poikaystävä valehtelee..

siru

olen jo jonkin aikaa epäillyt että poikaystäväni salaa minulta jotain. tänään kiusaus kävi liian suureksi ja avasin miehen pankkikuoren. kävi selville että hän on valehdellut minulle työpaikkansa ja tulonsa. miten ottaa asia esiin? Tienaan häntä enemmän, ja tulojen valehtelu ehkä selittyy sillä ettei kehtaa myöntää saavansa vähemmän kuin minä.. mutta mielestäni työpaikan valhetelu on jo iso asia!! muuten meillä menee ihan hyvin, mutta kun sain tämän selville tulee kieltämättä mieleen tulisiko minun tietää vielä jotain muutakin... yhdessä jo oltu 3 v )

16

2383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopas jotain

Siis ihquu, mä tienaan enemmän ku mun boyfrendi vaikka en ees tiiä missä se on töissä. Hei haloo.

• siru

aika asiatonta. ikää minulle 25 v.! että mitään ihan teinejä ei olla. ja KYLLÄ, luulin tietäväni missä hän on töissä.. toisin on totuus.

• mitäs tuohon sanois.
        siru kirjoitti:

aika asiatonta. ikää minulle 25 v.! että mitään ihan teinejä ei olla. ja KYLLÄ, luulin tietäväni missä hän on töissä.. toisin on totuus.

niin mitäs tuosta nyt sanoiskaan.

no se että ansaitsee vähemmän kun sinä sillä ei ole minun mielestä ole väliä kunhan elää omilla rahoillaan.

tietenkin poikaystäväsi oli pitänyt puhua totta tuossa asiassa.mutta se että aukaiset toiselle tullutta kirjettä menee tuon "pienen" narrauksen ohi..riippuu tietenkin missä on töissä :)

ja toisekseen jos lähtee tuolle polulle et penkoo toisen omaisuutta ja epäilee se on loputon savotta (esim. sähköpostit,kännykkä,kalenterit,netti historia).itse kyllä olen sitä mieltä jos ei pysty luottamaan toiseen niin kannattas vetää jotain johto päätöksiä asian tiimoilta.

itse en tiedä miten voit oikeesti ottaa asiaa esille kun olet itsekkin toiminut enempi väärin..voit toivoa et kertoo asian sinulle itse tai sitten viet keskustelua sinneppäin.

• huh..
        mitäs tuohon sanois. kirjoitti:

niin mitäs tuosta nyt sanoiskaan.

no se että ansaitsee vähemmän kun sinä sillä ei ole minun mielestä ole väliä kunhan elää omilla rahoillaan.

tietenkin poikaystäväsi oli pitänyt puhua totta tuossa asiassa.mutta se että aukaiset toiselle tullutta kirjettä menee tuon "pienen" narrauksen ohi..riippuu tietenkin missä on töissä :)

ja toisekseen jos lähtee tuolle polulle et penkoo toisen omaisuutta ja epäilee se on loputon savotta (esim. sähköpostit,kännykkä,kalenterit,netti historia).itse kyllä olen sitä mieltä jos ei pysty luottamaan toiseen niin kannattas vetää jotain johto päätöksiä asian tiimoilta.

itse en tiedä miten voit oikeesti ottaa asiaa esille kun olet itsekkin toiminut enempi väärin..voit toivoa et kertoo asian sinulle itse tai sitten viet keskustelua sinneppäin.

On mielestäni aika iso ero siinä tutkiiko kännykkää ja sähköpostia kuin että avaa toisen postin. Varsinkin jos yhdessä asutaan niin mitä väliä jos avaa toisen postia? Mielestäni todella paljon törkeämpää valehdella omasta työpaikastaan kolmen vuoden ajan!

Itse en tiedä voisinko luottaa mieheen tuommoisen jälkeen, ties mitä muuta hän salaa? Tyhmää valehdella semmoisesta asiasta millä ei ole oikeasti mitään väliä..

Itse ainakin olisin kotona vastassa kun tulee töistä ja olisin että "MITÄ HELVETTIÄ, VOITKO SELITTÄÄ?!?"

• ...
        siru kirjoitti:

hänelle pieni vale, ja sano että avasit hänen kirjeensä vahingossa. Sitten sanoit että kun aloit lukemaan sitä niin huomasit mikä se on. En ymmärrä miksi jollekin miehelle on noin noloa tienata vähemmän kuin nainen, että siitä pitää valehdella. Ja valehdella vielä työpaikastakin...

• Pankki-M

Oletko muuten ihan varma että työpaikka ei ole se minkä poikaystäväsi sanoo? Monesti nimittäin firmojen takana on monimutkaisiakin omistusjärjestelyitä eikä maksavan firman nimi ole aina sama joka "seinässä lukee". Joten tarkista nyt vielä ennenkuin alat syyttelemään...

• Palkansaaja n

Esimerkiksi mun palkkani on tullut kolme viime vuotta ihan eri nimisestä firmasta kuin missä olen töissä. Työpaikan ovessa lukee kolmas firman nimi, ja työn tulokset ovat osittain esillä neljännessä firmassa. Ihan laillista liiketoimintaa, mutta omistusjärjestelyjen, ulkoistusten ja alihankinnan takia en välillä itsekään tiedä, missä olen töissä :)

• niin..

Eihän se useinkaan ole se työnantajan nimi sama kuin firman nimi.. Itselläkin kyllä tullut useammassakin paikassa eri työnantajan nimellä palkka kuin mikä on työpaikan nimi..

• Sama kävi mielessä

Itselläni luki taannoin tiliotteessa n. 1,5 vuoden ajan ihan eri ja oudon firman nimi, kuin se jolla olen ollut jo 10 vuoden ajan töissä. Muutos tapahtui silloin kun yrityksen yksityinen omistaja vaihtui. Eli tosiaan, ei sitä tiliotteen tekstistä voi varmasti päätellä missä on töissä...

Moni täälä on puuttunut kirjeen avaamisesta, siihen sanoisin mielipiteenä, että jos toinen on tosiaan valehdellut tulonsa ja työpaikkansa, niin tiliotekirjeen aukaiseminen on siihen nähden (parisuhteessa) varsin pieni asia. Tiliotekirjeen avaaminen voi sattua helposti ihan vahingossakin, esim. jos molemmille tulee saman näköiset kuoret, tai lukee nimen huolimattomasti...

• syyttävä sormi

kun rikoit kirjesalaisuuden. Sehän on rikos.
      Ole mieluummin huolissasi siitä miten poikaystäväsi suhtautuu sen rikkomiseen.

Muuten en osaa sanoa mitään tuohon valehteluun. Selviää varmaan kysymällä.
      Kenties ajatteli ettei hän kelpaa, jos kertoo totuuden. Tiedä häntä

• Miss Drinkwater

"Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton" (Suomen perustuslaki, 1.luku, 10§).

• Jo kommentoinut

Kyllä tuo avaaminen todella pikku jutulta kuulostaa, tässä tapauksessa. Avaaminen voi sattua helposti parisuhteessa vahingossakin, jos kummallekin tuleee tiliote samasta pankista. Tiliote ei sisälllä edes mitään kovin luottamuksellista/salaista tietoa, (koneen sylkemiä listoja tilitapahtumista). Työpaikan ja tulonsa valehtelu ei sen sijaan voi tapahtua erehdyksessä/huolimattomuuttaan.

• Vai suhteellisuus

"Kyllä tuo avaaminen todella pikku jutulta kuulostaa, tässä tapauksessa. Avaaminen voi sattua helposti parisuhteessa vahingossakin, jos kummallekin tuleee tiliote samasta pankista. Tiliote ei sisälllä edes mitään kovin luottamuksellista/salaista tietoa, (koneen sylkemiä listoja tilitapahtumista). Työpaikan ja tulonsa valehtelu ei sen sijaan voi tapahtua erehdyksessä/huolimattomuuttaan. "

Eli kummasta nyt laki määrää isomman rangaistuksen, tyttöystävälle valehtelusta vai kirjesalaisuuden rikkomisesta? Ilmeisesti se valehtelu on pahempi? Joutuuko ehdolliseen?

Taas kyllä osoitit viisautesi, mitä jos et enää kirjoittelisi mihinkään?

• Lakimuutos

Niinpä niin, lainsäädäntöä olisi aika laittaa uusiksi. Petos se on valehtelukin, vaikkei siitä valitettavasti rangaistusta ole säädetty. Sehän on toisen ihmisen tahallista harhaanjohtamista.

• rehellisyys kannatta

Ole rehellinen ja kerro mitä teit ja sitten kysyt asiasta. Onko sinun mahdollista käydä miehesi työpaikalla?

Minäkin epäilin ja sitten luin poikaystäväni facebook viestit koska hän oli kertonu tunnuksen eikä ollut salattavaa....no ei kai ollut salattavaa mutta olisi ollut kiva jos hän olisi kertonut muutaman asian mutta se saatiin selvitettyä puhumalla, rehellisyys kannattaa koska minulla oli jäänyt tosi paha mieli kun luin niin oli pakko kertoa.

• Suhteellinen

No miten tässä kävi saiko typerä nainen tuomion kirjesalaisuuden rikkomisesta? Toivottavasti!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe