Ruven muodostuminen ja värin lähteminen

mietimpä vaan

Joo, eli n. viisi päivää sitten otettu tatuointi, mitä olen tunnollisesti hoitanut, on vaan koko ajan näyttänyt vähän pahalta, siis seuraavan päivän jälkeen ottamisesta tähän. Tarkoitan, että se näyttää halkeilleelta ja siitä lähtee väriä,mistä en tiedä onko se musterupea vai vaan väriä, lisäksi ihan kuin siinä olisi vaaleita läikkiä. Koko musta kuva niskassa siis.

Nyt on vielä aikasta, joten en lähde tätä kenellekään näyttämään, mutta olisi kiva tietää mielipiteitä. Mutta te kenellä on väriä lähtenyt ja muutenkin ollut hassun näköinen, onko siitä parantuessa tullut kuitenkin hyvän näköinen?

Oon kyllä rasvaillut ja muutenkin, mutta en sit tiedä olisiko pitänyt yölläkin herätä rasvaamaan, että tuon halkeamisen olisi voinut estää.

Vai onko se mahdollisesti sitä "kuoriutumista" ja onkohan se rupea (en erota, nää edes kunnolla, väriltä näyttää)? Miten paljon väriä voi lähteä, että tatuointi näyttee edes joltain? Harmittaa vaan ihan sikana, jos ihan plörinäksi menee, vaikka olen yrittänyt hyvin hoitaa.

Olisi mukava kuulla näistä vaiheista, kun toki tatuoija jotain puhui, mutta ei sitä voi käsittää vain puheena. Kun näkee, ei sitten tietäkään onko okei.

9

14742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • , mutta....

      ilman näkemistä vaikea sanoa. anna parantua ensin rauhassa ja jos väri ei jäänyt hyvin niin käyppä näyttämässä kuvaa tatuoijalla joka sen teki( jos tekee työkseen kuvia niin värittää sen uudelleen)

      • takuuseen

        kuvan korjausväritys, jos väriä oikeasti itse kuvasta lähtee. Rupea kyllä irtoaa ja näyttää, että väriä lähtee paljonkin, mutta kyllä sitä ihoonkin jää. Vasta 2-3vkon kuluttua tatuointi on parantunut, ja sitten näkyy mitä siihen on jäänyt, ennen ei kannata huolestua. Jatka siis vain rauhassa rasvailua, etkä revi sitä rupea irti vaan annat irrota itsekseen! :)


    • Suupahvi

      Kun rupi irtoaa, niin samalla tatuoinnista lähtee väriäkin, mutta ei hätää - sitä väriä jää ihoonkin ihan tarpeeksi. Parhaiten tuollaisen halkeilun kuitenkin saa estettyä suojaamalla tatuointia tuorekelmulla silloin, kun sitä ei rasvaile - näin tatuointi pysyy tarpeeksi kosteutettuna, jotta se ei halkeile helposti. Ja tietenkin nukkua kannattaa niin, ettei tatuointi hankaa - eli sinulle suosittelisin mahallaan tai kyljellään nukkumista.

      Hoida kuvaa hyvin, rasvaile ja suojaa kelmulla ja katso viikon parin päästä, miltä näyttää. Lopullisesti väri kuitenkin asettuu vasta noin kolmen kuukauden kuluttua, joten ennen sitä en suosittele lähtemään värinlisäykseen.

      • erilaisia mielipiteitä

        Niin, ohjeeksi olen saanut vain suojata ekaksi yöksi ja muuten antaa hengittää, ja monessa lähteessä niin sanottu, sitten olen tosin näitä muitakin mielipiteitä kuullut. Mutta aikasta tosiaan on ,ajattelinkin, että se on sellaista musterupea. Tiedän, että väritys kuuluu takuuseen, mutta tietysti siltä yrittää välttyä, koska uusi parantelu ei huvita...

        mutta katsellaan, ajattelin vain juuri kysyä, että näyttääkö se rupi tuolta, kun ei se ihan ruveltakaan näytä. Ja nyt sitä on irtoillut jo aika paljon, ja iho on paljon tasaisempi. En ole sitä siis repinyt tai mitään, mutta rasvatessa sitä kyllä väkisinkin irtoo.


      • kelmusta
        erilaisia mielipiteitä kirjoitti:

        Niin, ohjeeksi olen saanut vain suojata ekaksi yöksi ja muuten antaa hengittää, ja monessa lähteessä niin sanottu, sitten olen tosin näitä muitakin mielipiteitä kuullut. Mutta aikasta tosiaan on ,ajattelinkin, että se on sellaista musterupea. Tiedän, että väritys kuuluu takuuseen, mutta tietysti siltä yrittää välttyä, koska uusi parantelu ei huvita...

        mutta katsellaan, ajattelin vain juuri kysyä, että näyttääkö se rupi tuolta, kun ei se ihan ruveltakaan näytä. Ja nyt sitä on irtoillut jo aika paljon, ja iho on paljon tasaisempi. En ole sitä siis repinyt tai mitään, mutta rasvatessa sitä kyllä väkisinkin irtoo.

        ..eli jatkuvasti kelmua ei kannata pitää, ette tatuointi haudu ja pääse tulehtumaan. Mutta esim. työpäivän ajaksi voi laittaa kelmun ja pesee heti kun pääsee kotiin ja antaa välillä hengitellä.


      • tatuoitu...

        Tatuointia EI kuulu kääriä kelmuun sen jälkeen kun liikkeessä tehty "paketti" otetaan pois!
        Ellet satu sitten tekeemään töitä jolloin kuva on pakko suojata/peittää.
        Erään tatuoijan sivuilla oli siihen tilanteeseen seuraava ohje:
        Rasvaa tatuointi niin hyvin ettei se pääse missään tapauksessa kuivumaan kelmuun kiinni.
        Muuten kannattaa jäättää kaikki ylimääräiset hinkkaavat vaatteet, kelmut ja muut pois kuvan päältä että "haava" saa rauhassa ilmaa ja hengittää. Paranee hyvin näin :)


    • apuua

      No eli siis mä otin viime perjantaina tatuoinnin käteen ja siinä on mustaa ja punasta. No olen rasvaillut ja pessyt sitä ihan kunnolla, mutta sitten vähän huolettaa tää, kun kerran olin jotain 8 tuntia pois kotoa ja se tatuointi näytti halkeilevalta ja oli tosi kuiva kun en sitä rasvannut. Kävin vähän väliä kastelemassa sitä mutta nyt on käynyt niin, että tatuoinnin päältä on alkanut lähtemään värillistä ihoa. Nyt mua pelottaa että tatuoinnista tulee vaaleanpunainen kun se on jo niin paljon haalistunut. En todellakaan tahdo siitä mitään pinkkiä -.- Käyn varmaan ensviikolla näyttämässä tätä tatuoijalle, mutta jos jollain on samanlaisia probleemia niin kertokaa?

      • Anonyymi

        Toivottavasti on tullut iän myötä myös viisautta. Kastelu (vesi) kuivattaa entisestään 👍🏻👍🏻🤣


    • juuP

      Kelmuhoitoa voi tehdä ensimmäiset 3 vuorokautta niin, että pidetään kelmua noin 3 tuntia, sitten otetaan pois ja annetaan hengittää tunti, taas kelmu jnejne...ja tietysti aina sitten pesu silloin kun kelmu on pois ja rasva ennen kelmua. Ja yöksi myös kelmu. Kokeilin tätä ja hyvin toimi, itselläni kun on se ongelma, että värit ei meinaa pysyä kuvissa, ja tatskaaja antoi tällaisen vihjeen. Tosin värit ei edelleenkään ole sellaiset kuin pitäisi, mun keho jostain syystä meinaa "puskea" aina värit pois niin, että väritys jää tosi haaleaksi kun kuva on parantunut.

      Toisille vaan joutuu väriä hakkaamaan useamman kerran tai syvemmälle ennen kuin se pysyy kunnolla..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe