Karenssia taitaa napsahtaa koska työvoimatoimiston virkailija ei osaa hommiaan kunnolla...
Minun piti sopimukseni mukaan osallistua viikon kestävään työnhakuvalmennukseen 12.3.2009 alkaen, mutta olin saman viikon perjantaina lähdössä lappiin viikoksi joten osallistuminen ei olisi oikein onnistunut. Soitin työvoimatoimistoon ja kerroin asiasta, virkailija kyseli kaikenlaista tietoa ja lopuksi sanoi että asiassa ei ole mitään hämminkiä ja että hän hoitaa ilmoituksen eteenpäin.
Kun pääsin kotiin lapista, oli Kelalta tullut kirje jossa kerrottiin että työttömyystukeni oli katkaistu ja että työvoimatoimisto haluaa kirjallisen selvityksen miksi en osallistunut valmennukseen. Kävin puhumassa asiasta työvoimatoimistossa ja siellä kerrottiin että asia menee johonkin lautakuntaan käsittelyyn ja heidän päätöksellään voi tulla 60 päivää karenssia.
Virkailijan olisi pitänyt kertoa minulle että syyni ei ole tarpeeksi hyvä, mutta virkailija antoi sellaisen kuvan että ilmoitus riitti ja että asiasta ei tule mitään tämän tyyppistä haloota. Omaksi onnekseni löysin työpaikan ja aloitan työt 1.5. Joten 60 päivän karenssi ei aiheuta mitään massiivista muutosta.
Olihan tässä omaakin mokailua koska en varmistanut tarpeeksi ajoissa valmennuksen päivämäärää ja sopinut matkaa jollekkin muulle viikolle. Tosin, olisin voinut välttää koko sotkun jos virkailija olisi viitsinyt antaa oikeaa tietoa minulle eikä puhunut pelkkää paskaa...
Tulipa taas vuodatettua oikeen kunnolla, minua kiinnostaa että onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia työkkärin kanssa? Ja saahan sitä muuten vaan sanoa mielipiteensä jos sellaisen omaa.
Työkkäri toimii?
13
705
Vastaukset
- työkkärissä
niin on sitten helppo tarkistaa, kuka sanoi ja mitä....
- Meinaa ei
Voi oikeasti mihinkään valittaa valtion toimista, itsellä on moneen kertaan luvattu tukia soppalassa, ei ole tullutkaan, olen valittanut -> oikeus ei taida edes lukea muuta kuin soppalan valheet.
Ei auta nauhoitukset eikä todistajat. - Tiedän'
Meinaa ei kirjoitti:
Voi oikeasti mihinkään valittaa valtion toimista, itsellä on moneen kertaan luvattu tukia soppalassa, ei ole tullutkaan, olen valittanut -> oikeus ei taida edes lukea muuta kuin soppalan valheet.
Ei auta nauhoitukset eikä todistajat.Itse tiedän karenssin menneen kumoon jo ennen valituksen tekoa, kun työvoimatoimikuntaan toimitettiin nauhoitus keskustelusta.
- Toisinsanottuna
Meinaa ei kirjoitti:
Ei auta nauhoitukset eikä todistajat.Itse valitukset käsittelevät ja jos eteenpäin valittaa, ei siitä ole hyötyä koska eivät käsittele uudelleen vaan sen ekan valitusasteen pölinät lukevat ja ovat uskovinaan niitä.
Eivät tietenkään usko mutta valtion virkailija on aina toisen valtion virkailijan puolelle, oli tämä tehnyt sitten mitä rötöksiä hyvänsä. - Ei toimi kaikkialla
Tiedän' kirjoitti:
Itse tiedän karenssin menneen kumoon jo ennen valituksen tekoa, kun työvoimatoimikuntaan toimitettiin nauhoitus keskustelusta.
Tuo on hienoa että jossain toimii. Nauhoittakaa kaikki sitten ihmeessä. Jos känny ei nauhoita, sellaisen saa jollain 50 uutena joka nauhoittaa,
tai mp3-soitin joka nauhoittaa maksaa ehkä 30 euroa.
Ja laittakaa nettiin vaikka nämä valheet sitten muillekin tiedoksi jos päästäisiin edes parista ihmisvihaisesta virkailijasta eroon. He kyllä ovat aiheuttaneet itsareista alkaen harmia muille.
- Ensimmäinen'
Et ole ensimmäinen, joka työkkäristä saadun harhauttavan tiedon vuoksi saa karenssin. Työttömällä ei ole oikeusturvaa.
Kannattaisi oman oikeusturvansa vuoksi kaikki yhteydenotot työkkärin kanssa nauhoittaa. Mp3-soitin lienee kätevin. Monet nauhoittavat kaikki mahdolliset keskustelut niin työkkärin kanssa kuin työhaastattelutkin
Sellaiset keskustelut, jossa itse on osapuolena, saa aina nauhoittaa, myös salaa. Näkyvääkään nauhoittamista ei voida estää.
Ei ole sellaista syytä (koomassa olo sairaalassa muodostaa ehkä poikkeuksen), mikä mahdollistaisi ilman sanktiota sen, ettei osallistu työkkärin humpuukikursseille, ei mene haastatteluun tai aloita työtä tiettynä päivänä. - aina kirjallisena,
nimmari ja leima paperiin, jos ei paperia noudata se on petos ja tuottamuksellinen virkarikos. Monoa tulee virkailijalle, pääsee samaan leipäjonoon meidän ali-ihmisten kanssa.
- yhteyttä................
Otappa yhteys työvoimatoimiston johtajaan ja kysy, että tulisiko virkailijan kirjata ylös puhelimesssa sovitut asiat.
Minä en saanut karenssia eräässä tapauksessa kun pystyin osoittamaan, että olen soittanut työvoimaviranomaiselle tietynä päivänä.
Vaikka työkkärin virkailija olisikin antanut luvan ja kirjannut sen ylös, niin silti joku työkkärissä on saattanut laittaa asian lautakunta kyselyksi. Vaikka lautakunta antaisikin hyväksyntänsä, niin vielä on yksi taho joka voi kääntää lautakunnan päätöksen toiseksi eli TE-keskuksen työttömyysturva-asiamies. - ainakin:
Kun käyt TE-toimistossa ilmoita halusi seuraavaan työnhakuryhmään ja reklamoi samalla tuo virkailija hässäkkä.
- minkä takia paikallisia
yrittäjiä istuu niissä lautakunnissa, onkohan sillä mitään tekemistä kyykytyksen ja pakkotyöllistämisen kanssa?
- tietenkin
Yrittäjät keksivät myös hyviä ideoita. Yrittäjähän se oli keksinyt Paltamon mallinkin, jossa kaikki työttömät kunnassa työllistetään. Siitä vaan sitten valitsemaan työntekijä 8 eurolla omaan firmaan.
- päin joten arvaa tuon
tietenkin kirjoitti:
Yrittäjät keksivät myös hyviä ideoita. Yrittäjähän se oli keksinyt Paltamon mallinkin, jossa kaikki työttömät kunnassa työllistetään. Siitä vaan sitten valitsemaan työntekijä 8 eurolla omaan firmaan.
millaisia ne niissä ovat
- esimerkki
Ei liity asiaan, siis työttömyyten. No ehkä siten, että sairasta lasta hoitaessani olin työtön ja kaikki sairauteen tuleva tuki oli todella tarpeen. Saimme aikamme korotettua sairaan lapsen hoitotukea, kun lapsella oli dysfasia (on yhä) sekä useita allergioita, mm. maito- ja vilja-allergia. Kun kävimme kontrollikäynnissä lääkärissä, lääkäri kirjoitti lausunnon, että syksyllä aloitetaan kokeilut viljojen suhteen. Samaan aikaan dysfasian vuoksi saatua puheterapiaa harvennettiin, koska aikoja ei ollut. Lääkärit olivat yhtä mieltä siitä, että meille kuuluu edelleen korotettu hoitotuki, siinä vaiheessa alkoivat myös tutkimukset uudesta sairaudesta. Kelalta tuli päätös: ei tukea, koska allergiatestit ovat vasta tulossa (heille oli aiemmin toimitettu lausunto tehdyistä testeistä ja allergioista edelliseen tukeen) sekä dysfasia lievä, koska puheterapiaa ei ole joka viikko. Siis ämmät tulkitsivat lääkärin lausunnon väärin, eikä muuten mennyt läpi vaikka valitukseen laitettiin uusi selväkielisempi lausunto ja rautalangasta väänsin erittäin selvin sanoin, että testit oli tehty jo ja mitä se kokeilu tarkoittaa. Eivät luultavasti ole edes lukeneet valitusta. Melkoinen rahan meno työttömälle luontaisesti gluteeniton ruokavalio ja kaikki kuljetukset siihen päälle. Minulla sentään oli ja on vieläkin työtä tekevä puoliso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575775Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "772983Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222238No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401985- 191848
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61569Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83118281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah751026