Kaikki varmaankin on sitä mieltä, että olisi hyvä selvittää ajoissa haluaako parisuhteessa molemmat lapsia, naimisiin yms.. Mutta entä kun toinen ei osaa sanoa?
Tai sanoo että luultavasti haluaa, mutta ei voi luvata mitään. Hyvä sinänsä että mieltää kuinka isot asiat kyseessä ja haluaa harkita tarkkaan. Mutta jos itse tiedän että suurella todennäköisyydellä tulen noita asioita haluamaan. Ikää molemmilla n.30v ja seurusteltu vuoden verran.
Tiedoton tulevaisuuden
6
734
Vastaukset
- toisen
täytyy siinä tapauksessa miettiä, että mitä sitten, jos toinen päättää joku päivä ettei ollenkaan halua. Ero nyt heti vai vasta sitten kun toinen tekee päätöksen. Ja sitten on tietenkin se vaihtoehto että tyytyy siihen että saattaakin jäädä lapsettomaksi. Mutta voihan se toinen myös muuttaa mielensä. Tärkeintä kuitenkin on se, että älä missään tapauksessa hankkiudu raskaaksi salaa!
- mieleenkään..
Siis hankkiutua salaa raskaaksi. Siinäpä oivallinen alku perhe-elämään.
Ja rakastan miestäni kovasti, olen erittäin onnellinen hänen kanssaan enkä ikinä pettäisi luottamusta tekemällä jotakin tuollaista. Lopulta tosiaan kai vaan mietittävä mitä valmis hyväksymään. Haluan todennäköisesti olla hänen kanssaan, vaikka mitään 'extraa' ei ikinä olisikaan luvassa. Kiitoksia vastauksestasi. - ...
mieleenkään.. kirjoitti:
Siis hankkiutua salaa raskaaksi. Siinäpä oivallinen alku perhe-elämään.
Ja rakastan miestäni kovasti, olen erittäin onnellinen hänen kanssaan enkä ikinä pettäisi luottamusta tekemällä jotakin tuollaista. Lopulta tosiaan kai vaan mietittävä mitä valmis hyväksymään. Haluan todennäköisesti olla hänen kanssaan, vaikka mitään 'extraa' ei ikinä olisikaan luvassa. Kiitoksia vastauksestasi.Samaa olen miettinyt. Olemme jutelleet että naimisiin jossain vaiheessa luultavasti menemme, mutta kun olen kysynyt että haluaako mies lapsia, joskus muutamien vuosien päästä, niin vastaus on ettei vielä tiedä.
Ymmärrän kyllä ettei siihen ole helppo vastata, olemmehan vielä nuoria (23v), enkä tietysti halua painostaa, mutta olisi hyvä asiasta tietää, ettei sitten myöhemmin tule yllätyksiä.. Yritin saada mieheni ymmärtämään, että jos hän olisi varma ettei koskaan halua lapsia, niin kyllä se minulle olisi iso juttu, ja tulevaisuutta pitäisi ainakin pohtia tarkemmin.
Mielestäni tällaisista asioista olisi tärkeää jutella jo paljon ennen, että molemmat suhteen osapuolet tietäisivät missä mennään.
- tärkeintä..
Ainakin minun mielestäni olisi olla rehellinen. Kertoa avoimesti toiselle mitä haluaa ja jos ei halua. Toinen voi sitten miettiä mistä valmis luopumaan ja miten haluaa elämäänsä jatkossa toteuttaa. Painostus ei tietenkään oikein, eikä myöskään asioihin suostuminen jos itse muuta mieltä. Olishan se kiva jos ainakin jonkinlainen ajatus ja mielipide tuollaiseen asiaan löytyisi. Että jos ei varmaksi osaa sanoa, niin edes suurella todennäköisyydellä. Sittenhän on vielä hyväksyttävä, ettei niitä lapsia edes koskaan välttämättä tulisi vaikka molemmat haluaisi.. Sitten pitää pohjalta löytyä lopulta se halu olla toisen kanssa, tuli mitä tuli. Tai ei mitään.. Mutta hyvä kun pohditte asioita nyt, eikä sitten kun ns myöhäistä. Tsemppiä! :)
- jennu
Itse oon ollut aikanani parisuhteessa neljä vuotta ilman että asiasta sen suuremmin keskusteltiin. Itse olin kyllä tehnyt selväksi jo alussa, että haluan jonain päivänä naimisiin ja lapsia ym. Sitten neljän vuoden jälkeen kun aloin ehdottelemaan kihloihin menoa niin tyyppi ilmoitti ettei tiedä haluaako koskaan naimisiin tai lapsia. Olin vähän että hä? Että ei mun mielestäni oo ainakaan liikaa pyydetty että tietää sen verran että haluaako lapsia yleensäkään tulevina vuosina vai ei. Se on sitten eri asia että kenen kanssa niitä haluaa.... Miehille toi aihe tuntuu vaan olevan kovin ahdistava ja pelottava... Että tsemppiä!
- lapsikeskustelu...
meneillään. Ollut jo noin kuukauden päivät. Asiasta puhuttu hyvinkin vakavasti, mutta tuntuu sille, että minä olen se joka asiasta on premmin saanut selvyyden omaan päähänsä kuin mies.
Itselläni tilanne että todennäköisesti en koskaan tulisi lasta saamaan, en ainakaan ns. normaalisti. Takana usemapi keskenmeno entisen kumppanin kanssa ja silloin jo lääkäri sanonut että heikkoa on, mutta "saattaa" onnistua. Olen miehelle joskus sanonut halauvani lasta valtavasti, mutta nyt hänelle on tullut jokin pakkomielle miettiä asiaa päivittäin. Olen yrittänyt puhua hänelle tästä ja omista ajatuksistani, jotka ovat sensuuntaisia, että lapsi saa tulla jossain vaiheessa jos on tullakseen, mutta enää en halua alkaa sen asian kanssa taistelemaan. Ei ole voimia kestää niitä pettymyksiä ja mieluummin elän miehen kanssa lapsettomanana ja nautin elämästä muuten, kuin että hermoilisin jatkuvasti mahdollista raskautta ja jos se onnistuu niin kauan se kestää jne.
Mies miettii asian todella syvällisesti ja kaikkea siihen liittyvää ja vetäytyy silloin kuoreensa. Hän aiheuttaa minulle todella ahdistuneen olon tuolla käytöksellään, mutta ei tajua sitä. Kertoi minulle kyllä että olet varmaan hiomanut että hän on hiemanvälillä vetäynyt ja hakenyt omaa aikaa, mutta nyt taas on "tilanne päällä" vaikka koko viimevkon minulle toitotti omaaa onnellisuuttaan yms. Ja nyt on taas etäinen, ja syy siihen on että mietti tulevaisuutta yms. Hyvä asia on että miettii, mutta ei voi liikaakaan miettiä... menee todella vaikeaski tämä muutoin. En tiedä miten saan miehen lopettamaan mielettömänm pohdinnan asiasta ja relaamaan taas, olemaan rento ihana hauska itsensä.
Nyt on suru puserossa tämän takia, pelotttaa melkein että ero tulee. Emme siis vielä virallisesti asu yhdessä, mutta senkaltaisia suunnitelmia meillä on ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780