonut jättävänsä väkevät ensi kerralla välistä...mutta eipä ole lupaus toiminut.
Muutenkin hän juo joka viikonloppu tissutellen, ja olen nyt miettinyt että osaako hän olla ilman alkoholia ollenkaan. Hän ei kuitenkaan juo keskellä viikkoa ellei tule urheilua tv:stä. - kokemusta on
kaveriporukassa kirjoitti:
Olen seurustellut nykyisen kanssa nyt vuoden verran ja muutaman kerran tämä 28v mies on vetänyt sellaset överit kaveriporukassa, oksennellut joka paikkaan...olen joutunut pitämään hänestä huolta, joutunut hakemaan omalla autollani ties mistä!!!
En kestä kyllä yhtään katella tommosta meininkiä kun mies ei osaa juoda kohtuudella. Tästä on kyllä juteltu, ja hän on vannonut jättävänsä väkevät ensi kerralla välistä...mutta eipä ole lupaus toiminut.
Muutenkin hän juo joka viikonloppu tissutellen, ja olen nyt miettinyt että osaako hän olla ilman alkoholia ollenkaan. Hän ei kuitenkaan juo keskellä viikkoa ellei tule urheilua tv:stä.Mieti tarkkaan, haluatko jatkaa suhdetta. Tosi asia varmasti on ettei tapa muutu. Olen itse ollut sinisilmäinen ja uskonut juomarin puheita. Itselleni olen siitä vain harmia saanut.
Meillä tilanne on jo sellainen, että ukko tarttuu heti tölkkiin, kun en satu miellyttämään. Ja syy on siis minun. Se joka haluaa juoda löytää aina syyn siihen. Meillä mies juo kiusatakseen minua, koska tietää, etten pidä siitä. Tosiasiassa, se ei enää satuta, en odota häneltä sen kummempaa. Säälin kyllä lapsia, joita tilanne ahdistaa, onhan hän heidän isä. Käsittämätöntä onkin, ettei hän näe sitä, että lapsiaan hän satuttaa ja loukkaa. Minä aikuisena kykenen erittelemään asioita ja ymmärtämään sen, ettei juomistaan eikä mitään muutakaan tekoa voi laittaa toisen syyksi. Jokaisen pitäisi kantaa vastuu tekemisistään ja miettiä motiivinsa.Mutta kun ei halua ottaa vastuuta, niin silloin syyllistetään toinen, löytyy hyvä syy käyytäytyä haluamallaan tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740