Hei, mitä mieltä ootte, sain loparit pari viikkoa sitten tuotannollisilla, taloudellisilla ja toiminnan/työn uudelleen järjestelyt tms. syyllä. Nyt sain kuulla että mun paikkaa on tarjottu jollekin joka sai jäädä ja jonka oma työpaikka on ihan eri paikkakunnalla. Eli mun töitä ei ole oikeasti edes ollut tarkoitus siirtää eikä jakaa niiden kesken jotka jäi. Vaan että mun tilalle siirretään toinen työntekijä tekemään täsmälleen niitä töitä joita minä tein.
Kuullostaako laitalaiselta? Olin nimittäin ainoa joka irtisanottiin ja ainoa joka työskentelee eri paikkakunnalla. Mulla on ollut ihan omat työni ja kuvittelin että mun paikka lopetetan kokonaan. Ilmeisesti mut irtisanottiinkin syystä etten kuulu tähän isoon ja tiiviseen työyhteisöön. Oli helppo irtisanoa kun en ole juurikaan tekemisissä tän pääpaikan kanssa, ei tarvi kaverille antaa kenkää. Luottamusmies ei ole ottanut minuun yhteyttä kertaakaan asian tiimoilta. Ei ole kyllä muutenkaan ottanut yhteyttä minuun. Että sillai, tietääkö kukaan kannattaako riitauttaan?
Laiton irtisanominenko?
2
146
Vastaukset
- ^^^^^^^^^^
Otapa yhteys liittoon, jos sellaiseen kuulut, ellet, niin sitten työsuojelupiirin työsuojelutoimistoon, jonka yhteystiedot löydät tuolta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/yhteystiedot/
- työkavereita ei irtisanota
Päättäjät istuu samassa konttorissa ja siitä konttorista ei koskaan irtisanota ketään. Irtisanomiset kohdentuu aina tuotantoon.
Edellisen laman aikana ihmettelin että miksi konttorista ei edes lomauteta yhtään palkanlaskijaa tai laskuttajaa, vaikka ei ollu montakaan tuntityöntekijää, jolle olisi pitänyt maksaa palkkaa, kun kaikki oli pakkolomilla tai irtisanottu, eikä laskutettavaa työtä tehty juuri lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944