päällimmäinen tunne tällä palstalla? Jokaisellahan on mahdollisuus rakentaa elämästään mielekäs ja se on vain itsestä kiinni, ei siitä onko mahdollinen poika- tai tyttöystävä koko ajan vierellä!
Minusta tuntuu että monet elävät vain saadakseen parin itselleen ja onhan sekin yksi elämän päämääriä, mutta en käsitä, miksi koko elämä on merkityksetöntä, ellei paria satu löytämään alle kakskymppisenä! Kun tilastotkin sanovat, että nuoruuden rakkaussuhteet ei monesti tuppaa kestämään myöhempää arkea. Niitä vaan useat kuitenkin ihannoi.
Nuoruus on kumppaninhakuaikaa, se myönnettäköön, mutta ei se kumppani ole todellakaan ainoa, jonka vuoksi täällä eletään, vaan meidän tulisi kokeilla mahdollisuuksiamme monilla meitä kiinnostavilla alueilla, eikä jähmettyä siihen luuloon, että yksi ihminen voisi täyttää koko elämämme sisällön - se olisi sitäpaitsi aika paljon siltä ihmiseltä vaadittukin ja mitä se toinen sitten siitä saisi?
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa elämä omiin käsiinne ja miettiä, mikä teitä miellyttää ja tehdä niitä asioita, joista nautitte - kyllä se kumppanikin tulee matkan varrella sitten aika monelle vastaan -ilman pakonomaista hakemista ja kiukuttelua.
Elämä on ainutkertainen, siis ainutkertainen, joten älkää tuhlatko sitä murehtimiseen mahdollisten epäonnistuneiden ihmissuhteiden takia, vaan ihan totta kulkekaa avoimin mielin eteenpäin ja ottakaa seuraava mahdollisuus vastaan. Mutta se mahdollisuus ei osaa tulla oven taakse ovikelloa soittamaan, joten lähtekään ulos ja erilaisiin tapahtumiin ja illanviettoihin, missä tapaatte muita nuoria. Opetelkaa tuntemaan itsenne ja toteuttamaan omia mieltymyksiänne, eläkää.
Pettymykset kuuluu elämään, niistä on vain mentävä yli ja jatkettava elämää - ja elämä jatkuu. Voimia teille kaikille matkalle omaan elämään.
Minkä takia monilla
18
1034
Vastaukset
- DoS
niin en uskoisi, et olisin sinkku. Siihen ikävä kyllä tarvitaan 2. Ja kun ei miellytä ketään niin ei, vaikka ns. normaali olenkin.
- katkeruus on
Minusta tuntuu että monet elävät vain saadakseen parin itselleen ja onhan sekin yksi elämän päämääriä, mutta en käsitä, miksi koko elämä on merkityksetöntä, ellei paria satu löytämään alle kakskymppisenä!
Elämä on ainutkertainen, siis ainutkertainen, joten älkää tuhlatko sitä murehtimiseen mahdollisten epäonnistuneiden ihmissuhteiden takia, vaan ihan totta kulkekaa avoimin mielin eteenpäin ja ottakaa seuraava mahdollisuus vastaan.
Pettymykset kuuluu elämään, niistä on vain mentävä yli ja jatkettava elämää - ja elämä jatkuu.
Elämään kuuluu paljon muutakin kuin parisuhde. On kaverisuhteet ja mahdollisesti harrastukset ja päämäärät, joita haluaa saavuttaa jne. Elämä on iso kokonaisuus erilaisia projekteja, jotka kukin määrittelee omassa elämässään, ei pelkkä kysymys siitä, onko sinkku vai ei. Se on sitä nykyajan harhaa, kun kaikkialla mainostetaan vain seksiä ja parisuhteita ja kauneutta - ei kaikki voi olla edes kauniitakaan ainakaan ulkoisesti vaikka haluaisikin, mutta sen "rumuutensa" kanssakin on vain opittava elämään...Nuoruus on vaikeaa aikaa, se myönnettäköön. - DoS
katkeruus on kirjoitti:
Minusta tuntuu että monet elävät vain saadakseen parin itselleen ja onhan sekin yksi elämän päämääriä, mutta en käsitä, miksi koko elämä on merkityksetöntä, ellei paria satu löytämään alle kakskymppisenä!
Elämä on ainutkertainen, siis ainutkertainen, joten älkää tuhlatko sitä murehtimiseen mahdollisten epäonnistuneiden ihmissuhteiden takia, vaan ihan totta kulkekaa avoimin mielin eteenpäin ja ottakaa seuraava mahdollisuus vastaan.
Pettymykset kuuluu elämään, niistä on vain mentävä yli ja jatkettava elämää - ja elämä jatkuu.
Elämään kuuluu paljon muutakin kuin parisuhde. On kaverisuhteet ja mahdollisesti harrastukset ja päämäärät, joita haluaa saavuttaa jne. Elämä on iso kokonaisuus erilaisia projekteja, jotka kukin määrittelee omassa elämässään, ei pelkkä kysymys siitä, onko sinkku vai ei. Se on sitä nykyajan harhaa, kun kaikkialla mainostetaan vain seksiä ja parisuhteita ja kauneutta - ei kaikki voi olla edes kauniitakaan ainakaan ulkoisesti vaikka haluaisikin, mutta sen "rumuutensa" kanssakin on vain opittava elämään...Nuoruus on vaikeaa aikaa, se myönnettäköön.aina epäonnistuu. Juuri suhteissa epäonnistumisprosentti on isompi kuin muissa asioissa. Itse olen myös sen kokenut, en ensimmäistä enkä takuulla vikaa kertaa.
- katkeruus on
DoS kirjoitti:
aina epäonnistuu. Juuri suhteissa epäonnistumisprosentti on isompi kuin muissa asioissa. Itse olen myös sen kokenut, en ensimmäistä enkä takuulla vikaa kertaa.
ilmeneen, jos ei elämä perustu muulle kuin sille ainoalle ihmissuhteelle (tämä kuvastuu kirjoituksestasi, en tiedä olen ehkä väärässä), joten kannattaa hankkia elämään sellaista sisältöä, josta nauttii, sillä onnelliset ihmiset vetävät puoleensa onnellisia ihmisiä.
Monien tämän palstan kirjoittelijoiden pitäisi ottaa elämä omiin käsiinsä ja alkaa elämään sellaista elämää, joka antaa itselle tyydytystä ja mahdollistaa toiveiden täyttymistä ainakin jossain määrin.
Sillä aikaa kun surkuttelee omaa kohtaloaan, jos on terve ja mahdollisuudet lähes kaikkeen fyysiseen, menettää aikaa olla onnellinen ja tehdä asioita joista nauttii. Elämä on oppiretki omaan itseen ja itsensä tuntemiseen ja huikea retki onkin, sen kun tajuaisi mahdollisimman nuorena.
Kompastumisen jälkeen on vain noustava. Se on jokaisella sama juttu. Kukaan ei vastoinkäymisiltä säästy, jos se yhtään lohduttaa, sano muut mitä tahansa. - DoS
katkeruus on kirjoitti:
ilmeneen, jos ei elämä perustu muulle kuin sille ainoalle ihmissuhteelle (tämä kuvastuu kirjoituksestasi, en tiedä olen ehkä väärässä), joten kannattaa hankkia elämään sellaista sisältöä, josta nauttii, sillä onnelliset ihmiset vetävät puoleensa onnellisia ihmisiä.
Monien tämän palstan kirjoittelijoiden pitäisi ottaa elämä omiin käsiinsä ja alkaa elämään sellaista elämää, joka antaa itselle tyydytystä ja mahdollistaa toiveiden täyttymistä ainakin jossain määrin.
Sillä aikaa kun surkuttelee omaa kohtaloaan, jos on terve ja mahdollisuudet lähes kaikkeen fyysiseen, menettää aikaa olla onnellinen ja tehdä asioita joista nauttii. Elämä on oppiretki omaan itseen ja itsensä tuntemiseen ja huikea retki onkin, sen kun tajuaisi mahdollisimman nuorena.
Kompastumisen jälkeen on vain noustava. Se on jokaisella sama juttu. Kukaan ei vastoinkäymisiltä säästy, jos se yhtään lohduttaa, sano muut mitä tahansa.olin onnellinen tai en. Toisekseen alkaa naisten kehumisetkin tuntumaan turhilta kun ei mitään kuitenkaan tapahdu...Vaikka olenkin komea kuten sanovat ;)
- katkeruus on
DoS kirjoitti:
olin onnellinen tai en. Toisekseen alkaa naisten kehumisetkin tuntumaan turhilta kun ei mitään kuitenkaan tapahdu...Vaikka olenkin komea kuten sanovat ;)
jos on ulkoisia avuja ;), mutta ei ihmissuhteet perustu pelkkään ulkonäköön vaan siihen henkisen puolen yhteensopivuuteen pidemmän päälle. Pitää olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhteisiä näkökantoja ja mielipiteitä ja yhteinen tulevaisuuden näkymä. Ja noi vaan harvoin skulaa yhteen monen kanssa ja siitäpä se etsiminen ja pettyminen ja etsiminen johtuukin, mutta näiden kokemusten välissäkin pitää muistaa, että on se oma elämä, jota kunkin pitää itsessään toteuttaa. Sitä paitsi mitä enemmän ihmisiä tapaa, sitä varmemmin alkaa tietää, minkälaista tyyppiä hakee. Ei pidä ihmetellä, jos yhtenä päivänä ajatteleekin jonkun kohdalla, no tota en ainakaan kestäis! Niikin voi käydä, ei pidä luulla, että elämässä on itse aina vain se joka jätetään. Mutta tsemppiä sulle, nyt pitää laittaa hanskat heiluu, on toi safkis ohi!
- DoS
katkeruus on kirjoitti:
jos on ulkoisia avuja ;), mutta ei ihmissuhteet perustu pelkkään ulkonäköön vaan siihen henkisen puolen yhteensopivuuteen pidemmän päälle. Pitää olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja yhteisiä näkökantoja ja mielipiteitä ja yhteinen tulevaisuuden näkymä. Ja noi vaan harvoin skulaa yhteen monen kanssa ja siitäpä se etsiminen ja pettyminen ja etsiminen johtuukin, mutta näiden kokemusten välissäkin pitää muistaa, että on se oma elämä, jota kunkin pitää itsessään toteuttaa. Sitä paitsi mitä enemmän ihmisiä tapaa, sitä varmemmin alkaa tietää, minkälaista tyyppiä hakee. Ei pidä ihmetellä, jos yhtenä päivänä ajatteleekin jonkun kohdalla, no tota en ainakaan kestäis! Niikin voi käydä, ei pidä luulla, että elämässä on itse aina vain se joka jätetään. Mutta tsemppiä sulle, nyt pitää laittaa hanskat heiluu, on toi safkis ohi!
että en osaa olla imelä naisten seurassa. Pieni säädöllä saisin itsestäni varmaan ns. pelimannin mut luonne sotii vastaan.
Ehkä pitää vaan tyytyä nuolemaan näppejä. Pieni sutina olisi paikallaan, että en tiedä pitäskö etsii sit yhden yön juttua, vaikken ole sellaisia vielä harrastellutkaan. - jotka kumppania etsii
DoS kirjoitti:
että en osaa olla imelä naisten seurassa. Pieni säädöllä saisin itsestäni varmaan ns. pelimannin mut luonne sotii vastaan.
Ehkä pitää vaan tyytyä nuolemaan näppejä. Pieni sutina olisi paikallaan, että en tiedä pitäskö etsii sit yhden yön juttua, vaikken ole sellaisia vielä harrastellutkaan.kiinnostu imelistä miehistä, vaan miehistä jotka osaa ottaa vastuun itsestä ja naisesta ja mahdollisesta yhteisestä tulevaisuudesta. Ei pelimannit etsi pysyvää suhdetta eikä sitä pysyvää suhdetta yhden yön jututkaan korvaa.
Sun juttujen perusteella oot varmaan ihan kunnon tyyppi, mutta katkeroitunut kun et oo löytäny sitä "oikeaa". Sun pitäis ensin päästä tosta katkeruudesta eroon kato elämä on ihan kivaa kunhan sen vain oivaltaa. Jos mä oisin sä, niin mä jatkaisin vaan etsintää niin kauan kunnes löytäisin kunnollisen ihmisen vierelleni, ja p----t välittäisin niistä aivottomista olioista joita kohdalle väistämättä sattuu. Ethän säkään kuitenkaan varmaan halua ketä vaan ja millä hinnalla vaan. Kun onnea ei rakenneta tuuleen. Eiks ni! ;)
- ei nää tajua
Ei sitä paitsi ihmisestä ole kunnon parisuhteeseen ennenkun on tyytyväinen elämäänsä sinkkuna.
Pitää olla omia juttuja joista saa nautintoa - sillon ei tule liian riippuvaiseksi toisesta ihmisestä.
EI nää tunnu tajuavan et parisuhde itsessäänkin on kovaa työtä eikä mikään automaattinen taivas.- katkeruus on
Sä tunnut tajuavan, mitä tarkoitin!
- mutta...
hukkaan menee tällä palstalla.
- hukkaan, jos
yksikin ihminen pystyy ymmärtää, mitä siinä tarkotettiin ja alkaa kehittää sitä sisäistä minäänsä... Kun tolla tuleen maakamaan jäämisellä ei pääse yhtään eteenpäin tässä elämässä. Kyllä meistä monista olis palomiehiks sammuttaa se palo, mutta jonkun pitäis opastaa, miten se sammuttaminen tapahtuu, ettei käy niin että liekit vaan suurenee...
Tähän meidän kaikkien tulis pyrkiä, tekemään omasta elämästä itse onnellinen elää. Ei me voida ketään toista velvoittaa tekemään meistä onnellisia ja on surullista jos voidaan elää vain toisen ihmisen kautta ja saada tunnustusta ainoastaan poikaystävinä, aviomiehinä, vaimoina tai äiteinä. Elämä ei kaadu siihen jos ketään ei löydy, on turhaa itkeä yksin kotona kun voisi tehdä itse itsensä onnellisemmaksi.
Pitää ottaa vastuu itsestä ja omasta elämästä, eikä elää vaaleanpunaisissa hattarapilvissä oikeaa odotellen.Itselläni ei ole katkeruutta enää oikeastaan minkään asian suhteen. Tuossa vielä vuos pari sitten olin aika pahasti katkeroitunut sen suhteen miksi ei mikään onnistu.
Nyt olen viimein pääsemässä siihen pisteeseen etten vain enää välitä. Paljon mukavempi elää kun ei tarvii panikoida ja hössöttää asioiden suhteen vaan voi pelkästään antaa niiden olla.
Ja ei en ole masentunut joten ei tarvii tarjota mitään lääkäri linkkejä mulle, oon vaan tajunnut elämän realismit ja nyt olo on parempi kuin ennen joten jatkan samaa rataa.
Katsellaan mitä tulee, mutta jos mitään ei tule niin eipähän ainakaan vituta kun ei odota mitään. :)
"nuoruuden rakkaussuhteet ei monesti tuppaa kestämään myöhempää arkea. Niitä vaan useat kuitenkin ihannoi."
Tästä pitää sen verran sanoa, että ei kyse ole siitä nuoruudesta vaan siitä että ne on ensimmäisiä kertoja. Ihan yhtä hienoja ne on kaverilla joka on 15v tai 25v kun ekaa kertaa jonkun tapaa. Tietty jos aletaan olemaan yli 30v niin ei varmaan jaksa enää kiinnostaa. :)- vaikka katkera
kuin noin yksipuolisesti asioihin suhtautuva. Ei sillä, etteikö avauksessa olisi ihan asiaakin.
- yksipuolista???
Ihan asiaa, jos ymmärtää.
- rerewffewf
Hyvä kirjoitus. Mielestäni ihmiset lokeroi itseään ja sitä kautta peilaa itseänsä suhteessa muihin.
Anteeksi että olen ylipainoineen, anteeksi että minulla ei ole parisuhdetta, anteeksi että olen lopettanut kouluni kesken, anteeksi että olen jäänyt työttömäksi tai lomautetuksi enkä ole kunnon kansalainen, anteeksi että minulla ei ole elämää eli sitä perus asuntolainaa ja paria lasta.
Siis noilla asioilla ihmiset vertailee itseään muihin. Ja pitää näyttää että pärjätään kun velaksi ostellaan uusia autoja jne...
Ja koulutus muutenkin että arvot tulee sen mukaan mitä olet opiskellut ja sitten luokittelee sut duunariksi=luuseriksi tai koulutetuksi=menestyjäksi, vaikka arvostaisi ihan muita asioita. Ja se rahan perässä juokseminen muutenkin ja ja...
Relatkaa... - ..............................
"Nuoruus on kumppaninhakuaikaa, se myönnettäköön, mutta ei se kumppani ole todellakaan ainoa, jonka vuoksi täällä eletään, vaan meidän tulisi kokeilla mahdollisuuksiamme monilla meitä kiinnostavilla alueilla, eikä jähmettyä siihen luuloon, että yksi ihminen voisi täyttää koko elämämme sisällön"
Ei koko elämän sisällön mutta how about tarve tulla kohdatuksi, hellyys, seksi, rakkaus.
Eli ei siinä suhteessa mitään oleellista ole ilmankin voi olla. Ihan kuin ei ihminen tarvi toista munuaistaan, ei jalkojaan tai välttämättä käsiään, ei silmätkään välttämättömyys ole. Moni pärjää ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475405Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612176Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1421742- 171525
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5132881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se210926