voiko VHH:lla

epäonnistua??

varsinkin painonpudotuksessa? sen ymmärrän että triglyt putoaa,mutaa paino... Olen kolmesti ollut VHH:lla 2 viikkoa,1 kk. ja viimeksi 10KK!! -2 kg tippunut.Missä ihme vois olla vika? Jos täällä on joku joka osaa antaa mulle päivittäisen tuokavalio-opaan joka toimii,olen syvästi kiitollinen!

29

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistumista VHH:lla ellei sinulla ole perusperiaatteet hallinnassa. Jos kyselet nyt päivittäistä ruokavalio-opasta, niin et ole VHH:lla koskaan ollutkaan, kun et tiedä mitä pitää syödä ja mitä ei. Hanki vaikka Antti Heikkilän "Hyvän Olon Keittokirja" siellä on VHH selitetty hyvin, on selitetty rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit ja mitä pitää tarkistaa jos VHH ei toimi. Kirjan lopussa on vielä reseptejä aamiaisesta päivälliseen.

• Kuukausi ei missään dieetissä tee mitään (pari kiloa nestettä voi lähteä). Kyllä VHH:llakin pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa että laihtuu.

Katso finelistä kuinka paljon hiilareita ja energiaa suosimissasi ruoka-aineissa on ja syö sen mukaan. Syö lisäksi runsaasti vähähiilihydraattisia vihanneksia ja kohtuullisesti hedelmiä.

• ollut kirjat käytössä

Ekalla kerralla oli Atkinsin-kirja. mutta jo kahden viikon päästä tuli niin huono olo että pakko oli lopettaa (kai olis pitänyt kestää vaan) kahdella muulla kertaa on ollut A.Heikkilän kaksi keittokirjaa. Ennen VHH:ta ruokavalioni koostui lähes rasvattomista tuotteista. VHH:lla margariinit vaihdoin voihin,lisäksi tuli tilalle kerma,munat,liha,kala,rasvaiset juustot. Aamiainen meni siitä parin kolmen munakkaan merkeissä,johon lisätty kermaa ja kermajuustoa.Tein minkä pystyin kirjan mukaan.Ei yksinkertaisesti auttanut.Nyttemmin lääkärit tärkeää suosittelevat kolesterolilääkkeitä,koska kolesteroli nousi erittäin paljon (n.10 kk) triglyt puolestaan laski,niin kuin monella muullakin tää mitä olen kuullut.

• Westby##
        ollut kirjat käytössä kirjoitti:

Ekalla kerralla oli Atkinsin-kirja. mutta jo kahden viikon päästä tuli niin huono olo että pakko oli lopettaa (kai olis pitänyt kestää vaan) kahdella muulla kertaa on ollut A.Heikkilän kaksi keittokirjaa. Ennen VHH:ta ruokavalioni koostui lähes rasvattomista tuotteista. VHH:lla margariinit vaihdoin voihin,lisäksi tuli tilalle kerma,munat,liha,kala,rasvaiset juustot. Aamiainen meni siitä parin kolmen munakkaan merkeissä,johon lisätty kermaa ja kermajuustoa.Tein minkä pystyin kirjan mukaan.Ei yksinkertaisesti auttanut.Nyttemmin lääkärit tärkeää suosittelevat kolesterolilääkkeitä,koska kolesteroli nousi erittäin paljon (n.10 kk) triglyt puolestaan laski,niin kuin monella muullakin tää mitä olen kuullut.

justiin sama ilmiö.Kolesteroli aluksi nousi,mutta myöhemmin tasaantui.Mitä tulee painoon,aluksi lähti nesteitä,sitten jostain kumman syystä tuli muutama kilo takaisin! Nyt vaan olen lievästi "VHH-lla",vältellen eläinrasvaa/rasvaisia juustoja.Hiilihydraatit otan palsta täysjyväruisleivästä,joskus kaurapuurosta.Tämä juttu sopii ehdottomasti minulle,eikä paino ole noussut enää (lievässä laskussa) kolesteroliarvot paranevat.Sinulle,koita samaa,toimii.

• ollut kirjat käytössä kirjoitti:

nimimerkkiä jos olet ketjun aloittaja? On vaikea tietää kenelle vastaa jos vaihdat nimmaria kesken ketjun. Jos kysyit aloituksessa päivittäisiä ruokavalio-ohjeita niin niitähän löytyy niin Atkinsin kuin Heikkilänkin kirjoista.

Vähän ristiriitaista.

Näitä tällaisia aloituksia tänne tulee aika ajoin että kolesteroli nousi VHH:lla niin, että lääkäri suositteli kolesterolilääkitystä. Sellaista ei vielä todellisessa elämässä ole tapahtunut sillä jos sellainen löytyisi niin sehän olisi iltapäivälööpeissä välittömästi, siitä pitäisi Puskan putiikki huolen.

• ollut kirjat käytössä kirjoitti:

Mä syön ihan tavallista ruokaa ilman hiilarilisukkeita, toimii mulla ok. Tavallinen päivä menee näin:

aamiainen: 50 g kokojyväruisleipää majoneesilla ja leikkeleellä lasi soijamaitoa mahd. hedelmä.

lounas: ruokalalounas ilman hiilarilisuketta runsaalla salaatilla ja vähähiilarisilla vihanneksilla. Vaihtoehtoisesti majoneesipohjainen salaatti.

illallinen: Rahkaa tai raejuustoa tai hedelmiä tai jugurttia, mahdollisesti manteleita tms. .

Margariinia en käytä mutten paljoa voitakaan. Vältän myös kermaa mutta en rasvaista jugurttia, smetanaa, juustoja. Rasvaisia juustojakin kuluu aika vähän kun aamiaisleivän päälle menee ehkä 10 g kerralla ja syön siinä myös kurkkua, tomaattia tai vähärasvaisia leikkeleitä. Salaattiin käytän reippaasti salaatinkastiketta. Veriarvot ovat hyvät (pl. hemoglobiini, joka on liian korkea).

• ALOITTAJA
        mrx-08 kirjoitti:

Mä syön ihan tavallista ruokaa ilman hiilarilisukkeita, toimii mulla ok. Tavallinen päivä menee näin:

aamiainen: 50 g kokojyväruisleipää majoneesilla ja leikkeleellä lasi soijamaitoa mahd. hedelmä.

lounas: ruokalalounas ilman hiilarilisuketta runsaalla salaatilla ja vähähiilarisilla vihanneksilla. Vaihtoehtoisesti majoneesipohjainen salaatti.

illallinen: Rahkaa tai raejuustoa tai hedelmiä tai jugurttia, mahdollisesti manteleita tms. .

Margariinia en käytä mutten paljoa voitakaan. Vältän myös kermaa mutta en rasvaista jugurttia, smetanaa, juustoja. Rasvaisia juustojakin kuluu aika vähän kun aamiaisleivän päälle menee ehkä 10 g kerralla ja syön siinä myös kurkkua, tomaattia tai vähärasvaisia leikkeleitä. Salaattiin käytän reippaasti salaatinkastiketta. Veriarvot ovat hyvät (pl. hemoglobiini, joka on liian korkea).

minäpä laitan ylös ja koitan tuota juttua,näyttää helpolta ja muutenkin järkevältä.

• kolesterolit
        Westby## kirjoitti:

justiin sama ilmiö.Kolesteroli aluksi nousi,mutta myöhemmin tasaantui.Mitä tulee painoon,aluksi lähti nesteitä,sitten jostain kumman syystä tuli muutama kilo takaisin! Nyt vaan olen lievästi "VHH-lla",vältellen eläinrasvaa/rasvaisia juustoja.Hiilihydraatit otan palsta täysjyväruisleivästä,joskus kaurapuurosta.Tämä juttu sopii ehdottomasti minulle,eikä paino ole noussut enää (lievässä laskussa) kolesteroliarvot paranevat.Sinulle,koita samaa,toimii.

voi nousta. Itsellä aluksi yli 6, puolen vuoden päästä yli 7 ja nyt yli 8. Itselle ei ainkaan lähes hiilariton dieetti (Atkins-tyyppinen) sovi. Vähensin hiilarit minimiin, mutta alkoi tulla päänsärkyä ja väsymystä ja kolesterolit vaan koko ajan nousivat, kun jätin hiilareita pois. Palasin pikkuhiljaa vanhaan viimeisimmän kolesterolimittauksen jälkeen eli aamulla vetäsen kaurapuuron ja illalla palan täysjyväleipää. Niistä hiilarit n. 35 grammaa eli ei paljoa.

Jotkut on erittäin herkkiä maitorasvalle tai yleensä tyydyttyneelle rasvalle, jolloin kolesterolit pomppaa. Toisaalta ei se kolesteroli maata kaada, eikä edes tuki suonia, toisin kuin väitetään, joten eipä se haittaa. Katsotaan miten homma tasaantuu. Karpattu on nyt n. 7-8 kuukautta.

• tapaus löytyisikin
        kj.mattila kirjoitti:

nimimerkkiä jos olet ketjun aloittaja? On vaikea tietää kenelle vastaa jos vaihdat nimmaria kesken ketjun. Jos kysyit aloituksessa päivittäisiä ruokavalio-ohjeita niin niitähän löytyy niin Atkinsin kuin Heikkilänkin kirjoista.

Vähän ristiriitaista.

Näitä tällaisia aloituksia tänne tulee aika ajoin että kolesteroli nousi VHH:lla niin, että lääkäri suositteli kolesterolilääkitystä. Sellaista ei vielä todellisessa elämässä ole tapahtunut sillä jos sellainen löytyisi niin sehän olisi iltapäivälööpeissä välittömästi, siitä pitäisi Puskan putiikki huolen.

niin sinähän sitä et uskoisi, sen verran auktoriteettiuskovainen olet.

• vhh-ruokavalio
        mrx-08 kirjoitti:

sulla, ilmeisesti olet ns. hyväkarppaaja?

• vhh-ruokavalio kirjoitti:

sulla, ilmeisesti olet ns. hyväkarppaaja?

Tämä on vähän niin kuin South Beach Diet sovitettuna muhun (lounassetelietu on aika raskas rajoitus). Hiilareita tulee tällä hetkellä turhankin vähän eli voisin ehkä lisätä tuon kokojyväryisleivän 100 g aamiaisella. En erityisesti vainoa eläinrasvaa mutten toisaalta yritä lisätäkkään.

On ollut helppo noudattaa. Veriarvot ovat hyvät ja paino laskenut hyvin enkä ole ollut nälkäinen.

• aatamiina
        mrx-08 kirjoitti:

Tämä on vähän niin kuin South Beach Diet sovitettuna muhun (lounassetelietu on aika raskas rajoitus). Hiilareita tulee tällä hetkellä turhankin vähän eli voisin ehkä lisätä tuon kokojyväryisleivän 100 g aamiaisella. En erityisesti vainoa eläinrasvaa mutten toisaalta yritä lisätäkkään.

On ollut helppo noudattaa. Veriarvot ovat hyvät ja paino laskenut hyvin enkä ole ollut nälkäinen.

Paljonko olet nyt pudottanut painoa? Paljonko painoit aloittaessasi? Kuinka kauan olet syönyt noin?

Kyssärit on tarkoitettu siis nimim:lle mrx-08

• aatamiina kirjoitti:

Paljonko olet nyt pudottanut painoa? Paljonko painoit aloittaessasi? Kuinka kauan olet syönyt noin?

Kyssärit on tarkoitettu siis nimim:lle mrx-08

Tosin nyt ei ole pudonnut neljään kuukauteen kuin tuo 700 g koska tehostin liikuntaa mutta ekana 6 kuukautena lähti 13 kg eli pari kiloa kk. Olen ollut VHH:lla pidempäänkin mutta repsahdin viime vuoden alussa ja tuli syötyä hiilareita ja paino nousi 5 kk kymmenen kiloa.

Alkupaino oli jotain 145 kg kymmenen vuotta sitten ja siitä on päästy kaikkineen 115 kiloon. Mussa alkaa olla taas aika kohtuullinen läskikerros, pari kiloa vielä pois niin olen tyytyväinen.

Tämä systeemi sopii mulle tällä hetkellä tosi hyvin kun voin syödä lounasruokaa lounasseteleillä kohtuullisen usein ja milloin ei ole mua kiinnostavaa ruokaa tarjolla niin vedän lounassalaatin (majoneesipohjaisen).

• aatamiina
        mrx-08 kirjoitti:

Tosin nyt ei ole pudonnut neljään kuukauteen kuin tuo 700 g koska tehostin liikuntaa mutta ekana 6 kuukautena lähti 13 kg eli pari kiloa kk. Olen ollut VHH:lla pidempäänkin mutta repsahdin viime vuoden alussa ja tuli syötyä hiilareita ja paino nousi 5 kk kymmenen kiloa.

Alkupaino oli jotain 145 kg kymmenen vuotta sitten ja siitä on päästy kaikkineen 115 kiloon. Mussa alkaa olla taas aika kohtuullinen läskikerros, pari kiloa vielä pois niin olen tyytyväinen.

Tämä systeemi sopii mulle tällä hetkellä tosi hyvin kun voin syödä lounasruokaa lounasseteleillä kohtuullisen usein ja milloin ei ole mua kiinnostavaa ruokaa tarjolla niin vedän lounassalaatin (majoneesipohjaisen).

Hatunnoston arvoinen suoritus. *nostaa pipoaan*

Oletko muuten minkä ikäinen? Harmi, että olet mies.:) Harmi siinä mielessä, että olisi mielenkiintoista tavata noin järkevästi laihtunut nainen; saisi vähän vinkkejä itselleenkin.

• aatamiina kirjoitti:

Hatunnoston arvoinen suoritus. *nostaa pipoaan*

Oletko muuten minkä ikäinen? Harmi, että olet mies.:) Harmi siinä mielessä, että olisi mielenkiintoista tavata noin järkevästi laihtunut nainen; saisi vähän vinkkejä itselleenkin.

Useampi kilo on vielä matkaa maaliin (en niinkään tuijota vaakaan kuin peiliin, kuitenkin). Mulla on pituutta 182/painoa 115/rintakehä 125/vatsa 105/ikää 43. Aika isokokoinen siis ollaan.

Tämä dieetti sopii mulle ja voin noudattaa sitä kunnes elämäntilanne muuttuu. Sitten täytyy taas miettiä asiat uudestaan. Hiilarilisäkkeiden pois jättö on aika helppoa eikä se ole sukupuolesta kiinni. Naisille voi pulla ja karkki olla kovempi pala ja miehille olut (oli mulle). Se, mikä oli hankalaa niin oli rasvakammon ylitys. Nyt olen huomannut, että mulla rasva pitää hyvin nälkää (paljon enemmän kun sen kalorit verrattuna hiilareihin) ja kun nautin sen kasvirasvana niin veren rasva-arvot ovat parantuneet.

• aatamiina
        mrx-08 kirjoitti:

Useampi kilo on vielä matkaa maaliin (en niinkään tuijota vaakaan kuin peiliin, kuitenkin). Mulla on pituutta 182/painoa 115/rintakehä 125/vatsa 105/ikää 43. Aika isokokoinen siis ollaan.

Tämä dieetti sopii mulle ja voin noudattaa sitä kunnes elämäntilanne muuttuu. Sitten täytyy taas miettiä asiat uudestaan. Hiilarilisäkkeiden pois jättö on aika helppoa eikä se ole sukupuolesta kiinni. Naisille voi pulla ja karkki olla kovempi pala ja miehille olut (oli mulle). Se, mikä oli hankalaa niin oli rasvakammon ylitys. Nyt olen huomannut, että mulla rasva pitää hyvin nälkää (paljon enemmän kun sen kalorit verrattuna hiilareihin) ja kun nautin sen kasvirasvana niin veren rasva-arvot ovat parantuneet.

No toki voi vähän hattua nostella.:)

Minulla ei tuota vaikeuksia olla ilman perunoita, riisiä tai pastaa, pullasta puhmattakaan. Leipääkään en ole syönyt kuin muutaman palan tämän vuoden puolella. Totuuden nimessä täytyy tunnustaa, että keksit minun on vaikeat ohittaa, mutta ei ylipääsemättömiä nekään. Toinen houkutus on jäätelö.

Painosta, 89 kg vuoden alussa, olen saanut pois tämän vuoden puolella n. 7 kg ja viimeiseen 3 viikkoon ei ole mitään tapahtunut. Syötän kaikki eväät tuonne yhteen laskuriin eli tiedän, mitä syön. Kalorimäärät ei ylity ja hiilaritkin pyörii tuossa 50 - 80 g/vrk.

Liikuntaakin tulee ihan mukavasti; 3 - 4 kertaa kuntosalia ja muina päivinä lenkkeilyä. Tosin ikääkin on on 50 .

Tuumailinkin tuossa, josko pitää sitten ihan tosissaan vaikka sitä leipää kokeilla; antaisi se kenties shokkihoitoa elimistölle.

• Ohi kulkemassa
        ollut kirjat käytössä kirjoitti:

Heikkilän kirjaa en ole lukenut. Atkinsin pari teosta huvikseni kyllä. Ja muistelisin, että Atkins ei suosittele mitään tolkutonta rasvalla läträämistä, vaikkei rasvaa rajoitakaan. Kananmunat, kala, kohtuullinen voin käyttö, kohtuullinen lihan käyttö, kohtuullinen juuston käyttö eikä edes kohtuullinen kerman käyttö lihota ketään. Todennäköisesti et vain ole syönyt kohtuullisesti. Et voi vetää puolta litraa kermaa tai kiloa juustoa päivässä, vaikka karppaisit.

• aatamiina kirjoitti:

No toki voi vähän hattua nostella.:)

Minulla ei tuota vaikeuksia olla ilman perunoita, riisiä tai pastaa, pullasta puhmattakaan. Leipääkään en ole syönyt kuin muutaman palan tämän vuoden puolella. Totuuden nimessä täytyy tunnustaa, että keksit minun on vaikeat ohittaa, mutta ei ylipääsemättömiä nekään. Toinen houkutus on jäätelö.

Painosta, 89 kg vuoden alussa, olen saanut pois tämän vuoden puolella n. 7 kg ja viimeiseen 3 viikkoon ei ole mitään tapahtunut. Syötän kaikki eväät tuonne yhteen laskuriin eli tiedän, mitä syön. Kalorimäärät ei ylity ja hiilaritkin pyörii tuossa 50 - 80 g/vrk.

Liikuntaakin tulee ihan mukavasti; 3 - 4 kertaa kuntosalia ja muina päivinä lenkkeilyä. Tosin ikääkin on on 50 .

Tuumailinkin tuossa, josko pitää sitten ihan tosissaan vaikka sitä leipää kokeilla; antaisi se kenties shokkihoitoa elimistölle.

Ota käyttöön mittanauha vaa'an asemasta. Ei mullahaan ole viimeiseen kolmeen kuukauteen paino laskenut mutta housukoko on pienentynyt 6 tuumaa. Varsinkin yhdistelmä voima- ja aerobinen harjoittelu muuttaa läskiä lihakseksi kohtuullista vauhtia.

• sitten osaa

vetää johtopäätöksiä?

• taatelintallaajana

tuli omasta kokemuksesta mieleen.
        Vaikka olisi millä dieetillä niin kyllä se määräkin vaikuttaa.

Olen itse ihan vähentänytkin ruuan määrää, koska liikaa on turha syödä. Vatsa toimii nyt paremmin kuin vuosiin.

Olin lomareissulla ja tuli syötyä aika rennosti. Pari kiloa nousi paino kahden viikon aikana. Oli ummetusta ja turvotusta.
        Osasyy varmasti oli alkoholissa, vaikken sitä nyt valtavasti juonutkaan.
        Tosin kaksi kiloa sinnetänne ei hetkauta hermoja nurkkaan.

Reilu viikko kotiinpaluusta ja tänään oli paino jo laskenut 63:een kiloon.

karppaus - sivuilla on ruokareseptejäkin. Ihan normiruokaa mutta vähennetty hiilareita.
        Sinnevaan.

Itse olen ajatellut ruuan sillä tavalla, että korvaan pastat ja suuren osan perunasta lihalla ja kasviksilla. En mässäile rasvalla mutta onneksi tykkään paistaa voin kera ja sopiihan se melkein kaikkeen sulatettuna. En itse pystynyt käyttämään niin paljon rasvaa kuin mitä vhh:n suositus on.
        Alussa mittailin määriä ja painoja mutta nyt taitaa olla jo tiedossa itselle sopivat määrät. Paino kun on laskusuunnassa.

Mikään dieetti ei auta jos on kaksi viikkoa dieetillä ja sen jälkeen taas syö kuin ennenkin!!!
        Se hyvä vhh:ssa on, että itse en koe olevani millään dieetillä vaan koen syöväni hyvin. Nälkä lähtee ja pysyy pitkään poissa. Hedelmä päivässä, siitä en luovu.

• HAH, HAH, HAH, HAH, !!!!

Vittu mitä skeidaa, pidätkö tosiaan meitä tyhminä ???

• on K****

pikkuruinen ;)

• hyvinkin

Jotkut ihmiset epäonnistuvat kaikessa mihin ryhtyvät, tosin se on VHH:lla vaikeata jos pitää nautitut hiilarit alle 40gvrk halutessaan laihtua.

• 500 000 kpl

Suomessa on kymmeniä tuhansia diabeetikkoja jotka ovat epäonnistuneet VHH:lla. Sitä ennen heistä useimmat olivat kokonaan terveitä ja joillakin oli pelkästään pieniä verensokeritasoheittelyitä. Mutta rasva-aineenvaihduntahäiriö heräsi heissä VHH:n myötä ja niin siinä sitten kävi...D2.

• väitteeseesi

haluaisin kyllä jotain tueksi, vai onko se pelkästään ihan ikioma käsityksesi?

• 70-luvulla
        väitteeseesi kirjoitti:

haluaisin kyllä jotain tueksi, vai onko se pelkästään ihan ikioma käsityksesi?

VHH-dieettinsä ja aikanaan se myös rantautui Suomeen. Ja miten kävikään? Nyt diabeetikkoja on moninkertaisesti kuin 70-luvulla.

SV-taudit sen sijaan ovat vähentyneet koska niitä vastaan on taisteltu jo 60-luvulta saakka, mutta ihmedieettien aiheuttamat sairaudet ovat nyt lävähtäneet silmille, ne ovat salakavalasti kyteneet pinnan alla muutaman vuosikymmenen.

• 70-luvulla kirjoitti:

VHH-dieettinsä ja aikanaan se myös rantautui Suomeen. Ja miten kävikään? Nyt diabeetikkoja on moninkertaisesti kuin 70-luvulla.

SV-taudit sen sijaan ovat vähentyneet koska niitä vastaan on taisteltu jo 60-luvulta saakka, mutta ihmedieettien aiheuttamat sairaudet ovat nyt lävähtäneet silmille, ne ovat salakavalasti kyteneet pinnan alla muutaman vuosikymmenen.

Ei kyllä pidä kumpikaan väitteesi paikkaansa. VHH:lla on suomessa muutama prosentti väestöstä ja diabetekseeen sairastuneita/esidiabetestä potevia/diagnosoimattomia diabeetikkoja on huomattavasti enemmän.

Sydäntautien suhteen suomi kuuluu edelleen pahimpaan alueeseen margariinin, kevyttuotteiden ja hiilarien syönnistä huolimatta. Lue tämä:

http://eurheartj.oxfordjournals.org/cgi/content/full/ehm604v1

Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa on tilanne paljon parempi vaikka ruoka on rasvaisempaa kuin suomessa. Ruotsalaisetkin pärjäävät paremmin. Koska kyse on kuolemista niin ehkä meillä on vaan Länsi-Euroopan huonoin terveydenhuolto.

• 70-luvulla kirjoitti:

sillä tuo jatkuva VHH:n vastainen pakkomielle pahenee ja valehtelet niin ettet itse edes huomaa. Puoli miljoonaa diabeetikkoa ja kaikki VHH:laisia. Varsinainen satutäti.

Sydän- ja verisuonitaudit lisääntyvät voimakkaasti edelleenkin. Siitä kertoo se, että esim. pallolaajennusten määrä on 2000-luvulla kasvanut 140 prosenttia. Jos sv-taudit olisivat vähentyneet niin eikö pallolaajennustenkin pitäisi vähentyä. Miksi tehdä hoitoja täysin terveille.

Ajattele nyt vähän mitä paskaa kirjoitat tänne joka päivä ja yö. Tätäkin samaa teemaa olet toistanut jo vuosia.

Siirtyisit sinäkin VHH:lle niin saisit elämänrytmisi oikeisiin uomiinsa ja saisit nukuttua öisin.

• Chentzu
        70-luvulla kirjoitti:

mrx-08 vastasi Sinulle ihan hyvin, mutta vastaus ei ehkä tavoita Sinua oletettavan alhaisen äo-tasosi johdosta, koska vastauksen ymmärtäminen edellyttää edes jonkinlaista aivotoimintaa.

Suomessa vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavia on 1-2% koko Suomen väestöstä eli enimmillään 100.000 henkilöä.

Wikipediasta kopioitua:
        "Vuoden 2006 kesäkuun Duodecimin Käypä hoito suosituksen mukaan lähes 500 000 suomalaisen arvioidaan sairastavan diabetesta"

Huomaatko, vaikka kaikki karppaajat olisivat diabeetikkoja, niin mistä tulevat ne 400.000 henkilöä? Tosiasia on, että VHH ruokavaliota noudattamalla ei sairastu diabetekseen ja tietääkseni usea diabeetikko on tästä ruokavaliosta saanut avun ja helpotuksen olotilaansa.

Wikipedian mukaan diabeetikkoja oli vuonna 1988 94.000 henkilöä.

Diabetesongelma on yli viisinkertaistunut vajaassa 20 vuodessa mikä on todellinen ongelma ja tämä johtuu vain siitä, että hiilihydraattinen energiatankkaus johtaa AINEENVAIHDUNNAN SÄTELYN HÄIRIÖTILAAN.

Kun syö hiilihydraatteja 50-60% kokonaisenergiantarpeestaan niin keho sekoaa ja haluaa samaa lisää ja paljon. syntyy ikään kuin addiktio. Vatsa kurnii jo muutaman tunnin jälkeen ruokailusta ja jeppe syö vaikka ei olisi tarvis.

Tästä liikasyömisestä johtuu lihoaminen ja diabetes 2.

Syyllinen ei siis ole ihminen vaikka Pekka poika ja eräs toinen tämän palstan aktiivinen kirjoittaja antaa ymmärtää.

Syyllinen on hiilihydraattien aiheuttama häiriötila!

Suosittelen, että menet kertaamaan laskento-oppia ala-asteen toisenluokan oppilaiden sekaan äläkä tule takaisin ennenkuin osaat edes yhteen ja vähennyslaskua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5210
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      127
      1671
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1560
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1275
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1200
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1100
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      857
    Aihe