Hauska eettinen kysymys

Mulla on tässä tällänen mukava eettinen kysymys ja katsotaas mitä kukakin vastaa. :) Tää vaatii hieman lontoon kielen ymmärrystä ja ne jotka tietää tän kysmyksen niin älkää sanoko niitä vastauksia jotta jokainen voi pohtia itse. :)

It is time to elect the world leader, and your vote counts.
Here are the facts about the three leading candidates:

Candidate A:
Associates with crooked politicians, and consults with astrologists. He's had two mistresses. He also chain smokes and drinks 8 to 10 martinis a day.

Candidate B:
He was kicked out of office twice, sleeps until noon, used opium in college and drinks a quart of whiskey every evening.

Candidate C:
He is a decorated war hero. He's a vegetarian, doesn't smoke, drinks an occasional beer and hasn't had any extramarital affairs.

Kerron vaihtoehtojen nimet myöhemmin illalla. (ellei joku niitä kerkeä jo siihen mennessä sanoa) :)

18

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kysymys on?

• "It is time to elect the world leader, and your vote counts"

Suomennan. :)
        "On aika valita maailmanjohtaja ja sinun äänesi ratkaisee" (karkeasti suomennettuna)

Eli valitset joko a, b tai c    

• beefcake kirjoitti:

"It is time to elect the world leader, and your vote counts"

Suomennan. :)
        "On aika valita maailmanjohtaja ja sinun äänesi ratkaisee" (karkeasti suomennettuna)

Eli valitset joko a, b tai c    

sekoilin tuossa, kun oli jotain muuta, niin aloin ajattelemaan, että pitääkö arvata, ketä ne tyypit siinä ovat...

Aatulla kyllä oli suhde sukulaistyttöön... sitä ei mainittu tuossa. Mies oli kuitenkin s/m impotentti, joten harrastetun seksin luonne voidaan jättää vain arvailujen varaan.
        Hitler ei myöskään ollut täysin uskollinen Evalle, sillä joitain pimeitä juttuja, joita en tarkemmin muista, oli myös muiden naisten kanssa.

• puskalisko

b kuulostaa hyvältä. - Eihän tuollainen nyt oikeasti kerro ihmisestä mitään, jos valikoidusti pari riviä kirjoitetaan. Kahdesta ensimmäisestä on haluttu mainita huonoina pidetyt asiat ja viimeisestä hyvät.

• .........................

Ihan lonkalta heitän mut C on varmaan Hitler...?

• ,,,

a: ainoa miinus astrologien käyttö
      b: ei miinuksia
      c: estoinen tylsimys

joten b!

• a: Churchill
        b: Clinton, tai Stalin
        c: Hitler

• persona-non-grata
        dazu kirjoitti:

a: Churchill
        b: Clinton, tai Stalin
        c: Hitler

ja B Churchill. C:stä olen samaa mieltä kanssasi.

En valitsisi näistä ketään:) ...

• persona-non-grata kirjoitti:

ei oikeen viitsisi mennä hullujenhuoneelle shoppailemaan. :) Clinton taisi käyttää huumeita ja Stalin nukkui aina iltapäivään, mutta muuten en tietäisi b:sta.
        Churchill oli toki hyperaktiivinen, joten huumeiden käyttö olisi hänen kohdallaan enemmänkin sääntö, kuin poikkeus.

• persona-non-grata kirjoitti:

Eli joo noin ne on. :)

Candidate A is Franklin D. Roosevelt

Candidate B is Winston Churchill

Candidate C is Adolf Hitler

Itse valitsin myös silloin kun ensimmäisen kerran tämän luin niin b vaihtoehdon. :)

• disadora

nyt sen verran kadoksissa että b:stä en tajua sanaa guart mutta pistänpä ääneni b:lle kuitenkin jos näistä on valittava heh..

• ,,,

neljännesgallona

• disadora
        ,,, kirjoitti:

neljännesgallona

enpä tienny mut olkoon silti b.Aika vähissä on valinnat hih..

• Näsäviisas :)

"He is a decorated war hero. He's a vegetarian, doesn't smoke, drinks an occasional beer and hasn't had any extramarital affairs."

Hitler oli diktaattori. Kuten Stalin, Mussolini, tai Kim Jong-Il. Kukaan ei voi todistaa polttiko hän, joiko hän, oliko hän kasvissyöjä, tai pettikö hän ketään. Jopa hänen taiteellisuutensa ja eläinrakkautensa josta hän on tunnettu tietyissä piireissä, saattaa olla täyttä propagandaa. Ihmisille uskotellaan, että hän on (oli) täydellinen johtaja, ja ne jotka eivät niele propagandaa, hiljennetään. Väkivaltaisesti, nopeasti, ja siististi. Itse en kallistu oikein puoleen tai toiseen. Myönnän, että alkuaikoina hän saattoi olla erittäin järkevä ja älykäs ihminen, mutta tunnetuksi jän on tullut myöhempinä aikoina, syitä ei tarvitse varmaan edes eritellä.

Olen kuullut kysymyksen ennenkin, ja myönnän että tietysti valitsin c vastauksen, mutta kuten sanoin, oletin että se oli todellinen kuvaus henkilöstä. Ei propagandaa. Jos otetaan huomioon tämä fakta, että mikä tahansa noista kuvauksista voi olla propagandaa puolelta tai toiselta, meillä ei itseasiassa ole minkään näköistä kuvausta kenestäkään. Niin kauan kuin olevaisuutta tulkitaan havaintojemme kautta, mistään ei tosiasiassa todisteita.

• KoppavaHoro

Hitler ei kovinkaan todennäköisesti ollut oikeasti vegetaristi.

• No lihaa ei syönyt.
        KoppavaHoro kirjoitti:

Hitler ei kovinkaan todennäköisesti ollut oikeasti vegetaristi.

Se on varma. Tosin hitler ei ollut täysin absolutisti, kuten jotkut väittää.

• 5.linja

Mä en niinku käsitä tätä ollenkaan.

Siis mikä D?

• Nosto

¡KIVA TIETÄÄ ET LONTOO O KIELI!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe