Ruohonleikkurin kuljettaminen yleisellä tiellä

lökö

Saako "päältäajettavalla ruohonleikkurilla" ajaa tienpiennarta/pyörätietä pitkin ja saako kyseisen ajoneuvon parkeerata yleiselle parkkipaikalle?

11

1922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina liikenteessä

hankkia liikennevakuutus jos liikut moottorin voimalla liikenteessä.

• 209384729037492387

Leikkuupuimurilla saa ajella ilman minkään valtakunnan vakuutuksia.

• puimurin
        209384729037492387 kirjoitti:

Leikkuupuimurilla saa ajella ilman minkään valtakunnan vakuutuksia.

aiheutaman vahingon kuski vai kuka?? työkone vakuutus mulla ainakin on.

• 9283749234
        puimurin kirjoitti:

aiheutaman vahingon kuski vai kuka?? työkone vakuutus mulla ainakin on.

Valtionkonttori maksaa vahingot.

• ajella...

ei ole rekisterissä, eikä rekisteröitävissä
      ei ole minkäänlaisia valaisimia / suuntavaloja
      ei hitaan ajoneuvon merkkiä
      ei turvavöitä / turvahyttiä
      yms

ei saa ajaa tiellä, pitää siirtää esim auton peräkärryllä yleiset pätkät. lain näkökulmasta päältäajettava ruohonleikkuri ei ole liikenteeseen soveltuva ajoneuvo.

• stiga mutta

• jos on T-kortti

• Kesävesseli
        stiga mutta kirjoitti:

noilla varusteilla leikkureita on nähty leikkaavan nurmmikoa http://www.mascus.fi/Ymparistokoneet/Kaytetyt-Nurmenhoitokoneet/Jacobsen-HR-9016/A5B1194C-B56B-412C-84B8-E46804712A4A.html

No juu, stiga on tunnettu rattikelkoistaan, jacobsenilla leikatessa täytyy olla alueena vähintään muutaman hehtaarin täysin mäetön pelto, kubotan leikkurit ovat mielestäni myös aivan liian suuria kiinteistönhuollossa käytettäviksi. Olen ajanut nurmikkoa nyt jo monta kesää kesätyökseni, ja voin kokemuksesta sanoa, että kiinteistönhuoltohommissa husqvarna on kaikista parhain päältäajettava. Tarpeeksi pienellä husqvarnalla mahtuu ja pääsee melkein mistä tahansa jos osaa ajaa. Ja lehtihommat hoituvat pikkuwillellä, puhaltimella, lapiolla ja haravalla.
        Mutta laitonta puuhaahan tuo on siirtymäajoja ajella jos kone ei ole rekisteröity ja vakuutettu, eli kuinkas sen ajattelit sinne yleiselle parkille kuljettaa? Mutta kyllä husqvarna pitäisi saada rekisteriin, jos siihen hankkii sopivan tieliikennesarjan. Itse olen kyllä ajellut lainvastaisesti yleisillä teillä. T-kortti mulla on, vaikka ei se mitään auttaisi jos setä sininen pysäyttäisi. Taitaisi vain viedä kortinkin mennessään.

• ruohis11

saako ruohon leikkurilla ajaa yleisellä tiellä jos on 14v? tartteeks mitn korttii tai muuta ja jos jää kii nii menetttääks korttinsa? :D :D kiitos jo etu käteen vastauksesta

• älä aja

ei varmasti saa.

• Anonyymi

Mää saan semmose vois käyä ajelee:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      85
      1838
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1680
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      50
      1339
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1275
    5. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1172
    6. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      952
    8. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      935
    9. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      922
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      23
      903
    Aihe