kun ei raski/uskalla sanoa puolisolleen että erotaan...!
Pettäjä haluaa erota pettäessään
18
2606
Vastaukset
- oletkohan
Oletkohan kakkonen, joka toivoo varatun eroavan? Ei se noin mene. Jotkut pettää seikkailun ja jännityksen vuoksi, jotkut ei saa tarpeeksi seksiä kotona, jotkut eivät rakasta puolisoaan, jotkut rakastavat, mutta silti pettävät. En usko että väittämäsi pitää paikkansa.
- 666
samaa mieltä ei mene noin.meillä ainakin kakkonen jäi välittömästi kun tarjosin miehelleni eroa.hän ei sitä halunnut,asiasta on jo aikaa ja olemme edelleen yhdessä.mies on muuttunut tosi paljon,näyttääkseen minulle että hän haluaa yrittää,joten poikkeuksiakin on
- tiina*
666 kirjoitti:
samaa mieltä ei mene noin.meillä ainakin kakkonen jäi välittömästi kun tarjosin miehelleni eroa.hän ei sitä halunnut,asiasta on jo aikaa ja olemme edelleen yhdessä.mies on muuttunut tosi paljon,näyttääkseen minulle että hän haluaa yrittää,joten poikkeuksiakin on
meillä ex ei kiinnostunut erosta (joka oli ollut ns. tapetilla vuosia) vaikka tiesi rinnakkaissuhteestani. Kaikella on aikansa; kuukausia siihen meni - mutta lopulta ex tuli kanssani samoihin eroajatuksiin, viimein. Voin suositella niille, joiden kantti kestää. Lopputulos oli sopuisa.
"Ei oo elämää varten kaavaa..."
- ...
yksi syy pettämiseen. Onhan sellaistakin tapahtunut, että toinen tekee toisen elämisen niin sietämättömäksi, ettei toinen kykene sellaiseen elämään ja eroaa, ja tämä vastuuntunnottomampi ihminen säästyy päätöksen teolta ja vastuulta erosta. On tätäkin nähty.
- näin, että
mies pettää työkaverinsa kanssa mutta ei ota eroa eikä myönnä pettävänsä. Odottaa että minä otan vastuun ja hän saa jättäytyä uhrin asemaan. Näinhän siinä lopulta käy, kun minä en jaksa enää yrittää jaksaa. Pettämisestä, pitkäaikaisesta valehtelusta ei pysty mikään suhde toipumaan. Ei ainakaan omani. Eipä siinä mitään jos pettää, mutta se valehtelu, sitä ei voi yksinkertaisesti antaa puolisolle anteeksi. Siinä kun menee kaikki usko siitä parhaasta kaverista, jolle kerrotaan kaikki ja jonka kanssa ollaan yhteisrintamassa niitä perheenrikkojia ja uhkia vastaan.
Valitettavasti olen nyt voinut todeta, että kaikki ne merkit mitä ajattelet että pettäminen tuo tullessaan suhteeseen niin ne pitävät paikkansa.
Pettäjä ei ole mitään muuta kuin raukkapaska, jolla ei ole munaa seistä sanojensa takana. Jos pettäjä haluaisi tämän toisen ihmisen niin miksei hän ota ratkaisevaa askelta, pysyy ikuisesti arvoituksena. Nythän hän saa tietty sen mitä haluaa: kotona vaimo joka hoitaa sen turvallisen puolen, ja töissä se jännitys ja rakastuminen, kun ei se oma vaimo enää kiinnosta muuta kuin hellimiseen.
Voi vee kun tästä saan elämäni kuntoon niin en yhtään ukkoa enää ristikseni ota. - tiina*
näin, että kirjoitti:
mies pettää työkaverinsa kanssa mutta ei ota eroa eikä myönnä pettävänsä. Odottaa että minä otan vastuun ja hän saa jättäytyä uhrin asemaan. Näinhän siinä lopulta käy, kun minä en jaksa enää yrittää jaksaa. Pettämisestä, pitkäaikaisesta valehtelusta ei pysty mikään suhde toipumaan. Ei ainakaan omani. Eipä siinä mitään jos pettää, mutta se valehtelu, sitä ei voi yksinkertaisesti antaa puolisolle anteeksi. Siinä kun menee kaikki usko siitä parhaasta kaverista, jolle kerrotaan kaikki ja jonka kanssa ollaan yhteisrintamassa niitä perheenrikkojia ja uhkia vastaan.
Valitettavasti olen nyt voinut todeta, että kaikki ne merkit mitä ajattelet että pettäminen tuo tullessaan suhteeseen niin ne pitävät paikkansa.
Pettäjä ei ole mitään muuta kuin raukkapaska, jolla ei ole munaa seistä sanojensa takana. Jos pettäjä haluaisi tämän toisen ihmisen niin miksei hän ota ratkaisevaa askelta, pysyy ikuisesti arvoituksena. Nythän hän saa tietty sen mitä haluaa: kotona vaimo joka hoitaa sen turvallisen puolen, ja töissä se jännitys ja rakastuminen, kun ei se oma vaimo enää kiinnosta muuta kuin hellimiseen.
Voi vee kun tästä saan elämäni kuntoon niin en yhtään ukkoa enää ristikseni ota.päästä eroon tuosta "syyllinen-syytetty" -asemasta. Mikään suhde ei toimi siltä pohjalta - ainakaan hyvin. Ollaan yhdessä tai erotaan, molemmilla on vastuu.
- mieltä
tiina* kirjoitti:
päästä eroon tuosta "syyllinen-syytetty" -asemasta. Mikään suhde ei toimi siltä pohjalta - ainakaan hyvin. Ollaan yhdessä tai erotaan, molemmilla on vastuu.
Niin onhan niitä pettäjiä ja petettyjä jotka asiasta ovat varsin tietoisia ja kumpikin odottavat että toinen tekee sen ratkaisun ja sitä ei valitettavasti tule kummaltakaan. Sitä on yhteen päästy, mutta eroaminen onkin sitten vaikeampaa kumpikin miettii tahoillaan, että pärjääkö yksin, löytääkö ketään jne. Ne on vaikeita päätöksiä ja ne pitää okeiasti tehdä harkiten ja rauhassa, muuten voi jäädä kaduttamaan jos hätiköi.
- vastuun siirtäminen
mieltä kirjoitti:
Niin onhan niitä pettäjiä ja petettyjä jotka asiasta ovat varsin tietoisia ja kumpikin odottavat että toinen tekee sen ratkaisun ja sitä ei valitettavasti tule kummaltakaan. Sitä on yhteen päästy, mutta eroaminen onkin sitten vaikeampaa kumpikin miettii tahoillaan, että pärjääkö yksin, löytääkö ketään jne. Ne on vaikeita päätöksiä ja ne pitää okeiasti tehdä harkiten ja rauhassa, muuten voi jäädä kaduttamaan jos hätiköi.
täysin toisen harteille on ihan perseestä. Se, joka pettää, niin mä oon sitä mieltä että sillä pitää olla pokkaa ottaa vastuu myös siitä suhteen lopettamisesta. Varsinkin kun siitä on puhuttu. Mutta eipä se mitään, mä jatkan elämääni ja miehellä on se uusi jo katsottuna ja jonkinmoinen suhdehan nyt jo on meneillään, että hänellä on hyvin asiat.
Enempi huolestuttaa oma hyvinvointi, että minun käy ja löydänkö enää tässä iässä ketään. - voi löytää sopivan
vastuun siirtäminen kirjoitti:
täysin toisen harteille on ihan perseestä. Se, joka pettää, niin mä oon sitä mieltä että sillä pitää olla pokkaa ottaa vastuu myös siitä suhteen lopettamisesta. Varsinkin kun siitä on puhuttu. Mutta eipä se mitään, mä jatkan elämääni ja miehellä on se uusi jo katsottuna ja jonkinmoinen suhdehan nyt jo on meneillään, että hänellä on hyvin asiat.
Enempi huolestuttaa oma hyvinvointi, että minun käy ja löydänkö enää tässä iässä ketään.kumppanin jos itse haluaa.
- ihan vain
Enempi huolestuttaa oma hyvinvointi, että minun käy ja löydänkö enää tässä iässä ketään.omassa päässä. Ei se siirrä liiton loppumisesta vastuuta pois pettäjältä, jos hän ei ole se joka eropaperin maistraattiin lähettää. Eri asia on sitten se mikä on johtanut siihen pettämiseen, se onkin sitten toinen vastuukysymys.
- tiina*
Enempi huolestuttaa oma hyvinvointi, että minun käy ja löydänkö enää tässä iässä ketään.ajattelit, että vastuun suhteen lopettamisesta voi siirtää täysin toisen harteille? Ei sitä voi. Eihän se ole naimisiin mentäessäkään vain toisella.
Minulla oli toinen mies jo pidemmän tovin aikaa (vaikka erosta toki oli puhuttu jo vuosia ennen sitä), mutta ex ei vaan ei halunnut erota vaikka tiesi suhteesta. Tein paljon töitä ja sain kuin sainkin exän lopulta suostuteltua eroon. Ja ennen tuota hetkeä olisin saanut paljon pahaa aikaa vain ottamalla ja lähtemällä. - Luotto häviää
näin, että kirjoitti:
Voi vee kun tästä saan elämäni kuntoon niin en yhtään ukkoa enää ristikseni ota.Kirjoitit kuin minun suulla, että valehtelu on kaikkein kauheinta. Mitäs tuo jos huoraa vähän käy panemassa, mutta rysän päältä kiinni jäädessä alkaa kymmenien vuosien valehtelu.
Minun mieheni valehteli puoli vuotta piti peliä kirkon palveluksessa olevan naisen kanssa. Liekö ollut siivooja, ei kirkko varmaan vaadi näiltä nuhteetonta käytöstä.
Sitten nainen kiimaisena alkoi soitella meille kotiin ja jäivät rysän päältä kiinni.
Sitten alkoi mieheni valehtelu ei olla tavattu soiteltu vain. 31 vuoden päästä kuoleman sairaana tunnusti on tavattu ja on ollut seksuaalinen suhde.
Kertoi, ettei nainen merkinnyt mitään oli vain leikkikalu. Nainen jahtasi häntä työpaikalle soitollaan, joten piti hänestä kiinni. MInä olin kertomuksen ainoa rakas, jota hän on ikänsä rakastanut. Eikä koskaan ottaisi sitä naista vaimokseen vaikka minä olisin eronnut.
Sanoit sopivasti, että pettäjä on raukkapaska, jolla ei ole munaa seistä sanojensa takana.
Valheen varjollahan sitä aina lähetään sinne panohommiinkin ja sittan kun jää rysän päältä kiinni taas valehdellaan. Ja tässä meidän tapaukasessa mies valehteli 31 vuotta. Aivan törkeää. Nainen oli luikerteleva iljetys. Hänellä on ollut mies ja lapsia. Säälin hänen miestään ei varmaankaan tiedä vaimonsa iljettävistä hommista hänen selkänsä takana.
En arvosta miestäni enkä luota häneen. Nyt olen sitten hänen omaishoitaja. Ihanaa pestä pissihousuja päivittäin, kun tietää miten housut on lennellyt varmasti useampien huorien edessä. Mieheni aina toisti ei ihminen yhdestä kerrasta jää kiinni.
Tähän hänen sanontaansa vedoten arvelen, että niitä huoria on ollut enemmänkin. - Saletisti heippa
Luotto häviää kirjoitti:
Kirjoitit kuin minun suulla, että valehtelu on kaikkein kauheinta. Mitäs tuo jos huoraa vähän käy panemassa, mutta rysän päältä kiinni jäädessä alkaa kymmenien vuosien valehtelu.
Minun mieheni valehteli puoli vuotta piti peliä kirkon palveluksessa olevan naisen kanssa. Liekö ollut siivooja, ei kirkko varmaan vaadi näiltä nuhteetonta käytöstä.
Sitten nainen kiimaisena alkoi soitella meille kotiin ja jäivät rysän päältä kiinni.
Sitten alkoi mieheni valehtelu ei olla tavattu soiteltu vain. 31 vuoden päästä kuoleman sairaana tunnusti on tavattu ja on ollut seksuaalinen suhde.
Kertoi, ettei nainen merkinnyt mitään oli vain leikkikalu. Nainen jahtasi häntä työpaikalle soitollaan, joten piti hänestä kiinni. MInä olin kertomuksen ainoa rakas, jota hän on ikänsä rakastanut. Eikä koskaan ottaisi sitä naista vaimokseen vaikka minä olisin eronnut.
Sanoit sopivasti, että pettäjä on raukkapaska, jolla ei ole munaa seistä sanojensa takana.
Valheen varjollahan sitä aina lähetään sinne panohommiinkin ja sittan kun jää rysän päältä kiinni taas valehdellaan. Ja tässä meidän tapaukasessa mies valehteli 31 vuotta. Aivan törkeää. Nainen oli luikerteleva iljetys. Hänellä on ollut mies ja lapsia. Säälin hänen miestään ei varmaankaan tiedä vaimonsa iljettävistä hommista hänen selkänsä takana.
En arvosta miestäni enkä luota häneen. Nyt olen sitten hänen omaishoitaja. Ihanaa pestä pissihousuja päivittäin, kun tietää miten housut on lennellyt varmasti useampien huorien edessä. Mieheni aina toisti ei ihminen yhdestä kerrasta jää kiinni.
Tähän hänen sanontaansa vedoten arvelen, että niitä huoria on ollut enemmänkin.Luotto häviää : Miksi olet miehen kanssa enää ? Nyt tiedät, toimi ja hanki parempi elämä. Jätä äijä kusiinsa istuksimaan.
- samaa mieltä
Saletisti heippa kirjoitti:
Luotto häviää : Miksi olet miehen kanssa enää ? Nyt tiedät, toimi ja hanki parempi elämä. Jätä äijä kusiinsa istuksimaan.
mitä hittoa hoidat tuollaista tyyppiä, joka ei sitä ansaitse? Älä eroa hänestä, mutta laita johonkin laitokseen, saat sitten edes lesken eläkettä kun äijä kuolee. Jotta joku hyöty oli tuostakin avioliitosta edes.
- että haluaa jättää
puolisonsa
- kyllä tuo usein
pitää paikkansa ainakin miesten kohdalla.
Miehet haluaa erota niin, että siitä uudesta naisesta tulisi syntipukki, kun ei oo miehellä munaa erota niin että ottais ihan ittellensä syyt niskaan suvulta ja tuttavilta.
Työpaikalla yksi tyyppi yrittää tätä just mun kanssa, vokottelee mua ja kuulemma suostuu eroamaan jos vaan olen hänen.
Itse olen sanonut että hänen on ENS erottava ja sitten voidaan katsella voisinko joskus olla hänen.
Eipä saa mies toimeksi.
Ärsyttävä tilanne, etenkin kun olisin hänestä kyllä kiinnostunut mutta kun on noin munaton tyyppi, niin enpä taida huolia vaikka eroaisikin..tai ainakin pistän kauheaan tulikokeeseen ja ryöpytykseen testatakseni, onko tosissaan mun kanssa, vai olinko pelkkä väline päästä vanhasta roskasta eroon?
Suomalaisilla miehillä EI OLE MUNAA erota, ilman että on joku hupakko käsipuolessa sylkykuppina. - useimmiten näin
Niin onhan se totta, että moni haluaa erota ja jäädäkkin kiinni. Mutta kun se tapahtuu aika usein tuleekin paniikki eihän ole varma kuitenkaan, että uuden kumppanin kanssa onnistuu tai katsooko hän niitä omia vikoja kuitenkaan yhtä pitkäjänteisesti kuin vanha puoliso. Tällaiseen lopputulokseen tulimme ex puolisoni kohdalla kun hän jäi kiinni pettämisestä, aluksi ei halunnut tietenkään erota. Asiaa sitten puimme ammattiihmisen kanssa ja lopputulos oli todellakin tuo halu erota, mutta taustalla oli myöskin pelko. Ilman syytähän ei kukaan petä ja pettäminen on merkki siitä halusta irrottautua vanhasta suhteesta vaikkei sitä useimmat halua/uskalla myöntää, mutta alku erolle kuitenkin on silloin huomattavissa ja aiemminkin jos olisimme itsellemme rehellisiä ja myöntäisimme syyn halusta etsiä jotakin muuta suhteemme ulkopuolelta.
- jepsuli kyllä
minusta sitä pettämishalua pitäisikin ajatella jonkinlaisena varoitusmerkkinä, siitä ettei ole enää henkisesti kokonaan mukana parisuhteessaan.
Niin tein itse kun aikoinaan alkoi tulla pettämishaluja. En antanut itseni toimia himojen vietävinä, vaan kerroin kumppanilleni että minulla on sellaisia haluja..
Me puhuimme niistä paljon ja aluksi ne menivätkin ohi, mutta palasivat myöhemmin uudelleen.
Totesimme, ettemme ole koskaan olleetkaan kovin onnellisia yhdessä, emme suhteen alussakaan, olimme liian nuoria aloittaessamme ja halusimme vaan pitää hauskaa. Kun hauskuus loppui, emme enää olleet oikeasti yhdessä, asuimme vaan yhdessä.
Yhdessä päätimme erota ja sen jälkeen kumpikin löysi kumppanit, joiden kanssa ollaan oikeasti onnellisia, eikä pettämisajatuksia tule.
Eli kyllä siinä on vinha perä, miten sanotaan ettei onnellista parisuhdetta pysty kukaan särkemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847