Kosovolaisista miehistä

Aylicia

Haluaisin kysyä, että kuinka moni täällä on ollut suhteessa kosovolaisen kanssa?
Millaista se on/oli? Aiheuttaako/aiheuttiko "eri kulttuurit" suurempia ongelmia? Kauanko olette/olitte olleet yhdessä? Onko lapsia?

Ihan vapaasti voi tulla tänne kertomaan omista kokemuksistaan, ihan kaikenlaisista, sekä hyvistä että huonoista ja muuten vain keskustelemaan.

Welcome!

35

2700

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Aylicia

enpäs oo tollasta threadia löytänyt aikasemmin, nice! Käsitelläänpä nyt kuitenkin uudestaan tätä..

• kokemuksia riittävästi
        Aylicia kirjoitti:

enpäs oo tollasta threadia löytänyt aikasemmin, nice! Käsitelläänpä nyt kuitenkin uudestaan tätä..

vain tuo ketju. Siinä monenlaisia kokemuksia.
        Riittänee tällä erää.

Turhaa käsitellä uudestaan...

• Aylicia

Onko kosovolaiset oikeasti niin alistavaisia kuin puhutaan? Esimerkiksi sellaisen jutun oon kuullu, että kosovolainen poikaystävä kielsi tyttöystävältään menemästä yksin kaupungille tai näkemästä kavereitaan jne.

• Aylicia

Piereskelevätkö kosovolaiset oikeasti niin kovasti kuin olen kuullut?
        Esim. sellaisen jutun oon kuullu, että kosovolainen poikaystävä meni kaupungille piereskelemään kavereidensa kanssa mutta kielsi tyttöystävältään menemästä.

• ..................
        Aylicia kirjoitti:

Piereskelevätkö kosovolaiset oikeasti niin kovasti kuin olen kuullut?
        Esim. sellaisen jutun oon kuullu, että kosovolainen poikaystävä meni kaupungille piereskelemään kavereidensa kanssa mutta kielsi tyttöystävältään menemästä.

Ne piereskelevät kaupungilla ja tytöystävä saa piereskellä kotona hellan ääressä. Se on sitten tyttöystävän oma-valinta.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minä en ole ollut..................ai niin, olen mies ja hetero. Kerroin vaan nyt ihan vapaasti, koska olin tervetullut tänne (welcome).
      Se meinas vielä unohtua, ettei mulla ole myöskään lapsia koska miehet eivät yleensä saa lapsia varsinkaan jos ei ole suhdetta, etenkään niinku Kosovolaisen miehen kanssa.......mutta voin kyllä tulla tänne taas vain keskustelemaan ihan vapaasti.

• kansallisuuteen

viittaavasta kysymyksestä by tyttöystävä...yritetäänkö tällä kysellä tai leimata tietyn kansalaisuuden omaavia miehiä..vai liekö takana ajatus saada samanmaalaisten kanssa olevat avautumaan että päästäisiin tekemään kyttäys/juorurinki?

• Olen ollut Kosovolaisen mieheni kanssa yhdessä lähes neljä vuotta.

Pelkän kansalaisuuden perusteella ei voi sanoa kaikista ihmisistä samaa, mutta yksi isoimpia kulttuurieroja on miesten ja naisten roolit. Kosovossa (ainakin albaaniyhteisöissä) naiset hoitavat perinteisesti kodin ja lapset ja miehet käyvät töissä (jos on työpaikka, sillä maassa suuret työttömyysluvut) ja tekevät miesten töistä. Maa on kuitenkin jossain määrin modernisoitunut, joten tämä on aika perhe kohtaista; joissain perheissä myös miehet osallistuu kotitöihin.

Omassa avioliitossani kulttuurierot näkyvät erityisesti kotitöissä; mies kyllä auttaa siivouksessa ja tiskaamisessa, mutta ruokapuolen hoidan minä.

Viikonloppuisin en käy kavereitteni kanssa ulkona ilman miestäni, ja muutoinkin vietämme yleensä viikonloppuisin aikaa kotona tai kavereiden luona, joten emme käy paljoa ulkona. Tämä varmaan poikkeaa jonkin verran suomalaisista suhteista.

• meni vähän pieleen, kun töissä taas liian hektistä :P

Mutta piti kirjoittaa Olen naimisissa Kosovolaisen kanssa...

• s0nni
        nessla kirjoitti:

meni vähän pieleen, kun töissä taas liian hektistä :P

Mutta piti kirjoittaa Olen naimisissa Kosovolaisen kanssa...

kyse oli kosovolaisista miehistä, ei kosovon alboista!

• juttu...

"Viikonloppuisin en käy kavereitteni kanssa ulkona ilman miestäni"

Mikset?

• juttu... kirjoitti:

"Viikonloppuisin en käy kavereitteni kanssa ulkona ilman miestäni"

Mikset?

En oikeastaan ylipäätään käy baareissa, koska minua ei kiinnosta katsella humalaisia ihmisiä. Meillä muutenkin on mieheni kanssa kiireiset aikataulut, joten viikonloput haluamme viettää yhdessä kavereittemme kanssa.

• vastaus...
        nessla kirjoitti:

En oikeastaan ylipäätään käy baareissa, koska minua ei kiinnosta katsella humalaisia ihmisiä. Meillä muutenkin on mieheni kanssa kiireiset aikataulut, joten viikonloput haluamme viettää yhdessä kavereittemme kanssa.

Outoa vastauksessasi oli se, että ylipäätään otit esille tuon yksin ulkona käymättömyytesi, jos se ei mitenkään liity mieheesi tai kulttuurieroihin välillänne. Niistähän ketjussa on kyse. Jos et käy yksin ulkona, koska se ei sinua huvita tai et ehdi, niin miksi ottaa asia esille lainkaan? Nyt tuli ikävä kyllä sellainen käsitys, ettei miehesi salli sinun käyvän ulkona yksin, halusitpa tai et. Että sinulla ei ole sellaista optiota olemassa, jos vaikka innostuisitkin asiasta. Ja että sinä suostut miehesi komentoon ja holhoukseen. Hyvä jos näin ei ole.

• vastaus... kirjoitti:

Outoa vastauksessasi oli se, että ylipäätään otit esille tuon yksin ulkona käymättömyytesi, jos se ei mitenkään liity mieheesi tai kulttuurieroihin välillänne. Niistähän ketjussa on kyse. Jos et käy yksin ulkona, koska se ei sinua huvita tai et ehdi, niin miksi ottaa asia esille lainkaan? Nyt tuli ikävä kyllä sellainen käsitys, ettei miehesi salli sinun käyvän ulkona yksin, halusitpa tai et. Että sinulla ei ole sellaista optiota olemassa, jos vaikka innostuisitkin asiasta. Ja että sinä suostut miehesi komentoon ja holhoukseen. Hyvä jos näin ei ole.

Olet oikeassa, että suotta otin asian esiin, kun mieheni ei minua määrää vaan syyt on muualla. Mutta ehkä se tässä suomalaisten baarissajuoksu-kulttuurissa on poikkeavaa, että kaikki siellä baareissa eivät käy.

P.S. Aina ei tarvitse alkaa hiuksia halkomaan joka asiasta.

• ???

kosovolaisen miehen? itse seurustellut parisen vuotta pian. Paljon olisi tarinaa mutta tähän ei kaikki taida mahtua.

Ja toisaalta ihmistä tuntematta on vaikea sanoa.
      niin kosovolaisissa kuin suomalaisissa on eronsa.
      On hyvi ja huonoja.
      Jos olet tavannu, niin onko tuntomerkkejä tai nimeä esim lempi tmv.

Osaisin paremmin ehkä kertoa, jos sellainen olisi
      koska nää piirit on aika pienet.

Mulla ainakin on hyvä mies. mut voisin enemmän kertoa tosiaan jos vaikka sattuisin tuntemaan,:)

• ollut

seksisuhteessa, jos sitä tarkoitat. Muuten kyllä tunnen varsin hyvinkin useita kosovolaisia miehiä ja myös naisia.
      Kosovossa meininki on perinteistä, samaan tapaan kuin täällä viisikymmentä vuotta sitten. Naiset ovat keskenään, tekevät kotityöt ja syövätkin usein keittiössä sitten kun miehet ovat ensin syöneet ja passattu. Eivät he juuri kartsalla pyöri, saati että kävisivät ravintoloissa. Olen ollut monasti ainoa nainen kosovolaisessa kuppilassa. Jos naiset lähtevät liikkeelle, niin mieluummin sitten porukalla - kuten muuten miehetkin. Harvoin näkee kosovolaista miestäkään yksin, vaan aina on pienoinen lauma liikkeellä.
      Lieneekö tuo sitten hyvää vai huonoa. Eipä sekään ole onni ja autuus, että naiset pörräävät kännissä kapakoissa ja vaihtavat miestä kuin paitaa.
      Monet kosovolaiset miehet ovat uskonnollisista syistä suht. raittiita, mutta tupakkaa kyllä kuluu. Täällä Suomessa monet ovat aivan villiintyneet, kun naista on tarjolla joka makuun. Paljasjalkaisesta vuohipaimenesta on kehkeytynyt lähiökuppiloiden don Juan, joka pystyy hoitelemaan smanaikaisesti useita naisia ja jopa saamaan heiltä rahaa.
      Vaimon kosovolaiset miehet hakevat lähes poikkeuksetta kotimaastaan - kauniin, nuoren, viattoman tytön. Ja hänestä tulee loppujen lopuksi se kodin kuningatar, joka määrää ukkonsa elämän sieltä keittiönnurkasta käsin.
      Totean vielä, että tietenkin Kosovossa on myös kouluttautuneita ja valistuneita nuoria ihmisiä. Suomeen heitä tulee harvemmin. Ja kyllä heidän joukossaan on kullanmurujakin.

• kusetus

Kävin tuolla toisella ketjulla katsomassa, ja olin kummissani yhdestä viestistä.
      Joku naikkonen oli avioitunut Kosovossa, Mitrovicassa. Kuitenkin hän majaili Pristinassa hotelissa, syystä että mies oli sanonut, että Mitrovicassa on vaarallista. Olen itse ollut aina mieheni kotona ja hän asuu Mitrovicassa, eikä siellä ole sen vaarallisempaa kuin muissa kaupungeissa. Olen todella monta kertaa käynyt mieheni kotona.
      Sanon vaan, että taisi mies uunottaa kunnolla tuota naista. He eivät viettäneet minkäänlaisia häitä, nainen asui hotelissa, nainen ei tavannut edes anoppia ja anoppi siellä määrä poikansa vaimon, tärkeä pointti. Siis täydellinen kusetus ja olen pahoillani tuolle naiselle!! Usko minua, mies huijaa sinua kuusi nolla.

• ollut

mitä todennäköisimmin, mutta täytyy silti sanoa, että Mitrovica on levottomampi kaupunki kuin Pristina. Sehän on jaettu kaupunki, Ibar-joen pohjoispuoli on serbialuetta ja eteläpuoli albaanialuetta. Aikaisempina vuosina siellä oli monenlaista kahakointia, jokea ei edes saanut ylittää, vaikka silta on Euroopan hienoimpia. Valtavasti K-for-väkeä vartioimassa joka puolella. Nyt on ollut vähän aikaa suht. rauhallista.
        Sitten on niinkin, että Pristina on isompi ja siistimpi paikka kuin Mitrovica, jossa ei ole oikein muuta kuin kaksi kuoppaista katua ristissä, rihkamabasaari ja pari terassia.
        Toivotaan, että olot paranevat Kosovossa nyt kun itsenäisyys on saavutettu. Toivon sitä sydämeni pohjasta.

• ollut

Mistä muuten päättelet, että Mitrovicassa avioitunut kirjoittaja oli naikkonen? Eivätkö muut kuin naikkoset mene naimisiin kosovolaisten kanssa?

• kuitenkin
        ollut kirjoitti:

Mistä muuten päättelet, että Mitrovicassa avioitunut kirjoittaja oli naikkonen? Eivätkö muut kuin naikkoset mene naimisiin kosovolaisten kanssa?

Naikkonen sama kuin nainen, en oikein usko homoliittoihin Kosovossa.

Oikein kirjoitit noista kaupungeista, mutta ei se aja tosiasiaa kusetuksesta. Itse olen todella monet kerrat ollut Mitrovicassa ja Kosovossa muutenkin. Mieheni ei ole minua passittanut hotelliin asustelemaan. Tiedän ja tunnen sen verta noita kosovolaisia että tarkkana kannattaa olla ja kuunella neuvoja noissa avioliittojutuissa. Harmittaa vaan toisten naisten puolesta, koska ovat todella taitavia valehtelemaan. Äiti siellä päättää poikansa vaimon ja jos äitiä et tapaa niin huijausta on aivan taatusti. Kuten varmaan taidat itsekkin tietää.

• ...............
        kuitenkin kirjoitti:

Oikein kirjoitit noista kaupungeista, mutta ei se aja tosiasiaa kusetuksesta. Itse olen todella monet kerrat ollut Mitrovicassa ja Kosovossa muutenkin. Mieheni ei ole minua passittanut hotelliin asustelemaan. Tiedän ja tunnen sen verta noita kosovolaisia että tarkkana kannattaa olla ja kuunella neuvoja noissa avioliittojutuissa. Harmittaa vaan toisten naisten puolesta, koska ovat todella taitavia valehtelemaan. Äiti siellä päättää poikansa vaimon ja jos äitiä et tapaa niin huijausta on aivan taatusti. Kuten varmaan taidat itsekkin tietää.

oikeassa.
        En edes ymmärrä miten joku vähänkin fiksu nainen voi kestää sitä tiivistä tyhmyyttä ja primitiivisyyttä. Mutta eivät kaikki naiset ole fiksuja kai...

• ollut
        kuitenkin kirjoitti:

ole ollut avioitumisaikeissa, minut on toki esitelty äideille ja olen asunut tuttavieni kodeissa. Paljon mieluummin olisin kyllä asunut hotellissa, jos siellä olisi ollut vessa! Riu'uttomalla riu'ulla oli ikävä kykkiä! Eikä vessapaperin puute juurikaan lohduttanut.
        Tiedän senkin, että kosovolaiset äidit toivovat hartaasti, että heidän poikansa avioituu kosovolaisen tytön kanssa. Ulkomaalaiset vaimot ovat käytännön sanelema välivaihe, he auttavat mm. oleskeluluvan saamisessa ja rahoituksessa, mutta kun asiat ovat kunnossa, haetaan se oikea vaimo ja lasten äiti kotimaasta. Sen tiedät varmaan sinäkin.

• toista naista
        ollut kirjoitti:

ole ollut avioitumisaikeissa, minut on toki esitelty äideille ja olen asunut tuttavieni kodeissa. Paljon mieluummin olisin kyllä asunut hotellissa, jos siellä olisi ollut vessa! Riu'uttomalla riu'ulla oli ikävä kykkiä! Eikä vessapaperin puute juurikaan lohduttanut.
        Tiedän senkin, että kosovolaiset äidit toivovat hartaasti, että heidän poikansa avioituu kosovolaisen tytön kanssa. Ulkomaalaiset vaimot ovat käytännön sanelema välivaihe, he auttavat mm. oleskeluluvan saamisessa ja rahoituksessa, mutta kun asiat ovat kunnossa, haetaan se oikea vaimo ja lasten äiti kotimaasta. Sen tiedät varmaan sinäkin.

Siis tarkoitin toista naista ja toisesta ketjusta, siinä oli vaan juttua, kun suomalainen vaimo asui hotelissa Pristinassa ja mies oli kutenkin kotoisin Mitrovicasta. Sanoi että vaimon on vaarallista tulla Mitrovicaan ja siksi on parempi olla toisessa kaupungissa. Mikä on aika iso vale, koska olen itse monesti ollut Mitrovicassa ja siellä en ole ainakaan pelännyt sen enempää kuin muissakaan kaupungeissa. En ole kirjoittanut sinusta!!

• Minä vain

Itse oon tällä hetkellä suhteessa Kosovon albaanin kanssa, ollut vähän yli vuoden. Helppoa tää ei ole ollut millään tavalla, tuskin tulee koskaan olemaankaan.

Mulla/meillä menee aika myrskyisästi, välillä on tyynempää. Eri kulttuurit todellakin aiheuttavat ongelmia, mä itse olen luopunut lähes kaikesta tän ihmisen vuoksi (ystävistä, juomisesta ym). Tiedän, että se on ssäälittävää ja ehdottoman väärin itseäni kohtaan, mutta samalla syytän itseäni siitä, että oon antanut alistaa itseni tälläiseen. Enää en vaan osaa lopettaa tätä, vaikka mieleni tekis. Saan kuulla jatkuvaa valitusta, kuinka en muka kuuntele (lue: olen _todellakin_ luopunut kaikesta sosiaalisesta elämästäni tämän takia) ja pistän vastaan tahallani joka asiassa. Yritän ja yritän, mutta aina teen jotain väärin.. ärsytän kuulemma tahallani käytöksellä jne.

Välillä mun tekisi mieli kostaa kaikki ilkeät teot, joita hän on mulle tehnyt tän vuoden ja vähän päälle aikana. Joskus oon miettinyt jopa sopivia tapoja jättää hänet ja päättänyt päivät ja kaikki, mutta kun pitäisi alkaa toteuttaa, niin oon ihan toivoton. En vaan voi mitään, että oon rakastunut tähän ihmiseen ja samalla inhoan häntä yli kaiken. Joskus mä vielä teen sen.. en kestä enää. :/

• ollut

millaisen elämän haluat itsellesi ja mahdollisille lapsillesi esim. viiden, kymmenen tai viidentoista vuoden kuluttua.
        Juomisesta luopuminen on varmasti tehnyt sinulle hyvää, mutta muuta positiivista suhteessanne ei taida sitten ollakaan.
        Kostaa ei kannata. Sen sijaan kannattaa lopettaa suhde. Miehen ilkeys viittaa siihen, että hän on kanssasi vain pakosta tai paremman puutteessa, ja häipyy heti kun voi. Luultavasti hänellä on morsian katsottuna kotimaassa, ja hän kokee suhteenne ristiriitaiseksi. Vapauta itsesi mokomasta riippakivestä. Sinulla on vielä elämä edessäsi.
        Ja ennen kaikkea: huolehdi ehkäisystä!

• Minä vain
        ollut kirjoitti:

millaisen elämän haluat itsellesi ja mahdollisille lapsillesi esim. viiden, kymmenen tai viidentoista vuoden kuluttua.
        Juomisesta luopuminen on varmasti tehnyt sinulle hyvää, mutta muuta positiivista suhteessanne ei taida sitten ollakaan.
        Kostaa ei kannata. Sen sijaan kannattaa lopettaa suhde. Miehen ilkeys viittaa siihen, että hän on kanssasi vain pakosta tai paremman puutteessa, ja häipyy heti kun voi. Luultavasti hänellä on morsian katsottuna kotimaassa, ja hän kokee suhteenne ristiriitaiseksi. Vapauta itsesi mokomasta riippakivestä. Sinulla on vielä elämä edessäsi.
        Ja ennen kaikkea: huolehdi ehkäisystä!

Totta. Oon ajatellut ja ajattelen päivittäin millaiseksi tää voi tästä vielä tulla.
        Tarkoitatko tolla "huolehdi ehkäisystä" sitä, että ei tuu raskaaksi vai jonkun mahdollisen sukupuolitaudin kannalta?

• sinun vastuusi

Johan on tilanne huonoksi mennyt, ja vain yhden vuoden aikana! Valitettavasti on sanottava, ettei tuossa jamassa olevaa, noin nuorta suhdetta kyllä mikään voi pelastaa. Sinun tehtäväsi ja velvollisuutesi on siis pelastaa itsesi. Eroaminen ei ole koskaan kovin kivaa tai helppoa, mutta sinun on yksinkertaisesti pakko tehdä se, ellet halua totaalisesti pilata elämääsi. Hae tukea läheisiltäsi, ota yhteyttä ystäviisi jne. Myös ammattiapua on saatavilla, mutta kyllä tuo läheisiltä saatava tuki on kaiken a ja o: yksin ei tarvitse tai saa jäädä tällaisessa tilanteessa. Korostan vielä, kuinka kriittisestä asiasta nyt on kyse: SINUN ELÄMÄSTÄSI. Olet tienhaarassa, ja valintasi määrittelee sen, millaiseksi elämäsi muodostuu. Haluatko hyvän elämän vai huonon elämän? Kukaan ei sinua voi auttaa, jos et auta itseäsi. Näin tärkeässä asiassa sinulla ei yksinkertaisesti ole varaa olla tekemättä mitään. Mitä kauemmin annat tilanteen jatkua, sitä pahempaa vahinkoa itsellesi teet ja raskaampaa taakkaa itsellesi keräät. Viimeistään myöhemmin elämässäsi ymmärrät, ettei kenelläkään ole varaa kohdella itseään (tai antaa kohdella itseään) miten vain. Monet liian kauan ja liian huonosti kohdellut ihmiset nujertuvat taakkojensa alle, arpeutuvat tunteettomiksi, rapautuvat raunioiksi, vuotavat kuiviin.
        Siis: Toimintaa, tyttö! Sinun elämästäsi on kyse.

• huono juttu
        Minä vain kirjoitti:

Totta. Oon ajatellut ja ajattelen päivittäin millaiseksi tää voi tästä vielä tulla.
        Tarkoitatko tolla "huolehdi ehkäisystä" sitä, että ei tuu raskaaksi vai jonkun mahdollisen sukupuolitaudin kannalta?

Sinun tilanteessasi olisi kammottava virhe hankkia lapsi tuon miehen kanssa. Tuskin sukupuolitautikaan kuuluu toivelistaasi.

• Minä vain
        sinun vastuusi kirjoitti:

Johan on tilanne huonoksi mennyt, ja vain yhden vuoden aikana! Valitettavasti on sanottava, ettei tuossa jamassa olevaa, noin nuorta suhdetta kyllä mikään voi pelastaa. Sinun tehtäväsi ja velvollisuutesi on siis pelastaa itsesi. Eroaminen ei ole koskaan kovin kivaa tai helppoa, mutta sinun on yksinkertaisesti pakko tehdä se, ellet halua totaalisesti pilata elämääsi. Hae tukea läheisiltäsi, ota yhteyttä ystäviisi jne. Myös ammattiapua on saatavilla, mutta kyllä tuo läheisiltä saatava tuki on kaiken a ja o: yksin ei tarvitse tai saa jäädä tällaisessa tilanteessa. Korostan vielä, kuinka kriittisestä asiasta nyt on kyse: SINUN ELÄMÄSTÄSI. Olet tienhaarassa, ja valintasi määrittelee sen, millaiseksi elämäsi muodostuu. Haluatko hyvän elämän vai huonon elämän? Kukaan ei sinua voi auttaa, jos et auta itseäsi. Näin tärkeässä asiassa sinulla ei yksinkertaisesti ole varaa olla tekemättä mitään. Mitä kauemmin annat tilanteen jatkua, sitä pahempaa vahinkoa itsellesi teet ja raskaampaa taakkaa itsellesi keräät. Viimeistään myöhemmin elämässäsi ymmärrät, ettei kenelläkään ole varaa kohdella itseään (tai antaa kohdella itseään) miten vain. Monet liian kauan ja liian huonosti kohdellut ihmiset nujertuvat taakkojensa alle, arpeutuvat tunteettomiksi, rapautuvat raunioiksi, vuotavat kuiviin.
        Siis: Toimintaa, tyttö! Sinun elämästäsi on kyse.

Kiitos kannustavasta viestistä ennen kaikkea!
        Kyllä mä kovasti yritän pitää pintani ja haluaisin todella jättää tän ihmisen, mitä nopeammin, sitä parempi.

En todellakaan halua pilata elämääni ja alistua tällä tavoin. On oltava jokin keino ja tapa selviytyä tästä, ehkä tää nyt vielä muuttuu helpommaksi (siis ei suhde vaan järkevästi ajatteleminen ja itsensä suojeleminen)!

Kaikista pahintahan tässä on se, että heti kun huomautan tästä käytöksestä, niin hän suuttuu mulle. "Itsehän sä alunperin hyväksyit mut tälläisenä" ja tosiaan - niin hyväksyinkin.. tästä seuraa se, että mä rupean ajattelemaan, että valitan turhasta ja mähän ITSE olen hyväksynyt hänet tälläisenä, tän jälkeen alkaa anteeksipyytely mun osalta ja tää toistuu - joka kerta. Saatan joskus kysyä, että miksi hän käyttäytyy mua kohtaan näin, mitä mä olen tehnyt? "No mä rakastan sua, jos en rakastais niin en sanois sulle mistään mitään" ja mä tietenkin nielen tän.

Tälläkin hetkellä tunnen itseni ihan uskomattomaksi luuseriksi ja epäonnistujaksi. Miten ennen niin määrätietoisesta ja itseään kunnioittavasta tytöstä tuli tälläinen nöyristelijä?
        Toisaalta - täähän on mun oma syyni? Onhan?
        Pakkohan sen on olla, kun oon kerta itse tähän suostunut ja ihan vielä vapaaehtoisesti.

• tekoihin
        Minä vain kirjoitti:

Kyllä mä kovasti yritän pitää pintani ja haluaisin todella jättää tän ihmisen, mitä nopeammin, sitä parempi.

En todellakaan halua pilata elämääni ja alistua tällä tavoin. On oltava jokin keino ja tapa selviytyä tästä, ehkä tää nyt vielä muuttuu helpommaksi (siis ei suhde vaan järkevästi ajatteleminen ja itsensä suojeleminen)!

Kaikista pahintahan tässä on se, että heti kun huomautan tästä käytöksestä, niin hän suuttuu mulle. "Itsehän sä alunperin hyväksyit mut tälläisenä" ja tosiaan - niin hyväksyinkin.. tästä seuraa se, että mä rupean ajattelemaan, että valitan turhasta ja mähän ITSE olen hyväksynyt hänet tälläisenä, tän jälkeen alkaa anteeksipyytely mun osalta ja tää toistuu - joka kerta. Saatan joskus kysyä, että miksi hän käyttäytyy mua kohtaan näin, mitä mä olen tehnyt? "No mä rakastan sua, jos en rakastais niin en sanois sulle mistään mitään" ja mä tietenkin nielen tän.

Tälläkin hetkellä tunnen itseni ihan uskomattomaksi luuseriksi ja epäonnistujaksi. Miten ennen niin määrätietoisesta ja itseään kunnioittavasta tytöstä tuli tälläinen nöyristelijä?
        Pakkohan sen on olla, kun oon kerta itse tähän suostunut ja ihan vielä vapaaehtoisesti.

Sinä et ole suostunut tai sitoutunut mihinkään. Olette olleet ilmeisesti reilun vuoden yksissä ja mies kohtelee sinua kuin sontaa. Sen on loputtava. Ainoa tapa, jolla tämä oikeasti voi toteutua, on se, että sinä nostat kytkintä. Kyllä sinäkin sen ymmärrät, olethan järkevä ihminen (vaikket aina käyttäytyisikään jäerkevästi). Nyt on se järjen käytön paikka. Ja toteuttamisen paikka. Selvästikin sinulla on melko realistinen käsitys tilanteestasi, mutta tekoja vielä puuttuu. Selvästi näet itsekin, millaista paskaa nuo kaikki "hyväksyit minut tällaisena" ja muut manipulointipuheet ovat. Hänhän pelaa sinua kuin ilmaista flipperiä! Eikä häneltä löydy selkärankaa olla pelaamatta, kun kerran siihen pystyy. Aito 100 % niljake on siis kyseessä. Niin, hän on se luuseri, et sinä. Sinä olet uhri. Mutta vastuussa omasta elämästäsi toki olet, ei hänen syyllisyytensä sitä poista. Sinä päätät, poistutko vai jäätkö hänen tuhottavakseen.

Et muuten ole ollenkaan ensimmäinen etkä viimeinen määrätietoinen ja itseään kunnioittava ihminen, josta on tehty kynnysmatto. Kyllä näitä manipuloijia ja sosiopaatteja riittää, ja heille uhreja. Kun ihmisen saa rakastumaan itseensä, on hän helppo uhri. Mutta muista, että myös sen vanhan minän löytäminen uudelleen on mahdollista. Se tapahtuu, kun pääset irti myrkyllisestä suhteestasi, joka vie elinvoimasi. Mitä pidemmäksi ajaksi jäät, sen vaikeampaa lähteminen on.

Rakastat tätä miestä, mutta hän on pahaksi sinulle ja riistää sinut itseltäsi. Rakkaushan sinua pitää kiinni tässä hyväksikäyttäjässä. Ikävä yhtälö. On hyvä kuitenkin muistaa, että rakastua voi elämässä yhä uudelleen. Hyviä miehiä on viljalti. Paljon parempia miehiä kuin tämä. Sinulla on siis "varaa" menettää tämä mies. SINÄ sen sijaan olet ainutlaatuinen, eikä sinulla ole varaa menettää itseäsi. Ja sinulla on oikeus onneen. Ota asia puheeksi läheistesi kanssa, he auttavat sinua ratkaisussasi.

• ollut
        Minä vain kirjoitti:

lähinnä raskaaksi tulemista. En tietysti toivo sinulle sukupuolitautiakaan.
        Mutta ajattele, millaiseksi elämäsi muodostuisi, jos tulisist yllättäen raskaaksi! Silloin olisit ansassa lopullisesti. Entä sitten lapsen elämä? Oikein hirvittää.

• ollut
        Minä vain kirjoitti:

tavata, mutta ikävä tutustua. Miekkonen kuuluu selvästikin tähän kategoriaan. Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi, kun uutta ilmenee, ja tietysti aivan muutenkin.
        Miekkosella on ikävä tapa kiristää sinua rakkaudella. Toisaalta, millä muullakaan hän pystyisi sinuun vaikuttamaan? Tuskin ainakaan sivistyksellään, varallisuudellaan tai tarjoamalla sinulle turvattua tulevaisuutta. Saanen vakuuttaa sinulle, että se ei ole todellista rakkautta. Luulen, että hän käyttää sinua ja hyväuskoisuuttasi hyväkseen.
        Pari kysymystä: Asutteko yhdessä? Kenen asunnossa? Oletko taloudellisesti riippuvainen miehestä? Mitä hän hyötyy sinusta? Entä sinä hänestä?
        Ei ehkä kannata miehen kanssa kovin paljon lähtöaikeista jutella. Hän tuntuu arvaamattomalta tyypiltä. Pidä varasi ja järjestä ero itse tai muiden ihmisten avulla.
        Rakastuminen on siitä kumma tunne, että se menee ohi paljon helpommin kuin luulisi. Eikä syyllisiä kannata etsiä eikä itseään rangaista. Elämä nyt vain on milloin minkäkinlaista. Onneksi sitä pystyy jonkin verran itse ohjailemaan.
        Ikävä sanoa, mutta tuskin te kuitenkaan olisitte yhdessä onnellisia, kun ette edes enää. Miehellä on omat unelmansa, sinulla omansa. Ei sinulla ole mitään syytä jatkaa väkisin onnetonta suhdetta, kun ilmeisesti ette ole edes naimisissa eikä teillä ole lapsia.
        En mielelläni vetäisi tähän Kosovo-korttia, mutta sanon kuitenkin, että kosovolaiseen mieheen saattaa kohdistua ylivoimaisia odotuksia kotimaasta käsin. Hänen ehkä odotetaan pitävän taloudellisesti huolta koko suvustaan, menevän naimisiin suvun valitseman tytön kanssa ja hankkivan äidilleen lastenlapsia. Rahaa ei kuitenkaan ole, sukupuoliset tarpeet ovat. Tunnen näitä miehiä, ja sääliksihän se käy. Heillä ei ole kuitenkaan mitään oikeutta pitää suomalaisia naisia lypsylehminään, seksivälineinään eikä Troijan puuhevosinaan, joiden avulla pääsee EU-maihin. Ikävä kyllä lähes kaikki suomalaiset naiset, joilla on kosovolainen miesystävä, kuuluvat, usein tietämättään, johonkin näistä ryhmistä.

• tätä..
        ollut kirjoitti:

tavata, mutta ikävä tutustua. Miekkonen kuuluu selvästikin tähän kategoriaan. Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi, kun uutta ilmenee, ja tietysti aivan muutenkin.
        Miekkosella on ikävä tapa kiristää sinua rakkaudella. Toisaalta, millä muullakaan hän pystyisi sinuun vaikuttamaan? Tuskin ainakaan sivistyksellään, varallisuudellaan tai tarjoamalla sinulle turvattua tulevaisuutta. Saanen vakuuttaa sinulle, että se ei ole todellista rakkautta. Luulen, että hän käyttää sinua ja hyväuskoisuuttasi hyväkseen.
        Pari kysymystä: Asutteko yhdessä? Kenen asunnossa? Oletko taloudellisesti riippuvainen miehestä? Mitä hän hyötyy sinusta? Entä sinä hänestä?
        Ei ehkä kannata miehen kanssa kovin paljon lähtöaikeista jutella. Hän tuntuu arvaamattomalta tyypiltä. Pidä varasi ja järjestä ero itse tai muiden ihmisten avulla.
        Rakastuminen on siitä kumma tunne, että se menee ohi paljon helpommin kuin luulisi. Eikä syyllisiä kannata etsiä eikä itseään rangaista. Elämä nyt vain on milloin minkäkinlaista. Onneksi sitä pystyy jonkin verran itse ohjailemaan.
        Ikävä sanoa, mutta tuskin te kuitenkaan olisitte yhdessä onnellisia, kun ette edes enää. Miehellä on omat unelmansa, sinulla omansa. Ei sinulla ole mitään syytä jatkaa väkisin onnetonta suhdetta, kun ilmeisesti ette ole edes naimisissa eikä teillä ole lapsia.
        En mielelläni vetäisi tähän Kosovo-korttia, mutta sanon kuitenkin, että kosovolaiseen mieheen saattaa kohdistua ylivoimaisia odotuksia kotimaasta käsin. Hänen ehkä odotetaan pitävän taloudellisesti huolta koko suvustaan, menevän naimisiin suvun valitseman tytön kanssa ja hankkivan äidilleen lastenlapsia. Rahaa ei kuitenkaan ole, sukupuoliset tarpeet ovat. Tunnen näitä miehiä, ja sääliksihän se käy. Heillä ei ole kuitenkaan mitään oikeutta pitää suomalaisia naisia lypsylehminään, seksivälineinään eikä Troijan puuhevosinaan, joiden avulla pääsee EU-maihin. Ikävä kyllä lähes kaikki suomalaiset naiset, joilla on kosovolainen miesystävä, kuuluvat, usein tietämättään, johonkin näistä ryhmistä.

..Niin tuttua tarinaa.
        Voi herra jesta kun vain me naiset tajuttais kusetuksen ja rakkauden raja. Kosovolaiset on kusetuksen mestareita ja pitävät naisia tosiaan pelkkinä lypsylehminä..

• olet oikeassa
        tätä.. kirjoitti:

..Niin tuttua tarinaa.
        Voi herra jesta kun vain me naiset tajuttais kusetuksen ja rakkauden raja. Kosovolaiset on kusetuksen mestareita ja pitävät naisia tosiaan pelkkinä lypsylehminä..

Kyllä, olet oikeassa, noin 10% on tosissaan ja loput pelkkiä hyväksikäyttäjiä.
        Ottakaa nyt hyvät naiset neuvoista oppia, ei niitä tänne turhaan kirjoitella!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe