lapsi ja uusi kumppani

päänsärky

12v lapseni ei tule toimeen mieheni kanssa.Miehen kanssa ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja tämä viimeinen puoli vuotta on ollut repivää.Poikani ja mies eivät löydä yhteistä säveltä vaikka kuinka yrittäisi.Mies on jo hieman luovuttanut ja väläyttelee eri teille lähtemistä vaikka sanookin rakastavansa minua.Eripuraisuus näkyy miltei kaikessa.Kotitöissä,mitä ruokaa syödään,vapaa-aika.Poika ei vain sulata tätä miestä vaikka kuinka keskustelisin asiasta ja yritän kehitellä heille jotain yhteistä.Mies on myös yrittänyt ja olen tukenut häntä siinä missä voin.Onko kenelläkään kaatunut parisuhde tällaisen takia?

7

1127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kavereita

En tietysti tunne tilannetta, mutta poikasi on siinä iässä, ettei hänelle voi väkisin tuoda isäpuolta kaveriksi.

Itse olen myös uusiosuhteessa murrosikäisten lasten kanssa. Emme kyllä asu yhdessä. Lähden siitä, että minä ohjaan ja määrään lapseni tekemiset. En pyydä miesystävääni toimimaan heidän "isäpuolenaan". Sinuna lopettaisin väkisin yrittämisen, mutta jos mies on kunnollinen ja rakastatte toisianne, niin tekisin myös pojalle selväksi, että uusi mies kuuluu perheseen. Hänen kanssaan ei tarvitse olla mitenkään ylin ystävä, mutta toimeen pitää tulla.

Poika tietysti pelkää, että mies vie pois jotain sinusta. Ole hänen kanssaan kahdestaan enemmän ja huolehdi siitä, että teillä on hyvä suhde. Vältä myös tilanteita, että miesystäväsi joutuu häntä komentamaan. Hän on sinun kumppanisi, mutta poikasi ei ole valinnut häntä itselleen isäpuoleksi. Itse olin hyvin varovainen ennen kuin edes esittelin miehen lapsilleni. Olin kärsivällinen ja nyt olen iloinen siitä kun lapseni arvostavat hyvin paljon valintaani. Sen pohja on tietysti se, etteivät he koe miestä omalle ololleen uhkana, vaan luottavat siihen, että itse olen tehnyt fiksun valinnan.

• poikapuoli   

että tuon ikäistä poikaa tuskin mikään pystyy muuttamaan käsitystään äidin uudesta miehestä - ei niin hyvää olekaan, että kelpaisi. Eroja on tietysti sen mukaan, millainen persoona lapsi on ja minkä ikäisenä saanut isäpuolen.

Minulla on karseita kokemuksia tästä, alkaen n. 10-vuotiaasta, jolloin näin ensi kerrat ensimmäistä isäpuolta. Toinen isäpuoli oli itse asiassa lunki mies, vaikka alkoholisti olikin, ja kolmas sitten täysi lurjus ja väkivaltaan turvautuva kasvattaja.

Nöyryyttä, lapsen tasolle laskeutumista, aikaa, ja ennen kaikkea teidän aikuisten keskinäisen suhteen ulospäin näkyvää onnea tässä tarvitaan. Painotan juuri teidän suhdettanne, äitinsä hyvän olon poika näkee ja sitä kautta peilaa isäpuolta, jonka omat yritykset lähestyä ovat väkinäisiä ja haluttuinakin tökeröitä aina.

• päänsärky

Kuvioissa ei ole alkoholia,väkivaltaa missään muodossa.Lapseni vain ykskantaan ilmoitti ettei hän tule koskaan tykkäämään miehestä kun juttelimme kahden kesken ennen nukkumaan menoa.En tajua.Poika on kyllä saanut "omia" minut 10 vuoden ajan mutta tämä mustasukkaisuus vie minulta järjen kun en pysty molempia miellyttämään saman aikaisesti.Jotenkin alan itsekin olla väsynyt tähän.Lapsella koulu menee hyvin ja kaikki on hyvin,vain tämä yksi ainut asia uhkaa olla elämää suurempi.Kun kemiat ei kohtaa niin ne ei kohtaa.Minulle olisi niin tärkeää että me kaikki kolme olisimme onnellisia.Olisiko sittenkin viisaampaa odottaa niin kauan että poika kasvaa isoksi ja lentää pesästä?Sitten ainakin voisin keskittyä omaan elämääni ja tarpeisiini paremmin kuin nyt.Turhauttaa ja kiukuttaa tämä.

• kokemusta on
        päänsärky kirjoitti:

Kuvioissa ei ole alkoholia,väkivaltaa missään muodossa.Lapseni vain ykskantaan ilmoitti ettei hän tule koskaan tykkäämään miehestä kun juttelimme kahden kesken ennen nukkumaan menoa.En tajua.Poika on kyllä saanut "omia" minut 10 vuoden ajan mutta tämä mustasukkaisuus vie minulta järjen kun en pysty molempia miellyttämään saman aikaisesti.Jotenkin alan itsekin olla väsynyt tähän.Lapsella koulu menee hyvin ja kaikki on hyvin,vain tämä yksi ainut asia uhkaa olla elämää suurempi.Kun kemiat ei kohtaa niin ne ei kohtaa.Minulle olisi niin tärkeää että me kaikki kolme olisimme onnellisia.Olisiko sittenkin viisaampaa odottaa niin kauan että poika kasvaa isoksi ja lentää pesästä?Sitten ainakin voisin keskittyä omaan elämääni ja tarpeisiini paremmin kuin nyt.Turhauttaa ja kiukuttaa tämä.

on kun olette kahdelleen asustelleet ja eläneet niin kauan ja vain toisianne varten -mikä ei ole huono asia- koska äitileijona pitää aina pojistaan huolta. Tottakai poika on sinusta riippuvainen ja mustasukkainen. Olenitsekin törmännyt siihen eron jälkeen, minulla oli yksi suhde ja tällä naisystävälläni oli suurinpiirtein saman ikäinen poika. Olin kyllä alussa aivan äimänä kun sanoin hänelle jotakin ihan normaaleja asioita niin hän vain katsoi minua suu auki ja silmät selällään, että mitä toi höpöttää. Vaatii TODELLA paljon aikuiselta sopeuta/hermoja. Itselläni on entisestä liitosta kuitenkin neljä lasta joidenka kanssa ollaan hyvissä väleissä. Eli lasten kanssa olen tottunut olemaan. Sama kävi kun eksälle tuli uusi miesystävä ja ensimmäiset "yhteenotot" vanhimman pojan kanssa hänellä (14v), niin oli poika huutanu että: "et sinä ole mikään minun isä". Kokemuksesta tiedän että omakin poikani oli erittäin itsepäinen, mutta nyttemin muuttunut kun ikää jokohta 16v. Sanoisin että yhteisiä harrastuksia kannattaisi varovasti etsiskellä, eikä liikaa tyrkyttää itseään "kaveriksi", olla vaan ihan normaalisti, kun kuitenkin kaikki kuuluu "kalustoon" ja se pitää tehdä selväksi. Voihan se tosin olla et se ei koskaan onnistu, niitäkin tapauksia on ja väkisin ei kannata. Mutta tsemppiä teille.

• Joko olet vedonnut itseesi ja omiin haaveisiisi ja onnellisuuteesi? Kertoisit pojallesi kuinka todella toivot sinun ja miesystäväsi suhteen onnistuvan ja kuinka pojan kielteinen suhtautuminen rasittaa suhdetta. Kerro että sekä sinä että mies olette tehneet parhaanne saadaksenne pojan tulemaan toimeen miehen kanssa. Kyllä 12-vuotiaalle pystyy tuon verran puhumaan. Pyydät siis häntä ajattelemaan asiaa sinun kannaltasi.

Ja enpä usko että kannattaa väkisin järjestää heille yhteistä tekemistä. Ei miehestä suinkaan tarvitse leipoa isäpuolta.

Olen itse avioerolapsi ja siksi jouduin monta kertaa opettelemaan pitämään vanhempien uusista :) tosin itselläni ei ollut ongelmia vanhempien uusien kanssa kuin joskus todella pienenä pian eron jälkeen.

• minua on tainnut

lykästää elämässäni, tässä asiassa, kun ihmeempiä ongelmia ei ole ollut. Mutta se johtuu lapsista, minusta ja tietenkin uudesta kumppanista. Kaikki vain on varmaan niin sopeutuvaisia kaikin puolin. Ei väkisin pidä alkaa mitään järjestelemään, eikä koko ajan tuijottaa lapseen ja tehdä päätöksiä miten se lapsi käskee. Suhteessa kumppaaniin ja lapseen pitää uskaltaa olla oma itsensä ja tuoda julki ne ärsyttävätkin seikat. Pitää saada rakkautta, antaa rakkautta, pitää saada olla vihainen ja riidellä jos siltä tuntuu, kaikki lapsen nähden, en tarkoita äärilaitaa, mutta jokainen ihminen, varsinkin normaali ihminen käsittää mitä tarkoitan.

• Nutturatäti

Sano pojallesi ystävällisesti mutta tiukasti, että mies on tärkeä sinun elämässäsi ja että et sinä aio pelkästään pojan ehdoilla elää.

Älä kehittele heille yhteisiä tekemisiä sun muuta. Juuri kuten joku tuossa sanoikin, kavereita ei tarvitse olla eikä isäpuoli/poikapuoli -suhdettakaan ellei se luonnistu, mutta toimeen pitää tulla.

Ja tuo nimimerkki poikapuolen kommentti oli tärkeä, että näyttäkää miehenne kanssa että rakastatte toisianne, jos kerran rakastatte. Kyllä se poika sopeutuu, ei kannata miestä päästää sen takia karkuun. Sitten vaan katkeroituisit eikä sekään olisi pojallesi hyväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe