KAUPUNGILLA HENKISTÄ VÄKIVALTAA... "VAKIPAIKKA EI AINA

LOTTOVOITTO!"

Koettelemusten 4 kuukautta (koeaika), PXXXX ja TXXXX ”klikissä”…?!

Tässä eräs tosikertomus henkisestä väkivallasta jonka vaikutus on todella laajaa ja pitkäkestoinen.
Voit miettiä miten se olisi omalla kohdallasi vaikuttanut… vai olisiko mitenkään. Sen voin kertoa että omalla kohdalla se vaikutti hyvin voimakkaasti ja minä en ole niitä ihan herkimpiä tapauksia.

Kaikki alkoi TXXXX pikku naljailuista ensimmäisillä viikoilla kunnes tuli täysilaidallinen PXXXX XXXXXXXXXX.

Tässä seuraavassa on vastine PXXXX vuodatukseen asiakkaiden, oppilaiden, opettajan ja myyjien kuullen hissistä raivoamisesta, halventaen ja nolaten minut täysin. Yllätyin tilanteessa niin totaalisesti että vastasin PXXXXXX e-maililla. Uskomatonta käytöstä mieheltä jolta sitä ei odottaisi.

15.5.2008 klo:10.42 e-maili

Olen PXXXX XXXXXXXX pahoillani oven aukaisu yrityksestä 1 kerroksessa vaikka hissi oli alakerroksessa (0 kerros). Päiviltä sain kyllä ohjeistuksen hissin/ovien käyttöön. Tulin silloin juuri työpaikka lääkärin tarkastuksesta ja hieman ajatuksissani ilmeisesti oletin hissin olevan samassa kerroksessa. Olen 6 viikkoa ollut talossa ja yritän sisäistää sisäisiä asioita ja ohjeita kokoajan lisää... Mutta inhimillisiä virheitä aina sattuu kaikilla....olettaisin.

Pyydän anteeksi että juuri silmiesi alla syyllistyin hissin kahvasta vetoon. Jos hissi kuitenkin minusta johtuvasta syystä menee epäkuntoon, lupaan kantaa lihoja ylös ja alas remontin ajan ja niinkauan kuin henki pihisee...

Olen 6 viikkoa hissiä käyttänyt ja pyrkinyt hissiä ihan oikeasti asiallisesti käyttämään. Minulla on vaihtelevia määriä postia kannettavana, välillä todella painaviakin ja se olisi erikoista jos vahtimestari ei saisi hissiä käyttää.

Pyrin jatkossa olemaan tarkkaavaisempi.

15.5.08 Kunnioittaen ja yhteistyön merkeissä:

Vahtimestari OXXX XXXXXX

Ja käy vaikka juomassa maksetut pullakahvit...

……………………………………………….

22.5.2008 Palaveri ”PXXXX” tiloissa. Läsnä TXXXX XXXXXXXXX, PXXXX XXXXXXXX, LXXXX XXXXXXXX ja OXXX XXXXXX

-PXXXX aloitti hissin käytöstä vuodatuksensa suureen mahtipontiseen ääneen... Hän ei vanhana miehenä jaksa lihoja kantaa jos vahtimestari rikkoo hissin/käyttää väärin etc. Kehotti käyttämään portaita kun hissikin on herkkä hajoamaan ja KXXXXXXX kävelee portaita…

-LXXXX XXXXXXXX totesi että on raskasta postiakin sekä puolusteli varovaisesti hissin käyttöä ja totesi että talossa tarvitaan OXXXX ja huomataan jos vahtimestari on päivänkään poissa.

-PXXXX: Hän ei huomaisi vaikka tuommoinen olisi poissa…

-OXXX: Kuulkaahan nyt makkaramestari PXXXX XXXXXXXX. Tuo sinun käytökseksi täällä talossa on todella pxxxxxxxx. Minut on sitä paitsi ohjeistettu hissiä käyttämään. Ja sinä PXXXX, monien asiakkaiden, oppilaiden, opettajan ja myyjien kuullen raivosit hissistä halventaen ja nolaten täysin. Jos sinulla on kotona tuollaiset käytöstavat pidä ne siellä, äläkä niitä tänne työmaalle tuo!

-PXXXX: Pyydän anteeksi.

-PXXXX: LXXXX sovitaanko niin sitten että vahtimestari saa käyttää hissiä?

-PXXXX: Kyllä olen silti sitä mieltä vahtimestari saisi mennä portaita pitkin…

-OXXX: Samanlainen tyyli delegoida asioita kuin Pekalla on tuolla siivoja TXXXXXXX.

-TXXXX: Jos et kuule vahtimestari pidä suutasi kiinni niin paljastan sinun yksityisasioitasi täällä työpaikalla.

Hetken hiljaisuus!

-OXXX: Kuulitko LXXXX mitä tuo ihminen sanoi juuri äsken? Tuohan on kunnian loukkaus.

-LXXXX: Kyllä täytyy olla niin, että vaikka asiat riitelee, ettei silti ihmiset riitele…

-OXXX: Poistuin tilanteesta todella hämmentyneenä ja totesin että ehkä vielä jotenkin PXXXX kanssa tulen toimeen mutta TXXXX XXXXXXXXXXX kanssa se on mahdotonta.

PXXXX ja LXXXX jäivät vielä hetkeksi keskustelemaan josta en tiedä mitään.

……………………………………………

29.5.2008 Kysyin viikon päästä TXXXXXXX että milloin hän oikein alkaa paljastaa yksityisasioitani täällä työmaalla?

-TXXXX: Ei hän ole niin sanonut (valehtelu). Hän sanoi että hän paljastaa niitä yksityisasioita minulle itselleen…

……………….

5.6.2008 TXXXXXXX valituspaperi LXXXX XXXXXXXXXX: huutamisesta, lukkojen aukioloista, postista etc. (minusta tekaistuja tai minusta riippumattomia asioita kuten olivat hänen kärkevät huomautuksensa lukoista jo heti alkuviikoilla työhön tullessani.)

………………

6.6.2008 TXXXXXXX loukkaava/piruilu ilmoitus teipattuna lisäksi, vahattuna varoitus kylttiin; Koskee myös vahtimestaria!

………………

10.6.2008 TXXXXXXX aamulla loukkaava kysymys: Ei kai toi ole tarttuvaa mitä sulla on käsissäsi.
Kysymyksestä tuohtuneena vastasin koko talolle e-mailitse että; Psori ei tartu. Tein näin koska tiedän jo nyt miten hän toimii ja puhuu työyhteisössä pahaa seläntakana. En halua olla hänen seuraava savustuksensa uhri työyhteisössä.

E-maili: Henkinen väkivalta jatkuu talossa
Siivoja TXXXX XXXXXXXXXXX tiistain aamulliseen "virkistävään" kysymykseen; Ei kai toi ole tarttuvaa mitä sulla on käsissäsi? Vastaus: Psoriasis ei tartu.

Tiedoksi: Vahtimestari OXXX XXXXXX

…………………….

16.6.2008

Olen nyt jälkeenpäin saanut selville että muutama talossa toivoi SXXXXXX saavan paikkani. (SXXXXX XXXXX on varalla.) Olen omin ansioin saanut paikkani ilman poliittisia suhteita, ilman jäsenkirjaa etc. On järkyttävää että ”klikki” sen minulle kostaa mitä erilaisimmilla pirullisilla tavoilla kun SXXXXX ei saanut paikkaa.

Henkisen väkivallan kohde on väärä! PXXXX ja TXXXX ”klikki” voisivat kiukkunsa/patoutumat purkaa työpaikan ulkopuolella jonnekin… Olen poliittisesti sitoutumaton ja tällainen touhu on järkyttävää ajojahtia. Monet yö unet ovat menneet tilanteen johdosta…

Katsotaan kuinka kauan minä jaksan tätä, olen koeajalla heinäkuun loppuun ja odotettavissa tältä kaksikolta on ihan mitä vaan… PXXXX tosin pyysi anteeksi mutta kuinkahan ”kokosydämisesti”?
Tiedän jo että TXXXX on muutamia onnistunut valheilla/ilkeydellä savustamaan pois ”tieltänsä”…

T: Oikeudenmukaisuutta rakastava vahtimestari: OXXX XXXXXX
……………

23.6.2008 Palaveri

Läsnä UXXX XXXXXXXX, PXXXXX XXXXX, LXXXX XXXXXXXX, TXXXX XXXXXXXXX, TXXXX XXXXXXX ja minä.
TXXXXX hätä valheita ja asioiden pyörittelyä. Puhetta paljon, kenenkään oikeastaan sanomatta ja tekemättä asialle yhtikäs mitään. Jätin asian sitten avoimesti korkeimman käsiin!

Tulos: Nyt sitten seurataan ja katsellaan sekä mahdollisesti työn ohjausta…

Realismia: Ei ole enää kiva lähteä aamulla töihin…Väsyttää/stressiä, ”tuommoinen” vaihtaa työpaikkaa sisäisesti PXXXX kaupungilla esim. kuljetustehtäviin jos se vain on mahdollista.

…………….

3.7.2008 (ei sana tarkasti mutta asia tarkasti ainakin…)

PXXXXXX 3 puhelua joista ensimmäinen todella inhoittava. Loput makkaran kuljetuksista.

-PXXXX: Olet sitten xxxxxxx tehnyt jotain valitus papereita minusta, tämähän on kuin jotain ajojahtia minua kohtaan, papereissa lukee PXXXX, PXXXX teki sitä ja tätä etc. voimakasta ”pärräämistä”.

-OXXX: Sanoin että minua on neuvottu vain laittamaan ylös asioita joita makkara mestari on suustaan päästellyt ja lempi siivojasi eikä muuta! PXXXX olet saanut ilmeisesti 23.6 palaverin muistiin panot jotka luovutin jokaiselle. Tilanne varmaan mielestäsi oli loppuunkäsitelty mutta korostin vain palaverissa seuraava lausettasi kerran: ”Hän ei huomaisi vaikka tuommoinen olisi poissa…” Arvostin kyllä anteeksi pyyntöäsi mutta kumosit jo seuraavassa lauseessa melkein kaiken.

………………………

Onko kaikki ok ja kaikkea tapahtunutta katsotaan villasormikkaiden läpi vain?! Jos näin on, niin minulle ainakin jäi ISOHKOA luokkaa oleva stressi/luottamuspula. Ihmettelen edelleen jos kaupungin valtuuston 2 varapuheenjohtaja tuollaisia suustaan päästelee työpaikalla… Katkaisin jopa 1 puhelun ”pärräämisen” vuoksi. Seuraavana viikonloppuna palautui taas kaikki mieliin ja painajaisia katseltiin XXXXX 5:sesta.

…………

Ja kuinka ollakaan, viikolla 32 SXXXXX XXXXX töihin PXXXX XXXXXXXXXXXXXXXX… Hän jolta työpaikkani muka varastin… ;) En ole katkera, mutta luottamuspulan takia hakeudun muihin tehtäviin PXXXX kaupungilla.

----------

Uudelleensijoitus epäonnistui viikolla 12 / 2009 minusta riippumattomista syistä.

Syksystä 2008 sairaslomalla, koska paluu vanhaan työkohteeseen on mahdotonta...

Periaatteessa terveenä, mutta sairaslomalla tilanne jatkuu 2009 pääsiäiseen ainakin.

Olen nyt viikolla 12 pyytänyt "lopputiliä" ilman karenssia huomioimaan RAHASSA henkinen väkivalta (törkeä kunnianloukkaus), uran loppuminen kaupungilla ja ansiomenetykset tähän asti. Ellei sitten yllättäen löydy asiallista työtä...
En suostu itse ottamaan lopputiliä vaikka siihen hienoisesti ”painostetaan” eli annetaan ymmärtää!
En ole siis itse mitään sellaista tehnyt että kylmäkiskoista käsittelyä nyt ansaitsisin kaupungin työsuojelupäälliköltä, henkilöstöjohtajalta, jota valitettavasti on jo tullut…
Mitä mieltä tapaus herätti? Olen kiitollinen kaikista kommenteista! Hyvistä ja huonoista!

T: Vahtimestari-autonkuljettaja Satakunnasta

6

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan

kaikkea jaksanut lukea mutta TSEMPPIÄ!

Vitutus on minullakin kova,kun saivat minut hermostuksissani ottamaan lopputilin mutta
      aurinko paistaa ja kesä tulee.
      HYVÄÄ KESÄÄ!!!

• jaksanut noin

pitkää tekstiä lukea, mutta nythän on viikonloppuna iso lottopotti niin että eiköhän korjata puoliksi pois lojumasta ;)

• huomautukset

ja raivoamiset ovat hatusta vedettyjä juttuja, joilla koetetaan saada sinut alistumaan. Älä reagoi ainakaan tunteella niiden sisältöön. Et varmaankaan välitä, mitä noin oudot ja ikävät ihmiset ajattelevat (tai miksi sitä kutsuisi?) yhtään mistään maan ja taivaan välillä. Tuota psoriasiaakaan ei olisi kantsinut sen kummemmin kommentoida, kaikki helppo vain innostaa kavereitakin koittamaan onneaan. Jos se siirto ei onnistu lähiaikoina, niin ehkä voisit miettiä, mikä strategia työpisteessä toimisi ottaen oppia menneistä kokemuksistasi. Rauhallisesti ja suoraan silmiin katsoen voisit todeta asiat ihan suoraan vaikka, että "yritätkö siis savustaa minua pois saadaksesi siitä jotain etua" ja että "aikuisen ihmisen pitäisi vaatia itseltään enemmän". Vastuuta syylliset, siis, äläkä selittele turhia. Siitä hissikohtauksesta: uskoisinpa, että paikallaolijat olivat salaa sinun puolellasi, jos eivät olleet suorastaan huutajan kavereita.

• tuttu juttu

Tuttua on tarinasi, mitä kunnallisella alalla on. Lukekaa toisetkin miten ihmistä kohdellaan. Toivon sulle jakamista ja parempaa onnea uuteen työhösi. Pääasia ettet menetä terveytäsi. Hyvää pääsiäistä kaikille lukijoille.

• Lukija666

Tämä oli hyvä kertomus miten ilkeitä ihmiset ovat..

• pahansuopaisuutta

Nykyään työpaikoilla joutuu kohtaamaan ilkeilyä, piruilua haistattelua yms. vaikka kuinka paljon. Itse olen tehnyt kaupungin työpaikoissa sijaisuuksia ja kun ekana päivänä menet ovesta sisään sanotaan että pärstäkertoimesi ei sitten miellytä..
      Ennen vanhaan sentäs työkaverit käyttäytyivät asiallisesti työtovereita kohtáan, mutta tänä päivänä huh.. huh.. miten ihmiset voi käyttäytyä näin ala-arvoisesti. mikä meitä oikein vaivaa ?? tietääkö joku ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe