Soitto vaimolleen?

Jätetty rakas, petetty ystävä

Mulla oli suhde n. vuoden verran naimisissa olevaan mieheen. Kertoi avoimesti perheestään ja ettei ollut mitään aikomusta erota. Tykkäsi kuitenkin minusta ja huumorintajustani, toin piristystä hänen päiväänsä ja seksiosastollakin oli tyytyväinen kun pääsi tekemään juttuja joita ei vaimonsa antanut.

Mulla ei ollut mitään muita vaatimuksia kuin että homma jatkuis niinkuin oli hyvin alkanutkin; miehellä olis minut rakastajana ja ystävänä ja sitten vaimonsa ja perheensä. Neljättä pyörää en kuitenkaan hyväksyisi rattaisiin, minä ja vaimo saisivat riittää; toisaalta ei ollut halua saada miestä eroamaankaan tms. Oltiin vaan molemmat sitä mieltä että ihmisen on mahdollista rakastaa kahtakin samaan aikaan, vaikka se ei yhteiskunnassa hyväksyttyä olekaan. Perheensä puoleen hänen mielipiteensä oli että mitä eivät tiedä se ei heitä satuta, ja niin kauan kuin hänen rutiininsa eivät muutu, ei perheellä ole mitään mahista saada selvää suhteestamme.

Noin vuoden verran meni hyvin, sitten hänellä oli työhön liittyvä rankka opiskelujakso, jolloin ymmärrettävästi vähennettiin yhteydenpitoa että hän ehtisi opiskella. Sanojensa mukaan hänellä ei ollut muita mesekavereita kuin minä, ja hän tiesi hyvin milloin olen koneella ja milloin en. Sattuipa sitten muutaman kerran että kirjauduin meseen hetkenä jolloin en normaalisti koskaan niin tehnyt, ja yllätys oli suuri kun näin hänen olevan online-tilassa. Ekana tietysti tuli mieleen “kenen kanssa se mesettää?”. Kysyinkin, ja sain kuulla etta hänellä on automaattinen kirjautimine päällä tms. Siitä olimme kuitenkin sopineet että sitä ei missään nimessä pitäis olla, koska jos vaimonsa avaa koneen ja automaattikirjautuminen menee päälle, on vaara että lähetän rakkaudentunnustuksen vaimolleen.

No, yritin ajatella että ei tuo nyt mitään merkkaa. Sitten huomais että oli mennyt jo useampi viikko että mies ei juuri chattaillut kanssani kun töissä oli koko ajan kiire ja opiskellakin piti. Sitten yhtäkkiä kuitenkin vastasi minulle hymiöllä jota ei ollut koskaan ennen käyttänyt. Kun aloimme mesettää, se oli hänen eka kerta käyttää Messengeriä, ja kaikki standardihymiöitä erikoisemmat kuviot oli minun hänelle lähettämiä, hän ei aluksi edes tiennyt miten niitä voi koneelleen asentaa.

Ihmettelin siis että mistä ne uudet hymiöt on sitten kopioitu kun ei multa ainakaan, ja jos on niin kiire töissä ja opiskellessa ettei kerkee mun kans chatata, niin miten sitten muka olis aikaa hakea netistä uusia hauskoja hymiöitä?

Taas kysyin asiasta ja sain jonkun ympäripyöreän vastauksen… No, sitten lopulta se kurssi oli ohi, ja odotin että asiat palautuis normaaliksi kun miehellä on taas enemmän aikaa käytössä. Mutta ei, kuukausi oli jo kulunut kurssin loppumisesta, ja miestä kiinnosti enemmän käydä mm. salilla tai lenkillä kuin nähdä minua. Lopulta oli sitten pakko kysyä missä mennään, ja sain kuulla että hänen tunteensa ovat viilenneet, pitää minusta edelleen kuulemma hyvänä ystävänä mutta ei enää romanttisesti tai seksuaalisesti rakasta.

Se oli aika paukku, mutta minkäs teet, ei kai rakkautta voi pakottaa. Nyt ei sitten ole enää pitänyt yhteyttä ystävänäkään vaikka niin alussa lupasi, ja alkaa omassa mielessä kovasti kaihertaa että josko koko juttu oli vaan huijausta, ja miehelle ilmestyi kuvioihin uusi kiinnostavampi salarakas muttei pystynyt reilusti mulle kertomaan ja katkaisemaan suhdetta. Naisen vaistoni sanoo että hänen mesetyksensä silloin kun ei ollut mitään syytä olettaa minun näkevän häntä online-tilassa ja uudet hymiöt jotka ilmestyivat kuvioon kun hänellä ei muka ollut aikaa edes sanoa mulle hei olivat just sitä mitä kuvittelinkin eli uusi rakastajatar.

Ja nyt en saa mielestäni ajatusta soittaa miehen vaimolle ja kysyä tietääkö hän miehensä olevan uskoton. Siinä menis sitten perhe ja elämä sekaisin myös kahdelta muksulta, 10 ja 12 vuotiaat. Vaimo on kotiäitinä koska mies tienaa hyvin; mies sanoi mulle suhteemme alkuaikoina että vaimonsa on sitä tyyppiä että avioeron tullessa veisi mieheltä tuhkatkin pesästä.

Tiedän, olen itsekin tehnyt väärin olemalla suhteessa varatun miehen kanssa, mutta en häntä siihen vastentahtoisesti kuitenkaan pakottanut, kyllä tässä tangossa oli kaksi tanssijaa. Silti ajattelen että en se minä ole joka hänen perheensä tuhoaa jos soitan hänen vaimolleen, mies on itse siihen syypää syyllistyttyään salasuhteeseen. – Enkä tätä katkeraa ajatusta olisi edes päähäni saanut jos mies olisi sanojensa mukaisesti pitänyt kuitenkin yhteyttä edes ystävänä niinkuin lupasi. Nyt minut on heitetty täysin nurkkaan…

22

2087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimolle..........

itse tein aikanani niin, koska syyllisyys painoi minua liikaa. Pyysin anteeksi jne. He kuitenkin erosivat, vaikkei vaimo minua syytänyt. Miehellä oli useita suhteita heidän suhteensa aikana.
      Minun mielestäni vaimolla on oikeus tietää. Päättäköön itse mitä sitten haluaa.

• teet...

niin kuin parhaaksi näet... Mutta... Jotenkin tulee tuosta jutustasi lähinnä sellainen olo, että paskat sinä välität miehen vaimon oikeudesta tietää pettämisestä! Jos se sinua huolestuttaisi, et olisi miehen kanssa suhteeseen alkanutkaan! Olet kostonhimoinen, koska mies on pettänyt lupauksensa - ja olet sitä mieltä, että jollet sinä häntä saa missään mielessä, menet sitten ainakin häsläämään hänen avioliittonsa. Eiköhän tuo kerro sinunkin tunteittesi laadusta kaiken..? Jos toista rakastaa, ei hänelle harmejakaan halua - olkoon sitten miten vain "moraalisesti oikein", että vaimo saisi tietää!

• EDES AJATELLA SOITTAVANSA

Vaimolle,kuka sinut pakotti salarakkaaksi,
      varmaankin miehen halu,kehtaatko tosiaan pila
      miehen kotielämän sen vuoksi,ettei hän jaksa
      käydä sinua panemassa.Niitä on kuule useampia
      vapaita miehiä,jotka ovat salarakkaita aviossa
      oleville naisille.Suhteen päättyessä miehet
      eivät käy käräyttelemään aviossa olevaa naista..

Mieti asioita pitempään,ennen tuollaisen ajatuksen
      jalostamista...

• sait siis maistaa

omaa lääkettäsi!

:)

• järki käteen

ajatellut soittaa vaimolle, jos suhde olisi jatkunut? Luultavasti et....

Tarvii ajatella kahteen kertaan ennenkuin alolittaa suhteen varatun kanssa. Yhdessäolohan tapahtuu useimmiten varatun ehdoilla ja aikataulun mukaan.
      Olet aina kakkosena vaikka se voi sopia varsin hyvin jonkun aikaa.

Jollei näin tapahdu niin suhde ei voi toimia.
      On ymmärrettävää, että olet pettynyt ja harmissasi, kun tämä lopahti.
      Yritä nyt vain niellä pettymyksesi ja jätä vaimo rauhaan. Mies selvittäköön itse sen puolen jos haluaa. Ei se kosto voi olla noin suloista ja heillä paljonkin pelissä.

Itse menit suhteeseen avoimin silmin ja kaiken järjen mukaan tuollainen suhde loppuu ennemmin tai myöhemmin.
      Itsekin kakkosena melkein 5v ja suhde päättyi miehen aloitteesta.
      Ei edes käynyt mielessä kertoa vaimolle, koska tiesin varsin hyvin ettei meidän jutulle voinut olla jatkoa.
      Jos toiselta syystä tai toisesta tunteet viilenee asialle ei vain voi mitään.

Jos tekee uuden valloituksen niin tekee. Et voi sitä estääkään.

On sitten eri asia jos vaimo saa tietää ihan muuten mutta älä sinä lähde kostamaan, koska nyt olet pettynyt.

Tutsutu seuraavaksi vapaaseen mieheen ja jätä varatut rauhaan perheisen pariin. Miksei voi edes sen verran kunnioittaa toisen perhettä, että ei ajaudu suhteeseen varatun kanssa.

• Elämänkoulua

toisestakin vinkkelistä. Miksi sinä olisit paremmassa asemassa kuin pukkisi vaimo verrattuna hänen uuteen panoonsa? Tuntuisi siltä ettei sinulle, joka tieten toimit varatun miehen vaimon selän takana, voi tulla yllätyksenä se että sinä joudut jossain vaiheessa siihen petetyn asemaan. Ihmettelen että olet noinkin otettu kun sinut lempataan kakkosketjuun.
      Lienee parempi että nielet tappiosi ihan itseksesi ja pidät mölyt mahassasi, sen huoripukin vaimohan ei ole sinua loukannut millään tavoin. Miten sinun tilanteesi teidän pelissänne paranee jos soitat äijän vaimolle kummoinenko pelle hänen miehensä on? Olisiko koetun pohjalta hyvä tehdä itse tulevaisuudessa viisaampia päätöksiä ihmissuhteiden saralla? Väärästä pöydästä syömisessä on aina se riski että tulee nenille ja raskaasti.
      Pettäjäin rakkaus on ikuista, kohde vaan saattaa vaihdella aikas tiuhaan.

• sen arvoinen

Siis tiesit alun alkaen että mies varattu joten kannattaako tuo. Tuskin saat miestä itsellesi saati sitten heidän välejään pilattua todennäköisesti vaimo tietää kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tietäisi jos mies on tapa pettäjä. Et ainakaan saa miestä itsellesi sehän on selvä.

• ................

sisälläsi varmaan kuitenkin kertoo ettet ole yllättynyt. Sillä ensinnäkin tuollainen kuvio päättyy ennemmin tai myöhemmin (joko ero tai virallisesti kimppaan, mutta salasuhdettakaan ei loputtomiin voi jatkaa). Toiseksikin tiedät varmasti, että aina puhutaan kuinka ollaan ystäviä no matter what, mutta puhetta se useimmiten on - intiimistä suhteesta vaikea palata platoniseen suhteeseen. Kolmanneksi tiesit miehen pettämistaipumuksista ja siitä, että ei pakkaa olemaan niin rehellinen. En nyt usko, että tarkoituksella huijasi, mutta kyllästyi - huumorintajuun turtui ja ryhtyi kaipaamaan piristystä, uutta ja jännittävää. Ja arvelitkin kai, että koska suhteellasi osoitit miehelle tiedostavasi nämä pirteet ja hiljaisesti hyväksyit ne, niin miehen oli helppo tehdä sama homma sinulle. Luulen, että olet tainnut katkeruutesi ja muut tunteet verhota tuohon "ollaan ystäviä"-lupauksen pettämiseen vaikka todellisuudessa sua taitaa kuitenkin eniten toi muu vaivata? Kyllä sä tottamaar kokisit katkeruutta ilmankin tota seikkaa. Eli sulla on vielä paaaljon läpikäymistä edessä. Nimittäin jos ei voi pakottaa rakastamaan, niin miten voisi pakottaa ystäviksikään?

Itse kehottaisin sinua nyt kuitenkin käsittelemään ensin asian omassa päässäsi. Sitten on helpompi päättää kertoako vaiko ei, kun tunteet kuten kostonhimo tai katkeruus ei sumenna ei ajattelua.

• Jätetty rakas, petetty ystävä

Kiitos vastauksistanne, yllätyin kun ei tuon enempää tullut p****a niskaan. Mietin tässä vielä itsekin miksi haluaisin soittaa, ja kaksi asiaa tulee ehkä selvimmin mieleen: jonkinlainen “oikeudenmukaisuus” tai tasoihin pääseminen siinä mielessä että kun selvästi sekä minä että mies olemme tehneet väärin, miksi minä olisin ainoa joka joutuu virheestään maksamaan (yksinäisyydellä, särkyneellä sydämellä)? Mies vaan jatkaa porskuttamistaan niin kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Eihän pitänyt olla olemassa sellaista asiaa kuin ilmainen lounas, eihän? Mies kuitenkin näyttää sellaisen nyt saaneen, eikä joudu edes sitä juoman hintaa maksamaan…

Toinen on sitten jonkinlainen “solidaarisuus”, inhottaa kuvitella itseään tämän vaimon tilanteeseen, hän luottaa mieheensä eikä aavistakaan millainen petturi ja valehtelija tämä on. Mies vie vaimoaan kuin pässiä narussa. Minusta tuntuu että mitä kauemmin ja useamman naisen kanssa pettämistä tapahtuu, sen hirveämmät seuraukset siitä lopulta on vaimolle – ja lapsille. Jos puhallan pelin nyt poikki, voisiko se auttaa vaimoa kohtaamaan totuus mahdollisimman aikaisessa vaiheessa niin että hän vielä pystyy käsittelemään sen ja pääsemään omille jaloilleen?

Joku mainitsi että jos toista rakastaa, ei hänelle harmejakaan halua. Niin minäkin ensin ajattelin, mutta jossain vaiheessa on ollut pakko uudelleenarvioida omiakin tunteita sen valossa mitä miehen tunteista ja lupauksista on nyt oppinut. Minä rakastin miestä joka rakasti minua ja sanoi olevansa rehellinen ja avoin minua kohtaan. Mutta ei sellaista miestä loppujen lopuksi ollutkaan olemassa, se oli vain savua ja peilejä joita hän käytti käyttäessään minua. Kun koko rakkauttamme ei loppujen lopuksi ollut olemassakaan, miksi minut siis pitäisi tehdä kaikkeni ettei hän joutuisi kohtaamaan tekojensa seurauksia, miksi auttaa miestä peittämään valheelliset jälkensä? – Tai sitten toisaalta, jos kuitenkin sitten vielä välitän hänestä, eikö olisi oikein “pakottaa” hänet lopettamaan valheellinen ja väärä elämäntapa? Jos minulla on ystävä jonka näen ajautuvan vaikeuksiin päihteiden väärinkäytön tai rikollisuuden kanssa, olenko vain hiljaa ja annan hänen jatkaa, koska “vankilassa olisi niin kurja olla”? Vai puutunko asiaan ennenkuin tilanne riistäytyy täysin käsistä ja ystäväni terveys, turvallisuus ja tulevaisuus ovat vaakalaudalla?

On varmaa, tehtyä en enää saa tekemättömäksi, mutta kamppailen ymmärtääkseni mikä olisi nyt paras ja oikein tapa hoitaa jatko, millä minimoida kaikkien osapuolien vahingot ja sovittaa omat väärät tekonsa parhaimmalla mahdollisella tavalla?

• Voi älyjen äly

Ei se näyttänyt sinua vaivaavan silloin, kun halusit jatkaa suhdetta hamaan ikuisuuteen...

Olet melkoisen katkera kakkonen. Vaikka itse tietoisesti menit tilanteeseen! Ja mies saa maksaa? Kyllä varmasti, mutta kalleimmin tästä maksavat lapset ja vaimo. HE eivät ole tehneet sinulle mitään pahaa käsittääkseni.

Olet melko alhainen ihminen. Yritäpä etsiä itsellesi oma elämä, ja VAPAA mies.

• .....................

Tyydyn vieläkin vain kehoittamaan, että tule ensin sinuiksi omien tunteidesi kanssa ja käy rauhassa läpi tapahtumat. Mielipiteesi voi muuttua ja jos päätät petettyyn ottaa yhteyttä, niin se on parasta ja etenkin sinun mielenrauhallesi, tehdä siten, ettei ole katkeria tunteita taustalla.

Ja et sä sillä sovita mitään tapahtumia vaikka kertoisit tai et kertoisi. Ei sitä mikään sovita. Noiden tekojen kanssa pystyy kyllä oppia elämään ja hyväksymään itsensä. Ja siinä menee oma aikansa. Vielähän et ole ottanut yhtään etäisyyttä asiaan vaan pidät teitä vieläkin sinä kolmipyöräisenä kärrynä ja mietit mikä teille parasta.

Minun mielestäni henk.koht. ei ole ihan kannattavaa vielä tossa vaiheessa lähteä tollaseen toimenpiteeseen kun et itsekään ole sinut yhtään asian kanssa. Tokihan voisit vaikka ottaa yhteyttä mieheen, sanoa että pettäminen loppuu nyt tai tosiaan kerrot vaimolle. Jos siis oikeasti haluat hänestä vaimolleen uskollisen.

• tulee mieleen

Psykopaatti? Mitä seuraavaksi?

• tuli sama

mieleen. Miksiköhän miehille tulee käräyttäminen harvoin mieleen. Kokemusta samaisesta asiasta, mutta miehenä. Siis niin päin että minulla oli suhde varattuun naiseen. Ja olin TODELLA rakastunut, yhteistä tulevaisuuttakin jo suunniteltiin. Sitten nainen vaan kylmästi ilmoitti ettei hänestä olekaan tähän. Selvisi että oli tavannut "kiinnostavamman". En hetkeäkään miettinyt, "solidaarisuudesta", omaa oloa helpottaakseni tai muustakaan syystä että ottaisin yhteyttä mieheensä. Mitä sillä voittaisin? Jokaisellä oli siinä paletissa oma roolinsa ja minun oli olla petetty, kuten miehensäkin. Jäin kaipaamaan mutta aika tekee tehtävänsä. Ovat muuten vielä naimisissa.

• tuon soiton

jo paljon aiemmin joltain mieheni kakkoselta. Turhaan luotin ja uskoin tulevaisuuteen monta vuotta, onneksi emme ehtineet hankkia lapsia ennen kuin petturi kärähti.

• eteenpäin elämän mieli

Rakastajatar, joka luuli olevansa tyttöystävä (ei tiennyt minusta, vaimosta) soitti minulle luullen minua poikaystävänsä rakastajatareksi :) Olin vain tyytyväinen soitosta. Eteenpäin elämän mieli.

• eräs petetty vaimo

kuinka pystyit imartelemaan itseäsi, että olisit jotenkin erityinen tälle miehelle.. hänhän on ihan tyypillinen tapaus, jolle naiset ovat vain leikkikaluja.. kun ei enää kiinnosta niin uudesta naisesta uusia kikcsejä.. Jos haluat tehdä palveluksen tälle vaimolle niin ilmanmuuta kerrot mitä hänen miehensä puuhaa! Minä olen ikuisesti kiitollinen että minulle kerrottiin aikoinaan mieheni touhuista.. erottiin ja päivääkään en ole katunut. Sinun kyllä kannattaisi miettiä kahdesti ennenkuin sekaannut ukkomiehiin.. sinua ei voi arvostaa. Olet ihmisenä keskenkasvuinen.. tuollainen touhu on lapsellista ja itsekästä! sinulta puuttuu kyky empatiaan..

• jennitu

toisten elämään, vaikka olisit kuinka varma, ettet janoa kostoa. Kosto olisi hyvinkin sopivaa, mutta soittaessasi vaimolle kosto osuu kyllä täysin väärään kohteeseen. Ethän kuitenkaan voi tietää, todella, mikä senkin avioliiton tila ja todellisuus kokonaisuudessaan. Varatun matkaan kun lähtee, kaikkea sattuu ja tapahtuu, mutta jokainen vastaa vain omasta osastaan. Älä siis sekaannu enää mihinkään; en usko hetkeäkään, että ajattelet vaimon parasta. Kosto satuttaa lopulta itseäsi eniten, ja vastaiskujakin voi sitten sadella. Kokemusta on.

• Sama linja

kokemus koulineen kansalaisesta viisaamman. Hieno homma kun joku rohkenee kertoa kirjaimellisesti perseelleen menneistä suhteista ja koettaa ohjata muita eksyneitä kohti "oikeita" valintoja. Ihminen on sen verran tyhmä otus että sille ei kokeneiden neuvot uppoa, pitää kokeilla itse. Jos vaikka sattuukin olemaan juuri se jolle varatun kanssa pelehtiminen tuo ikuisen onnen.

• Miehen kanta
        Sama linja kirjoitti:

kokemus koulineen kansalaisesta viisaamman. Hieno homma kun joku rohkenee kertoa kirjaimellisesti perseelleen menneistä suhteista ja koettaa ohjata muita eksyneitä kohti "oikeita" valintoja. Ihminen on sen verran tyhmä otus että sille ei kokeneiden neuvot uppoa, pitää kokeilla itse. Jos vaikka sattuukin olemaan juuri se jolle varatun kanssa pelehtiminen tuo ikuisen onnen.

Ihmisellä (tässä vaimolla) on oikeus tietää, mikä on todellisuus!

Jokainen ihminen vaistoaa häilyvän todellisuuden. Kurjinta ja väärintä mitä on, on pitää miehensä tai vaimonsa todellisuudessa, joka on "pielessä, kuin heikoilla jäillä", mutta josta ei saa kiinni.

Kun kerrot totuuden vaimolle, sinä puolustat itse asiassa vaimon oikeutta tasa-arvoiseen parisuhteeseen; suhteeseen, jossa molemmat osapuolet vastaavat teoistaan.

Siis: informoi vaimo, vaikka tekisitkin sen kostonhalusta. Sinun motiivisi ei poista sitä, että itse teko on ihmisyyttä puolustava.

• .............................

,jos soittelemaan vaimolle rupeat. Unohda varattu mies ja mene eteenpäin. Kyllä kai sinä kuitenkin tiesit "rakkauden" laadun, kun kakkoseksi aloit. Myös itsetuntosi taitaa olla hakusassa, kun ensinnäkään lähdit vain kakkoseksi. Uskomatonta kitinää sinulta.

• jir

Soita mutta epäilen ettei sulla ole munaa kertoa että sinäkin olet tietoisesti auttanut pettämisessä ja vedit herneen nenään kun huomasit minkälainen on mies joka pettää, kun kerran saa mopon niin täytyy testata kaikki mahdolliset mallit ennen kuin on tyytyväinen.
      Ja toisekseen vieraalla mopolla saa aluksi paremmat kiksit ... jonkin aikaa...

• Anonyymi

Hullu nainen ja mies ilman muuta tehnyt saman havainnon, kun haluaa sinut pois elämästään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe