Eroon "kaljamahasta" ?

Määä.

Miten pääsee eroon vyötärönseudulle kerääntyneestä liikarasvasta? Kyseessä ei kuitenkaan ole kaljamaha. En juo kaljaa enkä muita alkoholijuomia kuin muutaman kerran vuodessa. Mikään dietti ei kiinnosta koska en muuten ole ylipainoinen. Kädet ja ranteet on jo nyt kuin narut joten en halua painoa pois kuin vatsan alueelta. Jos alan dietille niin vatsa on se mikä lähtee viimeiseksi kun haluan että se lähtee ensimmäiseksi. Auttakaa.....

63

23620

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

Numero 1: aloita kuntoilu, ja tarkista ruokavaliosi kuntoon.

Numero 2: lue kohta 1

Ps.kaljamaha on vain sanonta, sillä ei sinänsä ole tekemistä itse kaljan juomisen kanssa.

• Juulia

-Jos kaljamaha ei ole omassa kehossa niin laita kierrätykseen. Vie pubiin ja jätä sinne.
      -Jos on omassa niin rupea harrastamaan uimista. Punttisali tai polkupyöräily. Jotakin joka tuntuu kivalta ennen kaikkea. Parasta olisi olisi jos rasitus kohdistuisi vatsalihaksiin. ryhdistyisivät yleisen rasvanpolton lisäksi.

• Ravitsemutiede

Wikipediassa on muuten oma sivu kaljamahasta. Siinä todetaan, että kaljamaha ei ole yhteydessä kaljan juontiin.

Rasva on kaljamahassa vatsalihasten ja vatsakalvojen alla vatsaontelon sisällä. Siis siellä suolten seassa on suuri määrä rasvaa. Joskus tätä rasvaa on jopa niin paljon, että se painaa vatsalaukkua ylöspäin, jolloin tulee helposti närästystä ja happoista ruokaa nousee alhaalta tulevan ylimääräisen paineen takia ruokatorveen.

Asia on vain valitettavasti niin, että nimenomaan vatsaontelossa oleva rasva on vaarallista. Aiheuttaa metobolisen oireyhtymän, jossa kolesteroli, verensokerit ja verenpaine nousevat.

Kaljamaha ei johdu alkoholista. Ruikulat kädet ja jalat voivat kyllä johtua alkoholista. Alkoholin suurkuluttajat eivät ole tavallista lihavampia, suurkuluttajanaiset ovat jopa muita laihempia. Suomalaiset saavat keskimäärin 5 % energiastaan alkoholista.

http://geocities.com/ravitsemustiede/alkoholi.htm

• Hitting bull
        Ravitsemutiede kirjoitti:

Wikipediassa on muuten oma sivu kaljamahasta. Siinä todetaan, että kaljamaha ei ole yhteydessä kaljan juontiin.

Rasva on kaljamahassa vatsalihasten ja vatsakalvojen alla vatsaontelon sisällä. Siis siellä suolten seassa on suuri määrä rasvaa. Joskus tätä rasvaa on jopa niin paljon, että se painaa vatsalaukkua ylöspäin, jolloin tulee helposti närästystä ja happoista ruokaa nousee alhaalta tulevan ylimääräisen paineen takia ruokatorveen.

Asia on vain valitettavasti niin, että nimenomaan vatsaontelossa oleva rasva on vaarallista. Aiheuttaa metobolisen oireyhtymän, jossa kolesteroli, verensokerit ja verenpaine nousevat.

Kaljamaha ei johdu alkoholista. Ruikulat kädet ja jalat voivat kyllä johtua alkoholista. Alkoholin suurkuluttajat eivät ole tavallista lihavampia, suurkuluttajanaiset ovat jopa muita laihempia. Suomalaiset saavat keskimäärin 5 % energiastaan alkoholista.

http://geocities.com/ravitsemustiede/alkoholi.htm

Onko wikipedia ehdoton tiedon mekka? Käsittääkseni sinne saa kirjoittaa kuka tahansa.

Itse nimittäin omasin kivan kaljamahan, sen sain kun muutaman vuoden tissuttelin miltei päivittäin. Sitten olin kuukauden juomatta mitään, ja TSADAM! -> 15 kiloa lähti painosta ja maha myös. Tippaakaan en liikuntaa harrastanut saati muuten oloani hyväksi tehnyt. Kalja-> kaljamaha, en oikein muuta selitystä keksi.

• asdassss2

Rasva lähtee laihduttamalla (dieetti urheilu) tai kirurgisesti. Ja laihduttamalla rasva lähtee tasaisesti joka puolelta kehoa, joten pelkän mahan "laihdutus" ei ole mahdollista.
      Mutta jos jätät vuodeksi kaiken rasvaisen ja sokerisen pois, syöt paljon proteiinia (lihaa) ja urheilet niin luultavasti vatsa on vuoden päästä paljon pienempi. Jos syöt hyvin (proteiinia muita tärkeitä aineita) ja urheilet niin muu kroppa pysyy normimitoissa ja saatat saada lihaksiakin, mutta rasva lähtee.

• mies 25w

siis toi kuntoilu on...

• vaikka

vatsalihaksista. Kun ne ovat kunnossa niin se jo itsessään vetää mahaa hieman "sisään". Loppu onkin sitten laihdutusta vaille.. Joillaki se rasvaa kertyy yhteen paikkaan, toisilla joka paikkaan.

• Määä.

Kiitos hyvistä vinkeistä. Kova kuntoilu ja dietti mietityttää koska haluan olla muuten niin sanotussa riskissä kunnossa mutta haluan vain isosta mahasta eroon. En halua olla kukkakeppi vaan lieväylipaino sopii minulle. Olen 178cm pitkä ja painoa on 88kg.
        En siis ole mikään riski kaveri mutta haluan että ylipainoa on vähän mutta ei vyötärössä.

• auttaa.
        Määä. kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä. Kova kuntoilu ja dietti mietityttää koska haluan olla muuten niin sanotussa riskissä kunnossa mutta haluan vain isosta mahasta eroon. En halua olla kukkakeppi vaan lieväylipaino sopii minulle. Olen 178cm pitkä ja painoa on 88kg.
        En siis ole mikään riski kaveri mutta haluan että ylipainoa on vähän mutta ei vyötärössä.

Se on totta, juu, etteivät kaikki ole ihan samanmuotoisia... xD

Ittellänikin tuppaa ensimmäiseksi pömpöttämään tuo vatsanseutu, vaikkei olisi paljoa ylimääräistä painoakaan.
        Tehostetulla rinnan ja polvien välille kohdistetulla liikkeillä hävisi sekin ongelma, ja tuloksena oli sivutuotteena aika hyvä peppukin...
        ;D

• on jo nyt
        Määä. kirjoitti:

20 kiloa ylipainoa, tuskin kuitenkaan pelkästään kaljamahassa. Mitä älyä olla " lievästi " ylipainoinen ennenkuin kukkakeppi. Liiasta rasvasta->painosta on vanhemmiten muutenkin vaikea päästä eroon, tahtoo vaan läsä lisääntyä. Ala vaan kukkakepiksi sovinnolla-varmasti parempi pitkässä juoksussa.

• yjgykty
        on jo nyt kirjoitti:

20 kiloa ylipainoa, tuskin kuitenkaan pelkästään kaljamahassa. Mitä älyä olla " lievästi " ylipainoinen ennenkuin kukkakeppi. Liiasta rasvasta->painosta on vanhemmiten muutenkin vaikea päästä eroon, tahtoo vaan läsä lisääntyä. Ala vaan kukkakepiksi sovinnolla-varmasti parempi pitkässä juoksussa.

Miksi kirjoittajalla on mukamas 20kg ylipainoa? Itse olen saman pituinen ja nykyään painan 86kg enkä todellakaan ole läski. Vaatekokoni on sama kuin silloin, kun olin laihaläski 70kg rimpula. Nykyään vaan painosta suurin osa on lihaksissa, toki hieman on myös pehmikettä. Silti näytän enemmänkin hintelältä kuin miltään kaapilta, mikään bodari en todellakaan ole, mutta toki vartalosta näkyy että urheilen paljon. Terveystarkastuksessakin hoitaja ihmetteli, että voinko todella painaa niin paljon, mutta kyllä se totta oli. Suunnittelemansa saarnan pitämisen siitä, että paino on korkeahko, jätti kyllä tekemättä. Eli siis jos joku kertoo pituutensa ja painonsa, ei siitä voi päätellä juuri mitään jos ei henkilöä näe. Peili on paljon parempi totuuden kertoja jos näkee itsensä realistisesti.

• Määä.
        on jo nyt kirjoitti:

Mitä hittoa oikein kirjoitat. Vai että 20kg ylipainoa. Kaikki ei ihannoi laihuutta. Koko lapsuuteni olin hoikka/laiha ja sain kuulla siitä koko kouluaikani. Nyt kun painoa on pikkaisen reilusti nautin olostani paitsi tuo killikka mahalla vähän häiritsee. Ikinä en enään halua olla kukkakeppi. Silläkin on iso merkitys onko se 20kg ylipaino punaista vai valkoista.

• vai kukkakeppi
        Määä. kirjoitti:

Mitä hittoa oikein kirjoitat. Vai että 20kg ylipainoa. Kaikki ei ihannoi laihuutta. Koko lapsuuteni olin hoikka/laiha ja sain kuulla siitä koko kouluaikani. Nyt kun painoa on pikkaisen reilusti nautin olostani paitsi tuo killikka mahalla vähän häiritsee. Ikinä en enään halua olla kukkakeppi. Silläkin on iso merkitys onko se 20kg ylipaino punaista vai valkoista.

syndrooma ! Itse olen 56v 188/76 ja enkä ole kukkakeppi ! Penkissä nostan 70 kiloa viiden sarjoina, enempää en edes yritä ! Kyykyissä riittää se 90 kg viiden sarjoina, se riittää tavalliselle kuntoijalle. Hiihdän talvessa riippuen tietysti talvesta 1000-2000 km, pyöräilen 8-10 000 km kesäsät riippuen, siihen vielä lisäksi luistelua jäällä, rullasuksia, rullaluistelua, sulkapalloa, spinnigiä ja salilla käyntiä pari kertaa viikossa syksyisin ja talvisin. Paras kombinaatio olisi tietysti monipuolisesti kaikkea, niin lihaksille kuin pumpulle. Liika lihaksikkuus 176 cm ja 88 kg !? vie aerobisen kunnon luokkaan rapa, eikä sydänliikuntaa juurikaan pysty tekemään, ei hyvä pitkässä juoksussa.

• ......
        Määä. kirjoitti:

tottakai sillä on väli mut suosittelen (itse entisenä alipainoisena)silti alkaan treenaamaan koko kroppaa ja lihasmassaa sen "valkoisen" tilalle, koska tulee vaikutelma et sussa paino tulee ylättävän paljon juuri "valkoisesta" koska "Kädet ja ranteet on jo nyt kuin narut"

Paras vaihtoehto on se et alat syömään monipuolisesti (ja terveellisesti)ja harrastat liikuntaa riittävästi. Muista ettei muutos tapahdu äkkiä. Luultavasti vuoden päästä olet hyvässä kunnossa.

Toinen vaihtoehto on että korvaat jonkin päivittäis tavaran kevyt tuotteella. Tuttu vaihtoi kolan lightiin, eikä muuttanut muuten elämän tapojaan ja laihtui vuodessa n6kiloa

• dfgdf
        vai kukkakeppi kirjoitti:

syndrooma ! Itse olen 56v 188/76 ja enkä ole kukkakeppi ! Penkissä nostan 70 kiloa viiden sarjoina, enempää en edes yritä ! Kyykyissä riittää se 90 kg viiden sarjoina, se riittää tavalliselle kuntoijalle. Hiihdän talvessa riippuen tietysti talvesta 1000-2000 km, pyöräilen 8-10 000 km kesäsät riippuen, siihen vielä lisäksi luistelua jäällä, rullasuksia, rullaluistelua, sulkapalloa, spinnigiä ja salilla käyntiä pari kertaa viikossa syksyisin ja talvisin. Paras kombinaatio olisi tietysti monipuolisesti kaikkea, niin lihaksille kuin pumpulle. Liika lihaksikkuus 176 cm ja 88 kg !? vie aerobisen kunnon luokkaan rapa, eikä sydänliikuntaa juurikaan pysty tekemään, ei hyvä pitkässä juoksussa.

Niin tuossa aikaisemmin kirjoitin että olen sen 178/86kg, mutten läski enkä edes mielestäni ylipainoinen vaikka painoindeksi muuta väittääkin. Penkistä nousee hieman reilu 100kg, mutten ole todellakaan keskittynyt penkkiin enkä mihinkään muuhunkaan, vaan ihan koko vartaloon, tosin salillakaan ei tule paljoa käytyä, ehkä kerran tai enintään 2 kertaa viikossa. Sen lisäksi kotona tulee tehtyä jonkinverran lihasharjoittelua. Aerobista liikuntaa tuleekin sitten harrastettua pyöräilyn muodossa melko paljon ympäri vuoden, säässä kuin säässä, sillä kuljen kaikki työmatkat ja muut pyörällä ja lisäksi tulee ajettua ihan kuntoilumielessä. Päivässä siis tulee ihan pakollisista menoista jo vähintään 20km. Pyöräilykunto on siis kohdallaan. Juostakin jaksan, sillä cooperissa menee 3000 rikki. Tosin mitään pitempää matkaa ei kyllä ehkä tämänpainoisena kannata alkaa juoksemaan, sillä omat jalkani kyllä kipeytyvät jos tarvitsee yli 10km juosta. Mutta siis hieman painavampikin voi olla hyvässä aerobisessakin kunnossa ja edelleenkään mielestäni tuo paino on pelkkä numero, joka ei kerro kovinkaan paljoa siitä miltä ihminen näyttää tai millaisessa kunnossa hän on.

• sä oot heinäseiväs
        vai kukkakeppi kirjoitti:

Jessus mikä alipainoinen anorektikko olet sinä.

"Liika lihaksikkuus vie aerobisen kunnon", höpö höpö.

Jätkähän on pihalla kuin lumiukko, koitahan saada hiukan lihaa luittesi ympärille, anorektinen olomuotosi ei todellakaan ole hyväksi terveydellesi.

Et ole kukkakeppi olet anorektinen heinäseiväs.

• vastaa
        sä oot heinäseiväs kirjoitti:

Jessus mikä alipainoinen anorektikko olet sinä.

"Liika lihaksikkuus vie aerobisen kunnon", höpö höpö.

Jätkähän on pihalla kuin lumiukko, koitahan saada hiukan lihaa luittesi ympärille, anorektinen olomuotosi ei todellakaan ole hyväksi terveydellesi.

Et ole kukkakeppi olet anorektinen heinäseiväs.

Terveys todellakin on kunnossa, mutta näistä bodaripojista ei ole takeita. Ikää siis 56 pituus 188 cm paino 76 kg. Leposyke 38 maksimi 185, verenpaine 110/65, hemoglobiini 172 jne... Eli kunnossa ollaan. Liikuntaa vuodessa 470-500 tuntia: Pyöräily, hiihto, rullahiihto, rullaluistelu, luistelu, spinning, sulkapallo, saliharjoittelu. Kaverini 38 v (175/80), on yli 20 vuotta käynyt aktiivisesti salilla ja siinä sivussa yrittänyt myöskin tehdä aerobista liikuntaa (pyöräily, hiihto,juoksu), mutta jo tuokin (" liikapaino " / lihakset) tekee hänestä niin surkean aerobiseen liikuntaan, ettei hänen kanssaan viitsi lähteä yhdessä lenkille, koska siinä saa paleltumisvammoja hiljaisen vauhdin vuoksi. Ihmeellistä mutta totta.

• kaverini on jne...
        vastaa kirjoitti:

Terveys todellakin on kunnossa, mutta näistä bodaripojista ei ole takeita. Ikää siis 56 pituus 188 cm paino 76 kg. Leposyke 38 maksimi 185, verenpaine 110/65, hemoglobiini 172 jne... Eli kunnossa ollaan. Liikuntaa vuodessa 470-500 tuntia: Pyöräily, hiihto, rullahiihto, rullaluistelu, luistelu, spinning, sulkapallo, saliharjoittelu. Kaverini 38 v (175/80), on yli 20 vuotta käynyt aktiivisesti salilla ja siinä sivussa yrittänyt myöskin tehdä aerobista liikuntaa (pyöräily, hiihto,juoksu), mutta jo tuokin (" liikapaino " / lihakset) tekee hänestä niin surkean aerobiseen liikuntaan, ettei hänen kanssaan viitsi lähteä yhdessä lenkille, koska siinä saa paleltumisvammoja hiljaisen vauhdin vuoksi. Ihmeellistä mutta totta.

Minun painoindeksini on jotakuinkin 28 olenko ylipainoinen?

Juoksen lyhyitä lenkkejä kovavauhtiseti jolloin saan maksimihapenottokykyyn parannusta.

Juoksen cooperin-testissä hieman yli 3000m.

Maksimisyke oli taanoin 220 ja silti hapenottokyvyksi mitattiin älytön lukema.

Maksimi hapenottokykyä (VO2max) saa kasvatettua parhaiten lyhyillä ja kovavauhtisilla lenkeillä -itsellä noin 5km. Pidemmillä lenkeillä lisäenergian tuotto saadaan maitohappokäymisellä anaerobisesti.

Vanhuksille on paljon tärkeämpää hyvä lihaskunto kuin kykeneminen maratoniin. Hyvällä lihaskunnolla varustettu vanhus pääsee pääsee itse ylös sängystä.

Sinä perustat oman näkökantasi yhteen kaveriisi joka ei ole edes kovin lihaksikas ja oletat että kaikki itseäsi lihaksikkaammat ovat automaattisesti itseäsi huonommassa anaerobisessa kunnossa. Lisäksi kaverisi on sinua niin paljon lyhyempi että jo pelkästään se aiheuttaa hitaamman vauhdin lenkkeillessä.

Huvittuneena muistelen armeija-aikoja, kun nämä kestävyyskuntoihmeet sippasivat täyspakkausmarssilla ihan täysin, ei riittänyt lihasvoima kantamaan oman painon lisäksi "lisävarusteita" itsellä oli kahdenkin joukkuetoverin reput ja yksi SANLA omien varusteiden lisäksi loppumarssilla. Muistan ihmetelleeni kovasti eräänkin kaverin jaksamista, hän juoksi coopperissa muistaaksen 3600m itse juoksin tuolloin jotain 2950m. Tuo "coopperimestari" kuitenkin oli yksi jonka reppua jouduin kantamaan loppumatkan.

Ei auta pientä ihmistä jos jaksaa juosta älyttömän pitkään jos ei jaksa kantaa edes juomapulloa oman painon lisäksi.

• oli taannoin
        kaverini on jne... kirjoitti:

Minun painoindeksini on jotakuinkin 28 olenko ylipainoinen?

Juoksen lyhyitä lenkkejä kovavauhtiseti jolloin saan maksimihapenottokykyyn parannusta.

Juoksen cooperin-testissä hieman yli 3000m.

Maksimisyke oli taanoin 220 ja silti hapenottokyvyksi mitattiin älytön lukema.

Maksimi hapenottokykyä (VO2max) saa kasvatettua parhaiten lyhyillä ja kovavauhtisilla lenkeillä -itsellä noin 5km. Pidemmillä lenkeillä lisäenergian tuotto saadaan maitohappokäymisellä anaerobisesti.

Vanhuksille on paljon tärkeämpää hyvä lihaskunto kuin kykeneminen maratoniin. Hyvällä lihaskunnolla varustettu vanhus pääsee pääsee itse ylös sängystä.

Sinä perustat oman näkökantasi yhteen kaveriisi joka ei ole edes kovin lihaksikas ja oletat että kaikki itseäsi lihaksikkaammat ovat automaattisesti itseäsi huonommassa anaerobisessa kunnossa. Lisäksi kaverisi on sinua niin paljon lyhyempi että jo pelkästään se aiheuttaa hitaamman vauhdin lenkkeillessä.

Huvittuneena muistelen armeija-aikoja, kun nämä kestävyyskuntoihmeet sippasivat täyspakkausmarssilla ihan täysin, ei riittänyt lihasvoima kantamaan oman painon lisäksi "lisävarusteita" itsellä oli kahdenkin joukkuetoverin reput ja yksi SANLA omien varusteiden lisäksi loppumarssilla. Muistan ihmetelleeni kovasti eräänkin kaverin jaksamista, hän juoksi coopperissa muistaaksen 3600m itse juoksin tuolloin jotain 2950m. Tuo "coopperimestari" kuitenkin oli yksi jonka reppua jouduin kantamaan loppumatkan.

Ei auta pientä ihmistä jos jaksaa juosta älyttömän pitkään jos ei jaksa kantaa edes juomapulloa oman painon lisäksi.

220 ja silti hyvä maksimihapenotto ?! Mitähän tuo lause kertoo sun tiedoistasi suorituskyvystä. Kaksi asiaa, joilla ei mitään tekemistä keskenään ??? Kukaan ei ole sanonut ettei lihaskuntokuntoharjoituksia kannattaisi tehdä. " Liiasta" lihasmassasta kun ei tavallisessa elämässä ole mitään hyötyä ja samalla pelkkä voimailu ei kehitä sydäntä millään tavalla. Verenkiertoelismistön kunto on pääasia ihmiselle (vrt. suomaliset kansataudit)lisättynä säilyttävällä lihaskuntoharjoituksella.

• mitä se kertoo?
        oli taannoin kirjoitti:

220 ja silti hyvä maksimihapenotto ?! Mitähän tuo lause kertoo sun tiedoistasi suorituskyvystä. Kaksi asiaa, joilla ei mitään tekemistä keskenään ??? Kukaan ei ole sanonut ettei lihaskuntokuntoharjoituksia kannattaisi tehdä. " Liiasta" lihasmassasta kun ei tavallisessa elämässä ole mitään hyötyä ja samalla pelkkä voimailu ei kehitä sydäntä millään tavalla. Verenkiertoelismistön kunto on pääasia ihmiselle (vrt. suomaliset kansataudit)lisättynä säilyttävällä lihaskuntoharjoituksella.

Annappas nyt tulla faktatietoa suorituskyvystä.

No reippasti nyt kukkakeppi, kerro jo, jaa viisauttasi kaikille.

Kestävyysurheilijalla maksimisyke laskee kestävyyskunnon kasvaessa, senhän toki tiedätkin kun olet guru.

Mikä on liika lihasmassa?

"Liiasta" kestävyyskunnosta ei ole ole tavallisessa elämässä mitään hyötyä ja samalla pelkkä lenkkeily ei kehitä muuta kuin alipainoa.

Tuki ja liikuntaelinsairaudet lisääntyvät hälyttävällä vauhdilla ja kohta ihmiset tarvitsevat rollaattorin jo nelikymppisenä.

• ja älyttömällä
        mitä se kertoo? kirjoitti:

Annappas nyt tulla faktatietoa suorituskyvystä.

No reippasti nyt kukkakeppi, kerro jo, jaa viisauttasi kaikille.

Kestävyysurheilijalla maksimisyke laskee kestävyyskunnon kasvaessa, senhän toki tiedätkin kun olet guru.

Mikä on liika lihasmassa?

"Liiasta" kestävyyskunnosta ei ole ole tavallisessa elämässä mitään hyötyä ja samalla pelkkä lenkkeily ei kehitä muuta kuin alipainoa.

Tuki ja liikuntaelinsairaudet lisääntyvät hälyttävällä vauhdilla ja kohta ihmiset tarvitsevat rollaattorin jo nelikymppisenä.

" hapenotolla " ei ole tekemistä keskenään. Kestävyysurheilijalla maksimisyke laskee kestävyyskunnon kasvaessa ?! Jokaisella ihmisellä on oma luonnollinen maksimisykkeensä eikä sitä voi harjoittaa ylöspäin tai alaspäin. Ikä itsessään laskee maxsykkeitä ajan kanssa. Kestävyysurheilijalla sydämen koko on suuri suhteessa vaikka juuri voimailijoihin nähden, koska saliharjoittelulla ei ole juurikaan vaikutusta sydämmeen. Esimerkiksi Lance Armstrongilla, joka on jonkilainen kestävyysurheilija on maxsyke yli 200, vaikka hemmo lähentelee 40 ikävuotta. Liiasta kestävyysurheilusta ei ole mitään hyötyä, eikä kehitä muuta kuin alipainoa ? Mikä on alipaino ? Jos ja kun henkilö on hoikka, ei se tarkoita sitä että olisi alipainoinen. Lihaksia voi silti olla vaikka niitä ei olisikaan " bodattu " . Katsoppas vaikka hiihtäjien kehoa kun joskus vaihtavat paitaa kisojen jälkeen maalialueella. Sixpackit näkyy selvästi-kädet, hartiat, jalat ovat täynnä jänteviä lihaksia, miten muuten voisi esim. hiihtää 50 kilometriä lähes koko ajan tasatyönnöllä kohtuullisen pahat ylämäetkin mukaan lukien. Tuki ja liikuntaelinsairaudet lisääntyvät hälytävällä vauhdilla, kun 60 % suomalaisista miehistä esimerkiksi on liian ylipainoisia, eikä nivelet kestä moista painoa ja liikunta (aerobinen) on olematonta puhumattakaan lihaskunnosta. Tähän ylipainoon liittyy myös kansatautimme diabetes, mikä lisääntyy vanhempien ja etenkin nuorison keskuudessa huimaavaa vauhtia. Kestävyysurheilijat ovat sen vuoksi hoikkia, koska liika paino ja liiallinen "lihasmassa " syövät turhaan happea, kun läskiä ja lihasta joudutaan hinaamaan mukana liikuntasuorituksen aikana. Toisekseen kuntosaliharjoittelulla ( bodaus 8-12 toistoa) tuotetaan voimaa anaerobisesti), eikä lihakseen tällöin muodostu hiusverisuonistoa hapettamaan tarvittaa lihasta aerobisessa liikunnassa, siksi bodaamalla saatu lihasmassa liiallisessa määrässä on haitaksi. Mitäs vielä haluat ?

• puhut
        ja älyttömällä kirjoitti:

" hapenotolla " ei ole tekemistä keskenään. Kestävyysurheilijalla maksimisyke laskee kestävyyskunnon kasvaessa ?! Jokaisella ihmisellä on oma luonnollinen maksimisykkeensä eikä sitä voi harjoittaa ylöspäin tai alaspäin. Ikä itsessään laskee maxsykkeitä ajan kanssa. Kestävyysurheilijalla sydämen koko on suuri suhteessa vaikka juuri voimailijoihin nähden, koska saliharjoittelulla ei ole juurikaan vaikutusta sydämmeen. Esimerkiksi Lance Armstrongilla, joka on jonkilainen kestävyysurheilija on maxsyke yli 200, vaikka hemmo lähentelee 40 ikävuotta. Liiasta kestävyysurheilusta ei ole mitään hyötyä, eikä kehitä muuta kuin alipainoa ? Mikä on alipaino ? Jos ja kun henkilö on hoikka, ei se tarkoita sitä että olisi alipainoinen. Lihaksia voi silti olla vaikka niitä ei olisikaan " bodattu " . Katsoppas vaikka hiihtäjien kehoa kun joskus vaihtavat paitaa kisojen jälkeen maalialueella. Sixpackit näkyy selvästi-kädet, hartiat, jalat ovat täynnä jänteviä lihaksia, miten muuten voisi esim. hiihtää 50 kilometriä lähes koko ajan tasatyönnöllä kohtuullisen pahat ylämäetkin mukaan lukien. Tuki ja liikuntaelinsairaudet lisääntyvät hälytävällä vauhdilla, kun 60 % suomalaisista miehistä esimerkiksi on liian ylipainoisia, eikä nivelet kestä moista painoa ja liikunta (aerobinen) on olematonta puhumattakaan lihaskunnosta. Tähän ylipainoon liittyy myös kansatautimme diabetes, mikä lisääntyy vanhempien ja etenkin nuorison keskuudessa huimaavaa vauhtia. Kestävyysurheilijat ovat sen vuoksi hoikkia, koska liika paino ja liiallinen "lihasmassa " syövät turhaan happea, kun läskiä ja lihasta joudutaan hinaamaan mukana liikuntasuorituksen aikana. Toisekseen kuntosaliharjoittelulla ( bodaus 8-12 toistoa) tuotetaan voimaa anaerobisesti), eikä lihakseen tällöin muodostu hiusverisuonistoa hapettamaan tarvittaa lihasta aerobisessa liikunnassa, siksi bodaamalla saatu lihasmassa liiallisessa määrässä on haitaksi. Mitäs vielä haluat ?

samaa mieltä kanssasi!

Ite taas teen silleen että pidän aerodynaamisen ja anaerobisen harjoittelun sopusoinnussa keskenään.

Kumpaakin tasapuolisesti!

• liiallisesti?

Koska lihasmassaa on liiallisesti?

Naturaalisti harjoitteleva ei saa liikaa lihasmassaa, hormoonihirviöt ovat erikseen.

Onhan se nyt naurettavaa jos ei aikuinen mies saa sataa kiloa liikkeelle missään nostomuodossa.

Sydämen koon kasvaessa syke siis pysyy samana? Mitäs sä oikein höpötät? Kyllä kylmä fakta on se että kestävyyskunnon kasvaessa maksimisykekin putoaa.

Kummallista juttua täällä kukkakepit jauhavat.

• kasvaessa
        liiallisesti? kirjoitti:

Koska lihasmassaa on liiallisesti?

Naturaalisti harjoitteleva ei saa liikaa lihasmassaa, hormoonihirviöt ovat erikseen.

Onhan se nyt naurettavaa jos ei aikuinen mies saa sataa kiloa liikkeelle missään nostomuodossa.

Sydämen koon kasvaessa syke siis pysyy samana? Mitäs sä oikein höpötät? Kyllä kylmä fakta on se että kestävyyskunnon kasvaessa maksimisykekin putoaa.

Kummallista juttua täällä kukkakepit jauhavat.

maksimisyke putoaa ?? Ei se mihinkään putoa kestävyyden lisääntyessä. Parempikuntoinen vain joutuu ponnistelemaan enemmän saavuttaaksen mahdollisen maksiminsa. Heikkokuntoisella tulee tappi pian vastaan.Henkilökohtaisesti hiihdossa minullakin keskisykkeet pyörii pitkällä tai keveyllä lenkillä 110-125 välissä ja jos halauan nostaa sykkeet vaikka 150 lyöntiin, on pistettävä puita uuniin ihan tosissan. Puhumattakaan mistään yli 180 lukemista. 180 lyöntiin täytyy monta kertaa lämmittää konetta esim 4x5 min veto, että saan pumpun noihin lukemiin.Lihasmassaa on silloin " liiallisesti " kun se haittaa aerobista liikuntaa->yhtä kuin painoa. Naurettavaa jos ei sataa kiloa saa liikkeelle, tarkoittanet nyt penkkipunnerrusta. Nämä kukkakeppihiihtäjät tuskin saavat tuota sataa kiloa penkissä, mutta silti et pysy 5 sekuntia heidän kanssaan tasatyöntökisassa, vaikka kukkakepillä ei " voimaa " olekaan.

• mitä häh?
        kasvaessa kirjoitti:

maksimisyke putoaa ?? Ei se mihinkään putoa kestävyyden lisääntyessä. Parempikuntoinen vain joutuu ponnistelemaan enemmän saavuttaaksen mahdollisen maksiminsa. Heikkokuntoisella tulee tappi pian vastaan.Henkilökohtaisesti hiihdossa minullakin keskisykkeet pyörii pitkällä tai keveyllä lenkillä 110-125 välissä ja jos halauan nostaa sykkeet vaikka 150 lyöntiin, on pistettävä puita uuniin ihan tosissan. Puhumattakaan mistään yli 180 lukemista. 180 lyöntiin täytyy monta kertaa lämmittää konetta esim 4x5 min veto, että saan pumpun noihin lukemiin.Lihasmassaa on silloin " liiallisesti " kun se haittaa aerobista liikuntaa->yhtä kuin painoa. Naurettavaa jos ei sataa kiloa saa liikkeelle, tarkoittanet nyt penkkipunnerrusta. Nämä kukkakeppihiihtäjät tuskin saavat tuota sataa kiloa penkissä, mutta silti et pysy 5 sekuntia heidän kanssaan tasatyöntökisassa, vaikka kukkakepillä ei " voimaa " olekaan.

Ahaa!

Penkkipunnerrus siis on ainoa nostomuoto, hyvä tietää tämäkin.

Sata kiloa on semmoinen paino että se pitäisi saada liikkeelle missä vain nostossa: penkki, maastaveto, kyykky, voimaleuaveto yms.

Koska liiallinen lihasmassa haittaa aerobista liikuntaa?

Minusta liiallinen aerobinen liikunta haittaa maksimilihasvoimaa.

"...mutta silti et pysy 5 sekuntia heidän kanssaan tasatyöntökisassa, vaikka kukkakepillä ei " voimaa " olekaan."

Ahaa, mielenkiintoista, siis jos minä nostan sata kiloa penkistä en pärjää hiihtäjälle tasatyöntökisassa. Mutta hiihtäjäpä ei pärjää minulle sotilaspenkkikisassa joten tasapeli.

Uskaltaisin silti epäillä että kestäisin kyllä 5 sekuntia mukana missä vain vauhdissa, ei tuo 5 sekuntia vielä mikään kestävyyssuoritus ole.

Veikkaanpa että jokainen MM-tason mieshiihtäjä saa sata kiloa penkistä ylös, en usko että olisi muuten paljon jakoa sillä tasolla hiihdellä.

Sinä kukkakeppihiihtäjänä et pysyisi ammattibodarin vauhdissa mukana juoksulenkillä, no ehkä sentään 5 sekuntia.

Kaikki eivät ehkä halua junnata hikilankuilla hemohesurheilua, jotkut ehkä haluavat kehittää myös lihaskuntoa.

Onhan hiihto toki "kuningasurheilulaji", kelle on kelle ei.

Tiesitkö että suurimmat maksimisykkeet löytyvät motocrossista, miksiköhän?

Ja kyllä se maksimisyke putoaa, tarkoitan nyt todellisesta maksimisykettä en laskennallista maksimisykettä.

Jos haluaa kehittää oman kehonsa suorituskykyä maksimaalisesti siinä ei pelkkä hiihto ja juoksu auta. Tiedätkö uheilulajia jossa ei tehdä voimaharjoittelua harjoituskaudella? Minäpä tiedän melko monta urheilulajia joissa ei harjoitella hiihtoa.

• keskustelua!
        mitä häh? kirjoitti:

Ahaa!

Sata kiloa on semmoinen paino että se pitäisi saada liikkeelle missä vain nostossa: penkki, maastaveto, kyykky, voimaleuaveto yms.

"...mutta silti et pysy 5 sekuntia heidän kanssaan tasatyöntökisassa, vaikka kukkakepillä ei " voimaa " olekaan."

Ahaa, mielenkiintoista, siis jos minä nostan sata kiloa penkistä en pärjää hiihtäjälle tasatyöntökisassa. Mutta hiihtäjäpä ei pärjää minulle sotilaspenkkikisassa joten tasapeli.

Uskaltaisin silti epäillä että kestäisin kyllä 5 sekuntia mukana missä vain vauhdissa, ei tuo 5 sekuntia vielä mikään kestävyyssuoritus ole.

Veikkaanpa että jokainen MM-tason mieshiihtäjä saa sata kiloa penkistä ylös, en usko että olisi muuten paljon jakoa sillä tasolla hiihdellä.

Sinä kukkakeppihiihtäjänä et pysyisi ammattibodarin vauhdissa mukana juoksulenkillä, no ehkä sentään 5 sekuntia.

Kaikki eivät ehkä halua junnata hikilankuilla hemohesurheilua, jotkut ehkä haluavat kehittää myös lihaskuntoa.

Ja kyllä se maksimisyke putoaa, tarkoitan nyt todellisesta maksimisykettä en laskennallista maksimisykettä.

Jos haluaa kehittää oman kehonsa suorituskykyä maksimaalisesti siinä ei pelkkä hiihto ja juoksu auta. Tiedätkö uheilulajia jossa ei tehdä voimaharjoittelua harjoituskaudella? Minäpä tiedän melko monta urheilulajia joissa ei harjoitella hiihtoa.

asiasta!!

onko penkki miehen mitta???????

Lue!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000652&posting=22000000041746484

• että suurimmat
        mitä häh? kirjoitti:

Ahaa!

maksimisykkeet löytyvät motocrossista ?? Uskomatontoa mitä soopaa sä työnnät kitalaestasi !!!! Maksimisyke ei putoa mihinkään sen takia, että harrastat jotain tiettyä lajia ! Paina se kalloos ! Laskennallisista sykkeistä ei ole kukaan puhunutkaan !! , niillä voi pyyhkiä p****tä. Uskaltaisin epäillä että kestäisin 5 sekuntia siinä vauhdissa-tuskin nyt kuitenkaan, sillä jo tekniset avut eivät sinulla riitä sellaiseen suoritukseen. Missäs vaihessa tässä on siirrytty MM tason hiihtäjiin. Puhe oli hiihtäjistä yleensä ja aerobisesta liikunnasta. Ei kai sata kiloa kyykystä tai maastavedosta ole mikään voimainsuoritus, kun tällainen 56 kesäinenkin sen saa helposti vaikka ei " voimailua " harrastakaan kuin muutaman kuukauden ajan syksyisin max kahdesti viikossa. Et pysyisi ammattibodarin mukana juoksulenkillä ! En varmaan kun polvet on leikattu, eivätkä kestä juoksua yhtään ja toisekseen valkoihoinen ei juokse muutenkaan. Tiedät monta lajia jossa ei harjoitella hiihtoa ! Minä taas tiedän lajeja, joissa hiihdetään harjoitusmielessä, jopa voima / nopeuslajissa kuten keihäänheitto ( Pitkämäki / Kinnunen ) Seuraavissa lajeissa käytetään hiihtoa oheisharjoittelussa: pyöräily, soutu, juoksu, suunnistus, paini, moottoripyöräily (enduro)F-1 (kovalainen-erittäin kova hiihtäjä) jne... Niin voimailulajeissa (voimanosto, bodaus, painonosto )ei käytetä kovinkaan usein hiihtoa oheisharjoiteena, koska aerobinen kunto ei sitä kestä (liikaa painoa ja lihasta)Hemohessistä en rupeasi liikaa uhoilemaan. Voimailulajien puolessa on Suomessa eniten tapahtunut dopingkäryjä kautta aikain, joten pitäisin suun supulla siitä asiasta. Ja toisekseen eiväthän hiihtäjät 2001 jääneet kiinni doupingista sanan siinä merkityksessä , vaan manipulaatiosta ( hemohess), jos olisivat käyttäneet jotain 10 muuta plasmalaajentajaa kuin hemohess ei " käryä " olisi tapahtunut !!!

• ainakin käytän
        että suurimmat kirjoitti:

maksimisykkeet löytyvät motocrossista ?? Uskomatontoa mitä soopaa sä työnnät kitalaestasi !!!! Maksimisyke ei putoa mihinkään sen takia, että harrastat jotain tiettyä lajia ! Paina se kalloos ! Laskennallisista sykkeistä ei ole kukaan puhunutkaan !! , niillä voi pyyhkiä p****tä. Uskaltaisin epäillä että kestäisin 5 sekuntia siinä vauhdissa-tuskin nyt kuitenkaan, sillä jo tekniset avut eivät sinulla riitä sellaiseen suoritukseen. Missäs vaihessa tässä on siirrytty MM tason hiihtäjiin. Puhe oli hiihtäjistä yleensä ja aerobisesta liikunnasta. Ei kai sata kiloa kyykystä tai maastavedosta ole mikään voimainsuoritus, kun tällainen 56 kesäinenkin sen saa helposti vaikka ei " voimailua " harrastakaan kuin muutaman kuukauden ajan syksyisin max kahdesti viikossa. Et pysyisi ammattibodarin mukana juoksulenkillä ! En varmaan kun polvet on leikattu, eivätkä kestä juoksua yhtään ja toisekseen valkoihoinen ei juokse muutenkaan. Tiedät monta lajia jossa ei harjoitella hiihtoa ! Minä taas tiedän lajeja, joissa hiihdetään harjoitusmielessä, jopa voima / nopeuslajissa kuten keihäänheitto ( Pitkämäki / Kinnunen ) Seuraavissa lajeissa käytetään hiihtoa oheisharjoittelussa: pyöräily, soutu, juoksu, suunnistus, paini, moottoripyöräily (enduro)F-1 (kovalainen-erittäin kova hiihtäjä) jne... Niin voimailulajeissa (voimanosto, bodaus, painonosto )ei käytetä kovinkaan usein hiihtoa oheisharjoiteena, koska aerobinen kunto ei sitä kestä (liikaa painoa ja lihasta)Hemohessistä en rupeasi liikaa uhoilemaan. Voimailulajien puolessa on Suomessa eniten tapahtunut dopingkäryjä kautta aikain, joten pitäisin suun supulla siitä asiasta. Ja toisekseen eiväthän hiihtäjät 2001 jääneet kiinni doupingista sanan siinä merkityksessä , vaan manipulaatiosta ( hemohess), jos olisivat käyttäneet jotain 10 muuta plasmalaajentajaa kuin hemohess ei " käryä " olisi tapahtunut !!!

"voimailulajeissa (voimanosto, bodaus, painonosto )ei käytetä kovinkaan usein hiihtoa oheisharjoiteena, koska aerobinen kunto ei sitä kestä (liikaa painoa ja lihasta)Hemohessistä en rupeasi liikaa uhoilemaan."

Hiihtoa oheisharjoitteena vaikka treenaankin pääasiassa voimannostoa!

kyllä itsestäni voin sanoa että pesisin monet keskivertohiihtäjät ladulla niin kuin salillakin!

ei pidä yleistää!!!

• en ole yllättynyt
        että suurimmat kirjoitti:

Varmastikin jotkut urheilijat tekevät hiihtoa oheisharjoitteena, mutta kaikki urheilijat eivät hiihdä ja kuitenkin lähes kaikki urheilijat voimaharjoittelevat.

Se että joku keihäänheittäjä käy joskus hiihtolenkillä ei vielä tee siitä mitään oheisharjoitetta. Älä nyt tule tosissasi väittämään että keihäänheittäjät käyttävät oheisharjoitteluna säännöllisesti hiihtoa, vaikka sinä hiihtäjä ehkä oletkin, niin keihäänheittäjät sitä eivät ole.

Ja kyllä vain, korkeimmat maksimisykkeet todellakin löytyvät motocrossista, et siis tiennyt, no en ole yllättynyt.

Jos puhe oli hiihtäjistä yleensä, niin pysyn varmasti erittäin hyvin tasatyönnöillä vauhdissa mukana. Jos puhutaan edelleen hiihtäjistä yleensä, niin eivätköhän hekin tee voimaharjoitteita oheisharjoitteina?

Karkeasti ottaen voidaan siis sanoa: kaikki urheilijat eivät hiihdä, mutta kaikki urheilijat painoharjoittelevat.

Onko hemohes arka paikka, sen ymmärrän hyvin.

• penkkipelle

• guru olet

"...eikä lihakseen tällöin muodostu hiusverisuonistoa hapettamaan tarvittaa lihasta aerobisessa liikunnassa, siksi bodaamalla saatu lihasmassa liiallisessa määrässä on haitaksi."

Sinulla siis muodostuu lisää verisuonia, oletko kenties jonkinlainen mutantti?

Verisuonia ei tule lisää kenellekään vaikka tekisi mitä, ei edes hiussuonia. Samat verisuonet löytyvät kehostasi vaikka teet mitä tahansa, niitä ei tule lisää.

Sinä olet hieman ristiriitainen kirjoittelija: toisaalta lihasmassa on pahasta, mutta toisaalta hiihtäjät ovat mielestäsi lihaksikkaita, ristiriitaista eikö totta?

P.S hiihtäminen on junttien touhua.

• olla penkkipelle???
        penkkipelle kirjoitti:

Lueppas koko ketju ennen kuin alat elvistelemään, penkkiä tärkeämpiä liikkeitä ovat melkeinpä kaikki muut liikkeet.

Lukutaito ei olisi pahitteeksi sinulle.

Miksiköhän joillekin voimaharjoittelu on pelkkää penkkiä?

"Lueppas koko ketju ennen kuin alat elvistelemään, penkkiä tärkeämpiä liikkeitä ovat melkeinpä kaikki muut liikkeet."

OON LUKENNU KOKO KETJUN!!!!!

SAMAA ASIAA TARKOTIN KUN SINÄ SANOT TOSSA!!!!!

TAITAA ITELLÄS OLLA YMMÄRTÄMISESSÄ VIKAA!!!!

ENHÄN MUUTEN OIS TUONNU TOTA KESKUSTELUA TÄNNE!!!

JA EIKÖ YLEENSÄ LUETA KOKO KETJU EIKÄ VAAN PELKKÄ ALOTUS????????????????????

• takahikiän
        guru olet kirjoitti:

"...eikä lihakseen tällöin muodostu hiusverisuonistoa hapettamaan tarvittaa lihasta aerobisessa liikunnassa, siksi bodaamalla saatu lihasmassa liiallisessa määrässä on haitaksi."

Sinulla siis muodostuu lisää verisuonia, oletko kenties jonkinlainen mutantti?

Verisuonia ei tule lisää kenellekään vaikka tekisi mitä, ei edes hiussuonia. Samat verisuonet löytyvät kehostasi vaikka teet mitä tahansa, niitä ei tule lisää.

Sinä olet hieman ristiriitainen kirjoittelija: toisaalta lihasmassa on pahasta, mutta toisaalta hiihtäjät ovat mielestäsi lihaksikkaita, ristiriitaista eikö totta?

P.S hiihtäminen on junttien touhua.

apukoulussa olet koulusi käynyt, jos et tiedä, että aerobinen liikuntaa lisää hiussuonitusta, mitä taas painoja nostelemalla ei taas tapahdu. Hiihtäjien lihakset ovat pääasiassa saatu aikaan lajinomaisessa suorituksessa, vain puutteellsia voimatasoja nostetaan saliharjoitteilla, mitkä sitten satojen tuntien aerobisilla harjoitteilla muokataan hiihtoon sopiviksi. ps. Suomessa tv-uutisten mukaan 50 000 dopingin käyttäjää, jotka ovat pääasiassa salilla käyviä kuntoilijoita, mitkä haluavat isompia lihaksia ! SAIRASTA !

• se on fakta
        takahikiän kirjoitti:

apukoulussa olet koulusi käynyt, jos et tiedä, että aerobinen liikuntaa lisää hiussuonitusta, mitä taas painoja nostelemalla ei taas tapahdu. Hiihtäjien lihakset ovat pääasiassa saatu aikaan lajinomaisessa suorituksessa, vain puutteellsia voimatasoja nostetaan saliharjoitteilla, mitkä sitten satojen tuntien aerobisilla harjoitteilla muokataan hiihtoon sopiviksi. ps. Suomessa tv-uutisten mukaan 50 000 dopingin käyttäjää, jotka ovat pääasiassa salilla käyviä kuntoilijoita, mitkä haluavat isompia lihaksia ! SAIRASTA !

Sinä et saa verisuonia lisää vaikka tekisit mitä.

Verisuonien määrä ei kasva, vai luuletko että saat lisää valtimoita ja laskimoitakin?

• tämä jäppinen suoltaa
        takahikiän kirjoitti:

Lisää hiussuonitusta?

Lueppa hieman ihmisen anatomiaa, äläkä luota vanhoihin virheellisiin legendoihin.

Verisuonia ei tule lisää se on totuus.

• niin luulet vähemmän
        takahikiän kirjoitti:

Liikunta lisää verisuonien kokoa ja kokonaisverimäärää. Veren hemoglobiini lisääntyy, jolloin sen kyky kuljettaa happea lihaksille kasvaa.

Verisuonia ei siis tule lisää!!

• katsohan kun
        takahikiän kirjoitti:

Nopeatempoinen lyhytkestoinen liikunta lisää parhaiten hiussuonistoa, onko hiihto sellaista?

• seonfakta
        se on fakta kirjoitti:

Sinä et saa verisuonia lisää vaikka tekisit mitä.

Verisuonien määrä ei kasva, vai luuletko että saat lisää valtimoita ja laskimoitakin?

Hiussuoniston määrää ja tiheyttä voidaan lisätä jopa 40 prosenttia. Lähde: Mc Ardle 1991,429-433 ja Rehunen 1997, 26-27. Lisää haulla asiasta löytyy. Täällähän nämä asiantuntijat tietysti on vaikka tutkijat onkin eri mieltä. KVG

• bodaripellet
        seonfakta kirjoitti:

Hiussuoniston määrää ja tiheyttä voidaan lisätä jopa 40 prosenttia. Lähde: Mc Ardle 1991,429-433 ja Rehunen 1997, 26-27. Lisää haulla asiasta löytyy. Täällähän nämä asiantuntijat tietysti on vaikka tutkijat onkin eri mieltä. KVG

hävinneet jurputtamasta ? Ai niin nehän decaa ja sustaa piikittämässä vessassa ! 50 tuhatta doupparia Suomen saleilla !

• hemohessiä
        bodaripellet kirjoitti:

hävinneet jurputtamasta ? Ai niin nehän decaa ja sustaa piikittämässä vessassa ! 50 tuhatta doupparia Suomen saleilla !

He ovat aloittelemassa hiihtoharrastusta kuihtuakseen kukkakepeiksi, epoa ja hemohessiä ovat ostelemassa pimeiltä markkinoilta.

Douppaaminen on tyhmempää kuin hiihtäminen, mutta hiihtäminenkin on melko tyhmää junttien junnaamista.

• Neuvvoa

Kun kirjoitit että kätesi ja jalkasi on "riukuja" etkä ole ylipainoinen, vaan se pömppä on mahasi kohdalla, niin veikkaan että siellä on muuta häikkää kuin rasvaa. Ei ole ensimmäinen kerta maailmassa kun muuten terveen ihmisen sisältä mahan alueelta löytyy 5-6 kg kasvain. Siis koteloitunut, hyvälaatuinen kasvain, ei syöpä. Nainen saattaa olla piiloraskaana, miehille tuollainen on todella tutkimisen paikka.

• Määä.

En oikein usko että mahassani olisi koteloitunut 6kg kasvain mutta eihän sitä koskaan tiedä.

• belafontte
        Määä. kirjoitti:

En oikein usko että mahassani olisi koteloitunut 6kg kasvain mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Tolla periaatteella kyllä lääkärissä alkaa olla aika pitkät jonot. Näkyy meinaan aika paljon noita isomahaisia. Kun katson peiliin, niin sielläkin on yksi.

• Määä.
        belafontte kirjoitti:

Tolla periaatteella kyllä lääkärissä alkaa olla aika pitkät jonot. Näkyy meinaan aika paljon noita isomahaisia. Kun katson peiliin, niin sielläkin on yksi.

Muutama päivä sitten telkkarissa juuri kerrottiin että miehillä ylimääräinen rasva kerääntyy vyötärön seudulle kun taas naisilla ylimääräinen rasva kerääntyy koko kehon alueelle. Ihan normaalia tämä on että lähes kaikki ylipaino on mahan seudulla.

• LeanMean
        Määä. kirjoitti:

Muutama päivä sitten telkkarissa juuri kerrottiin että miehillä ylimääräinen rasva kerääntyy vyötärön seudulle kun taas naisilla ylimääräinen rasva kerääntyy koko kehon alueelle. Ihan normaalia tämä on että lähes kaikki ylipaino on mahan seudulla.

Haluat olla ylipainoinen, paitsi vatsan seudulta? Hieman riski, kuitenkin jalat & kädet kuin pulkannarut? Kuntoilu arveluttaa, mutta timmiin kuntoon pitäisi päästä? Herranjumala että osaa ihmisen elämä olla vaikeaa. Pururadalle tai salille sieltä nyt koneen äärestä saatana tai tyydy kohtaloosi ET-kroppaisena laihana läskinä. Siihen ei hokkuspokkustemput auta.

• laiha läski
        LeanMean kirjoitti:

Haluat olla ylipainoinen, paitsi vatsan seudulta? Hieman riski, kuitenkin jalat & kädet kuin pulkannarut? Kuntoilu arveluttaa, mutta timmiin kuntoon pitäisi päästä? Herranjumala että osaa ihmisen elämä olla vaikeaa. Pururadalle tai salille sieltä nyt koneen äärestä saatana tai tyydy kohtaloosi ET-kroppaisena laihana läskinä. Siihen ei hokkuspokkustemput auta.

Yhdyn edelliseen; kuulostaa ihme venkoilulta, että haluaa olla vähän ylipainoinen, mutta sitten haluaa vatsasta eroon, mistä rasva lähtee yleensä viimeisenä...Ala käymään salilla, niin pääset vatsasta eroon etkä todellakaan muutu kukkakepiksi. Pelkällä aerobisella liikunnalla (juoksu, pyöräily) voisit muuttuakin kukkakepiksi, mutta painoharjoittelulla siis saat lihaksia läskin sijaan ja vatsalihakset jo vetävät pahinta pömppää sisään päin. Tsekkaa kutri.net-sivut, paljon hyvää perustietoa ravinnosta ja liikunnasta.

• mies 25w
        laiha läski kirjoitti:

Yhdyn edelliseen; kuulostaa ihme venkoilulta, että haluaa olla vähän ylipainoinen, mutta sitten haluaa vatsasta eroon, mistä rasva lähtee yleensä viimeisenä...Ala käymään salilla, niin pääset vatsasta eroon etkä todellakaan muutu kukkakepiksi. Pelkällä aerobisella liikunnalla (juoksu, pyöräily) voisit muuttuakin kukkakepiksi, mutta painoharjoittelulla siis saat lihaksia läskin sijaan ja vatsalihakset jo vetävät pahinta pömppää sisään päin. Tsekkaa kutri.net-sivut, paljon hyvää perustietoa ravinnosta ja liikunnasta.

on se vikana että kuntoilua täytyy harrastaa niin helvetisti ennenkuin se näkyy yhtään missään..

• jockkkkkkk
        LeanMean kirjoitti:

Aivan helvetin hyvin sanottu! Jokainen ihminen joka ruikuttaa ulkoasustaan, muttei ole valmis tekemään sen eteen HELVETIN rankkaa työtä... anstaitsee olla E.T.-LÄSKI!

Miettikääs nyt: Jos hyvän kropan ja kunnon saisi helposti, kaikilla olisi sellainen. Joten kun olette siellä salilla/lenkkipolulla/hallilla niin katsokaa niitä muita tyyppejä ja arvostakaa niitä. Ne jaksaa tehdä jotain ja niillä on samat tavoitteet kuin sulla! RESPECT!

• Helppoa matematiikkaa

Laihduttamiseen on vain yksi vastaus: Syö vähemmän kuin kulutat.

• lueppa seuraava

Oikeammin se menee niin että kuluta enemmän kuin syöt.

• kaljamaha lähti

ruokavaliomuutoksella. runsaasti kasviksia eri muodoissaan. öljyä ruuanlaittoon ja salaatinkastikkeeksi. ja vielä kasviksia. ja hyviä rasvoja kuten auringonkukan- ja pellavansiemeniä, pähkinöitä ym. ja taas kasviksia. lihaa (oikeastaan vain riistaa)ja kalaa paljon. kaljaa ym alkoholia kohtuullisesti. kovat rasvat pois ja jauhomakkarat vähemmäksi (joskus grillimakkaraa ja nakkeja, leikkeleenä lihaleikkeitä). liikunta kuuluikin ohjelmistoon jo ennestään. paino on pudonnut kymmenen kiloa ja maha pudonnut pois.

• hossi2

Olen 55v mies, kun jouduin eläkkeelle alkoi keskikeho kehittymään. Aloitin kävelylenkit ja laiskana päätin päästä helpommalla. Vaihdoin kevyttuotteisiin, joita kauppareissullani syynäsin.
      Kunnon läskistä vyötärölläni tuli pehmyttä "hötöä"
      mut laihtunu en.Kuulin radiosta kun ravintoterapeutti kertoi siitä, miten kevikset sekoittaa elimistön, siis kun rasva korvataan jollain keinotekoisella. Niinpä vaihdoin takaisin normaalimpaan suuntaan, myös kevytlevitteet,aloin
      käyttämään niitä järkevämmin ja öljyä ruokaan
      Vahingossa lähdin kaverini matkassa vesijuoksuun ja onhan laiskalle hyvä laji, sanovat akkojen lajiksi,mut kyllä siellä paikalliset jääkiekkoilijatkin käy säännöllisesti.2kk ja oli lähtenyt 4kg pois, käyn 2-3krt viikossa ja muutkin jäsenet pysyy kunnossa kun koko kroppa saa liikuntaa ja mikäs, silmä lepää kun katselee ympärilleen, olen samanpituinen kuin sinä,tosin
      yläkroppaakin on ihan mukavasti,kun aloitin olin
      90kg nyt 85 eikä vielä tarvitse lisäpainoja käyttää tuulisellakaan säällä,olen tyytyväinen. Naapurin kaikkitietäväinen virkanainen,jonka niskaa hieron joskus, väittää että kaluni on kasvanut, se ei kyllä pidä paikkaansa, vyötärö on ohentunut,en alkanut asiasta väittelemään, kiva kun parinvuoden takaiset vaatteet mahtuu päälle.

• 120kg

runsaasti vettä joka päivä ja jätä kaikki imelä mössö pois mutta syö silti normaalisti sekä hiukka liikuntaa melkein joka päivä!

• kehonrakentaja

Kylmä totuus on se, että kuntoilulla ei saa rasvaa poltettua paljoa paskaakaan. Hyödyksi se toki on monessakin suhteessa, pitää mm. aineenvaihduntaa nopeampana dietillä. Mutta pelkkä kuntoilun tuoma hyöty laihdutuksessa ilman diettiä on marginaalinen. Lisäksi kroppa on siitä "fiksu" kone, että kun kulutus lisääntyy, se myös lisää nälkää, joten lisääntyneen kuntoilun myötä yleensä myös syö enemmän, mikäli ruokavaliota ei katso ollenkaan.

Päivittäisillä valinnoilla on yllättävän iso merkitys laihdutuksessa. Kävely kauppaan, pyöräily yms. Tekee helposti 2-3 tuntia huomaamatonta liikkumista päivässä. Sitävastoin tunnin juoksu juoksumatolla on verrattavissa pahvin syöntin. Silti vaikutus voi olla sama, tai jopa parempi.

Rasvanpolttoon ei ole oikotietä. Se vaatii diettiä. Muuten se olisi liian helppoa, eikä lihaviä ihmisiä olisikaan.

Paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan, joten rasva palaa tasaisesti joka paikasta. Mutta silti tuollainen smurffi-look-a-like on mielestäni aivan kauhea. Iso maha, narukädet. Joten ainakin se massu pois siitä.

Toki toisille käy "riskimpi" ulkonäkö kuin toisille ja jotkut tykkää olla vähän pyöreämpiä, eikä siinä ole mitään vikaa. Mutta jos haluaa rasvaa kropasta pois, on turha miettiä miltä käsivarret näyttää. Jos niihin haluaa paksuutta, sitä saa salilta tai muulla liikunnalla lihaksikkuutta (esim. soutu).

Joten, jos masu pitää saada pois, niin diettejä etsimään netistä. Sieltä kyllä löytää. Sulle joku 1600-1700 kcal/pv lähtötaso vois olla aika jees.

• liikunnalla

ole paljoakaan merkitystä laihduttaessa. Viime viikolla poltin 14500 kilocaloria liikuntani aikana !! Liikunnalla ei silloin ole todellakaan merkitystä, jos käy 3-4 kertaa salilla vajaan tunnin ajan lihaksiaan pullistelemassa-siinä tehollinen työaika ei ole 20 minuuttia enempää-caloreita ei montaa sataa viikossa kulu !!

• lihakset

vatsalihaksia..aloita vaikka 25 vatsalihasta päivässä..jokapäivä..vaikka illalla ennen nukkumista..saattaa mennä alussa lihakset kipeiksi mutta eiköhän se siitä lähe menemään..:

• Dollari

ei sul muuta mahdollisuutta kun lisäät liikuntaa,kävely ,pyöräily,kevyttä punttisalia,valitse mieleisesi,tai yhdistele,katsot tarkemmin mitä syöt,mulla oli marraskuun alus paino 97kg,aloin päivittäin tehdä pyörälenkkiä,20km päivässä,tiukempi ruokavalio,nyt paino 84kg,pituus 184,siitä se lähtee,mutta VAATII sitä tiukkaa itsekuria!!!!!

• Koepa

Laitanpa oman vastaukseni vaikka tämä on kai jo tullut :) Jotenka: mikäli et harrasta aamu-ja iltapaloja (terveellisiä), niin aloita heti. Kun syöt useammin niin aineenvaihdunta pysyy toiminnassa ja rasvakin palaa.

Jos syöt vain kerran päivässä kunnolla, elimistösi luulee olevan nälänhädässä ja alkaa varastoida rasvaa. Vertaa kehitysmaan pömppövatsaisiin nälkiintyneisiin.

Liikunta on mukava lisä, mutta kyllä se ruokailun säännölliseksi laittaminen auttoi ainakin minua ratkaisevasti enemmän.

• Ville-vaari

ruokavaliota rukkaamalla kilot lähtee hitaan tasaseen mutta varmasti. Ei saa kuitenkaan olla liian ankara dieetti, muuten et jaksa arjen aherruksissa ja voit sortua nälissäsi roskaruokaan.

Dieteetikko osaisi opastaa sinua.

• Heinäseiväs ja tappi

Helppoa kuin heinänteko, puolita päivän ruokasi
      lisää kävelyä tunti päivässä mieluiten aamuun.
      Itse laihduin samasta kohtaa viime vuonna
      heinäkuusta marraskuun loppuun 17kg.

• aamu stondis

käypä tuolla miehen terveys sivulla täyttämässä kysely kaavake,testosteronin puutteesta.vähänen testosteroni aiheuttaa mummuassa keskivartalon lihavuutta

• muuten vettä juo

Syö vain kun vatsasta kuuluu kurisevä ääni jos ei kuulu, juo vettä. Rasva sulaa kaikenmailman ihrapallerot lähtee liikkeelle pitää muistaa juoda vettä. Mutta syö tosiaan aina vasta kun vatsa kurisee. On ihme jos ei digitaalivaa-assa ala numero pienenemään. Vaikeinta on syödä vasta kun vatsa kurisee.

• Lenkkeile, syö kohtuudella mutta monipuolisesti ja tee vatsalihasliikkeitä. Kyllä lähtee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe