Ruotsin valtion maatalousneuvosto on tutkinut margariinin kulutusta ja kuolleisuutta sekä näiden välistä yhteyttä.
Käppyrä löytyy tästä osoitteesta:
http://sensei.nu/Margarinkonsumtion_hjartdod.png
Syy-yhteyttä voipi olla vaikeata kiistää, sen verran kauniisti nuo käppyrät seuraavat toisiaan.
Margariinikäppyrä!
36
827
Vastaukset
- Kentsu, kentsu...
...tänäänkin on aurinkoinen päivä ulkona, kevät tulee....käypä välillä vilkaisemassa.....
- Chentzu
maailmakuvasi. Yrität ihan selvästi saada minut pois tältä palstalta!
Sehän tarkoittaa vain, että olen oikeassa etkä voi kiistää sitä millään tavalla. Ainoa asia mitä jä jäljelle on saada minut ulkosalle.
Näinhän se menee. En usko, että olet edes itse ulkona! - selvästi...
Sinä oletkin jo aivan pihalla...
Chentzu kirjoitti:
maailmakuvasi. Yrität ihan selvästi saada minut pois tältä palstalta!
Sehän tarkoittaa vain, että olen oikeassa etkä voi kiistää sitä millään tavalla. Ainoa asia mitä jä jäljelle on saada minut ulkosalle.
Näinhän se menee. En usko, että olet edes itse ulkona!että hän yrittää saada sinut pois palstalta. Minuakin on yrittänyt jo neljä vuotta häätää täältä. Hän ei voi sietää rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittavia VHH:laisia. Koeta kestää. Hän seuraa nyt sinuakin ja vastaa jokaiseen kirjoitukseesi vaikka aamuun saakka jos tarve vaatii.
- Chentzu
kj.mattila kirjoitti:
että hän yrittää saada sinut pois palstalta. Minuakin on yrittänyt jo neljä vuotta häätää täältä. Hän ei voi sietää rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittavia VHH:laisia. Koeta kestää. Hän seuraa nyt sinuakin ja vastaa jokaiseen kirjoitukseesi vaikka aamuun saakka jos tarve vaatii.
Ensinnäkään hän ei saa minua hermostumaan.
Jos saan sen kunnian, että hän yrittää kiusata minua niin siitä vaan. Koen tällöin, että häneltä on keinot ja vastaväitteet loppuneet ja ainoa mikä jää jäljelle on kiusaaminen.
Näin ollen kaikki epäasiallinen palaute on todiste siitä, että ollaan oikealla asialla.
Asiallinen palaute on haastavampaa! Näihin palautteisiin täytyy osata vastata asiallisesti kestävin argumentein perustellen. Toisaalta tällöin oppii myös parhaiten. Chentzu kirjoitti:
Ensinnäkään hän ei saa minua hermostumaan.
Jos saan sen kunnian, että hän yrittää kiusata minua niin siitä vaan. Koen tällöin, että häneltä on keinot ja vastaväitteet loppuneet ja ainoa mikä jää jäljelle on kiusaaminen.
Näin ollen kaikki epäasiallinen palaute on todiste siitä, että ollaan oikealla asialla.
Asiallinen palaute on haastavampaa! Näihin palautteisiin täytyy osata vastata asiallisesti kestävin argumentein perustellen. Toisaalta tällöin oppii myös parhaiten.Aloittaessani VHH:n, minäkin olin neljä vuotta sitten aikamoinen noviisi näissä ravitsemus ja terveyasioissa koska olen kaupallisella alalla, mutta kun nyt neljä vuotta on lukenut valtavasti kirjallisuutta ja tutkinut täällä annettuja linkkejä niin kyllä väkisinkin oppii. Koko ajan on joutunut tiettyjä lääketieteellisiä termejä selvittämään mutta kun selvittää niin ymmärtää taas enemmän. Elämähän on jatkuvaa opiskelua.
- kuin ulkomaiset
Ottaisitko ensin selvää, miten ruotsalaiset ym. ulkomaiset margariinit eroavat Suomessa valmistetuista! Onko niissä samat määrät transrasvaa eli osittain kovetettua kasvirasvaa?
- tajunnut
Pitääkö ymmärtää tuo niin, että ellei käytä margariiniä, ei kuole koskaan?
- Chentzu
Jäät tänne ikuisesti virstanpylvääksi.
Olisi se kauhetata joutuisi tutustumaan koko ajan uusiin ihmisiin kun vanhat kaverit kuolevat pois.
Jossain vaiheessa, kun tämä sosiaalinen haitta iskee täytyy varmaan ostaa pari pakettia Beceliä jotta pääsisi hautaan kunniakkaasti ja oikeaoppisesti. - käytössä jo
Chentzu kirjoitti:
Jäät tänne ikuisesti virstanpylvääksi.
Olisi se kauhetata joutuisi tutustumaan koko ajan uusiin ihmisiin kun vanhat kaverit kuolevat pois.
Jossain vaiheessa, kun tämä sosiaalinen haitta iskee täytyy varmaan ostaa pari pakettia Beceliä jotta pääsisi hautaan kunniakkaasti ja oikeaoppisesti.Hei oliks tää nykyinen Becel ja vastaavan tason margariinit käytössä jo 1970-1990? Kun mites toi sun tilasto siinä käppyrässä päättyy 90-luvulle? Syötiin sitä pettuleipääkin muinoin, siitä vaan esittämään käppyrää sen riskeistä. :)
- Chentzu
käytössä jo kirjoitti:
Hei oliks tää nykyinen Becel ja vastaavan tason margariinit käytössä jo 1970-1990? Kun mites toi sun tilasto siinä käppyrässä päättyy 90-luvulle? Syötiin sitä pettuleipääkin muinoin, siitä vaan esittämään käppyrää sen riskeistä. :)
Meillä on hyvä seuranta, noin 10 tuhatta vuotta pitkä siitä kun ihminen on syönyt eläinperustaista ravintoa ilman enempiä sydänsuruja tai diabetes2:ta.
Miten on hiilihydraattiravinnon seurannan kanssa?
60 vuotta on vedetty enenevässä tahdissa hiilareita ja kas, kuinka on käynyt?!!! - Chentzu
käytössä jo kirjoitti:
Hei oliks tää nykyinen Becel ja vastaavan tason margariinit käytössä jo 1970-1990? Kun mites toi sun tilasto siinä käppyrässä päättyy 90-luvulle? Syötiin sitä pettuleipääkin muinoin, siitä vaan esittämään käppyrää sen riskeistä. :)
Lueppa tämä Aftonbladetin juttu margariineista.
Siellä sanotaan mm. näin:
Två margariner som innehåller fytosteroler, växtrikets kolesterol, finns redan i Sverige: Becel pro.active och Benecol.
Fytosterol ska inte användas av personer som tar kolesterolsänkande medicin, inte av gravida och ammande kvinnor och inte av barn under fem år. Ämnet minskar nämligen upptaget av vitamin A. Även störningar av hormonsystemet diskuteras.
Eli aika vaarallisia aineita myydään Prisman rasvaosastolla.
Tässä linkii itse juttuun:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article24228.ab
Ai, että mistä löydän näitä juttuja?
En ainakaan Suomalaisilta konsensus-sivustoilta! - on kaksi eri...
Chentzu kirjoitti:
Två margariner som innehåller fytosteroler, växtrikets kolesterol, finns redan i Sverige: Becel pro.active och Benecol.
Fytosterol ska inte användas av personer som tar kolesterolsänkande medicin, inte av gravida och ammande kvinnor och inte av barn under fem år. Ämnet minskar nämligen upptaget av vitamin A. Även störningar av hormonsystemet diskuteras.
En ainakaan Suomalaisilta konsensus-sivustoilta!... tuotetta.
Meinaan Becel ja Becel Pro Active on kaksi eri tuotetta joita ei pidä sekoittaa keskenään.
Prisman ruokaosastolla myydään paljon vaarallisia aineita. Esimerkiksi voita. - Chentzu
on kaksi eri... kirjoitti:
... tuotetta.
Meinaan Becel ja Becel Pro Active on kaksi eri tuotetta joita ei pidä sekoittaa keskenään.
Prisman ruokaosastolla myydään paljon vaarallisia aineita. Esimerkiksi voita.Halusin vain tuoda esiin "terveysmargariinien" edut.
Mitä haluat sanoa sillä, etä Becel ja Becel Pro Activ ovat kaksi eri tuotetta. Senhän tietää kaikki. Tiedämme myös, että tämä pro activ-versio on helekatin paljon kalliimpi kun tavallinen Becel.
Eikö ole mielestäsi huoolestuttavaa myydä vapaasti Becel Pro Activia kun tietää sen vaarallisuuden? - ole, mutta...
Chentzu kirjoitti:
Halusin vain tuoda esiin "terveysmargariinien" edut.
Mitä haluat sanoa sillä, etä Becel ja Becel Pro Activ ovat kaksi eri tuotetta. Senhän tietää kaikki. Tiedämme myös, että tämä pro activ-versio on helekatin paljon kalliimpi kun tavallinen Becel.
Eikö ole mielestäsi huoolestuttavaa myydä vapaasti Becel Pro Activia kun tietää sen vaarallisuuden?"Eikö ole mielestäsi huoolestuttavaa myydä vapaasti Becel Pro Activia kun tietää sen vaarallisuuden? "
=> Siis myydään siellä voitakin, miksi ei sitten Pro Activia? - löytynyt googlaamalla?
Chentzu kirjoitti:
En ainakaan Suomalaisilta konsensus-sivustoilta!Niin eihän kunnon vhh saa alkaa käyttämään kolesterolia alentavia lääkkeitä, eikä siten tiedä, ettei Benecolia tai Becelin vastaavaa enää tarvi/pidä käyttääkään! Sen kertoi työkaverini. Jokainen lääkäri sen kertoo potilaalleen aivan varmasti! Tyhjästä taas etsit asiaa. :(
- Chentzu
ole, mutta... kirjoitti:
"Eikö ole mielestäsi huoolestuttavaa myydä vapaasti Becel Pro Activia kun tietää sen vaarallisuuden? "
=> Siis myydään siellä voitakin, miksi ei sitten Pro Activia?Jos kykenet jotenkin osoittamaan voin vaarallisuuden niin minä LUPAAN osoittavani vastaavasti voin terveellisyyden.
Ota tämä haasteena (minulla on jo dokumentit valmiina)
Pikku vinkki:
Erkkilä A, et al. Dietary fatty acids and
cardiovascular disease: An epidemiological
approach. Progress in Lipid Research 2008;
47; 172-187
Ja näitä riittääääääääääää!!!!! - Chentzu
löytynyt googlaamalla? kirjoitti:
Niin eihän kunnon vhh saa alkaa käyttämään kolesterolia alentavia lääkkeitä, eikä siten tiedä, ettei Benecolia tai Becelin vastaavaa enää tarvi/pidä käyttääkään! Sen kertoi työkaverini. Jokainen lääkäri sen kertoo potilaalleen aivan varmasti! Tyhjästä taas etsit asiaa. :(
Tico (vai Skäri) uskollinen ystävä!
Taas osuma, jeeee! - osoitettu...
Chentzu kirjoitti:
Jos kykenet jotenkin osoittamaan voin vaarallisuuden niin minä LUPAAN osoittavani vastaavasti voin terveellisyyden.
Ota tämä haasteena (minulla on jo dokumentit valmiina)
Pikku vinkki:
Erkkilä A, et al. Dietary fatty acids and
47; 172-187
Ja näitä riittääääääääääää!!!!!Tälle palstalle on linkitetty kaksikin viime aikoina julkistettua tutkimusta, jossa tyydyttyneen rasvan vaarat on jälleen kerran osoitettu.
Tiedät kyllä mistä puhun, joten en viitsi linkittää tutkimuksia taas.
Joten jos tämä vanhan mallin mukaan menee, niin kumoa sinä minun tutkimukseni niin minä kumoan sinun... :-))
Mutta ei viitsitä, eihän? Uskotaan molemmat niihin tutkimuksiin jotka tuntuvat mukavemmilta! - Chentzu
osoitettu... kirjoitti:
Tälle palstalle on linkitetty kaksikin viime aikoina julkistettua tutkimusta, jossa tyydyttyneen rasvan vaarat on jälleen kerran osoitettu.
Joten jos tämä vanhan mallin mukaan menee, niin kumoa sinä minun tutkimukseni niin minä kumoan sinun... :-))
Mutta ei viitsitä, eihän? Uskotaan molemmat niihin tutkimuksiin jotka tuntuvat mukavemmilta!eivät kestä tieteellistä tarkastelua. Sorry.
Ajattele kaikkia niitä tutkimuksia joissa ei ole pystytty toteamaan eläinperäisen rasvan vaarallisuutta tai haitallisuutta. Päinvastoin näissä tutkimuksissa on jouduttu toteamaan asian olevan päinvastoin.
Jos nämä kaksi tutkimusta olisi edes vähääkään totta tarkoittasi se sitä, että kaikki nämä kaksi tutkimusta kumoaisivat kaikki nämä toiset tutkimukset!!!!!!!!!!!!!!!1
Eihän voi olla niin, että samasta tuotteesta on olemassa kaksi vastakkaista totuutta.
Mieti miten älyttömiä puhut kun sanot kumoavasi kaikki nämä muut tutkimukset:
"Joten jos tämä vanhan mallin mukaan menee, niin kumoa sinä minun tutkimukseni niin minä kumoan sinun... :-)) "
Tässä on sinulle vähän kumottavaa sitten:
Alla olevien artikekleiden takaa löytyy kaikki tarvittavat lähdeviittaukset joten Sinulle on luvassa hommia!
Om mjölkfett i Norsjöprojektet
Samband mellan intag av feta mjölkprodukter och viktutveckling
Ur ULSAM, Uppsalastudien
Om Malmöstudien ur Fetmaparadoxen
Fet kost inte farligt för hjärtat Margret Leosdottir
Elwood m fl Mjölkdrickande minskar risken för hjärtinfarkt och stroke
Mozzafarian m fl mer mättat fett ger mindre hjärtsjukdom
Fleromättade fetter sämre än mättade B Vessby, C Berne m fl
Mättat fett sänker kolesterolvärdet B Vessby m fl
Intag av mjölkfett minskar risken för hjärtsjukdom
Natural transfats hot harmful
Mjölkintag och metabola syndromet
Mjölkfett och hälsa, artikel i Nordisk nutrition
Om olika fetter
Omestrade fetter (typ Becel) och transfetter höjer blodsockret
Fyraåringar som äter mera fett väger mindre
Margarin ökar risken för cancer ur Aftonbladet
Film (YouTube) om sambandet mellan blodkolesterol och hjärtsjukdom
Läkartidningen: Mättat fett är inte farligt för hälsan dec -07
Industriella transfetter ökar risken för bröstcancer april -08
Omega-6-fetter kopplade till bröstcancer Feta lögner skriver om det
Fetträdslans historia Översättning av Gary Taubes artiklar. Ur Fetmaparadoxen av Johan Hedbrant - Chentzu
osoitettu... kirjoitti:
Tälle palstalle on linkitetty kaksikin viime aikoina julkistettua tutkimusta, jossa tyydyttyneen rasvan vaarat on jälleen kerran osoitettu.
Mutta ei viitsitä, eihän? Uskotaan molemmat niihin tutkimuksiin jotka tuntuvat mukavemmilta!Kumoa nyt edes yksi näistä alla olevista tutkimuksista. Nämä kaikki käsittelevät tyydyttyttä rasvaa:
Referenser
1. Erkkilä A, et al. Dietary fatty acids and
47; 172-187.
3. Tholstrup T. Dairy products and cardiovascular
disease. Corr Opin Lipidol 2006;
17: 1-10.
4. Pfeuffer M, Schrezenmeir J. Diagnostic in
obesity comorbidities. Milk and the metabolic
syndrome. Obesity Reviews 2007; 8:
109-118.
5. Biong AS, et al. Intake of milk fat, reflected
in adipose tissue fatty acids and risk of myocardial
infarction: a case-control study. Eur J
Clin Nutr 2006; 60: 236-44.
6. Smedman AEM, et al. Pentadecanoic
acid in serum as a marker for intake of milk
fat: relations between intake of milk fat and
metablic risk factors. Am J Clin Nutr 1999;
69: 22-9.
7. Sun et al. Plasma and erythrocyte markers
of dairy fat intake and risk of ischemic heart
disease. Am J Clin Nutr 2007; 86: 929-37.
8 . Biong AS, et al. A comparison of the effects
of cheese and butter on serum lipids, haemostatic
variables and homoscysteine. Br J Nutr
2004; 92: 791-7.
9. Tholstrup T, et al. Does fat in milk, butter
and cheese affect blood lipids and cholesterol
differently? J Am Coll Nutr 2004; 23:
169-76.
10. Stender S, et al. Ruminant and industrially
produced trans fatty acids: health
aspects. Food & Nutrition Research 2008. Doi:
10.3402/fnr.v52i0.1651.
11. World Cancer Reserach Fund/American
Institute for Cancer Research. Food, Nutrition,
Physical Activity, and the Prevention of
Cancer: a Global Perspective. Washington DC:
AICR 2007. www.wcrf.org.
Voit valita vapaasti! - hyvin arvannut...
Chentzu kirjoitti:
eivät kestä tieteellistä tarkastelua. Sorry.
Ajattele kaikkia niitä tutkimuksia joissa ei ole pystytty toteamaan eläinperäisen rasvan vaarallisuutta tai haitallisuutta. Päinvastoin näissä tutkimuksissa on jouduttu toteamaan asian olevan päinvastoin.
Jos nämä kaksi tutkimusta olisi edes vähääkään totta tarkoittasi se sitä, että kaikki nämä kaksi tutkimusta kumoaisivat kaikki nämä toiset tutkimukset!!!!!!!!!!!!!!!1
Eihän voi olla niin, että samasta tuotteesta on olemassa kaksi vastakkaista totuutta.
Mieti miten älyttömiä puhut kun sanot kumoavasi kaikki nämä muut tutkimukset:
"Joten jos tämä vanhan mallin mukaan menee, niin kumoa sinä minun tutkimukseni niin minä kumoan sinun... :-)) "
Tässä on sinulle vähän kumottavaa sitten:
Alla olevien artikekleiden takaa löytyy kaikki tarvittavat lähdeviittaukset joten Sinulle on luvassa hommia!
Om mjölkfett i Norsjöprojektet
Samband mellan intag av feta mjölkprodukter och viktutveckling
Ur ULSAM, Uppsalastudien
Om Malmöstudien ur Fetmaparadoxen
Fet kost inte farligt för hjärtat Margret Leosdottir
Elwood m fl Mjölkdrickande minskar risken för hjärtinfarkt och stroke
Mozzafarian m fl mer mättat fett ger mindre hjärtsjukdom
Fleromättade fetter sämre än mättade B Vessby, C Berne m fl
Mättat fett sänker kolesterolvärdet B Vessby m fl
Intag av mjölkfett minskar risken för hjärtsjukdom
Natural transfats hot harmful
Mjölkintag och metabola syndromet
Mjölkfett och hälsa, artikel i Nordisk nutrition
Om olika fetter
Omestrade fetter (typ Becel) och transfetter höjer blodsockret
Fyraåringar som äter mera fett väger mindre
Margarin ökar risken för cancer ur Aftonbladet
Film (YouTube) om sambandet mellan blodkolesterol och hjärtsjukdom
Läkartidningen: Mättat fett är inte farligt för hälsan dec -07
Industriella transfetter ökar risken för bröstcancer april -08
Omega-6-fetter kopplade till bröstcancer Feta lögner skriver om det
Fetträdslans historia Översättning av Gary Taubes artiklar. Ur Fetmaparadoxen av Johan Hedbrant:-)
"Eihän voi olla niin, että samasta tuotteesta on olemassa kaksi vastakkaista totuutta. "
=> Ja aivan varmasti voi olla! Niin kuin nyt tässäkin asiassa. Pitää vain valita se itselle parhaiten sopiva "totuus".
Minun totuutta eivät ruotsalaistotuudet muuta yhtään miksikään. Luotan ennemmin vaikkapa näihin uusiin amerikkalaistutkimuksiin.
Kuten sanottu, kukin saa valita. - kaikki maksettua..
Chentzu kirjoitti:
Kumoa nyt edes yksi näistä alla olevista tutkimuksista. Nämä kaikki käsittelevät tyydyttyttä rasvaa:
Referenser
1. Erkkilä A, et al. Dietary fatty acids and
47; 172-187.
3. Tholstrup T. Dairy products and cardiovascular
disease. Corr Opin Lipidol 2006;
17: 1-10.
4. Pfeuffer M, Schrezenmeir J. Diagnostic in
obesity comorbidities. Milk and the metabolic
syndrome. Obesity Reviews 2007; 8:
109-118.
5. Biong AS, et al. Intake of milk fat, reflected
in adipose tissue fatty acids and risk of myocardial
infarction: a case-control study. Eur J
Clin Nutr 2006; 60: 236-44.
6. Smedman AEM, et al. Pentadecanoic
acid in serum as a marker for intake of milk
fat: relations between intake of milk fat and
metablic risk factors. Am J Clin Nutr 1999;
69: 22-9.
7. Sun et al. Plasma and erythrocyte markers
of dairy fat intake and risk of ischemic heart
disease. Am J Clin Nutr 2007; 86: 929-37.
8 . Biong AS, et al. A comparison of the effects
of cheese and butter on serum lipids, haemostatic
variables and homoscysteine. Br J Nutr
2004; 92: 791-7.
9. Tholstrup T, et al. Does fat in milk, butter
and cheese affect blood lipids and cholesterol
differently? J Am Coll Nutr 2004; 23:
169-76.
10. Stender S, et al. Ruminant and industrially
produced trans fatty acids: health
aspects. Food & Nutrition Research 2008. Doi:
10.3402/fnr.v52i0.1651.
11. World Cancer Reserach Fund/American
Institute for Cancer Research. Food, Nutrition,
Physical Activity, and the Prevention of
Cancer: a Global Perspective. Washington DC:
AICR 2007. www.wcrf.org.
Voit valita vapaasti!Käytän omia argumenttejasi:
tarkoitushakuista, maksettua, tilastollista ja niin edelleen.
Buuu.
Keksi jotakin luotettavampaa tai palaa mainitsemiini uusiin amerikkalaistutkimuksiin. - Chentzu
kaikki maksettua.. kirjoitti:
Käytän omia argumenttejasi:
tarkoitushakuista, maksettua, tilastollista ja niin edelleen.
Buuu.
Keksi jotakin luotettavampaa tai palaa mainitsemiini uusiin amerikkalaistutkimuksiin.Ok, ymmärrän Sinua!
- pysty...
Chentzu kirjoitti:
Ok, ymmärrän Sinua!
... kumpikaan sitä tekemään. Aivan kuten tuossa aiemmin sanoin:
Yritä sinä kumota minun tutkimuslinkit ja minä sinun. Emme kumpikaan onnistu, joten turha yrittää jatkaa hedelmätöntä argumentointia.
Usko sinä omiasi ja minä uskon omiani. Olemme onnellisia :-) - Chentzu
pysty... kirjoitti:
... kumpikaan sitä tekemään. Aivan kuten tuossa aiemmin sanoin:
Yritä sinä kumota minun tutkimuslinkit ja minä sinun. Emme kumpikaan onnistu, joten turha yrittää jatkaa hedelmätöntä argumentointia.
Usko sinä omiasi ja minä uskon omiani. Olemme onnellisia :-)Lue vähän näitä aikaisempia viestiketjuja niin näet.
Sitäpaitsi yksi näistä kahdesta tutkimuksesta joihin tukeudut ei millään lailla käsitellyt voita. Muistatko vielä? Kyse oli punaisesta lihasta joloin eineksetkin lueteltiin punaiseksi lihaksi (joiden lihaprosentti on siinä 60-80% välillä)
On hyvä, että myönnät ettet pysty kumoamaan mainitsemiani tutkimuksia, mutta puhu kuoma vain omasta puolestasi äläkä laita sanoja suuhuni. - vaan selitit...
Chentzu kirjoitti:
Lue vähän näitä aikaisempia viestiketjuja niin näet.
Sitäpaitsi yksi näistä kahdesta tutkimuksesta joihin tukeudut ei millään lailla käsitellyt voita. Muistatko vielä? Kyse oli punaisesta lihasta joloin eineksetkin lueteltiin punaiseksi lihaksi (joiden lihaprosentti on siinä 60-80% välillä)
On hyvä, että myönnät ettet pysty kumoamaan mainitsemiani tutkimuksia, mutta puhu kuoma vain omasta puolestasi äläkä laita sanoja suuhuni.Sinähän vain selittelit, seli seli :-)
Ei se ole mitään kumoamista, ei sinnepäinkään!
"Sitäpaitsi yksi näistä kahdesta tutkimuksesta joihin tukeudut ei millään lailla käsitellyt voita. Muistatko vielä? Kyse oli punaisesta lihasta joloin eineksetkin lueteltiin punaiseksi lihaksi (joiden lihaprosentti on siinä 60-80% välillä) "
=> Sematiikkaa. Tyydyttyneet rasvat olivat pääosassa ja sitä on voi pullollaan. - BEC
Chentzu kirjoitti:
En ainakaan Suomalaisilta konsensus-sivustoilta!Kuulin juuri itse toissapäivänä tästä tutkimuksesta. meillä on 1v10kk ikäinen tyttö joka on syönyt beceliä ihan normaalisti leivän kanssa koska isällä on pikkasen koholla kolesterolit. Meidän perheessä loppu nyt becelin käyttö. törkeetä että tästä ei kerrota. Laitetaan aihetta eteenpäin niin eiköhän tämä kohta tule meilläkin otsikoihin enemmän.
- mietis vähän
Miksi tossa tilastossa käppyrät päättyi 90-luvulle, josta lähtien ainakin Suomessa väheni transrasvan määrä pöytämargariineista?
Teollisuuden käyttämät on erilaisia, eikä niitä panna kotitalouksissa leivän päälle. En osta mitään kahvileipiä enkä valmiskakkuja, joissa on osittain kovetettua kasvirasvaa, ja tää on varsin hyvin jo mennyt perille muillekin kuin vhh-laisille.- Chentzu
niin miksi niitä sitten myydään?
Kaupat ovat väärällään valmiskakkuja, jopa ulkomailta asti tuotuja vahapintaisia (ainakin tuntuu siltä) suklaakakkuja yms. puhumattakaan valmiseineksistä joiden myyntiaika on todella pitkä.
Katoppa asiaa tältä kantilta. Sinä ehkä olet osittain valistunut, eli syöt vain omatekoisia hiilaripläjäyksiä mutta suuri enemmistö vetelee näitä kaupan mössöjä. Niin se vain on!
Kauppa se on joka kannattaa! - yleistät yleistät...
Chentzu kirjoitti:
niin miksi niitä sitten myydään?
Kaupat ovat väärällään valmiskakkuja, jopa ulkomailta asti tuotuja vahapintaisia (ainakin tuntuu siltä) suklaakakkuja yms. puhumattakaan valmiseineksistä joiden myyntiaika on todella pitkä.
Katoppa asiaa tältä kantilta. Sinä ehkä olet osittain valistunut, eli syöt vain omatekoisia hiilaripläjäyksiä mutta suuri enemmistö vetelee näitä kaupan mössöjä. Niin se vain on!
Kauppa se on joka kannattaa!Jooo, kaikki muut kuin te ei ymmärrä mitään! Paitsi että muut ehkä tekee muutakin kuin juuttuu nettipalstalle 24/7. Kai siinä on vaarassa lihoa, kun ei liiku. Äly hoi, järki älä jätä!
- Chentzu
yleistät yleistät... kirjoitti:
Jooo, kaikki muut kuin te ei ymmärrä mitään! Paitsi että muut ehkä tekee muutakin kuin juuttuu nettipalstalle 24/7. Kai siinä on vaarassa lihoa, kun ei liiku. Äly hoi, järki älä jätä!
Jos ei liiku riittävästi niin täytyy noudattaa VHH:ta ettei liho :)
Rupea Sinäkin noudattamaan kun itsekkin roikut tietokoneen äärellä.
Tilastotutkimusten vika on juuri se, että niillä voi osoittaa tilastollisen merkittävyyden (eli että syy-yhteys voi löytyä) muttei varsinaista syy-yhteyttä. Tilastotutkimuksissa on usein puutteita, jätetään kartoittamatta muuttujia tai datapisteet valitaan väärin. Myös usean muuttujan kombinaatiot ovat hankalia ja vaativat ison otoksen.
Ajatellaan vaikka hypoteettisesti, että leipä aiheuttaa sydänkuolemia. Syödään enemmän leipää, seurauksena kuluu enemmän margariinia ja margariini näyttääkin syylliseltä- Chentzu
Voidaan ajatella myös liikennekuolemia. Vuonna 2007 niitä oli noin 400.
Vastaavasti loton päävoiton voitetaan vuositasolla noin 40 kertaa.
Voidaanko sanoa, että on kymmenkertainen riski kuolla liikenteessä vuodenaikana kun saada loton päävoitto. Tottahan tämä on, vaikka varsin epämieluisaa ajateltavaa.
Kun lottoaja vie kupongin ÄRRÄ:lle, etenkin kun on jättipotti kyseessä, niin hän on mielessään jo suunnitellut mihin voittorahat sijoitetaan, eikö niin.
Kuinka usein autoija miettii aktiivisesti, että tällä kertaa kun lähdetän liikkeelle voin kuolla onnettomuudessa. Tuskin koskaan!
Kaikesta voidaan vääntää kaikkea.
Margariini tutkimukseen palataksemme voit saada tukea ajatuksellesi mikäli leivän kulutus olisi vähentynyt vuoden 1972 jälkeen. Näin ei taida kuitenkaan olla asian laita, pikemmin päin vastoin. Chentzu kirjoitti:
Voidaan ajatella myös liikennekuolemia. Vuonna 2007 niitä oli noin 400.
Vastaavasti loton päävoiton voitetaan vuositasolla noin 40 kertaa.
Voidaanko sanoa, että on kymmenkertainen riski kuolla liikenteessä vuodenaikana kun saada loton päävoitto. Tottahan tämä on, vaikka varsin epämieluisaa ajateltavaa.
Kun lottoaja vie kupongin ÄRRÄ:lle, etenkin kun on jättipotti kyseessä, niin hän on mielessään jo suunnitellut mihin voittorahat sijoitetaan, eikö niin.
Kuinka usein autoija miettii aktiivisesti, että tällä kertaa kun lähdetän liikkeelle voin kuolla onnettomuudessa. Tuskin koskaan!
Kaikesta voidaan vääntää kaikkea.
Margariini tutkimukseen palataksemme voit saada tukea ajatuksellesi mikäli leivän kulutus olisi vähentynyt vuoden 1972 jälkeen. Näin ei taida kuitenkaan olla asian laita, pikemmin päin vastoin.Sanoinkin hypoteettisesti eli 'jos olisi'. En millään lailla puolustele margariineja, inhottavia (ja toivottavasti pian epäterveellisiksi todistettuja) tuotteita. Tilastoilla vaan voidaan todistaa tilastollinen syy-yhteys, ei todellista. Kun on tilastollinen syy-yhteys (tuon osoittaminen on sekä halvempaa että yksinkertaisempaa) niin voidaan ruveta etsimään sitä oikeaa syy-yhteyttä (ts. mikä margariinissa aiheuttaa sydänkuolemia). Tämä on hidasta ja kallista puuhaa.
- ovat käsiteltyjä
ja luonnottomia rasvoja. Tuo yhteys tullaan vielä osoittamaan todeksi. Lienee myös yhteys diabetekseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096556Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884191L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453509TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72891Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251501- 66918
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55903- 9889
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193868Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47849