En tiedä, minne tämä pitäisi laittaa. Olen 20vuotias tyttö. Valmistun kevääksi ylioppilaaksi ja haen amk, mutta epätodennäköistä että pääsen. Olen ollut koko opiskeluaikani töissä, mutta nyt en näytä kesätöihin pääsevän taloustilanteen takia.
Tietääkö joku, saako yksin asuva 20vuotias (minulla ei ole muuta koulutusta kuin lukio) työttömyyskorvausta ? Syksyksi minulla on työpaikka, marraskuussa alkaa. Ja vaaditaanko peruspäivärahaan alle 25- vuotiaalla 5 kuukauden vai 10 kuukauden työssäolojakso viimeisen kahden vuoden sisään ?! Tässä se tärkein.
Kiitos, jos joku osaa vastata asiallisesti. Olen aivan paniikissa, sillä en tiedä kuinka tulen toimeen kun kesätyöt ovat niin kiven alla ja minulla tosiaan tuo vain yleissivistävä lukiokoulutus.
Apua !! Työttömyyskorvaus ??
3
338
Vastaukset
- työtön 36-v ammatillinen
joo en osaa vastata, mutta soita Kelaan ne tietää ja sit sossuun nekin tietää.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190701134121EH?OpenDocument - saat...
peruspäivärahaa. kannattaa silti yrittää vielä, moni kyllä ottaa töihin jos sopivia tyyppejä löytyy.
ja kun liityt aikanaa liittoon, liity YTK:hon. - Roikkuu***
Jos sinulta löytyy opiskeluaika 28 kk:lta väh. 43 viikkoa sellaista työssäoloa, jossa työaika on väh. 18 h/kalenteriviikko, niin sinulla on viikon omavastuuajan jälkeen oikeus peruspäivärahaan tai jos olet kuulunut väh. 10 kk työttömyyskassaan ja ollut tänä aikana em. työssä, niin oikeus on ansiosidonnaiseen päivärahaan.
Jos taas ei löydy, niin sinulla on oikeus vain työmarkkinatukeen. Tuossa tilanteessa on ensin 5 kk:n odotusaika, mutta jos sinulla löytyy em. työssäoloa 5 kk:n verran viimeisen 2 vuoden ajalta, niin omavastuuaika kuittaantuu sillä.
Vain työmarkkinatukeen oikeutetulla on lisäksi velvollisuus hakea yhteishaussa riittävän moneen koulutukseen. Koska kuitenkin olet kevään abi, niin kevään yhteishaku ei sinua vielä koskisi. Jos sinulla kuitenkin on oikeus päivärahaan, niin sitten hakuvelvollisuutta ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027